eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
615 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ۱٩ سوره آل عمران) 💠واژه دین در اصطلاح، عبارت از مجموعه قوانین و آدابى است که انسان در سایه آنها مى تواند به خدا نزدیک شود و به سعادت دو جهان برسد. واژه اسلام هم به معنى تسلیم است، بنابراین معنى جمله این می شود: آئین حقیقى در پیشگاه خدا، همان تسلیم در برابر فرمان او است 💠آیه نکته دقیقی دیگری دارد و سرچشمه اختلافات مذهبى را نیز بیان میکند و می فرماید: ریشه این اختلافها؛ معمولاً جهل نیست، بلکه بیشتر به خاطر ظلم، انحراف از حق و اعمال نظرهاى شخصى است، اگر مردم مخصوصاً طبقه دانشمندان تعصب، کینه توزى، تنگ نظرى ها، منافع شخصى را؛ کنار بگذارند و با واقع بینى و روح عدالت خواهى احکام خدا را بررسى نمایند، تمام اختلافات به سرعت حل مى شود 💠این آیه، در واقع پاسخ دندان شکنى است به آنها که مى گویند: مذهب در میان بشر ایجاد اختلاف کرده است و خونریزى هاى فراوانى در طول تاریخ به بار آورده. اینها مذهب را با تعصبات مذهبی و افکار انحرافى اشتباه گرفته اند؛ زیرا هنگامى که دستورهاى مذاهب را مورد بررسى قرار دهیم مى بینیم همه، یک هدف را تعقیب مى کنند و همه براى سعادت انسان آمده اند، اگر چه با گذشت زمان تکامل یافته اند 💠در واقع ادیان آسمانى همچون دانه هاى باران هستند که از آسمان نازل مى گردد دانه هاى باران همه حیات بخش هستند، ولى، هنگامى که روى زمین هاى آلوده مى ریزند که یکى شور است و دیگرى تلخ؛ به رنگ ها و طعم هاى مختلف درمى آیند و این اختلافات مربوط به باران نیست بلکه مربوط به این زمین هاى آلوده است 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تمثیل زیبایی از منتظران ظهور ... 🔸مرحوم #حاج_اسماعیل_دولابی 🔹پدری چهار تا بچه را گذاشت توی اتاق و گفت این‌جا را مرتب کنید تا من برگردم، خودش هم رفت پشت پرده. از آن‌جا نگاه می‌کرد می‌دید کی چه کار می‌کند، می‌نوشت توی یک کاغذی که بعد حساب و کتاب کند. 🔹یکی از بچه‌ها که گیج بود، حرف پدر یادش رفت. سرش گرم شد به بازی. یادش رفت که آقاش گفته خانه را مرتب کنید. یکی از بچه‌ها که شرور بود شروع کرد خانه را به هم ریختن و داد و فریاد که من نمی‌گذارم کسی این‌جا را مرتب کند. یکی که خنگ بود، ترسید. نشست وسط و شروع کرد گریه و جیغ و داد که آقا بیا، بیا ببین این نمی‌گذارد، مرتب کنیم. 🔹 اما آنکه زرنگ بود، نگاه کرد، رد تن آقاش را دید از پشت پرده. تند و تند مرتب می‌کرد همه‌جا را. می‌دانست آقاش دارد توی کاغذ می‌نویسد. هی نگاه می‌کرد سمت پرده و می‌خندید. دلش هم تنگ نمی‌شد. می‌دانست که آقاش همین جاست. توی دلش هم گاهی می‌گفت اگر یک دقیقه دیرتر بیاید باز من کارهای بهتر می‌کنم. آن بچه شرور همه جا را هی میریخت به هم، هی می‌دید این خوشحال است، ناراحت نمی‌شود. وقتی همه جا را ریخت به هم، آن وقت آقا آمد. 🔹ما که خنگ بودیم، گریه و زاری کرده بودیم، چیزی گیرمان نیامد. او که زرنگ بود و خندیده بود، کلی چیز گیرش آمد. زرنگ باش. خنگ نباش. گیج نباش. شرور که نیستی الحمدلله. گیج و خنگ هم نباش. نگاه کن پشت پرده رد آقا را ببین و کار خوب کن. خانه را مرتب کن، تا آقا بیاید. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.safaee_fozesalekTSB-2.mp3_98389.mp3
5.99M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع سخنرانی: فوزسالک(٢) 🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع سخنرانی: فوزسالک(٢) ▪️بلایا و فتن؛ موانع رسیدن به فوز عظیم ✔️ در بيان اباعبد اللَّه (ع) مطرح است كه؛ «النَّاسُ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعِقٌ عَلى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ بِهِ مَعَايِشُهُمْ فَاذَا مُحِّصُواْ بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ»، اين است كه تمحيص به واسطه بلاست. خدا مىخواهد آن چه را كه همراه تمامى دلهاست و او همراه و به آنها آگاه است، همه آنها را آشكار كند تا تو مغرور هّمت و تخيّلت و غرورت نشوى. خيال نكنى كه سالكى! خيال نكنى كه به جايى رسيده اى! خيال نكنى كه با ادّعاها چيزى به دست آورده اى! اينها حرف است! با قدرت و معرفت و يقين هيچ حاصلى به دست نمىآيد. همه اينها توشه اى نيست كه تو را به فوزى برساند، كه سرود فوز را تنها كسى مىتواند بخواند كه به اين مرحله رسيده باشد و با بلا زير و رو شده باشد 2⃣جلسه دوم 🕗 مدت: ٢۴:۵٧ 📶حجم: ۵ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تجلی زینب(س) از عصر عاشورا... ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔘در حماسه حسینی آن که بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید، زینب(س)بود. راستی که موضوع عجیبی است. زینب با آن عظمتی که از اول داشته است و آن عظمت را در دامن زهرا(س) و از تربیت علی(ع) به دست آورده بود؛ در عین حال زینبِ بعد از کربلا با زینب قبل از کربلا متفاوت است، یعنی زینب بعد از کربلا یک شخصیت و عظمت بیشتری دارد 🔘 تا عصر عاشورا زینب چقدر بی تابی میکند؟ اصلا آرام نمی شود؛ حتی دومرتبه از گریه بیهوش شد؛ اما همینکه عاشورا سپری می شود و زینب، حسین را با آن روحیه قوی و نیرومند و با آن دستورالعمل ها می بیند، زینب دیگری می شود که دیگر احدی در مقابل او کوچک ترین شخصیتی ندارد 🔘در مجلس یزید که این اسرا را با آن وضع؛ وارد کردند؛ چنان موجی در روحش پیدا شد که یزیدِ معروف به فصاحت و بلاغت را لال کرد. فریادش بلند می شود: به خدا قسم تو الآن در نظر من بسیار کوچک و حقیر و بسیار پست هستی و من برای تو یک ذره شخصیت قائل نیستم 🔘فرمود:«یا یزیدُ! کدْ کیدَک وَ اسْعَ سَعْیک ناصِبْ جَهْدَک فَوَ اللَّهِ لا تَمْحوا ذِکرَنا وَلا تُمیتُ وَحْینا» زینب؛ به کسی که مردم با هزار ترس و لرز به او «یا امیرالمؤمنین» می گفتند، خطاب می کند که یا یزید! به تو می گویم: هر حقّه ای که می خواهی بزن و هر کاری که می توانی انجام بده اما یقین داشته باش که اگر می خواهی نام ما را در دنیا محو کنی، نام ما محو شدنی نیست؛ آن که محو و نابود می شود تو هستی. زینبی که از مدینه خارج شد با زینبی که به مدینه برگشت اصلا یکی نبود 📚مجموعه آثار،ج۱٧ص ۴۰۶ 🆔 @ashora_kabala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4258-fa-imam-hossien-va-mahdi.pdf
1.27M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (از حسين(ع) تا مهدى(عج)) ✍مؤلف: محمد رضا فؤاديان 📕هدف نويسنده، تحليل گوشه‌هايى از ارتباطى است كه بين قيام امام حسين (ع) و ظهور مهدى(عج) در اذهان شكل گرفته، می پردازد. او اين پيوند را از منظرها و زواياى مختلف و در ابعاد گوناگون بررسى کرده و نتايج حاصل از اين رهيافت را در اختيار محققان قرار داده تا آنان نيز اين دست‌مايه را از ابعاد ديگر مورد كنكاش و تحقيق قرار دهند 📖برشی از کتاب قيام او نقطه غليان تاريخ و شوك بزرگ تاريخى است كه عليه ستمگران جهان و براى رها شدن بشريت صورت خواهد گرفت. از آدم(ع) تا خاتم(ص) و از على(ع) تا مهدى(ع)، چشم‌انتظار دولت او هستند. روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسين(ع) و پاسخ به نداى «هل من ناصر ينصرنى» او در روز عاشورا مى‌باشد، تا پرچم بر زمين مانده‌اش را به دوش گيرد و آرمان‌هاى بلندش را لباس تحقق بپوشاند. 📕کتاب، مشتمل بر يك مقدمه و دو بخش است 📝 بخش اول، مرورى بر پيوند هايى است كه بين قيام امام حسين(ع) و ظهور مهدى (عج) ، ازديدگاه قرآن، روايات، ادعيه و زيارت و تشرفات وجود دارد 📝در بخش دوم نیز، با دانستن اينكه عاشورا پشتوانه فرهنگى عصر غيبت و استراتژى انتظار است، به وظايف و رهيافت‌هاى اين فرهنگ اشاراتى دارد. ✍روش مؤلف در مستندسازى مطالب، با بهره‌گيرى از آيات قرآن و مجامع روايى اماميه و كتب تاريخى مى‌باشد. شيوه نگارش هم بدين صورت است كه متن روايت، ادعيه يا توقيع را به زبان عربى آورده و سپس به ترجمه آن اقدام نموده است و فهرست منابع و مآخذ در پايان کتاب گنجانده شده است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ایمان آگاهانه ( بخش چهارم) 🔹"وَ یَتَفَکَّرونَ فی خَلقِ السَّماوات وَ الارضِ" و می اندیشند در آفرینش آسمانها و زمین، در حال تفکرند. 🔻ببیند اولی الالباب، خردمندان آن کسانی اند که در حال تفکر باشند، بعد که این تفکر واندیشمندی را انجام می دهند، به زبان دل و زبان ظاهر چنین میگویند: "رَبَّنا مَا خَلَقْتَ هذَا بَاطِلاً سبحانک" پروردگار ما؛ اینها را بیهوده نیافریدی، منزهی تو از این کار؛که بیهوده بیافرینی یعنی مهمترین و اساسی ترین نقطه یک ایدئولوژی. 🔹هر ایدئولوژی زندگی ساز، نقطه اساسی اش این است که من اینجا برای کاری هستم. اگر معتقد به خداست، میگوید مرا برای کاری آوردند؛ اگر معتقد به خدا نیست، میگوید من به هرحال کاری دارم اینجا. 🔻 ببینید اساسی ترین نقاط یک فلسفه فکری؛ که الهام بخشِ یک زندگی فردی و اجتماعی بشود، همین است: "رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هذَا بَاطِلاً" معتقد به خداست؛ لذا میگوید پروردگار ما، تو این آسمان و زمین را، اینهمه غوغا را، بیهوده و پوچ نیافریده ای. 🔹"سُبْحَانَکَ" تو از این منزه و پیراسته ای که کار بیهوده بکنی؛ پس من مسئولیتی دارم، پس من باید راهی را بِپِیمایم، پس من در مقابل این نظم عجیب و شگفت آور، یک نقطه ای هستم. 🔻برای کاری در این نظم عجیب، یک جایی هم من دارم که اگر آنجا را به صورت درست و صحیح، آن عمل را به صورتِ آن چنانی که تو خواسته ای انجام ندهم، این نظم را خراب کرده ام. 🔹 "سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ" پس ما را از شکنجه آتش محفوظ و مصون بدار؛ آتش قیامت که باوجوداینکه واقعیتی است، سمبل آتش قهر و خشم و انتقام خدا و تکوین عالم نیز هست. 🔻باید دقت کنید، اینها همه مقدمه است، برای اینکه ایمان آگاهانه را از توی این آیات، درست لمس کنیم، باید تا حالا خود دوستان توجه پیداکرده باشید که چگونه آگاهی از این آیات متصاعد میشود، برمی خیزد. ♻️ادامه دارد --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا