جزوه رو باز کردم در مقدمه آمده بود: بسیج دانشجویی خود را میدان دار اصلی پرداخت به مسائل کشـور دانسـته و مسـئله محـور شـدن را در طـول حرکت خویش به سمت آرمانهای اساسی انقلاب اسلامی بعنوان یک اصل اساسـی بسـیج دانشـجویی به آن باور دارد. بعد جملهی آقا رو از دیدار ٦ آذر ١٣٩٨ با اشاره به رویکرد بسیج دانشجویی در نقش آفرینـی تخصصـی نوشته بود: (در همین اواخر، نهضت مسئلهمحوری و نقشآفرینیِ تخصّصی را شروع کرده؛ این چیزی است که ما همیشه توصیه میکنیم به دانشجویان؛ کار بزرگی است، کار مهمّی است، این جـزو توصـیههای همیشـگی مـا است؛ بسیج دانشجویی شروع کردند و دارند اقدام میکنند.)
در جملهی بعدی که در جمع تشکلهای دانشجویی در ۹۹/۲/۲۸ فرمودند، آمده بود: (یکی از این کارهای بسیار خوبی که در محیط دانشجویی و همچنین در حوزهی علمیّه صورت گرفته، موضوع (مسئلهمحوری) در بحثها و در کارهـا است که این جزو توصیههای ما بود، خوشبختانه دنبال شده و مسائل خاصّی، مسائل مهمّی به طور مسـئلهمحور مطرح شده و روی آن کار شده، به نظرات خوبی رسیدهاند.)
در دیدار تشکلهای دانشجویی هم در سال ۱۴۰۱ فرموده بودند: (متمرکز بشوید روی مسئلهای که به شما مربوط میشود؛ چـه بخش اقتصاد، چه بخش سیاست، چه بخش فرهنگ؛ بخشهای مختلف. متمرکز بشوید روی مسئله و دنبال حـلّ آن مسئلهای باشید که به شما محوّلشده؛ این لازم است. توقّع ما از جوانهایی که مسـئولیّت پیـدا کردنـد، ایـن است که هدفتان را حلّ مسئله قرار بدهید. توصیهی بعدی این است که با مسائل کشور ممـاس بشـوید. انسـان [وقتی] مسائل کشور را از دور نگاه میکند، یک جور است، [امّا] وقتی تماس با مسائل پیدا میکند، یک جور دیگر است؛ گاهی تفاوت میکند. حالا مثلاً مسئلهی آب را یکـی از دوسـتان مطـرح کردنـد؛ خـب مسـئلهی آب یـک مسئلهای است که وقتی وارد بشوید، تماس پیدا کنید، جستجو کنید و تحقیق کنید، به یک نتایجی میرسید که مثلاً با نتایجی که اینجا گفته شد تفاوت دارد. با مسائل کشور مماس بشوید، مسـائل را از نزدیـک ببینیـد، درك کنید، روی آن کار کنید، متمرکز بشوید. لازم هم نیست که حالا فرض کنید جمعیّت شما وآن تشکلّی که شـما در آن هستید، به همهی مسائل کشور برسد؛ نه، متمرکز بشوید روی یک مسئله، دو مسئله، روی آن مسائل فکر
کنید، کار کنید، دنبال کنید، تحقیق کنید؛ نتایج تحقیقتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما الان مجموعههای جوان دانشجوییای داریم که نتایج تحقیقاتشان در دستگاهها مورد استفاده قرار میگیرد؛ داریم.)
اجازه گرفتم که جزوه رو با خودم ببرم و بعد خوندن بیارم. رو به دوست فرماندهام کردم و گفتم: معرفینامه من رو بزن میخوام مسئلهمحور روی مسائل کشورم ورود کنم. انصافا هیچ وقت این تصویر رو از بسیج دانشجویی نداشتم.
🆔 https://eitaa.com/bibliophil
🆔 https://ble.ir/bibliophils
شب یلدا نزدیکه😍
اگه دوست داری یه کیک خونگی سالم
با #طرح دلخواهت داشته باشی 😍
کافیه بری تو کانال شیک کیک ⤵️
https://eitaa.com/shiikcakes
انواع کیک خامه ای،کافی شاپی،کاپ کیک،چیزکیک، دونفره، نامزدی و....پذیرفته میشود.
بغض قلم
شب یلدا نزدیکه😍 اگه دوست داری یه کیک خونگی سالم با #طرح دلخواهت داشته باشی 😍 کافیه بری تو کانال شی
دست پخت، دوست قدیمی❤️
جالبه اینکه ببینی
هر کدوم از رفقا رفتن
سراغ یه هنر و کاری
سرتاسر مدت کوتاهی که دختر پیامبر
بعد از پدر زنده بود. به مبارزه با دولت
حاکم و مقابله با اعمال خصمانهی آنها
گذشت. آن حضرت در این مدت همهچیز
را به وسیلهای برای مقابله با حکومت تبدیل کرده بود.
گاهی فریاد میزد و گاهی خطبه میخواند.
یک روز اعلام برائت مینمود و روز دیگر از
پذیرفتن ملاقات حاکمان خودداری میکرد و
حتی وصیت کرد که غاصبان به تشییع
جنازهی او نیایند و بر جسدش نماز نخوانند
و سرانجام با دستور پنهان ساختن قبرش،
یک نشان ماندگار از عدم مشروعیت را بر
جبین آن حکومت نقش کرد. این روی
واقعی تاریخ است. البته ما در تمام این
زمینهها به طور جدی با کمبود منابع و ابهام
آنچه در دسترس است روبه رو هستیم.
📒کتاب دختر پیامبر/ آیتالله جاودان
#فاطمیه
#بغض_قلم
🆔 https://eitaa.com/bibliophil
🆔 https://ble.ir/bibliophils
04.Nisa_.129-130.mp3
2.41M
🎧 تفسیر صوتی قرآن کریم
🌺 قسمت ۱۲۹ و ۱۳۰ |
وَلَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمْ ۖ فَلَا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ ۚوَإِنْ تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا
و هرگز نمىتوانيد (از نظر علاقهى قلبى) ميان همسران به عدالت رفتار كنيد، هرچند كوشش فراوان كنيد. پس تمايل خود را يكسره متوجّه يك طرف نسازيد تا ديگرى را بلاتكليف رها كنيد. و اگر راه صلح و آشتى و تقوا پيشگيريد، به يقين خداوند همواره آمرزنده و مهربان است..
وَإِنْ يَتَفَرَّقَا يُغْنِ اللَّهُ كُلًّا مِنْ سَعَتِهِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ وَاسِعًا حَكِيمًا
و اگر آن دو از يكديگر جدا شدند، خداوند هر يك را از كرم و وسعت خويش بىنياز مىكند. و خداوند همواره گشايش دهندهى حكيم است..
🎤 آیتالله قرائتی
👇هر روز تفسیر قرآن: ۷min
#قرآن #نسا_۱۲۹ #نسا_۱۳۰
#تفسیر_قرآن_صوتی
#کتاب
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🆔 https://eitaa.com/bibliophil
🆔 https://ble.ir/bibliophils
📒آسیاب بچرخ
✍داستانهایی از زندگی حضرت زهرا
خانم ثقفی از نویسندههای هنرمند ادبیات کودک هستند که روایات تک خطی و کوچکی که در تاریخ از زندگی حضرت زهرا آمده را به داستانی کودکانه تبدیل کردند.
خوشبو بودن حضرت، مناسک و عبادتهای شبانه، کار خانه و توجه به بچهها محورهای سه داستان این کتاب هستند.
وظیفهای که برای داستان دینی قائلیم این است که مخاطب را آرزومند حضور در داستان کند نه اینکه نویسنده معلم تاریخی شود که وقایع تاریخی مذهبی را گزارشوار و اخبارگونه بیان کند.
در این کتاب هر فرشته نماینده من بود، من به عنوان مخاطب. فرشته نگاه شیرین کودکانهای داشت و بالغانه رفتار نمیکرد. سوال داشت مثل هر بچهای. فکر میکرد مثل هر بچهای. تلاش میکرد مثل هر بچهای. مهر میورزید مثل همه بچهها. مشاهدهگری میکرد مثل بچهها و دوست میداشت و عشق میورزید مثل همه بچهها.
داستان را که میخوانی دلت میخواهد تو فرشتهای بودی که بوی آغوش فاطمه را به نی نی میرساند دلت میخواهد تو برای حسین لالایی بخوانی...
این داستانها تمناهای ما هستند که البته شدنی هستند.🥺
تصویرگری خوبی هم دارد که به شیرین شدن داستانها کمک بسیار کرده است.
#فاطمیه
#داستان_کودک
🆔 https://eitaa.com/bibliophil
🆔 https://ble.ir/bibliophils
فرشته گلپری گفت: «از یاس و باران، سیب و ریحان، لیموترش و نان، چی خوشبوتر؟»
فرشتهی کاروبار چشمهایش را ریز کرد. یک خانه گوشهی زمین نشان داد.
فرشته گلپری گفت: «از همه خوشبوتر آن خانه است؟ مأموریت آنجاست؟»
و دلش تاپ تاپ کرد. تندی پر زد و رفت پایین.
📒#آسیاب_بچرخ
✍ سنا ثقفی
#داستان_کودک
#فاطمیه
🆔 https://eitaa.com/bibliophil
🆔 https://ble.ir/bibliophils
🖤چه خون دلها خورد علی!
وقتی به کسی ظلم میشود، مظلوم یا توانایی گرفتن انتقام دارد یا ندارد. اگر نداشته باشد که ندارد. اما اگر داشته باشد و بگیرد هم که گرفته و حرفی نمیماند.
ولی اگر توانایی داشته باشد و نگیرد، اینجا ماجرا از زمین بلند میشود و دیگر زمینی نیست، مخصوصا اگر مظلوم پهلوان باشد و با یک دست در قلعه بزرگی را کنده باشد.
آیت الله بهجت قدس سره میفرمودند:
حضرت امیر علیهالسلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند.
اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «میخواهی این اذان پابرجا باشد یا میخواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، میکنند؟».
[حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! میخواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد».
همان اسلام صوری را مراعاتکردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر سه نفر»، آن «ثلاثه»[١]، بهاندازه مثلاً پانصد میلیون شد.
تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به سب و طعن و اینها مشغول میشدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد میشد؟! همین زیادیها هم از دست میرفتند!
📒درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧
#پی_نوشت:
1. در برخی از نقلها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است.
#فاطمیه
🆔 https://eitaa.com/bibliophil
🆔 https://ble.ir/bibliophils