eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
927 ویدیو
634 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴جلاد بعثی حامی جلادهای منافق ◀️مروری بر عمل‌کرد سازمان مجاهدین خلق، به مناسبت سال‌روز عملیات مرصاد/1 🔹 با ترورهای کور و از بین بردن نیروهای اصیل نفرت ملت ایران را برای خود خرید. اما هیچ‌کدام از جنایت‌ها باعث نشد که منافقین مزدور حمایت اربابان غربی و اتباع آنان را از دست بدهد و یکی از حامیان این گروهک تروریستی بود. 🔸صدام، رئیس‌جمهور عراق و حامی تمام عیار سازمان، در هشتم تیرماه 1367 طی یک سخنرانی درباره عراق و ایران، ضمن تکرار ادعای صلح‌طلبی خود و محکوم نمودن ایران به دلیل تداوم برای تحقق هدف محکومیت و مجازات متجاوز، در شرایطی که با مداخله علنی آمریکا و متحدانش در جنگ به نفع رژیم بعث عراق، احساس پیروزی می‌کرد، درباره سازمانن رسما این‌گونه اظهار نظر نمود: 🔹«عراق به سطحی از آگاهی رسیده است که اگر روزی حس کند نابودی دشمن در سرزمینش خدمت به است به آن دست خواهد زد... اگر ایران به هیچ‌یک از این مسائلی که من اشاره کردم توجه نکند مردم خودشان آن‌ها را مجبور خواهند کرد که به صلح تن در دهند و این چیزی است که به آن ایمان راسخ دارم و قهرمانی‌های در مهران مؤید این سخن می‌باشد. 🔸بالاخره روزی خواهد رسیده که برای جنگیدن کسی به کمک آن‌ها نخواهد آمد و بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین‌طور پیوستن مردم ایران را به صفوف آن‌ها خواهند دید.»(سازمان مجاهدین خلق، پیدایی تا فرجام، ج3، ص303) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴حمایت جلادهای آمریکایی از گروهک تروریستی مجاهدین ◀️مروری بر عمل‌کرد سازمان مجاهدین خلق، به مناسبت سال‌روز عملیات مرصاد/٢ 🔹پیش از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، نقشه‌ها و طرح‌های قبلی سازمان با بن‌بست مواجه شد. در آن شرایط، سازمان در کنار امیدواری به داشتن پشتوانه خرده عملیات‌های مرزی، حمایت نمایندگان کنگره و سنای آمریکا را نیز یدک می‌کشید. 🔸در ٣٠خرداد١٣۶٧، ١٣٨ نماینده کنگره و ١۴ طیّ نامه‌ای به «جرج شولتز» وزیر خارجه وقت آمریکا، از وی خواسته بودند که به جنبش‌های مقاومت داخلی در ایران توجه کند، و در همین راستا حمایت از سازمان -مستقر در عراق- را اکیدا توصیه کرده بودند. « » نماینده کنگره آمریکا در روز دوشنبه ۶ تیرماه ۶٧ در تظاهرات سازمان در واشنگتن شرکت کرده و طی سخنانی که از یکی از شبکه‌های تلوزیونی آمریکا هم پخش شد اظهار داشت: 🔹«نباید دست از تلاش کشید، مطمئن باشید که با کمی صبر و تلاش بیش‌تر به زودی از به تهران رژه خواهید رفت.» سازمان نوار ویدئویی سخنرانی مزبور را برای کلیه کادرهای سازمان پخش کرد.(سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام، ج٣ ص٣٠۵) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴مذاکره، عامل حمله نظامی و ناامنی ◀️مروری بر عمل‌کرد سازمان مجاهدین خلق، به مناسبت سال‌روز عملیات مرصاد/٣ 🔹اسناد بر جا مانده از و سخنرانی مسعود رجوی به خوبی نشان می‌دهد که مذاکره و پذیرش قطعنامه ۵٩٨ و تحمیل جام زهر توسط شخصیت‌هایی هم‌چون آقای ؛ حمله مجاهدین خلق به ایران و ناامنی‌های پس از آن را سرعت بخشید. مسعود رجوی در سخنرانی ١٣۶٧.۴.٣١ خود خطاب به اعضای گروهک تروریستی مجاهدین؛ پس از این‌که عملیات فروغ جاوید (مرصاد) را عملیاتی حیاتی برای سازمان می‌خواند و عدم پیروزی در آن را معادل فسیل شدن سازمان میان ایران و عراق عنوان می‌کند می‌گوید: 🔸«اگر ما به تحلیل‌هایی که در مورد داشته‌ایم معتقد هستیم زمان مناسبی برای ما به وجود آمده است. ما در تحلیل از جنگ گفتیم که رژیم در منتهای ضعف حاضر به توقف جنگ می‌شود و دلیل قبول قطعنامه از طرف آن‌ها همین است.» 🔹او در ادامه تحلیل غلط برخی از عناصر سیاسی داخلی را، مبنی بر نبود نیروی جنگی لازم تَکرار می‌کند و می‌گوید: «ما نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهیم. باید حمله کنیم و کارش را یکسره کنیم. رژیم دیگر لازم را ندارد و نمی‌تواند نیروی جبهه را تأمین کند.»(سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام، ج٣ ص٣٠٨-٣٠٧) 🔸ایران پرورش، یکی از افرادی که در عملیات فروغ جاویدان شرکت داشته، در تاریخ ١۶آبان١٣٨١ می‌گوید: «رهبری مجاهدین با بسته شدن مرزها، خود را قفل شده می‌دید، لذا تصمیم گرفت که قبل از بسته شدن کامل مرزها حرکت نهایی را بکند، به ویژه طبق تحلیل آقای رجوی، پذیرش صلح توسط [آیت‌الله] خمینی به متلاشی شدن کامل نیروهای وفادار به رژیم منجر شده، لذا [آیت‌الله] به هیچ وجه قادر به بسیج نیرو و مقابله با «ارتش آزادی‌بخش مجاهدین» نخواهد بود. پس دست به تدارک یک حمله تمام عیار زدند.»(مجاهدین خلق در آیینه تاریخ ص٢٣٢) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴 پول تو جیبی نجومی صدام به مسعود رجوی ◀️مروری بر عمل‌کرد سازمان مجاهدین خلق، به مناسبت سال‌روز عملیات مرصاد/۴ 🔹ارتباط مجاهدین خلق با رژیم بعث عراق خیانتی بزرگ به ملت ایران بود. این سازمان با ارتباط ویژه با به جوخه ترور صدام در ایران بدل شده بود. 🔸«در طول دوران حضور مجاهدین خلق در عراق، بیش‌تر با (اطلاعات) و (اطلاعات و ضداطلاعات) مرتبط شدند، البته مسئولیت سیاسی-نظامی-امنیتی-مالی سازمان با مخابرات بوده است. استخبارات نیز با راه‌اندازی شعبه‌های جمع‌آوری و عملیاتی نیرومند در ایران، همکاری سازمان را برای کسب اطلاعات درباره تغییر و تحولات و نقل و انتقالات نیروهای ایرانی، جلب کرد. 🔹نشریه الحیات در مصاحبه‌ای مفصل با سرلشکر ، از فرماندهان نظامی رژیم صدام، برای نخستین‌بار به افشای جدی و مستند سازمان و سرویس‌های عراقی پرداخت. 🔸«صدام در دادن اعتبار برای فعالیت‌های اطلاعاتی به هیچ مرزی اعتقاد نداشت؛ به همین دلیل نیز پس از آمدن رجوی و سازمانش به عراق، ماهانه -علاوه بر تأمین هزینه‌ها و احتیاجات او و افرادش- بین ٩ تا ١٠ میلیون دلار نقد به او پرداخت می‌کردیم. پیش از حمله به ، رجوی ماهانه ٢٠ میلیون دینار عراقی از ما گرفت؛ میلیون‌ها دلار دیگر نیز به او برای اداره سازمانش در خارج پرداخت.»(از مجاهدین تا منافقین ص٢۵٢-٢۵١، مرکز اسناد انقلاب اسلامی) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴رابطه منفی امام با مجاهدین خلق ◀️مروری بر عمل‌کرد سازمان مجاهدین خلق، به مناسبت سال‌روز عملیات مرصاد/۵ 🔹 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مدت‌ها پیش از آن ماهیت ضداسلامی خود را نمایان کرده بودند. اما در ابتدای راه کسی چهره منافقانه آنان را نمی‌شناخت و حتی بخشی از روحانیون نیز به حمایت از آنان پرداختند. اما در مقابل؛ امام خمینی قدس سره الشریف قاطعانه ایستاد و کوچک‌ترین تأییدی نسبت به آنان نداشت. 🔸حجت‌الاسلام در این زمینه می‌گوید: «من سمپات این سازمان بودم. من ساعت‌ها با امام صحبت کردم بلکه بتوانم یک جمله از امام در یک اعلامیه بگیرم که در دفاع از سازمان و یا یکی از افراد این سازمان باشد. 🔹در یک جلسه خاطرم هست که من بعد از یک‌ساعت و نیم صحبت گریه‌ام گرفت و شاید پنج دقیقه گریستم و نتوانستم حرف بزنم که بلکه بتوانم حمایت امام از این و از راه آن‌ها و شیوه کار آن‌ها کسب کنم. امام مقاومت کرد. خود من سمپات این سازمان شدم و حتی بالاتر از سمپات رابطه ارگانیک با این سازمان داشتم. چهار الی پنج سال در این رابطه کوشیدم به نفع این سازمان پیش امام یک کلمه تأیید بگیرم، نتوانستم و هیچ‌کس نتوانست.»(از مجاهدین تا منافقین،ص١۴٢، مرکز اسناد انقلاب اسلامی) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🖊نوشتاری کم‌تر دیده شده از مرحوم علامه مصباح در خصوص عید غدیر/١ 🔹 یکی از شخصیت‌های حوزوی برجسته بود که علاوه بر علمیت عمیق و جامع از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با نوشتاری ژرف رسا و گویا مبانی سیاسی اسلام را برای تشنگان معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام تشریح می‌کرد و نشریه انقلابی ایشان، ، محلی برای نشر افکار ایشان بود. 🔸در شماره ۵ این نشریه (١٣۴۴.٢.٩) یادداشتی از آن به مناسبت عید شریف غدیر منتشر شد که به مناسبت حلول این عید مبارک آن را بازنشر خواهیم کرد. 🔹«عید غدیر روز پایه گذاری خلافت اسلامی آفتاب آتش می‌بارید، شن‌های بیابان گداخته شده بود، بادها از فشار گرما می‌گریختند، جمعیتی انبوه عرق می‌ریختند و روی ریگ‌های داغ پا به پا می‌شدند، گردش چشم‌ها، گوش‌ها، دل‌ها و اندیشه‌ها همه متوجه یک نقطه بود، مردم با همدیگر زمزمه می‌کردند: 🔸برای چه هنگام ظهر فرمان توقف ما در این بیابان سوزان صادر شده؟ مگر چه امر ضروری و شگرفی در پیش است؟ ناگاه همه دیدند مهتابی عالمتاب که نورش چشم ها را خیره می‌کرد، بر دوش آفتاب برآمد، ماهی تمام بر بالای دست خورشید درخشید. در این هنگام صدایی لطيف و نافذ در گوش‌ها طنین انداخت و به دل‌ها نشست: «من کنت مولاه فهذا على مولاه». 🔹غروب آفتاب عمر (ص) نزدیک شده بود و می‌بایست جانشین شایسته‌ای برای زمامداری مسلمین و پاسداری دین تعیین شود. پیغمبر اکرم بر بالای جهاز شتری قرار گرفت و علی را به فرمان خدا به خلافت نصب فرمود، سپس ده‌ها هزار نفر مسلمانی که برای آخرین بار با پیغمبر اکرم به حج رفته بودند، دست امیرمؤمنان را به عنوان بیعت فشردند و تبریک گفتند، نور وحی بر قلب نازنین پیامبر (ص) درخشید و این آیه شریفه نازل شد: « اليوم أكملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی » امروز دین را برای شما کامل و نعمتم را بر شما تمام کردم. 🔸آری کمال دین و تمامیت نعمت بسته به تعیین پیشوا و زمامدار مسلمین است و بقای اسلام منوط به برقراری می‌باشد و حکومت اسلامی در صورتی بر مجرای صحیح خود ادامه خواهد یافت که زمام آن به دست رادمردی چون على باشد. 🔹مسئله خلافت به منزله علت مبقیه اسلام است و جا داشت که درباره آن این همه اهتمام بشود و چنین آیه‌ای نازل گردد: «ان لم تفعل فما بلغت رسالته» اگر این فرمان (نصب على به خلافت را اطاعت نکنی، وظیفه پیامبری و رسالت الهی را انجام نداده‌ای). 🔸آری کسانی که اهمیت مطلب را درک می‌کردند و علی را خوب می‌شناختند، مانند و از منحرف شدن حکومت اسلامی پس از رحلت پیغمبر گرامی سخت بیمناک بودند و به همین جهت با رفراندوم سقیفه به شدت مخالفت کردند، ولی افرادی که از عدالت علی (ع) بیم داشتند و روش او را با آمال و آرزوهای نامشروع خود موافق نمی‌دیدند، سفارش‌های پیغمبر اکرم (ص) را زیر پا نهادند و بیعت خود را نقض کرده، به خلافت دیگران تن در دادند... . 🔹علی (ع) برای ارشاد مردم و جلوگیری از انحراف مسلمین کوشش‌ها کرد و نصيحت‌ها نمود، ولی تعصبات جاهلیت و وعده‌های ریاست و فرماندهی و امتیاز در و تلقینات و سفسطه‌های شیطانی و ... کار خود را کرده بود و گروه‌هایی از مردم صف اصحاب اجماع (!) و اکثریت رأی دهندگان را تشکیل داده بودند، تا جایی که امیرمؤمنان قیام علیه ایشان را به ضرر اسلام دانست و از خلافت خود صرف نظر فرموده و به نصیحت و ارشاد و راهنمایی زمامداران در تدبیر امور مسلمین اکتفا ورزید.» @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🖊نوشتاری کم‌تر دیده شده از مرحوم علامه مصباح در خصوص عید غدیر/٢ 🔹بدون تردید اگر از روز نخست زمام امور را دست گرفته بود و مردم مغرض و نادان آن همه ستیزه‌جوئی با وی نکرده بودند، اکنون نور اسلام دورافتاده‌ترین زوایای ربع مسکون را روشن کرده و پرچم توحید بر سراسر نقاط جهان سایه انداخته بود، ولی افسوس.... 🔸علی (ع) خلافت را برای رسالت و نمی‌خواست، خلافت پیغمبر (ص) را برای گسترش عدالت و ریشه‌کن کردن جور و ستم می‌خواست، برای احقاق حقوق مظلومین و سرکوبی ستمگران و متجاوزین می‌خواست، هنگامی که کفش کهنه‌اش را پینه می‌زد به ابن‌عباس فرمود: «به خدا قسم این کفش در نظر من از حکومت بر شما محبوب‌تر است، جز این‌که حقی را برپا دارم یا باطلی را از بین ببرم». 🔹هنگامی که علی (ع) عملا را به دست گرفت، به قدری و در راه یافته بود که اصلاح و جبران آن‌ها میسر نبود و با همه بردباری‌هایی که کرد و رنج‌هایی که تحمل نمود و کوشش‌هایی که برای برگرداندن آب از جوی رفته انجام داد، نتوانست ریشه ستم را به کلی از اجتماع برکند و جلوی افراط‌ها و تفریط‌ها را بگیرد و سرانجام چند نفر از با هم پیمان بستند که در یک شب و یک ساعت سه نفر را در سه شهر به قتل برسانند. به قصد قتل علی (ع) به آمد و دو نفر دیگر به منظور کشتن و به و رفتند، در این توطئه مرد عدالت در محراب عبادت به شهادت رسید، ولی دو مجسمه خیانت و جنایت و دو مظهر حیله و شیطنت، جان سالم به در بردند و نجات خود را از مهلکه کرامتی برای خویش دانستند و بدین وسیله تبلیغات زیادی به نفع خودشان نمودند و بسیاری از مردم ساده‌دل و نادان را فریب دادند. 🔸قرآن مجید درباره چنین افرادی می فرماید: «و لايحسبن الذين كفروا أنما نملي لهم خير لأنفسهم إنما نملي لهم ليزدادوا إثما و لهم عذاب مهين». 🔹بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز باد به دماغ انداخت و به پیروزی و موفقیت خود مباهات نمود؛ ولی دختر بزرگ علی (ع) با یک خطابه آتشین پایه این گونه اوهام را فرو ریخت و دماغ پر نخوت یزید را به خاک مالید، ایشان فرمودند: 🔸آیا چنین می‌پنداری که اگر زمین و آسمان را بر چشم ما تنگ و تاریک نموده و ما را به اسارت کشیده و خود بر اریکه سلطنت تکیه زده‌ای ، این دلیل خواری ما و قرب تو نزد پروردگار است؟ هرگز چنین نیست... شهادت برای ما مایه سعادت و افتخار است و شهدای ما زنده و جاویدان‌اند ... ننگ بیداد هرگز از دامان پلید تو شسته نشود و دولت تو بیش از روزکی چند دوام نیابد و جمعیت تو جز پراکندگی بهره‌ای نخواهد داشت. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🖊یادداشت کمتر دیده شده مرحوم آیت‌الله مصباح در خصوص عید غدیر 🔹«آفتاب آتش می‌بارید، شن‌های بیابان گداخته شده بود، بادها از فشار گرما می‌گریختند، جمعیتی انبوه عرق می‌ریختند و روی ریگ‌های داغ پا به پا می‌شدند، گردش چشم‌ها، گوش‌ها، دل‌ها و اندیشه‌ها همه متوجه یک نقطه بود، مردم با همدیگر زمزمه می‌کردند...» 🔻متن کامل یادداشت: 🔸بخش اول 🔹بخش دوم 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️غدیر، روز تعیین الگوی حکمرانی اسلامی امام خمینی قدس سره الشریف : روز عید غدیر روزی است که ـ صلی الله علیه وآله و سلم ـ تکلیف‏‎ ‎‏حکومت را معیّن فرمود و را تا آخر تعیین فرمود که حکومت‏‎ ‎‏اسلام نمونه‌اش عبارت از یک همچو شخصیتی است که در همه جهاتْ مهذّب، در همۀه‎ ‎‏جهات معجزه است. و البته پیغمبر اکرم این را می‌دانستند که به تمام معنی کسی مثل‏‎ ‎‏حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ نمی تواند باشد لکن نمونه را که باید نزدیک به یک همچو‏‎ ‎‏وضعی باشد از حکومت‌ها، تا آخر تعیین فرمودند. (صحیفه امام ج۵ ص٢٨) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️ولایت‌فقیه عالی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی 🔻در آستانه تحلیف و تنفیذ ریاست‌جمهوری جدید ✅دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/١ شهید رجایی: ما را به عنوان عالی‌ترین دستاوردهای انقلاب در قانون اساسی خود گنجانده‌ایم.(یادواره شهدای انقلاب اسلامی؛ شهید محمدعلی رجایی، ص١٨۵) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴تاریخ مبارزات خونین حزب‌اللهی‌ها 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/۲ 🔹 شهید رجایی: حزب‌الله همان‌هایی هستند که از سال ۴۲ همراه امام حرکت را شروع کردند و در و با شعارهایی که دقیقا از همان موقع در بود شکل نوین مبارزه را اعلام کردند. 🔸 حزب‌الله همان‌هایی هستند که در ورود امام سرتاسر را پوشاندند و آن شور و غوغای عجیب را که ناظر بودیم به وجود آوردند. همان‌هایی هستند که در ۴ بعد از ظهر به فرمان امام از خانه بیرون ریختند و در مقابل گلوله‌ها سینه شان را حاضر کردند. 🔹حزب‌الله ، همان‌هایی هستند که در ۱۷ شهریور در اول محرم در در و در نقاط دیگر کشور به فرمان ، فارغ از بسیاری از گروه‌ها که برنامه‌های مبارزه را در رابطه با علمی دیدن مبارزه می‌دیدند آزاد به میدان می‌آمدند و در راه خدا پیکار می‌کردند و شاهد بودیم که مبارزه آن‌ها را گروه‌ها معرفی می‌کردند.(یادواره شهدای انقلاب اسلامی؛ شهید محمدعلی رجایی، ص١٨٧-١٨۶) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️حزب‌اللهی؛ گمنام، پرکار و بی‌ادعا 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/٣ 🔹 آن‌هایی هستند که گمنام، بی‌موقع، بی‌ادعا هم در میان نبرد حاضرند و جان خودشان را تقدیم می‌کنند و هم در کارخانه تا پاسی از شب گذشته تلاش می‌کنند و در پشت میز آن‌قدر کار می‌کنند که ساعت به آن‌ها سرزنش کند.(یادواره شهدای انقلاب اسلامی؛ شهید محمدعلی رجایی، ص١٨٧) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توصیه امام کاظم علیه‌السلام به تلاش تام و تمام ✳️شرح حدیثی از حضرت امام کاظم علیه‌السلام توسط مقام معظم رهبری 🔹عن اَبِی الحَسَن (عَلَیهِ السَّلام) اَنَّهُ‌ قالَ‌: عَلَیکَ‌ بِالجِدِّ وَ لا تُخرِجَنَّ نَفسَکَ مِن حَدِّ التَّقصیرِ فی عِبادَةِ اللهِ وَ طاعَتِهِ فَاِنَّ اللهَ تَعالىٰ لا یُعبَدُ حَقَّ عِبادَتِه. 🔸می‌فرماید که خودت را از اندازه یک آدمِ مقصّر خارج نکن، خودت را از حدّ تقصیر در عبادتِ خدا بیرون نیاور؛ یعنی هیچ‌وقت گمان نکن که خب، ما دیگر آن کاری که باید بکنیم، انجام داده‌ایم؛ ما دیگر آن وظیفه لازم را در قِبال پروردگار انجام داده‌ایم؛ نه، هیچ وقت چنین چیزی برای من و شما پیش نمی‌آید... 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️حزب‌اللهی؛ گوش به فرمانِ امام 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/۴ 🔹 آن‌هایی هستند که به فرمان امام اگر لازم باشد می کنند و اگر لازم باشد می‌کشند.(یادواره شهدای انقلاب اسلامی؛ شهید محمدعلی رجایی، ص١٨٧) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️حزب‌الله؛ پاسدار شایسته انقلاب اسلامی 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/۵ 🔹 حزب‌الله آن‌هایی هستند که آگاهانه مراقب انقلابند پاسدار انقلابند و لیاقت دارند انقلابی را که خودشان به وجود آوردند خودشان حفظ کنند.(یادواره شهدای انقلاب اسلامی؛ شهید محمدعلی رجایی، ص١٨٧) 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید: گزیده‌ای از سخنرانی شهید رجایی در سازمان ملل ✳️در آستانه تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/۶ شهید رجایی: به مردم جهان اعلام می‌کنیم آنچه در سرنوشت ساز است و جنگندگان می‌باشد نه سلاح و مهمات.و بر این اساس از هم‌اکنون با قاطعیت اعلام می‌داریم که در این ایمان اسلامی و انقلابی مردم ما برنده واقعی و اصلی خواهد بود نه و نه و می‌دانیم که این جنگ تحمیلی در نهایت و به طور قطع به پیروزی حق بر باطل خواهد انجامید. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⚫️ فتوای کمتر دیده شده میرزای شیرازی در حمایت از به استفتای شهید شیخ فضل‌الله نوری ◀️سال‌روز شهادت شیخ فضل‌الله نوری ▫️شیخ فضل‌الله نوری در سال ۱۳۰۶ قمری، چندی پیش از قیام ، با ورود اجناس و کالاهای خارجی به ایران نظیر قند، احساس خطر می‌کند و سؤالی را تحت این عنوان که «تکلیف مسلمانان نسبت به مصرف کالایی نظیر قند و... که از بلاد کفر (یعنی فرنگستان) وارد بازار ایران می‌شود، چیست؟» ▪️از محضر بزرگ مرجع شیعه حضرت ، می‌پرسد تا ایشان را متوجه ورود کالای خارجی به کشور نماید. نیز در نامه‌ای مفصل پاسخ می‌دهد: «در خصوص مفاسد ورود اجناس و کالاهای بلاد کفر به سرزمین ایران، همیشه ملتفت به آن بوده‌ام و زیاده‌روی در این امر را مایه‌ی خرابی دین و دنیای مسلمانان می‌دانم و از اهتمام شما در تهیه‌ی دفع آن‌ها زیاد مسرور شدم...» شیخ فضل‌الله نیز این را در سراسر ایران گسترش داده و علمای بلاد را متوجه این امر می‌کند.(تاریخ تحولات سیاسی ایران، ص۱۷۴) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
ملای فاسد عامل اعدام شیخ شهید غفلت حوزوی و دار انگلیسی/١ یک روحانی؛ دستور شهادت روحانی معتقد و مظلومی همچون شیخ فضل الله نوری را صادر کرد و از حوزه علمیه نجف که پایگاه سیاسی آن زمان بود صدای اعتراضی بلند نشد. واقعه‌ای عجیب و عبرت‌انگیز که بیش از پیش اهمیت «اصلاح حوزه» در زمینه‌های مختلف از جمله تهذیب نفس و تحلیل سیاسی را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید که اگر حوزه علمیه اصلاح نشود امروز هم فضل‌الله‌ها به دست ابراهیم زنجانی‌ها به دار آویخته خواهند شد: «فيضيه، اگر تهذيب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمی‌خورد. ... شما مىدانيد كه مرحوم شيخ فضل اللَّه نورى را كى محاكمه كرد؟ يك معمّم زنجانى؛ يك ملّاى زنجانى محاكمه كرد و حكم قتل را او صادر كرد؛ وقتى معمّم، ملّا؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه كس بيشتر است. در بعض روايات هست كه در جهنم، بعضيها- اهل جهنم- از تَعفُّن بعض روحانيين در عذاب هستند، و دنيا هم از تعفُّن بعضى از اينها در عذاب است.» (صحيفه امام، ج١٣، ص: ۴٢٠) پرونده بنیاد تاریخ‌پژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضل‌الله و انحراف مشروطه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢حوزه و خلأ مدرس‌ها و شیخ فضل‌الله ها ⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/٢ 🔹با وجود گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز هم در حوزه علمیه هستند که دخالت روحانیت در سیاست را با عناوین مختلف؛ از جمله «لزوم پرهیز از آلودگی سیاسی»، «عدم ورود به مسائل جناحی»، «پرداختن به مباحث عمیق علمی» و... زیر سؤال می‌برند. شکی نیست که روحانیت در همه جا باید نماد باشد؛ به مسائل جناحی و شخصی ورود نکند و پایبند به مبانی علمی عمیق باشد امّا عدم ورود روحانیت به سیاست باعث می‌شود که قوای حکومتی به تدریج فاسد شوند و از درون تهی شود و به عقب بازگردد: 🔸«... روحانيون را يكسره از دخالت بر كنار كردند؛ و با و تبليغات مسمومِ مُلهم از غرب، كه توسط روشنفكران و غرب و شرقزدگان خائن يا نفهم صورت مى‌گرفت، مجلس را در نظر روحانيون و متدينين به گونه‌اى ساخته بودند كه دخالت در از معاصى بزرگ و اعانت به ظلم و كفر بود! و روحانيت بكلى از صحنه خارج شد و به انزوا كشيده شد؛ و دست قلدران و شرق و غربزدگان باز شد؛ و كشور را به آنجا كشاندند كه ديديد و ديديم. مع الأسف امروز هم آن افكار پوسيده در نادرى از معممين بی‌خبر از دنيا ديده مى‌شود. در حالى كه اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤثر افكار، مثل شهيد، را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مى‌رفت، و قانون اساسى با متمم آن، كه مرحوم حاج در راه آن شهيد شد، دستخوش افكار غربى و دستخوش تصرفاتى كه در آن شد نمى‌گرديد، و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنج‌هاى طاقت فرسا را نمى‌كشيدند.» (صحيفه امام، ج١٨، ص: ٣٣۵) 📄پرونده بنیاد تاریخ‌پژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضل‌الله و انحراف مشروطه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢سهل‌انگاری خطرناک ◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/3 ⚫️تساهل و تسامح با سمی مهلک برای فضای سیاسی کشور است. سمی که در گذشته به خاطر لطافت روح یا سادگی یا اشتباه محاسباتی برخی بزرگان در فضای سیاسی کشور منتشر شد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور زد. نمونه؛ مماشات با نفوذی‌ها بود که در نهایت موجب شهادت دیدبان مشروعیت؛ شیخ فضل الله و انحراف مشروطه شد: 🔹« این نکته را هم عرض بکنم؛ همه علما در قضیه‌ی با یکدیگر هم‌نظر بودند؛ یعنی بین مرحوم و مرحوم و مرحوم در فکر و نظر تفاوتی وجود نداشت؛ اما دیدشان نسبت به واقعیت‌ها و به‌اصطلاح روش‌ها و تاکتیک‌هایی که فکر می‌کردند باید عمل کنند، متفاوت بود. 🔸مرحوم شیخ فضل‌اللَّه انحراف را دیده بود؛ نمی‌شود گفت سید محمد طباطبایی یا مرحوم حاج سید عبداللَّه آن را ندیده بودند؛ چرا، آن‌ها هم می‌دیدند؛ منتها فکر می‌کردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع در برخورد با نفوذی‌های مشروطه در آن‌ها مشاهده می‌شد، اما در مرحوم شیخ فضل‌اللَّه این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخ‌فضل‌اللَّه از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است. (مقام معظم رهبری؛ انتشار در تاریخ: ۱۳۸۳/۰۵/۱۱) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیروی دولت از امام در کلام شهید رجایی 🔻دولت جوان حزب‌اللهی؛ نگاهی به به سیره و گفتار شهیدمحمدعلی رجایی/٧ 🔹آنچه که من تعهد دارم و آنچه که وزرای همکار من با من تعهد کرده‌اند که در خدمت شما آنچنان باشم بودن است. 🔸یعنی ما در رابطه با امام آنچنان حرکت می‌کنیم که آگاهانه می‌دانیم امام ما آنچنان رابطه‌ای دارد که کلیه روابط ما چه شخصی چه اجتماعی به فرمان اوست. 🔹همانطور که برای قبل از ٢٢ بهمن به رساله عملیه‌اش می‌نگریستیم امروز نیز رهنمودهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی هرنوع رهنمودی را به مثابه همان احکام موجود در رساله‌ها می‌نگریم. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db