eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
٦٧ الحمدلله... نکال الظالمین نکال به معني عقوبت و کیفر است. حمد و ثنا مخصوص خدایی است که ظالمین را به کیفر می رساند . ظالم سه معنا دارد: ١-کسی که جابجا کاری دارد . ٢-کسی که کم کاری دارد( نقص) ٣-از ماده ظلمت است کسی که به ظلمات خو گرفته است و می خواهد در ظلمت جهل و معصیت و ناشایستگی اخلاقی خود باقی بماند . الحمدلله که خدا ظالمین را عقوبت می کند ، عقوبت خدا در عین این که قهر است ولی در دعاي افتتاح و در شبهای ماه مبارک به ما آموزش مي دهند كه عقوبت خدا اوج مهر است . این چه مهری است ؟ گاهی ممکن است ما بابت تخلف فرزند خود تندي بکنیم، ما هرگز این تندی را با بچه همسایه نمی کنیم چون فرزند خود را دوست داريم و به او وابسته ايم و نسبت به تخلفات او احساس مسئوليت داريم . از اين وابستگی ، عنایت معلوم می شود . اگر با دیگرانش بود میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی خداي سبحان بدليل عنايت و لطفش ما را بابت کم کاری ها و جابجا کاری ها و توقف در معصیت عقوبت می کند. الحمدلله که هنوز تحت تربیت او قرار داریم و از حریم ربوبیت او خارج نشدیم . پشت پرده قهر، مهر است ، از کلمه الحمدلله نهایت عشق و عاشقی معلوم می شود ، خداي سبحان ما را دوست دارد که عقوبت می کند در غير اينصورت به سنت استدراج دچار شده ايم. گاهي اوقات به محض خطورات نامناسب در ذهن و قلب ، اتفاق ناگواري مي افتد كه به منزله عقوبت حضرت حق است . سپاس خدا را كه به ما توجه دارد و به مجرد کوچکترین نقیصه ای در فکر يا جابجا کاری خاص ، ما را متنبه مي كند. بطور مثال در جابجا کاری باید پولی را در فلان قسمت زندگي هزینه می کردم و غفلت نمودم، بعد از مدتي پول کلان دیگری و چندبرابر آن را بايد خرج كنم . و يا مثلا کسی حقی را که باید پرداخت کند،كوتاهي مي نمايد و در مقطعي ديگر بايد هزینه درمانی وحشتناک پرداخت کند. در دعای افتتاح این زیبابینی به ما آموزش داده می شود كه وقتی می زند بگوییم: الحمدلله به تیغم گر کشد دستم نگیرد واگر تیرم زند منت پذیرم این که ما در دنيا با تازیانه قهر خدا تادیب می شویم، الحمدلله. این که گروهی با وجود تذکرات خاص متنبه نشده و ظالم از دنیا رفتند و در قیامت گرفتار عقوبت می شوند، الحمدلله . اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد ، اينكه اولين ظالم، عقوبت می شود الحمدلله . اگر بحث عقوبت نبود که العياذ بالله عدل خدا زير سئوال مي رفت ، اگر قرار بود ملعونين تاريخ اسلام کنار سلمان و ابوذر باشند،براي عدل خدا چه اتفاقي مي افتاد؟ الحمدلله كه خدا او را عقوبت می کند ، الحمدلله عدل خدا چنین جلوه گر است (نکال الظالمین) . اين عقوبت یک وقت در شخص من و یک وقت در نظام عالم جلوه گر مي شود ،الحمدلله . خداي سبحان در نظام عالم ظالمین را به عقوبت می رساند ، این همه ظلمه که در همین عالم به چه فلاکتی افتادند !. اما در درون ما هم به مجردی که کم می گذاريم با تازیانه های هشدار دهنده خدا بیدار می شويم، الحمدلله . مثلا در روایاتی مي فرمايد: اعمال روز در بیداری شب موثر است ، اگر نمي توانيم تهجد و بيداري سحر داشته باشيم بايد بلافاصله بررسي كنيم كه در روز چه اعمالي مرتكب شده ايم . نمی گوییم اين امر عادی است، پیش می آید، بايد باور كنيم کم گذاشتيم که خدا از شیرینی عبادتش محروممان مي كند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي افتتاح ٩١/٤/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٦ https://chat.whatsapp.com/HnDh6GytHr371sIkapHbnB پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
📜 *نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان* ۵۹ 💠 *«حقوق الهی»* 🔆 «..... و ایاکم ایتها العصابه المرحومه المفضله علی من سواها و حبس حقوق الله قبلکم یوما بعد یوم و ساعه بعد ساعه......» 🔆 «بر حذر باشید ای گروه رحمت شده برتری داده شده، مبادا در پرداخت حقوقی که خداوند نزد شما دارد، روز به روز و ساعت به ساعت تأخیر داشته باشید.» ✳️ در این فراز از نامه، امام صادق علیه‌السلام دو ویژگی برای جامعه شیعی مطرح می‌کنند: 🔰 اولاً *قومی هستند که مورد رحمت الهی قرار گرفته‌اند*. (المرحومه) 🔰 ثانیاً *برتری ویژه‌ای هم نسبت به گروه‌های دیگر دارند.* (المفضله) 🍃 از جمله حقوق الهی که باید پرداخت شود خمس و زکات است. 🔹 *صدقه ،خمس و زکات مکانیزم مدیریت فقر در یک جامعه اسلامی است.* همه ادیان برای بقای خود از راه‌های مختلف از مکانیزم‌های مشابهی برخوردارند. 🔸 در اجرای فرامین الهی علم کافی نیست. سرچشمه عبادات بنده اعتقادات اوست. در واقع عالم بی‌عمل کسی است که اعتقادی به آنچه آموخته است ندارد. ✍️ با این مقدمه به سراغ خمس می‌رویم: ✳️ *خمس ابراز صدق ادعای یک انسان عاقل و مومن است به خداوند.* در واقع عملی عبادی است که به وسیله آن نفس آدمی مدیریت می‌شود. ⁉️ همواره شش سوال در این قسمت وجود دارد: 🔹 ۱) چه کسی باید خمس بپردازد؟ 🔸 ۲) چرا باید خمس بپردازد؟ 🔹 ۳) از چه محلی باید بپردازد؟ 🔸 ۴) چقدر باید بپردازد؟ 🔹 ۵) چگونه باید بپردازد؟ 🔸 ۶) به چه کسی باید بپردازد؟ 📌 ادامه دارد ... 🌐 emamraoof.com
٢٢ 🔆 *«فَقُلْتَ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرا إِلا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى وَ قُلْتَ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ»* 🔆 *«و فرمودى بگو من از شما براى رسالت پاداشى جز مودّت نزدیكانم نمى خواهم،و فرمودى:آنچه به عنوان پاداش از شما خواستم،آن هم به سود شماست»* 💠 خدای سبحان به رسول خود فرمود: به مردم اعلام دار كه اجر رسالت تنها *اظهار محبت* به اهل بیت عترت و ذوالقربی توست. 🔆 «*وَ قُلْتَ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ*» ✳️ و هر گامی كه در جهت پرداخت اجر رسالت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله برداشته می‌شود، تنها به نفع خودِ انسان است. 🌀 حضرات معصومین علیهم‌السلام در اوج قلّه بی‌نیازی، هرگز احتیاجی به احدی ندارند و انسان با اظهار محبت به ایشان گامی در جهت بهبود حیات مادی و معنوی خویش برداشته است. ✨ آنان كه خاك را به نظر كیمیا كنند ✨ آیا شود كه گوشه چشمی به ما كنند؟ ✅ ادای اجر رسالت و مودّت نسبت به خاندان عترت انسان را در سایه‌سار خورشید ولایت قرار می‌دهد و به بركت این حضور، چونان دانه‌ای به واسطه تابش تشعشات خورشید سر از خاك سرد بر می‌آورد. ✳️ *نشانه اظهار محبت صادقانه نیز آن است كه انسان خود را در مسیر و صراط حق می‌یابد. آن گاه كه فرد در صراط مستقیم و بندگی حقیقی گام بردارد، تحت نظر حضرات معصومین علیهم‌السلام و همراه با نظام آفرینش است؛* بنابراین طيّ مسیر برای او دشوار نمی‌باشد. سهولت و عاری بودن عمل از تكلّف نشان از حضور در جاده بندگی و ابراز محبت صادقانه دارد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
السلام عليك يا مولاي يا صاحب الزمان وبا سلام ودرود بر همه منتظران يابن الحسن! سويداي دل من تا قيامت/ مباد از شوق وسوداي تو خالي/ فَحُبُّكَ راحتي في كلِّ حينٍ/ وَذِكرُكَ مونسي في كلًِّ حالِ/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٦ https://chat.whatsapp.com/HnDh6GytHr371sIkapHbnB پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۲۸ 💠 *لزوم اشتياق* ✳️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «زُهْدُكَ‏ فِی‏ رَاغِبٍ‏ فِیكَ نُقْصَانُ حَظّ» 🔆 «بی‌رغبتی نسبت به كسی كه مشتاق توست، موجب كم شدن حظ و بهره‌ات می‌شود» 🔹 *وجود مقدس ولی‌عصر عجّل‌الله‌فرجه نسبت به یكایك ما اشتیاقی خاص دارند و عدم درك ما برای این شوق، حضرت را آزرده خاطر می‌كند. هر يك از ما نزد امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه سهمیه‌اى ويژه داریم، سهميه‌اى از وصل، قرب، معرفت، گشايش، محبت و ...* ✳️ اگر مشتاق باشیم، از كرامت بى‌انتهاى حضرت بهره‌مند می‌‌گرديم و اگر اظهار بی‌رغبتی كنیم، محروميت را براى خود رقم مى‌زنيم. ✨ هوا خواه توام جانا و مى‌دانم كه مى‌دانى ✨ كه هم ناديده مى‌بينى و هم ننوشته مى‌خوانى 📗 نهج ابلاغه، حكمت ٤٥١ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۲۸ 💠 *لزوم اشتياق* ✳️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «زُهْدُكَ‏ فِی‏ رَاغِبٍ‏ فِیكَ نُقْصَانُ حَظّ» 🔆 «بی‌رغبتی نسبت به كسی كه مشتاق توست، موجب كم شدن حظ و بهره‌ات می‌شود» 🔹 *وجود مقدس ولی‌عصر عجّل‌الله‌فرجه نسبت به یكایك ما اشتیاقی خاص دارند و عدم درك ما برای این شوق، حضرت را آزرده خاطر می‌كند. هر يك از ما نزد امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه سهمیه‌اى ويژه داریم، سهميه‌اى از وصل، قرب، معرفت، گشايش، محبت و ...* ✳️ اگر مشتاق باشیم، از كرامت بى‌انتهاى حضرت بهره‌مند می‌‌گرديم و اگر اظهار بی‌رغبتی كنیم، محروميت را براى خود رقم مى‌زنيم. ✨ هوا خواه توام جانا و مى‌دانم كه مى‌دانى ✨ كه هم ناديده مى‌بينى و هم ننوشته مى‌خوانى 📗 نهج ابلاغه، حكمت ٤٥١ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🕌 در محضر امام روح الله (۱۲۶۱) 💠 برداشت‌‌های انحرافی از انتظار 🔹بعضی‌ها، انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، حسینیه، و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهند... دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم، که یک کاری بکنند، نبودند. یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می‌گفتند: این است که، ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می‌گذرد، ما تکلیف‌های خودمان را عمل می‌کنیم. برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله درست می‌کنند، دیگر ما تکلیفی نداریم. یک دسته‌ای می‌گفتند: که باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می‌خواهند بکنند، گناه‌ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. یک دسته‌ای از این بالا‌تر بودند. می‌گفتند: باید دامن زد به گناه‌ها. دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف بیاورند.که این دسته اشخاص ساده لوح هم بودند. یک دسته دیگری بودند که می‌گفتند: هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند (1) 🔸حضرت صاحب که تشریف می‌آورند، برای چه می‌آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را برای اینکه حکومت را تقویت کنند. برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما بر خلاف آیات شریفه قرآن، دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را، برای اینکه حضرت بیایند؟! قوانینی که پیغمبر اسلام در راه بیان و تبلیغ ونشر و اجرای آن، بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا کشید، فقط برای مدت محدودی بود؟ آیا خدا، اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را‌‌ رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آن‌ها بد‌تر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است (2) (1): صحیفه نور امام خمینی، جلد۲، صفحه۱۹۶-۱۹۷ (2):کتاب ولایت فقیه امام خمینی، صفحه ۳۰
٨٧ شرحي عارفانه بر زيارت ال يس ادامه فنفسی مومنه بالله......... مولایم ! حضور در محضر فرازهای آل یس ات گویا حضور درکلاس الله شناسی ، پیامبرشناسی و ولی الله شناسی است ، دعایم کن که تنها بادعای تو در فراگیریهایم سربلند شوم . فنفسی مومنه بالله نفس من مومن به همه ی خدایی خداست، مومن به الله یعنی مومن به نام جامع خدای سبحان است، من تنها مومن به رزاقیت ، خالقیت ورحمانیت و...خدا نیستم بلکه مومن به همه خدایی معشوقم. مولایم! پیش نیاز دلدادگی معرفت الله است ، تنها آموزشهای تومرا به این معرفت نایل می کند، ازآن آموزشها بی نصیبم مساز. مومن، دلداده است و دلداده باید در ره معشوق پایدار و ثابت قدم باشد . بادعای تو این دلدادگی برای من حاصل می شود. مولایم! من تنها و بدون هیچ یک از تعلقات وکثرات دنیا آمده ام تا دلدادگی ام را اعلام کنم فنفسی (نفس من) نه نفسنا(نفس ما). مولایم ! زندگی وحیات من وابسته به دلدادگی شماست. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب ال يس كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٦ https://chat.whatsapp.com/HnDh6GytHr371sIkapHbnB پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۲9 🕊 *ازدواج با سادات* ✳️ از کودکی، عاشق امام رضا علیه‌السلام بودم. هر زمان با خانواده به حرم مشرف می‌شدیم، به ما سفارش می‌کردند مؤدب باشیم و حواسمان را جمع کنیم کار نادرستی انجام ندهیم؛ *چون در محضرِ بزرگی قرار گرفته‌ایم که همه زائرانشان را می‌بینند و بر خواسته‌های آنان آگاهند. و اما در دل باور داشتیم هر چه از حضرت طلب كنیم در صورت صلاحدید، اجابت می‌شود.* 💠 از این رو در یکی از زیارت‌های دوران کودکی، از حضرت صادقانه درخواست كردم با خانواده‌ای ازدواج کنم که از نسل ایشان باشد تا به حضرت نزدیک شوم. 🔸 چندین سال از این ماجرا گذشت. اتفاقاً اولین خانواده‌ای که به خواستگاری من آمدند و به ازدواج منجر شد، از سادات رضوی بودند. آنچه در زمان کودکی از حضرت خواسته بودم و هرگز تصور نمی‌کردم به آن توجهی شود، اجابت شد. ✨ *امام رئوف، مظهر نام «اَسمع السامعین» و «اَبصر الناظرین» خداوند است و زائر خردسالشان را هم می‌بینند و خواسته‌اش را اجابت می‌كنند.* 📚 📚 بخشی از کتاب «جرعه نوشان» ـ جلد اول 🌐 emamraoof.com
🔆 *صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را 🍀🍃🍀 ✨ «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ ‌سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ ‌الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي ‌الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، ‌الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ ‌اللَّهِ، اللَّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، ‌وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ أَضِئْ نُورَهُ، وَ بَيِّضْ وَجْهَهُ، وَ أَعْطِهِ ‌الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ وَ الْوَسِيلَةَ الرَّفِيعَة، وَ ‌ابْعَثْهُ مَقَامًا مَحْمُودًا يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ، ‌وَ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ ‌قَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، وَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ ‌الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ ‌وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى ‌الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ ‌وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ‌سَيِّدِ الْعَابِدِين‏ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ ‌حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ ‌الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، ‌وَ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ‌وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى ‌مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ ‌وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى إِمَامِ ‌الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، ‌وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ ‌الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ ‌مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ ‌الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ ‌وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلِّ ‌عَلَى الْخَلَفِ الصَّالِحِ الْهَادِي الْمَهْدِيِّ، إِمَامِ الْهُدَى ‌وَ إِمَامِ الْمُؤْمِنِين‏ وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةِ رَبِّ ‌الْعَالَمِينَ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ ‌الْهَادِينَ، الْعُلَمَاءِ الصَّادِقِينَ، الْأَبْرَارِ الْمُتَّقِينَ، دَعَائِمِ ‌دِينِكَ وَ أَرْكَانِ تَوْحِيدِكَ، وَ تَرَاجِمَةِ وَحْيِكَ، وَ حُجَجِكَ ‌عَلَى خَلْقِكَ، وَ خُلَفَائِكَ فِي أَرْضِكَ، الَّذِينَ اخْتَرْتَهُمْ ‌لِنَفْسِكَ، وَ اصْطَفَيْتَهُمْ عَلَى عِبَادِكَ، وَ ارْتَضَيْتَهُمْ ‌لِدِينِكَ، وَ خَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَ جَلَّلْتَهُمْ بِكَرَامَتِكَ، ‌وَ غَشَّيْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ، وَ رَبَّيْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ، وَ غَذَّيْتَهُمْ ‌بِحِكْمَتِكَ، وَ أَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ، وَ رَفَعْتَهُمْ فِي مَلَكُوتِكَ، ‌وَ حَفَفْتَهُمْ بِمَلائِكَتِكَ، وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِيِّكَ صَلَوَاتُكَ ‌عَلَيْهِ وَ آلِهِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَيْهِمْ صَلاةً ‌كَثِيرَةً دَائِمَةً طَيِّبَةً، لَا يُحِيطُ بِهَا إِلّا أَنْتَ، وَ لَا يَسَعُهَا ‌إِلّا عِلْمُكَ، وَ لَا يُحْصِيهَا أَحَدٌ غَيْرُكَ، اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى ‌وَلِيِّكَ الْمُحْيِي سُنَّتَكَ، الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ، الدَّاعِي إِلَيْكَ، ‌الدَّلِيلِ عَلَيْكَ، وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ، وَ خَلِيفَتِكَ ‌فِي أَرْضِكَ، وَ شَاهِدِكَ عَلَى عِبَادِكَ، اللَّهُمَّ أَعِزَّ نَصْرَهُ، وَ ‌مُدَّ فِي عُمْرِهِ، وَ زَيِّنِ الْأَرْضَ بِطُولِ بَقَائِهِ، اللَّهُمَّ اكْفِهِ ‌بَغْيَ الْحَاسِدِينَ، وَ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكَائِدِينَ، وَ ازْجُرْ عَنْهُ ‌إِرَادَةَ الظَّالِمِينَ، وَ خَلِّصْهُ مِنْ أَيْدِي الْجَبَّارِينَ، اللَّهُمَّ ‌أَعْطِهِ فِي نَفْسِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ رَعِيَّتِهِ وَ خَاصَّتِهِ ‌وَ عَامَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيَا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ، وَ ‌تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَ بَلِّغْهُ أَفْضَلَ مَا أَمَّلَهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، ‌إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، اللَّهُمَّ جَدِّدْ بِهِ مَا امْتَحَى ‌مِنْ د
ِينِكَ، وَ أَحْيِ بِهِ مَا بُدِّلَ مِنْ كِتَابِكَ، وَ أَظْهِرْ بِهِ ‌مَا غُيِّرَ مِنْ حُكْمِكَ، حَتَّى يَعُودَ دِينُكَ بِهِ عَلَى يَدَيْهِ ‌غَضًّا جَدِيدًا خَالِصًا مُخْلَصًا، لَا شَكَّ وَ لَا شُبْهَةَ مَعَهُ، ‌وَ لَا بَاطِلَ عِنْدَهُ وَ لَا بِدْعَةَ لَدَيْهِ، اللَّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ كُلَّ ‌ظُلْمَةٍ، وَ هُدَّ بِرُكْنِهِ كُلَّ بِدْعَةٍ، وَ اهْدِمْ بِعِزِّهِ كُلَّ ‌ضَلالَةٍ، وَ اقْصِمْ بِهِ كُلَّ جَبَّارٍ، وَ أَخْمِدْ بِسَيْفِهِ كُلَّ ‌نَارٍ، وَ أَهْلِكْ بِعَدْلِهِ كُلَّ جَبّارٍ، وَ أَجْرِ حُكْمَهُ عَلَى كُلِّ ‌حُكْمٍ، وَ أَذِلَّ بِسُلْطَانِهِ كُلَّ سُلْطَانٍ، اللَّهُمَّ أَذِلَّ ‌كُلَّ مَنْ نَاوَاهُ، وَ أَهْلِكْ كُلَّ مَنْ عَادَاهُ، وَ امْكُرْ بِمَنْ ‌كَادَهُ، وَ اسْتَأْصِلْ مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ وَ اسْتَهَانَ بِأَمْرِهِ وَ ‌سَعَى فِي إِطْفَاءِ نُورِهِ وَ أَرَادَ إِخْمَادَ ذِكْرِهِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى ‌مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى وَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى وَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ وَ ‌الْحَسَنِ الرِّضَا وَ الْحُسَيْنِ الْمُصَفَّى، وَ جَمِيعِ الْأَوْصِيَاءِ ‌مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ الْهُدَى، وَ مَنَارِ التُّقَى وَ الْعُرْوَةِ ‌الْوُثْقَى، وَ الْحَبْلِ الْمَتِينِ وَ الصِّرَاطِ الْمُسْتَقِيمِ، وَ صَلِّ ‌عَلَى وَلِيِّكَ، وَ وُلاةِ عَهْدِكَ، وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ، وَ زِدْ فِي ‌أَعْمَارِهِمْ، وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ، وَ بَلِّغْهُمْ أَفْضَل‏ آمَالِهِمْ ‌دِينًا وَ دُنْيَا وَ آخِرَةً، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.» 📚 مفاتیح الجنان 🌐 emamraoof.com
‏فیلم از طرف zahra