eitaa logo
دلدادگان کوی یار غائب 🌸مهدی (عج)🌸
433 دنبال‌کننده
396 عکس
168 ویدیو
2 فایل
السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه گم گشته ام به اشک که پیدا کنم تو را دل شسته ام ز جان که تمنا کنم تو را
مشاهده در ایتا
دانلود
📌سه جریان مختلف در زمان علیه السلام جریان شامل خود حضرت و یاران شون می باشد که در صحرای کربلا به همراه ایشان به شهادت رسیدند؛ افرادی که مبانی بنیادین و مبانی معرفتی خوبی داشتند و مسائل اسلامی را در دوره ی خود به خوبی درک کرده بودند. اینها نگاه امام را کامل ترین نگاه نسبت به همه ی مسائل و نسبت به همه ی رجال آن عصر می دانستند، چرا که نگاهشان این بود که امام، معصوم از هرگونه خطا و اشتباه است. جریان اموی به رهبری یزید بود که اساس آن برپایه ی ظلم و فساد استوار بود. باطل بودن جریانی مثل یزید الان برای ما کاملاً روشن است، اما در آن دوره با همه ی فسق و فجورهایش، شفاف نبود. منطق بنی امیه، منطق استکبار، منطق تفرعن و منطق قبیله ی برتر بود. آنچه که در قدرت های مثل آمریکا، اسرائیل و انگلیس اکنون مشاهده می شود که همان منطق گرفته شده از مبانی بنی امیه است که این تفکر با فطرت انسانی تعارض دارد و جریان امام حسین در تعارض و تقابل با این جریان بود. تقابل جریان حسینی و اموی با یکدیگر کاملاً روشن است. جریان سوم، جریان گسترده و بزرگی است که زیاد به آن پرداخته نشده است، ولی واقعاً نیاز به بحث دارد. این جریان، خود به چند دسته ی کوچک تقسیم می شود. از این جریان افرادی هستند که در رکاب اهل بیت حرکت می کردند، اما به دنبال منافع مالی و دنیوی خود بودند از این جریان که از امام فاصله گرفتند، افرادی بودند که در ظاهر خود را محب و ارادتمند به اهل بیت علیهم السلام می نمایاندند، اما در واقع ارادتی به آنان نداشتند و ابراز ارادتشان فقط یک بود؛ یکی از افرادی که می توان برای این قسم نام برد، است. کسانی که در جریان قیام سیدالشهدا علیه السلام گوشه گیری کردند و با آن حضرت همراه نشدند، نه مشکل طمع مال داشتند و نه مشکل بیماردلی؛ یعنی انسان های بدی نبودند، اما به خاطر و شان اهل شک بودند و در مواقع حساس نمی توانستند تصمیم درست را بگیرند. افرادی مانند از این دست به شمار می آیند. شامل افرادی می شود که بررسی زندگی شان واقعاً برای امروز عبرت آموز است. این افراد حقیقتاً طرفدار امام حسین علیه السلام بودند. نه مشکل بیماردلی داشتند و اهل فساد بودند، نه نفاق و تردیدهای ناروا، و از جنگ و جبهه و جهاد هم نمی ترسیدند، اما نگاهشان به مسئله ی مانند اصحاب سیدالشهدا علیه السلام نبود و آن و صحیح را به مسئله ی امامت و شخص امام حسین علیه السلام نداشتند ✅اما دانستن این مدلها از این جهت اهمیت دارد که در تشخیص حق و باطل امروز هم همین مدل ها هستند. 🌐دلدادگان کوی یار غائب 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷 🆔 @deldadegan_yar_ghayeb
🖤🖤💔 📖 السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَاتَمَ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ اِبْنَ خاتَمِ اَلْأَنْبِيَاءِ... 🌱سلام بر تو ای آخرین نماینده خدا بر زمین. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، جهان از عطر محمدی آکنده خواهد شد. 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس 🌐دلدادگان کوی یار غائب 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷 🆔 @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرغ دلم به عشق شما پر کشیده است تا آسمان کرببلاتان پریده است دلتون کربلایی ، بخشی از زیارت عاشورا، به وقت اذان صبح در کربلای معلا (ارسالی از یکی از اعضای گروه سجادیه) ان شاء الله رزق همگی به زودی زود 🌐دلدادگان کوی یار غائب 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷 🆔 @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💞بسم الله الرحمن الرحیم مربوط به 🌷 🔺شکیات صحیح در نمازوعملی که بعد از آن باید انجام بگیرد. 🔹شک بین دو وسه پس از اتمام دو سجده باید بنا را بر سه گذاشته ونماز را تمام کند وپس از نماز یک رکعت نماز احتیاط ایستاده ویا دو رکعت نشسته بخواند. 🔹شک بین سه وچهار، باید بنا را بر چهار گذاشته وپس از اتمام نماز یک رکعت نماز احتیاط ایستاده ویا دو رکعت نشسته بخواند. 🔹شک بین دو وچهار بعد از دو سجده، باید بنا را بر چهار گذاشته وپس از نماز دو رکعت نماز احتیاط ایستاده بخواند. 🔹شک بین سه وپنج قبل از رکوع نیز به شک بین دو وچهار پس از دو سجده باز می‌گردد ومحکوم به حکم آن است واین شک اگر از رکوع باشد موجب بطلان نماز می شود. 🔹شک بین چهار وپنج بعد از سر برداشتن از سجده دوم، نماز گزار باید پس از تشهد وسلام، دوسجده سهو به جا بیاورد ولی اگر شک یاد شده در حال ایستاده باشدبه شک بین سه وچهار بر می گرددومحکوم به حکم آن است. 🔹اگر چنین شکی بعد از رکوع وقبل از سجود عارض شود حکم شک بین چهار وپنج را دارد. 🔹شک بین پنج وشش در حال قیام نیز به شک بین چهار وپنج بازگشت می کند وفرد باید به مقتضای آن عمل کند. 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀@deldadegan_yar_ghayeb
دلدادگان کوی یار غائب 🌸مهدی (عج)🌸
📜زیارت عاشورا حدیث قدسی است که علیه السلام اولین بار برای عموم مردم خواندن و فرمودند: پدرم، او از پدرش او از جد ما از پیامبر صلی الله علیه و آله و از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل کردند که خداوند فرمود: السلام علیک یا أبا عبدالله. یعنی متن زیارت در بین اهلبیت علیهم السلام بوده است. 📝همچنین شیخ طوسی از علیه السلام نقل می‌کند، که آن حضرت زیارت عاشورا را جز احادیث قدسی برشمردند و فرموده اند: بر این مواظبت داشته باش؛ بعد از آن، این دعا (دعای مشهور به ) را بخوان هرکس این را، چه از و چه از بخواند، من از ناحیه خداوند متعال می‌کنم که و تلاشش مورد شکر الهی واقع شود؛ بین سلام او و امامش برداشته شود؛ برآورده شود و محروم نگردد. 🖇سپس فضیلت دیگری را اضافه کردند، فرمودند: خداوند متعال تعهد کرده است هر کس علیه السلام را از دور یا نزدیک زیارت کند این دعا را بخواند، من ضامن اموری برای او هستم؛ از جمله اینکه را در حق هر کس قبول می‌کنم، مگر کسی که دشمن اهل بیت علیهم السلام باشد. از این رو کسی که باشد، مقام نیز پیدا می‌کند. 🔍نکته مورد توجه اینکه زیارت سیدالشهداء علیه السلام به علیه السلام چنانکه در نسخه های قدیمی تر می توان دید و بزرگان مقید به این بودند که قبل از یکی از زیارت‌های امیرالمومنین علیه السلام مثل زیارت و به ویژه زیارت ششم را بخوانند زیرا پس از از کنار حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام به سیدالشهدا علیه السلام سلامی داده و بعد از آن هم دعای شبیه دعای مشهور به علقمه خوانده می‌شود. 🔹برخی از بزرگان چون آقای نجفی قوچانی بیان می کنند قبل زیارت عاشورا حداقل یک به حضرت امیر علیه السلام بدهید《 السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب علیه السلام》 💢توصیه امام دهم ،امام هادی علیه السلام در مورد شیوه سهل الوصول خواندن زیارتنامه عاشورا چنین است که: 📿هر شخص زائر امام حسین علیه السلام در اگر یکبار متن را به طور کامل خواند و سپس ۹۹ بار بگوید《 اللهم العنهم جمعیا》 مانند آن است که فراز خوانده باشد. 📿همچنین در باب فراز این زیارتنامه نیز توصیه امام بر همین منوال است که متن کامل فراز یکبار بخوانید پس از آن ۹۹ بار چهار عبارت این فراز یعنی 《 السلام علی الحسین، و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین 》 تکرار شود، که به این شکل همانند آن که همه فراز سلام را صد مرتبه خوانده باشد ⭕️البته نباید غافل بود که در نسخه کامل زیارات سه تا سلام است و در نسخه های بعدی چهارتا سلام آمده است 🌐دلدادگان کوی یار غائب 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷 🆔 @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 🔅 السَّلاَمُ عَلَيْكَ (ایها) اَلثَّائِرُ بِدَمِ اَلْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ... 🏴سلام بر تو ای منتقم داغ های کربلا... این صدای اَینَ الثائر سرزمین کربلاست، که گوش تاریخ را پر کرده... 🏴برگرد واین دلهای داغدار را التیام بخش! 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت شناخت به وسیله خودش در دعای اول : حضرت می فرمایند وَالْحَمْدُلِلَّهِ الَّذي لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلي‏ ما اَبْلاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتابِعَةِ، وَاَسْبَغَ عَلَيْهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا في مِنَنِهِ فَلَمْ يَحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا في رِزْقِهِ فَلَمْ يَشْكُرُوهُ. سپاس مخصوص خدا است اگر بندگانش را از شناخت سپاسگزاری بر آنچه عطایای پیاپیش که محض امتحان کردنشان عنایت کرده نبود نعمت ها استفاده می کردند ولی شکرش را نمی گفتند 👇 📌دو نکته هست یکی بحث معرفت: علم عام است ولی معرفت خاص است علمی که با و و است. 📌نکته دوم اینکه حضرت توجه می دهند این ها و خداوند در اختیار ما قرار می گیرد جهت ما است 🖇و نیز به معنای درست و بجا استفاده کردن و بکار بردن نعمت های الهی است. 👇 🍃وَ لَوْ كانُوا كَذلِكَ لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْاِنْسانِيَّةِ اِلي‏ حَدِّ الْبَهيمِيَّةِ، فَكانُوا كَما وَصَفَ في مُحْكَمِ كِتابِهِ: «اِنْ هُمْ اِلاّ كَالْاَنْعامِ بَلْ هُمْ اَضَلُّ سَبيلاً» 🍃 💢اگر ما نعمت هایی که خدا به ما عطا کرده نتوانیم در آن جهتی خودش خواست استفاده کنیم در واقع شکر به جا نیاوردیم و حاصل آن می شود که ما از حدود انسانیت خارج می شویم و در سطح چهارپایان و بلکه گمراه تر از آنان قرار بگیریم ⚠️دلیل بودن از حیوانات در این است که همه موجودات حمد خدا را بجا می آورند. اگر ما براساس به انتخاب خود شکر و حمد انجام ندهیم آن حالت تکوین که همه موجودات دارند، نخواهیم داشت. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
رقیه تنها بخاطر پهلوی شکسته و صورت نیلی به مادر نرفته است او از مادر خوب آموخته برای پدرش مادری کند آنجا فاطمه هر گاه خصم از روی کینه بر روی پدر خار و خاشاک می ریخت، با دستان کوچکش از روی پدر، خار و خاشاک را پاک می کرد.🥺 و اینجا...، اما نه فرق می کند، آنجا فاطمه بر روی زانوان پدر می نشست، روی پدر پاک می کرد ، اینجا حسین آمده که روی زانوان دختر بنشنید😭 خدایا به لحظه های پر اضطرار رقیه خانون سلام الله علیها در انتظار پدر(ولی الله)، ظهور مولا و صاحب مان را برسان🤲🏼 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 📖 السَّلاَمُ عَلَى السَّيْفِ الشَّاهِرِ وَ الْقَمَرِ الزَّاهِرِ... 🌱سلام بر مولایی که با تیغ عدالت، زمین ‌دردکشیده را از دست ظالمان نجات خواهد داد، سلام بر او و بر روزی که با دیدن روی ماهش، دردهای زمین تسلی خواهد یافت. 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه علیه و آله : اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً. پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود : 🖤براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.🖤 @deldadegan_yar_ghayeb
⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️ ، قربانی برای تطهیر شریح بن حارث کندى -مشهور به - از چهره‏هاى اجتماعى - قضایى و تا حدى سیاسى صدر اسلام مى‏باشد که از سال ۱۸ (ه.ق) در زمان خلافت عمر بر مسند قضاوت نشست تا سال ۷۸ (ه.ق) در زمان حجاج که استفاء کرد بنا بر اقول مختلف بین ۵۳ تا ۷۵ سال قضاوت کرد. شریح قاضی در حادثه کربلا⁉️ بخواهیم از نقش شریح قاضی و مداخلات او در حادثه کربلا بگوییم، می توان از: ⭕️از و به جرگه مخالفان پیوستن،مشاور درگاه عبیدالله بن زیاد شدن ؛ تا رساندن بودن پراکنده شدن افراد قبیله هانی از اطراف دارالاماره، که سبب به امارت از طرف عبیدالله ، به رسیدن و و از همه مهم تر، اتفاق افتادن شد،گفت. 💢اما بحثی مرتبط شریح قاضی مشهور است اینکه او در چهارم ماه محرم فتوای قتل امام حسین علیه السلام صادر کرده است. عبیدالله برای بخشیدن ماجرا از شریح خواست در این امر بدهد و او نیز چنین فتوا داد: 《به‌درستی که حسین بن علی در میان مسلمانان تفرقه افکند و با امیرالمومنین (یزید) مخالفت کرده و از دین خارج شده،این مطلب برای من ثابت و محقق شده است. پس حکم کردم به دفع و کشتن او برای حفظ شریعت پیامبر اسلام.》 فتوای یا دستتان پشت پرده ⁉️ 👇👇 💢البته شریح قاضی کوتاهی های داشته چه در زمان حضرت امیرالمومنین علیه السلام و چه در زمان امام حسین علیه السلام همین پسر پیغمبر در حالی در جریان ماجرا بوده ولی کمک نکرده، است. ⭕️اما درباره فتوا با می توان گفت چنین چیزی در هیچ یک از یافت نشده و مبنی بر آن وجود ندارد. 🔹نظرات بزرگان درباره ماجرای فتوای شریح قاضی: 👇 محققانی چون 👌در تحقیقات خود بیان داشته اند که در هیچ کتاب معتبری چنین چیزی نیامده است بر طبق بیان این بزرگواران:👇 📙: آنچه بیان شده است، نام شریح دو مورد در مقاتل ذکر شده هر دو مربوط به دستگیری هانی بن عروه است.¹ 📗: حتی شیعیان که دیدگاه انتقادی نسبت به شریح داشتند ولی چنین خبری در منابع آنها مشاهده نمی گردد و چیزی در مورد این فتوا ننوشته اند. 📕: با قاطعیت می توان گفت چنین موردی در کتب تاریخی نیست زیرا زمانی که مختار قیام کرد همه جنایت کاران حادثه کربلا را به سزای عمل نگین خود رساند، از مجازات شریح سخنی به میان نیاورد چگونه می توان شریح فتوای حلیت خون امام حسین علیه السلام را صادر کند، ولی مختار به سراغ او نرود و حتی او را به عنوان قاضی کوفه منصوب کند؟² 📘 بیان کردند فقط در کتاب ثمرات الانوار در سه جلد تالیف مرحوم میرزا محمد خطیبی که اخیراً نوشته شده، این موضوع بیان شده که البته نویسنده متدینی است ولی تحقیق را خوب نمی دانسته کتاب تازه تالیف شده که احوال نویسنده مشخص است، مستند نمی باشد.³ 📚منابع ۱. کتاب ثارالله،ص ۱۲۶ ۲.کتاب شخصیت شناسی عاشورا،ص ۱۵۸ ۳.تحقیق درباره اولین اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام،ص ۵۱ و همچنین طبق استفتاء از محضر مراجع عظامی چون: 📝 السلام علیکم هنوز فتوا پیدا نشده 📝 : جواب : هو العالم ؛ ظاهرا چنین نیست و لذا مختار به او تعرض شدید نکرد 📚[استفتائات،آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی، ناشر: حدیث دل، قم، ج ۲، ص ۲۶۶] 👇 💢پس بر اساس آنچه تاریخ نگاران و راویان حدیث می گویند، هرچند او از جهت خصوصیات اخلاقی فردی ترسو، مصلحت جو و فرصت طلب بوده و برای رسیدن به مقام با هر حکومت و ایده ای کنار می آمده و گاهی در مدار سازش مجبور می شد، حقیقت را فدای مصلحت کند. ولی هیچ سند تاریخی و روایی(در منابع شیعه و سنی) مبنی بر فتوای شریح قاضی وجود ندارد بلکه به نام او جعل شده است. که باید دید با گناهکار جلوه دادن شریح قاضی دنبال چه کسانی هستند⁉️ 🔴ظاهرا اصل ماجرا از ملعون نشات گرفته، عبارت ها را او انشاء کرده است. که در دویست یا سیصد سال اخیر(از زمان قاجار ) به عنوان فتوای شریح قاضی در جامعه مشهور است که هیچ سندی برای آن وجود ندارد. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb ⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلاَمُ عَلَى خَلَفِ السَّلَفِ وَ صَاحِبِ الشَّرَفِ‏... 🌱سلام بر آن مولایی که عصاره همه انبیا و اولیاست و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها. سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند. 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " 🌟پنجشنبه‌ها: اُنس با تفسیر قرآن🌟 🌺سوره مبارکه یاسین🌺 "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ " 🔸قَالُوٓاْ إِنَّا تَطَيَّرۡنَا بِكُمۡۖ لَئِن لَّمۡ تَنتَهُواْ لَنَرۡجُمَنَّكُمۡ وَلَيَمَسَّنَّكُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِيمࣱ[١٨] گفتند: همانا ما شما را به شومى و فال بد گرفته‌ايم، اگر [از دعوت خود] باز نايستيد، قطعاً شما را سنگسار مى‌كنيم، و از سوى ما شكنجه دردناكى به شما خواهد رسيد 🌸《تفسیر آیه》 ولى اين كوردلان در برابر آن منطق روشن و معجزات تسليم نشدند، بلكه بر خشونت خود افزودند، و از مرحله تكذيب پا فراتر نهاده به مرحله تهديد و شدت عمل گام نهادند" گفتند: ما شما را به فال بد گرفته‌ايم، وجود شما شوم است و مايه بدبختى شهر و ديار ما "! ممكن است مقارن آمدن اين پيامبران الهى بعضى مشكلات در زندگى مردم آن ديار بر اثر گناهانشان و يا به عنوان هشدار الهى حاصل شده باشد، چنان كه بعضى از مفسران نيز نقل كرده‌اند كه مدتى نزول باران قطع شد ولى آنها نه تنها عبرتى نگرفتند بلكه اين حادثه را به دعوت رسولان پيوند دادند. باز به اين هم قناعت نكردند، بلكه با تهديدى صريح و آشكار نيات شوم و زشت خود را ظاهر ساختند، و گفتند:" اگر از اين سخنان دست برنداريد مسلما شما را سنگسار خواهيم كرد، و مجازات دردناكى از ما به شما خواهد رسید"! 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🔸قَالُواْ طَـٰٓئِرُكُم مَّعَكُمۡ أَئِن ذُكِّرۡتُمۚ بَلۡ أَنتُمۡ قَوۡمࣱ مُّسۡرِفُونَ [١٩] [پیامبران]گفتند: شومى شما از خود شماست [و اين شومى نتيجۀ كفر و طغيان و گناه است، شگفتا!] آيا اگر به شما تذكر دهند [آن تذكر سعادت بخش را به شومى و فال بد مى‌گيريد؟ نه، شومى از ما نيست] بلكه شما مردمى تجاوزكاريد. 🌸《تفسیرآیه》 اينجا بود كه رسولان الهى با منطق گوياى خود به پاسخ هذيانهاى آنها پرداختند، و "گفتند: شومى شما از خود شما است و اگر درست بينديشيد. به اين حقيقت واقف خواهيد شد". اگر بدبختى و تيره روزى و حوادث شوم محيط جامعه شما را فرا گرفته، و بركات الهى از ميان شما رخت بربسته، عامل آن را در درون جان خود، در افكار منحط و اعمال زشت و شومتان جستجو كنيد، نه در دعوت ما، اين شما هستيد كه با بت پرستى و هوا پرستى و بيدادگرى و شهوترانى فضاى زندگى خود را تيره و تار كرده، و بركات خدا را از خود قطع كرده‌ايد. درد اصلى شما همان اسراف و تجاوزگرى شما است، اگر توحيد را انكار كرده، به شرك روى مى‌آوريد، دليل آن اسراف و تجاوز از حق است، و اگر جامعه شما گرفتار سرنوشت شوم شده است سبب آن نيز اسراف در گناه و آلودگى به شهوات است، بالآخره اگر در برابر خير خواهى خير خواهان آنها را تهديد به مرگ مى‌كنيد اين نيز به خاطر تجاوزگرى شما است! تفسیر نمونه مکارم شیرازی، ناصر ، جلد 18 ، صفحه 344 لینک کانال👇 @deldadegan_yar_ghayeb
‼️❓‼️❓‼️ ؟ از شهرت تا عدم سندیت‼️ مشهور است امام حسین علیه السلام شب عاشورا فرمودند کسی که بر عهده‌اش حق‌الناس است فردا مرا همراهی نکند و در رکاب من نجنگد.🤔 نقدها و پرسش های وارده بر روایت: 1⃣.آغاز این سخن از کجاست؟ اولین مواجهه با این حدیث، این است که حدیث یادشده با متن «لا یُقاتِل مَعِی رَجُلٌ عَلَیه دَینٌ» و مشابه آن در 👈هیچ یک از متون روایی شیعه نقل نشده و تنها منابع تاریخی اهل تسنن آغازگر نقل این حدیث هستند. (طبقات ابن سعد، ترجمة الامام الحسین علیه السلام، ص۷۱؛ معجم الکبیر، طبرانی، ج۳، ص۱۲۳، ح۲۸۷۲) 2⃣. آیا مقروض بودن در سیره اهل بیت علیهم السلام بوده است؟ در سیره اهل بیت علیهم السلام قرض گرفتن امری شایع است به گونه ای که بسیاری از امامان علیهم السلام در زمانی که به رسیدند مقروض بودند چنانکه پیامبرصلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام، وامام حسن علیه السلام هم وقتی شهید شدند، بودند جالب تر آن که خود امام حسین علیه السلام مدیون بوده و بعد از شهادت ایشان وقتی امام سجاد علیه السلام به مدینه بازگشتند قرض سیدالشهدا علیه ااسلام را پرداخت کردند. چطور خود حضرت مقروض بودند به ولی به دیگران اجازه حضور جهاد در راه خدا را نداده اند؟؟ 3⃣.امام حسین علیه السلام فرمودند من سیره جدم و پدرم را پیش گرفتم،آیا بازداشتن فرد بدهکار و مقروض، از مجاهدت در راه خدا و دفاع از امام معصوم علیه السلام ، از سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علیه السلام بوده است؟ حال آنکه در روایتها رسیده از آن بزرگواران هیچ گزارشی مبنی بر اینکه هرکس قرضی دارد یا حق الناس بر عهده اوست از جهاد در راه خدا خارج شود، نیست. چرا که لازمه آن خلوت شدن لشکر اسلام بوده زیرا خود امامان علیهم السلام بودند کمتر افرادی بودند مقروض نباشند. 4⃣.آیا در واقعه ای چون عاشورا که جان ولی الهی در خطر است، داشتن حق الناس می تواند مانع یاری امام باشد؟ عقل در هنگام تعارض دو شیئ به لزوم انجام کار مهمتر دستور می‌دهد بخصوص کاری که جایگزین دارد 👈قرض وحق الناس جایگزین دارد و می توان وصیت کرد که بعد از مرگ آن را پرداخت کنند ولی حفاظت از جان امام معصوم علیه السلام جایگزین ندارد پس در حفظ جان امام ودفاع از امام امری ضروری وبدون جایگزین بوده است. آیا جای تفکر و تامل نیست جعل چنین تنها به قصد تنها گذاشتن امام معصوم علیه السلام و عدم یاری و دفاع از جان ایشان بوده است؟! برای مطالعه بیشتر به لینک ذیل مراجعه کنید👇 https://iqna.ir/fa/news/4086778/%D9%86%D9%82%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb ‼️❓‼️❓‼️
🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷 🕊 شهید خط شکنی از گردان حنظله که هیچ‌وقت بازنگشت 🔹مادر شهید صیدی می‌گوید: " در یکی از عملیات‌ها از ناحیه دست زخمی شده بود. وقتی به بیمارستان منتقلش کردند تا عمل شود، بعد از عمل راضی نشد بستری شود و با اصرار و رضایت خودش مرخص شد که تخت خالی شود تا اگر مجروحی آوردند جا برای بستری کردنش داشته باشند. آن شب تا صبح بدون اینکه چیزی بگوید از درد قدم زده بود، وقتی پرسیدم درد داری؟ گفت: «تا درد نداشته باشد، ارج ندارد.» 🔹حسین صیدی در گردان حنظله به عنوان خط شکن همراه گردان کمیل برای عملیات والفجر مقدماتی عازم منطقه شده بودند و روز هجدهم بهمن‌ماه عملیات آغاز شده بود و آنها دیگر هیچ وقت برنگشتند. 🌷🕊 @deldadegan_yar_ghayeb