eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بسته ویژه امیرالمؤمنین علیه السلام 🔴 🎊 به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) ۱. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] ۲. غدیر [معنا، زیر بنا، ضرورت و هدف ولایت] ۳. روش برداشت از نهج‌البلاغه [ضرورت آشنایی و شناخت نهج البلاغه ] 🔺 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۹۶,۶۰۰ تومان 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 مذهب و قانون های ما ⚖ برتر بودن مذهب از زمان به اين معناست كه مذهب از سرچشمه ‏اى جريان مى ‏گيرد كه بر تمام هستى احاطه دارد و تمام قانون ‏هاى آن را يك جا مى ‏شناسد. ⚖ و چون اين قانون ‏هاى حاكم بر هستى، ثابت و بيرون از زمان هستند ناچار قانون ‏هايى كه هماهنگ با اين قانون ‏ها شناخته مى ‏شود برتر از زمان است و با مرور زمان عوض نمى ‏شود. ⚖ هنگامى كه من بر تمام خاصيت ‏ها و ضررهاى شراب و يا گوشت خوك و يا پرتقال آگاهى دارم و تمام آن را مى ‏شناسم و تمام آثار آن را در زمان ‏ها و لحظه ‏ها و حالت ‏هاى گوناگون مى ‏دانم و با اين ديد، قانون مى ‏گذارم. ⚖ مادام كه موضوع قانون عوض نشده، قانون عوض نمى ‏شود و معنا ندارد كه مرور زمان آن را عوض كند. ⚖ زمان، قانون ‏هايى را مى ‏شكند كه از علم محدود سرچشمه مى ‏گيرد؛ چون ناچار اين علم گسترده مى ‏شود و ناچار آن قانون ‏ها دگرگون مى ‏گردد. ⚖ برتر بودن مذهب از علم و فكر و زمان، به ايستايى و محافظه كارى نمى‏انجامد، بلکه از آن جا كه با پيشرفت علم و فكر و مرور زمان، چهره ‏ى آن روشن ‏تر و مشخص ‏تر مى ‏شود، مذهب اصيل به فكر كردن و پيشرفت علم كمك مى‏كند. ⚖ آن مذهبى محافظه كار مى ‏شود كه از حدس ‏ها و تخمين ‏هاى يك عده تاريخ نگار انباشته شده و با هوس ‏هاى آن‏ها جمع آورى گرديده است. ⚖ برتر بودن مذهب اصيل، همان رهبرى كردن و زمينه دادن و جهت دادن آن به فكر و علم و تكنيك است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست. ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست. ❛❛ عین‌صاد 📚 #مشکلات_حکومت_دینی #️⃣ #ع
📜 |🔰در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست. 🔹 مايى كه خود را حامل اسلام مى ‏دانيم، مايى كه خود را محبّ ولىّ مى ‏دانيم، مايى كه از عشق خدا و رسول خدا سرشار شده ‏ايم، نمى ‏توانيم بنشينيم و ببينيم كه همه چيز بر باد مى ‏رود. نمى ‏توانيم ناظر از دست رفتن آخرين ‏ها باشيم. 🔹 اميرالمؤمنين در يكى از نامه ‏هاشان مى ‏فرمايند كه من ديدم اگر از همه هم كه ببرّم از دين كه نبريده ‏ام! از اسلام كه نمى ‏توانم فاصله بگيرم! پس براى اين اسلام بايد كارى كرد. 🔹 يكى از دوستان مى ‏گفت: من دارم مى ‏روم، آخرين پايگاه ‏هاى ما هم دارد گرفته مى ‏شود، چه و چه مى ‏شود. من به هيچ يك از اين پيش ‏بينى ‏ها اعتقادى ندارم. 🔹 ما معتقديم كه در متن تاريكى ‏ها جايى براى شروع و روشنايى هست و حتى خود تاريكى ‏ها زمينه ‏سازِ كار و روشنايى ‏هاست. عرضم اين است كه تو اگر حرفى از دين دارى و سهمى از محبّت خدا و اولياى خدا، نمى ‏توانى بنشينى و بگذرى. بايد توليد كنى، بايد قدم بردارى، بايد بدون چشم داشت، بدون مزد و سپاس قدم بردارى‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۱۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 از خدا طلبکارم! ▫️من كه براى خودم به ذنبى معتقد نيستم؛ چون مى ‏بينم هم نماز خوانده ‏ام و هم روزه‏ گرفته ‏ام و هم و هم، ديگر خدا چه چيزى را به من ببخشد و چه غفرانى را براى من داشته باشد؟! ▫️من از خدا طلبكار هم هستم ديگر چه جاى عذر خواهى است؟! ▫️اما اگر بدانم هر چه جز او مرا حركت داده و هر چه جز او مرا خوشحال كرده و يا رنج داده خسارت من و زيان من و ذنب من و گناه من است، آن موقع ديگر تمام گناه‏ها را، غيبت و تهمت و زنا و لواط، حساب نمى ‏كنم، كه اين ذنب ‏ها و جرم ‏ها و اين جورها و خيانت ‏ها و بى ‏وفايى ‏ها را هم در نظر مى ‏آورم. ▫️و اين است كه مى ‏دانم آنها كه دلشان سرشار از هزار كينه و بغض و هزار ترس و ضعف و هزار حسد و حرص و هزار غفلت و ظلم است، با تمام حركت ‏ها به جايى نمى ‏رسند. ▫️وجود آلوده و كثافت ‏زده بر فرض بهترين عطرها را بر خود بپاشد چه بهره ‏اى خواهد برد؟ ▫️با اين ديد، پس از شناخت گناه و پس از درك نقش گناه و مزاحمتش، حتى با وجود عطرها و لطف ‏ها و بخشش ‏ها، اول نياز تو مى ‏شود غفران و بخشش. و اين است كه آرام ندارى‏. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 به یاری حسین علیه السلام ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 به یاری حسین علیه السلام ❛❛ عین‌صاد 📚 #مشکلات_حکومت_دینی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | ع
📜 |🔰 به یاری حسين عليه السلام 🔸در طول تاريخ كسان زيادى به يارى حسين برخاستند و جريان توّابين را رقم زدند، اما اگر خون اين‏ها در زمان مناسب و جاى مناسب مى ‏جوشيد، چه بسا نصف همين جمعيت براى تحوّل كافى بود. 🔸قطره ‏هاى بنزين در جايگاه خود، كارساز هستند و خروارها در فضاى آزاد، بى ‏حاصل. آدمى گرفتار حجم عمل مى ‏شود و به قناعت و غرور مى ‏رسد، اما اگر عمل را با توان خويش، عمل را با عاملان ديگر و عمل را با عمل ‏هاى عاشقانه و مطلوب خود بسنجد، از توهّم مى ‏رهد و به تلاش و كوشش بيشتر مى ‏رسد و از استكثار خير و استقلال شرّ مى ‏رهد. 🔸 آلودگى ‏ها گاهى از شبهات است و گاهى از شهوات. شبهات را بيّنات و قدر و استمرار و ارتباط هاى عظيم انسان كنترل مى ‏كنند. اما شهوات را بايد با عشقى بزرگ‏تر و يا تأمين مناسب و يا اشتغال كامل و يا فراموشى و بركنارى از صحنه ‏هاى تحريك كننده و يا ذكر و يادآورى از كسانى كه مؤثر و محترم و دل‏نشين هستند، كنترل نمود و چه بسا كه در كورانِ شهوات بايد از تمامى اين مجموعه بهره گرفت و سيلاب بنيان كن را مهار كرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰به اندازه رنجمان کافریم! 🍂كسى كه هدايت خدا را نخواست و اين همه ذكر و يادآورى و شكست و تجربه را نديد، به چه هدايتى روى مى ‏آورد؟ 🍂كسى كه اين هدايت را نخواست ناچار از تمامى دنيا رنج مى ‏برد كه او از دنيا طالب لذت است و به دنبال ميوه ‏ى رؤياهايى است كه هيچ ‏وقت سبز نمى ‏شوند و پا نمى ‏گيرند. 🍂 اين كفر به انسان و قدر او و نقش او، درگيرى ‏ها مى ‏آفريند، كه ساخت انسان و ساخت دنيا با اين غرورها، هماهنگ نيست و تنوع وسرگرمى را و لذت و عيش و نوش را نمى ‏پرورد، كه در اوج لذت ‏ها خود آگاهى تو و فكر تو رنج فردا را دارد و ترس جدايى را و عذاب و رنج از دست دادن را. 🍂تنها كسى مى ‏تواند رنج ‏ها و دردهاى دنيا را تبديل كند و از آنها ذكر و درس بسازد و حتى با رنج ‏ها راه برود كه رفعت ذكر و وسعت صدرى دارد و مى ‏داند كه در كجاست و بايد چگونه حركت كند. براى او، ديگر درگيرى نيست كه هدف او با ساخت او، با ساخت دنيا هماهنگ است. 🍂اين حيرت و ضيق و اين عذاب و انحراف و زيغ، آثار قطعى كفر هستند. 🍂 ما مى ‏توانيم از مقدار حيرت و دلتنگى و از مقدار درد و رنجمان و عذابمان به مقدار كفرمان برسيم كه ما به اندازه ‏ى رنجمان كافريم و به اندازه ی كفرمان در عذابيم. 🍂 بايد كفر و ايمان را از علامت ‏هايش شناخت. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول| ص ۲۸۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 دوست یا دشمن؟ ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🏞 #عکس | 🔰 دوست یا دشمن؟ ❛❛ عین‌صاد 📚 #مسئولیت_سازندگی #️⃣ #عکس_نوشته #عین_صاد | عضو شوید 👉🏻 👤:
📜 |🔰 دوست یا دشمن؟ 🔸️يك قهرمان، تا هنگامى كه به تمرين ‏هايى دست نزده باشد، آماده و ورزيده نيست و توانايى درگيرى ندارد. و تحمل و استقامت مبارزه ‏اش صفر است.بر اساس اين اصل و به خاطر آن نياز، انسان از تضادها و رقابت ‏هايى برخوردار گرديده و با دشمن ‏هايى همراه شده است. 🔸️اين دشمن ‏هاى درونى و بيرونى مى ‏خواهند سرمايه ‏هاى انسان و استعدادهاى عظيم او را در راه خود و براى خود به جريان بيندازند و كامروا گردند. اين‏ها دشمن هستند چون از ما مى ‏كاهند و از سرمايه ‏هاى ما مى ‏ربايند و استعدادهاى ما را مى ‏خورند. 🔸️مگر يك دشمن جز اين كارى دارد؟ما با همين ملاك، دشمن خود را مى ‏شناسيم، گرچه در لباس دوست فرو رفته باشد. و با همين ميزان او را مى ‏سنجيم، گرچه در ظاهر به ما چيزهايى هديه كرده باشد. 🔸️دشمن، كسى است كه مرا براى خودش مى ‏خواهد و از من برداشت مى ‏كند.و دوست، آن كه مرا براى خودم مى ‏خواهد و بر من مى ‏افزايد. و همين است كه نفس و خلق وشيطان، دشمن ما معرفى مى ‏شوند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۹۶ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 من چه خاصیتی دارم؟! ⁉️استاد خوب كسى نيست كه فقط درسش را خوب بدهد و برود. ⁉️يك استاد بايد بيشتر از اين كه مدرس خوبى باشد مربى خوبى هم باشد. باید بتواند در دانش آموزان خود شناخت، عشق و استقامت و پشتكار و هماهنگى به وجود بياورد. ⁉️ درس خوب هنگامى كه در جايگاه خوبى ننشيند و با طلب و آمادگى نباشد، همچون وردى است با زبان بيگانه و يا سرودى و زمزمه ‏اى در بازار مسگرها. آن درس در ميان غوغاى درونى دانشجو گم مى ‏شود و يا مفهوم نمى ‏گردد. ⁉️اما هنگامى كه در شاگرد آمادگى و طلب آمد، او خودش كمك مى ‏كند و حتى كسرى استاد را با فكر و بحث و سؤال و پرسش جبران مى ‏نمايد. ⁉️ هنگامى كه هدف روشن نباشد، بر فرض جنبشى و شورى باشد تقليدى و سنتى است، ريشه ‏اى ندارد و بارى نمى ‏آورد. ⁉️ بگذر از اين كه طالب مجهول حتى از روى تقليد و عادت هم نمى ‏تواند جنبشى داشته باشد. ⁉️من افرادى را ديده ‏ام كه در دوره ‏هاى بالا به حيرت رسيده ‏اند كه آخر چه كاره ‏ايم و چه خاصيتى داريم و يا به نفرت دست داده ‏اند كه ما بى ‏فايده ‏ايم و انگل و حتى مضر و مفسديم. ⁉️ چرا؟ چون اين سؤال‏ها بايد از روز اول طرح شده باشد و جواب گرفته باشد. و بايد استاد اين مسأله را حل كرده باشد آن هم نه بطور كلاسيك كه بدان أيدك ألله تعالى تو بايد اين هدف را داشته باشى‏. ⁉️مربى كسى است كه چيزى نمى ‏گويد اما چيزهايى مى ‏گويد كه چنين برداشتى را آسان مى ‏كند و هدف را به دست مى ‏دهد و آنگاه اين هدف را با هدف ‏هاى ديگر مقايسه مى ‏كند تا طرف خود رجحان آن را بيابد و آگاهانه انتخاب كند و به سويش بشتابد. استاد و درس(صرف و نحو)، ص ۲۳ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 انسان، بزرگتر از دنياست و فراتر از دیروز و امروز و فرداست... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 خوب، خوبی کردن 📌قسمت پنجم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تخفیف ویژه کتاب های استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) 🎊به مناسبت مبعث رسول الله صلی الله علیه و آله 🔺۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف 🗓 از ۲۰ بهمن تا ۲ اسفند 🚚 ارسال رایگان برای سفارشات بالای صد و پنجاه هزار تومان 🔸جهت سفارش می‌توانید به سایت انتشارات مراجعه نمایید: 🔗www .einsad .ir 🔹و یا برای به آی دی زیر پیام بدهید. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
🌄 | 🔰 شناخت دردها و رنج ها و شناخت مرگ ما را به آزادی‌ های عظیم تر و متنوع تری می رساند... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
استاد علی صفایی حائری
🌄 #عکس | 🔰 شناخت دردها و رنج ها و شناخت مرگ ما را به آزادی‌ های عظیم تر و متنوع تری می رساند... ❞ عی
📜 |🔰شناخت دردها و رنج‏ها و شناخت مرگ، ما را به آزادى‏هاى عظيم‏تر و متنوع‏ترى مى‏رساند. 🔸شناخت دردها و رنج‏ها و شناخت مرگ، ما را به آزادى‏هاى عظيم‏تر و متنوع‏ترى مى‏رساند. و اين است كه در قرآن گاهى آزادى دادن پس از آموزش دادن مطرح مى‏شود و گاهى پيش از آن؛ چون مقدارى از عوامل آزادى به آموزش نياز ندارند، مانند كنجكاوى و حقيقت‏طلبى و مقدارى ديگر نتيجه‏ى آموزش‏ها و شناخت‏هاى عظيم و عوامل زهد مى‏باشند. 🔸هستند كسانى كه از استعدادهاى نيرومندى سرشارند و اين‏ها مى‏توانند خودسرانه كارى را شروع كنند و حتى به نتيجه‏هاى عالى هم برسند؛ مى‏توانند در خياطى، نجارى و يا برق و مكانيك خودسرانه و بدون استاد، كارى را پيش ببرند، اما همين‏ها مجبورند كه يك قسمت از استعدادهاى وسيع خود را در راه‏ها و بيراهه‏ها مصرف كنند تا راه بيابند و سرنخى را بگيرند و پيش بتازند. 🔸اگر همين‏ها، از استادى بهره‏مند مى‏شدند و آموزش مى‏ديدند مسلماً به پيشرفت‏هاى زيادترى مى‏رسيدند و بهره‏هاى زيادترى مى‏گرفتند. 🔸اين مسأله نبايد ما را فريب بدهد كه اين‏ها خودسرانه بدون استاد به جايى رسيده‏اند و ماهر شده‏اند. بايد اين را بسنجيم كه همين‏ها در صورت آموزش چه قدر پيشرفت بدست مى‏آوردند و در ظرف چه مدتى به مهارت و استادى مى‏رسيدند؟ ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۸۰ 🛒 👈🏻 لینک خرید کتاب مسئولیت و سازندگی 👉🏻 #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰انقلاب و انتقال در بينش اسلامى، رسولان تاريخ، براى شروع انقلاب خويش، از انسان و دگرگون كردن او مايه مى ‏گرفتند؛ چون مادام كه انسان دگرگون نشده بود، هر دگرگونى ديگر، گرفتار همان فسادهايى مى ‏شد كه از آن فرار كرده بود. شما با توجه به جمله‏ اى كه امام امير المؤمنين (ع) در نهج البلاغه و درباره‏ ى كار رسولان آورده و با مقايسه‏ى آن با آيه‏اى كه كار انقلابى‏ هاى تاريخ را تشريح مى‏ كند، مى‏ توانيد تفاوت انقلاب اسلامى را با ساير انقلاب‏ها بشناسيد و متوجه شويد كه زيربناها در كجا هستند و از كجا بايد حركت انقلابى آغاز گردد. رسول پيش از آن كه روابط توليد را زير و رو كند انسان مولد را زير و رو مى‏ نمايد تا خودش را ببيند و با اين بينش، ديگر در چاله‏ ها محبوس نشود و در دست طاغوت‏ ها، مقهور نگردد؛ چون در اين بينش تا ستمكش نباشد، ستمگر نيست. در اين بينش، انسان آزاد است؛ چون از تركيب جبرها برخوردار شده و اين انسان آزاد است كه با دست خودش زنجيرى مى‏ شود و با پاى خودش به اسارت مى‏ رود. اين انسان است كه با آزادى، خودش را مى‏ فروشد. عذر نياور كه مجبور بودم، كشته مى‏ شدم، زندان مى‏ شدم، كه اين عذرها پسنديده نيست! تو اين زندگى اسارت بار را بر آن مرگ آزاد ترجيح داده بودى. تو خودت اين را انتخاب كرده بودى، وگرنه او چه مى‏توانست بكند، جز كشتن تو و به بند كشيدن تو؟! تو از ترس بند دشمن خودت را با دست خود به بند كشيدى و خودت را پيش از اعدام او، در خويش زنده به گور كردى. در اين بينش، انقلاب با درك ارزش شروع مى‏ شود و با دگرگون شدن ارزش‏ ها و نقش‏ ها، روابط دگرگون مى‏ شود و ديگر انتقال سرمايه‏ ها نيست كه كارگشاست؛ بلكه انتقال آدم‏ ها از جايگاه‏ هاى خويش و از زنجيرهاى خويش مى‏ تواند راهگشا باشد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۷۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا