eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
خود آزاری عجیب برای سرسپردگی مذهبی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فتوای برخی از فقهای شیعه و اهل سنت درباره‌ی عزاداری ◾️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فتوای برخی از فقهای شیعه و اهل سنت درباره‌ی عزاداری ◾️🔺 #محرم #ماه_محرم #استقبال_محرم #ما_ملت_امام_
فتوای برخی از فقهای شیعه و اهل سنت درباره‌ی عزاداری ◾️🔻 ⚫️ علمای فریقین عزاداری کردن، نوحه و گریه را حرام نمی‌دانند . ▪️ نهایت نظری که از ایشان به‌عنوان فتوا صادر شده، کراهت آن است. ▪️ البته آن هم در صورتی است که مشتمل بر جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ باشد. ▪️ ضمن این‌که در برخی از حالات عزاداری مثل فریاد زدن، پاره‌کردن گریبان، شیون کردن بدون فریاد، به صورت لطمه و سیلی زدن و... محل اختلاف است. ◾️ اما در حکم کلی، دیدگاه‌های فقهای شیعه و سنی یکی است که از باب نمونه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 🔻 در کتاب فتاوی الهندیه چنین آمده است: ▪️ «در تشییع جنازه و در منزل میت، نوحه، گریه و شیون کردن و گریبان چاک دادن مکروه است، اما گریه بدون فریاد، اشکالی ندارد، ولی صبر و شکیبایی بهتر است.»[1] 🔻 در جای دیگری از این کتاب نیز آمده است: ▪️ «گریه و نوحه‌ی بلند روا نیست، اما گریه‌ای که از سوز قلب باشد، مانعی ندارد، لباس سیاه برای مردان مکروه است، ولی برای زنان اشکالی ندارد. ▪️ سیاه کردن گونه‌ها و دست‌ها، پاره‌کردن گریبان و زخمی‌کردن صورت و ... از رسومات دوران جاهلیت بوده و باطل است.»[2] 🔻 در کتاب فتاوای غیاثیه این‌گونه آمده: ▪️ «شیون، زاری و فریاد زدن مکروه است و پیامبر از آن جلوگیری فرموده است، اما گریه اشکالی ندارد، زیرا روایت است که پیامبر در مرگ فرزندش ابراهیم گریه کردند.»[3] 🔻 عبدالرحمان جزیری در کتاب «الفقه علی مذاهب الاربعه» می‌گوید: ▪️ «از نظر مالکیه و حنفیه گریه با صدا و فریاد زدن حرام است. ◾️ اما از نظر شافعیه و حنبلی‌ها مباح است، چنان‌که اشک ریختن بدون صدا به اتفاق علما، مباح است.»[4] ⚫️ و از نظر فقهای شیعه جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ، پاره‌کردن گریبان و ... مکروه است. 🔻 مرحوم صاحب جواهر می‌نویسد: ▪️ «شکی نیست که گریه بر میت به‌خاطر روایات متعددی که به حدّ تواتر معنوی رسیده و فتاوای فقها جایز است و آن روایات عبارت است از گریه پیامبر بر عموی خود حمزه و...»[5] 🔻 و نیز مرحوم امام خمینی می‌نویسد: ▪️ «گریه کردن بر اموات نه تنها مباح و رواست، بلکه در هنگام شدت حزن و اندوه، مستحب است، ولی سخنی که باعث غضب خداوند شود، نگوید و جایز است؛ نوحه‌سرایی، خواه با شعر یا نثر ... ▪️ بنا بر احتیاط جایز نیست، سیلی زدن به صورت، زخمی کردن، بریدن و کندن مو...»[6] 🔻 صاحب عروه می‌نویسد: «گریه بر میت هر چند با صدا همراه باشد، جایز است، بلکه در صورتی‌که برای تسکین تألم و سوز دل باشد، رجحان دارد؛ همراه با جزع و بی‌تابی کردن جایز است...»[7] 🔻 پی‌نوشت: [1]. «و یکره النوح و الصیاح و شق الجیوب... فأما البکاء من غیر رفع الصوت فلابأس و الصبر افضل.» فتاوی الهندیه فی مذهب الامام ابی حنیفه، مولانا الشیخ نظام و جماعه من علماء الهند، المطبعه الکبری الامیریه، قاهره، مصر، ج1 ص162. [2]. «اما النوح العالی فلایجوز و البکاء مع رقه القلب فلابأس به و یکره للرجال تسوید الثیاب و تمزیقها للتعزیه ولاباس بالتسوید للنساء و اما تسوید الخدود والایدی و شق الجیوب و خدش الوجوه...» همان، ج1 ص162-163. [3]. «یکره النوح و الصیاح لنهی النبی و البکاء لاباس به کما روی ان النبی بکی علی بنی ابراهیم.» فتوای غیاثیه، قاضی غیاث الدین، دارالفکر، بیروت، لبنان، ص45. [4]. «یحرم البکاء علی المیت برفع الصوت و الصیاح عند المالکیه و الحنفیه و قال الشافعیه و الحنابله انه مباح اما هطل الدموع بدون صیاح فانه مباح باتفاق.» الفقه علی المذاهب الاربعه، جزیری، دار الکتب العمیه، بیروت، لبنان، ج1 ص484. [5]. «لاریب فی الجواز البکاء علی المیت نصاً و فتوی الاخبار التی لاتقصر عن التواتر معنی من بکاء النبی علی حمزه -سید الشهداء- و...» جواهر الکلام، شیخ محد حسن نجفی، موسسه دائر المعارف الفقه الاسلامی، قم، ایران، ج4 ص364. [6]. «یجوز البکاء علی المیت بل قد یستحب عند اشتداد الحزن ولکن لایقول ما یسخط الربّ و کذا یجوز النوح علیه بالنظم و النثر...» تحریر الوسیله، امام خمینی، دارالعلم، قم، ایران، ج1 کتاب الجنائز. [7]. «یجوز البکاء علی المیت و لو کان مع الصوت بل قد یکون راحجاً کما اذا کان مسکناً للحزن و حرقه القلب...» عروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، مکروهات دفن ج2 ص130. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیشگویی جنگ جهانی سوم 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
قله «کانگتگا» در هیمالیا پایگاه زمینی یا فرازمینی ⁉️ 🏔👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
از دیدگاه عهدجدید غم و اندوه یک مسیحی تا زمان بازگشت مجدد مسیح ادامه دارد ✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آئین عزاداری « سنگ زنی » 🔺 ♦️ آئین عزاداری سنگ زنی در دهه اول محرم در بسیاری از شهرستانها و روستاهای کشور به نشانه اندوه و تالم شدید با بر هم زدن دو چوب یا سنگ و خواندن ذکرهایی در عزای سالار شهیدان، به سوگواری برگزارمی شود. 🔷 آئین سنگ‌ زنی نمادی از سنگ بر سر زدن به نشانه عزای حضرت امام حسین (ع) است که به مرور زمان چوب جایگزین سنگ شده است و در آن عزاداران حین خواندن مرثیه با ریتم خاص نوحه، در صف های منظم با حرکات نمادین دو قطعه چوب استوانه ای شکل را در دست گرفته و بالای سر خود بر هم می زنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
تحول و تكامل مراسم تعزيه خواني در دوره قاجار ◾️🔺 #محرم #ماه_محرم #استقبال_محرم #ما_ملت_امام_حسینیم
تحول و تكامل مراسم تعزيه خواني در دوره قاجار ◾️🔻 ⚫️ تعزيه از نظر لغوي به معني اظهار همدردي، سوگواري و تسليت است، ولي به عنوان شكلي از نمايش . ▪️ تعزيه ريشه در اجتماعات و مراسم يادكرد شهادت امام حسين (علیه السلام) در ايام محرم دارد. ▪️ تعزيه در طول تكامل خود بازنمايي محاصره و كشتار صحراي كربلا محور اصلي آن بوده و هيچ گاه ماهيت مذهبي‌اش را از دست نداده است. ▪️ از آنجا كه شيعيان نداي حق‌طلبانه حسين (علیه السلام) را نداي راستي و پاكدامني و حرمت انساني و مقدس مي‌دانند اجراي مراسم محرم را نيز نوعي تلاش به سوي همان اهداف مقدس مي‌دانند. ▪️ بعدها نيز با اين اعتقاد كه مشاركت در نمايش‌هاي تعزيه، خواه در رديف بازيگران، خواه تماشاگران، آنان را از شفاعت امام حسين(علیه السلام) در روز قيامت بهره‌مند خواهد ساخت به رونق اين مقوله همت گماشتند. ▪️ تعزيه خواني در آغاز دوره سلطنت قاجار به صورت يك نمايش آييني ـ مذهبي جلوه‌اي برجسته داشته و روند تحول و تكامل خود را پيموده است. ▪️ فتحعلي شاه قاجاربه تعزيه و تعزيه‌خواني علاقه نشان مي‌داد و در رواج اين نهضت مذهبي در ميان مردم و همگاني كردن آن در جامعه، كمابيش نقش مهم و مؤثري داشت. ▪️ وي سرپرستي و نظارت بر امور مربوط به مراسم عزاداري و تعزيه‌خواني دربار و دولت را در ماه محرم به بزرگان و رجال دربار خود سپرده بود . ▪️ در بعضي از مجالس تعزيه به خصوص مجالس تعزية روز تاسوعا و عاشورا كه كارگزاران دربار برپا ميكردند، حاضر مي‌شده است. ▪️ رجال درباري و اعيان و اشراف مملكت هم كه به سنت‌هاي آبا و اجدادي خود پايبند بودند هر يك به نوبه خود در دهه محّرم در تكيه‌ها يا حياط‌هاي بزرگ خانه‌هايشان، كه معمولاً آنها را به صورت تكيه مي‌بستند مجالس سوگ و تعزيه‌خواني برپا مي‌كردند. ▪️ در آن زمان همه مردم، از صدر تا ذيل در ساختن و داير كردن تكيه براي برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان و تعزيه‌خواني در ايام سوگواري، به خصوص در دهه محرم، شوق و علاقة فراواني نشان مي‌داده‌اند. ▪️ بانيان مي‌كوشيدند تا از راه ساختن تكيه‌ها و وقف آنها، اجري دنيوي و اخروي براي خود دست و پا كنند. ▪️ كنت دو گوبينو سياستمدار و نويسنده فرانسوي كه در سال‌هاي 1272-1275 در زمان ناصرالدين شاه در ايران بوده، در مورد علاقه مردم به ساختن تكيه و شمار بسيار فراوان تكيه‌ها در تهران مي‌نويسد: ▪️ نه تنها شاه و مستخدمان بزرگ دولت تكيه دارند، بلكه هر شخص ثروتمند، چه مستخدم دولت، چه تاجر، صاحب تكيهاي است. ▪️ اين كار آن قدر مقدس است و اجر دارد كه هر كس بدين سبب و بي ترديد اندكي براي مفاخرة دنياوي نيز ميكوشد تا از خير و ثواب آن در دنيا و آخرت بهرهمند گردد. (گوبينو، 183) ▪️ در آن دوره بجز تكيه‌‌هاي شاهي و دولتي و تكيه‌‌هايي كه سازندگان آن رجال مملكتي و اعيان و اشراف بودند، در هر كوي و برزن و محله يك يا چند تكيه ساخته شده بود كه بانيان آنها از اصناف و عامه مردم محله‌ها بوده‌اند. ▪️ بنابر آمار دارالخلافه تهران در سال 1269 ق، سال‌هاي نخستين سلطنت ناصرالدين شاه، در شهر تهران 54 باب تكيه بوده است. ▪️ اين تعداد 3 باب به نام‌هاي "تكيه پادشاهي"، "تكيه جناب صدراعظم" و "تكيه دريچه" در محله ارك و بقيه در محله‌هاي عودلاجان، بازار،دولاب ، سنگلج و چال‌ميدان قرار داشت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سازمان عجیبِ «انقراض داوطلبانه نسل بشر» 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عزاداری برای امام حسین« علیه السلام » بزرگداشت شعائر الهی است ◾️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عزاداری برای امام حسین« علیه السلام » بزرگداشت شعائر الهی است ◾️🔻 ⚫️ خداوند می‌فرماید: «هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه‌ی تقوای دل‌های آن‌ها است ▪️ پس باید مسلمانان و موحدان عزاداری را که یاد خدا را زنده می‌کند، جزء شعائر الهی بدانند و آن را حفظ کنند. ▪️ تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی یکی از دستورات اساسی دین اسلام است، چنان‌چه خداوند در قرآن می‌فرماید: ▪️ «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب.[حج/32] هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه‌ی تقوای دل‌های آن‌ها است.» ▪️ لذا شعائر در لغت به معنای علامت، ندا و ... آمده است و نیز از شعیره به معنای شاخص و علامت و اعلام حج و اعمال آن نیز آمده است.[1] ▪️ از طرف دیگر در مصداق شعائر اختلاف است، چرا که برخی گفته‌اند که مراد قربانی است که علامت‌گذاری شده؛ بعضی گفته‌اند شامل تمام مناسک و اعمال حج است. ▪️ عده‌ای گفته‌اند موضع و جایگاه اعمال و عبادات حج است و جمع کثیری گفته‌اند به معنای نشانه‌های دین و طاعت خداوند بزرگ است.[2] ▪️ البته در روایات فریقین از نظر عمومیت لفظ و معنای لغوی، قول چهارم مراد است و بر آن دلالت دارد، در نتیجه میان علامات الهی و تقوای قلوب رابطه‌ی خاصی وجود دارد که علمای فریقین (شیعه و سنی) به عمومیت و شمول شعائر اشاره کرده‌اند، از جمله: 🔻 صاحب جان هندی حنفی، یکی از علمای اهل سنت در کتاب خود می‌نویسد: ▪️ «شعائر جمع شعیر به معنای علامت است و هر چه که از دیدن آن، خدا به یاد آید، شعائر خداست و شعائر الله اختصاص به صفا و مروه ندارد.»[3] 🔻 شاه ولی‌الله دهلوی در کتاب خود می‌نویسد: ▪️ «بزرگ‌ترین شعائر و نشانه‌های الهی چند چیز است: محبت قرآن و پیامبر و کعبه و بلکه هر چیزی که به خدا منتسب باشد، حتی اولیاء خدا.»[4] ◾️ ملا احمد نراقی در کتاب خود می‌نویسد: «... اگر تعظیم همه‌ی شعائر الهی واجب نباشد، لااقل استحباب و رحجان دارد، زیرا شعائر منسوب به خداوند بزرگ است.»[5] 🔻 علامه طباطبایی در کتاب خود می‌نویسد: ▪️ «شعائر عبارت است از نشانه‌هایی که انسان را به سوی خدا راهنمایی می‌کند... بنابراین هر نشانه‌ای که انسان را به یاد خدا بیندازد، تعظیم آن موجب تقوای الهی می‌گردد و تمام نشانه‌ها را در بر می‌گیرد.»[6] ⚫️ در نتیجه به‌طور عموم می‌توان استفاده کرد که هر زمان یا هر مکان، فعل یا عملی که یاد خدا و زمینه‌ی تقوا و رشد معنوی و روحی را فراهم آورد و در چارچوب دستورات و قوانین اسلام قرار بگیرد، جزء شعائر الهی به‌شمار می‌آید. ◼️ لذا عزاداری برای امام حسین (علیه‌السلام) که جان خود را برای اعتلای کلمه توحید و زنده نگه‌داشتن دین پیامبر اسلام فدا کرد، از بارزترین نشانه‌های شعائر الهی است. ◾️ کسانی‌که می‌گویند این اعمال خرافی و ... است، چگونه عزاداری کسانی‌که در راه رضای خدا و گسترش دینش، شهید شده و جانبازی کردند و اهل بیت مظلوم پیامبر را مصداق شعائر الهی نمی‌دانند❓ ◾️ آیا یادآوری ارزش‌های دینی در واقعه عاشورا، از جمله: ایثار، اخلاص، ایستادگی در برابر ظلم، سخن حق و ... در دل عزاداران که به سوی خداوند متعال رهنمون می‌شوند، غیر از شعائر الهی است❓ پس باید مسلمانان و موحدان این قبیل عزاداری را جزء شعائر الهی بدانند و آن را حفظ کنند. 🔻 پی‌نوشت: [1]. مصباح المنیر، فیومی، دار الهجره، قم، ایران، ص315. اساس البلاغه، زمخشری، دار صادر، بیروت، لبنان، ص236. [2]. عوائد الایام، نراقی، انتشارات بصیرتی، تهران، ایران، ص31. [3]. اصول الاربعه فی تردید الوهابیه، صاحب جان هندی حنفی، دار الشفقه، استانبول، ترکیه، ص30. [4]. حجه البالغه، شاه ولی الله دهلوی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، ص69. [5]. عوائد الایام، نراقی، مرکز الابحاث الدراسات الاسلامیه، قم، ایران، عائده 2، ص31. [6]. تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، ذیل آیه 165 سوره بقره، ج1 ص414. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعدام و شکنجه با موش ها در قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شباهت اعصاب‌ مغز با جهان هستی‌ 🧠🌌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عزاداری ،اعلام همدردی و محبت شیعیان به اهل‌بیت علیه السلام◾️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زنجیر زنی « تیغ دار » مسیحیان فلیپین برای حضرت عیسی علیه السلام ✝️🔺 ♦️ زنجیرزنی تیغ دار و قمه زنی مسیحیان برای حضرت عیسی (علیه السلام) یکی از انحرافات دینی است که افراد فراطی به آن میپردازند و توسط مسیحیان طرد شده اند. 🔷 همانطور که عده ای از شیعیان افراطی در روز عاشورا اقدام به قمه زنی میکنند ،این رسم ناپسند در بین مسیحیان هم رایج است ولی پنهان مانده است. 🔶 مسیحیان کاتولیک در روز 13 آوریل به مناسبت روز سختی های حضرت عیسی مسیح(ع) عزاداری خونینی برگزار می کنند. 🔷 افرادی که در این مراسم شرکت میکنند توسط قمه و زنجیرهایی که دارای تیغ هستند اقدام به زخمی کردن بدن‌های خود میکنند. این مراسم علاوه بر فیلیپین در تمام اروپا و بخش‌هایی از آسیای شرقی از لهستان و رومانی و اسپانیا رواج دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا