eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
تندیس های باستانی عجیب 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف بقایای زیر دریایی امریکا بعد از 50 سال 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
26.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نخستین مرکز تحقیقاتی اشیاء ناشناس پرنده در دنیا 👽🛸🔺 ♦️ در هسدالن نروژ چه خبر است⁉️ 🔷 اتفاقات بسیار عجیبی که برای بیش از 30 سال در این دره روی می دهند. 🔶 پدیده هایی که هنوز دانشمندان نمی دانند چه هستند. 🔷 به همین منظور دانشمندان نروژی نخستین مرکز تحقیقاتی اشیاء ناشناس پرنده در دنیا را در آنجا دایر کرده اند. ♦️ فیلم ها و تصاویری که دوربین های اتوماتیک گرفته اند همه را حیرت زده کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
سیری در آئین های « هندو » 🕉☯️☸️🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ در بخشی از اوپانیشادها می خوانیم : 🔷 "آنک
سیری در آئین های « هندو » 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ قانون کرمه یا کارما 🔷 از دیگر آموزه های برهمنی ، نقش انحصاری عمل وکردار درسرنوشت انسان ها که همراه با قانون کرمه یا کارما سرنوشت انسان را تعیین می کند می باشد . 🔶 آنها معتقدند که هیچ عاملی برعاقبت انسان تاثیر نداردنه استغفار نه دعانه شفاعت (از نقاط اختلاف با عرفان اسلامی)بلکه فقط عمل است که وضعیت بعد از مرگ آدمی را رقم میزند –وتعیین می کند که بدن بعدی چه بدنی باشد. 🔷 این قانون مانند دیگر قوانین طبیعی عام وثابت است وهیچگونه قضاوت وداوری وجود نخواهد داشت زیرا وضعیت هرشخص نتیجه قهری ومعلول علل ونتایج مقدماتی هستند كه رابطه بین آنها درعالم وجود جاویدان وثابت است. 🔶 آدمی درنتیجه انجام گناهان بسیار درمرحله بازگشت تبدیل به موجودی بیجان می شود ودرنتیجه گناهان ناشی از گفتار دركالبد پرنده ای ظهور می كند ودرنتیجه ارتكاب معاصی ناشی از مغز واندیشه درطول سالیان دراز درطبقه ای پست تر تجدیدی حیاات می كند ... 🔷 مرتكب قتل یك برهمن هزار مرتبه درپیكر عنكبوتها وافعیها وسوسمارها وجانوران موذی ظهور مییباد اشخاصی كه از آزار دیگران لذت میبرند به درندگانن گوشتخوار بدل می شوند كسانی كه لقمه حرام وغذای ممنوع خورده باشند تبدیل به كرمها می شوند. 🔶 دزدان واشرار موش صحرایی یا ببر تبدیل می شوند برای دزدیدن یك اسب به ببر وبرای دزدیدن میوه به صورت میمون ظهور مجدد می كنند برای ربودن یك زن تبدیل به خرس وبرای دزدیدن گاو تبدیل به بزمجه می شوند[جان بی ناس ص 156]. 🔷 تحیر ورنج آدمی که بر سرتاسر زندگی وی سایه افکنده وبه گونه ای فلسفه حیات او محسوب می شود .روح هیچگاه نمی داند که به چه بدنی خواهد رفت واین تحیر رنج زیادی برای انسان فراهم می آورد. 🔶 این رنج آنقدر ادامه می یابد تا آدمی با جداشدن از خواهشها وتمایلات نفسانی جدا شود و به رهایی واتصال به "آتمن" برسد (وحدت وفنا) به این حالت "نیروانا" نیزگفته می شود. 🔷 گرچه هندوئیزم درمبانی فلسفی وعرفانی خود برپایه یکتا گرایی(مونیسم)بنا شده است اما به دلیل عوامل مختلف این وحدت گرایی درمرحله عمل وعبادات(شریعت) به ورطه شرکی آشکار درغلطیده است . 🔶 به گونه ای که جامعه هندوان به مجموعه های متعددی از انسانها بدل شده اند که هردسته ای از آنها پرستش یک با چند خدا را درکارنامه شخصیتی خود دارند. 🔷 مشهورترین این خدایان که درتلقی هندوان تجلی خدای خدایان (برهما) هستند عبارتند از خدایان سه گانه که درزبان سانسکریت به "نریمورتی" مشهور هستند واز این قرارند: ♦️ برهما، خدای خدایان ،آفریدگار کل 🔷 هندوان برهما را به شکل پادشاهی نقش می کنند که چهار سر داردوبه خواندن وداها مشغول است وغالباً اور ا سوار برمرغابی سفید رنگی می نگارند که حکایت از علو مقام وی دارد. ♦️ شیوا خدای مرگ ومهلک کل (والبته خدای حیات ) 🔷 درادبیات هندی "رقص شیوا" نشانه جریان حیات ورمز سرعت دوران چرخابی مرگ وزندگی دانسته شده است . 🔶 شیوا را همسر وهمراهانی است که هریک به نوبه خود که بطور مستقل وبا درضمن مورد پرستش هندوان واقع می شوند . 🔷 همسر او به نام "دورگا" مشهور است که مادینه مقدس ومظهر امراض وآلام ونیز خصم شیاطین دانسته شده است واز جمله همراهان وی "گنیشه" است خدایی با پیکر انسان وسر فیل که مظهر حیله ومکر ومظهر قدرت می باشد. 🔶 دیگری "ناندی" خدایی است به شکل گاو سفید که محافظ احشام است و به یمن او گاو سفید درهند از احترام بسیاری برخوردار گشته است . 🔷 پرستش زوجات شیوا درمرام هندوان از جایگاه ویژه ای برخوردار است واز آن تحت عنوان "شاکتی" –به معنای نیروی انوثیت- یاد می شود وکم کم به شکل مذهب مستقلی با عنوان "شاکتیزم " درآمد. ♦️ دریکی از شاخه های مهم این مذهب گرایش خاصی به برخی ازامور جسمانی نظیر خوردن گوشت ،نوشیدن شراب و...که درسایر فرق هندی حرام شمرده شده است مشاهده می شوددراین شاخه ها مراسم عبادی با رقص زنان برهنه ومواقعه جنسی ،خونخواری ونوشیدن شراب همراه است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سیری در آئین های « هندو » 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 6️⃣ ♦️ شیوا که بسیار مشهورتر از خدای کل(برهما) است خدایی می دانند که مسبب بلایا وبیماری ها وعذابهاست وبرای دفع آلام وبلایا باید برای او قربانی کرد وار آنجا که مرگ درآئین هندی مقدمه تجدید حیات وچرخش چرخ تناسخ است شیوا عامل ومسبب حیات نیز می باشد. 🔷 لذا نباید شیوا را شر وموذی پنداشت بلکه درعالم نبات وحبوان این شیواست که موجب زندگی مجدد است ولذا قوه رویش ونیروی جنسی را بدو منتسب می دانند ومظهر آن درحیات انسانی را اعضا جنسی وآلات تناسلی میدانند. 🔶 به همین دلیل اعضا تناسلی درحاله ای از تقدس بسر می برند ودرخانه ها ومعابد مورد پرستش قرار می گیرند تا آنجا که مجسمه آلت جنسی زنانه ومردانه تحت عنوان "لینگا" و"یونی" درمعابد هندوان با کمال خلوص مورد پرستش واقع می شود. 🔷 پرستش زوجات شیوا درمرام هندوان از جایگاه ویژه ای برخوردار است واز آن تحت عنوان "شاکتی" –به معنای نیروی انوثیت- یاد می شود وکم کم به شکل مذهب مستقلی با عنوان "شاکتیزم " درآمد. 🔶 دریکی از شاخه های مهم این مذهب گرایش خاصی به برخی ازامور جسمانی نظیر خوردن گوشت ،نوشیدن شراب و...که درسایر فرق هندی حرام شمرده شده است مشاهده می شوددراین شاخه ها مراسم عبادی با رقص زنان برهنه ومواقعه جنسی ،خونخواری ونوشیدن شراب همراه است . 🔷 شیوا که بسیار مشهورتر از خدای کل(برهما) است خدایی می دانند که مسبب بلایا وبیماری ها وعذابهاست وبرای دفع آلام وبلایا باید برای او قربانی کرد وار آنجا که مرگ درآئین هندی مقدمه تجدید حیات وچرخش چرخ تناسخ است شیوا عامل ومسبب حیات نیز می باشد. 🔶 لذا نباید شیوا را شر وموذی پنداشت بلکه درعالم نبات وحبوان این شیواست که موجب زندگی مجدد است ولذا قوه رویش ونیروی جنسی را بدو منتسب می دانند ومظهر آن درحیات انسانی را اعضا جنسی وآلات تناسلی میدانند. 🔷 به همین دلیل اعضا تناسلی درحاله ای از تقدس بسر می برند ودرخانه ها ومعابد مورد پرستش قرار می گیرند تا آنجا که مجسمه آلت جنسی زنانه ومردانه تحت عنوان "لینگا" و"یونی" درمعابد هندوان با کمال خلوص مورد پرستش واقع می شود. ♦️ ویشنو خدای زندگی وحافظ کل 🔷 ویشنونیز به عنوان خدای محافظ ومنشأ خیرات ومظهر لطف ومهر ومحبت وخدای آفتاب جایگاه مهمی دراعتقادات هندوان دارد او از فراز آسمان مراقب مخلوقات است وهنگام روی داد حوادث خطرناک محافظ جان خوبان خواهد بود. 🔶 همسر محبوب او "لکشمی" رب النوع ریبایی وجمال است ویشنو را هبوطها وتجلیات دهگانه ای است که تا کنون نه بار آن اتفاق افتاده –بار نهم دربودا ظاهر گشتت. 🔷 هریک از اشخاصی که مظهر او شده اند به عنوان "آواتار" نامیده می شوندوآخرین آن ها "کالکی" است که همانند مسیح برای نجات عالم ظهور می کند او درحالی که شمشیری از آتش دردست دارد وبرپشت اسبی سفیدسوار است برای اقامه حق واز بین بردن باطل قیام میکند 🔶 ازمیان آواتار ها دو تجلی از بقیه مشهورترند .این دو عبارتند از "راما" و"کریشنا" .این دو از محبوبیت بسیاری درهند برحوردارند وبرای پرستش آنها معابد متعددی برپاست . 🔷 داستانهای متعددی درباره عشقبازی های کریشنا درادبیات هندی مسطور است که باعث شده است تا شباهت زیادی بین مذهب کریشنائیان با آئین تانتاریزم وپرستش ایزد بانوان (شاکتیزم) ایحاد شود. 🔶 درآغاز این سه خدا همراه یکدیگر ومکمل هم شمرده می شدند اما به مرور ایام درنتیجه رقابت بین پیروان آنها دراین عقیده تحولاتی روی داد وبه سه خدا درعرض هم بدل شدند . 🔷 به مرور در داستانها واساطیر هندی برای هریک از آنها زن وفرزندهایی تراشیده شد وبرای هریک اشکال واحجامی ترسیم شد وبدین ترتیب رگه های شرک درتمام عقاید واعمال وعبادات هندوان تنیده شد. 🔶 خدایان اصلی هندی به اضافه زن وفرزندانشان مجموعه وسیعی از خدایان را پدید آورده است(چیزی حدود30 ملیون خدا ) به گونه ای که یکتا پرستی ویکتا محوری(مونیسم) برهمنیزم را حداقل درحیطه شریعت غیر قابل باور نموده است. ♦️ عبادتگاه ومکانهای مقدسی که به این خدایان تعلق دارد نیز شامل هزاران معبد،رودخانه ،کوه ،وحتی برخی از حیوانات مثل گاو و...می باشد که برای هریک نیز داستانی از تجلی این خدایان درادبیات هندی نقل شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رسم های عجیبِ در کشورهای اسکاندیناوی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانه ی پایگاه های زیرزمینی بیگانگان فضایی 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
انگشتری باستانی چشم زخم ۱۸۰۰ ساله 🧿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ظهور « مسیح قلابی » در اسرائیل 🔯🔺 ♦️ تمامی پیج های پرمخاطب صهیونیستی از حدود چند ماه پیش عنوان می کنند که مسیح ظهور کرده است و به زودی در برابر دیدگان‌ جهانیان‌ ظاهر خواهد شد. 🔷 بسیاری از اکانت های صهیونیستی این کلیپ را با عنوان «مسیح در حلقه دوستانش» منتشر کرده اند. ♦️ مایک‌پمپئو چند ماه پیش توییت زده بود: او ظهور کرده است... به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه عواملی باعث شکل گیری فرقه های تصوف شد⁉️🔻 ♦️ یکی از نکاتی که در بررسی فرقه های تصوف و صوفیگری توجه هر محققی را به خود جلب می‌کند، تعدد فرقه های صوفیه است. 🔷 برای یک صوفی‌پژوه این سؤال مطرح می‌شود که چرا در طریقتی که ادعای کمالات معنوی و وصول به‌حق مطرح است، وجود سلاسل متفاوت و متناوب به‌وفور به چشم می‌خورد❓ 🔶 اگر حقیقت واحد است، که حقیقتاً این‌گونه است؛ پس دلیل سلایق مختلف و اکثراً متضاد در این طریقت چیست❓ ♦️ بررسی تاریخ تصوف از آغاز، پرده از ابهام این موضوع برمی‌دارد. 🔷 با نگاهی به کتب صوفیه و تذکره‌های ایشان که منابع اصلی در بررسی سلوک صوفیانه و شناخت آراء و طریقت ایشان است، دلایلی در مورد تعدد فرق تصوف به‌دست می‌آید که به اهم آن اشاره می‌شود. 🔶 تصوف به‌عنوان عرفان اهل سنت شکل گرفت و مطرح شد؛ به همین دلیل همه‌ی کسانی که در جامعه‌ی بزرگ اسلامی و خارج از جغرافیای سیاسی کشورهای آن روز، به این جریان علاقه‌مند بودند، و قِبل آن به شهرتی رسیده‌اند، برای خود طریقه و سلسله‌ای راه انداختند «اهل سنت بودند». 🔷 مثلاً بایزید بسطامی در بسطام، ابوحفص حداد در نیشابور، ابن خضرویه بلخی در بلخ، سهل تستری در شوشتر، یوسف رازی در ری، ابوبکر ابهری در ابهر، علی بن سهل بن الازهر در اصفهان، حسن بن علی بن یزدانیار در ارومیه و... 🔶 هرکدام از این شخصیت‌های هستند که در هر منطقه‌ای از جغرافیای اسلام آن روز باعث به وجود آمدن سلاسل و تعدد فرقه‌های صوفیه شده‌اند.[1] ♦️ گرایش فقهی سران تصوف علتی دیگر برای کثرت و تعدد این فرقه‌هاست. 🔷 هرکدام از اقطاب و بزرگان صوفیه به یکی از چهار فقیه اهل سنت متمایل بوده‌اند و بر مبنای شریعتی که به آن اعتقاد داشتند، طریقت خود را پی‌ریزی کرده و به شاگردان خود منتقل می‌کردند. 🔶 صوفیان در نیشابور شافعی مذهب بودند ولی در مقابل سران دیگری از تصوف مانند ابوبکر شبلی مذهب مالک را اختیار کرده بودند. 🔷 افرادی مثل ابوبکر کلابادی و علی بن عثمان هجویری صاحب کتاب کشف المحجوب، حنفی مسلک و خواجه عبدالله انصاری حنبلی بود. 🔶 اگر به این مسئله طریقه‌ی سلاسلی که ادعای تشیع را دارند هم اضافه شود، گسترش زیادی در تعداد فرقه‌ها رخ خواهد داد. 🔷 عامل دیگری که باعث این مسئله شده، رویکرد سیر و سلوک و روش‌های تربیتی سران تصوف و نگاه ایشان به آموزه‌ها و عقاید صوفیانه است که همین اختلاف سلوکی، سرمنشأ تنوع و تعدد در فرقه‌های صوفیه شده است. 🔶 قشیری در رساله‌ قشیریه به این نکته اشاره می‌کند و می‌نویسد: «فتوت در شام، سخن‌گویی در عراق و صدق در خراسان بود.»[2] 🔷 اختلاف در مشرب بزرگان تصوف باعث شده که برخی از ایشان بر مسائلی در تصوف پای فشارند و برخی دیگر بر مسائل دیگر. 🔷 مثلاً:برای برخی از ایشان مبحث زهد، خوف و محبت اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته چراکه ذوالنون مصری نوزده مقام عرفانی، سراج هفت مقام، خواجه عبدالله انصاری صد منزل، و روزبهان بغلی هزار و یک مقام را بیان می‌کند[3] ♦️ این عوامل نشان‌دهنده‌ی بینش متفاوت سران تصوف در مسیر سلوک است که خود باعث تعدد فرقه‌ها شده است. 🔷 عوامل دیگری هم در تعدد سلسله سازی و کثرت فرق در تصوف دخیل است که می‌توان به دنیاگرایی و رقابت مشایخ با هم اشاره کرد. 🔶 این همان عاملی است که فرقه‌ی نعمت‌اللهی را در سده‌های اخیر به شقوق مختلف تقسیم کرد تا جایی که گاهی بعد مرگ یک قطب، چند نفر مدعی تصاحب خرقه بودند و به روش خود طریقه‌ای را راه‌اندازی می‌کردند. ♦️ سلاسل گنابادی، ذهبی، صفی علیشاهی، مونس علیشاهی، کوثر علیشاهی،خاکسار و... زائیده‌ی همین اختلافاتند که امروزه آفت اعتقادی برای افرادی شده‌اند که در جستجوی مسائل عرفانی هستند. 🔻 پی‌نوشت: [1]. مستملی بخاری، شرح التعرف لمذهب اهل التصوف، تصحیح روشن، نشر اساطیر، صص 195 - 221 [2]. عبدالکریم بن هوازن قشیری، شرح و ترجمه شهبازی، انتشارات زوار 1393، ص 226 [3]. حداد عادل، دانشنامه‌ی جهان اسلام، نشر بنیاد دائره‌المعارف اسلامی، ج 7، صص 381 – 384 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2