eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا « ریکی » عرفان است ❓👹 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ صرف درمانگری متعلق به مذهب خاصی نیست اما نمی توان خواستگاه عرفان را بدون تعلق به مذهب دانست چون آنگاه این مشکل پیش خواهد آمد که ادیانی که مشترکاتی ندارند و حتی فرقه ها که هرکدام بر حق بودن خود اصرار دارند با ریکیِ بعنوان آیین اما بدون خواستگاه آیینی ! دچار تقابل شوند. راستی ریکی چگونه آیین است بدون خواستگاه آیینی❓ 🔷 چگونه ریکی برای رشد معنویِ روح است در حالی که ریشه و قوام اساسی حیات آدمی را " انرژی " می داند❓ 🔶 آیا ریکی انرژی را مترادف و مساوی روح می دانند❓ 🔷 اگر اینگونه باشد که نوعی قرائت جدید از مفهوم روح ارائه داده که ادیان باستانی هند هم به آن ملتزم نیستند. و در مرحله بعد ، با توجه به عقیده تناسخ ، آیا انرژی – با توجه به نابودی این بدن و فنای انرژی - به بدن دیگری منتقل می شود ❓ 🔶 و نیز آیا با توجه به عقیده ادیان باستانی هند -که ریشه اصلی ریکی است- به چرخه " کارما " این انرژی اساسی حیات بدنی انسان ، انرژی منفی است برای رنج فعلی که تبعاً دیگر درمانگر نیست یا انرژی مثبت که باز هم عده کمی از مردم – مرفهین – از آن برخوردارند❓ 🔷 آیا انرژی ریکی اگر مترادف روح باشد، متعلق به مرفهین و سرمایه داران است ❓ 🔶 اگر آنرا مترادف روح نمی دانید ، چگونه اساس زنده بودن به آن است ❓ 🔷 در حالی که هر فرقه چه رسد دین ، هم ملتزم به این است که قوام جسم به روح است . 🔶 آیا نامیدن انرژی درون در ریکی به "چی" در چینی ، " پرانا" ی هندی ، " یسود" یهود و " مانا" ی کاهنین ؛ همان بحث اشتراکات بین الادیانی ،و در نتیجه دین واحد جهانی نیست❓ 🔷 البته با قرائت مروجین ریکی ، که انرژی را اساس حیات و قوام حیات می دانند . وگرنه به صرف نامهای مختلف یک پدیده علمی مشکلی به وجود نمی آید. 🔶 مطلب مهم و جمع بندی است که : اگرچه انرژی بعنوان روشی برای درمان قابل قبول است اما به عنوان دین و آیین آنگونه که ریکی مدعی است و این که اساس حیات انسان است – البته با بحث ماده که اساس جسم است نه حیات ، و نیز انرژی ماده ؛ خلط نشود که ریکی مدعی است این انرژی حیات کیهانی است و اساس زنده بودن یا مرگ است – هرگز نمی تواند جای عرفان را ، حداقل با آن معنای مصطلحی که دارد و با آن بار معنایی خاصی که شهود قلبی حقیقت و خدای حقیقت است ، را بگیرد . 🔷 و البته بر مبلغین و مروجین دین عزیز اسلام و مکتب غنی شیعه فرض است ، شناخت عرفان حقیقی و ترویج کاربردی و ملموس عرفان ارزشمند شیعی به خیل مشتاقانِ راه تا به چاه نیفتند و در نمکزار سراب ، آب را فراموش نکنند . 🔻منابع : [1] ری کی ، دانش راستین زندگی / ون گو پالان ، رضا رامز/ تهران،اندیشه عالم. در مقدمه اذعان کرده اند. [2] فرشته نجات [3] ری کی ، دانش راستین زندگی / ون گو پالان ، رضا رامز/ تهران،اندیشه عالم [4] ریکی و آموزش جادوگری به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
قوم مایا در زمینه پزشکی بسیار پیشرفته بودند. 👆 #جهان_باستان #عجایب_جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یک کتاب تخیلی که یک روز در هر سال ۹۰۰ میلیون دلار به اقتصاد ایالات متحده خسارت وارد می کند 📗💰👆 #اثر_پروانه_ای #خرافات #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کلیسای عجیب سنت پریاپوس ✝️💒👆 #تحریف_مسیحیت #بدعت_دردین_مسیح #تحریف_تورات_انجیل #انحطاط_درمسیحیت #تحریف_پیامبران_الهی #اباحی_گری #پذیرش_ازدواج_همجنسبازان_درمسیحیت #همجنسبازان_مسیحی #همجنس_بازی #پرستش_انسان #مدعیان_دروغین #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن_شیطان به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نظر ابن خلکان شافعی درباره رقص سماع صوفیان 👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
www_aksgif_ir_emamjavad_21[1].gif
156.2K
@ferghe_mavara 🌸 🌸 🌸 🍃 اي كوي تو قبله ي مراد ادركني 🍃 اي دادرس روز معاد ادكني 🍃 اي گشته زفرط جود و احسان و عطا 🍃 مشهور و ملقب به جواد ادركني 🍃 «میلاد حضرت امام جواد (عليه السلام) مبارک باد»🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اشراه، همسر خداوند در در کتب یهود 🕎🔯👆 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ همسر خداوند، اشراه (Asherah)، یک خدای باوروری قدرتمند بوده است. 🔷 بنابر گفته های یک محقق از آکسفورد، خدا همسری به نام اشراه داشته که طبق کتاب پادشاهان (Book of Kings) در کنار یهوه در معبدش در اسرائیل پرستش می شده است. 🔶 در 1967، رافائل پاتای (Raphael Patai) اولین تاریخشناسی بود که عنوان کرد اسرائیلیان در گذشته یهوه و اشراه را با هم می پرستیدند. 🔷 این نظریه به دلیل تحقیقات فرانسیسکا استاوراکوپولو (Francesca Stavrakopoulou) توجهات جدیدی را به خود جلب کرده ، کسی که کار خود را از آکسفورد شروع کرد و در حال حاضر در دپارتمان خداشناسی و مذهب در دانشگاه اکستر (Exeter) یک سخنران ارشد است. 🔶 اطلاعاتی که در کتاب ها، مقالات و نامه های ژورنالیستی استاوراکوپولو ارائه شده اند اساس یک سری مستندات سه وجهی قلمداد می شوند که در حال حاضر در اروپا به بحث گذاشته شده اند، جایی که او به تحلیل ارتباط یهوه و اشراه می پردازد. #بت_پرستی #تحریف_تورات_انجیل #پرستش_جن_شیطان #ادیان_پاگانیستی #ادیان_ستاره_پرست #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #تحریف_پیامبران_الهی #خرافات #خدا_نا_باوری #سحر_جادو #ستاره_پرستان #عجایب_جهان_باستان #فراماسونری #فرقه_نژاد_پرست_یهود #فرقه_های_ستاره_پرست #کتابهای_عجیب #صفات_یهودیان #ادیان_گنوسی #جهان_باستان #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 👇👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اشراه، همسر خداوند در در کتب یهود 🕎🔯👆 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ همسر خداوند، اشراه (Asherah)، یک خدای باو
اشراه، همسر خداوند در در کتب یهود 🕎🔯 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ استاوراکوپولو در یکی از رسانه های انگلستان عنوان کرد، شما ممکن است او را به نام های یهوه، …یا گاد یا عیسی بشناسید، یهودیان و مسیحیان، همگی در این مورد اتفاق نظر دارند: او تنها یک نفر است... یا موارد دیگری که ما دوست داریم به آن اعتقاد داشته باشیم. 🔷 او اضافه کرد، بعد از سال ها تحقیق در زمینه تاریخ و مذهب اسرائیل، من به تصویری رنگارنگ و متناقض، چیزی که می تواند به نظر عده ای ناراحت کننده بیاید دست یافته ام، این که خداوند یک همسر دارد. 🔶 استاوراکوپولو مبنای نظریه اش را بر متون قدیمی بنا نهاده است، شمایل ها و ضد طلسم هایی متعلق به گذشته که در شهر ساحلی اوگاریت متعلق به کنعانیان، که امروزه سوریه نامیده می شودکشف شده اند. تمامی این اشیا باستانی این نکته را فاش می کنند که اشراه یک خدای باروری قدرتمند بوده است. 🔷 طبق گفته های استاوراکوپولو ارتباط اشراه با یهوه علاوه بر کتاب مقدس در نوشته هایی بر روی کتیبه ای متعلق به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح در صحرای سینا نیز ذکر شده است. 🔶 در اینجا شواهدی وجود دارد که یهوه و اشراه را به عنوان یک زوج الهی معرفی می کند. و اکنون متون مشابه بسیاری از آن زمان کشف شده اند، تمامی آنها به این نظریه که خدای کتاب مقدس زمانی همسر داشته قوت می بخشند. 🔷 استاوراکوپولو همچنین اعتقاد دارد، کتاب مقدس این طور بیان می کند که الهه اشراه در معبد یهوه در اورشلیم پرستش می شده. 🔶 در کتاب پادشاهان، به ما گفته می شود که مجسمه ای از اشراه در معبد قرار داشت و کارکنان مؤنث معبد برای او منسوجاتی مربوط به تشریفات مذهبی می دوختند. 🔷 جی.ادوارد رایت (J. Edward Wright) نمایندۀ مرکز مطالعات یهودیان آریزونا و مؤسسۀ باستانشناسی آلبرایت، به شبکه خبری دیسکاوری نیوز گفت که او با متون مختلف عبری که از اشراه در کنار یهوه یاد کرده اند موافق است. 🔶 او اضافه کرد: اشراه به کلی توسط ویراستاران مذکر کتاب مقدس از متون اصلی آن و ترجمه ها حذف نشده است، و آثار او در لابلای متون باقی مانده است، و بر اساس این آثار، شواهد باستانشناسی و اشاراتی در مورد او در متونی از مرزهای یهودا و اسرائیل، می توانیم نقش او را در مذاهب جنوب شرقی مدیترانه بازسازی کنیم. 🔻 اشراه که در خاور نزدیک باستان با اسم های متفاوت دیگری شناخته می شد، از قبیل آستارته،عشتر، آرتمیس و ایشتار، یک خدای مهم محسوب می شد، کسی که هم مقتدر بود و هم پرورش دهنده. 🔷 در بسیاری از ترجمه های انگلیسی ترجیح می دهند’اشراه’ را به عنوان "درخت مقدس" ترجمه کنند، به نظر می رسد بخشی از آن از یک نیاز مدرن می آید، که به روشنی از روایات کتاب مقدس الهام گرفته تا دوباره اشراه را پشت پرده ای پنهان کند. 🔶 آرون برادی (Aaron Brody)، گردانندۀ موزۀ Bade و دانشیار کتاب مقدس و باستانشناسی در مدرسۀ ادیان اقیانوس آرام گفت: 🔷 مطالبی که در ارتباط با الهه اشراه باشند در کتاب مقدس عبری (عهد عتیق) بسیار نادر هستند و توسط مؤلفان باستان که این متون را گردآوری کرده اند ویرایش شده اند. 🔶 حتی گفته شده که اشراه به عنوان یک درخت نمادین قطعه قطعه شده و در خارج از معبد سوزانده شده، آن هم به دستور فرمانروایانی که قصد داشتند دینشان را خالص کنند، و بر روی پرستش یک خدای واحد مذکر به نام یهوه که بعدها با کمی تغییر ماهیت عیسی نامیده شد تمرکز کنند. 🔷 برادی به دیسکاوری نیوز گفت اسرائیلیان مشرک و چند خدایی بودند، تنها اقلیت کوچکی یهوه را به تنهایی می پرستیدند. در آن سال اجماعی از نخبگان در یهودیه به بابل تبعید شدند و معبد در اورشلیم تخریب شد، این واقعه به شکل گیری یک دیدگاه یکتاپرستی سخت گیرانه وسیعتری در بین یهودیان منجر شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پردازش صدا توسط مغز مردان👆 #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یوفوی آلمان نازی 🛸👆 #یوفو #فرازمینیها #اجنه_فرازمینیها #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
4️⃣ ساميجينا چهارمین « جن » از72 جنی که حضرت سلیمان به بند کشید(کتاب کلید گمشده سلیمان - آلیسترکرول
5️⃣ مارباس پنجمین « جن » از72 جنی که حضرت سلیمان به بند کشید(کتاب کلید گمشده سلیمان - آلیسترکرولی) 👽👹👆 #کتاب_کلیدگمشده_سلیمان_آلیسترکرولی #جن_شیطان #پرستش_جن_شیطان #پرستش_غیرخدا #پرستش_جن #آنوناکی_جن #اجنه_فرازمینیها #سحر_جادو #جن_گیری #جادوگری #بت_پرستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #فراماسونری #فرقه_نژاد_پرست_یهود #فرقه_های_ستاره_پرست #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تساوی اسلام با بت‌پرستی در صوفیه ! 🗿👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
www_aksgif_ir_emamjavad_19[1].gif
117.4K
@ferghe_mavara 🌸 🌸 🌸 🌸 🍃 میلادحضرت امام جواد عليه السلام مبارک باد🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت 🔺👆 فرقه شیخیه : ( قسمت اول) 1️⃣ ♦️ شیخیه فرقه اى است كه در قرن دوازدهم هجرى توسط شیخ احمد احسایى به وجود آمد. پیروان این فرقه مجموعاً از مردم بصره، حلّه، كربلا، قطیف، بحرین و بعضى از شهرهاى ایران بودند. 🔻 این فرقه نام هاى مختلفى دارد كه عبارتند از: 🔹 شیخیه 🔸 احسائیه 🔹 احمدیه 🔸 ركنیه 🔹 كشفیه؛ و... ⭕️ رئیس فرقه، شخصى به نام شیخ احمد احسایى است كه در ماه رجب سال ۱۱۶۶ در روستاى مطیرفى واقع در منطفه احساء در شرق عربستان به دنیا آمد و در ذیقعده سال ۱۲۴۱ فوت كرد. 🔷 وى در منطقه احساء، تحصیل كرده و براى ادامه تحصیلات به نجف و كربلا مى رود و از برخى علما اجازه اجتهاد میگیرد. در مدت تحصیل به مطالعات فلسفى هم روی مى آورد و تعبیرات فلسفى قدیم متأثر از آثار سهروردى را با اخبار اهل بیت (علیهم السلام) درهم مى آمیزد و روش جدیدى را بنا مى نهد. 🔶 احسایى در فلسفه هم نظراتى خلاف نظر علماء بیان كرده است. مثلا قائل است كه: 🔷 وجود و ماهیت هر دو اصیل هستند. حكیم الهى حاجى سبزوارى در بحث اصالة الوجود مى فرماید: از معاصران ما برخى قواعد حكمت را قبول ندارند و به «اصالت وجود و ماهیت» قایل شدند و در بعضى از آثار خود آوردند كه وجود منشأ كارهاى خیر و ماهیت، منشأ كارهاى شر است و همه این آثار، اصیلند. پس منشأ صدور آنها به طریقه اولى، اصیل خواهد بود. #شیخیه_بابیت_بهائیت #مدعیان_دروغین_مهدویت #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 👇
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت 🔺👆 فرقه شیخیه : ( قسمت اول) 1️
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ♦️ فرقه شیخیه : ( قسمت دوم ) 2️⃣ ⭕️ علامه حسن زاده آملى مى فرمایند: شیخ احمد احسایى كه قائل به اصالت وجود و ماهیت است و قواعد فلسفى را معتبر نمى داند، بدون آنكه متوجه باشد در گرداب ثنویت (و شرك) افتاده است كه قائل به یزدان و اهریمن هستند و سهمى از توحید ندارند. 🔻 مهم ترین موارد اختلاف شیخیه با دیگر مسلمانان عبارت است از: ۱ 🔷 معاد؛ شیخ در بحث معاد همانند دیگر مسلمانان، قائل به معاد جسمى و روحى نیست بلكه آن را روحانى مى داند و از آن به «هور قلیایى» كه نوعى جسم لطیف است تعبیر مى كند. شیخ احمد دو جسم براى آدمى قائل است: الف 🔶 كالبد ظاهرى كه از عناصر زمانى و عوارض حیات دنیوى است و در قبر، تجزیه و زوال مى پذیرد و عناصر آن به طبیعت برمى گردد. ب 🔷 جسد هور قلیایى كه فناپذیرى جسد اول را ندارد و در قیامت برانگیخته خواهد شد كه همان سرشت اولیه اى است كه بر آن خلق شده و در قبر باقى مى ماند. 🔶 به تعبیر دیگر؛ بعد از انحلال و متلاشى شدن جسم، عنصرى كه باقى مى ماند جسم لطیفى است كه هورقلیا نام دارد. هورقلیا ظاهراً كلمه اى سریانى است و همان قالب مثالى مى باشد و از اصطلاحات فلسفى شیخ احمد احسایى است. 🔷 احسایى معتقد است آنچه كه در روز رستاخیز محشور شود همین جسم مثالى و هورقلیایى است كه ثواب و عقاب اخروى به همین جسم بر مى گردد. ۲ 🔶 معراج؛ شیخ احسایى، اصل معراج پیامبر اكرم(صلى الله علوآله وسلم ) را پذیرفته است و قائل به جسمانى بودن آن نیز مى باشد ولی تفسیرى در جسمانى بودن معراج دارد كه با دیدگاه مسلمانان تطبیق ندارد. 🔷 احسایى مى گوید: پیامبر اكرم(صلى الله علوآله وسلم ) در هر فلكى از افلاك، جسمى متناسب با جرم و جسم آن فلك بر خود مى گرفت تا خرق و التیامى لازم نیاید و ورود در افلاك مختلف براى بدن ظاهرى و جسمانى او مشكل ایجاد نكند. بدن پیامبر لطیف تر از آسمان ها بود و جسم لطیف و بدن هورقلیایى او به آسمان رفت، از این رو پاره شدن آسمان ها و خرق التیام لازم نمى آید ۳ 🔶 ركن رابع؛ یكى دیگر از عقاید شیخیه، اعتقاد به ركن رابع است. آنان معتقدند كه اصول دین، منحصر بر چهار اصل: توحید، نبوت، امامت و ركن رابع است. 🔷 به نظر شیخیه، ذکر عدالت و معاد در اصول اعتقادات لازم نیست و با حذف اصل معاد و اصل عدالت از اصول عقاید، آنان قائل به اصل ركن رابع شدند . 🔶 شیخیه مى گویند: چهارمین اصل از اصول دین، قائل شدن به ركن است كه همان شناخت شیعه كامل مى باشد. او، مبلغ و ناطق اول است و واسطه بین شیعیان و امام غایب خواهد بود و احكام را بلاواسطه از امام مى گیرد و به دیگران مى رساند. 🔷 اصل ركن رابع را حاج محمد كریم خان كه از بزرگان شیخیه است بنا نهاد و پیروان حاج محمد كریم خان را كه در كرمان بودند ركنیه لقب دادند و این اصل، مورد قبول شیخیه آذربایجان نبود.] 🔶 كریم خان قاجار در مورد این اصل مى گوید: شیعه نیازمند به عالمى است كه احكام شریعت را در عصر غیبت از او اخذ نموده و او همان ركن رابع است كه به سبب ظلم حاكمان، مخفى بود تا اینكه مصلحت الهى بر ظهور ركن رابع، اقتضاء نمود. 🔷 كریم خان می گوید : لذا شیخ احمد احسایى و بعد از او، سید كاظم رشتى ركن رابع بودند كه بعد از آنان تا ظهور امام حجت، زمین خالى از ركن رابع نخواهد ماند. 🔶 همین گونه تفكرات فرقه شیخیه، سبب شد كه بعدها اشخاصى مانند محمد على باب، ادعاى باب المهدى كنند و خود را همان انسان كامل كه رابط بین حضرت مهدى(علیه السلام) و مردم است معرفى نماید. 🔷 شیخ احمد احسایى، وجود امام عصر(علیه السلام) و ظهور او را از اصول مسلم و حتمى مى دانست ولى مى گفت: امام در یك عالمى غیر از این عالم مادى، سكونت دارد و از آنجا، بر همه عالم حكم فرمایى و حكم رانى دارد و روزى كه خدا به او اجازه دهد در این عالم ظاهر خواد شد و عالم را پر از عدل و داد خواهد كرد. 🔻 «كنت دوگوبینو» وزیر مختار اسبق دولت فرانسه در دربار ایران، در كتاب «سه سال در ایران» درباره این تفكر شیخیه مى نویسد: 🔷 شیخى ها بر سر یك موضوع با شیعه اختلاف دارند و آن، چگونگى امام دوازدهم یعنى مهدى(علیه السلام) است. 🔶 شیعیان مى گویند: امام دوازدهم زنده است و با قالب جسمانى، روزگار مى گذراند. 🔷 ولى شیخى ها مى گویند: امام دوازدهم با قالب روحانى زنده است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 👇👇
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ♦️ فرقه شیخیه : قسمت ( سوم) 3️⃣ ⭕️ پیروان شیخ، همان عالم هورقلیا و تجرد روح و جسم را در این مسأله هم مطرح كردند و چون طول عمر امام زمان(علیه السلام) را با موازین فلسفه و ذوق فلسفى خود سازگار نمى دیدند قائل شدند كه روح حضرت، در بدن هورقلیایى زندگى مى كند . ۵ 🔷 غلو شیخیه در مورد ائمه اطهار(علیهم السلام)؛ 🔶 شیخیه در مقام ائمه معصومین(علیهم السلام)، راه غلو را پیموده و براى آنها ربوبیت قائل شدند؛ لذا آنها را از فرقه هاى غلات به شمار آورده اند. 🔷 شیخ احمد احسایی، یکی از شاگردانش به نام سید کاظم رشتی را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. به سید رشتی بسیار احترام می کرد و تا ایشان در جلسه حاضر نمی شد؛ درس را شروع نمی کرد. 🔶 پس از وفات احسایی، مریدانش، سید رشتی را نایب مناسب وی و پیشوای خویش دانستند. حوزه درس و ریاست شرعی او، قوت گرفت و در مقابل فقهای بزرگ عرب که در کربلا بودند و طریقه شیخی را پسند نمی کردند؛ حوزه و مقام خود را نگاهداری کرد. 🔷 چون نماز جماعت ها در کربلا، بیش تر در حرم امام حسین علیه السلام و اطراف آن بر پا می شد؛ طایفه شیخی که در احترام کردن قبور ائمه دین، غلو داشتند؛ در بالای ضریح حسینی، نماز نمی گزاردند و آن مکان را فوق العاده تقدیس می کردند. ♦️ مخالفان آنان، از روحانیان شیعه و پیروان آنان که در بالای سر ضریح امام حسین علیه السلام نماز می خواندند؛ در مقابل «شیخی»، «بالاسری» نامیده شدند. 🔷 بر اساس گزارش مورخان شیخیه، اجداد سید کاظم، اهل حجاز بوده و به خاطر شیوع بیماری طاعون، مجبور به هجرت شده اند و شهر رشت در شمال ایران را به عنوان وطن خویش برگزیده اند. سید کاظم، در همین شهر به دنیا آمده است. این مطلب را هانری کربن هم گزارش کرده است.[ مکتب شیخیه، ص 44- 45.] 🔶 برخی دیگر، هویت خانوادگی او را زیر سؤال برده، وی را به عنوان جاسوس «روس» معرفی کرده اند. درباره او گفته اند: وی، به طور مخفیانه، از طرف قیصر روس، برای ایجاد فتنه در بلاد عثمانیه فرستاده شد. او، اصلا، مسلمان نبود. اهل قیس(شهری در ویلادستوک) بود و بعدا، اسم اش را «کاظم» گذاشت و ادعا کرد که از اهل رشت است.[ ر.ک: الشیخیه، ص 117.(به نقل از الاعتصام بحبل الله، شیخ محمد خالصی، ص 8)] 🔷 گرچه نمی توان با اسناد قطعی تاریخ، ادعای جاسوس بودن و بی هویتی وی را اثبات کرد؛ اما در بی اعتمادی و بدبینی عالمان بزرگ معاصرش نسبت به عقاید انحرافی او، جای هیچ گونه تردید نیست. علاوه آن که، نشر بسیاری از آرای باطل شیخیه، بدو منتسب است.[ علامه سید محسن امین، در این رابطه می نویسد: «... الطائفة الشیخیة فی هذا الزمان معروفة و لهم مذاهب فاسدة و اکثر الفساد نشا من احد تلامذته السید کاظم الرشتی و المنقول عن هذا السید مذاهب فاسدة لا اظن ان یقول الشیخ بها...» . (اعیان الشیعه، ج 2، ص 590)] 🔶 با بررسى افكار و اندیشه هاى این فرقه، غلو آنان در مورد ائمه(علیهم السلام) روشن است. حتى آنان تمام صفات خداوند را به ائمه نسبت مى دهند و مصداق آن را امامان مى دانند. 🔻 سید كاظم رشتى به صراحت این عقیده را بیان كرده است. 🔷 «اختص اسم الله بالنبی و اسم الرحمن بالوصی» اسم الله، مختص پیامبر و اسم رحمان هم اختصاص به وصى پیامبر دارد. 🔶 آنها مى گویند: تمام ضمیرهایى كه در قرآن كریم ذكر شده است به پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) بر مى گردد نه به خدا زیرا خداوند متعال مورد اشاره قرار نمى گیرد. همچنین تمام صفات الهى به معصومین بر مى گردد. 🔻 «گلدتسیهر» در كتاب عقیده و شریعت در اسلام، درباره شیخیه مى نویسد: 🔷 در آغاز قرن نوزدهم میلادى، فرقه جدیدى ظهور كرد كه از مذهب شیعه اخذ شده است و آن مذهب شیخیه است كه پیروانش به روش «عنوصیه» هستند كه معتقد شد صفات الهى در اشخاص و اجساد حلول مى كند و آنان، قواى خلاقه دارند. 🔶 و به تعبیر صاحب كتاب روضات الجنات، طایفه شیخیه، به منزله نصارى هستند كه درباره حضرت عیسى غلو كرده و به تثلیت قائل شده اند. ♦️ این عقاید و تفكرات دیگر كه از فرقه شیخیه بروز كرد سبب شد كه علماى اسلام در قبال آنان موضع بگیرند و حتى حكم به تكفیر آنان و غالى بودن این فرقه دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 👇👇
ظرفیت حافظه‌ ی مغز انسان 👆 #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرید یک ساندویچ که به جنگ جهانی اول منجر شد 🌭💣🧨👆 #اثر_پروانه_ای #مرگ_های_عجیب #ترور_فرقه_های_مخوف #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عصمت پاپ در مذهب کاتولیک✝️👆 #تحریف_مسیحیت #تحریف_پیامبران_الهی #بدعت_دردین_مسیح #تحریف_تورات_انجیل #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #قرون_وسطی #خرافات #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ذکر و عبادت یا رقص سماع 👹👆 #صوفیه #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_بازی_صوفیه #رقص_سماع #وحدت_وجود #ریاضتهای_شیطانی #فرقه_سازی_دراسلام #بدعت_در_دین #پرستش_انسان #پرستش_جن_شیطان #وحدت_وجود #مدعیان_دروغین #ادعاهای_عجیب #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت 🔺👆 فرقه شیخیه : ( قسمت اول) 1️
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت♦️ قسمت (چهارم) 4️⃣ فرقه ضاله بابیه : ( بخش اول) 🔻 ⭕️ خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بابیت 🔷 پایه گذار فرقه بابی،سید علی محمد شیرازی، از مدعیان بابیت امام دوازدهم شیعیان كه بعدها مدعی مهدویت و نبوت شد. 🔶 علی محمد شیرازی در ۱۲۳۵ در شیراز به دنیا آمد. در كودكی به مكتب شیخ عابد رفت و در آنجا خواندن و نوشتن و سیاه مشق آموخت. 🔷 شیخ عابد، ازشاگردان شیخ احمد احسائی و سید كاظم رشتی بود و از همان دوران، سید علی محمد را با نام رؤسای شیخیه (احسائی و رشتی) آشنا كرد. 🔶 به طوری كه چون سید علی محمد در حدود نوزده سالگی به كربلا رفت، در درس سید كاظم رشتی حاضر شد . 🔷 علی محمد شیرازی در مدتی كه نزد سید كاظم رشتی شاگردی می‏كرد، با مسائل عرفانی و تفسیر و تأویل آیات و احادیث و مسائل فقهی به روش شیخیه آشنا شد و به آرای شیخ احسائی آگاه گشت. 🔶 علی محمد شیرازی بعلاوه به هنگام اقامت در كربلا، از درس ملا صادق خراسانی كه او نیز مذهب شیخی داشت، بهره گرفت و چندی نزد وی بعضی از كتب ادبی متداول آن ایام را خواند. 🔷 علی محمد شیرازی در ۱۲۵۷ به شیراز بازگشت و به وقت فرصت، مطالعه كتب دینی را فراموش نمی‏كرد و به گفته خودش) : و لقد طالعت سنابرق جعفر العلوی و شاهدت بواطن آیاتها «همانا كتاب سنابرق، اثر سید جعفر علوی (مشهور به كشفی) را خواندم و باطن آیاتش را مشاهده كردم» . 🔶 علی محمد گذشته از دلبستگی به اندیشه‏های شیخی و باطنی، به «ریاضت كشی» نیز مایل بود و به هنگام اقامت در بوشهر در هوای گرم تابستان از سپیده دم تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر بر بام خانه رو به خورشید اورادی می‏خواند. 🔻 پس از درگذشت سید كاظم رشتی، مریدان و شاگردان وی جانشینی برای وی می‏جستند كه به قول ایشان مصداق «شیعه كامل» یا «ركن رابع» (شیخیه) باشد. 🔷 در این باره میان چند تن از شاگردان سید كاظم رقابت افتاد و سید علی محمد نیز در این رقابت شركت كرد. 🔶 علی محمد شیرازی پای از جانشینی سید رشتی فراتر نهاد و خود را «باب» امام دوازدهم شیعیان یا «ذكر» او، یعنی واسطه میان امام و مردم، شمرد. 🔷 ادعای علی محمد چون شگفت‏آورتر از دعاوی سایر رقیبان بود، واكنش بزرگتری یافت و نظر گروهی از شیخیان را به سوی وی جلب كرد. 🔶 هجده تن از شاگردان سید كاظم كه همگی شیخی مذهب بودند (و بعدها سید علی محمد آنها را حروف حی نامید) پیرامونش را گرفتند. 🔷 علی محمد در آغاز امر، بخشهایی از قرآن كریم را با روشی كه از مكتب شیخیه آموخته بود، تأویل كرد و در آنجا به تصریح نوشت كه امام دوازدهم شیعیان، او را مأمور داشته تا جهانیان را ارشاد كند و خویشتن را «ذكر» نامید. 🔻 چنانكه در آغاز تفسیرش بر سوره یوسف می‏نویسد: الله قد قدر أن یخرج ذلك الكتاب فی تفسیر أحسن القصص من عند محمد بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن أبی‏طالب علی عبده لیكون حجهٔ الله من عند الذكر علی العالمین بلیغا» 🔷 همانا خدا مقدر كرده كه این كتاب از نزد محمد پسر حسن پسر علی پسر محمد پسر علی پسر موسی پسر جعفر پسر محمد پسر علی پسر حسین پسر علی پسر ابی‏طالب بر بنده‏اش برون آید تا از سوی ذكر (سید علی محمد) حجت بالغه خدا بر جهانیان باشد . 🔶 علی محمد شیرازی پس از مسافرت به همراه محمد علی بارفروش (یكی از مریدان خود) به سوی مكه و بازگشت به بوشهر، دستور داد تا در یكی از مساجد بوشهر عبارت «اشهد ان علیا قبل نبیل باب بقیهٔ الله» را در اذان داخل كنند كه تصریح دارد علی نبیل (كه به حساب جمل با علی محمد برابر می‏شود) باب امام زمان علیه السلام است. 🔷 ولی همینكه مدتی از دعوت وی سپری شد و گروهی به او گرویدند، ادعای خود را تغییر داد و از مهدویت سخن به میان آورد و گفت: «منم آن كسی كه هزار سال می‏باشد كه منتظر آن می‏باشید» . ♦️ سپس به ادعای نبوت و رسالت برخاست و به گمان خود، احكام اسلام را با آوردن كتاب بیان نسخ كرد . 🔷 او در آغاز كتاب بیان نوشت: «در هر زمان خداوند جل و عز، كتاب و حجتی از برای خلق مقدر فرموده و می‏فرماید و در سنه هزار و دویست و هفتاد از بعثت رسول الله، كتاب را بیان، و حجت را ذات حروف سبع (علی محمد كه دارای هفت حرف است) قرار داد» (بیان عربی، ص ۳) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....👇👇
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ♦️ قسمت (پنجم) 5️⃣ فرقه ضاله بابیه : ( بخش دوم) 🔻 ⭕️ خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بابیت 🔷 بدین ترتیب، علی محمد هر چند زمانی، دعاوی خود را به مقامات بالاتری تغییر می‏داد و سخنان پیشین را برای یارانش تأویل می‏كرد و آنان را در پی‏خود می‏كشید. 🔶 پس از بازگشت سید علی محمد به بوشهر (در زمانی كه هنوز از ادعای بابیت امام زمان علیه السلام فراتر نرفته بود) به دستور والی فارس در رمضان ۱۲۶۱ دستگیر و به شیراز فرستاده شد. 🔷 در شیراز او را تنبیه كردند، آنگاه نزد امام جمعه آن شهر، اظهار توبه و ندامت كرد و به قول یكی از موافقان خود بر فراز منبر در حضور مردم گفت: «لعنت خدا بر كسی كه مرا وكیل امام غائب بداند. لعنت خدا بر كسی كه مرا باب امام بداند...». 🔶 پس از آن، شش ماه در خانه پدری خود، تحت نظر بود و از آنجا به اصفهان و سپس به قلعه ماكو تبعید شد. در دورانی كه در آن قلعه زندانی بود، با مریدانش ملاقات و مكاتبه داشت و از اینكه می‏شنید آنان در كار تبلیغ دعاوی او می‏كوشند به شوق می‏افتاد و سخنانی را به عنوان كلمات الهی به مریدان عرضه می‏داشت، چنانكه مقداری از کتاب بیان را در همان قلعه نوشت. 🔷 دولت محمد شاه قاجار، برای آنكه پیوند او را با مریدانش قطع كند در صفر ۱۲۶۴ وی را از قلعه ماكو به قلعه چهریق، در نزدیكی ارومیه منتقل كرد. 🔶 در اواخر سلطنت محمد شاه، به دستور حاجی میرزا آغاسی ـ وزیر محمد شاه ـ سید علی محمد را از قلعه چهریق به تبریز بردند و مجلسی با حضور ناصر الدین میرزا (كه در آن وقت ولیعهد بود) و چند تن از علما ترتیب دادند و سید علی محمد را در آن مجلس حاضر كردند. ♦️علی محمد در آنجا آشكارا از مقام مهدویت خود سخن گفت و «بابیت امام زمان» را كه پیش از آن بتصریح ادعا كرده بود به «بابیت علم خداوند» تأویل كرد و چون از او درباره برخی مسائل دینی پرسیدند، از پاسخ فروماند . 🔷 همینكه از وی سؤال شد: از معجزه و كرامت چه داری؟ گفت: اعجاز من این است كه برای عصای خود آیه نازل می‏كنم و به خواندن این فقره آغاز نمود: بسم الله الرحمن الرحما. سبحان الله القدوس السبوح الذی خلق السموات و الارض كما خلق هذه العصا آیهٔ من آیاته! 🔶 و اعراب كلمات را به قاعده نحو غلط خواند، زیرا تاء را در «السموات» مفتوح قرائت كرد و چون گفتند: مكسور بخوان! ضاد را در «الأرض» مكسور خواند. امیر اصلان خان كه در مجلس حضور داشت گفت: اگر این قبیل فقرات از جمله آیات شمرده شود، من هم می‏توانم تلفیق كنم و گفت: الحمد لله الذی خلق العصا كما خلق الصباح و المسا!) . 🔷 پس از آشكار شدن عجز سید علی محمد در اثبات ادعای خود، وی را چوب زده تنبیه نمودند و او از دعاوی خویش تبری جست و اظهار پشیمانی كرد و خطاب به ولیعهد، توبه نامه رسمی نوشت .(این توبه نامه در کتابخانه مجلس موجود است). 🔻 صورت توبه نامه علی محمد را یكی از مریدانش در كتاب خود، چنین آورده است: «فداك روحی، الحمد لله كما هو أهله و مستحقه كه ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر كافه عباد خود شامل گردانیده. فحمدا له ثم حمدا كه مثل آن حضرت را ینبوع رأفت و رحمت خود فرموده كه به ظهور عطوفتش عفو از بندگان و ستر بر مجرمان و ترحم به داعیان فرموده. 🔷 أشهد الله و من عنده كه این بنده ضعیف را قصدی نیست كه خلاف رضای خداوند عالم و اهل ولایت او باشد . اگر چه بنفسه، وجودم ذنب صرف است ولی چون قلبم موقن به توحید خداوند جل ذكره و به نبوت رسول او و ولایت اهل ولایت اوست و لسانم مقر بر كل ما نزل من عند الله است، امید رحمت او را دارم و مطلقا خلاف رضای حق را نخواسته‏ام و اگر كلماتی كه خلاف رضای او بود از قلم جاری شده، غرضم عصیان نبوده و در هر حال مستغفر و تائبم حضرت او را. 🔶 و این بنده را مطلق علمی نیست كه منوط به ادعایی باشد و أستغفر الله ربی و أتوب إلیه من أن ینسب إلی أمر. و بعضی مناجات و كلمات كه از لسان جاری شده، دلیل بر هیچ امری نیست و مدعی نیابت خاصه حضرت حجهٔ الله علیه السلام را محض ادعا مبطل است و این بنده را چنین ادعایی نبوده و نه ادعای دیگر. 🔷 مستدعی از الطاف حضرت شاهنشاهی و آن حضرت چنان است كه این دعاگو را به الطاف و عنایات سلطانی و رأفت و رحمت خود، سرفراز فرمایند و السلام. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....👇👇
عقاید شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت♦️ قسمت (ششم) 6️⃣ فرقه ضاله بابیه : ( بخش پایانی)🔻 ⭕️ خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بابیت 🔷 بدینسان سید علی محمد از دعاوی خود بازگشت ولی توبه او، صوری بود چنانكه پیش از توبه اخیر، در شیراز نیز برفراز منبر و در برابر مردم، نیابت و بابیت خود را انكار نمود. ♦️ اما چیزی نگذشت كه ادعاهای بالاتری را به میان آورد و از پیامبری و رسالت خویش سخن گفت. 🔷 در اواخر سلطنت محمد شاه و پس از مرگ او (۱۲۶۴) از سوی مریدان سید علی محمد، آشوبهایی در كشور پدید آمد كه از جمله، رویداد قلعه شیخ طبرسی در مازندران بود. 🔶 پس از مرگ محمد شاه و بالا گرفتن فتنه بابيه، ميرزا تقى خان اميركبير ـ صدر اعظم ناصر الدين شاه ـ مسامحه در كار سيد على محمد باب را روا نديد و تصميم گرفت او را در ملأ عام به قتل رساند. 🔷 و از اين راه، آتش شورشها را فرو نشاند و براى اين كار، از برخى علما فتوا خواست، ولى به گفته ادوارد براون: «دعاوى مختلف و تلون افكار و نوشته‏هاى بى‏مغز و بى‏اساس و رفتار جنون‏آميز او علما را بر آن داشت كه به علت شبهه خبط دماغ، بر اعدام وى رأى ندهند» . 🔶 با وجود اين، برخى از علما كه احتمال خبط دماغ سيد على محمد را نمى‏دادند و او را مردى دروغگو و رياست طلب مى‏شمردند به قتل وى فتوا دادند و سيد على محمد به همراه يكى از پيروانش در 27 شعبان 1266 در تبريز تيرباران شد. 🔻 گرچه‌ جانشینان‌ سیدکاظم‌ و شیخیه پس‌ از او، به‌ ویژه‌ شاخه کریم‌خانی‌ به‌ کلی‌ از عقاید بابیه‌ بیزاری می‌جویند و از سرسخت‌ترین‌ مخالفان‌ این‌ گروه‌ و فرق‌ِ منشعب‌ از آن‌ به‌ شمار می‌روند. 🔷 ولی‌ عقاید ایشان‌ راه‌ علی‌ محمد را در طرح‌ چنان‌ ادعاهایی‌ هموار ساخت‌. مثلاً آنان‌ معتقد بودند که‌ : 🔶 امامان‌ اثنا عشر مظاهر الهی‌، و دارای صفات‌ و نعوت‌ باریند و علل‌ اربعه موجودات‌ و مشیت‌ خدا و دست‌ خدا در اجرای جمیع‌ امور وجودیه‌ و کونیه‌ و شرعیه‌ به‌ شمار می‌روند. 🔷 و در عصر غیبت‌ به‌ مقتضای حکمت‌ و رحمت‌ کامله خدا همواره‌ کسی‌ حضور دارد که‌ بلاواسطه‌ با امام‌ غایب‌ مرتبط بوده‌، و واسطه فیض‌ میان‌ امام‌ و امت‌ باشد. 🔶 ( توحید )، معرفت‌ نبی‌ ( نبوت‌ )، معرفت‌ امام‌ ( امامت‌ )، و معرفت‌ شیعه کامل‌ یا رکن‌ رابع‌ که‌ همان‌ باب‌ یا واسطه فیض‌ است‌، دست‌مایه خوبی‌ برای دعوی‌های وی گردید. ♦️ خاصه‌ که‌ شاگردان‌ احسایی‌ و سیدکاظم‌ و سپس‌ بابیه‌، این‌ دو را همان‌ شیعه کامل‌ و «باب‌» و رکن‌ رابع‌ می‌دانستند که‌ ظهور امام‌ غایب‌ را نزدیک‌ دانسته‌، مردم‌ را به‌ قرب‌ ظهورش‌ بشارت‌ می‌دادند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....👇👇
آیا همه افراد خوابهای رنگی می‌بینند؟👆 #خواب_رویا #ماوراء #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اولین پیام به فرازمینیها سال 2029 به آنها میرسد 📡👽👆 #فضا #فرازمینیها #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلقت #عجیب_غریب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2