eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
علل گرایش برخی جوانان به فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب 🕉☯️☸️🔺 #عرفان_های_نوظهور #تناسخ #مدعیان_
علل گرایش برخی جوانان به فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب 🕉☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در مورد علل و عوامل تأثیرگذاری آیین‌های معنوی کاذب و کشف رازهای موفقیت آن‌ها در جذب برخی افراد می‌توان گفت اگر: 🔷 این آیین‌ها در جوامعی که از فرهنگ ضعیف و غیرعلمی و غیرعقلایی برخوردارند رشد کنند، چندان جای تعجب نیست و نیازی به علت‌یابی ندارد. 🔶 آن‌چه که مایۀ تعجب است رشد قارچ‌گونۀ این آیین‌ها در جمهوری اسلامی ایران و گرایش عده‌ای از جوانان این مرز و بوم به چنین آیین‌هایی است! 🔷 در این‌جا می‌کوشیم علل تأثیرگذاری آیین‌های معنوی دروغین را به ویژه در میان نسل جوان کشور اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دهیم. 🔻 تذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که پدیده‌های اجتماعی را نباید تک‌عاملی تصور کرد. تحقق یک پدیدۀ اجتماعی ممکن است معلول علل و عوامل آشکار و نهان متعددی باشد که برای فهم دقیق آن پدیده و مهار آن باید به همۀ آن‌ها توجه داشت . 🔷 بهترین راه برخورد با پدیده‌های ناپسند و نامطلوب اجتماعی نیز خشکاندن ریشه‌ها و سرچشمه‌های اصلی آن‌هاست و نه مقابله با شاخ و برگ‌های آن‌ها. 🔻 جهل و نادانی: 🔷 علت اصلی تأثیرگذاری این فرقه‌ها جهل افراد است. بدون تردید می‌توان جهل و نادانی را عامل اصلی همۀ انحرافات در تاریخ اسلام دانست. 🔶 خانه‌نشین شدن امیرمؤمنان (علیه‌السلام)، هرچند معلول دسیسۀ مخالفان آن حضرت بود، اما علت اصلی پذیرش این دسیسه از سوی طیف وسیعی از مسلمانان و عدم حساسیت جدی نسبت به آن چیز جز جهل و نادانی نسبت به مقام امامت و عواقب چنین دسیسه‌ای نبود. ♦️ جریان جنگ جمل و تقدیس شتر عایشه و بوییدن فضلۀ آن و بوی آن را بوی بهشت دانستن از سوی اصحاب جمل، آیا عاملی جز جهل و نادانی دارد❓ 🔷 اکنون نیز مهم‌ترین عامل گرایش به سوی آیین‌های نوظهور معنوی، جهل و نادانی افراد است. هم جهل نسبت به عرفان‌های بدلی و راه‌های دروغین و نادرست سیر و سلوک معنوی. 🔶 بسیاری از افرادی که در دام چنین جریان‌هایی گرفتار می‌شوند، در حقیقت جویندگان آب هستند، اما چون آب واقعی را ندیده و نشناخته‌اند به دنبال سراب راه افتاده‌اند. 🔻 دلبستگی هواداران: 🔷 معمولا اعضا و هواداران این فرقه‌ها دل‌بسته‌تر و پایبندتر هستند. تعصب و تصلب بیشتری بر مرام و مسلک خود دارند. با حرارت و شیفتگی فراوانی از آن تبلیغ می‌کنند. آرامش و نظم و انضباط بهتری از خود نشان می‌دهند. زندگی ظاهری بهتر و روان‌تری دارند. ♦️ همین مسئله موجب گمراهی برخی افراد ساده‌لوح و سطحی‌نگر می‌شود. 🔷 بسیاری از افراد با خود می‌گویند حتما اینان حقیقتی را دریافتند که چنین با جان و دل از آن دفاع کرده و آن را تبلیغ می‌نمایند. غافل از این‌که اینان خود هم‌چون انسان‌های معتادی می‌مانند که از گرفتارشدن خودشان در دام اعتیاد و لجن‌زاری که در آن غرق شده‌اند، غافلند. 🔶🔶 به همین دلیل با حرارت و حلاوت خاصی نیز همۀ اطرافیان را به مصرف مواد مخدر تشویق می‌کنند و حالت خوش نشئگی خود را با آب و تاب ویژه‌ای توصیف می‌کنند و همین امر موجب فریب افراد نادان و جذب آنان می‌شود. 🔻 پنهان‌کاری سرکرده‌ها: 🔷 بسیاری از سرکرده‌های این فرقه‌ها خود را افرادی آگاه و پراطلاع و رازدان جلوه می‌دهند. چنین وانمود می‌کنند که حقایق زیادی را می‌دانند، اما از برملا کردن آن‌ها معذورند! 🔶 به همین‌ دلیل موجب برافروخته شدن آتش عطش شناخت حقایق بالاتر و برتر در مریدان خود و جذب مریدان تازه می‌شوند. 🔻 کنترل همه جانبه مریدان: 🔷 کنترل همۀ جوانب زندگی مریدان از نوع غذا، محل مسکن، همسر، لباس و امثال آن یکی دیگر از اموری است که جذابیت و تأثیرگذاری این آیین‌ها را موجب می‌شود. 🔶 ممکن است گفته شود این مسئله قاعدتا باید موجب ترد شود و نه جذب. دافعه دارد و نه جاذبه. اما حق آن است که هرچند انسان‌ها آزادی و رهایی را دوست دارند و از قید و بند و تقییدهای دست‌وپاگیر گریزانند، اما نظم و انضباط را نیز دوست دارند. هرچند خود اهل آن نباشند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
علل گرایش برخی جوانان به فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 بمباران محبت: 🔷 وعده زندگی بهتر ، مسکن، تسکین آلام روحی، بهبود امراض مزمن یا صعب‌العلاج جسمی، قرارگرفتن در محیط صمیمی، یافتن یاران شفیق و امثال آن جمله عوامل دیگری است که موجب تأثیر گذاری این آیین‌ها شده است. 🔶 به هر حال، در کشورهایی که مهم‌ترین مشکلات قشر جوان و تحصیل کرده‌ آن‌ها مشکل شغل و مسکن است، و کشورهای که دوران گذار به صنعتی شدن و پیشرفت‌های چشم‌گیر مادی را سپری می‌کنند، چنین آیین‌هایی می‌توانند زمینه‌های تبلیغی مناسبی را داشته باشند. 🔷 مشکلات روحی و روانی و بحران هویت در تلاقی سنت و مدرنیته یکی از مشکلات فرهنگی و اخلاقی جوامع در حال توسعه است. در چنین حالی است که هر ندای رهایی‌بخش و آرامش آفرینی که شنیده شود، افراد به سوی آن متمایل می‌شوند. 🔻 مرحله‌ای و اجرایی بودن برنامه‌ها: 🔷 سرکرده‌های آیین‌ها ادعا می‌کنند راهی سریع، مرحله‌بندی شده و قابل اجرا برای رسیدن به حقیقت دارند. راهی که نیاز به عمل به دستورات دینی ندارد. 🔶 می‌دانیم که حقیقت طلبی از غرایز فطری و ذاتی همۀ انسان‌هاست. هر انسانی حقیقت را دوست دارد. از طرف دیگر، راحت‌طلبی نیز از غرایز موجود در انسان است. 🔷 بنابراین، اگر راهی باشد که هم راحت باشد و هم حقیقت را فراچنگ آورد، انسان طبیعتا به سوی آن گرایش پیدا می‌کند. 🔶 حقیقت‌طلبی و کمال‌جویی از فطریات است و از طرفی میل جنسی نیز از غرائز پر زور و قوی در وجود انسان است. 🔷 حال اگر آیینی باشد که بگوید راه وصول به حقیقت و شیوۀ دستیابی به کمال، آزاد گذاشتن غریزۀ جنسی است! معلوم است که بسیاری از انسان‌ها به سوی آن گرایش پیدا می‌کنند. 🔻 سادگی تعالیم: 🔷 ساده و در دسترس جلوه‌دادن تجربه‌های معنوی جدید یکی دیگر از عوامل تأثیرگذاری آیین‌های نوظهور است. این‌گونه القا می‌شود که راه‌ها به سوی خدا به تعداد انفاس خلایق است. 🔶 در این میان برخی از راه‌ها صعب‌الوصول و نفس گیرند، مثل راه‌های سنگلاخی و کوهستانی می‌مانند، و برخی دیگر از راه‌ها مسطح و صاف و مستقیم. برخی از راه‌ها پیچیده و سخت‌اند و برخی دیگر از راه‌ها ساده و سهل‌الوصول. 🔷 روشن است که هرکس مایل است راه ساده و سهل‌الوصول را طی کند. راحت‌طلبی یکی از غرایز فطری انسان است. 🔻 سستی در طرح عرفان حقیقی: 🔷 یکی دیگر از مهم‌ترین علل و عوامل رشد و شیوع این نحله‌ها، ضعف مدافعان عرفان حقیقی در طرح و ارائه معارف معنوی اسلام است. ♦️متأسفانه نتوانسته‌ایم ذخایر غنی خود در باب معارف اخلاقی و عرفان و تجارب تاریخی بی‌نظیر گذشتگان در مسأله سیر و سلوک و شیوه‌های رفتاری را به زبان روز ارائه دهیم و به متقاضیان عرضه کنیم. 🔷 مخاطبان خود را دسته‌بندی و سطح‌بندی نکرده‌ایم. در این عرصه کتاب‌های قابل ارائه و عرضه برای سطوح مختلف جامعه در اختیار نداریم. ♦️ نقشۀ تربیتی جامع و مرحله‌بندی شده و واقع‌بینانه‌ای برای تعلیم و تربیت معنوی و اخلاقی جامعه تهیه نکرده‌ایم.[1] 🔻پی‌نوشت: [1]. درآمدی بر عرفان حقیقی و عرفان‌های کاذب، احمدحسین شریفی، نشر پرتو ولایت، قم، 1391، ص 327. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« پروژه هاباکوک » ناو هواپیمابر یخی 🛬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیب خاکسپاری هندوها ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا جابجایی زمین باعث افزایش ﻋﻤﺮ ﺳﯿﺎﺭﻩ ﻣﺎ میشود⁉️ 🌎☄️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ باهمه پژوهشهایی که در باره آیین مزدک به عمل آمده است به علت نبودن مدارک مزدکی و تنها وجود نوشته های اندک دیگران درباره مزدکیان هنوز هم زوایایی از این آیین ناشناخته مانده است. 🔷 دلیل آن را باید نابود کردن آثار مزدکیان توسط تئکراتها و فرمانداران ساسانی دانست.دلیل دیگر آن به باور مهرداد بهار آن بوده که؛ توده دین را عمدتا دهقانان ساده روستاها تشکیل می داده اند و فرهیختگان اندکی در میانشان وجودداشته است. 🔶 تنها اطلاعات ما تا این زمان از دشمنان این آیین است که متعلق به متنهای پهلوی پایان دوره ساسانی و آغاز اسلام ، مدارک سریانی، یونانی(بیزانسی) و اسلامی است. 🔷 همه اینها منعکس کننده نظر رسمی دولت ساسانی است و تقریبا هیچیک بیطرفانه به مسئله نگاه نمی کند.در مجموع شهرستانی، ابن ندیم و فردوسی اطلاعات مفیدی درباره آیین مزدکی در دسترس قرار می دهند. ♦️ در سیاسیت نامه نظام الملک و در روایات داراب هرمزدیار نیز اشاراتی به این آیین وجود دارد که ظاهرا بر منبعی کهن تر به نام «مزدک نامک» است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ باهمه پژوهشهایی که در باره
آیین اشتراکی « مزدک » فرقه ای برخاسته از آیین زرتشت 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ منابع اسلامی از زرتشت نامی سخن می گویند که موبد شهر فسا بوده است ،بنابراین منابع، او که زرتشت پسر خرگان نامیده می شده ، بنیانگذار آیینی بوده است که در آغاز محتملا آیین زرتشتگان خوانده می شده. زمان زیست این زرتشت چندان روشن نیست. 🔷 منابع بیزانسی از بوندوس(بونده) نامی در روم یاد می کند که این آیین را تبلیغ می کرده است و گویند که او در اصل مانوی بوده ، ولی مذهب نو آورده بوده است. 🔶 او سپس از روم به ایران رفت و آیین خویش رابه نام “دیست دینان” تبلیغ کرد و قباد به آیین وی گروید و دریست دین شد البته ایرانیان کیش او را ” تون داریسثنون” یعنی دین خدای خیر گفته اند . 🔷 در زبان پهلوی دریست دین نامیده می شده و معنی همان درست دین را می دهد همچنین از اینجا که او(بونداس) از روم به ایران آمده می توان چنین انگاشت که در اصل ایرانی بوده است. ♦️ بنابر این دو روایت ممکن است باور کنیم که چنین آیینی پیش از مزدک وجود داشته است و سپس بر اثر اوضاع نا بسامان ایران در دوره فیروز و قباد و در پی فعالیتهای مزدک ، آیین مزبور پیروان فراوانی در دوره قباد یافت و به نام مزدک خوانده شد و صورت دینی مستقل یافت. 🔷 در دوره ظهور مانی و مزدک شرایط اقتصادی – اجتماعی ایران عصر ساسانی به گونه ای بود که رویکرد به مسائل اجتماعی – سیاسی فزونی گرفت و چنین بود که مزدک آیین مانی را با شعارهای اجتماعی همراه ساخت و تغییرات اقتصادی – اجتماعی زمینه ساز نهضتی شد که مزدک پرچم دار آن بود به گفته سمعانی خود مزدک اهل نسا و از توابع خبیص بوده است. 🔻 ابن ندیم از مزدک القدیم و مزدک الاخر یاد می کند و این دین را که اساسا مزدکیه و خرمیه بوده است ، فرقه ای زرتشت می داند. او می گوید: 🔷 مزدک القدیم طرفدار لذت بردن از زندگی و برابری و برادری در دارایی و زن بوده است. او معتقد به کار خیر و مخالف خون ریختن و آزار دیگران بوده است. 🔶 مزدک الاخر همان است که در عصر قباد ظاهر می گردد و به دست خسرو انوشیروان کشته می شود .گفتنی است قباد آیین مزدک را میپذیرد اما بر اثر شورش درباریان و مخالفت موبدان از ایران فرار کرد و به هیاطله پناهنده شد و پس از بازگشت و رسیدن به شهریاری روابط او با مزدکیان متکی بر دور اندیشی بود. 🔷 با رسیدن انوشیروان به پادشاهی به روایت میرزا آقا خان کرمانی: انوشیروان دریافت که مال و نتیجه سخنان مزدک و پیروانش که نام آنرا مساوات حقوق و دادگری نام نهاده به ابطال سلطنت و تاسیس جمهوری می انجامد و چنین بود که مزدک و پیرئانش را قتل عام نمود و در اثر این قتل عام است که دکتر زرین کوب شگفت زده شده می گوید: 🔶 دادگری او افسانه ای بیش نیست وگرنه دوازده هزار نفر را قتل عام نمی نمود و برخی بر این نظرند که قتل عام مزدکیان به سود تخت پادشاهی بوده و انوشیروان ناگزیر چنین کرده است. ♦️ راسل هینلز می گوید :چنین بود که مزدک در بیدادگاه انوشیروان محکوم به مرگ شد و به روایت مطهر بن طاهر مقدسی و مسعودی تنها در یک روز تعداد کشته های مزدکی به هشتاد هزار نفر رسید و ابولفرج تعداد کشته شدگان را در یک نیم روز یک صد هزار نفر می داند و خواجه نظام الملک از دوازده هزار نفر یاد کرده است. 🔻 عقاید مزدکیان: 🔷 مزدکی ها ظاهرا به تاویل متون اوستایی معتقد بودند و به باطن معنایی و نه ظاهری آن باور داشتند . دسترسی مزدک به دربار به عنوان یک موبد خود موید ظاهر زرتشتی و احتمالا تمایلات زرتشتی در این آیین است. 🔶 زیرا او به عنوان یک مانوی،قادر نبود در عداد موبدان به دربار قباد راه یابد.اما مزدکی ها از باورهای گنوسی بی بهره نبودند و انتساب آنها به مانویت یک اتهام نیست. 🔷 میتوان باور داشت مزدکی ها برای دین خود یک بنیان زرتشتی قایل بودند و باورهایی برگرفته از آیین گنوسی در مورد جهان داشته اند.لذت بردن از زندگی در حد توان ، یا ریاضت کشیدن های منتسب به مزدک ، هردو می تواند روحی گنوسی داشته باشد. 🔶 دوگانه پرستی مزدکی ضاهرا شبیه دوگانه پرستی زرتشتی است که در اوستای جوانتر دو نماد را می بینیم یکی اهورا مزدا و دیگری اهریمن، اما مسئله نجات روح از ماده، آنرا به دوگانه پرستی گنوسیان نزدیک می کند.منع خون ریختن و برخی نکات اخلاقی اجتماعی ، نوعی اخلاق گنوسی مانوی را جلوه می دهد. ♦️ دین مزدکی در عمل،تلفیقی از دین زرتشتی دوره ساسانی، دین مانوی و آداب و عقاید جوامع روستایی در ایران است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مجسمه غول پیکر ، یان دی و هوانگ دی 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گنجینه گمشده « نمرود » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2