eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️مساله سحر از موضوعاتی است که برخی فرقه‌های انحرافی به آن پرداخته و از آن سوء استفاده‌هایی می‌کنند. برای آشنایی نظری با این مقوله به حوزه‌های مختلف سحر می‌پردازیم. 🔷 درباره سحر و جادو در متون دینی، بحث در دو حیطه انجام می‌گیرد: 1🔸 معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️ 2🔹 آیا سحر مطلقاً حرام است یا در بعضی موارد و بعضی از اقسام آن جایز است⁉️ 🔶 در این جا قصد آن است تا سحر در منظر علمای جامعه شناس مورد بحث و بررسی قرار ‌گیرد. 🔷 پیش از آن که به بررسی سحر و جادو از منظر دینی بپردازیم و منظر جامعه شناسان را در این باره جویا شویم، لازم است «سحر و جادو» را در اصطلاح جامعه شناسان مورد مطالعه قرار دهیم. 🔶 سحر در میان جامعه‌شناسان بیش‌تر از سوی انسان‌شناسانی که بر جوامع ابتدایی یا قبیله‌ای مطالعاتی داشته‌اند مثل نوتایلرها و منتقدانش بررسی شده است.[1] 🔷 معنای جادو و هدف از جادو و سحر نزد مردم‌شناسان و علمای دینی و متون دینی ما یکی نیست، هر چند بسیار به هم نزدیک است. 🔶 انسان‌شناسانی که تجربه مستقیم و دست اوّلی از جوامع ابتدایی داشتند، عملکردهایی از این قبایل مشاهده می‌کردند که برایشان بسیار بی‌خردانه می‌نمود. 🔷 نخستین واکنش در برابر این باورداشت‌ها و عملکردهای به ظاهر بی‌خردانه این بود که آن‌ها را به عنوان محصول عقب‌ماندگی و توحّش طرد می‌نمودند. 🔶 لوی برول (1922‌) آن را خصلتی ماقبل منطقی و فریزر و تایلر آن را اندیشه‌ای ماقبل علمی می‌انگاشتند و این نوع رفتارها را "جادو و سحر" می‌نامیدند. 🔷 به دلیل آن‌که این‌گونه عملکردها رابطه نزدیکی با ادیان ابتدایی آن قبایل داشت و در بیش‌تر موارد، جزیی از مناسک مذهبی آن‌ها بود، تفکیک جادو از دین در هر مورد معیّن، همیشه امکان پذیر نبود. 🔶 اگرچه برخی از دانشمندان سعی داشتند به طریقی میان دین و جادو تمایز قائل شوند؛ مانند مالینوفسکی که جادو را برای منظور مشخص یا نتیجه معیّن و دین را فاقد منظور مشخص و معیّن می‌دانست و می‌گفت: 🔷 جادو یک فنِ عملی و در برگیرنده کنش‌هایی است که تنها به عنوان وسیله رسیدن به هدف‌های مشخص و مورد انتظار ساخته و پرداخته شده است و حال آن که دین مجموعه‌ای از کنش‌های فی نفسه است که مقصود از آن نفس انجام گرفتن همین کنش‌هاست.[2] 🔶 به هر روی، این کوشش‌ها نشان می‌دهد که مردم‌شناسان تا چه حد سعی در توجیه و تبیین اعمال عجیب و غریب اقوام ابتدایی داشتند و گاهی نیز همچون فریزر، که جادو را منشأ دین می‌دانست، این اعمال را سرمنشأ دین معرفی می‌کنند. 🔻 ویلیام گود، یازده معیار را برای تمایز جنبه‌های جادویی از جنبه‌های مذهبی برمی شمارد که به آنها اشاره می کنیم: 1🔹 جادو ابزارمندتر است و هدفش رسیدن به نوعی نتیجه نهایی ملموس و مادی است. 2🔸 شگردهای جادو با چشم‌بندی بیش‌تری همراه است. 3🔹 هدف‌های جادو مشخص و محدود است. 4🔸 جادو در جهت هدف‌های فردی است، نه گروهی. 5🔹جادو بیش‌تر یک کار فردی است تا یک فعالیت گروهی. 6🔸 فنون جادویی را می‌توان جا به جا کرد. 7🔹 جادو از جنبه عاطفیِ اندکی برخوردار است. 8🔸 عمل جادو کمتر جنبه اجباری دارد. 9🔹 جادو به شرایط و زمان خاص بستگی ندارد. 10🔸 احتمال ضد اجتماعی بودن جادو بیش‌تر است. 11🔹 جادو به عنوان وسیله به کار برده می‌شود و فی نفسه یک هدف نیست. 🔶 نکته کلی‌تر دیگری که می‌توان درباره جادو گفت این است که مفهومی که ما از جادو داریم به سنّت فرهنگی خاص ما تعلق دارد و فرهنگ‌های دیگر ممکن است در آن اشتراک نداشته باشند.»[3] ♦️ بنابراین، مفهوم جادو به فرهنگ خاص بیش‌تر بستگی دارد و چه بسا عملی را غربی‌ها جادویی تصور کنند، در حالی که آن عمل از نظر کنش‌گر یک عمل کاملاً عادی محسوب می‌شود. 🔻پی‌نوشت: [1]. ملکم همیلتون، جامعه‌شناسی دین، ترجمه ثلاثی محسن، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان، 1377، ص 49 [2]. همان، صص 49-52 [3]. همان، ص 52 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ به همین جهت، نادل در بررسی‌اش از باورداشت‌ها و عملکردهای قوم نوپ در افریقای غربی یادآوری می‌کند که: 🔷 ممکن است در نگاه نخست، وسوسه شویم که بسیاری از داروها و عملکردهای درمانی این قوم را در مقوله جادو قرار دهیم، اما بسیاری از این اعمال از دیدگاه خود نوپی‌ها به هیچ روی خارق العاده یا جادویی انگاشته نمی‌شود.[4] 🔶 پس دو معیار را می‌توان در مورد یک عملکرد جادویی به کار بست. برابر با یک معیار، این عمل بر حسب مـقولات مشاهده‌گر جادویی تلقی می‌شود و بنابر معیار دیگر، بر حسب مقولات کنشگر همان عمل می‌تواند درست تجربی به نظر آید. 🔻بنابراین، نادل چهار قضیه امکانی را مطرح می‌سازد: 1🔹 هم کنش‌گر و هم مشاهده‌گر عمل مورد نظر را فن تجربی و عادی می‌دانند. 2🔸 کنش‌گر عمل را معقول و تجربی، ولی مشاهده‌گر آن را غیرتجربی و نادرست به شمار می‌آورد. 3🔹 کنش‌گر عمل را آشکارا و اسرارآمیز می‌انگارد، اما مشاهده‌گر تصور می‌کند این عمل در واقع یک مبنای تجربی درست دارد. 4🔸 کنش‌گر عمل را اسرارآمیز می‌انگارد در حالی که از دیدگاه مشاهده‌گر هم فاقد یک مبنای تجربی درست است.[5] ♦️ او می‌گوید: امکان چهارم را به سادگی و روشنی می‌توان "جادو" نامید.[6] 🔷 به اعتقاد جان بیتی نیز جادو اساساً یک پدیده نمایشی است و جنبه وسیله‌ای تنها بُعد سطحی و ظـاهری آن را تشکیل می‌دهد. جادو بیش‌تر به هنر شباهت دارد تا علم و برای شناخت آن باید تحلیلی را به کار برد که متفاوت از تحلیل وسیله‌ای رفتار باشد. 🔶 جادو به تحلیلی بر حسب معنای رفتار نیاز دارد. بنابراین، برای بیتی، معقول یا نامعقول بودن اَعمال جادویی مطرح نیست، بلکه این‌ها ماهیتی نمادین دارد. پس راه شناخت آن کشف معناهایی است که این نوع اَعمال مجسّم می‌سازند.[7] 🔷 پس از بیتی، رابرت هورتون سعی داشت تحلیلی کامل از جادو ارائه دهد. البته، بحث‌های تفصیلی در این زمینه بسیار است و مجال مستقلی می‌طلبد، اما به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت: 🔶 جادو نزد مردم‌شناسان غرب همان اعمال عجیب و غریبی است که اقوام ابتدایی برای دست یابی به اهدافی خاص انجام می‌دهند. بهترین شاخص‌های جادو شاخص‌های یازده گانه ویلیام گود می‌باشد. 🔷 اما این تعریف مردم شناسان از جادو تعریف عامی است که حتی بعضاً با مناسک دینی اشتباه گرفته می‌شود. از این‌رو، آنان بحث جادو را در ضمن بحث دین مطرح می‌کنند و حتی بعضی جادو را جزیی از دین می‌انگارند. 🔶 ولی موشکافی معنای جادو و این که دقیقاً مراد جامعه شناسان از جادو چیست، مجال دیگری می‌طلبد؛ زیرا هر جامعه شناس صاحب نظر تعریفی منحصر به فرد ارائه می‌کند و شاخص‌هایی ارائه می‌دهد که با دیگری متفاوت است. 🔷 با تحقیقات در فرهنگ‌های مختلف جهان، این اصل پذیرفته شده که تفکر جادویی همراه با تفکر جان‌پنداری یک فرایند عام و همگانی در میان تمام جامعه‌های آغازین بوده و برخی معتقدند بشر از سپیده‌دم تاریخ با جادو آشنایی داشته است.[8] 🔶 ژان پیاژه نشان داده است که کودکان در جریان رشد خود، از مراحل تفکر جادویی و تفکر جان‌پندارانه می‌گذرند.[9] ♦️ درنهایت این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که هر چند شاید تعریف سحر و جادو از دید جامعه‌شناسان غربی با آنچه شرقیان آن را سحر و جادو می‌نامند، تفاوت داشته باشد، ولی در عین حال تعارف آنان نیز بی‌ارتباط با سحری که در کلام شرقیان به کار می‌رود، نیست. 🔻 پی‌نوشت: [4]. ملکم همیلتون، جامعه‌شناسی دین، ترجمه ثلاثی محسن، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان، 1377، ص 54 [5]. همان، ص 55 [6]. همان، ص 59 [7]. همان، صص 61 و 62 [8]. بعلبکی منیر، موسوعة المورد العربیة، دارالعلم للملایین، بیروت، ج۱، ص۶۱۳ [9]. جاهودا گوستاو، روان‌شناسی خرافات، ترجمه براهنی محمدتقی، تهران، ۱۳۶۲، ج ۱، ص۱۹۰. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش عجیبِ مردم « تبت » برای ادای احترام 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گرسنگی و شکنجه اسیران آلمانی در فرانسه 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا یوفوها ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارند⁉️👽🛸🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا یوفوها ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارند ⁉️👽🛸🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این روزها افکار عمومی جهان با این پرسش مواجه است که چرا هم‌زمان با خیزش موج تازه‌‌ در پوشش رسانه‌‌ای اخبار مربوط ‌‌به رؤیت یوفوها، دولت آمریکا برخلاف گذشته، درصدد تابوشکنی از این جریان برآمده است. 🔷 واژه‌‌ی یوفو (UFO) در اکثر محافل سیاسی، مفهومی اساسا تمسخرآمیز به‌‌شمار می‌‌آید. همواره ادعاهای افراد مختلف درباره‌ی ربوده‌شدن به‌وسیله‌ی بیگانگان فضایی آن‌هم با شمایلی سبزرنگ و قامتی کوتاه، دستاویز طنزپردازان برای تمسخر ایده‌‌ی وجود حیات هوشمند فرازمینی بوده است. 🔶 همچنین، مفهوم یوفوها برای سال‌ها با مفاهیم بعیدتری نظیر پاگنده‌‌ها و حلقه‌‌های کشتزارها ارتباط داده شده‌‌اند؛ نظیر آنچه در فیلم «نشانه‌‌ها» به کارگردانی ام. نایت شیامالان دیده می‌شود. 🔷 شاید واضح‌‌ترین دلیل این نوع ارتباط ‌‌دهی این باشد که واژه‌‌ی یوفو در نظر بسیاری معادل «حیات فرازمینی» در نظر گرفته می‌‌شود.؛ درحالی‌که اگر کمی دقیق‌‌تر بیندیشید، متوجه ریشه‌‌ی این خطای شناختی خواهید شد. یوفو ازلحاظ معنایی هیچ ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارد. 🔶 یوفو درحقیقت واژه‌‌ی اختصاری درنظرگرفته‌‌شده برای «شیء پرنده‌‌ی ناشناخته» (Unidentified Flying Object) است؛ پس، یوفو به‌‌معنای بیگانه‌ای از سیاره‌‌ی دیگر نیست. 🔷 به‌‌بیان‌ساده‌‌تر، یوفو فقط شیئی در‌حال‌پرواز است که نمی‌‌توان ازطریق روش‌‌های رایج، هویت آن را توضیح داد؛ اما چون این مفهوم همواره به شوخی گرفته شده، ده‌ها سال با بی‌‌توجهی کارشناسان مواجه بوده است. 🔶 شاید یکی از بهترین مقالات موجود دراین‌زمینه مربوط‌به کار مشترک الکساندر ونت و ریموند دوال با عنوان سلطه و یوفو باشد. 🔻 در این مقاله، نویسندگان این‌‌گونه استدلال می‌‌کنند که بنابر درک ما، حاکمیت دولت مفهومی با محوریت انسان‌‌شناسی است؛ یعنی فقط با ارجاع به نوع بشر تعریف‌پذیر و سازمان‌‌دهی‌شدنی است. 🔷 آن‌‌ها می‌‌گویند دلیل اصلی نادیده‌‌انگاشتن یوفوها این واقعیت است که چنین مفهومی می‌‌تواند جهان‌‌بینی فعلی ما را به‌‌کلی دچار شک و تردید کند؛ یعنی همان دیدگاهی که می‌‌گوید انسان پیشرفته‌‌ترین گونه‌‌ی حیات جهان است. این دو می‌‌گویند: 🔶 علم یا دولت‌‌‌‌ هرگز یوفوها را به‌‌صورت سیستماتیک بررسی نکرده‌‌اند؛ چراکه تصور غالب این است که هیچ‌کدام از این اشیاء ماهیت فرازمینی ندارند. هرچند واقعیت این است که ما حتی هنوز از صحت این موضوع نیز به‌‌درستی اطلاع نداریم. 🔷 این امر باعث شده یوفوها برای ما به تابو تبدیل شوند. معضل از اینجا ریشه می‌‌گیرد که با الزامات نوعی حاکمیت با رویکردی انسان‌‌محور مواجه هستیم که با وجود برخورداری از این حق، به‌درستی نمی‌‌تواند درباره‌ی استثنائاتی نظیر یوفوها در این نوع جهان‌‌بینی خاص تصمیم‌‌گیری کند. 🔶 وقتی ونت و دوال این استدلال را مطرح کردند، با واکنش تمسخرآمیز بسیاری از مخاطبان مواجه شدند. بااین‌حال، این مقاله این ادعای منطقی را مطرح می‌کند که یوفوها قطعا وجود خارجی دارند؛ هرچند این اشیاء ممکن است لزوما ماهیتی فرازمینی نداشته باشند. 🔷 از دیدگاه این دو پژوهشگر، نکته‌‌ی اصلی این است که هیچ‌‌یک از مقام‌های رسمی ایده‌‌ی احتمال ماهیت فرازمینی یوفوها را جدی نمی‌‌گیرند. بیشتر فعالیت‌‌های فعلی با هدف نادیده‌‌گرفتن یوفوها انجام می‌‌گیرند تا این اشیاء را به‌‌عنوان موضوعاتی دست‌‌مایه‌‌ی تمسخر معرفی کنند. 🔶 بااین‌حال در سالیان اخیر، به‌‌نظر می‌‌رسد تحولاتی نامحسوس در‌حال‌شکل‌‌گیری است که پرسش‌‌های جالبی پیش‌‌ روی استدلال‌‌های مطرح‌شده‌ی ونت و دوال می‌‌گذارد. به‌‌عنوان نمونه، چند صباحی است که بحث درباره‌ی یوفوهای واقعی را برخی از جریان‌‌های رسانه‌‌ای پوشش می‌‌دهند. 🔷 در دسامبر۲۰۱۷، هلن کوپر به‌‌همراه رالف بلومنتال و لسلی کین مقاله‌‌ای در نیویورک تایمز با موضوع برنامه‌‌ی شناسایی تهدیدهای پیشرفته‌‌ی هوافضایی وزارت دفاع تألیف کردند و در آن فهرستی از یوفوهای مشاهده‌‌شده‌ی خلبانان ارتش ایلات متحده را ذکر کردند. ♦️ جالب اینکه این گزارش‌‌ها را وزارت دفاع نیز تأیید کرد. با اینکه انتشار این مقاله عملا موجی از گمانه‌‌زنی‌‌ها و بدبینی‌‌‌‌ها را به‌راه انداخت، این اولین‌بار بود که دولت آمریکا وجود چنین جریانی را تصدیق می‌‌کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا یوفوها ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارند⁉️👽🛸🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اندکی پس از این گزارش‌‌ها ، با ماجرای اوموآموا مواجه شدیم: شیئی مرموز با ظاهر سیگاری‌‌شکل که از فضای میان‌‌ستاره‌‌ای آمد و با سرعت زیادی از داخل منظومه‌‌ی شمسی عبور کرد و ناپدید شد. 🔷 شکل و مسیر حرکتی اوموآموا به‌‌اندازه‌‌ای غیرعادی جلوه می‌‌کرد که برخی از فیزیک‌‌اخترشناسان برجسته نیز ضمن انتشار مقاله‌‌ای، از احتمال منشأ مصنوعی این سازه و عملکرد آن براساس بادبان نوری سخن گفتند. 🔶 این ادعاها نیز با موج دیگری از واکنش‌‌های انتقادی مواجه شد؛ بااین‌حال، تندترین منتقدان نیز نتوانستند امکان ماهیت فرازمینی این شیء را به‌‌طورکامل رد کنند. هنوز آتش گمانه‌زنی‌ها فروکش نکرده بود که نیویورک تایمز در اقدامی تازه، داستان دیگری از همان گزارشگران مقاله‌‌ی سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد: 🔷 اشیای عجیبی مانند شیء فرفره‌‌مانندی که برخلاف جریان باد حرکت می‌‌کرد، تقریبا به‌‌صورت روزانه از تابستان‌۲۰۱۴ تا مارس‌۲۰۱۵ برفراز آسمان ساحل شرقی دیده شده‌‌اند. 🔶 خلبانان نیروی دریایی در گزارش‌‌های خود به مقام‌های مافوق آورده‌‌اند که این اشیاء موتور قابل‌‌مشاهده‌‌ای نداشته‌اند و اثری از گرمای اگزوز در حسگرهای فروسرخ نیز دیده نمی‌‌‌‌شده است. بااین‌‌حال، اشیای مذکور قابلیت پرواز تا ارتفاع ۳۰ هزارپایی و حرکت در سرعت‌‌های مافوق سرعت صوت را داشته‌‌اند. 🔷 رایان گرویز، خلبان جنگنده‌‌ی سوپر هورنت F/A-18 که ۱۰ سال سابقه‌ی خدمت در نیروی دریایی را دارد و گزارش‌‌ مشاهدات خود را مستقیما به پنتاگون و کنگره ارائه کرده، در‌این‌باره می‌‌گوید اشیای مذکور برای تمام روز آنجا بوده‌‌اند. 🔶 او می‌‌افزاید که نگه‌‌داشتن هوانورد در آسمان به انرژی درخورتوجهی نیاز دارد. آن‌‌ها ۱۲ ساعت در آسمان بودند که چنانچه سرعت‌‌ حرکت آن‌ها را نیز در نظر بگیریم، می‌بینیم این مدت زمان ۱۱ ساعت بیشتر از حد انتظار ما بوده است. 🔷 البته کسی در وزارت دفاع اعلام نکرده این اشیاء ماهیتی فرازمینی دارند و کارشناسان نیز تأکید می‌‌کنند برای چنین مشاهداتی می‌‌توان توضیحاتی با منشأ زمینی نیز ارائه کرد. 🔶 لیوتنانت گریوز و چهار خلبان دیگر نیروی دریایی نیز در مصاحبه با نیویورک‌تایمز اظهار کرده‌‌اند حین مانورهای آموزشی از ویرجینیا به‌‌ مقصد فلوریدا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز این اشیاء را دیده‌‌اند. 🔷 گزارشگران مجله‌ی تایمز نیز پا را فراتر گذاشته‌ و مصاحبه‌‌های مستقیم خود را با خلبانان منتشر کرده‌‌اند؛ اما نکته‌‌ی عجیب درباره‌ی این موج جدید اخبار، واکنش مقام‌های وزارت دفاع به این گزارش‌‌ها بوده که اصلا شباهتی به پیش‌‌بینی‌‌های اخیر دنت و دوال نداشته است. عجیب‌تر آنکه سیاست‌مداری به‌نام باریان بندر در گزارشی در ماه اخیر این‌‌چنین گفت: 🔶 نیروی دریایی ایالات متحده در‌حال‌تدوین دستورالعمل تازه‌‌ای برای نحوه‌‌ی گزارش‌‌دهی خلبانان و کارکنانی است که با «هوانوردهای ناشناخته» مواجه می‌‌شوند. این گامی تازه و مهم در ایجاد فرایندی قانونی برای تجزیه‌‌وتحلیل مشاهدات توضیح‌ناپذیر است. 🔷 مقام‌های دولتی نمی‌گویند یوفوها ماهیتی فرازمینی دارند؛ اما در تلاشی عجیب، شروع به تابوشکنی در حوزه‌ی مباحث عمومی آن کرده‌اند 🔶 برخی گزارش‌‌های تازه حاکی از آن است که این دستورالعمل‌‌های جدید نیروی دریایی، فرایند گزارش‌‌دهی را فرمالیزه و ضمن ازبین‌‌بردن حس شرم از صحبت درباره‌‌ی یوفوها، تجزیه‌‌وتحلیل براساس داده‌‌ها را نیز تسهیل خواهد کرد. این شاید یکی از بهترین تصمیمات این نهاد در دهه‌‌های اخیر بوده است. 🔷 به‌‌نظر می‌‌رسد ارگان‌‌های دولتی ضمن عبور از مرحله‌ی انکار وجود یوفوها، به‌‌صورت ضمنی حتی آن را تصدیق نیز کرده‌اند؛ هرچند اگر به‌‌صورت مستقیم نیز از این واژه استفاده نکنند. آن‌‌ها نمی‌‌گویند این یوفوها ماهیتی فرازمینی دارند؛ اما تلاش می‌کنند با تابوشکنی در جهت کاهش حس شرم افراد هنگام صحبت در این‌‌ حوزه گام‌‌هایی تازه بردارند. 🔶 درهرحال، ممکن است آنچه در جریان است، به‌منظور تضعیف نظریه‌‌ی اخیر ونت و دوال پیش‌‌ برود. اگر به تاریخچه‌‌ی چنین اتفاقاتی رجوع کنید، متوجه وجود شباهت‌هایی خواهید شد. همواره این گونه اقدامات در دو مرحله اجرا شده‌‌اند: ۱. تصدیق وجود یوفوها؛ ۲. درنظرگرفتن احتمال فرازمینی‌‌بودن یوفوها. ♦️ در سال‌‌های اخیر، بروکراسی امنیت ملی ایالات متحده شرایط مرحله‌ی اول را برآورده کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا قدرت‌‌های جهانی تصمیم خواهند گرفت به مرحله‌ی دوم وارد شوند یا خیر❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بادکش با شاخ کرگدن در چین 🦏🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه رازهایی در عدد 40 نهفته است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ درباره عدد چهل حرف و حدیث های زیادی در بین کارشناسان و دیگران مطرح شده است. تا چه اندازه این آمار و ارقام، درست یا به صحت نزدیک است⁉️ 🔷 عدد ۴۰ در نگاه اول یک عدد کاملا ساده مانند تمامی اعداد دیگر است، اما این عدد رازهایی را یدک می‌کشد که در نوع خود جالب است. 🔶 تا عدد ۴۰ بشمارید اما از آن رد نشوید. کمی به این عدد فکر کنید؛ چه چیزی به یادتان می‌آید؟ قصد داریم در ادامه حقایقی را از عدد ۴۰ برای شما بازگو کنیم که احتمالا برایتان جذاب باشد. 🔷 عدد ۴۰ تنها عددی در زبان انگلیسی است که اگر آن را به حروف (Forty) بنویسید، تمام حروفش از نظر ترتیب الفبای انگلیسی پشت سر هم قرار می‌گیرد. 🔶 منفی ۴۰ درجه یا «چهل درجه زیر صفر» تنها دمایی است که هم در سلسیوس و هم در فارنهایت با هم برابر است. 🔷 زمانی که غده‌ خیارکی‌ یا همان طاعون‌ در قرون وسطی در اروپا شیوع یافت، کشتی‌ها به مدت ۴۰ روز در کنار بنادر می‌ماندند و هیچ مسافری اجازه خروج نداشت. واژه «قرنطینه» از گویش ونتیانِ زبان ایتالیایی گرفته شده و به معنای «quaranta giorni» یا «چهل روز» است. 🔶 در تخته بازی مونوپولی، ۴۰ فضای خالی وجود دارد. این تخته می‌گوید که زندگی نوعی بازی است و بازیکنان این بازی از شانس برابر (۴۰ شانس) برای رفتن به زندان و یا پیروز شدن در بازی دارند. 🔷۹ ماه بارداری را فراموش کنید! یک دوره بارداری معمولی به طور معمول ۴۰ هفته زمان می‌طلبد. 🔶 شیمیدانان شرکت تولید کننده یک اسپری جادوییِ روان کننده، برای جداسازی آب دقیقا چهل بار تلاش کردند. از این رو، آن اسپری «دبلیو دی ۴۰» نام‌گذاری شد. فرمول شیمیایی این اسپری کاملا منحصر به فرد بود و برای چربی گیری، گریس زدایی و تمیزکاری قطعات مورد استفاده در صنایع هوا – فضا و موشک به کار می‌رفت. 🔷 عدد ۴۰ در ادبیات هم معنایی دارد: تعداد دزدانی که علی‌بابا در قصه هزار و یک شب با آن‌ها سر و کار داشت ۴۰ نفر بود. 🔶 عبارت تحت‌اللفظی «چهل چشمک» نیز در زبان انگلیسی اصطلاحی است به معنای یک چرت کامل و دلچسب. دکتر ویلیام کیتچاینر در کتاب راهنمای خود در سال ۱۸۱۲ میلادی به این موضوع اشاره کرده بود که یک چرت روزانه کامل به طول ۴۰ بار پلک زدن است. 🔻 در متون مذهبی نیز عدد چهل اشاره به مدتی طولانی دارد. 🔷 آیا طبق متون دینی این حرف ها و حدیث ها درباره عدد چهل صحیح بوده و قابل قبول است⁉️ 🔶 در اینجا به دنبال صحت و سقم این مسئله هستیم. نخستین مسأله ای که در ارتباط با اربعین جلب توجه می کند، تعبیر اربعین در متون دینی است. 🔷 در نگرش صحیح دینی، اعداد نقش خاصی به لحاظ عدد بودن، در القای معنا و منظوری خاص ندارند؛ به این صورت که کسی نمی تواند به صرف این که در فلان مورد یا موارد، عدد هفت یا دوازده یا چهل یا هفتاد به کار رفته، استنباط و استنتاج خاصی داشته باشد. 🔶 این یادآوری، از آن روست که برخی از فرقه های مذهبی، بویژه آنها که تمایلات باطنی گری داشته یا دارند و گاه و بیگاه خود را به شیعه نیز منسوب می کرده اند، و نیز برخی از شبه فیلسوفان متأثر از اندیشه های انحرافی و باطنی و اسماعیلی، مروج چنین اندیشه ای درباره اعداد یا نوع حروف بوده و هستند. 🔷 در واقع، بسیاری از اعدادی که در نقل های دینی آمده، می تواند بر اساس یک محاسبه الهی باشد، اما این که این عدد در موارد دیگری هم کاربرد دارد و بدون یک مستند دینی می توان از آن در سایر موارد استفاده کرد، قابل قبول نیست. 🔶 به عنوان نمونه، در ده ها مورد در کتاب های دعا، عدد صد بکار رفته که فلان ذکر را صد مرتبه بگویید، اما این دلیل بر تقدس عدد صد به عنوان صد نمی شود. همینطور سایر عددها. 🔷 البته ناخواسته برای مردم عادی، برخی از این اعداد طی روزگاران، صورت تقدس به خود گرفته و گاه سوء استفاده هایی هم از آن ها می شود. 🔶 تنها چیزی که درباره برخی از این اعداد می شود گفت آن است که آن اعداد معین نشانه کثرت است. به عنوان مثال، درباره هفت چنین اظهار نظری شده است. بیش از این هر چه گفته شود، نمی توان به عنوان یک استدلال به آن نظر کرد. ♦️ در محاورات روز مره مردم و یا دیگر محافل دینی عدد چهل نقل محافل شده که برخی از این اعتقادات ریشه در احادیث و متون دینی دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
لاک پشت درمانی در کامبوج 🐢🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ساعت هایی که درست در لحظه مرگ صاحبانشان متوقف شده اند ⏱🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
چه رازهایی در عدد 40 نهفته است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ درباره عدد چهل حرف و حدیث های زیادی در بین
چه رازهایی در عدد 40 نهفته است ⁉️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در اینجا به بخشی از این گفتارها و محاورات عرفی و یا دینی می پردازیم، سپس به برخی موارد، به منابع و متون دینی استناد می نماییم. 🔷 حضرت آدم، 40 شبانه روز در کوه صفا راز و نیاز کرد و در سجده بود. 🔶 خداوند به حضرت موسی، 40 شبانه روز وعده داده بود تا دیدار صورت گیرد و تورات نازل شود. 🔷 برای دیدن حضرت خضر باید 40 صبح خانه را آب و جارو کرد تا حضرتش رخ بنماید. 🔶 قوم بنی اسراییل 40 سال از ورود به سرزمین موعود ممنوع شد. 🔷 نطفه انسان پس از 40 روز علقه می شود. 🔶 حضرت محمد صلی الله علیه و آله 40شبانه روز در غار حرا عبادت کرد. 🔷 حضرت محمد صلی الله علیه و آله در 40 سالگی به نبوت رسید. 🔶 کسی که شراب خواری کند، نمازش تا 40 روز مقبول واقع نمی شود. 🔷 کسی که 40 روز طعام حلال بخورد، قلبش نورانی می شود. 🔶 کسی که لقمه حرام بخورد تا 40 روز دعایش مستجاب نمی شود. 🔷 از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نقل است که هر کس 40 روز اعمال خود را برای خداوند متعال خالص کند، چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود. 🔶 رسول اکرم صلی الله علیها و آله می فرمایند: اگر کسی 40 ساله شد و خیرش بر شرش غلبه نکرد، آماده رفتن به جهنم می شود. 🔷 حضرت محمد صلی الله علیها و آله: مردمان طالب دنیایند تا 40 سالشان شود. 🔶 نقل است از امیرمومنان علی علیه السلام که می فرمایند اگر 40 مرد با من بیعت می کردند، در برابر دشمنانم می ایستادم. 🔻 عدد چهل در قرآن 🔷 اینک برخی از موارد فوق براساس سند و مدرک در ذیل ارائه می گردد. 🔶 واژه اربعین به معنای چهل، در چهار آیه قرآن کریم آمده است. سه مورد آن درباره قوم حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام است. و دو مورد از همین سه آیه درباره ملاقات این پیامبر بزرگ با خداوند است و آیه دیگر نیز ادامه همین موضوع است. 🔷 زیرا با رفتن حضرت موسی به میقات با خداوند و اینکه حضرت ده روز تأخیر داشتند، با فریب سامری بنی اسرائیل گوساله پرست شدند و دست از یکتاپرستی برداشتند. 🔶 به همین خاطر خداوند به مجازات این عملشان آنها را از سرزمین خوش آب و هوایی که بودند چهل سال تبعید کرد. بطوری که در این چهل سال هر چه تلاش کردند نتوانستند به سرزمین خود باز گردند و به اراده خداوند دوباره سر جای اول برمی گشتند. 🔷 «وَ إِذْ واعَدْنا مُوسی أَرْبَعینَ لَیلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ؛ و به یاد آورید هنگامی را که با موسی چهل شب وعده گذاردیم(و او، برای گرفتن فرمان های الهی، به میعادگاه آمد) سپس شما گوساله را بعد از او(معبود خود) انتخاب نمودید؛ در حالی که ستمکار بودید. خداوند به موسی فرمود: 🔶 این سرزمین(مقدس)، تا چهل سال بر آنها ممنوع است(و به آن نخواهند رسید)؛ پیوسته در زمین(در این بیابان)، سرگردان خواهند بود؛ و در باره(سرنوشت) این جمعیت گنهکار، غمگین مباش» 🔷 «وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ؛و ما با موسی، سی شب وعده گذاشتیم؛ سپس آن را با ده شب(دیگر) تکمیل نمودیم؛ به این ترتیب، میعاد پروردگارش(با او)، چهل شب تمام شد. و موسی به برادرش هارون گفت: جانشین من در میان قومم باش و(آنها) را اصلاح کن! و از روش مفسدان، پیروی منما» 🔶 عیاشی از امام باقر علیه السلام در خصوص آیه: وَ إِذْ واعَدْنا مُوسی أَرْبَعِینَ لَیلَةً نقل می کند که فرمود: چهل شب در علم الهی مقدّر شده بود، اگر چه ظاهرا تقدیر بر سی شب بود و سپس خداوند ده شب بر آن افزود. 🔷 «قالَ فَإِنَّها مُحَرَّمَةٌ عَلَیهِمْ أَرْبَعینَ سَنَةً یتیهُونَ فِی الْأَرْضِ فَلا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْفاسِقینَ[4]؛ خداوند(به موسی) فرمود این سرزمین(مقدس)، تا چهل سال بر آنها ممنوع است(و به آن نخواهند رسید)؛ پیوسته در زمین(در این بیابان)، سرگردان خواهند بود؛ و در باره(سرنوشت) این جمعیت گنهکار، غمگین مباش» ♦️ اربعین از اعدادی است که در اِعراب، به جمع مذکر سالم شبیه است; یعنی در حالت رفعی اربعون و در حالت نصبی و جرّی اربعین به‌کار می‌رود. این عدد برای مذکر و مؤنث یکسان است و به دو صورتِ عدد اصلی (40) و ترتیبی (چهلم) می‌آید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چه رازهایی در عدد 40 نهفته است⁉️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ نقش عدد 40 در شکل گیری شخصیت انسان 🔷 اهمیت چهل سالگی انسان قابل انکار نیست، چنانکه در روایات متعددی از پیامبر «ص» و معصومان آمده است: هنگامی که بنده به چهل سالگی می‌رسد خداوند به دو فرشته مراقب او می‌گوید: 🔶 ازاین پس بر او سخت بگیرید و همه کارهای کوچک و بزرگ و زیاد و کم را ثبت کنید. این روایات همه از این حقیقت خبر می‌دهند که شخصیت انسان تا چهل سالگی شکل گرفته و از آن پس تحولات درونی در او سخت‌تر می‌شود. 🔻 مشرب عرفا 🔷 دانشمندان مسلمان به ویژه آنان که مشرب عرفانی دارند، به عدد چهل در زمینه خودسازی به دیده اهمیت می‌نگرند و برای این عدد در فعلیت یافتن استعدادهای انسان و کامل شدن ملکات اخلاقی و پیمودن درجات معرفت تأثیری ویژه قائل هستند. 🔶 بنابه روایتی از امام صادق (علیه السلام) انسان در 33 سالگی به رشد کامل جسمانی خود می‌رسد و این رشد تا چهل سالگی ثابت است و از آن پس، بدن رو به کاستی می‌رود. 🔷 در هر صورت برخی، سر تأکید آیه بر چهل سالگی را این دانسته‌اند که از یک سو معمولاً عقل انسان در این سن کامل می‌شود و در همین زمان حجت خداوند بر او تمام شده، جهالت جوانی از وی فاصله گرفته، حق واجب خداوند را در نیکی به پدر و مادر می‌شناسد و از سوی دیگر در چهل سالگی صفات اخلاقی در وی قوی شده، از آن پس به آسانی از او جدا نمی‌شود. 🔶 صدرالمتألهین شیرازی بر آن است که فقط پیامبران و اولیای الهی از راز تعیین عدد چهل باخبرند؛ سپس به نقل نکته ای لطیف از سهروردی، صاحب عوارف المعارف درباره راز آن می‌پردازد که خدای سبحان، گل آدم را در چهل روز سرشت؛ چنان که در حدیث آمده: 🔷 «خمرت طینه آدم بیدی اربعین صباحا» و او را به گونه ای متناسب با عالم شهادت و غیب آفرید و در هر صباح که مرتبه ای از قوا و طبقه ای از اعضا را برای آبادانی جنبه شهادت (دنیایی) وی در او به ودیعه نهاد بین او و عوالم غیبی حجابی پدید آورد و او را به نوعی از ساحت قدس الهی دور کرد. 🔶 بنابراین برای بیرون آمدن وی از این حجاب‌ها و نزدیک شدن به آن ساحت یک اربعین اخلاص در عمل لازم است. وی در ادامه، همین نکته را منشأ تعیین عدد چهل (چله نشینی ها) برای خلوت‌ها و ریاضت‌های عارفان دانسته است. 🔷 هم چنان که روایت پیشین، توجه عارفان را به خود جلب کرد، نقل حدیث دیگری از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) که فرمود: هرکس از امت من چهل حدیث مورد نیاز مردم در امور دین را حفظ کند، خداوند او را در روز قیامت فقیه و دانشمند برمی انگیزد. ♦️ توجه فقیهان و محدثان را به خود معطوف داشت، به طوری که کتاب‌های زیادی در زمینه چهل حدیث نگاشته شد. برخی بیش از 72 کتاب و برخی دیگر افزون بر 90 کتاب در این موضوع یاد کرده‌اند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2