eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
569 ویدیو
802 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5978764578211761472.mp3
5.9M
■الله اکبر،بزنن نفحه ی صور محشر ■کربلایی
. بسم الله الرحمن الرحیم أللّهمَّ صلِّ وَ سَلِّم، وَ زِد وَ بارِک، عَلی صاحبِ الدَّعوَةِ النَّبویَّة و الغَیبَةِ الإلهیَّة ، أللّهمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ ✅ طبق یک حدیث جالب ازپیامبر، مؤمن كامل داراى ۱۰۳ صفت است. ➖پیامبر(ص) فرمود: «لا يُكْمِلُ المؤمنُ إيمانَهُ حتّى يَحْتَويَ على مائةٍ و ثلاثِ خِصالٍ....»(۱) ❇️ خصلت ۶۲؛ لَا لَعَّانٌ لعن به عنوان مصداقی تام از بغض از همان ابتدای زندگی بشر در بین مردم شایع بوده است و عده ای برای نشان دادن بغض و کینه خود نسبت به جریان و یا اشخاصی، به آن مبادرت می ورزیدند. برخی برای نشان دادن بیزاری و نفرت خود به عملکرد برخی افراد دیگر به سب و لعن می پرداختند که لازم است نظر اسلام را در این زمینه جویا شویم. 🔴لعن مومن جایز نیست لعن كردن افرادي كه مستحق لعن نيستند از نظر دين مورد نهي و نكوهش است. ➖بن عباس نقل میکند مردی در حضور پیامبر باد را لعن کرد پژمرد (ص) فرمود:« لَا تَلْعَنِ الرِّیحَ فَإِنَّهَا مَأْمُورَةٌ وَ إِنَّهُ مَنْ لَعَنَ شَیْئاً لَیْسَ لَهُ بِأَهْلٍ رَجَعَتِ اللَّعْنَةُ عَلَیْهِ»    باد را لعن نکن؛ چرا که او از طرف خدا مأمور است. و همانا کسی که چیزی را لعن کند که او مستحق لعنت نباشد، آن لعنت به شخص لعن کننده باز می گردد.(۲) ➖پس و اگر كسي در مسير حق حركت مي كند نبايد از لعن و نفرين هاي افراد نادان نگرانباشد، چون خداوند يار و ياور مومنان خواهد بود كه معيار رفتار خود را دين قرار داده اند. پس تا زماني كه شخص در مدار رفتار الهي هست نبايد از چيزي نگران باشد. «واللَّهُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنینَ»خدا یاور مؤمنان است.» (۳) 👈پس خوب است بگوئیم مومن منتظر آها لعن و نفرین نابجا نیست 🔵 لعن های به جا با مراجعه به قرآن کریم پی می‌بریم که خداوند متعال افراد و یا گروه‌هایی را لعن کرده است که از جمله آنها به این موارد می‌توان اشاره کرد: ➖ابلیس «وَ إِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلى‌ يَوْمِ الدِّينِ»  و همانا لعنت من برتوست تا روز جزا.» (۴) ➖ کافرین «ان الله لعن الکافرین واعد لهم سعیرا»  همانا خداوند لعنت کرده کافران را و برای آنان جهنم را آماده نموده است.»(۵) ➖ افرادی از بنی اسرائیل «لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داود وعیسی بن مریم؛   لعنت شدند کسانی که از بنی اسرائیل کافر شدند، به زبان داود و عیسی بن مریم.»(۶) ➖ظالمین «الا لعنه الله علی الظالمین؛   آگاه باش لعنت خدا بر ظالمان است.»(۷) ➖دروغ گویان «والخامسه ان لعنه الله علیه ان کان من الکاذبین»   و بار پنجم قسم یاد کند که لعنت خدا بر او باد اگر از دروغ گویان باشد.»(۸) ➖آزار دهندگان پیامبر «والذین یؤذون الله و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الآخره؛  و کسانی که خدا و رسول را اذیت می‌کنند خداوند آنان را در دنیا و آخرت مشمول لعنت خود قرار داده است.»(۹) ➖تهمت زنندگان «ان الذین یرمون المحصنات الغافلات المؤمنات لعنوا فی الدنیا و الآخره؛»  کسانی که به زنان با ایمان و پاک دامن بی خبر از کار بد تهمت بستند محققا در دنیا و آخرت ملعون شدند.»(۱۰) ➖قاتلین مؤمنین «وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا»  و هرکس مؤمنی را به عمد بکشد مجازاتش آتش جهنم است که در آن جاوید معذب خواهد بود. خدا بر او خشم و لعنت کند، و عذابی بسیار شدید برایش مهیا سازد.(۱۱) ➖منافقین «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ» خدا مرد و زن از منافقان و کافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده، همان دوزخ برای کیفر آنان کافی است، و خدا آنان را لعن کرده و برای آنان عذاب ابدی است.»(۱۲) ➖قطع کنندگان رحم «فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ»   اگر از فرمان خدا و اطاعت روی برگردانید یا در زمین فساد و قطع رحم کنید باز هم امید دارید؟ خدا آنان را لعن کرده.(۱۳) 📎پی نوشتها ۱.بحارالانوار،ج ۶۴،ص۳۱۱. ۲.کافی، ج ۸، ص ۶۹. ۳.آل عمران/۶۸ ۴.ص/۷۸ ۵.احزاب/۶۴ ۶.مائده/۷۸ ۷.هود/۱۸ ۸.نور/۷ ۹.احزاب/۵۷ ۱۰.نور/۲۳ ۱۱.نسا/۹۳ ۱۲.توبه/۶۸ ۱۳.محمد/۲۳
. گناهان مختلف شاید، هرگز ➖از پیامبر (ص) پرسیدند: «یکونُ الْمُؤْمِنُ جَبَاناً قَالَ نَعَمْ قِیلَ وَ یکونُ بَخِیلًا قَالَ نَعَمْ قِیلَ وَ یکونُ کذَّاباً قَالَ لا» «آیا آدم با ایمان ممکن است ترسو باشد؟ فرمود: آرى. پرسیدند: آیا ممکن است بخیل باشد؟ فرمود: آرى. پرسیدند: آیا ممکن است کذّاب دروغگو باشد؟ فرمود: نه».(۷) ➖ يا رسولَ اللّه ِ هل يَسرِقُ المؤمنُ ؟ قال : قد يكونُ ذلكَ ، قالَ : فهل يَزني المؤمنُ ؟ قالَ : بلى و إن كَرِهَ أبو الدَّرداءِ . قالَ : هَل يكذِبُ المؤمنُ ؟ قالَ : إنّما يَفتَرِي الكذبَ مَن لا يُؤمِنُ ، إنَّ العَبدَ يَزِلُّ الزَّلَّةَ ثُمّ يَرجِعُ إلى رَبِّهِ فَيَتوبُ فَيَتوبُ اللّه ُ علَيهِ . به پیامبر گفته شد اى پيامبر خدا! آيا مؤمن، دزدى مى كند؟ حضرت فرمود : ممكن است. پرسيد: آيا مؤمن، زنا مى كند؟ فرمود: بله، هر چند ابو درداء، خوش نداشته باشد. پرسيد: آيا مؤمن، دروغ مى گويد: فرمود: تنها كسى دروغ مى بندد كه مؤمن نيست. همانا بنده لغزشى مى كند و سپس به سوى پروردگارش برمى گردد و توبه مى كند و خداوند توبه اش را مى پذيرد.(۸) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۷.الترغيب و الترهيب،ج۳،ص۵۹۵. ۸.كنز العمّال : ۸۹۹۴.
. ➕عبدالله بن سنان از امام صادق(ع) پرسیده که ملائکه برترند یا انسانها و امام پاسخ داد: امام علی(ع) فرمود: خداوند به فرشتگان فقط عقل داد بدون شهوات، در حیوانات شهوت بدون عقل آفریده و در انسانها عقل و شهوت را به هم آمیخته است. هر کسی که عقلش بر شهوتش غلبه کند از فرشتگان برتر و هر کسی که شهوتش بر عقلش غلبه کند از حیوانات پائین تر است.(۸) ➕خداوند می فرماید: «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذینَ لا یَعْقِلُونَ» به راستی بدترین جنبندگان در پیشگاه خدا،‌ کران و گنگان اند که عقل خویش را به کار نمی‌گیرند(۹) این آیه نشان می‌دهد که انسان ها به دلیل به کار نگرفتن عقل و اندیشه و عمل نکردن به مقتضای آن سرزنش شده‌ و در جایگاه حیوانات و یا بدتر از آنان قرار گرفته اند. 📚بحارالانوار ج ۵۷
. ،وَ لَعَنَ اللهُ آلَ زِيادٍ وَآلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللهُ بَنى اُمَيَّةَ قاطِبَةً 💠داستان یكی از اصحاب ائمه معصومین، سعد بن عبدالملك است كه امام او را سعدالخیر می‌نامیدند.او از اولاد عبدالعزیز بن مروان است. بر امام باقر (ع)وارد شد، در حالى كه مانند زنان مى گريست و اشك مى ريخت. حضرت فرمود: اى سعد، چرا گريه مى كنى؟ عرض كرد: چگونه گريه نكنم حال آن كه من از شجره (و تبارى) هستم كه در قرآن لعنت شده است؟! حضرت به او فرمود:« لَستَ مِنهُم أَنتَ أُمَوی مِنّا أَهلُ البَیتِ أَما سَمِعتَ قَولَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ یحكِی عَن إبراهیمَ فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی» تو از اين شجره نيستى؛ تو امويى هستى كه از ما خاندان مى باشى. مگر نشنيده اى اين سخن خداى عز و جل را كه از قول ابراهيم نقل مى كند: «پس هركه از من پيروى كند، او از من است»؟ امام(ع) به سعد الخیر نامه‌ای با عظمت نوشته است درآن نامه می فرماید: فَإِنِّی أُوصِیكَ بِتَقْوَى اللَّهِ فَإِنَّ فِیهَا السَّلَامَةَ مِنَ التَّلَفِ وَ الْغَنِیمَةَ فِی الْمُنْقَلَب همانا تورا به تقوی توصیه می كنم. زیرا درآن سلامت از تلف وغنیمت برای آخرت است.(۲۱) ــــــــــــــــــــــــــــ ۲۱.نقل از کتاب المجالس و المواعظ،ص۴۴ ...... #پ.ن: در زیارت عاشورا ما باید جریان انحرافی رو بشناسیم. نباید شخص گرا باشیم وقتی تو زیارت عاشورا به آل ابی سفیان و آل زیاد و آل مروان لعن میکنیم و درادامه میگیم الی یوم القیامه یعنی اینکه ؛این افراد جزء افراد اصلی این جریان انحرافی بودن و تاروز قیامت هر کی مثل اینا فکر کنه دشمن اهل بیت (علیهم السلام) محسوب میشه .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #لعن #برائتی بسم الله الرحمن الرحیم أللّهمَّ صلِّ وَ سَلِّم، وَ زِد وَ بارِک، عَلی صاحبِ الدَّعوَ
. بسم الله الرحمن الرحیم أللّهمَّ صلِّ وَ سَلِّم، وَ زِد وَ بارِک، عَلی صاحبِ الدَّعوَةِ النَّبویَّة و الغَیبَةِ الإلهیَّة ، أللّهمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ طبق یک حدیث جالب ازپیامبر، مؤمن كامل داراى ۱۰۳ صفت است. ❇️ خصلت ۶۵؛ لَا سَبَّاب یکی دیگر از ویژگی های مؤمن منتظر اجتناب کردن از است. یکی از نابهنجاری های اجتماعی که در جامعه بسیار رواج یافته و به صورت پدیده ای در همه جا حتی در میان کودکان و نوجوانان بروز پیدا کرده است، مسئله دشنام و ناسزا با واژگان و الفاظ رکیک و زشت است. در روایات ضمن نکوهش ناسزاگویی، از آن نهی شده و آثار بدی برایش بیان گردیده است. 🟢روش قرآن و عترت ادبیات قرآن و حدیث با عفت کلام آمیخته است ، نه تنها الفاظ رکیک نمی بینیم بلکه در این امور جنسی و در امور مربوط به قضاء حاجت به کنایه تعبیر شده است و این رمز گونه صحبت کردن به مراتب از صریح و بی پرده سخن گفتن شایسته تر است. ➖سیره بزرگان دین نیز بر این بوده است که نه تنها زبان را به فحش آلوده نمی نمودند، بلکه حتی امور عادی را هم با ظرافت خاصی بیان می نمودند که بوی بد زبانی از آن به مشام نرسد. 🟢حدیث حدیث امیر(ع) یاران و پیروانش را از فحش نهی فرموده است: «إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ كَانَ أَصْوَبَ فِي الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فِي الْعُذْرِ وَ قُلْتُمْ مَكَانَ سَبِّكُمْ إِيَّاهُمْ اللَّهُمَّ احْقِنْ دِمَاءَنَا وَ دِمَاءَهُمْ وَ أَصْلِحْ ذَاتَ بَيْنِنَا وَ بَيْنِهِمْ وَ اهْدِهِمْ مِنْ ضَلَالَتِهِمْ حَتَّى يَعْرِفَ الْحَقَّ مَنْ جَهِلَهُ وَ يَرْعَوِيَ عَنِ الْغَيِّ وَ الْعُدْوَانِ مَنْ لَهِجَ بِهِ » پسند من نيست كه شما دشنام دهنده باشيد، ولى اگر در گفتارتان كردار آنان را وصف كنيد و حالشان را بيان نماييد به گفتار صواب نزديك‏تر و در مرتبه عذر رساتر است. بهتر است به جاى دشنام بگوييد: خداوندا، ما و اينان را از ريخته شدن خونمان حفظ فرما، و بين‏ ما و آنان اصلاح كن، اين قوم را از گمراهى نجات بخش تا آن كه جاهل به حق است آن را بشناسد، و آن كه شيفته گمراهى است از آن باز ايستد.(۲) 🔶منشا بد دهنی پیامبر(ص) می‌فرماید:«إنَّ اللّه َ حَرَّمَ الجَنَّةَ عَلى كُلِّ فَحّاشٍ بَذيءٍ قَليلِ الحَياءِ، لا يُبالي ما قالَ، و لا ما قيلَ لَهُ ؛ فَإِنَّكَ إن فَتَّشتَهُ لَم تَجِدهُ إلاّ لِغَيَّةٍ  أو شِركَ شَيطانٍ . فَقيلَ : يا رَسولَ اللّه ِ، و في النّاسِ شِركُ شَيطانٍ؟!فَقالَ رَسولُ اللّه ِ(ص): أما تَقرَأُ قَولَ اللّه ِ عز و جل : «وَ شَارِكْهُمْ فِى الْأَمْوَ لِ وَ الْأَوْلَـدِ». همانا خداوند ، بهشت را بر هر بد زبانِ ناسزاگوى كم حيايى كه نه از آنچه مى گويد ، باكى دارد و نه از آنچه درباره اش گفته مى شود ، حرام كرده است . اگر حال او را بررسى كنى ، او را جز زنازاده يا شريك شيطان نمى يابى. پرسيده شد : اى پيامبر خدا! آيا در ميان انسان ها شريك شيطان وجود دارد ؟ پيامبر خدا فرمود : «آيا اين سخن خداوند عز و جل [به شيطان ]را نخوانده اى : «و در اموال و فرزندان با آنان شريك شو» ؟(۳) 🔷پاسخ فحش دهنده در مکتب اسلام نه تنها ابتدا به فحش و اهانت مورد نکوهش قرار گرفته بلکه پاسخ دادن به سخنان اهانت آمیز افراد نادان و بی ادب نیز مورد نهی قرار گرفته است. خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا»؛ بندگان خالص خداوند کسانی هستند که در روی زمین به نرمی و راهوار راه می روند و زمانی که مخاطب انسان های جاهل قرار می گیرند به سلامت از کنار آنها درمی گذرند.(۴) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.بحارالانوار،ج ۶۴،ص۳۱۱. ۲.نهج البلاغه، خطبه ۲۰۶. ۳. الكافي، ج۲ ص۳۲۳. ۴.فرقان/۶۳. .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #گریز_زیارت_عاشورا ،وَ لَعَنَ اللهُ آلَ زِيادٍ وَآلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللهُ بَنى اُمَيَّةَ قاط
. ارزش انسان چقدر است 💠داستان روزی بهلول را به مهمانی دعوت کردند. بهلول با لباس کهنه به آن مهمانی رفت و در صدر (بالای) مجلس نشست. مهمان‌ها یکی پس از دیگری وارد مجلس شدند و آنقدر به بهلول گفنتند: «یک خُرده پایین تر، یک خرده پایین تر» تا بهلول دَمِ در نشست و روی کفش‌های مهمان‌ها غذا خورد. بعد از چند روز دوباره بهلول به همان مجلس دعوت شد. این دفعه لباس نو و تازه‌ای عاریت (قرض) گرفت و به تَن کرد و به مهمانی رفت. از همان اول خودش دم در نشست. اما هر کس از در وارد می‌شد نگاهی به او می‌کرد و می‌گفت: «آقا بهلول چرا اینجا نشسته‌ای؟ یک خرده بفرمایید بالاتر.» آنقدر «بفرمایید بالا، بفرمایید بالا» تکرار شد تا موقع شام خوردن، بهلول در صدر مجلس قرار گرفت. وقتی شام آوردند و غذاهای الوان را چیدند و همه مشغول غذا خوردن شدند، بهلول آستین لباسش را در بشقاب پلو کرد و مرتب می گفت: «آستین نو، بخور پلو» حاضرین مجلس تعجب کردند و از او پرسیدند: «این چه کاری است که می‌کنی؟ آخر مگر آستین هم غذا می ‌خورد؟» بهلول در جواب گفت: «من همان شخصی هستم که فلان شب اینجا مهمان بودم و کسی به من اعتنایی نکرد و ناچار دم در غذا خوردم. حالا هم این تشریفات مال من نیست بلکه مال لباس من است و جا دارد که بگویم: «آستین نو، بخور پلو» عاقلان مجلس از کرده خود شرمنده شدند و بر شیرین کاری‌های بهلول آفرین گفتند. 💠داستان علّامه محمّد تقی جعفری می‌‌‌فرمودند: در یک همایش بین الملی در«دانمارک» باید به این سوال پاسخ میدادیم: «ارزش واقعی انسان به چیست؟» مثلاً معیار ارزش طلا به عیار آن است. معیار ارزش پول، پشتوانه آن است. امّا معیار ارزش انسان‌‌‌ها در چیست؟ هر کدام از دانشمندان حاضر سخنرانی میکند و و معیاری خاصّ را بیان میکند مثلا یکی علم و دیگری هنر را معیار ارزش انسان عنوان میکند. علامه میفرماید: وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم: اگر می‌‌‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می‌‌‌ورزد. کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشینش است، ارزشش به همان میزان است. امّا کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست. من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. جامعه شناس‌‌‌هایی که صحبت‌‌‌های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند. وقتی تشویق آنها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی(ع) است. آن حضرت در «نهج البلاغه» می‌‌‌فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛ ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که دوست می‌‌‌دارد.»۵ دوباره به نشانه احترام به وجود مقدّس امیرالمؤمنین علی(ع) بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند ..(۲۱) ــــــــــــــــــــــــــــ ۲۱.نقل از کتاب المجالس و المواعظ،ص۴۴ .
. . . 📃 الهی قلبی محجوب و... ✅ شب کربلایی مجتبی رمضانی 🔸🔹🔸🔹 إِلَهِی قَلْبِی مَحْجُوبٌ وَ نَفْسِی مَعْیُوبٌ وَ عَقْلِی مَغْلُوبٌ وَ هَوَائِی غَالِبٌ وَ طَاعَتِی قَلِیلٌ وَ مَعْصِیَتِی کَثِیرٌ وَ لِسَانِی مُقِرٌّ بِالذُّنُوبِ فَکَیْفَ حِیلَتِی یَا سَتَّارَ الْعُیُوبِ وَ یَا عَلامَ الْغُیُوبِ وَ یَا کَاشِفَ الْکُرُوبِ اغْفِرْ ذُنُوبِی کُلَّهَا بِحُرْمَهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ یَا غَفَّارُ یَا غَفَّارُ یَا غَفَّارُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ شیخ محمد علی فشندی وقتی امام زمانو زیارت کرد موقع خداحافظی گفت آقا دیگه کجا میتونم شما رو ببینم ؟ فرمودن فردا سرزمین عرفات یکی ازاین خیمه ها روضه ی عموم اباالفضل میخونه ، من خودمو برای روضه عمو جانم میرسانم . حالا دستاتو بیار بالا دعا کن به این نیتی که آقا هم بیاد بین منو شما "اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هذه الساعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا حالا دست همدیگه رو بگیرید ، تو که دست داری ، تو که دست داری دست افتاده ها رو بگیری ، به حق بی دست کربلا دَه مرتبه الهی العفو الهی العفو الهی العفو الهی العفو ، خیلی به گریت کمک میکنه ها ، الهی العفو الهی العفو الهی العفو الهی العفو الهی العفو الهی العفو *در بساط عشق هر کس زحمتش بالاتر است *در بساط عشق هر کس زحمتش بالاتر است *پیش زهرا مادرش شخصیتش بالاتر است هااا عادت کن عادت کن ، از همینجا عادت کن حسین گفتنو که اگه تو زندگیم یه گره ای تو کارت خورد بگی حسین حسیــــــــــــن به به در بساط عشق ( بی خود نیست آیت الله قاضی خودش کفش نوکرای امام حسینو جفت میکنه ) *در بساط عشق هر کس زحمتش بالاتر است *پیشِ زهرا مادرش شخصیتش بالاتر است *هر که محض احترامش معصیت کمتر کند ( چی میشه؟) *هر که محض احترامش معصیت کمتر کند *روزی اشک میان هیأتش بالاتر است ( بعد دیگه تا روضه خون بگه حسین ، دیگه اینجا نیست بفهمه مداح داره چی میگه ) دوباره میخونم *هر که محض احترامش معصیت کمتر کند *روزی اشک میان هیأتش بالاتر است *احترام پیرها هر چند بر ما واجب است ( میخوای ماشینتو پارک کنی دم راه نزن یه جایی بزن پیر مرده بیاد این جلو پارک کنه ، اینا همه رو اباالفضل یاد داشت میکنه ها ) *احترام پیرها هر چند بر ما واجب است *پیر پای پرچم تو حرمتش بالاتر است ( یعنی کسی که در خونه ی تو پیر بشه یه احترام دیگه ای داره ، کسی که نوکری تو رو کنه و موهاش در خونه ی تو سفید بشه یه حرمت دیگه ای پیش من داره ، مثال بزنم ؟ مثل بابات که در خونه ی امام حسین پیر شد ، امشب بگو اباالفضل منم میخوام مثل بابام در همین خونه بمونم ، بیرونم نکن ، به کارای من نگاه نکن ) *احترام پیرها هر چند بر ما واجب است *پیر پای پرچم تو حرمتش بالاتر است ( دو کلوم با اربابمون حرف بزنیم ، اگر نوکر این شبا با اربابش حرف نزنه کی حرف بزنه ؟ پس فردا دیگه فایده نداره ، چقدر واردی تو ) آقا ! *قول دادی روز محشر لنگ نگذاری مرا ( یه وقت هست تو برا قتلگاه گریه میکنی ، یه وقت مثل الان داری برا عشقت گریه میکنی ) *قول دادی روز محشر لنگ نگذاری مرا *ساکن بیت الحسین امنیتش بالاتر است حاج اسماعیل دولابی اون عارف بزرگ این مطلبو تعریف میکنه میگه جوانی از دنیا رفت ، خوابشو دیدم گفتم حال روزت چطوره ؟ گفت من توی دنیا هر چیم که حرمت نگه نمیداشتم فقط یه عادت خوبی داشتم تو کوچه ، خیابون ، هرجا رد میشدم اگه یه پرچمی میدیدم از امام حسین فقط میگفتم " السلام علی الحسین " ( اینم اگه حاج اسماعیل دولابی نمیگفت من تعریف نمیکردم باید یه چیزی بگیم موثق باشه ) گفت من از دنیا رفتم پروندمو نگاه کردن سریع بستنش گفتن حالش خرابه ، سریع غل و زنجیر کردن ببریدش جهنم ، التماسام فایده نداشت ، کشون کشون منو میبردن طرف جهنم تو راه نگام افتاد به یه پرچم امام حسین ، من نمیدونستم اون آقایی که کناره پرچم وایساده اربابه ، میگه به این ملائکه گفتم اجازه میدین من یه سلام کنم ؟ گفتن تو رو چه به حسین ؟ امام حسین همچین نوکری نمیخواد ، اجازه ندادن من سلام کنم یه چند قدمی کشوندن بردن ، آقایی که کنار اون پرچم وایساده بود فرمود چی شده ؟ چرا دارید مشاجره میکنید؟ گفتن آقا پروندش سیاهه میخواد به تو سلام کنه ، آقا فرمودن میشه من پرونده رو ببینم ؟ ( گوش کن ) پرونده رو دادن خدمت آقا ، آقا یه نگاه کرد سریع بست پرونده رو ، روش یه جمله نوشت ، نوشت یا مُبَدِلَ السَیِئاتِ بالحَسَنات زیرشم امضا کرد حسین بن علی . یعنی ای خدایی که میتونی بدیا رو به خوبی تبدیل کنی من ضامنش میشم .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #شب_نهم_محرم . . 📃 الهی قلبی محجوب و... #مناجات #روضه_متنی ✅ شب #تاسوعا کربلایی مجتبی رمضانی
⏫ برا منم امضا کن ، برا منم امضا کن امشب دیگه یه شبیه که اصلا نمیتونی ردم کنی ، ردم کنی یه قسم میدم . " یا مُبَدِلَ السَیِئاتِ بالحَسَنات " ای خدایی که بدیا رو به خوبی تبدیل میکنی من ضامنش میشم از اون روز دیگه حال و روز منم عوض شد . *قول دادی روز محشر لنگ نگذاری مرا *ساکن بیت الحسین امنیتش بالاتر است (مخصوص خادماست ، بیرونم اگه صدای منو میشنوید) *خیمه ی تو جای کبر و کینه و منصب که نیست *هر کسی خاکی تر آمد عزتش بالاتر است ( آخی ، میخوای نمازت بیشتر کیف کنی ؟یه راه میانبر خوب ، بلدیا من دارم برا خودم میگم ) *نقص های هر نمازش زود کامل میشود *هرکه انس سجده روی تربتش بالاتر است ( اینقد من تو رو دوست دارم صد تا مهر نمازم جلوم بذارن میفهمم کدوم مال کربلاست ، من خاکتم میشناسم آقا، من بوی تربتتو میشناسم آقا ) *هرکه انس سجده روی تربتش بالاتر است (دیدی اصطلاحیه میگن ، دیدن جا شنیدن کجا ؟ اصلا خیلی فرق داره) 🔸
♦️ هرچقدر ما به یاد امام رضا علیه‌السلام هستیم، آن حضرت هم به یاد ما و دعاگوی ماست... حسن بن جَهْم گوید: به حضرت ابو الحسن علی بن موسی الرضا علیه‌السلام عرض کردم: مرا در دعا فراموش نفرمایید. امام علیه السّلام فرمودند: تو می‌پنداری که من تو را فراموش می‌کنم!؟ راوی گوید: من فکر کردم و با خودم گفتم: او برای شیعیانش دعا می‌کند و من هم از شیعیان او هستم. پس عرض کردم: نه، می‌دانم مرا فراموش نمی‌کنید. امام علیه السّلام فرمودند: چگونه فهمیدی؟ عرض کردم: من از شیعیان شما هستم و شما برای آنها دعا می‌کنید. امام علیه السّلام فرمودند: جز این چیز دیگری هم دانستی؟ عرض کردم: خیر. امام علیه‌السّلام فرمودند: إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَا لَکَ عِنْدِی فَانْظُرْ إِلَی مَا لِی عِنْدَکَ 🔹هرگاه خواستی بدانی نزد من چگونه‌ای بنگر که من در نزد تو چگونه ام؟ تو چقدر به یاد من هستی؟ من همان اندازه به یاد توأم. 📚الکافی ج٢ص۶۵۳ .
🟢 گاهی مشکلات زندگی، بهانه‌ای‌ست برای سَر نهادن بر آستان سلطان طوس،‌‌ حضرت شمس‌ُالشموس... صفوان بن یحیی گوید: در مدینه همراه چند نفر در خدمت حضرت رضا علیه‌السّلام بودیم و از کنار شخصی که در مسیری نشسته بود، رد شدیم. آن شخص اشاره به إمام علیه‌السلام کرد و گفت: این امام رافضیان است. عرض کردم: آقاجان! شنیدید آن مرد چه گفت؟ إمام علیه‌السلام فرمودند: آری، او مؤمنی است که در راه تکمیل ایمان است. وقتی شب شد، حضرت برایش دعا کردند. بعد از دعای إمام علیه‌السلام دیدیم دُکانش آتش گرفت و دزدها بقیه سرمایه‌اش را بردند. فَرَأَیْتُ مِنَ الْغَدِ بَیْنَ یَدَیْ أَبِی الْحَسَنِ خَاضِعاً مُسْتَکِیناً 🔻فردا صبح او را خدمت حضرت رضا علیه‌السّلام دیدم که درمانده و با خضوع و خشوع نشسته است. امام علیه‌السّلام دستور دادند و برای او درهم و دینار آوردند و او آنها را گرفت و رفت. بعد إمام علیه‌السلام فرمودند: یَا صَفْوَانُ أَمَا إِنَّهُ مُؤْمِنٌ مُسْتَکْمِلُ الْإِیمَانِ وَ مَا یُصْلِحُهُ غَیْرُ مَا رَأَیْتَ 🔻ای‌صفوان! این مؤمنی است که در راه تکمیل ایمان است و جز آنچه که دیدی، چیزی به صلاح او نبود. 📚الخرائج و الجرائح؛ ص۳۶۹ .
♦️مدّعیٖ خواست که آزار دهد سلطان را غافل از آنکه وجودش به یَدِ سلطان است... ⚡️ حکایت زیبای کسانی که حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را کوچک شمردند... وقتی مأمون، امام رضا علیه‌السّلام را ولی‌عهد و جانشین خود قرار داد، بعضی از اطرافیان مأمون ناراضی بودند و می‌ترسیدند که خلافت از خاندان بنی عباس خارج شود و به خاندان فاطمی علیهم‌السّلام منتقل گردد. به همین جهت از امام‌رضا علیه‌السلام خوششان نمی‌آمد. 🔸عادت حضرت این بود که هر وقت می‌آمد، پیش از مأمون کسانی که در اطاق جلو بودند، از جای حرکت می‌کردند و سلام کرده، پرده را بالا می‌گرفتند تا داخل شود. 🔹وقتی این ناراحتی را نسبت به آن حضرت‌ پیدا کردند، با هم قرار گذاشتند که وقتی امام علیه‌السلام آمد و خواست پیش مأمون برود، به او توجه نکنند و پرده را برندارند. فَبَیْنَا هُمْ قُعُودٌ إِذْ جَاءَ الرِّضَا علیه‌السلام عَلَی عَادَتِهِ فَلَمْ یَمْلِکُوا أَنْفُسَهُمْ أَنْ سَلَّمُوا عَلَیْهِ وَ رَفَعُوا السِّتْرَ عَلَی عَادَتِهِمْ 🔻در همان حین که نشسته بودند امام علیه‌السّلام وارد شد. آنها بدون اختیار سلام کردند و پرده را طبق عادت قبلی برداشتند. وقتی امام داخل شد، یکدیگر را سرزنش کردند که چرا بر خلاف قرارداد عمل کرده‌اند و گفتند: مرتبه دیگر که آمد، پرده را برنمی‌داریم. باز در آن روز وقتی امام علیه‌السّلام وارد شد، از جای حرکت کرده سلام کردند و ایستادند و اما پرده را برنداشتند. فَأَرْسَلَ اللَّهُ رِیحاً شَدِیدَةً دَخَلَتْ فِی السِّتْرِ فَرَفَعَتْهُ أَکْثَرَ مِمَّا کَانُوا یَرْفَعُونَهُ 🔻خدای متعال باد شدیدی فرستاد و پرده را بیشتر از مقداری که آنها برمی‌داشتند، بلند کرد. وقتی وارد شد باد از وزش ایستاد و پرده به جای خود برگشت. در موقع برگشتن باد دومرتبه وزید و زیر پرده زد و آن را بالا برد تا امام خارج گردید. بعد دو مرتبه باد ایستاد و پرده سر جایش برگشت. 📚کشف الغمّة،ج۳ ص۲۶۱ ایام .
♦️ گو زنان مصر را «اربابِ‌یوسف» آمده... ⚡️ عکس‌العمل مردم نیشابور از دیدن جمال دلربای حضرت سلطان علی بن موسی الرضا عليه‌السلام... در روایت آمده است: وقتى که امام رضا علیه‌السلام وارد نیشابور شدند، مردم ازدحام کردند و جلوی استری که إمام علیه‌السلام بر آن سوار بودند را گرفتند و گفتند: شما را به حق اجداد طاهرین‌تان قسم می‌دهيم که پرده را از روی کجاوه کنار بزنید تا جمال مبارك شما را ببينيم و حديثى از اجداد خود بيان بفرمایید تا ياد بودى براى ما باشد. امام علیه‌السلام استر را نگه داشت و سايبان را كنار زد. چشم جمعيت به‌جمال انور إمام علیه‌السلام روشن گرديد. فَكَانَتْ ذُؤابَتَاهُ كَذُؤَابَتَيْ رَسُولِ اللَّهِ وَ النَّاسُ عَلَى طَبَقَاتِهِمْ قِيَامٌ كُلُّهُمْ 🔻گيسوان مباركش شبيه گيسوان رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بود. تمام مردم ايستاده و محو در تماشاى رخسار مباركش بودند. وَ كَانُوا بَيْنَ صَارِخٍ وَ بَاكٍ وَ مُمَزِّقٍ ثَوْبَهُ 🔻بعضى با مشاهده آن حضرت، از شادى فریاد می‌كشيدند؛ عده‏اى واله شده و اشک شوق مي‌ريختند و برخی گریبان چاک می‌دادند. وَ مُتَمَرِّغٍ فِي التُّرَابِ وَ مُقْبِلٍ حِزَامَ بَغْلَتِهِ وَ مُطَوِّلٍ عُنُقَهُ إِلَى مَظَلَّةِ الْمَهْدِ 🔻 برخی خود را در خاك مي‌انداختند و لِجام استر را مى‏بوسيدند و گردن برافراشته تا آن حضرت را مشاهده نمايند. إِلَى أَنِ انْتَصَفَ النَّهَارُ وَ جَرَتِ الدُّمُوعُ كَالْأَنْهَارِ 🔻این جریان تا ظهر ادامه داشت و مردم همانند رود ، از شوق جمال آن حضرت گریه می‌کردند. هزاران کاتب آمدند و حضرت‌ در آخر حدیث معروف سلسلة الذهب را بیان فرمودند. 📚کشف الغُمّه،اربلی(ق۷)،ج۱ ص۳۰۸ .
allme-tabatabaei-v-emam-reza.ppsx
1.71M
💻پاورپوینت 📜عنوان: سخنان علامه طباطبایی رحمه الله در مورد علیه السلام علیه‌السلام علیه‌السلام
ما و دیگران(1156).pdf
639K
📖عنوان: ما و دیگران 📜موضوع: آداب اجتماعی مثل سلام کردن، دست دادن، خوشرویی، در سیره موضوع اهل بیت علیهم السلام 😁مخاطب: کودک ( ابتدایی) 🙏🏻قالب های بکار گرفته متثیل، سوال، شکل، ، شده
مؤسسـه روایت سیره ی شهدا.pdf
531.7K
📜 فیش راوی متنی pdf 📖عنوان: فتح‌خرمشهر فتح ارزش‌هاست 📚موضوع: سوم خرداد و فتح خرمشهـر 👥مخاطب: عموم مذهبی و انقلابی ✍️ تهیـه شده در واحد پژوهش مؤسسـه روایت سیره شهـدا
. 🔴 احادیثی که از آنها بی خبریم در روایتى از امام صادق علیه السلام در کتاب «اثبات الهداة» نقل شده: «اذا خرج القائم یقوم بامر جدید، و کتاب جدید، و سنّة جدید و قضاء جدید; هنگامى که قائم خروج کند، امر تازه، روش تازه و داورى تازه اى با خود مى آورد». 🔻یکى از دوستان امام صادق(علیه السلام) به نام «عبداللّه بن عطا» مى گوید: از امام پرسیدم: روش و سیره مهدى(علیه السلام) چگونه است؟ امام فرمود:«یصنع ما صنع رسول اللّه(صلى الله علیه وآله وسلم) یهدم ما کان قبله کما هدم رسول اللّه امر الجاهلیّة و یستأنف الاسلام جدیداً;کارى را که رسول خدا انجام داد، انجام مى دهد. برنامه هاى (نادرست) پیشین را ویران مى سازد، همان گونه که رسول خدا اعمال جاهلیّت را ویران ساخت و اسلام را نوسازى مى کند.» امشب به مناسبت شهادت حضرت صادق علیه السلام روایات ایشان را مرور میکردم که این حدیث به ذهنم آمد و گفتم چند خطی درموردش بنویسم؛ با خودم گفتم اگر حضرت صاحب(عج) ظهور کنند و روایات ائمه قبلی را تکرار کنند، مردم دنیا پیشکش، اکثر شیعیان میگویند ایشان دین جدید آورده است! چرا قبلش این حرفها را نشنیدیم!؟ 🔻ظهور کنند و مثل حضرت علی علیه السلام که به مردان کوفه در مورد غیرت گفتند به ما بفرمایند: انَّ نِسَاءَكُمْ‏ يُدَافِعْنَ الرِّجَالَ فِي الطَّرِيقِ أَ مَا تَسْتَحْيُونَ؟! حیا نمی کنید که زنان شما در راه ها به مردان تنه می زنند؟! 🔻یا بفرمایند: أَ مَا تَسْتَحْيُونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَكُمْ يَخْرُجْنَ إِلَى الْأَسْوَاقِ وَ يُزَاحِمْنَ الْعُلُوج؟!‏»؛ آیا شرم نمی کنید و به غیرت نمی آیید که زنان تان راهی بازارها و مغازه ها می شوند و با افراد بی دین برخورد می کنند؟!. 🔻یا مثل مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها بفرمایند: خَيْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا يَرَيْنَ الرِّجالَ وَ لا يَراهُنَّ الرِّجالُ یعنی بهترين چيز برای زنان آن است كه مردان را نبینند و مردان آنها را نبینند. 🔻یا بفرماید مادر ما حضرت زهرا در مقابل مرد نابینا هم حجابش را رعایت میکرد و این حدیث را نقل کند مادرم حضرت زهرا فرمود گرچه او نابینا است ولب من که او را میبینم، نمیخواهم بدون حجاب نامحرم را ببینم: اسْتَأْذَنَ أَعْمَى عَلَى فَاطِمَةَ(س)، فَحَجَبَتْهُ. فَقَالَ لَهَا النَّبِيُّ(ص): لِمَ تَحْجُبِينَهُ وَ هُوَ لَا يَرَاكِ؟ قَالَتْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ! إِنْ لَمْ يَكُنْ يَرَانِي... 🔻یا مثل پدرش امیرالمومنین بفرماید: لباس ضخیم بپوشید؛ چرا که هرکس لباسش نازک باشد، دینش هم نازک است. 🔻یا مثل امام صادق که به یکی ازخواهران محمدبن ابی‌عمیر فرمود به زنان بفرماید: وقتی که به دیدار برادرت رفتی لباسهای رنگارنگ و تحریک‌آمیز برتن نکن. 🔻یا مثل پیامبر اکرم بفرماید: بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش، آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند. 🔻یا مثل امام صادق به روز قیامت اشاره کند و بفرماید: روز قیامت زن زیبا را که به خاطر زیبایی‌اش در فتنه افتاده است و فریب زیبایی‌اش را خورده برای حساب می‌آورند. پس به خدا می‌گوید: خدایا، تو خود مرا زیبا خلق کردی و به سبب آن در فتنه افتادم. پس حضرت مریم را حاضر می‌کنند و ندا داده می‌شود: آیا تو زیباتری یا مریم؟ ما او را در نهایت زیبایی آفریدیم، اما او گناه نکرد. 🔻اگر امام زمان ظهور کند و این احادیث را تکرار کند ما منکر او نمیشویم که این حرفها چیه آقا؟! این هنوز در بخش حجاب است وگرنه هزاران حدیث در موضوعات مختلف است که در کتابخانه ها خاک میخورد و ما شیعیان هم به آنها عمل نمی کنیم چه رسد مردم دنیا. ┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅ ‌
مصیبت راتبه شب چهارم 1400.aac
10.59M
🎧 🎧 صوتی 🔹 فرزندان حضرت زینب سلام‌الله علیها 🔹 حجةالاسلام محسن حنیفی
. علیه‌السلام علیه‌السلام کلُّ الجَزَعِ وَالبُکاءِ مَکروهٌ، سِوَی الجَزَعِ وَالبُکاءِ عَلَی الحُسَینِ(علیه‌السلام)، فَإِنَّهُ فیهِ مَأجورٌ. هر بی تابی و گریه‌ای ناپسند است، جز بی تابی و گریه بر حسین علیه‌السلام که پاداش هم دارد. «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک‌َالفَرَج» «اللهم العَن الجِبت والطّاغوت والنّعثل» 📚 الامالی طوسی ..... علیه‌السلام علیه‌السلام وَ قَدْ شَقَقْنَ اَلْجُيُوبَ وَ لَطَمْنَ اَلْخُدُودَ اَلْفَاطِمِيَّاتُ عَلَى اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَلَى مِثْلِهِ تُلْطَمُ اَلْخُدُودُ وَ تُشَقُّ اَلْجُيُوبُ همانا فاطمیات(دختران زهرا علیها السلام) بر حسین بن علی علیه‌السلام گریبان دریدند و بر گونه‌ها لطمه زدند و بر مثل چنین بزرگمردی باید لطمه زد و گریبان درید. «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک‌َالفَرَج» «اللهم العَن الجِبت والطّاغوت والنّعثل» 📚 تهذيب الأحکام ...... علیه‌السلام علیه‌السلام جابر عَنْ أَبِی جَعْفَرٍعلیه السلام قَالَ قُلْتُ لَهُ مَا الْجَزَعُ قَالَ أَشَدُّ الْجَزَعِ الصُّرَاخُ بِالْوَیْلِ وَ الْعَوِیلِ وَ لَطْمُ الْوَجْهِ وَ الصَّدْرِ وَ جَزُّ الشَّعْرِ مِن النَّوَاصِی جابر گوید به امام باقر علیه‌السلام گفتم: جزع یعنی چه؟حضرت فرمودند: شدیدترین جزع، فریاد زدن به ویل و بلند گریه کردن و فریاد زدن و بر سر و صورت زدن و کندن موهای پیشانی است. «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک‌َالفَرَج» «اللهم العَن الجِبت والطّاغوت والنّعثل» 📚 وسائل الشیعه .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا