eitaa logo
حقیق
6.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
120 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
31.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌فیلم کوتاه «ماهی‌ و من» یکی از زیباترین فیلم‌ کوتاه‌های ایرانی☘️ از جشنواره ‌های بین‌المللی کلی جایزه برده🎁 ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
توصیه های رجبیه.mp3
8.09M
🎙 توصیه های رجبیه استاد یزدان پناه ▫️طلبه بدون کار علمی، احساس پوچی و بدون کار روحی، احساس تناقض می‌کند! 🔹 ما فقط برای درس خواندن به دنیا نیامده‌ایم. طلبگی فقط، کار علمی نیست، باید با عبادت، با عالم بالا مناسبت پیدا کرد... ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
🔰 حکومت ها و منطق کسب رضایت مردم 🔹احتياجات بشر در آب و نان و جامه و خانه خلاصه نمي‏شود، يك اسب و يا يك كبوتر را مي‏توان با سير نگهداشتن و فراهم كردن وسيله آسايش تن، راضي نگهداشت ولي براي جلب رضايت انسان؛ عوامل دروني به همان اندازه مي‏تواند مؤثر باشد كه عوامل جسماني. حكومت‌ها ممكن است از نظر تأمين حوايج مادي مردم، يكسان عمل كنند، در عين حال از نظر جلب و تصميم رضايت عمومي يكسان نتيجه نگيرند، بدان جهت كه يكي از آنها حوائج رواني اجتماعي را بر مي‏آورد و ديگري برنمي‏آورد. 🔹يكي از چيزهايي كه رضايت عموم بدان بستگي دارد اينست كه حكومت با چه ديده‏اي به توده مردم و به خودش نگاه مي‏كند؟ با اين چشم كه آنها برده و مملوك و خود مالك و صاحب اختيار است؟ يا با اين چشم كه آنها صاحب حق‏اند و خود تنها وكيل و امين و نماينده است؟ در صورت اول هر خدمتي انجام دهد از نوع تيماري است كه مالك يك حيوان براي حيوان خويش، انجام مي‏دهد و در صورت دوم از نوع خدمتي است كه يك امين صالح انجام مي‏دهد. اعتراف حكومت به حقوق واقعي مردم و احتراز از هر نوع عملي كه مشعر بر نفي حق حاكميت آنها باشد، از شرايط اوليه جلب رضا و اطمينان آنان است. 🔹در قرون جديد، چنانكه مي‏دانيم، نهضتي بر ضد مذهب در اروپا بر پا شد و كم و بيش دامنه‏اش به بيرون دنياي مسيحيت كشيده شد، گرايش اين نهضت به طرف ماديگري بود. وقتي كه علل و ريشه‏هاي اين امر را جستجو مي‏كنيم مي‏بينيم يكي از آنها نارسايي مفاهيم كليسايي، از نظر حقوق سياسي است. در باب كليسا و همچنين برخي فيلسوفان اروپايي، برخي پيوند تصنعي ميان اعتقاد به خدا از يك طرف و سلب حقوق سياسي و تثبيت حكومت‌هاي استبدادي از طرف ديگر، برقرار كردند. طبعاً نوعي ارتباط مثبت ميان دموكراسي و حكومت مردم بر مردم و بي‏خدايي فرض شد. چنين فرض شد كه يا بايد خدا را بپذيريم و حق حكومت را از طرف او تفويض شده به افراد معيني كه هيچ نوع امتياز روشني ندارند تلقي كنيم و يا خدا را نفي كنيم تا بتوانيم خود را ذي حق بدانيم. 🔹از نظر روانشناسي مذهبي، يكي از موجبات عقبگرد مذهبي، اين است كه اولياء مذهب ميان مذهب و يك نياز طبيعي، تضاد برقرار كنند، مخصوصاً هنگامي كه آن نياز در سطح افكار عمومي ظاهر شود. درست در مرحله‏اي كه استبدادها و اختناقها در اروپا به اوج خود رسيده بود و مردم تشنه اين انديشه بودند كه حق حاكميت از آن مردم است، كليسا يا طرفداران كليسا و با اتكاء به افكار كليسا، اين فكر عرضه شد كه مردم در زمينه حكومت، فقط تكليف و وظيفه دارند نه حق، همين كافي بود كه تشنگان آزادي و دموكراسيو حكومت را برضد كليسا، بلكه بر ضد دين و خدا بطور كلي برانگيزد 🖌مرنضی مطهری، ، سيري در نهج‏البلاغه، تهران، صدرا، 1394، صص 133-135. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: از بزرگترین و اولین اهداف کسانی که مخاطب دارند، زنده‌کردن امید در دل‌هاست. رهبر انقلاب: 🔹درست نقطه مقابل آن کاری که دشمن می‌خواهد بکند که امید را از دل جوان‌های ما خارج کند، همه کسانی که در زمینه‌های تبلیغاتی مخاطب دارند، یکی از بزرگ‌ترین و اولین اهدافشان بایستی این باشد که امید را در دل‌ها زنده‌ کنند و حرف ناامیدکننده بر زبان جاری نکنند. ۱۴۰۳.۱۰.۱۹ ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ۲۱ دی ماه سالروز شهادت دانشمند هسته ای ایران 🌷 💠مصطفی احمدی روشن (۱۷ شهریور ۱۳۵۸ – ۲۱ دی ۱۳۹۰) معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود. او پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی C4 در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) ترور شد. ◀️ او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه صنعتی شریف بود. رضا قشقایی فرد نیز که همراه وی بود، بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.🌹 ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🌺 🌺امام محمد تقی علیه السلام فرمودند: 🌺مؤمن در هر حال نیازمند سه خصلت است: 🌺توفیق از طرف خداوند متعال، 🌺واعظی از درون خود، 🌺و قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید. 🌺ولادت با سعادت مظهر تمام عیار جود و کرم حضرت جواد الائمه علیه السلام را به محضر مقدس امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و محبان حضرتش تبریک و تهنیت عرض می نمایم . ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🔘این عکس طرف رکن یمانی دیوار کعبه است و همان ترک دیوار هنگام ورود فاطمه بنت اسدسلام الله علیها به کعبه و به دنیا آمدن امام علی علیه‌السلام 🔹وهابیون سال ها کوشیدند که با تعمیر و پوشش این ترک، آن را از چشم مردم مخفی کنند ولی این ترک از بین نمی‌رود تا امامت را بر همگان نشان دهد. 🔹همه مسلمانان اعجاز ولادت حضرت علی(علیه السلام) در کعبه را پذیرفته‌اند. با توجه به تخریب و تجدید بنای کعبه در سال های بعد از ولادت و زندگی حضرت علی علیه السلام ،شکافی دائمی در رکن یمانی کعبه است که بارها توسط رژیم آل‌سعود ترمیم شده ولی فایده ای نداشته! 🔹خیلی جالب برانگیز است سعودی‌ها با این همه امکانات مهندسی و این همه تعصب و تلاش در نفی ویژگی های ممتاز امیرالمومنین، نتوانسته‌اند محل شکاف کعبه را بپوشانند. هر راهی را امتحان کردند اما کاری نتوانستند انجام دهند. ▪️ "یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون" ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
🌸 🌼 پدر ستون خانه و مظهر امنیت ☘ قهرمان من روزت مبارک. 🌺 میلاد باسعادت حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر مبارک باد. ⛱با حقیق همراه باشید @haqiq_center
هدایت شده از حقیق
💠چرا دعایم مستجاب نمی‌شود؟ ➖پاسخ مولی المتقین امیر مومنان (ع) را بشنویم: امیر المومنین امام علی(عليه السلام) در بخشی از نامه 31 «نهج البلاغه» به امام حسن(علیه السلام) چهار دلیل برای این پاسخ بیان می‌کنند: 1️⃣ نخست اينكه نيّت دعاكننده در اجابت مؤثر است لذا بسته به نیت شخص که مثلا از عمق وجود و و شدت اضطرار باشد یا از روی استغناء و بی نیازی، استجابت تقدم و تأخر پیدا می کند. حضرت مى فرمايد: (و هرگز نبايد تأخير اجابت دعا تو را مأيوس كند؛ زيرا بخششِ پروردگار به اندازه نيّت [بندگان] است)؛ «فَلَا يُقَنِّطَنَّكَ إِبْطَاءُ إِجَابَتِهِ فَإِنَّ الْعَطِيَّةَ عَلَى قَدْرِ النِّيَّةِ». 2️⃣ حضرت به دومين مانع اشاره كرده و مى فرمايد: (گاه مى شود كه اجابت دعا به تأخير مى افتد تا اجر و پاداش درخواست كننده بيشتر گردد و عطاى آرزومندان را فزون تر كند)؛ «وَ رُبَّمَا أُخِّرَتْ عَنْكَ الْإِجَابَةُ، لِيَكُونَ ذَلِكَ أَعْظَمَ لِأَجْرِ السَّائِلِ وَ أَجْزَلَ لِعَطَاءِ الْآمِلِ». به بيان ديگر خداوند اجابت دعاى بنده اش را به تأخير مى اندازد تا اجر و پاداش بیشتری نصيب او گردد و اين نتيجه علاقه اى است كه خدا به او دارد. 3️⃣ آن گاه درباره سومين مانع چنين مى فرمايد: (گاه مى شود چيزى را از خدا مى خواهى و به تو داده نمى شود در حالى كه بهتر از آن در كوتاه مدت يا دراز مدت به تو داده خواهد شد يا آن را به چيزى كه براى تو بهتر از آن است تبديل مى كند)؛ «وَ رُبَّمَا سَأَلْتَ الشَّيْ‏ءَ فَلَا تُؤْتَاهُ، وَ أُوتِيتَ خَيْراً مِنْهُ عَاجِلًا أَوْ آجِلاً». اشاره به اينكه گاه چيز كوچكى از خدا مى خواهى و خداوند به مقتضاى عظمتش و گستردگى رحمتش آن را به تو نمى دهد و از آن برتر را زود يا دير در اختيار تو مى گذارد؛ مانند كسى كه به سراغ شخص كريمى مى رود و از او تقاضاى خانه محقر معينى مى كند و او درخواستش را نمى پذيرد؛ اما بعداً خانه اى وسيع و آباد و مرفه در اختيار او مى گذارد. 4️⃣ سپس حضرت از علت چهارم سخن مى گويد كه از مهمترين علت هاست و مى فرمايد: (گاه چيزى از خدا مى خواهى كه اگر به آن برسى مايه هلاك دين توست [خداوند آن را از تو دريغ مى دارد و چيزى بهتر از آن به تو مى دهد])؛ «أَوْ صُرِفَ عَنْكَ لِمَا هُوَ خَيْرٌ لَكَ، فَلَرُبَّ أَمْرٍ قَدْ طَلَبْتَهُ فِيهِ هَلَاكُ دِينِكَ لَوْ أُوتِيتَهُ». ✍️ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center