eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
485 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸رقابت نخبگانی مسئله محور دین و حکمرانی (سال دوم) 💠عرصه های رقابت 1️⃣ - قوه قضائیه حل مسائل منتخب قوه قضائیه با محوریت سند تحول قضائی 2️⃣- شورای نگهبان صلاحیت و فرآیندهای شورای نگهبان در بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی 💠امتیازات 🔸 ۶۰ میلیون تومان حمایت نقدی و پژوهشی 🔸تا ۳۰ امتیاز نخبگانی بنیاد ملی نخبگان 🔸امکان همکاری پژوهشی با پژوهشکده شورای نگهبان و معاونت راهبردی قوه قضائیه 🔸استفاده از اساتید برتر پژوهشکده شورای نگهبان 🔸حمایت از ایجاد تیم های حل مسائل حکمرانی در انتهای رویداد 💠زمان برگزاری: تیر و مرداد 1401 💠مهلت ثبت نام: ۵ الی ۲۵ خرداد لینک ثبت نام: 🌐https://dinhokmrani.org/event2 میز قوه قضاییه👆👆 🌐https://dinhokmrani.org/event3 رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان👆👆 @HOWZAVIAN @din_hokmrani
🔴 جشن اصلاح‌طلبانه‌ی دو پاره کردن ملت! ✍️ کبری آسوپار 🔹 محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب در سخنانی انتقادی نسبت به اصلاح‌طلبان گفته بود که «رژیم حقیقت یک جامعه اگر رژیم ارزشی و دینی است، نو اصلاح‌طلبی نمی‌تواند به‌صورت تافته‌ای جدا بافته وارد فضای سکولار شود و بخواهد از آن زاویه با جامعه سخن بگوید، و باید بداند ریزبدنه‌هایی که به صورت هیئت‌ها و مساجد عمل می‌کنند -و دیری است که اصلاح‌طلب‌ها آن را به حاشیه کشیده‌اند- می‌توانند مجرای ارتباط با توده‌های مردم باشند. من باید مشقی بنویسم که با شرایط زمانه و جامعه من بخورد و بتواند یک جریان را مورد پذیرش مردم قرار بدهد، نه اینکه مردم نتوانند با آن رابطه برقرار کنند.» 🔸 از سخنان او هنوز یک هفته هم نمی‌گذرد که خواص اصلاح‌طلب تمام قد به تقابل با برنامه‌ای برخاسته‌اند که برای بیعت کودکان این جامعه با امام زمان (عج) تدارک دیده شد و محور آن هم سرودی حماسی در مورد حضرت بود؛ سلام فرمانده! ✅ بهانه کرده‌اند که مصادف با عزای مردم آبادان، در ورزشگاه «جشن» گرفته‌اند. چه کسانی را می‌گوییم؟ حامیان همان جریانی که در دوران دولت‌شان، متروپل مجوز گرفته و استاندار محبوب‌شان ربان افتتاحیه متروپل را قیچی زده و ۶ ماه مانده به پایان دولت روحانی، با حکم او رییس سازمان ملی استاندارد شده است. 🔹 می‌گویند در شب شهادت امام صادق علیه‌السلام جشن گرفته‌اند؛ چه کسانی؟ همان‌هایی که سال ۸۸ لیدرها و حامیان جریانی بودند که حرمت شکنان عاشورا را، حمله کنندگان به نمازگزاران ظهر عاشورا و آتش زنندگان پرچم اباعبدالله را «مردم خداجوی تهران» نامیدند. می‌گویند گردهمایی سرودخوانی حماسی برای امام زمان، «جشن» است. چه کسانی؟ همانانی که عمری مردم مذهبی و مداحان اهلبیت را متهم کردند که مجالس شهادت و تولدتان همه عزاست و بلد نیستید جشن بگیرید و مولودی خوانی‌تان در نیمه شعبان و ولادت امام زمان هم شبیه عزاداری‌ست. 🔸 می‌دانید آقای عبدی، آقای صادقی، آقای رمضان‌زاده، برادران اصلاح‌طلب! تعارف که نداریم؛ این ژست‌ها به شما نمی‌آید! طوری برای گردهمایی «سلام فرمانده» جشن، جشن راه انداخته‌اید، گویی خانه را یک هفته‌ست سیاه‌پوش کرده‌اید و خواب و خوراک را از غم متروپل کنار گذاشته و همه برنامه‌هایتان را لغو و فقط عزاداری می‌کنید! می‌دانید، صدای دعای بخشی از مردم مومن و هیاتی این سرزمین در ورزشگاه آزادی برای مصیبت‌دیدگان آبادانی زیاده بلند بود، حواس‌مان از مجلس عزای شما برای متروپل پرت شد. نشانی روضه و مجلس عزایتان را بفرمایید، برای عرض تسلیت خدمت برسیم! ✅ از قضا جشن اصلی را شما گرفته‌اید که آوار متروپل گرچه برای مردم آبادان، مرگ و مصیبت آورد، برای شما بهانه آفرید تا با قوت بیشتری تلاش دو ماهه برای تخریب سرودی امام زمانی را پیش ببرید. وگرنه سلام فرمانده نه جشن بود و نه بی اعتنا به مصیبت بخشی از مردم. از قضا این مردم به خوبی آموخته‌اند در عزا و مصیبت، به سایه توسل اهلبیت علیهم‌السلام پناه بجویند و درد را تسلی ببخشند و صبوری هدیه بگیرند. 🔹 اما شما هم با خودتان و ملت تعارف نداشته باشید؛ توانایی شکل‌دهی اجتماعی مذهبی را ندارید. راقم این سطور پیش از این مراسمات مذهبی جریان شما را هم از نزدیک دیده است. بانی مجلس حجت‌الاسلام محسن رهامی بود و سخنران آن شب، حجت‌السلام سید هادی خامنه‌ای. تعداد خانم‌ها شاید ۱۰ نفر بود و تعداد آقایان هم در نهایت ۱۵۰ نفر. آنقدر گفتمان خود را مبتنی بر تقابل با نظام ارزشی جامعه اسلامی نهاده‌اید که توان شکل‌دهی یک اجتماع مذهبی را حتی در دهه اول محرم هم ندارید و حتی همان مردمی هم که انتخاب سیاسی‌شان شما هستید، روضه‌ و اشک‌شان را پای منبر مداحانی دارند که شما آنها را بخاطر مواضع سیاسی‌شان تخطئه می‌کنید. 💢 شما نمی‌توانید مرجع مذهبی مردم باشید. برای پوشاندن چنین ضعفی، فریاد می‌کشید، آنقدر بلند که صدای هیاهوی‌تان مانع شنیدن حرف حق شود. اما آنچه را که دارید دوپاره می‌کنید و پاره‌ای را در ورزشگاه آزادی و پاره‌ای را به آبادان می‌اندازید، جامعه ایران است. اویی که در آبادان مصیبت دیده، مردم است، اویی هم که در ورزشگاه آزادی به امام زمان سلام می‌دهد، مردم است. و شک نکنید اگر گردهمایی سلام فرمانده در آبادان برگزار شود، همان عزاداران خواهند آمد و اگر فراخوان اعزام مردم عادی به آبادان برای کمک صادر شود، پدران همان کودکانی که در آزادی سلام فرمانده خواندند، صف اول داوطلبین خواهند بود. چنانچه حصر آبادان را در دوران جنگ تحمیلی همین ولایتمداران و هیاتی‌ها شکستند. این ملت را که همیشه در کنار هم بوده‌اند، دو پاره نپسندید. @HOWZAVIAN @kh_enghelab
نویسندگان حوزوی
🔴 جشن اصلاح‌طلبانه‌ی دو پاره کردن ملت! ✍️ کبری آسوپار 🔹 محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب در سخنان
یادداشت‌های خانم کبری آسوپار را ارزش خواندن دارند ضمن این که خواننده مطبوعاتی هم نباید عینک نقد را بر زمین بگذارد.
🔴 سیاسی کاری افراطی جشنواره کن ✍️ بابک شکورزاده جشنواره کن در طول دور‌ه‌های مختلف به وضوح نشان داده که سیاسی کاری را بر ارزش هنری اثر ترجیح ‌می‌دهد و اساسا جشنواره‌ای سیاسی است. حداقل در مورد آثار ایرانی به روشنی این مطلب را به اثبات رسانده است. هر فیلمی که فلاکت و بدبختی جامعه ایران را به تصویر بکشد و سیاه نمایی بیشتری داشته باشد خواهان بیشتری در این جشنواره دارد و بهتر مورد تمجید قرار می‌گیرد. البته این رویه منحصر به جشنواره کن نیست و برخی از جشنواره‌های غربی دیگر را نیز شامل می‌شود؛ ولی به هر حال از جهت اسم و رسمی که این جشنواره دارد این روند در این جشنواره بیشتر به چشم می‌آید. با وضعیتی که این جشنواره دارد که حتی صدای " ژان لوک گدار " فیلمساز سرشناس و صاحب سبک فرانسوی را درآورده و او هم اذعان به سیاسی کاری این جشنواره دارد، انسان به این نتیجه می‌رسد که فیلمساز غیور و شرافتمند کسی است که اگر اثرش در این جشنواره گُل کرد باید به حال خود تأسف بخورد و بداند که مسیر غلطی را پیموده تا مورد تحسین این جشنواره قرار گرفته است. اوج وقاحت و سیاسی کاری این جشنواره در دوره اخیر، جایزه‌ بهترین بازیگر زن است که به زهرا امیرابراهیمی بازیگر مهاجرت کرده و فاسد فیلم موهن عنکبوت مقدس داده شد. فیلمی که علاوه بر دروغ‌پردازی و تحریف وقایعی در طول سال‌های 80- 79، بی‌شرمانه به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان توهین کرده است. این هتاکی به نمایی از فیلم باز می‌گردد که نام آن یعنی عنکبوت مقدس بر روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام نمایش داده شده است و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است. برخی از چهر‌ه‌های فرهنگی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و به نوعی از ساحت این امام رئوف و عظیم‌الشأن دفاع کرده‌اند. حامد عسگری شاعر و از چهره‌های فرهنگی با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود خطاب به زهرا امیرابراهیمی یکی از بازیگران اصلی این فیلم که به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفته است، نوشته: «امام رضا علیه‌السلام مهربان‌تر از این حرفا است که برشما غضب بگیرد، من هم فحش و توهینی نمی‌کنم. مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید، زهرا خانم» حجت الاسلام امیرحسین جعفری از فعالان فرهنگی در پستی اینستاگرامی نوشته است: «حالا باید به این زن گفت که اگر یک نَمی از دریای غیرت و مرام امام رئوف ما در کسی وجود داشته باشد، امکان ندارد رضا باشد به اتفاقی که برای شما افتاد. ضربه زنندگان به آبروی شما، طبق نظر اسلام مستحق بزرگترین مجازات‌ها هستند و در روز قیامت قطعا باید حق شما را ادا کنند با شدیدترین حالت... با ایفای نقش در فیلمی که به امام هشتمِ عزیز توهین می‌کند، دقیقا از چه انتقام گرفته‌اید؟» با این اوصاف آن چه که مایه تأسف است این است که برخی‌ها در داخل کشور به زهرا امیر ابراهیمی بابت این جایزه تبریک گفته‌اند و مصیبت در جایی است که این‌ها اطلاع داشته باشند که این شخص برای چه فیلم موهنی جایزه دریافت کرده است! امیدواریم که خداوند متعال همه ما را از خواب غفلت بیدار نماید و محبت اهل بیت عصمت و طهارت ارادت به ایشان را بیش از پیش در دل‌های ما افزون فرماید و ما را در زمره مدافعین ساحت این بزرگان قرار دهد. "السلام علیک ایها الامام الرئوف یا علی بن موسی الرضا " @HOWZAVIAN
gooyeh_1950 (2).pdf
8.89M
❇️ روزنامه / شماره 1950 ✅ دو شنبه 9 / خرداد 1401 شمسی / سال / 8 صفحه ⬅️هر با مداد ما را در های دنبال و پی دی اف راروی تارنماهای و گویه ملاحظه نمایید. https://www.jaaar.com/kiosk/archives/Gooyeh https://www.gooyeh-qom.com/
نویسندگان حوزوی
❇️ روزنامه #گویه / شماره 1950 ✅ دو شنبه 9 / خرداد 1401 شمسی / سال #هجدهم / 8 صفحه ⬅️هر با مداد
👌 گاهی اوقات دوستان مطبوعاتی و رسانه‌ای بسته های خبری شان را برای مدیر نویسندگان حوزوی ارسال می کنند، بی تردید همه محتوای یک رسانه را نمی توان به نقد و بررسی نشست؛ اما این نگاه را می توانید شما داشته باشید. هدف اصلی من در ارسال این بسته های رسانه ای آشنایی نویسندگان فاضل حوزوی با فرم و روش ستون بندی است. امیدوارم روزی برسد که تعداد ستون نویس های حوزوی در حوزه از تعداد انگشتان به بی شمار برسند. مخلص شما😊
. 📜 واکنش به اهانت فیلم "عنکبوت مقدس" به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) ✍️ الناز رحمت نژاد جشنواره "فیلم کن" باید نسبت به احساسات جریحه دار شده میلیون ها عاشق امام رضا در جهان پاسخگو باشد ⏹ هیچ ایرانی مسلمانی نمی تواند به فیلم "عنکبوت مقدس" که هدفش تخریب جامعه ایران اسلامی و مشهد است نه حل یک بحران اجتماعی افتخار کند. 🔗متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🕷عنکبوت‌های نامقدّس ✍️محمدجواد محمودی 👹شیطان که اصلی‌ترین مصداق امروزی آن، لیبرالیسم غربی است؛ سال‌هاست با شعار سکولاریسم و دموکراسی و آزادی، بشر را به بردگی گرفته است. 👈🏻او با اسلام_منفعل سازش دارد و از اسلام فعال و کنشگر، واهمه... رفاقت دیرینه‌اش با و دشمنی آشکارش با ، گواه صادقی بر این مدّعاست! 😡راز عصبانیت دشمن از هم همین است، 🌱چون این سرود انتظار پویا را نغمه می‌کند، و زمانی که میلیون‌ها آزاده با این سرود همنوا می‌شوند، پایه‌های این قدرت پوشالی را به لرزه در می‌آید... ⚠️این در صورتی است که اگر هزاران سرود بسازی، امّا سخنی از انتظار و انقلاب نزنی، 👏🏻نه تنها ناراحت نمی‌شود، چه بسا برایت بایستد و کف هم بزند!!! 🏆با این بیان، تجلیل و تقدیر شیاطین، از امثال امری طبیعی است، چون باید ایجاد و تقویت شود، و الّا اگر دنیا حرف شیعه انقلابی را بشنود، از خواب غفلت و بردگی بیدار خواهد شد! ‼️آن‌ها خوب می‌دانند که بارگاه حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام)، پایگاه آزادگان جهان و پایتخت است... و به همین دلیل، از این نام ترس و وحشت دارند! 🕸عنکبوت، خانه‌اش سست‌ترین است، «إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ»، و چه لانه‌ای سست‌تر از تمدّن نحس غربی؟! ❌زوال و نابودی‌تان نزدیک است، ... @HOWZAVIAN
💐میلاد حضرت معصومه(س) و دو نوشتار 🌼 مقام عصمت حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از کرامات روشن حضرت که برای همه محسوس می باشد، این است که پس از دفن این بانو در قم در پرتو توجهات و فیوضات حضرت فاطمه معصومه ـ علیها السلام ـ علوم اسلامی در این شهر رشد و گسترش بی نظیر در طول تاریخ یافته و عالمان بزرگی در دامن معنویت این بقعه مطهر و آسمانی تربیت شده هر یک از عالمان تربیت شده در فضای معنوی شهر قم در هر نقطه از ایران و جهان استقرار یافته اند. 🔗 متن کامل در خبرگزاری حوزه 🌼 چرا حضرت معصومه(س) قم را برای سکونت انتخاب کردند؟ مطالعه سیره ائمه گواهی می‌دهد که طهارت و پاکی مادر شرط اساسی برای گزینش مادران امامان بوده است و سعادتی که نصیب فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ شده این بود که مادرش، مادر امام رضا ـ علیه السّلام ـ نیز بود. لذا از هر آلودگی در هر اندازه‌اش به دور ماند. 🔗 متن کامل در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
💢 در ، هرزۀ بزک‌شده به دست شیاطین و دشمنان جمهوری اسلامی و عرض ارادت به ساحت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثناء 👾هرزۀ فرومایه ✍️ محمدتقی عارفیان ای زنک گفته‌ای که زَر شده‌ای فکر کردی که مفتخر شده‌ای مفت‌‌مفتی ولی تو خر شده‌ای باز هتّاک و پرده‌در شده‌ای هرزه بودی و هرزه‌تر شده‌ای ننگ این مرز پرگُهر شده‌ای لعنت بی‌حدوعدد بر تو خواری و عار تا ابد بر تو تو به‌ظاهر شدی ستارۀ کَن با فروش تن و تبار و وطن پای تا سر، تو را گرفته لجن به بهای چه می‌فروشی تن؟ داده‌ای روح خود به اهریمن بر تو نفرین مرد و لعنت زن تو به شیطان فروختی خود را شدی عفریته، سوختی خود را جز بدی هیچ نیست زینت تو راه ابلیس شد طریقت تو فسق و بی‌عفتی شریعت تو مرگ بر این‌همه رذیلت تو گشت "بَل هُم اَضَلّ" حقیقت تو شده از کَن، لجن غنیمت تو شدی از مستی هوس، کر و کور بر سرت خاک عالم ای مزدور! ای فرومایۀ پلید دَبَنگ بندۀ شهوتی و بند فرنگ هنرت نیست جز جفا و جفنگ پر شد آیینۀ دلت از زنگ خوردی از جام جهل غرب، شرنگ کرده‌ای باز پاره پالاهنگ جفتک انداختی چو ماده‌خران تا شوی رام جشن بی‌هنران هنر هفتم تو شد گندم کردی اصل و نژاد خود را گم پشت کردی به قبلۀ هفتم تا شوی برگزیده در کَن و رُم شده‌ای چارپای بی دم و سُم در جهنم شود تنت هیزم فکر کردی شدی هنرپیشه زدی اما به ریشه‌ات تیشه گر که عریان شدن هنر باشد هر سگ و خوک از تو سر باشد هنرت هتک دین اگر باشد سود هم جملگی ضرر باشد گرچه گوشِ دل تو کر باشد حرفم این بیتِ مختصر باشد توبه کن توبه، از عذاب بترس! ای تبهکار، از عقاب بترس! شب‌پره نور را چه می‌فهمد؟ بت‌پرست از خدا چه می‌فهمد؟ نانجیب از حیا چه می‌فهمد؟ زن هرزه وفا چه می‌فهمد؟ نجسی از طلا چه می‌فهمد؟ گبر و مرتد، رضا چه می‌فهمد؟ با رضا آشنا اگر بودی کی چنین هیزم سَقَر بودی عشق ما جان ما امام رضاست نور چشمان ما امام رضاست سروسامان ما امام رضاست میر و سلطان ما امام رضاست قلب ایران ما امام رضاست شرط ایمان ما امام رضاست با تبار علی درافتادی دشمنی کردی و برافتادی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌لگد آمریکا به جسد شاه 🎥 به مناسبت فرا رسیدن ۹ خرداد - نهم خرداد ۱۳۵۱ ورود ریچاردنیکسون به ایران 📍 چرا اجازه نمی‌دهید جسد شاه ایران در آمریکا دفن شود؟؟ ریچارد نیکسون ( رئیس جمهور سابق امریکا): شاه دوست خوبی برای آمریکا بود ولی همه ی دوستانمان نیز بدانند که اگر به دردسر بیافتاند نمی توانند روی آمریکا حساب باز کنند... یعنی آمریکا هیچ وقت برای نوکر سینه چاکش هم ارزش قائل نبوده و نیست همکاران افغانی اشان که از روی بال هواپیما افتادند هنوز یادمان هست. @HOWZAVIAN
. 📸 آیت‌الله اعرافی و پاپ دیدار کردند / در ادامه سفر مدیر حوزه‌های علمیه به ایتالیا، آیت‌الله اعرافی و پاپ در واتیکان دیدار کردند. ◻️ به گزارش خبرگزاری حوزه از ایتالیا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در واتیکان دیدار کردند. در این دیدار بر اهمیت تعامل و هم افزایی ادیان و همچنین محکومیت ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم تاکید شد. جزئیات این دیدار به زودی در خبرگزاری حوزه منتشر خواهد شد. hawzahnews.com/xbKY3 @HOWZAVIAN
🔰 مجموعه لوح "تحریف امام" 🔺 رهبر انقلاب: اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند ... هرکسی هر حرفی را که خودش می‌پسندد به امام نسبت ندهد. آنچه را به امام نسبت میدهیم، باید در منابع مربوط به امام موجود باشد، آن هم به شکل مکرّر، به شکل مستمر. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ 📥 نسخه قابل چاپ: https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=30274 @HOWZAVIAN
💐 فاطمه ای دیگر ✍️ م.حیدریان منش هوای مدینه حسابی گرم بود، اما شوق دیدار امام و یافتن پاسخ سوالها فکر استراحت را از ذهنشان دور کرده بود شترها و بار و بنه را به کسی سپرده و شتابان در کوچه های مدینه راه افتادند به در خانه رسیدند انگار تازه جوان شده بودند نفسی کشیدند یکی گفت ای جانم به فدای شما و کوبه در را زد شاید هم با هم زدند خادم در را باز کرد از سر و لباسشان معلوم بود که اهل مدینه نیستند باروی گشاده ایی گفت برای دیدن آقایمان موسی بن جعفر آمدید لبخند به لبشان نشست گفتند آری از راه دوری هم آمده ایم خادم گفت اما ایشان نیستند یکی گفت اما پرسش هايي هم ‏داشتیم خادم که غصه را در چهره شان دید گفت ان شاءالله تا در مدینه هستید امام برمی گردند یکی گفت ان شاءالله اما اگر برنگردند جواب مردم را چه بدهیم؟ حضرت معصومه صدایشان را شنید فرمودند من سوالات را ببینم و بعد فرمودند فردا بیاید و جواب ها را بگیرید یک شب را در مدینه سپری کردند به امید اینکه امام و مولایشان آمده باشد به در خانه حضرت رفتند اما هنوز امام برنگشته بود جواب سوالها را گرفتند و پر از اندوه ندیدن حضرت به سوی خانه هایشان برمی گشتند در بین راه صدای کاروانی می آمد حرکت را آرام کردند تا شترها رم نکنند کسی صدا زد کاروان موسی بن جعفر است با خوشحالی دور مرکب حضرت حلقه زدند بعضی اشک می ریختند کسی ماجرا را بازگو می کند و حضرت سوالات را به همراه جواب می گیرند تا مطالعه کنند نگاه می کردند و چهره شان گل انداخته بود بعد از مدتی اشک هم در چشمانشان حلقه زد و فرمودند فداها ابوها فداها ابوها فداها ابوها در ذهن یکی صدای امام انعکاس گرفت یاد قصه خطیب نماز جمعه شان افتاد که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سه بار در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند فداها ابوها و با خودش گفت اسم دخترم را معصومه می گذارم و خودم بارها و بارها این داستان را برایش تعریف می کنم. @HOWZAVIAN
💠 کتاب «عیون أخبار الرضا» بزرگ‌ترین غایب حرم امام رضا(ع) ✍️ قاسم یزدانی مقدم از تلاشهای کفار نحس بگذریم که همیشه ی تاریخ خواسته اند با دهانهای نجسشان نور خدا را خاموش کنند( سوره صف آیه۸). اعمال پلید و متعفن آنها را وانهید که "از کوزه برون همان تراود که در اوست"( سوره إسراء آیه ۸۴). اما درین سوی هم عملکرد آستان قدس در شناساندن امام رضا علیه السلام می توانست خیلی بهتر باشد. مثلا یکی از ابتدایی ترین کارها برای شناساندن حضرت، معرفی و عرضه ، در قفسه های کتب مناجات و ادعیه حرم مطهر است. همچنین برگزاری جلسات متنوع علمی در حرم، به محوریت این کتاب که نوشته ی عالم گرانقدر اسلام، مرحوم شیخ صدوق رحمه الله علیه است. نویسنده عظیم الشان در این کتاب کم نظیر، تلاش کرده مجموعه‌ای از فرمایشات ناب و نورانی امام رضا علیه السلام را جمع آوری کند. کتابی گرانقدر در ۶۹ بخش که از شورانگیز ترین قسمت‌های آن می توان به مناظره های امام رضا علیه السلام و همینطور باب ۱۹ و ۲۰ اشاره کرد که احادیث مفصلی از حضرت درباره ی توصیف مقام امامت است. بی تردید هیچ کاری در دفاع از امام، بالاتر از نشر علوم لایزال ایشان نیست، که فرمودند: خدا رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت را زنده کند. پرسیدند چگونه؟ پاسخ دادند ما را بیاموزد و به مردم آموزش دهد که اگر مردم محاسن کلام مارا می دانستند، از ما تبعیت می کردند( عیون أخبار الرضا باب ۲۸). در این سطح نیازمند یک طبقه بندی جدید از علم برا اساس معارف امام رضا علیه السلام هستیم. @HOWZAVIAN
. 🖤 بغض گلوگیر نمانده است ✍️ تقی متقی، شاعر حوزوی بر گریه ما بغض گلوگیر نمانده است یک موج در این بحر به زنجیر نماده است آن گونه شکستیم به طوفان غم، ای دوست! گویی که دگر فرصت تعمیر نمانده است چون مرغ شباهنگ به شبگیر بنالیم اکنون که به جز ناله شبگیر نمانده است بر کار قضا خرده نگیریم، اگر چند با ما نفس خرّم آن پیر نمانده است ای روح بلندی که در آیینه ادراک دیدار تو را دیده ما سیر نمانده است چون عشق، بند است مقام تو ولیکن یک واژه تو را لایق تعبیر نمانده است (ره) @HOWZAVIAN
💠 به بهانه سفر مدیر حوزه‌های علمیه به واتیکان ✍️ حجت الاسلام محمد وکیلی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد وکیلی در یادداشتی با عنوان «نگاهی بر ظرفیت‌ها و طرح‌های حوزه‌های علمیه در سطح بین‌الملل» که به بهانه سفر مدیر حوزه های علمیه به واتیکان و چند کشور اروپایی نوشته شده است، اینگونه آورده است: 🔸حوزه‌های علمیه شیعی با توجه به ابعاد جهانی دین اسلام و معارف مکتب اهل بیت، همیشه در طول تاریخ مدعی حضور در سطح جهانی بوده و خود را محدود به جفرافیا یا عرصه خاصی نمی‌دیده است؛ به همین جهت نیز در ادوار مختلف تاریخی بخش مهمی از دانش انسانی در علوم مختلف، محصول و نتیجه فعالیت این حوزه‌ها بوده است. 🔸با توجه به تغییرات بنیادین جهان در دوران معاصر از جمله تغییرات عمیق مبانی و مبادی معرفتی انسان، تغییرات فناورانه از جمله فراگیر شدن رسانه‌ها و تحقق عینی دهکده جهانی و نیز تغییرات مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله وقوع انقلاب اسلامی با محوریت حوزه‌های علمیه در ایران و آثار و تبعات آن در سطح منطقه ای و جهانی، حوزه‌های علمیه در برابر وضعیت و مسئولیت جدیدی قرار گرفته است که تفاوتی اساسی با وضعیت پیش از خود دارد. چنین وضعیت و موقعیت خاص، می طلبد که حوزه علمیه، بازنگری اساسی در سیاست ها، رویکردها و برنامه های خود داشته باشد تا بتواند نقش‌آفرینی مهمتر و جدی تری در سطح جهانی ایفا نماید. 🔸در همین جهت مدیریت حوزه‌های علمیه همگام با تدوین اسناد راهبردی و طراحی برنامه‌های تحولی، توجه ویژه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بین‌المللی خود بنماید و ضمن تلاش برای احصاء این ظرفیت‌ها، شیوه ها و راهکارهای عمیاتی مناسب بهره‌گیری از این فرصت‌ها را مدنظر قرار دهد. در این نوشتار، تلاش شده به صورت گذرا مهمترین ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای حضور در این سطح، مورد اشاره قرار گیرد. 🔹۱. اسناد بالادستی: در اسناد بالادستی مدیریت حوزه‌های علمیه از جمله سند چشم‌انداز، آمایش سرزمینی، نظام‌های جامع، برنامه ۵ ساله، منشور حوزه‌های علمیه و کارویژه‌های روحانیت، ظرفیت‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که برخی از آنها به صورت ویژه با عرصه بین‌الملل مرتبط می‌باشد؛ از جمله: الف) در نظام‌های جامع حوزه‌های علمیه، از جمله: نظام جامع بین‌الملل حوزه‌های علمیه، نظام جامع تبلیغ؛ نظام جامع ارتباطات؛ نظام جامع رسانه؛ نظام جامع ادیان، مذاهب و فرق حوزه‌های علمیه به صورت ویژه عرصه بین‌الملل مورد توجه قرار گرفته است. در این نظام ها، راهبردها و سیاست‌های کلی حوزه‌های علمیه در این عرصه‌ها تدوین شده است. ب‌) در سند راهبردی آمایش سرزمینی حوزه‌های علمیه که در آن وضعیت موجود و وضعت مطلوب حوزه‌های علمیه ترسیم شده است، و از یافته های آن برای برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت حوزه استفاده می‌گردد، یکی از مهمترین عرصه هایی که مورد توجه قرار گرفته، سطح بین‌الملل است. ت‌) همچنین در برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه، از ۴۰ مضمون اصلی موجود در این برنامه، ۸ مضمون مرتبط با عرصه بین‌الملل مورد لحاظ قرار گرفته و در برنامه‌ها اشراب شده است. برخی از این مضامین عبارتند از: آموزش زبان‌های خارجی به طلاب و روحانیون، ساماندهی، پشتیبانی و ارزشیابی مبلغان، تشکل‌ها و موسسات تبلیغی و فرهنگی بین الملل؛ برنامه‌ریزی، گسترش و ارتقا فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی؛ تقویت انسجام اسلامی و گفتگو و ارتباط با ادیان و مذاهب، توسعه ارتباطات و تعامل و همکاری موثر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، تاسیس و توسعه رسانه‌های حوزوی. ث‌) در طرح کارویژه‌های روحانیت که کارویژه‌های روحانیت در چهار سطح: الف) ناظر به حوزه‌های علمیه، ب) ناظر به نظام اسلامی، ج) ناظر به جامعه اسلامی و د) ناظر به عرصه بین‌الملل، مورد شناسایی و احصا قرار گرفته، بیش از ۴۰ کارویژه خرد و کلان حوزوی در سطح بین‌الملل مدنظر قرار گرفته است تا برای تحقق آن برنامه‌ریزی گردد. 🔹۲. رشته ها و گرایش های تخصصی: یکی دیگر از ظرفیت‌های حوزه برای فعالیت در سطح بین الملل، ظرفیت‌های موجود در رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی حوزوی(درختواره دانشی) است که با توجه به تدوین آن در ۱۶ عرصه دانشی با چندصد رشته و گرایش، امکان و ظرفیت مناسبی برای ایفای نقش علمی در سطح بین‌الملل را برای حوزه‌های علمیه فراهم می‌آورد. برخی از این رشته‌ها و گرایش‌ها عبارتند از: چون: حقوق بشر، حقوق زنان، مسیحیت‌شناسی، یهودشناسی، شیعه‌شناسی( کلام، تاریخ ، جامعه‌شناسی و...)، ادیان، فقه مقارن، مذاهب فقهی و کلامی اسلامی، قرآن و مستشرقان، فقه محیط زیست، قرآن و علوم انسانی و تفسیر تطبیقی. ◀️متن کامل یادداشت در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
. 💠 ماییم و خط خمینی... ✍️ محمدتقی عارفیان ای مشرق چشم‌هایت مأوای خورشید ایران تابید تا قلب مغرب از نور مهر تو ایمان ای آسمان نگاهت معنای آرامش ما ای در بلندای تاریخ نامت به‌پا کرده طوفان پیش از تو ما قطره بودیم تنها و از هم گسسته دریا شدیم از دم تو سرشار از دُرّ و مرجان ای روح اندیشۀ ما مهر تو در ریشۀ ما شد عاشقی پیشۀ ما تا گفتی از درس قرآن روشن شد از پرتو تو صد ماه تابان به عالم جان هزاران ستاره از مهر رویت فروزان بر خاک افتاده دنیا پیش قیام و مقامت رفتند با تو به افلاک دل‌های از غم پریشان از فیض نور حضورت گل کرد جان‌های عاشق در مکتب سرخ عشقت بالید روح شهیدان از شور شیرین شعرت شیدا شده دفتر دل کوه شکوه کلامت باقی است در کشور جان تو اسوۀ مهر و قهری شیواترین شعر دهری ای روح سرخ حماسه ای معنی عشق و عرفان تو روح این انقلابی تفسیر اسلام نابی با تو به عزت رسیدیم، گشتیم با تو مسلمان دل در تو غرق تماشا چشم از فراق تو دریا بستیم با جانشینت از جان و دل عهد و پیمان هرکس گرفتار یاری است در بند زلف نگاری است ماییم و خط خمینی ماییم و پیر جماران @HOWZAVIAN
❇️ امام و نهادینه کردن گوهر دین در جان مردم ✍️ مرضیه رمضان‌قاسم 🔅امام خمینی(ره) برای حیات دوباره اسلام، درست همان راهی را رفتند که رسول معظم اسلام پیمودند؛ پس از رحلت امام‌خمینی، مقام معظم رهبری نیز از اندیشه، افکار و رفتار رسول خدا و اهل‌بیت در اداره و گسترش نظام اسلامی الگو گرفتند. 🔗متن کامل در خبرگزاری ایمنا @HOWZAVIAN
4_5825724529699195889.mp3
6.5M
📌«یاد یار» را گوش کنید شعر حافظ با صدای: سیدحسام الدین سراج هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود از دماغ من سرگشته خیال دهنت بجفای فلک و غصّهٔ دوران نرود در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند تا ابد سر نکشد وز سر پیمان نرود هر چه جز بار غمت بر دل مسکین منست برود از دل من وز دل من آن نرود آنچنان مهر توام در دل و جان جای گرفت که اگر سر برود از دل و از جان نرود @HOWZAVIAN
📌 تعطیل کن! ✍️ علی بهاری، نویسنده حوزوی افزایش روزانه شمار زنانی که به پویش ملحق می‌شوند نشان می‌دهد مسئله فراتر از شخص است. نمی‌توانیم بگوییم چون شخص الف یا ب فاسد بوده‌اند به این کارها تن داده‌اند و اگر به جای آنها ج یا د ‌بود این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. ریشه این بحران را در اختلاط غیر ضروری مرد و زن باید یافت، آن هم به سبک و سیاق جلو و پشت صحنه سینما! در آن وضعیت، پای هر کس ممکن است بلغزد و دستش بلرزد. شاید به همین خاطر امام باقر علیه السلام به یکی از اصحاب خود که سر درس قرآن با شاگرد نامحرمش شوخی کرده بود این چنین فرمود: درس را تعطیل کن! @HOWZAVIAN
🔎عنکبوت مقدس، پادوی لیبرالیسم در جنگ شناختی ✍️علیرضامحمدلو، کارشناس و پژوهشگر رسانه 🔻خاصیت فیلم و سریال های سکولار و پست مدرن امروزی خصوصا آنهایی که با رویکرد رئالیستی و در ژانر اجتماعی تولید می‌شوند، علاوه بر سرگرمی و چه بسا آموزش لایف استایل، به افراد، ساختارها یا باورهایی است که در جامعه مخاطب وجود دارد. 1️⃣افول ابرروایت‌ها در نگاه سینمای سکولار 🔹در واقع با شعار افول ابرروایت ها(علم و اخلاق و دین و..) که ژان بودریار در تحلیل جامعه پسامدرن مطرح کرد، بر پیکر ، با کاور پلورالیستی، تازیانه‌ای دیکتاتورمآبانه می زند و طوری تنبیه می‌کند که با فطرت و ارتکاز و بدیهی و امثال ذلک، همچون خرافه‌های مولد خشونت برخورد می‌شود. 🔸حال این باورهای بنیادین را بنامیم و انباشته های دانشی و بینشی لقب نهیم یا عادت واره نامیده و به تعبیر بوردیو، از هبیتاس یا منش و ذهنیت درونی سازی شده گفتگو کنیم. 🔹یا اینکه به تعبیر رادیکال برخی روانشناسان، از و گزاره‌های عمیق و به یادگار مانده از دوران کودکی برای توصیف این باورهای بنیادین بهره ببریم. 🔸و یا از زبان سیاستمدار سکولار، شاید از بنیادگرایی و فاندامنتالیسم و عقاید افراطی در این رابطه سخن به میان آوریم و در مکتب کانت از اندیشه ها و بینش های سخن بگوییم. 🔹اگر هم دیندار باشیم و باورهای عقلانی و یا همان "باور صادق موجه" با رویکرد مبناگرا اتخاذ کرده باشیم که با برچسب ایدئولوژیک بودن(آگاهی کاذب) به جرگه بنیادگران هدایت خواهیم شد. 2️⃣خشونت زاییده یقین در اندیشه لیبرالیسم 🔸اساسا، برخلاف روح لیبرالیسم که قرار بود به تمام اندیشه ها احترام گذاشته و پلورلیستیک مشی نماید، در برابر هرگونه بینش ته‌نشین شده و باور نهادینه گشته، زاویه دار عمل کرده و تیغ از نیام برخواهد کشید. 🔹از نظر لیبرال‌ها هر باوری که بوی نرمش و تسامح و (Tolerance) ندهد، یعنی خشن است و باید مورد ترور واقع شود. هر تفکری که بوی اندکی ثبات و مقداری فطرت و یقین بدهد، پشتوانه خشونت تلقی شده و بایستی حذف شود. 🔸چرا که از نظر لیبرالیسم، خشونت زاییده یقین است و اگر در اندیشه، اهل تساهل باشیم در عمل هم اهل مدارا خواهیم بود و اگر در نظریه اهل یقین باشیم، در عمل هم رادیکال عمل کرده و انتحاری و گونه رفتار خواهیم نمود. 🔹بگذریم که همین اندیشه تلورانسیک و پلورال، صدها جنگ را راهبری کرده و را به یادگار گذاشته است و این اندیشه و عمل را در ترور اندیشه ها و آزادی عمل دیگران در کشورهای به اصطلاح مهد آزادی شاهد هستیم. 3️⃣عنکبوت مقدس و به چالش کشیدن باورها 🔸اما چرا عنکبوت مقدس به عقاید مرکزی شیعیان توهین کرده و جشنواره کَن هم تحت استیلای لیبرالیسم برایش رپرتاژ رفته و راه می‌اندازد در حالیکه نمره حداقلی به لحاظ فنی از نگاه مخاطب دریافت می‌کند؟ 🔹چرا سنبل جشنواره ای سینمای غرب، حیثیت خود را برای چنین فیلم ضعیف و سخیفی هزینه می‌کند که بخشی از پاسخ با توضیحاتی که گذشت روشن می‌شود. از نگاه غرب هر چقدر علیه بنیادگرایی از نگاه آنها که آنتی تز تفکرشان محسوب می‌شود، بنویسید و بسازید و بازی کنید امتیاز بیشتری دارید، چرا که در خدمت ترویج پلورالیسم بوده و به شمار می‌آیید. 🔸از نگاه جنگ ‌های شناختی نیز رخنه و نفوذ و گسست در باورهای اساسی دشمن یک اصل انکارناپذیر محسوب می‌شود. بطور کلی هر عملیاتی که بتواند یا ارتکازات بنیادین یا عادت واره‌، طرحواره و یا فطریات و بدیهیات جامعه‌ هدف را به چالش بکشد، یک گام به پیروزی محسوب شده و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 4️⃣عنکبوت مقدس، استیصال در پوشش انتحار و جنون 🔹عنکبوت مقدس با صراحت و وقاحت، بنیادهای فکری ایرانیان را در راستای جنگ شناختی به چالش کشید و در صدد بوده تا دلالت های این تولید تردید را در رفتار جامعه ایرانی درو کند. 🔸و توامان، ما را کمرنگ کرده و تلورانس را نهادینه نماید و با بازنمایی خشونت آلود از اندیشه شیعی، نموده و چارچوب های انسجام زا و معنویت ساز را از نرخ بیندازد. 🔹قدرت و یکدستی جامعه ایران در بینش‌ها و جوهر سبک‌‌زندگی با قبول تمامی تفاوت ها و تکثرات در منش و جزییات برای رقیب تمدنی مان قابل تحمل نیست و جنون حاکم بر عنکبوت مقدس، نشان از و انتحار موجود در جبهه شناختی و اتاق‌های فکر غرب دارد که اینچنین عریان با فطرت شیعی به مواجهه برمی‌خیزد. زهی خیال باطل! @HOWZAVIAN
🔴 عنکبوت مقدس می‌خواهد بگوید اسرائیل قاتل زنجیره ای نیست! ✍️ شهاب اسفندیاری تحلیل محتوای مصاحبه‌های سازنده‌ی «عنکبوت مقدس» نشان می‌دهد تنها با یک مغز استعمار‌زده مواجه نیستیم. شواهد جدی از یک شخصیت Psychopath (آزارگر روانی) و Sociopath (جامعه‌ستیز) در گفتار او وجود دارد، با سطح بسیار بالایی از توهم! ۱- جالب این که خودش می‌گوید هنگام تماشای مستندی درباره سعید حنایی حس «همدردی» با او داشتم و یک «معصومیتی» در او بود! بعد ادعا می‌کند رسانه‌های ایران او را قهرمان می‌دانستند و مردم او را بی‌گناه می‌دانستند و لذا این قاتل زنجیره‌ای محصول جامعه است! ۲- می‌گوید: «هنگامی که [سعید حنایی] بازداشت شد، بخش قابل توجهی از رسانه‌های محافظه‌کار در ایران... او را قهرمانی می‌دانستند که به وظیفه مذهبی‌اش عمل کرده. بخش قابل توجهی از جمعیت طرفدار او بودند. با خودم فکر کردم کجای دنیا ممکن است مردم قاتلی را بی‌گناه بدانند؟» ۳- جالب این است که نتفلیکس به دلیل توهین‌آمیز بودن عنوان فیلم برای مسلمانان حاضر به سرمایه‌گذاری در فیلم نشده. اما این روان‌نژند می‌گوید من ترجیح می‌دهم دیگران از فیلم من احساس توهین کنند. می‌گوید مخاطبان ایرانی چون برهنگی ندیده‌اند احتمالا واکنش تندی به فیلم خواهند داشت! ۴- «با نتفلیکس برای ساخت این فیلم مذاکره داشتم. گفتند اسم فیلم باید عوض شود چون ممکن است برای مردم [مسلمان] خاورمیانه توهین‌آمیز باشد... تصمیم گرفتم با آنها کار نکنم... برایم مهم نیست اگر افرادی احساس کنند به آنها توهین شده... ترجیح می‌دهم احساس کنند به آنها توهین شده.» ۵- اعتراض اصلی این شازده به «واقع‌گرا» نبودن سینمای ایران است. می‌گوید اینکه «در ۵۰ سال گذشته»! صحنه‌های توالت رفتن زنان و زایمان زنان در فیلم‌های ایرانی وجود نداشته موجب ارائه تصویری غیرواقعی از ایران در فیلم‌ها شده و «ماموریت» ایشان آگاه کردن جهانیان از این حقایق ناگفته است! ۶-«در ۵۰ سال گذشته زنان در سینمای ایران بدن نداشتند... فقط چهره‌هایی هستند که از وسط یک پارچه بیرون زده... حتی تا مدتی قبل تصویر آدم‌ها در خیابان را نمی‌دیدی. بیشتر نماها داخلی بود و شخصیت‌ها حرف می‌زدند. اما فیلم ما واقع‌گرا است. زنان بدن دارند. مو دارند. سکسوالیته دارند»! ۷- اما بامزه‌ترین بخش آنجا است که می‌گوید «رویکرد من در شیوه‌ی فیلمسازی «اگه می‌تونی منو بگیر» است. کوبریک هم این‌طور بود. فون‌تریر هم اینطور بود. هر گونه فیلمی که فکر می‌کردند باحال است و دوست داشتند، می‌ساختند. بعدا یک عده می‌آیند ربط این فیلم‌ها را به هم کشف می‌کنند.»! ۸- سخن آخر: کارکرد فیلم «عنکبوت مقدس» در این زمانه، مانند کارکرد فیلم «سفر قندهار» قبل از حمله نظامی آمریکا به افغانستان است. هم‌راستا با تبلیغات دولت جنایتکار اسرائیل در این روزها است. آنها می‌گویند ایرانی‌ها دروغگو هستند. این می‌گوید ایرانی‌ها قاتل زنجیره‌ای هستند. ۹- قطعا نه آمریکا و نه صهیونیست‌های جنایتکار در این زمان جرأت و قدرت حمله به ایران را ندارند. اما ننگ ابدی بر پیشانی آن ایرانیانی خواهد ماند که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی مردم ایران، هم‌دست و هم‌نوا با سفاک‌ترین رژیم‌های جهان، برای تحریم و جنگ علیه ایران کوشیدند. @HOWZAVIAN
. 💠 کاهش نرخ باروری چرا؟ ✍️ علی کردانی 🔅 از پایه‌ای‌ترین علت‌‌های کاهش نرخ باروری، کاهش نرخ باور است. 🔻بکر بن صالح می‌گوید به امام کاظم(ع) نامه‌ای نوشتم، که حدود پنج سال است از طلب بچه خودداری کرده‌ام؛ امام در پاسخ او نوشت... 🔗متن کامل در صدای حوزه @HOWZAVIAN
📌نوشتاری برای بیداری/ مواجهه ی ما با اصلاح طلبان داخل نظام چگونه است؟! ✍️ هاشم کامکار، استاد دانشگاه اگر چه همگی می دانیم که بیش از ۸۰٪ رسانه های جهان در اختیار ایپک است و مجموعه ضد انقلاب ( اعم از غربیها، صهیونیستها و سعودیها و جمعی از منافقین ایرانی حقوق بگیرشان و سلطنت طلبها) به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته مشغول تولید پستهایی هستند که ضمن سیاه نمایی ، نسل جوان ما را دلسرد و از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام غافل سازند و با ایجاد تفرقه و آشوب دنبال نفرت پراکنی هستند اما لازم است ما نیز به شگردهای جدیدشان نیز حواسمان باشد. یکی از روشهای تولید پست توسط ۱۵۰۰ نفر از منافقینی که در آلبانی در یک ساختمان بزرگ جمع شده اند این است که بین گروه بزرگی از مردم و نظام فاصله ایجاد کنند و اخیرا پستهایی می گذارند که ظاهرش حمایت از نظام است ولی در انتهایش جمله ای می نویسند و در آن به خودشان و اصلاح طلبان بد و بیراه می گویند و اینطور وانمود می کنند که کل اصلاح طلبان خارج از نظام و در کنار منافقین و ضد انقلاب قرار دارند و این اصلا صحیح نیست و بخش عمده ی اصلاح طلبان داخل نظام هستند و نظام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند لذا مراقب باشیم پستهایی را که کل اصلاح طلبان را خارج از انقلاب و نظام می دانند را بدون تفکر و عجولانه پخش نکنیم. مراقب باشیم. درست است که در انتخاباتهای اخیر تمام ضد انقلاب و منافقین و سلبریتی های فاسد از کاندیداهای اصلاح طلبان حمایت کرده اند اما بیش از ۸۰٪ اصلاح طلبان مسلمان و مومن و داخل نظام هستند و باید حساب ایشان را از منافقین و ضد انقلاب و منافقین مزدور جدا کنیم. اگر یادمان باشد در سال ۹۶ آراء حسن روحانی حدود بیست و سه میلیون و آراء آقای رئیسی ۱۵.۸ میلیون رای بود و البته تبلیغات مجموعه تحت نظر ایپک و ضد انقلاب هم حمایت از حسن روحانی بود. لذا ضمن هوشیاری کامل انقلابی باید حواسمان باشد در پستهایی که نشر می دهیم کل مجموعه ی اصلاح طلبان را ضد انقلاب و ضد نظام و رهبری معرفی نکنیم. اینگونه جهت گیریها خواست دشمن است و فاصله ها را بیشتر می کند. حال آنکه نظر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای جذب حداکثری است. خیلی مراقب باشیم. @HOWZAVIAN