📣 #فراخوان | دعوت به همکاری از بین طلاب متخصص و خلاق
🔸 دبیرخانه هماهنگی گروههای جهادی حوزههای علمیه در نظر دارد به منظور گسترش فعالیت جهادی و خدمترسانی و اشاعه فرهنگ جهادی، از بین طلاب متخصص و خلاق در حوزه رسانه دعوت به همکاری نماید.
انواع تخصص مورد نیاز:
1️⃣ انیماتور موشن گرافیک مسلط به افترافکـت
2️⃣ تدوینگر با توانایی فیلمبرداری
3️⃣ ادمین مسلط به فضای مجازی
4️⃣ گرافیست
شرایط اختصاصی:
🔒 اتمام دروس سطح دو
🔒 دارا بودن سیستم مناسب
مزایا:
✅ لحاظ سابقه تبلیغی
✅ پرداخت حق الزحمه مناسب
🗓 مهلت ثبت نام تا پایان تیرماه
🌐 جهت ثبت نام کلیک کنید
—————————————
🔰#جهادگران_حوزوی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سایت |ایتا | آپارات | روبیکا | کارگاه رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸آقا، خانم!
سرطان شما هم بدخیم است؟!
✍ عباس بابائی
نشانههای زیر بخشی از علائم خطرناک این «سرطان روحی» است که اگر در کسی بود، باید در اسرعوقت به فکر درمانش بود:
۱) پهلوان پنبههای میدانِ «سَلُونی»؛
«بیمارمجازی» برای خودش این حق را قائل است که در هر مسألهای اظهارنظر کند! حتی مسائلی که غالباً در آنها اندکْ دانش و تجربهای هم ندارد! پرسیده و نپرسیده پاسخ میدهد!!
۲) الگوی شیطان در عجله؛
یکی از دردناکترین آثار این بیماری، عجلههای ناشیانه برای «اولْبودن» است؛ اول در خبررسانی و تحلیل و دیدهشدن! عجله کار «بیمار مجازی» است.
۳) آتشفشانهای پرفوران؛
وقتی خودت را حقِ مطلق پنداشتی و عالمْدهر، هر مخالفتی در کوتاهترین زمان ممکن باعث عصبانیت و فریاد و عکسالعملت خواهدشد!
۴) محرمانه بیمعناست؛
انسانهای سالم برای خودشان حرم و حریم و محرمانههایی دارند؛ اما این بیماران برای «دیدهشدن» حاضرند حتی اندرونیشان را بیرون بریزند!
۵) مازوخیسم روحی؛(آزاردوستی)
لذتبردن از نقدها و طعنهها و بدوبیراههای دیگران، از آثار عجیب این بیماری است که البته «دیدهشدن» بیشتر را نوید میدهد!
۶) ادب از که آموختی؟ از...
احترام بزرگتر را نگهنداشتن، بیادبی و هتاکی، لجاجت و یکدندگی، این مریضی را به یکی از سختترین مریضیهای خانمانسوز تبدیل کردهاست.
۷) ژانگولربازهای آماتور؛(شعبدهبازهای ناشی!)
کلمات و حرکات و نمایشهای غیرعاقلانه و محیرالعقول برای «دیدهشدن»، از این بیماران زیاد دیده میشود که بر وخامت ِحالشان گواهی میدهد.
📌متن کامل در صفحه عباس بابائی
#سرطان_مجازی
#شهوت_دیده_شدن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌«حق» و «عدل» از همه کس محترمتر است
شهید بهشتی:
▪️جامعه اسلامى، جامعه هوشیارها و انسانهایی است که «انتقاد» میکنند؛ به خاطر پاسدارى از محترمترین چیزها: «حق» و «عدل» که از همه کس محترمتر است.
📍مجله خردورزی
#شهید_بهشتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🍃 15 نکته درباره فرازی از دعای عرفه
✍️ حجت الاسلام محمد ادریسی، سردبیر روزنامه سراج
بدون تعارف گفته میشود، همانگونه که امام حسین(ع) شبیه هیچ امامی نیست، دعای عرفه نیز شبیه هیچ دعای دیگر نیست.جمله حضرت أباعبداللهالحسین علیهالسلام در روز عرفه، که اینگونه دعا میکنند و میفرماید: (عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ)نه تحقیر است و نه توهین است به کسانی که خدا را نمی بینند بلکه بیان یک واقعیت است.
نکته قرآنی
واضح است که آدمی دو چشم دارد و حضرت در اینجا حضرت بیان نداشت که: (عَمِیَتعَیْنَیْن)کور باد دو چشم کسی که خدا را نبینید بلکه مفرد بکاربرده است(عَیْنٌ)کور باد یکچشم کسی که خدا را نبیند و در قرآن سوره بلد آیه شریفه هشتم هم پرسیده میشود که (أَلَمْ نَجْعَل لَهُ عَیْنَیْن)آیا به او دو چشم ندادیم؟
شما شنیدهاید که دجال یکچشم دارد و چشم دیگر او کور است و شاید منظور جریان دجال در آخرالزمان باشد که کور شود چشم دیگر او چون خدا را باهمان یک چشم هم نمیبیند.
نکته ساده و همهفهم
مسلماً چشم ظاهری چیزی جز آثار و نشانهها را نمیبیند پس معلوم میشود حضرت با چشم دیگری میبیند که چنین میگوید.
نکته عقلی
دیدن خدا محال است و هر آنچه محال باشد یقیناً مقدور نیست و انتقال ناپذیر است.
نکته منطقی
منظور از(عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ)نادیده گرفتن نعمت ها و خوبیهای است که نزد خداست که همه میبینند وگاهی انکار می کنند که با این صغرا و کبرا و نتیجهگیری بیان میشود:
صغرا:هر آنچه نزد ما است از بین رفتنی است.
کبرا: تمام خوبیها نزد خداست.
نتیجه:خوبیهای که نزد خداست از بین رفتنی نیست.
نکته تاریخی
تفکر جاهلی در گذشته بر این بود که حتماً باید خدا را مثل بتها با چشم ظاهری دید و اعتقادی به چشم معنوی نداشتند لذا این فراز از دعا بیانشده است تا ردی بر اعتقاد باطل آنها باشد.
نکته کلامی
مراد از کلام(عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ) در دعای عرفه رؤیت قلبی است که برای اولیا خدا جای تردیدی در آن نیست نه رؤیت عینی.
نکته اصولی
امام حسین(ع) در این دعا غرق در مقام شهود است و برای بیانکننده که او باشد حقیقی و برای ما که شنونده هستیم مجازی است.
نکته حلی
(عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ) نفرین نیست بلکه دعای خیراست و به نوعی تشویق و تحریض است که بهمراتب بالای عرفانی دست پیدا کنیم و نظام هستی را بررسی کنیم.
نکته نحوی
(عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ) جملهای خبری است و نه انشایی و میتوان هم گفت که جملهای تعجبیه است.
نکته بلاغی
این جملهی حضرت امام حسین(ع)که فرموده است:(عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ)برای تفخیم و تعظیم و اجلال است که برای استنکاری ها بیان شده است.
نکته نقضی
این فراز از دعا (عَمِیَتْ عَیْنٌ لَا تَرَاکَ) برای مشرکان است که مبدأ و معاد را نمینگرند نه مسلمان و شیعیان که خدا و معاد و مبدأ را باور دارند.
▫️ادامه
#دعای_عرفه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌹 دعای عرفه؛ منشور سلامت معنوی
✍️ حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی
🔹 گامهاي نيل به سلامت معنوی بر اساس فقرات بلند دعای عرفه
1. خوبي ها و زيبایی های جهان و كمالات خدا را به شايستگي ببينيم. در اين راستا، نعمتهای بيشمار الهي را در حد توان مرور كنيم و در مورد آنها بينديشيم.
2. روحيه شكرگزاري از معبود را در خود تقويت كنيم.
3. كاستی های خود را به درستی بشناسيم، و بويژه در موقع عبادت، شمارش كنيم تا از دام غرور در امان بمانيم.
4. بندگی را نردبان صعود بدانيم و به آن افتخار كنيم و پايبند باشيم.
5. فضای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را توحيدی كنيم در حد توان در مكانهای حضور خود به گسترش عطر توحيد بيافزاييم.
6. در مسير كسب سلامت معنوی، با توكل به خدا همراه با تعادل دو بال خوف و رجاء پرواز كنيم.
🔹 انشاالله دعاي عرفه را در مواقع مختلف بویژه امروز، با توجه به مضامين فوق، با معرفت و خشوع بخوانيم و ديگران را دعا كنيم.
ملتمس ویژه دعایتان هستم.
#دعاي_عرفه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
32.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔘 طبقۀ آگاهتر در چالش مسئولیتپذیری
▪️در اندیشه سیاسیِ شهید بهشتی، نگاه تشکیلاتی به مسائل اجتماعی، برجستگیِ ویژهای دارد. ایشان در کتاب خواندنیِ «مواضع حزب جمهوری اسلامی»، اصلی را تحتعنوان «اصل انضباط تشکیلاتی» مطرح میکند. این انضباط تشکیلاتی، ۲ طرف دارد؛ طرف اول آن، حاکمان اسلامی و طرف دوم، مردم و امت هستند.
▫️دکتر بهشتی تأکید دارد که مسئولیت طبقه آگاه و کسانی که دانش، آگاهی و فهم بیشتری دارند اقتضا میکند در مسائل اجتماعی ساکت نباشند و آرام نگیرند. طبقه آگاهتر باید روشنگری کنند و جامعه را از مفاسد و مظالم مصون کنند.
📲 فایل باکیفیت را در آپـــارات و یـــوتـیــوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🍃سالگرد عروج اندیشمند جوان حوزه
🌹یادی از طلبه مجاهد مرحوم استاد فرجنژاد و همسر و فرزندانش که غروب عرفه سال 1400در سانحه تصادف آسمانی شدند.
#جهاد_علمی
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
عطر خدا پر بود در لبخندهایش
او که بهشتی داشت در قرب خدایش
او که بهشتی بود و پیدا بود هر آن
شوقی بهشتی در نگاه آشنایش
وقت شهادت تا که شد باغ اجابت
گل داد در دستان گرم ربنایش
آتش گلستان میشود وقتی خداوند
از مهر گیرد بندهای را در لوایش
وقتی به قصد قرب او باشد زمین هم
مثل بهشتِ وصل خواهد شد برایش
تنها بها اینجا دلیل است و بهانه ست
دنیا و هر خوب و بد و هر ماجرایش
کوبنده تر از هر صدای انفجاری
پیچید در گوش فلک بانگ رسایش
مولای خود را دید با لبخند و فهمید
دارد محقق می شود یا لیتنایش
این سَید مظلوم چون جد غریبش
هفتاد و چندی لاله دارد کربلایش
#احمد_رفیعی_وردنجانی
#شهید_بهشتی
@shaeranehowzavi
#خبر_خوب از دوستان کتاب
🔻دوره مجازی و رایگان «زیباییشناسی سخن» برگزار میشود
🔸علیرضا منوچهریان، مترجم دیوان متنبی و دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی، یک دوره کلاس مجازی را با عنوان «زیباییشناسی سخن» به صورت رایگان برگزار میکند.
🔸در این دوره که از فردا، هشتم تیر هر پنجشنبه، برگزار خواهد شد، بخشهایی برگزیده از کتاب معانی مطول تفتازانی، با زبانی ساده تدریس خواهد شد. متن مورد تدریس، بلاغت عربی است که به زبان فارسی و گاه به صورت تطبیق با بلاغت فارسی ارائه میشود.
🔸ورود برای عموم است و معلومات در سطح پایه دهم متوسطه برای استفاده از کلاس کافی است.مخاطبان کلاس در اصل، دانشجویان ادبیات فارسی هستند اما کلاس برای عموم علاقهمندانی که بخواهند با اصول دانش ادبی بزرگانی چون سعدی و حافظ آشنا شوند و الفبای ادبیات کلاسیک پارسی را به طور اساسی بیاموزند، ضروری است.
🔸این کلاس، پنجشنبهها صبح به مدت یک ساعت، از 10 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه ، در نشانی الکترونیکی http://meet.atu.ac.ir/join/2a67d برگزار خواهد شد.
#دوستان_کتاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 شیخ رسانه
✍ سیدجواد محمدزاه
یک عدد تخته سیاه، چند عدد گچ و یک دنیا عشق و معرفت، همه لوازم یک معلم قرآن بود.
چند روایت؛
روایت اول« تکنولوژی»
استفاده از مدرن ترین تکنولوژی در تبلیغ از هنرهای معلم قرآن شیخ محسن قرائتی بود. یعنی تخته سیاه ولی نو به نو شدن تخته سیاه به سفید و شیشه ای و لمسی و کنترلی؛ قاعده ایشان را بهم نریخت و گرفتار تکرار تکنولوژی نگشت.
روایت دوم« دردمندانه»
درد را شناخت و دردمند شد و همه سخن های خود را از کوره درد می گذراند. لذا در جان مخاطب می نشست.
روایت سوم« شهید بهشتی»
در خاطرات خود می گوید که روزی شهید بهشتی به منزل ما آمد و گفت :دست از معلمی قرآن برندارید. گوهرشناسی شهید بهشتی در ایجاد انگیزه بی نهایت برای یک فرد ستودنی بود.
روایت چهارم« ساده و صمیمی»
اصلی که در کلام و سخن و نوشتار یافت نمی شود. ساده و صمیمی بودن است.
شیخ رسانه در اوج سادگی و نهایت صمیمیت پای تخته می رود و جان می بخشد.
روایت پنجم« بسته بندی»
کالایی در بازار بورس می شود که از مواد مرغوب استفاده شود و در یک بسته بندی شیک و مجلسی به بازار عرضه شود. همه محتوی قرآنی ایشان با یک چینش درست و منطقی به بسته بندی ذهنی مخاطبان می انجامید که همه را مشتاق می کرد.
روایت ششم « استمرار»
چهل و چهار سال یک برنامه را بصورت هفتگی ادامه داد و دست برنداشت.
روایت هفتم«رسانه»
رسانه را شناخت و هنرمندانه تبلیغ دین کرد.
روایت هشتم« سبک قرائتی»
صاحب یک سبک در بیان و تبلیغ شد و تقلید نکرد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تیر تلنگر
▪️ محفل علمی را پای گعده دوستانه آوردن و تلاش برای ارتقای سطح دوستان مهمترین خواسته محمدحسین بود، در روزگاری که مدرسه غیرانتفاعی به نام حزب الله زدند و میلیون میلیون گرفتند تا انقلابی بودن را کانالیزه کنند، محمدحسین راوی شبهای این مسجد و آن مسجد بود تا توزیع علم را یکسان خرج کند.
▪️ مارکسیست نبود، نظام بدون طبقه را با نگاهی به مسجد و با محوریت «اسلام خمینی» دنبال میکرد و نقطه ثقل درگیریش با ریشوهای لیبرال، چادریهای فمینیست، یقه سفیدهای پوزیتیویست و جریان مسبحین بود که با نگرش طبقاتی از اصول لیبرالیسم به وسیله ایدئولوژی اسلامی و شریعت دینی حفاظت میکردند و به نام خمینی ساختارهای وبری را در محافلشان جاری میکردند.
▪️ به خاطر همین پابرهنهها غصه نبودنش را بیشتر میخورند و حسرت ندیدنش را بیشتر میکشند، چرا که دیگر آن یار اندیشمند و گویای بی منت نیست.
▪️ تیر تلنگر در تیرماه به قلبمان خورد و تو این داغ را از سینهم بردار و بپرس چرا سرد نشده تا بگویم که چه از زمانه دیدهام؛ مردهایمان رنگ نامردی به تن کردند.
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💠 به یاد امیر جهد و جهاد در تبیین نهج البلاغه
📢 آخرین سخنرانی مرحوم آیت الله محمد دشتی(ساعاتی پیش از تصادف) 👆#فیلم
رهبر معظم انقلاب، در دیدار مرحوم دشتی در سال 1370 فرمودند: «من خیلی امروز با دیدن شما خوش حال شدم و مشتاق دیدار شما بودم. همین قدر بدانید که ما و دیگر مسئولین نظام، آرزومندیم کارهای مثبت پیرامون نهج البلاغه انجام گیرد؛ نظام ما از شما تشکر می کند». رهبر انقلاب همچنین در دیدار خانواده مرحوم دشتی در سال 1380 فرمودند: «آقای دشتی جزو عناصر مفید بودند. زحمت هایشان با ارزش بود.... حیف شد، ایشان می توانست سال ها خدمت کند. ایشان خیلی پرشورو پرانرژی بودند.... هر کس به ایشان احترام کند به اسلام، امیرالمؤمنین علیه السلام و نهج البلاغه احترام کرده است.... من اغلب کتاب های ایشان را مطالعه کردم. بسیار مفید و خوب هستند. کتاب معجم ایشان از همه بهتر است، ایشان خوش سلیقه، خوش رو و با پشتکار بودند».
همچنین علامه حسن زاده آملی در نمازی که بر پیکر مرحوم دشتی در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام خواندند، فرمودند: «خداوندا! ما شهادت می دهیم که او یکی از اولیای تو بود و همواره تلاشگر بود در گسترش فرهنگ و آثار علوی و فاطمی».
#عید_قربان
#عید_غدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#قلمدون
⁉️ما چقدر در مبارزه با انحراف یهود کار اساسی و بنیادین میکنیم؟ انحرافی که اکنون بشر را با جعل اسرائیل به بازی گرفته است.
🔆لااقل برای حفاظت از مبارزان، روشنگران و پرچمداران این مبارزهی سخت و پر رمز و راز صدقه بدهیم و #قربانی کنیم تا آنان را مظلومانه و غریبانه از دست ندهیم.
🔅یا هر کار خیر دیگری که در توان داریم؛ وقف فرهنگی، وقف برای جهاد تبیین و ...
🌍 فیالواقع: شهید فرجنژاد، شهید دشتی، شهید سلحشور، شهید طالبزاده و ...
#مدیر
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#محفل | #شهید_بهشتی
▫️شهید بهشتی مسیر زندگی خود را در راه ترویج فهم عالمانه از دینداری و انقلابیگری صرف کرد و در این مسیر با افراط و هم با تفریط مبارزه شدید داشت. شهید بهشتی نماد بارز انقلابیگری عقلانیت محور و عدالت محور بود و یک قدم از آرمانهای انقلاب کوتاه نیآمد و به احدی اجازه تعدی به حقوق اساسی مردم را نداد.
✅ مدرسهی فکرت در هشتمین محفل خود به بازخوانی «حکمرانی عدالتمحور با تاکید بر اندیشه شهید بهشتی» میپردازد.
با حضور:
👤«حجت الاسلام دکتر احمد رهدار»، رئیس «مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح» و مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقرالعلوم علیه الاسلام
زمان: شنبه 10 تیرماه 1402، ساعت ۱۷
مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت
جهت شرکت بصورت مجازی و حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید:
@Madrese_Fekrat
♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
.
☘ قربانی عزیزترینها
✍ استاد جواد محدثی
«عید قربان »، جلوهگاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است.
فصل «قُرب» یافتن مسلمانان به خداوند، در سایه ی «عبودیّت».
فصل فدا کردن عزیزها ست در آستان «عزیز ترین» یعنی «خدا».
برای اولیاء الله، عید قربان «جامع الشواهد» صدق در گفتار و کردار و ادعا و عمل است، تا در راه خواسته ی «دین» از تمنای «دل» بگذرند و «خواسته ها» و «داشته ها» را فدای رضای دوست کنند.
«قربانی» وسیله ی قرب به خداست و «عید قربان» روز تقرب به پروردگار.
رها شدن از تعلقات و ذبح کردن تمنیات در پیش پای اراده ی الهی ، درس «قربانی» است.
باید «تیغ اراده» بر «حنجر نفسانیات» گذاشت و بُت «خود» در پیشگاه رضای «خدا» قربانی کرد.
ذبح قربانی ، رمزی از ترک هواهای نفسانی و روی آوردن به «رضای الهی» است.
#عید_قربان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸راهی به رهایی
✍ علیرضا مکتبدار
📌به این فراز از دعای عارفانه «عرفه» برخوردم، آنجا که کشتی امنِ روان در دریای پرتلاطم زندگی، حسین علیه السلام، به پروردگار خویش می گفت:
📌«تو پناهگاه منی زمانی که راهها با همه وسعتشان درماندهام کنند و زمین با همه پهناوریاش بر من تنگ گیرد و اگر رحمت تو نبود، هر آینه من از هلاک شدگان بودم».
خدایی که دعای زکرّیا را اجابت کرد و با بخشیدن یحیی به او، شب سیاه ناامیدیاش را به روز روشن امید مبدل ساخت و یونس غرق در تاریکیهای چندلایه را از دل ماهی، رهایی بخشید و با شکافتن دریا، ستمدیدگان بنی اسرائیل را به ساحل آرامش رسانید و ساحران فرعون را که سالیانی دراز به روی خورشید حقیقت خاک میپاشیدند، از غرقهشدن در مرداب هلاکت رهانید.
📌 آری این خدا میتواند همیشه از دل سختیها راهی به سوی آسانی بگشاید.
📌متن کامل در دیباج
#عرفه
#امام_حسین_علیهالسلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▫️نهمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
💐 این بار «همنویسی با موضوع غدیر»
🔸با حضور و مشاوره:
🔶 مجید پورولی کلشتری، داستاننویس و داور جشنوارههای ادبی
📆 زمان: یکشنبه 11 تیرماه، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰
🏢 مکان: کافه جهاننما قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱
برای دریافت مسیریاب روی آدرس کلیلک کنید👆
با همکاری
مدرسه فکرت، کانون نویسندگان حوزوی، کافۀ جهاننما
📣 اعلام حضور برادران به نشانی
🆔 @Aftabehazer
📣 اعلام حضور خواهران به نشانی
🆔 @mahta_sa
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 درباره مهمان #گعده_نهم
▫️نویسندگان باشگاه فکرت
مجید پورولی کلشتری (متولد ۱۶ بهمنماه ۱۳۵۴) کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرّس ادبیات داستانی است.
از وی حدود بیست اثر، عمدتاً در گستره ادبیات دینی، خاصه شیعی و بعضاً با زمينه و درونمایه فرهنگ و ادب مقاومت، منتشر شده است.
پورولی با عموم مباحث و مطالب امامت و ولایت (خصوصاً در آثار علامه سیدمرتضی عسگری و آیتالله سیدعلی حسینی میلانی) آشنایی دارند؛ و بسیاری از این معالم و معارف را در جامه داستان به کار بستهاند. فیالمثل #اقیانوس_مشرق را میتوان نام برد که هم برگزیده جایزه کتاب سال دینی در سال ۱۳۹۲ شد و هم زبده کتاب سال رضوی در همان سال.
این اثر و چندین کتاب دیگر را میتوان در نشر عهد مانا با مدیریت #رضا_مصطفوی یافت و بهره برد.
جمکران، عصر داستان، صریر، شاهد، عماد فردا، شهید کاظمی، روایت فتح، کانون اندیشه جوان، بینالملل، شهرستان ادب، احیاء و ... به انتشار نوشتههای دلکش و خواندنی این نویسنده توانا توفیق یافتهاند.
استاد مجید پورولی کلشتری حائز بیش از ده جایزه ملی در سه حوزه داستان، نمایشنامه و فیلمنامه شدهاند.
🔗اینجا درباره پورولی بیشتر بخوانید
این لینک گفتوگوی بهروز افخمی با ایشان در برنامه خانه جلال است👇
https://telewebion.com/episode/0x6e8f147
.......................
ارسال آثار به همنویسان به 👇و حضور در گعده
https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸کلوخهی غم
✍ علیرضا مکتبدار
📌انسان که جای خود دارد، حتی حیوانات و گیاهان هم غم و شادی دارند.
📌نمیدانم، حیوان-از هر نوعش- شادیش را شاید با آواز و اندوهش را با ناله بروز دهد و گیاه، سرخوشیاش را با برگ و گل شاداب و اندوهش را با پژمردگی.
📌اما انسان؛ انسانی که رشد کرده و به بلوغ عقلی و عاطفی رسیده، شادیاش را نثار دیگران میکند و در فضا عطر شادمانی میپراکند، ولی آتش اندوهش را درون خویش پنهان میسازد و با آشکارساختن آن، چهره دل دیگران را سیاه نمیکند.
📌او از خون دل، درخت چهره را آبیاری کرده، سبز و شاداب نگاه میدارد، نه آنکه با سوز نالهاش، آتش به گلستان زندگانی دیگران اندازد.
«با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام
نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش» (حافظ)
📌علی علیه السلام که دریاهای اندوه را لاجرعه سرمیکشید و دم برنمیآورد، در وصف مؤمن فرمود:
«مؤمن، شادیش در چهرهاش نمایان و اندوهش در قلبش پنهان است.»
📌و به قول هوشنگ گلشیری:
«کلوخهی غم را باید به آب دهان خیس کرد و به زبان هی چرخاند و چرخاند و بعد فرو داد. گفتن ندارد.»
#اندوه
#زندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎چرا مبتلا به جنگ شناختی میشویم؟
۱.لایه #واقعیت: تحلیل جامعی از واقعیتهای اجتماعی نداریم.(ضعف مرجعیتهای فکری)
۲.لایه #روایت: روایت قوی و غنی از واقعیت نداریم.(ضعف سکوهای روایت)
۳.لایه #ذهنیت:سوادرسانهای کافی برای خنثی سازی روایت غلط نداریم.(ضعف کاربران رسانه)
✍ علیرضا محمدلو
# سواد_رسانه
#جنگ_شناختی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸نویسندگی را آسان فرا بگیرید
🌲کانون محراب برای متوسطههای اول و دوم(پسرها) #نویسندگی_مقدماتی برگزار میکند.
🟢 مزایای شرکت در این دوره
📱انتشار آثار برتر در شبکههای اجتماعی🎗
⌚️مشاوره و همراهی شبانهروزی🎗
🥇 اهدای جوایز به نفرات برتر🎗
👨🏫مربی کلاس
👨💻علی کردانی
✏️در این دوره چه چیزهایی یاد میگیریم؟
🖌نویسنده کیست؟
🖌چرا باید نویسنده شویم؟
🖌نوشتن را از کجا آغاز کنیم؟
🖌برای نویسندگی چه کارهایی باید انجام دهیم؟
🖌چگونه بنویسیم؟؟؟
✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️ ✏️
☘جهت ثبتنام در این دوره به آیدی @admin_mehrab پیام دهید.
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
🏢 مکان برگزاری:
پردیسان، خیابان اندیشه، کوچه ۶
#نویسندگی_مقدماتی
#متوسطههای_پسر
@HOWZAVIAN
🔘 حاشیه نگاری برنامه دکوپاژ
▫️نقد سینمایی #بدون_قرار_قبلی
✍️ مصطفی گودرزی
◾️حالمان خوب شد
▫️جملهای که بعد اتمام اکران فیلم بدون قرار قبلی از حضار شنیده میشد
◾️اما مگر فیلم چه داشت که حالمان را خوب میکرد؟
▫️مگر نه اینکه ابتدای فیلم با مرگ آغاز شد و گره اصلی فیلم هم یک ارثیه بود که آن هم قبریست که در فرهنگی که سبقه مادی به خود گرفته به معنای نیستی و پایان است؟
◾️اصولا پرداخت به امر معنوی در فیلم کاری دشوار است که لازمه آن فهم عمیق امر معنوی و همچنین ورود غیر مستقیم به آن است، به طوری که مخاطب سینمای امروز احساس نکند که دوباره سازنده فیلم میخواهد باورهای خود را به او دیکته کند
▫️شعیبی از این بابت نمره خوبی میگیرد
◾️او تقابل میان تجدد و مادیت با سنت و معنویت را نه در حوزه نظر بلکه در عالم مصداق و بر روی یک قبر بنا میکند، البته مصادیق دیگری نیز در فیلم وجود دارد که به این جهت طرح ریزی شده اما آنچه خود نمایی میکند به ارث رسیدن یک قبر به دختر داستان که بزرگ شده عالم تجدد و عاری از معنویت و نگاه عرفانی و توحیدی به عالم هستیست .
▫️این ارثیه سبب بازگشت دختر به وطن میشود که نمادی از بازگشت به خویشتن و شاید فطرت توحیدیست، در این بازگشت انسان با خود رو به رو میشود که از کجا آمده و پیش رویش یک قبر که نماد به کجا میرود است.
◾️حال باید این انسان جستجو کند که این آمدن بهر چه بوده و آیا وطنش همین خاک است یا آن افلاک؟
▫️نکته دیگری که در بدون قرار قبلی توجه بیننده را جلب میکند پسری دارای اوتیسم است که تحت درمان پزشکان تن قرار گرفته و این درمان ها فقط مسکنی بر درد بوده و درمانی در واقع حاصل نشده، اما همین کودک وقتی تحت درمان روحانی قرار میگیرد و ابتدا معنای خانواده که محل آرامش بخشی به افراد در جامعه است را درک میکند از تشویشش کاسته میشود.
◾️بعد نوبت امر معنوی و روحانی میرسد تا روح این کودک را به اطمینان برساند و از تلاطم برهاند؛ اینجاست که شعیبی این امر معنوی را در حرم امام هشتم رقم میزند و نشان میدهد که به آرامش و امنیت رسیدن جز تحت ولایت ولی الهی اتفاق نخواهد افتاد.
▫️حالا بهتر میفهمیم که چرا بعد از دیدن بدون قرار قبلی حالمان خوب شد.
#سینما
#سواد_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@savad_rasaneh
@HOWZAVIAN
🔻استاد مظفر سالاری، نویسنده و مدرس مطرح ادبیات داستانی در گفتوگو با حوزه:
❇️ نیازمند انسجام و هم افزایی بیشتر در راستای تربیت نویسندگان حوزوی هستیم/ ۵ هزار حوزوی در زمینه نگارش رمان و داستان آموزش دیدهاند
مشروح گفتوگو
https://hawzahnews.com/xcjW7
@HawzahNews