ما عزادار حمزهایم
داغ سید به این سادگیها سرد نمیشود
وقتی آقای کتوم ما میگویند جداً عزادارم، تکلیف برای ما روشن است
هنوز پنج روز عزای عمومی تمام نشده
رفقا! مبادا شاد باشیم
خون سید قدرش خیلی بیشتر از چندصد موشک است
لشکر رسولالله، حمزه را از دست داده است،
اسدالله را،
رسول خدا حالا حالاها عزادار خواهد بود.
چرا حمزه شهید شد؟
از کوتاهی عدهای در تنگهی احد.
ما عزادار حمزهایم
"یک وقت یک حرکت بهجا، تاریخ را نجات میدهد و گاهی یک حرکت نابهجا که ناشی از #ترس و #ضعف و #دنیاطلبی و #حرص به زندهماندن است، تاریخ را در ورطهی گمراهی میغلتاند. ... عیب و نقصِ خواصِ ترجیحدهندهی دنیا بر دین، همین است.
... اگر امثال شَبَثْ بن ربْعی در یک لحظهی حسّاس، به جای اینکه از ابن زیاد بترسند، از خدا میترسیدند، #تاریخ_عوض_میشد. گیرم که عوام متفرّق شدند؛ چرا خواصِ مؤمنی که دوْر مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب و حسابی بودند که بعضیشان بعداً در کربلا شهید شدند؛ اما اینجا، اشتباه کردند.
البته آنهایی که در کربلا شهید شدند، کفّارهی اشتباهشان داده شد. دربارهی آنها بحثی نیست و اسمشان را هم نمیآوریم. اما کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. نتوانستند بروند؛ توفیق پیدا نکردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین علیهالسّلام کشته شد؛ وقتی فرزند پیغمبر از دست رفت؛ #وقتی_فاجعه_اتّفاق_افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگر چه فایده؟! لذاست که در تاریخ، عدّهی توّابین، چند برابر عدّهی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بهخاطر اینکه #در_وقت_خود_نیامدند. کار را در لحظهی خود انجام ندادند. #دیر_تصمیم_گرفتند و #دیر_تشخیص_دادند.
چرا مسلم بن عقیل را با اینکه میدانستید نمایندهی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانهی طوعه پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمیگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر میرسید، آن صد نفر دور مسلم را میگرفتند. خانهی یکیشان را مقرّ فرماندهی میکردند. میایستادند و دفاع میکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتی خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایی همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر میتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع میشدند. پس، خواص در این مرحله، #کوتاهی_کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. #تصمیمگیری_خواص_در_وقت_لازم، تشخیص خواص در وقت لازم، گذشتِ خواص از دنیا در لحظهی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظهی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! در لحظهی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد."
(بیانات امام خامنهای در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله، ۲۰/ ۰۳/ ۱۳۷۵)
#سید_حسن_نصرالله
#خیانت_خواص
@jorenush
جرعهنوش | علی احسانزاده
ما عزادار حمزهایم داغ سید به این سادگیها سرد نمیشود وقتی آقای کتوم ما میگویند جداً عزادارم، تک
امام خمینی تکلیف ما را سالها قبل مشخص کردهاند
#نابودی رژیم صهیونی تکلیف ماست
نه مهار او
نه پاسخ به او
سقف مطالبات انقلاب را پایین نیاورید
بله،
محور نابودی اسرائیل مردم فلسطین و حزبالله لبناناند
ولی ما نباید خیال دشمن را آسوده کنیم
نباید در هنگام حمله بگوییم در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه و شهادت #سید_حسن_نصرالله و فرماندهان نظامیمان.
وقتی اینطور میگوییم، یعنی امشب را که زدیم، فعلاً خیال رژیم راحت باشد تا ترور بعدی.
نباید از اقداممان ابراز خوشحالی بیش از حد کنیم.
نباید بگوییم آمریکا قلادهی سگ هارش را بکشد و الا ...
این رژیم ذاتش ترور است، تجاوز و جنایت است، ذاتش غصب و حرب است، پس اگر حالتی را فرض کردی که ما با رژیم در نبرد نیستیم، یعنی او را به عنوان یک کشور عادی به رسمیت شناختهای
تف بر جهل
تف بر ترس
تف بر غفلت
@jorenush
نابودی رژیم صهیونی بخشی از #انتقام خون #حاج_قاسم است
مگر بنا نشد انتقام خون حاج قاسم به اخراج آمریکا از منطقه باشد
مگر نه آنکه اسرائیل ولیدهی آمریکا و سگ هار او و پایگاه نظامی او در منطقه است و پشتیبانی اطلاعاتی-امنیتی-نظامی-سیاسی آمریکا او را سر پا نگه داشته؟
پس بسم الله
حمله به اسرائیل #برای_نابودیاش باید اقلاً از سال ۹۸ برنامهریزی #رسمی میشد
@jorenush
ببخشید اگر تلخ شد
گمان نشود که به دنبال تخریب و تضعیف فرماندهان عزیز نیروهای مسلح هستیم
حملات دیشب دل همهی مستضعفان را شاد کرد و بابت آن خدا شکر میکنیم و از فرماندهان عزیز جداً متشکریم
خدای ناکرده ناشکری نشود
هدف، نشاندادن افق انقلاب است
در هنگامهای که #کندروی و #تحریف انقلاب عادت برخی خواص و رسانهها میشود و سمّ این آفت به اکثر خودیها هم سرایت میکند، باید کمی تلخ و تند بود تا حرکت انقلاب تا اندازهای صیانت شود.
این کار به این تندی از جایگاه رهبری چندان مناسب نیست، دلیلش در جای خود. پس نگوییم این جلوزدن از امام است.
اگر خدا خواست متنی در ستایش و تبیین ضرورت تندروی معقول خواهم نوشت
@jorenush
دومین #بیانیه متحصنین حسینیه امیرچقماق یزد:
بسم الله قاصم الجبارین
خدا را شاکریم که حرکتهای مردمی سراسر ایران عزیز، سوخت موشکهای سپاه پاسداران را برای #اولین_اقدامات در راستای خونخواهی شهید اسماعیل هنیه تامین کرد و چشم تمامی حقطلبان جهان به عملیات #وعده_صادق_۲ روشن شد.
دیدیم که حرکتهای مطالبهگرانه به معنای ایجاد تفرقه نیست، بلکه برای نشاندادن پایبندی به آرمانهای انقلاب اسلامی است که همین مردم به پایش خون دادهاند.
این مطالبهگریها یعنی یادِمان نرفته است برای چه انقلاب کردهایم و برای چهچیز اینهمه هزینه دادهایم و عقبنشینی در این نقطه، یعنی رویگردانی از آرمانها و سرخوردگی و پشیمانی، در صورتی که این انقلاب با ندای حقخواهی در جهان شناخته شده و محبوب است.
اتفاقات اخیر، باز هم نشان داد که اعتماد به دشمن، کاری غلط و امید به عمل به وعدههایش، یک خوشخیالی باطل است و اقدامات خصمانهی او را باید بیمعطلی پاسخ داد تا جریتر نشود، چراکه او همواره در پی ضربهزدن و پیشبرد اهداف خبیثانهی خویش است.
با حملهی مقتدرانهی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحصن مطالبهگرانه حسینیه امیرچقماق یزد در روز چهارشنبه مورخ ۱۱مهرماه به پایان میرسد، اما نباید فراموش کرد که این عملیات، زمانی در قد و قواره فرمان حضرت امام خامنهای است که آغازی باشد برای پایان رژیم صهیونیستی و نباید آنها چند تا بزنند و یکی بخورند و این خونخواهی باید به خونبس برسد و این، محقق نمیشود، مگر با #محو_رژیم_صهیونی از روی زمین، چرا که خونبهای شهدای مقاومت و در راس آنها #سید_حسن_نصرالله عزیز، با یک عملیات موشکی محقق نمیشود و فقط در صورتی میتوان راضی شد که این رژیم خبیث محو شود.
برای مجاهدین اسلام در همه عرصهها دعای سلامتی و موفقیت میکنیم و عزت بیش از پیش اسلام را از خداوند متعال خواستاریم و وظایف خود را همچنان در راستای فریضهای که باید ادا شود به شکلهای دیگر انجام خواهیم داد؛ انشاءالله.
متحصنین حسینیه امیرچقماق یزد
@jorenush
جرعهنوش | علی احسانزاده
ببخشید اگر تلخ شد گمان نشود که به دنبال تخریب و تضعیف فرماندهان عزیز نیروهای مسلح هستیم حملات دیشب
ما عادت کردهایم روی زیبای تاریخ را ببینیم و با نوعی تخدیر، خود را آرام کنیم.
در حالی که واقعیات تلخی در همان صفحات روشن و زیبا وجود دارد که دانستنشان حیاتی است.
بارها باید این را تکرار کرد:
انسانها علف هرز نیستند که بهسادگی برویند و تکثیر شوند و غمی از نابودیشان به دل ننشیند.
هزاران مقدمه و سبب باید جمع شوند تا از میان میلیونها انسان، یکی بشود قاسم سلیمانی، یکی بشود #سید_حسن_نصرالله، یکی بشود احمد متوسلیان، یکی بشود ابراهیم زکزاکی و ...
نگاه اتوبوسی به انسانها نداشته باشیم
اینها انسانهای پرورشیافتهاند.
و تنها کسی که فرایند پیچیدهی پرورش یک انسان را دیده باشد، عمق این امر را درک میکند.
روی تلخ تاریخ زندگی پیامبر خاتم (صلوات الله علیه و آله) آنجاست که شهادت چند یار ایشان (بهخصوص حمزه و جعفر علیهماالسلام) سبب میشود تا صفحه را پس از رحلت آن حضرت برگردانند.
یعنی از دست رفتن دو سه نفر #انسان سبب شکست یک نهضت بزرگ است لااقل در مقطعی مهم از تاریخش.
و سبب شکست امیرالمومنین علیهالسلام هم شاید به همین امر بازگردد؛ شهادت عمار و مالک و ذوالشهادتین و ابنتیهان و محمد بن ابیبکر و اویس قرنی و هاشم مرقال و ... .
حتماً نمیتوان شهادت پیران و جوانانی که میدانداران انقلاب اسلامی بود را در میدانیافتن جریان نفاق و کُندشدن حرکت و بعضی انحرافات نادیده گرفت و بیاثر پنداشت.
مگر یک شهید صدوقی به سادگی جبران میشود؟ مگر پس از شهادتش تا حال که چهل و چند سال از آن میگذرد، دارالعباده مثل او را یافته است؟
یک بهشتی، یک مطهری، یک آوینی، یک چمران، یک و یک و یک ...
مگر جبران این فقدانها آسان است؟
چرا با تاریخ و با واقعیات شوخی میکنیم؟
مگر #سید_حسن_نصرالله جبران میشود؟
داغ او، مگر با دیدار صاحبمان تسلی نخواهد یافت...
اللهم عجل...
@jorenush
جرعهنوش | علی احسانزاده
ما عادت کردهایم روی زیبای تاریخ را ببینیم و با نوعی تخدیر، خود را آرام کنیم. در حالی که واقعیات تل
بین ما شایع است که حادثهی کربلا دو چهره دارد: مصیبت و حماسه.
اما باید توجه کرد که تنها کسانی حق بیان حماسی از کربلا دارند، که خود در میدان حماسهسازی گام نهاده باشند.
اگر ما در میدان عمل خود، مسبب فاجعه باشیم، حق نداریم از حماسهی سیدالشهداء بگوییم. این، ترفندی مزوّرانه برای تطهیر خویشتن است.
مانند آن که کسی در کوفه بنشیند و به یاری حسین نرود، آنگاه پس از فاجعه شهادت آن حضرت، به ذکر حماسهی ایشان بپردازد؛ همینقدر مضحک.
تو اگر در کوفه نشستهای و امامت در قتلگاه کربلا ذبح شده، فقط باید مصیبت را ببینی و خود را ملامت کنی و در پی جبران برآیی.
تو حق نداری سر از گریبان شرمندگی برآری. تو تا ابد مستحق سرزنش و ملامتی، مگر آنکه راهی برای جبران بیابی و به آن اقدام کنی.
ولی اگر در میان اهلبیت و بازماندگان کربلایی، میتوانی سخنانی بلند در وصف حماسهی کربلا انشاء کنی. اینجا تو در حال خلق یک حماسهای.
پس رسانهبهدستان و تریبونداران محترم!
اگر دستتان به خون آلوده است یا سابقهی خونشویی و خیانتشویی در پرونده دارید، از حماسهی مقاومت دم نزنید و از ارزش کلمات نکاهید.
این تصنّعتان تنها برای دیگران تهوّع به بار خواهد آورد و ارزش شعارهای انقلاب را فرو خواهد کاست.
@jorenush
به خواست خدا فردا در نماز جمعه به اماممان اقتدا خواهیم کرد.
این قدم کوچکی است که از ما برمیآید.
#ما_ترکناک_یا_بن_الحسین
@jorenush
جرعهنوش | علی احسانزاده
بین ما شایع است که حادثهی کربلا دو چهره دارد: مصیبت و حماسه. اما باید توجه کرد که تنها کسانی حق بی
چقدر این روزها جای محمدرضا آقاسی خالی است تا با تیغ بران شعرش و حرارت شورانگیز صدای مخلصش، حماسه بسراید و با کفر و نفاق بستیزد.
جرعهنوش | علی احسانزاده
چقدر این روزها جای محمدرضا آقاسی خالی است تا با تیغ بران شعرش و حرارت شورانگیز صدای مخلصش، حماسه بسر
ای شیردلان عرصهی توحید!
شب آمده در برابر خورشید
اینک دشمن، زباندراز آمد
زان راه که رفته بود، باز آمد
او افعی زخمخورده را ماند
دندانِ بههمفشرده را ماند
باز آمد تا ز ما، عنان گیرد
مگذاریمش دوباره جان گیرد
باز آمد و فتنه زیر سر دارد
غافل که #خلیل_ما تبر دارد
غافل که #بسیج_را_هلاکی_نیست
از جبهه و بوق جنگ #باکی_نیست
چون دست خدا فشرد دستم را
نظّاره نمیتوان شکستم را
بر دشمن آنچه هست، بر من نیست
خِذلان و غم و شکست از من نیست
من دست خدا در آستین دارم
چون صاعقه، #خشم_راستین_دارم
دستی که به یاری خدا خیزد
تک نیز بُوَد، از او صدا خیزد
بر سینهی ابر، طبل میکوبم
تا گیسوی رعد را برآشوبم
یک جانِ به شعله مبتلا دارم
این داغ ز خاک کربلا دارم
تا قامت شرک غرق خون گردد
#تا_پرچم_کفر_سرنگون_گردد
در قبلهی این قبیله، هابیلم
رسواگر صدهزار قابیلم
صد ناله اگر ز آه من جاری است
شوق است که از نگاه من جاری است
من سرخترین زبان فریادم
از رنجش هر دو عالم آزادم
زخمم عطش نمک به دل دارد
خون از لب چشم خویش میبارد
دل را هوسی به خواب راحت نیست
چون مرهم دل به جز جراحت نیست
تا زخم به سینه نقش میبندد
بر نالهی تیغ، سینه میخندد
من سرو کمر خمیده را مانم
من خنجر آبدیده را مانم
من منّت کس نمیکشم هرگز
بیشعله نفس نمیکشم هرگز
هر چند که نیمه شب نمیخوابم
لیکن چو گل بهار، شادابم
من در دل خویشتن نمیگنجم
در وسعت پیرهن نمیگنجم
تا بال و پری ز شلعهها گیرم
چون شمع به انجمن نمیگنجم
هر چند اسیر پنجهی خاکم
سیمرغ شکارِ اوجِ افلاکم
خورشید شرارهای ز آهم شد
هر چند رفیق نیمه راهم شد
ای رهبر حقشناس و آگاهم
تا لحظهی مرگ، با تو همراهم
امروز منم چو چنگ، در چنگت
آیینهی روشن دلِ تنگت
امروز، من و تو، هر دو دلتنگیم
بر شانهی خاک، آسمانرنگیم
ای پیر! مرا بگیر در مشتت
بنواز به ضربهی سر انگشتت
مضرابم زن، که در سرور آیم
گز زخمهی تو به شوق و شور آیم
مِضرابم زن، که نالهها دارم
آتش ز فغان لالهها دارم
امروز که راه عشق پر پیچ است
#حکم_آنچه_تو_میکنی، دگر هیچ است
#ما_ترکناک_یا_بن_الحسین
#آقاسی
@jorenush
متن زیر را هفتهی قبل برای نشریهای نوشتم که بنا بود در جریان تحصن منتشر شود و نشد.
درست است که تحصن تمام شد و #وعده_صادق هم انجام گرفت، ولی هنوز در این متن، نکاتی هست که میتواند مفید باشد: