eitaa logo
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
322 دنبال‌کننده
119 عکس
29 ویدیو
6 فایل
من جرعه‌نوشِ بزم تو بودم هزار سال کی ترک آب‌خورد کند طبع خوگرم سیاهه‌های علی احسان‌زاده @dastmalbaf
مشاهده در ایتا
دانلود
نابودی رژیم صهیونی بخشی از خون است مگر بنا نشد انتقام خون حاج قاسم به اخراج آمریکا از منطقه باشد مگر نه آن‌که اسرائیل ولیده‌ی آمریکا و سگ هار او و پایگاه نظامی او در منطقه است و پشتیبانی اطلاعاتی-امنیتی-نظامی-سیاسی آمریکا او را سر پا نگه داشته؟ پس بسم الله حمله به اسرائیل باید اقلاً از سال ۹۸ برنامه‌ریزی می‌شد @jorenush
ببخشید اگر تلخ شد گمان نشود که به دنبال تخریب و تضعیف فرماندهان عزیز نیروهای مسلح هستیم حملات دیشب دل همه‌ی مستضعفان را شاد کرد و بابت آن خدا شکر می‌کنیم و از فرماندهان عزیز جداً متشکریم خدای ناکرده ناشکری نشود هدف، نشان‌دادن افق انقلاب است در هنگامه‌ای که و انقلاب عادت برخی خواص و رسانه‌ها می‌شود و سمّ این آفت به اکثر خودی‌ها هم سرایت می‌کند، باید کمی تلخ و تند بود تا حرکت انقلاب تا اندازه‌ای صیانت شود. این کار به این تندی از جایگاه رهبری چندان مناسب نیست، دلیلش در جای خود. پس نگوییم این جلوزدن از امام است. اگر خدا خواست متنی در ستایش و تبیین ضرورت تندروی معقول خواهم نوشت @jorenush
دومین متحصنین حسینیه امیرچقماق یزد: بسم الله قاصم الجبارین خدا را شاکریم که حرکت‌های مردمی سراسر ایران عزیز، سوخت موشک‌های سپاه پاسداران را برای در راستای خون‌خواهی شهید اسماعیل هنیه تامین کرد و چشم تمامی حق‌طلبان جهان به عملیات روشن شد. دیدیم که حرکت‌های مطالبه‌گرانه به معنای ایجاد تفرقه نیست، بلکه برای نشان‌دادن پای‌بندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است که همین مردم به پایش خون داده‌اند. این مطالبه‌گری‌ها یعنی یادِمان نرفته است برای چه انقلاب کرده‌ایم و برای چه‌چیز این‌همه هزینه داده‌ایم و عقب‌نشینی در این نقطه، یعنی روی‌گردانی از آرمان‌ها و سرخوردگی و پشیمانی، در صورتی که این انقلاب با ندای حق‌خواهی در جهان شناخته شده و محبوب است. اتفاقات اخیر، باز هم نشان داد که اعتماد به دشمن، کاری غلط و امید به عمل به وعده‌هایش، یک خوش‌خیالی باطل است و اقدامات خصمانه‌ی او را باید بی‌معطلی پاسخ داد تا جری‌تر نشود، چراکه او همواره در پی ضربه‌زدن و پیش‌برد اهداف خبیثانه‌ی خویش است. با حمله‌ی مقتدرانه‌ی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحصن مطالبه‌گرانه حسینیه امیرچقماق یزد در روز چهارشنبه مورخ ۱۱مهرماه به پایان می‌رسد، اما نباید فراموش کرد که این عملیات، زمانی در قد و قواره فرمان حضرت امام خامنه‌ای است که آغازی باشد برای پایان رژیم صهیونیستی و نباید آن‌ها چند تا بزنند و یکی بخورند و این خون‌خواهی باید به خون‌بس برسد و این، محقق نمی‌شود، مگر با از روی زمین، چرا که خون‌بهای شهدای مقاومت و در راس آن‌ها عزیز، با یک عملیات موشکی محقق نمی‌شود و فقط در صورتی می‌توان راضی شد که این رژیم خبیث محو شود. برای مجاهدین اسلام در همه عرصه‌ها دعای سلامتی و موفقیت می‌کنیم و عزت بیش از پیش اسلام را از خداوند متعال خواستاریم و وظایف خود را همچنان در راستای فریضه‌ای که باید ادا شود به شکل‌های دیگر انجام خواهیم داد؛ ان‌شاءالله. متحصنین حسینیه امیرچقماق یزد @jorenush
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
ببخشید اگر تلخ شد گمان نشود که به دنبال تخریب و تضعیف فرماندهان عزیز نیروهای مسلح هستیم حملات دیشب
ما عادت کرده‌ایم روی زیبای تاریخ را ببینیم و با نوعی تخدیر، خود را آرام کنیم. در حالی که واقعیات تلخی در همان صفحات روشن و زیبا وجود دارد که دانستنشان حیاتی است. بارها باید این را تکرار کرد: انسان‌ها علف هرز نیستند که به‌سادگی برویند و تکثیر شوند و غمی از نابودی‌شان به دل ننشیند. هزاران مقدمه و سبب باید جمع شوند تا از میان میلیون‌ها انسان، یکی بشود قاسم سلیمانی، یکی بشود ، یکی بشود احمد متوسلیان، یکی بشود ابراهیم زکزاکی و ... نگاه اتوبوسی به انسان‌ها نداشته باشیم این‌ها انسان‌های پرورش‌یافته‌اند. و تنها کسی که فرایند پیچیده‌ی پرورش یک انسان را دیده باشد، عمق این امر را درک می‌کند. روی تلخ تاریخ زندگی پیامبر خاتم (صلوات الله علیه و آله) آن‌جاست که شهادت چند یار ایشان (به‌خصوص حمزه و جعفر علیهماالسلام) سبب می‌شود تا صفحه را پس از رحلت آن حضرت برگردانند. یعنی از دست رفتن دو سه نفر سبب شکست یک نهضت بزرگ است لااقل در مقطعی مهم از تاریخش. و سبب شکست امیرالمومنین علیه‌السلام هم شاید به همین امر بازگردد؛ شهادت عمار و مالک و ذوالشهادتین و ابن‌تیهان و محمد بن ابی‌بکر و اویس قرنی و هاشم مرقال و ... . حتماً نمی‌توان شهادت پیران و جوانانی که میدان‌داران انقلاب اسلامی بود را در میدان‌یافتن جریان نفاق و کُندشدن حرکت و بعضی انحرافات نادیده گرفت و بی‌اثر پنداشت. مگر یک شهید صدوقی به سادگی جبران می‌شود؟ مگر پس از شهادتش تا حال که چهل و چند سال از آن می‌گذرد، دارالعباده مثل او را یافته است؟ یک بهشتی، یک مطهری، یک آوینی، یک چمران، یک و یک و یک ... مگر جبران این فقدان‌ها آسان است؟ چرا با تاریخ و با واقعیات شوخی می‌کنیم؟ مگر جبران می‌شود؟ داغ او، مگر با دیدار صاحبمان تسلی نخواهد یافت... اللهم عجل... @jorenush
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
ما عادت کرده‌ایم روی زیبای تاریخ را ببینیم و با نوعی تخدیر، خود را آرام کنیم. در حالی که واقعیات تل
بین ما شایع است که حادثه‌ی کربلا دو چهره دارد: مصیبت و حماسه. اما باید توجه کرد که تنها کسانی حق بیان حماسی از کربلا دارند، که خود در میدان حماسه‌سازی گام نهاده باشند. اگر ما در میدان عمل خود، مسبب فاجعه باشیم، حق نداریم از حماسه‌ی سیدالشهداء بگوییم. این، ترفندی مزوّرانه برای تطهیر خویشتن است. مانند آن که کسی در کوفه بنشیند و به یاری حسین نرود، آن‌گاه پس از فاجعه شهادت آن حضرت، به ذکر حماسه‌ی ایشان بپردازد؛ همین‌قدر مضحک. تو اگر در کوفه نشسته‌ای و امامت در قتلگاه کربلا ذبح شده، فقط باید مصیبت را ببینی و خود را ملامت کنی و در پی جبران برآیی. تو حق نداری سر از گریبان شرمندگی برآری. تو تا ابد مستحق سرزنش و ملامتی، مگر آن‌که راهی برای جبران بیابی و به آن اقدام کنی. ولی اگر در میان اهل‌بیت و بازماندگان کربلایی، می‌توانی سخنانی بلند در وصف حماسه‌ی کربلا انشاء کنی. این‌جا تو در حال خلق یک حماسه‌ای. پس رسانه‌به‌دستان و تریبون‌داران محترم! اگر دستتان به خون آلوده است یا سابقه‌ی خون‌شویی و خیانت‌شویی در پرونده دارید، از حماسه‌ی مقاومت دم نزنید و از ارزش کلمات نکاهید. این تصنّعتان تنها برای دیگران تهوّع به بار خواهد آورد و ارزش شعارهای انقلاب را فرو خواهد کاست. @jorenush
به خواست خدا فردا در نماز جمعه به اماممان اقتدا خواهیم کرد. این قدم کوچکی است که از ما برمی‌آید. @jorenush
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
بین ما شایع است که حادثه‌ی کربلا دو چهره دارد: مصیبت و حماسه. اما باید توجه کرد که تنها کسانی حق بی
چقدر این روزها جای محمدرضا آقاسی خالی است تا با تیغ بران شعرش و حرارت شورانگیز صدای مخلصش، حماسه بسراید و با کفر و نفاق بستیزد.
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
چقدر این روزها جای محمدرضا آقاسی خالی است تا با تیغ بران شعرش و حرارت شورانگیز صدای مخلصش، حماسه بسر
ای شیردلان عرصه‌ی توحید! شب آمده در برابر خورشید اینک دشمن، زبان‌دراز آمد زان راه که رفته بود، باز آمد او افعی زخم‌خورده را ماند دندانِ به‌هم‌فشرده را ماند باز آمد تا ز ما، عنان گیرد مگذاریمش دوباره جان گیرد باز آمد و فتنه زیر سر دارد غافل که تبر دارد غافل که از جبهه و بوق جنگ چون دست خدا فشرد دستم را نظّاره نمی‌توان شکستم را بر دشمن آن‌چه هست، بر من نیست خِذلان و غم و شکست از من نیست من دست خدا در آستین دارم چون صاعقه، دستی که به یاری خدا خیزد تک نیز بُوَد، از او صدا خیزد بر سینه‌ی ابر، طبل می‌کوبم تا گیسوی رعد را برآشوبم یک جانِ به شعله مبتلا دارم این داغ ز خاک کربلا دارم تا قامت شرک غرق خون گردد در قبله‌ی این قبیله، هابیلم رسواگر صدهزار قابیلم صد ناله اگر ز آه من جاری است شوق است که از نگاه من جاری است من سرخ‌ترین زبان فریادم از رنجش هر دو عالم آزادم زخمم عطش نمک به دل دارد خون از لب چشم خویش می‌بارد دل را هوسی به خواب راحت نیست چون مرهم دل به جز جراحت نیست تا زخم به سینه نقش می‌بندد بر ناله‌ی تیغ، سینه می‌خندد من سرو کمر خمیده را مانم من خنجر آبدیده را مانم من منّت کس نمی‌کشم هرگز بی‌شعله نفس نمی‌کشم هرگز هر چند که نیمه شب نمی‌خوابم لیکن چو گل بهار، شادابم من در دل خویشتن نمی‌گنجم در وسعت پیرهن نمی‌گنجم تا بال و پری ز شلعه‌ها گیرم چون شمع به انجمن نمی‌گنجم هر چند اسیر پنجه‌ی خاکم سیمرغ شکارِ اوجِ افلاکم خورشید شراره‌ای ز آهم شد هر چند رفیق نیمه راهم شد ای رهبر حق‌شناس و آگاهم تا لحظه‌ی مرگ، با تو همراهم امروز منم چو چنگ، در چنگت آیینه‌ی روشن دلِ تنگت امروز، من و تو، هر دو دل‌تنگیم بر شانه‌ی خاک، آسمان‌رنگیم ای پیر! مرا بگیر در مشتت بنواز به ضربه‌ی سر انگشتت مضرابم زن، که در سرور آیم گز زخمه‌ی تو به شوق و شور آیم مِضرابم زن، که ناله‌ها دارم آتش ز فغان لاله‌ها دارم امروز که راه عشق پر پیچ است ، دگر هیچ است @jorenush
متن زیر را هفته‌ی قبل برای نشریه‌ای نوشتم که بنا بود در جریان تحصن منتشر شود و نشد. درست است که تحصن تمام شد و هم انجام گرفت، ولی هنوز در این متن، نکاتی هست که می‌تواند مفید باشد:
این چادرها فروشی‌اند؟ شما مسافرید؟ در این چند روز که چادرها در حسینیه‌ی امیرچقماق بر پا شد، چند بار این‌جور سؤالات پرسیده شد؛ لابد تازگی داشت که جمعی در این‌جا خیمه‌ی مسافرتی بر پا کنند. این پرسش‌ها به شوخی و جدی پاسخ داده می‌شد، ولی کم‌کم سؤالاتی مطرح شد که هم عجیب بود و هم نمی‌شد به شوخی از کنارش گذشت. یکی گفت: «شما دارید از جمهوری اسلامی یقه‌گیری می‌کنید.» و شنیده شد که «شما دارید در زمین دشمن بازی می‌کنید». و کسی از مسئولان امر گفته بود که چرا عجله کرده‌اند؛ می‌گذاشتند تا فرماندهان در وقت مقتضی اقدام کنند. **** انقلاب اسلامی، امری مردمی بود؛ یعنی از ابتدا در ایده، طرح، پشتیبانی، رهبری، اقدام و عملیات تماماً از بدنه‌ی مردم- یعنی نیروهای غیروابسته به سازمان‌های رسمی و یا کانون‌های قدرت- شکل گرفت. این‌گونه بنا شد و همین‌طور هم پیش رفت؛ راه‌پیمایی، امنیت، جنگ، انتخابات، سازندگی، کمک‌رسانی، امور تربیتی، تولید علم، تبیین و بصیرت‌آفرینی، اقتصاد مقاومتی و ... توسط مردم انجام شد یا با مردم قوت گرفت. مردم‌پایگی، سنتی اسلامی است که از متن قرآن و سنت به دست آمده. مردم باید رسول را همراهی کنند تا هدف بعثت تحقق یابد. اگر مردم آگاه نشوند و همراهی نکنند، حتی اگر امیرالمؤمنین هم رهبر باشد، ناچار خواهد شد که متناسب با جماعت راه بیاید. مگر سقیفه و حکمیت بر علی علیه‌السلام تحمیل نشد؟ در جنگ هم، اگر مردم پای کار نیایند، کسانی هستند که فرماندهان مخلص نظامی را از مجاهدت مانع شوند و شمشیر آنان را در غلاف نگه دارند؛ چنان‌که شمشیر برّان مالک اشتر را از آستانه‌ی خیمه‌ی معاویه بازگرداندند. این مردم‌اند که به بازوی مجاهدان میدان نبرد قوت می‌بخشند و اراده‌ی آنان را محکم می‌کنند. مگر امام خامنه‌ای نفرمودند که «فریاد انتقامی که از مردم شنیده شد در سرتاسر کشور، در واقع، این فریاد انتقام، سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد». می‌دانیم که در تصمیم‌سازی‌ها، خواص از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و بسیاری وقت‌ها، آنان فهم مردم را رقم می‌زنند. و می‌دانیم که در میان خواص جامعه‌ی ایران، هستند کسانی که دشمن‌ناشناسی یا ترس یا محاسبات اشتباه یا نفوذ، آنان را به سمت عدم مواجهه‌ی سخت با دشمن سوق می‌دهد. و می‌دانیم که بسیاری از تصمیمات، برایند دیدگاه‌ها و محاسبات مسئولان و خواص است. و اگر دیدگاه‌های ناصحیح بر دستگاه محاسباتی مسئولان غلبه یابد، نتیجه، انحراف از مسیر یا کُندشدن حرکت انقلاب است. و این، یکی از مهم‌ترین نقاطی است که مردم باید به پشتیبانی از امام جامعه و مسئولان انقلابی به میدان بیایند و با تبیین حقانیت و عقلانیت روش انقلابی برای مردم و خواص، و مطالبه‌ی اقدامات منطبق بر اصول انقلاب از مسئولان، فضا را برای اقدامات مقتضی فراهم کنند و از فشار غلط‌فهمان بکاهند و حجت را بر همه تمام کنند. پس انقلاب برای آن‌که بماند، باید آرمان‌ها و منطقش هم‌چنان در میان آحاد مردم زنده باشد. انقلاب اسلامی، مردمی است و مهم‌ترین ضمانت حرکت نظام اسلامی بر صراط مستقیم انقلاب، صیانت مردم از این حرکت است. اگر مردم بی‌تفاوت شده یا کنار گذاشته شدند، این نظام، دیر یا زود به انحراف خواهد رفت و نابود خواهد شد. بر همین اساس، امام خمینی فرمودند: «اگر دیدید کسی از اصول تخطی می‌کند، در برابرش قاطعانه بایستید.» و از مردم خواستند که اگر «ذره‌ای» از سیاست «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» عدول شد، «آن را با شمشیر عدالت اسلامی راست کنند». مردم، صاحبان و پاسداران حقیقی انقلاب‌اند و اگر کسی مردم را از این‌که چرا در جایی آرمان‌های انقلاب را فریاد کرده‌اند، سرزنش کرد، بداند که از اندیشه‌ی امام فاصله گرفته است. بر اساس تمامی این نکات، آن‌چه در حضور مردمی در حسینیه‌ی امیرچقماق می‌گذرد، نه حرکتی در مقابل نظام یا نیروهای مسلح، بلکه حرکتی در پشتیبانی از انقلاب و کمک به نیروهای مسلح برای اقدامات آنان است. ما آمده‌ایم تا در عمل، دست ولی امر خود را بگشاییم و راه امام را به غرب‌زدگان و ناآشنایان به فرهنگ قرآن بشناسانیم. چنان‌چه دیدیم، روشنگری‌ها و کمک‌رسانی‌های ایام پس از شهادت سید مقاومت، تصمیم‌سوزان را کنار زد و دست نیروهای مسلح را برای اقدام انقلابی باز کرد. و این مطالبه، تا نابودی رژیم منحوس صهیونی ادامه خواهد داشت؛ باذن الله. @jorenush
چرایی کمک به محور مقاومت - حجت الاسلام راجی.mp3
38.57M
🔊 صوت پخش زنده سخنرانی ، با موضوع و با رویکرد "چرایی کمک به محور مقاومت" ⁉️ چگونه واجب فوری حمایت از حزب‌الله را انجام دهیم؟ 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir