eitaa logo
کافه شهدا
976 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
4.2هزار ویدیو
123 فایل
✨کافه شهدا محفلی ازنور تاخدا✨ ✨اینجا قراره به بی نهایت برسیم انشالله✨ ✨به نیت خدمت به 14معصوم✨ ✨هرکه راصبح شهادت نیست،شام مرگ هست✨ 😍آیدی مدیر👇 @fatemehkarimipour1371
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود. @kafeshohada1400
الهی دل‌های گرفته را شاد ڪن دست‌های نیازمند را بی‌نیاز ڪن قلبی نورانی تنی سالم زندگی آرام و خیالی راحت نصیب همه گردان . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 حضرت رسول صلّى الله عليه وآله منقول است كه نهى فرمود از عريان شدن در شب و روز از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه هرگاه مرد عريان شود شيطان به سوى او نظر مى‏كند و طمع مى‏كند در آنكه او را به مصيبت در آورد و فرمود سزاوار نيست مرد را كه جامه خود را از ران خود دور كند وقتى كه در ميان جماعتى نشسته باشد و فرمود كه چون جامه خود را از بدن بيرون آوريد بسم اللّه بگوئيد تا جنيان نپوشند و اگر نگوئيد جنيان آن جامه را مى‏پوشند تا صبح. از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه سزاوار نيست زن مسلمان را كه روپاك يا پيراهنى بپوشد كه ته نمايان باشد. از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام منقول است كه عرض مقنعه حضرت فاطمه عليه السلام آنقدر بود كه تا نصف بازوى آنحضرت مى‏رسيد و همه زنان را بايد كه چنين كنند. از حضرت صادق عليه السلام به سند معتبر منقول است كه ادناى اسراف آن است كه جامه اندرون و بيرون يكى باشد. در حديث ديگر منقول است كه اسحق بن عمار از آن حضرت پرسيد كه مى‏تواند بود مؤمن ده پيراهن داشته باشد فرمود بلى گفت كه بيست پيراهن فرمود بلى اين اسراف نيست اسراف آن است كه جامه كه بايد براى زينت نگاه داشته به عوض جامه كه در وقت ديگر بپوشند بپوشى. در روايت ديگر از حضرت امام موسى‏ سؤال كردند كه كسى ده پيراهن داشته باشد اسراف است فرمودند كه نه بلكه از براى محافظت جامه اين بهتر است، بلكه اسراف آن است كه جامه نگاهداشتنى را در جاهاى كثيف بپوشى. از حضرت باقر منقول است كه كوتاه كردن جامه راحت جامه است و بيشتر باقى مى‏ماند و فرمود كه جامه پاكيزه پوشيدن دشمن را منكوب مى‏كند. از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه شستن جامه اندوه و غم را برطرف مى‏كند و موجب قبولى نماز مى‏گردد. حضرت رسول صلّى الله عليه وآله فرمود كه هر كه جامه پوشد بايد پاكيزه باشد. از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه شش چيز است كه از اخلاق قوم لوط است كمان گلوله انداختن و سنگريزه انداختن به يكديگر و قندران خائيدن در راهها و جامه بر زمين كشيدن از روى تكبر و بندهاى قبا و پيراهن را گشودن. به سند معتبر منقول است كه شخصى به خدمت حضرت صادق عليه السلام آمد، ديد كه گريبان جامه را پنبه كرده‏اند آن شخص به تعجب نظر مى‏كرد حضرت فرمود كه چرا چنين نظر مى‏كنى گفت از پنبه جامه تعجب مى‏كنم. كتابى در پيش حضرت عليه السلام گذاشته بود فرمود بخوان. در آنجا نوشته بود كه ايمان ندارد كسى كه حيا ندارد و مال نيست كسى را كه معيشت به اندازه نمى‏كند و نو نيست كسى را كه جامه كهنه ندارد. حضرت امير المؤمنين عليه السلام فرمود كه آنقدر پينه بر جامه خود زدم كه شرم كردم از آنكس كه بر آن پينه مى‏زد. از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه هر كه گريبان جامه را پينه زند و كفش را پينه كند و چيزى كه براى خانه خرد بردارد به خانه برد از تكبر ايمن گردد. الحیاة @kafeshohada1400 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 بهترين رنگها در نعل و كفش رنگ زرد است و بعد از آن سفيد و بهترين رنگها در موزه و چكمه سياه است و در سفر سرخ خوبست و در حضر كراهت دارد و در نعل سنّت است كه پيش و عقبش بلند باشد و ميانش تهى باشد و همه‏اش بر زمين نچسبد و غير اين مكروه است و ظاهراً كه كفش نيز اين حكم دارد كه كفش سر پائى مكروه باشد. به سند معتبر از حضرت امير المؤمنين عليه السلام منقول است كه كفش نيكو پوشيدن بدتر از بلاها نگاه مى‏دارد و معين است بر تمامى نماز و وضو. در حديث ديگر فرمود كه هر كه خواهد عمرش دراز باشد چاشت را بامداد بخورد و كفش نيكو بپوشد و ردا و بالاپوش را سبك كند و با زنان بسيار جماع نكند. حضرت صادق عليه السلام فرمود اول كسى كه نعلين پوشيد حضرت ابراهيم عليه السلام بود. در حديث معتبر از آن حضرت منقول است كه نعل هموار پوشيدن كه همه‏اش بر زمين رسد پوشش يهودان است و بر مذمت اين قسم احاديث بسيار وارد شده است. در احاديث معتبره وارد شده است كه نعل سياه مپوش كه چشم را ضعيف مى‏كند و ذكر را سست مى‏كند و مورث اندوه و غم است و بر تو باد بنعل زرد كه چشم را جلا مى‏دهد و ذكر را سخت مى‏كند و غم را برطرف مى‏كند و پوشش پيغمبران است. در حديث ديگر وارد شده است كه پوشيدن نعل سياه موجب خيلا و تكبر است و هر كه بپوشد در روز قيامت با جباران محشور شود. از حضرت امام محمّد باقر عليه السلام منقول است كه نعل زرد بپوشد تا آنرا پوشيده باشد در شادى و سرور باشد زيرا كه حقتعالى در وصف بقره بنى اسرائيل مى‏فرمايد كه صَفْراءُ فاقِعُ لَوْنُها تَسُّرُالْنَّا الْنَّاظِرينَ يعنى زرد بسيار زردى كه شاد گردانند نظر كنندگان را. به سند معتبر از سدير صراف منقول است كه به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام رفتم و نعل سفيد پوشيده بودم فرمود كه آيا دانسته اين نعل را پوشيده پس فرمود هر كه داخل بازار شود و نعل سفيدى بخرد كهنه نكند آنرا مگر آنكه كسب كند مالى را از جائى كه گمان نداشته باشد راوى گويد كه سدير مرا خبر داد كه هنوز آن نعل كهنه نشده بود كه صد اشرفى از جائى بدستم آمد كه گمان نداشتم. در حديث ديگر وارد است كه هر كه نعل زرد يا سفيد بپوشد او را مال و فرزندان بهم رسد و هر كه نعل سياه بپوشد هيچيك را نيابد. در حديث معتبر از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه موزه پوشيدن نور چشم را زياد مى‏كند. در روايت ديگر فرمود كه مداومت پوشيدن موزه امان مى‏دهد از مرض سل و از مرگ بد و داد. درقى روايت مى‏كند كه حضرت امام جعفر صادق عليه السلام را ديدم در سفر موزه سرخ پوشيده بودند پرسيدم كه اين موزه سرخ چيست فرمود كه اين را از براى سفر گرفته‏ام و براى گل و باران خوبست اما در حضر هيچ رنگ بهتر از سياه نيست. الحیاة @kafeshohada1400 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 به سند معتبر از حضرت امام محمّد باقر و امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه چون نعل بپوشى ابتدا بپاى راست بكن و در وقت كندن ابتدا بپاى چپ كن و فرمودند كه هر كه با يكتاى كفش به راه رود يعنى يكپا در كفش و ديگرى برهنه شيطان بر او دست يابد و ديوانه شود. از عبدالرحمن بن كثير منقول است كه گفت در خدمت حضرت صادق عليه السلام به راهى مى‏رفتم بند نعل آنحضرت گسيخت من بند ديگر از آستين خود بدر آوردم و هر نعل را باصلاح آوردم و حضرت دست بر دوش من انداخته بودند پس فرمودند هر كه نعل مؤمنى را بردارد براى اصلاح آن چون در قيامت از قبر بيرون آيد حقتعالى او را بر ناقه گرم روى سوار كند تا در بهشت را بكوبد. از يعقوب سراج منقول است كه به راهى در خدمت آنحضرت مى‏رفتم بند نعل آنحضرت پاره شد حضرت پاى پياده روان شدند عبداللّه بن ابى يعفور بند نعل خود را گشود و به نزد آنحضرت آورد قبول نفرمود و گفت صاحب مصيبت اولى است كه بر آن صبر نمايد. عبدالرحمن بن ابى عبداللّه روايت كرده است كه در خدمت آنحضرت بديدن شخصى رفتم چون داخل شدند نعل را از پا بيرون آوردند و فرمودند كه نعلها را بيرون آوريد كه كندن نعل راحت قدم است. منقول است كه حضرت رسول صلّى الله عليه وآله نهى فرمود از راه رفتن با يكتاى نعل و از ايستاده پوشيدن نعل دور نيست كه كراهت ايستاده پوشيدن مخصوص نعلى باشد كه بندهايش را مى‏بايد بست. در حديث ديگر از آنحضرت منقول است كه سه چيز است هر كه كند بيم آن هست كه ديوانه شود: غايط كردن در ميان قبرها و با يكتاى موزه راه رفتن و در خانه تنها خوابيدن. از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه مداومت بر پوشيدن موزه امان مى‏دهد از خوره. در فقه الرضا مذكور است كه چون خواهى موزه يا كفش بپوشى ابتدا بپاى راست كن و بگو: بِسْمِ اللّهِ وَ بِاللّهِ وَ الْحَمدُ اللّهِ اللّهُمَّ صَلّ عَلى مُحمّد وَ آل مُحَمّد اللّهُمَّ وَطّىْ قَدَمى فى الدُنيا وَ الاخِرَةِ وَ ثَبّتْهُما عَلَى الايْمان وَ لا تُزَلْزِلْهُما يَوْمَ زِلْزِلَةِ الاقْدام اللّهُم وَقِنِى مِنْ جَميعِ اْلافاتِ وَ الْعاهاتِ وَ مِنَ الاذى‏ و چون خواهى بكنى بگو: اللّهم فرّج عَنى كُلّ غَمٍّ وَ هَمّ وَ لا تَنْزَعْ عَنّى حُلَّةَ الْايمان‏ در مكارم الاخلاق از كتاب نجات نقل نموده كه موزه و نعل را نشسته بپوش و در وقت پوشيدن بگو: بِسمِ اللّهِ اَللهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ وَ وَطّىْ‏ء قَدَمَىَّ فى الدُّنْيا وَ اْلاخِرَة وَ ثَبِّتْهُما عَلى‏ الصِّراطِ يَوْمَ تَزِّلُ فيه اْلاقدامِ و در وقت كندن ايستاده بكن و بگو بِسْمِ اللّهِ اَلْحَمْدُللّهِ الّذى رَزَقَنى ما اَقى بِهِ قَدَمَيّ مِنَ اْلاذى‏ اَلّلهُمَّ ثَبِّتْهُما عَلى صِراطِكَ وَ لا تَزِلْهُما عَنْ صِراطِكَ السَوِىّ. در آداب حلى و زيور پوشيدن‏ مردان و زنان و سرمه كشيدن و در آينه نظر كردن و خضاب كردن‏ الحیاة 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0558944349507.mp3
8.51M
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 کتاب قسمت چهارم استادامینی خواه خیلیییییی جذابه @kafeshohada1400 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
🌱اِحذَر مُجالَسَةَ قَرينِ السَّوءِ ، فَإِنَّهُ يُهلِكُ مُقارِنَهُ ، ويُردي مُصاحِبَهُ 🌱 از همنشينى با دوست بد بپرهيز كه دوست بد ، همنشين خود را به هلاكت مى افكند و يار خود را به نابودى مى كشاند. 📚
تخته سنگ در زمان‌های گذشته، پادشاهی تخته سنگ را در وسط جاده قرار داد و برای این که عکس العمل مردم را ببیند، خودش را در جایی مخفی کرد. بعضی از بازرگانان و ندیمان ثروتمند پادشاه بی‌تفاوت از کنار تخته سنگ می‌گذشتند؛ بسیاری هم غر می‌زدند که این چه شهری است که نظم ندارد؛ حاکم این شهر عجب مرد بی‌عرضه‌ای است و… با وجود این هیچکس تخته سنگ را از وسط بر نمی‌داشت. نزدیک غروب، یک روستایی که پشتش بار میوه و سبزیجات بود، نزدیک سنگ شد. بارهایش را زمین گذاشت و با هر زحمتی بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت و آن را کناری قرار داد. ناگهان کیسه‌ای را دید که زیر تخته سنگ قرار داده شده بود. کیسه را باز کرد و داخل آن سکه‌های طلا و یک یادداشت پیدا کرد. پادشاه در آن یادداشت نوشته بود: هر سد و مانعی می‌تواند یک شانس برای تغییر زندگی انسان باشد
حکایت عرفانی (عابد و ابلیس) در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند: فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند! عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند... ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت: ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش! عابد گفت: نه، بریدن درخت اولویت دارد... مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند، عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت: دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است... عابد با خود گفت: راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم، و برگشت... بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت، روز دوم دو دینار دید و برگرفت، روز سوم هیچ پولی نبود! خشمگین شد و تبر برگرفت و به سوی درخت شتافت... باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت: کجا؟! عابد گفت: می روم تا آن درخت را برکنم! ابلیس گفت: زهی خیال باطل، به خدا هرگز نتوانی کند! باز ابلیس و عابد درگیر شدند و این بار ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: دست بدار تا برگردم! اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟! ابلیس گفت: آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پای حرف هر کسی ننشین! ⭕️ آدم‌های شکست خورده و غمگین غالباً ناله می‌زنند، شکوه دارند و درد دل می‌کنند! پای حرف‌هایشان ننشین که نگاه تو را هم به عالم سیاه می‌کنند، هر چند با صدایی خوش و نغمه‌ی زیبا ترانه‌سرایی کنند. تنها صدای شاد آدم‌های خوش‌بین را بشنو که به‌جای درد دل، درک خود را از خوشبختی بیان می‌کنند و قدرت می‌دهند. @kafeshohada1400
شهدا با چوب پر خوشگلشون دارن خونه دل مارو اتاق تکانی می کنند بیاید در خونه دلمون رو به روی شهدا باز کنیم. @kafeshohada1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلوع صبحی دیگر از زندگی بر شما مبارک دلتان شاد از غم ها آزاد خانه امیدتان آباد زندگی تان بر وفق مراد. سلام صبح بخیر… @kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 هرروز یک صفحه تاختم کامل صفحه65 به نیت ظهور منجی عالم بشریت @kafeshohada1400 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 116 - ‌به‌ یقین‌، کافران‌ ‌را‌ اموال‌ و فرزندانشان‌ ‌به‌ هیچ‌ روی‌ ‌از‌ [عذاب‌] ‌خدا‌ باز ندارد و آنان‌ دوزخی‌اند و ‌در‌ ‌آن‌ جاویدان‌ 117 - حکایت‌ آنچه‌ ‌در‌ ‌این‌ زندگی‌ دنیا [‌برای‌ تخریب‌ دین‌] هزینه‌ می‌کنند، همچون‌ حکایت‌ بادی‌ ‌است‌ ‌که‌ سرمای‌ سوزانی‌ ‌در‌ ‌بر‌ دارد ‌که‌ ‌به‌ کشتزار کسانی‌ ‌که‌ ‌در‌ حق‌ خویش‌ ستم‌ کرده‌اند بزند و ‌آن‌ ‌را‌ تباه‌ سازد، و ‌خدا‌ ‌به‌ آنان‌ ستم‌ نکرده‌ بلکه‌ ‌خود‌ ‌بر‌ خویشتن‌ ستم‌ می‌کنند 118 - ای‌ مؤمنان‌! بیگانگان‌ ‌را‌ همراز ‌خود‌ مگیرید، چه‌ ‌آنها‌ ‌از‌ هیچ‌ گونه‌ آسیب‌رسانی‌ ‌در‌ حق‌ ‌شما‌ کوتاهی‌ نمی‌کنند دوست‌ دارند ‌شما‌ ‌در‌ رنج‌ باشید همانا دشمنی‌ ‌از‌ گفتارشان‌ پیداست‌، و کینه‌ای‌ ‌که‌ دلشان‌ نهان‌ می‌دارد بزرگ‌تر ‌است‌ ‌به‌ راستی‌ ‌ما آیات‌ ‌را‌ ‌برای‌ ‌شما‌ بیان‌ کردیم‌ ‌اگر‌ اندیشه‌ کنید 119 - هان‌! ‌این‌ شمایید ‌که‌ ‌آنها‌ ‌را‌ دوست‌ می‌دارید، ولی‌ ‌آنها‌ ‌شما‌ ‌را‌ دوست‌ نمی‌دارند، و ‌شما‌ ‌به‌ همه کتاب‌های‌ آسمانی‌ ایمان‌ دارید، و چون‌ ‌با‌ ‌شما‌ رو ‌به‌ رو شوند، گویند: ایمان‌ آورده‌ایم‌ و چون‌ تنها شوند، ‌به‌ دشمنی‌ ‌شما‌ انگشتان‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌از‌ خشم‌ ‌به‌ دندان‌ می‌گزند بگو: ‌به‌ خشم‌ ‌خود‌ بمیرید ‌به‌ یقین‌ ‌خدا‌ ‌به‌ راز سینه‌ها آگاه‌ ‌است‌ 120 - ‌اگر‌ نیکی‌ ‌به‌ ‌شما‌ رسد ‌آنها‌ ‌را‌ بدحال‌ می‌کند، و ‌اگر‌ گزندی‌ ‌به‌ ‌شما‌ رسد بدان‌ شاد می‌شوند و ‌اگر‌ استقامت‌ و پارسایی‌ کنید، حیله آنان‌ هیچ‌ زیانی‌ ‌به‌ ‌شما‌ نمی‌رساند، همانا خداوند ‌به‌ آنچه‌ می‌کنند احاطه‌ دارد 121 - و [یاد آر] آن‌گاه‌ ‌که‌ [‌در‌ جنگ‌ احد] بامدادان‌ ‌از‌ نزد کسان‌ ‌خود‌ بیرون‌ شدی‌ و مؤمنان‌ ‌را‌ ‌برای‌ کارزار ‌در‌ مواضع‌ ‌خود‌ جای‌ می‌دادی‌، و ‌خدا‌ شنوای‌ داناست‌ 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کسی که مبارزه کردن نمیداند بدبختی هایش را سرنوشت مینامد. مبارزه کن و شکست را نپذیر، زندگیت همانی خواهد شد که آرزویش را داشتی @kafeshohada1400
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 بخشی از کتاب قبل از عملیات بدر یک شب به خانه ما آمد. نمازش را خواند گویی این آخرین نمازی بود که در منزل می خواند. هیچ وقت از عملیات ها حرفی نمی زد....... @kafeshohada1400 💐💐💐💐💐💐💐💐💐