eitaa logo
متنا‌‌؛ مدرسه تمدن نوین اسلامی
872 دنبال‌کننده
342 عکس
66 ویدیو
29 فایل
ارتباط با ما: @matna1397
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تفاوت تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی به تکنولوژی و خودروی برقی و موشک نیست، به قدرت ساخت انسان طرازه ❓از خودتان بپرسید؛ آیا تمدن غرب میتواند یک فرد نظامی در بالاترین سطح مدیریتی تربیت کند که اینطور مردم برایش اشک بریزند و عزاداری کنند؟ 🔸حاج قاسم! فلسفه و تمدن غرب را هم به سخره گرفتی ✍️ امین موسوی - اندیشه‌جو و فعال رسانه‌ای
💢 فرصت امتداد و پیاده سازی اندیشه‌های دینی در اجتماع 🔸در بحث نوین بودن، به دنبال روزآمدی و متناسب‌سازی زمانی و شرایطی هستیم؛ بر این اساس باید داشته‌های گذشته تمدن اسلامی را به‌صورت نوآورانه در جامعه پیاده کرد تا پذیرش حداکثری را به دنبال داشته باشد؛ همچنین برای اثبات نوین بودن، تمایز از تمدن‌های غیر اسلامی نیز ضروری است. 🔸یکی از زیرساخت‌های فکری برای تحقق تمدن نوین اسلامی، ارائه فرصت به اندیشه‌های دینی برای پیاده‌سازی در بستر جامعه می‌باشد. رویکردی که به خاطر تبعات و مخاطرات احتمالی، حتی از سوی دین‌داران هم کمتر مجال ظهور یافته است 🔸در اینکه متدیّنان به دنبال تحقق تمدن اسلامی و اجرای احکام اسلامی هستند تردیدی وجود ندارد و این آرزویی است که در ذهن خود می‌پرورانند، اما این افراد به‌منظور رعایت تقوا و حق‌الناس از اقدامات بدون درنگ اجتناب می‌کنند که لازمه دین‌داری آن‌ها محسوب شده و تقیّدشان ستودنی است. 🔸شاید احتمال شکست اندیشه‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و گریزان شدن و سست شدن باورمندی مردم به دین جانب احتیاط را تقویت می‌کند. مشکل اساسی در این عرصه عدم تفکیک بین «آموزه‌های دینی» و «دین‌داران» در ذهن مردم است. 🔹بنابراین با رعایت الزامات بنیانی و محاسبات اجرایی، می‌توان فرصت اجرای یک اندیشه دینی را ولو در یک فضای محدود و زمان مشخص به افراد متخصص و کارآزموده داد و در صورت موفقیت و رفع ایرادات احتمالی، آن تفکر و برنامه را با حمایت حاکمیت در عرصه کشور و جامعه اسلامی نیز پیاده نمود. محمدجواد حسنی **متن کامل در سایت متنا 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/
💢 محبت فاطمه (سلام الله علیها) 🔹سلمان فارسى گفت پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله فرمود: 🔸اى سلمان هر كه فاطمه را دوست بدارد او در بهشت با من خواهد بود و هر كه دشمن بدارد در جهنم است. 🔸سلمان! دوستى فاطمه در صد جايگاه سود مي‌بخشد كه آسان‌ترين اين جايگاه‌ها مرگ و قبر و ميزان و محشر و صراط‍‌ و محاسبه است. 🔸هر كه دخترم فاطمه از او راضى باشد من از او راضيم و هر كه من از او راضى باشم خدا از او راضى است و هر كه فاطمه بر او خشم بگيرد من بر او خشم مي‌گيرم و هر كس من بر او خشم بگيرم خدا بر او خشمگين است. 🔸سلمان واى بر كسى كه او را ستم نمايد و ستم بر ذريه و شيعيانش كند. 🔹عنْ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِي فَهُوَ فِي اَلْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي اَلنَّارِ يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ اَلْمَوَاطِنِ اَلْمَوْتُ وَ اَلْقَبْرُ وَ اَلْمِيزَانُ وَ اَلْمَحْشَرُ وَ اَلصِّرَاطُ وَ اَلْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا. 📚بحار الانوار جلد27-صفحه 116 #حب_فاطمه 📌 @m_matna
🔰 وظیفه ملتهای منطقه برای نجات از سلطه آمریکا؛ 🔍 اطلاع‌نگاشت | راه‌کارهایی برای حرکت به سوی #تمدن_نوین_اسلامی 👈 رهبر انقلاب اسلامی، در بخش عربی خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۹۸/۱۰/۲۷، خطاب به ملت های منطقه، راه کارهایی را برای نجات منطقه از سلطه آمریکا و همچنین رهایی فلسطین از حاکمیّت بیگانگان صهیونیست ارائه کردند  که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع نگاشت، آنها را مرور می‌کند. 📥 نسخه قابل چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=44710
❇️ شکل‌گیری تمدن اسلامی در پرتو اخلاص و صدق مسلمین 🔷طبق نقل در نهج‌البلاغه، امیرالمؤمنین فرمود: 🔸«و لقد کنّا مع رسول‌اللَّه(صلّی‌اللَّه علیه‌واله) نقتل ابائنا و ابنائنا و اخواننا و اعمامنا لایزیدنا ذلک الّا ایمانا و تسلیما و مضیّا علی اللّقم و صبرا علی مضض الألم»؛ 🔹خالصانه و مخلصانه با کسان و نزدیکان خود میایستادیم و برای خدا مبارزه میکردیم. 🔸«فلمّا رأی اللَّه صدقنا انزل بعدوّنا الکبت و انزل علینا النّصر»؛ 🔹وقتی در راه خدا با اخلاص و صادقانه عمل کردیم و خدای متعال این را از ما دید، دشمن ما را سرکوب کرد و ما را پیروز نمود. بعد میفرماید: اگر این‌طور نبود، این کارها انجام نمیشد: 🔸«ما قام للدّین عمود و لا اخضرّ للایمان عود»؛ 🔹یک شاخه‌ی ایمان سبز نمیشد و یک پایه‌ی دین بر سر پا نمی‌ماند. 💢به برکت اخلاص و صدق آن مسلمین، این پیشرفتها انجام شد و جامعه‌ی اسلامی پدید آمد. تمدن اسلامی و این حرکت عظیم تاریخی امروز هم همان است. 📆 بیانات امام خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه 1370/1/16 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
🔰امام خامنه‌ای ؛ «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ @m_matna
💢کتاب «تمدن و تجدد در اندیشه معاصر عرب» 🔹به كوشش حبيب ‏الله بابايی 🔹ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔹تاریخ نشر: 1390 🔸کتاب حاضر، درآمدی است بر تفکرات معاصر عرب که در مواجهه با پیشامدهای فکری و فرهنگی غرب مدرن و در راستای پاسخ به پرسش زیست و هویت اسلامی در وضعیت معاصر صورت یافته است. 🔸در این مجموعه گفتارها، نویسنده، درباره جریان اصلاح تمدن گرای عربی پژوهشی انجام داده و حاصل آن را در فصل اول آورده است. در این مقاله تلاش بر آن بوده است که مختصات اندیشه دینی و تمدنی در فکر حسن حنفی و مالک بن نبی مورد بررسی قرار گیرد. فصل دوم به جریان بنیادگرای عربی با تاکید بر دو گرایش افراطی(وهابیت) و معتدل(اخوان المسلمین) پرداخته است. در فصل سوم، جریان فکری سکولار و نمایندگان فکری آن با ذکر ویژگی ها و زمینه ها مورد بحث قرار گرفته است. فصل چهارم اندیشه انتقادی و جایگاه آن در میان جریان های فکری سیاسی جهان عرب توصیف می شود و ضمن اشاره به زمینه های شکل گیری این جریان، به بنیادهای نظری، روش ها و رویکردهای فکری موجود پرداخته می شود. در فصل پنجم، جریان سنت گرای عرفانی در جهان عرب به اختصار معرفی و با تاکید بر گرایش های مطرح در حوزه علم و معرفت به جایگاه و دیدگاه سنت گرایان معاصر عرب در این باره اشاره می شود. 🔸پنج بخش‏ عنوان شده، به ترتیب توسط آقایان: حبیب‏ الله بابایی، رضا حبیبی، رضا خراسانی، ذبیح‏ الله نعیمیان و سعید خلیلویچ به نگارش در آمده است. 📌 @m_matna 🌐 www.matna.org/
💢تاثیر ذهنیت فقهی جامعه، بر تحولات اجتماعی 🔹در زمان امام صادق علیه السلام، مناظره ای بین یکی از شاگردان حضرت و یکی از ائمه فقهی اهل سنت پیش آمد. در آن مناظره، شاگرد امام صادق علیه السلام غلبه پیدا می‌کند اما این غلبه اتفاقی را به لحاظ اجتماعی ایجاد نکرد. 🔹حدود شش هفت قرن بعد چند جلسه مناظره بین مرحوم علامه حلّی و تعدادی از کبار فقهای اهل سنت در زمان سلطان «اولجایتو» برگزار شد، در آن مناظرات هم علامه حلی غلبه پیدا می‌کند اما تفاوتش با مناظره زمان امام صادق علیه السلام این بود که یک تاثیر اجتماعی گسترده ای در جامعه ایجاد شد و به تبع این غلبه، سلطان اولجایتو تشیع می‌آورد، خدم و حشمش شیعه می‌شوند در سراسر کشور ایران تعداد قابل توجهی از مردم سنی، شیعه می‌شوند. 🔸علت این تاثیر و تغییر در زمان علامه حلی این است که ذهنیت اجتماع فقهی شده بود. یعنی باید ذهنیت اجتماع فقهی بشود تا تحولات فقهی بتواند تأثیرات اجتماعی بگذارد. 🔸در زمان امام صادق علیه السلام ذهنیت اجتماع اندازه ذهنیت مردم در دوره علامه حلی اجتماعی نشده بود، فقهی نشده بود. به همین علت هم غلبه فقهی تأثیر اجتماعی ندارد. 🔸در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز به گمانم یکی از دلایل توفیق حضرت امام خمینی (ره) این بود که، حضرت امام اعتبار اجتماعی فقه را اول در ذهن‌ها بالا برد، بعداً وقتی به عنوان یک فقیه فتوا می‌داد که تقیه حرام است «ولو بلغ ما بلغ»، همه می‌آمدند به میدان و سخن امام را می پذیرفتند. حجت الاسلام والمسلمین رهدار، 1397/5/17 نشست متنا (جایگاه و شأن طلاب) #پنجشنبه_با_اندیشمندان #ذهنیت_فقهی_جامعه 📌 @m_matna 🌐 www.matna.org
💢حوزه علمیه و روحانیّت معمار اصلی تمدّن اسلامی 🔷 شما {حوزه ها‌ی علمیه و روحانیت} هستید که می‌خواهید بنای شامخ تمدّن اسلامی را بالا ببرید و استوار کنید؛ چراغ هدایت اسلام را در مناره‌ی بلند نظام اسلامی به درخشش درآورید و انسانها را هدایت کنید - یعنی کاری که همه‌ی پیغمبران برای آن آمدند - و آنها را به صراط مستقیم الهی و جاده‌ی اصلی الهی - سبیل اعظم و صراط اقوم - نزدیک کنید. 🔶 حوزه با این چالشها مواجه است؛ با این هدف حرکت می‌کند. حال شما ببینید حوزه‌ی علمیه چگونه باید باشد و چه کار باید بکند؟ واجبات این حوزه چیست؟ 📆 بیانات امام خامنه ای خطاب به حوزه‌های علمیه و روحانیت 1370/07/14 #حوزه_علمیه #تمدن_نوین_اسلامی #یکشنبه_های_ولایی 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
🏴 همه در سوگ شهادت مادرمان، زیر پرچم حضرت امّ ابیها سلام الله علیها، جمع میشویم ... 🔹هیئت جمعی و خانوادگی «خادمان امّ ابیها سلام الله علیها»🔹 ادبستان صدرا ⛓ مسجد مدرسۀ یاوران ولایت ⛓ کانون فرهنگی تربیتی چهارده معصوم(ع) ⛓ مدرسۀ تمدّن نوین اسلامی (متنا) ⛓ 🔺دوشنبه 98/11/7 ساعت 19:30 🔺خیابان عطاران (از سمت فلکۀ زنبیل آباد) نرسیده به چهارراه اول (خیابان شهیدان زینلی) ادبستان صدرا (ورودی خواهران) داخل خیابان شهیدان زینلی، کوچۀ 26، بن بست اول سمت راست (ورودی آقایان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 گزیده‌ای از خطبه فدکیه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها): «...شما اى بندگان خدا پرچمداران امر و نهى او، و حاملان دین و وحى او، و امین‌هاى خدا بر یکدیگر، و مبلّغان او بسوى امّت‌هایید، زمامدار حق در میان شما بوده، و پیمانى است که از پیشاپیش بسوى‌تان فرستاده، و باقیمانده‏‌اى است که براى شما باقى گذارده، و آن کتاب گویاى الهى و قرآن راستگو و نور فروزان و شعاع درخشان است، که بیان و حجّت‌هاى آن روشن، اسرار باطنى آن آشکار، ظواهر آن جلوه‏‌گر می‌‏باشد، پیروان آن مورد غبطه جهانیان بوده، و تبعیّت از او خشنودى الهى را باعث مى‏‌گردد، و شنیدن آن راه نجات است. بوسیله آن مى‏‌توان به حجّت‌هاى نورانى الهى، و واجباتى که تفسیر شده، و محرّماتى که از ارتکاب آن منع گردیده، و نیز به گواهی‌هاى جلوه‏‌گرش و برهان‌هاى کافیش و فضائل پسندیده‏‌اش، و رخصت‌هاى بخشیده شده‏‌اش و قوانین واجبش دست یافت. پس خداى بزرگ ایمان را براى پاک کردن شما از شرک، و نماز را براى پاک نمودن شما از تکبّر، و زکات را براى تزکیه نفس و افزایش روزى، و روزه را براى تثبیت اخلاص، و حج را براى استحکام دین، و عدالت‏‌ورزى را براى التیام قلب‌ها، و اطاعت ما خاندان را براى نظم یافتن ملت‌ها، و امامت‌مان را براى رهایى از تفرقه، و جهاد را براى عزت اسلام، و صبر را براى کمک در بدست آوردن پاداش قرار داد...»
💢نتایج ایجاد تمدن بدون معنویت و اخلاق 🔷 اگر شما اوضاع و احوال قرن هجدهم و قرن نوزدهم و قرن بیستم میلادی را مطالعه کرده باشید - همانی که خود غربیها تدوین کردند و گفتند، نه آنچه که مخالفان آنها و دشمنان آنها تدوین کردند - می‌بینید که اینها چه کردند در شرق آسیا، در هند، در چین، در آفریقا، در آمریکا؛ چه بلائی بر سر بشریت آوردند؛ چه جهنمی برای ملتها و انسانها به وجود آوردند و آنها را سوزاندند؛ فقط برای بهره‌کشی، برای استثمار. 🔷 در علم پیشرفت کردند، در فناوری پیشرفت کردند، صنعت خودشان را به اوج رساندند، اما این را در خدمت بدبخت کردن ملتها به کار بردند؛ چرا؟ چون آن تمدن پایهی معنوی نداشت، معنویت در آن نبود. 🔹وقتی معنویت نبود، اخلاق هم نخواهد بود. ادعای آنها نسبت به اخلاق، ادعای دروغین است؛ هیچ واقعیتی ندارد. 📆بیانات امام خامنه ای در جمع قاریان قرآن -1391/04/31 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در هر بخشی هستید آنجا را مرکز انجام وظایف بدانید 🔺شما - بخصوص جوانها - در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با نگاه کاملاً امیدوار به آینده، کارهایی را که برای تقویت این نیرو لازم است انجام بدهید. هر کدام در هر نقطه‌ای که قرار دارید، همان نقطه را اصل بدانید، مرکز بدانید، آن وظیفه‌ای که بر عهده‌ی شما است با دقّت پیش ببرید. ۹۸/۱۱/۱۹ 📥 مجموعه سخن‌نگاشت 👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=44848
💢 کتاب"صعود چهل ساله" 🔶 این کتاب با تلاش و همت جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی با صرف بیش از ۱۷۰۰۰ ساعت، به بررسی ۱۹۰۰۰ آمار بین المللی پرداخته است، ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان از پیش از انقلاب تاکنون را نشان می دهد. 🔶 در این تحقیق به بررسی آماری و مقایسه ای شاخص های مختلف از جمله: استقلال، عدالت اجتماعی، فقر، عزت و اقتدار، صنعت، مساله زنان و .... پرداخته شده و اطلاعات آماری جالبی را ارائه می نماید. 🔹 متنا بمناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران این کتاب ارزشمند را در اختیار شما عزیزان می گذارد تا با مطالعه و تسلط بر ابعاد مختلف این صعود، در ترویج و گفتمان سازی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم استفاده نمایید. 📌 @m_matna
🎉مادرانه و ادبستان صدرا با افتخار برگزار می کنند:🎉 👨‍🏫کارگاه مهارت مشاهده گری و روانشناسی رفتار ۲ 👨‍🏫 استاد کارگاه؛ جناب آقای مجتبی مولوی 🕰زمان: پنج شنبه ۹۸/۱۲/۱ ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۲:۱۵ 🏡مکان برگزاری: ادبستان صدرا ⚠️ظرفیت: ۳۰نفر 🙋‍♀️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر وارد گروه زیر بشین👇👇👇: https://eitaa.com/joinchat/92274724C45c57ea129 "مامان باید شاد باشه"
از نظر رفتارگراها هر فرد دونوع رفتار دارد: ١.رفتارهای طبیعی و پایدار که تحت تاثیر شخصیت، باورها، ارزش ها، تمایلات درونی فرد و... قرار دارند ٢.رفتارهای تطبیق یافته که ناپایدار هستند و تابع شرایط و موقعیت ها در مواجهه با رفتارهای یک متربی چه کار کنیم؟ چه رفتارهایی را ثبت کنیم؟ برای ثبت یک مجموعه رفتار از چه روشی استفاده کنیم؟ کارگاه مشاهده گری و روانشناسی رفتار٢ با ارائه جناب آقای مجتبی مولوی مشاورِ تربیتی مراکز و مدارس پنجشنبه ١ اسفند ٩٨ ویژه مربیان و مادران فرهیخته و دغدغه مند فرصتو از دست ندید.. 🙋‍♀️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر وارد گروه زیر بشین👇👇👇: https://eitaa.com/joinchat/92274724C45c57ea129 "مامان باید شاد باشه"
⭕️ مدرسه تمدن نوین اسلامی برگزار می کند: 🔸هفتمین نشست تمدنانه 🔸با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی باموضوع: ❇️ تمدن و ضرورت تربیت انسانِ تراز 🔸تاریخ: چهارشنبه ۹۸/۱۱/۳۰ 🔸 ساعت: ۱۸:۱۵ 🔹مکان: مدرسه تمدن نوین اسلامی 🔹 قم-خیابان جمهوری- میدان سپاه- خیابان شهید اخلاقی- بعد از چهارراه گلستان- شماره 110 📌 @m_matna 🌐 www.matna.org
دکتر حبیب الله بابایی: «رأی ندادن» رأی دادن به دیکتاتوری است مدتی است برخی از نویسندگان عادت کرده‌اند بر تهدید نظام به عدم مشارکت در انتخابات (تحریم انتخابات). این عده مشارکت خود را منت و عدم مشارکت خود را تهدید جمهوری اسلامی می‌دانند. در حالی که این مشارکت بیش از آنچه برای نظام مهم باشد، برای همین دسته از روشنفکران به‌اصطلاح آزادی‌خواه اهمیت دارد. البته بعید نیست کسی از طیف سنتی در ایران نسبت به تبعات عدم مشارکت سیاسی درک لازم را نداشته باشد، لیکن بعید است کسی در دپارتمان علوم سیاسی و علوم اجتماعی نشسته باشد و پیامدهای عدم مشارکت را درک نکند و آنگاه بخواهد سفارش کند که مشارکت نکنید. البته آنها نیک می‌دانند عواقب استبدادی عدم مشارکت چیست و ما هم می دانیم برخی استبداد سکولار را بر مردم‌سالاری دینی ترجیح می‌دهند. در اینکه، چرا «رأی ندادن» رأی به استبداد و دیکتاوری است چند نکته را باید در نظر داشت: 1. سبک کردن مردم‌سالاری در ایران، راه لیبرال ـ دموکراسی را در ایران هموار نخواهد کرد. اساسا دنیای غرب به تعبیر رضا داوری (در تحلیل انحراف عدالت‌خواهی به مشروطه‌خواهی و مشروطه خواهی به استبداد احمدشاه) ما را لایق دموکراسی نمی‌داند. لذا کسانی که روشنفکرانه صد عن السبیل می کنند نه به دموکراسی غربی خواهند رسید و نه حظی از مردم‌سالاری اسلامی و ایرانی خواهند برد. آنها باید به فکر بازگشت به هرج و مرج و یا در بهترین حالت به فکر ظهور دیکتاتوری نظامی (مثل سیسی) در ایران باشند که نه فقط آزادی‌های مشروع بلکه آزادی‌های نامشروع را نیز از آنها دریغ خواهد کرد. 2. کور کردن نظام مردم‌سالاری در ایران چه آنجا که به خاطر کج سلیقگی‌ها، تنگ‌نظری‌ها، و دینداری‌های اعوجاجی باشد، چه آنجا که به موجب بازی‌های روشنفکری با کلمات و مفاهیم باشد، هر دو زمینه‌های استبداد در کشورهای اسلامی را هموار خواهد کرد. شکستن تجربه مشارکت مردم در شکل‌گیری قدرت سیاسی در ایران، توجیهی خواهد بود برای حکام منطقه در جهان عرب و جهان اسلام در اینکه راه را برای حضور مردم در سیاست ببندند و آن را تجربه‌ای ناکام و ناممکن تلقی کنند. در این صورت، دنیای اسلام قرنها در رشد سیاسی‌اش به تأخیر خواهد افتاد. 3. رأی ندادن خواص و نخبگان جامعه، مانع از رأی‌دادنِ عوام نخواهد شد. عوام در شهرهای بزرگ و کوچک بالاخره رأی خواهند داد، لیکن غلبه عوام بر خواص در انتخابات ممکن است به قول آقایان پوپولیسم در ایران را دوباره بر اریکۀ قدرت بنشاند و نوعی از دیکتاتوری پوپولیستی را رقم بزند. 4. انتخابات معقول در هر کشوری، بیش از آنکه راهی باشد برای انتخاب اصلح، راهی است برای ارتقاء سطح بینش و شعور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی مردم. خراب کردن این پل، خراب کردن پل آزادی، پل عدالت، پل اندیشه و پل تغییر در ایران امروز است. این جمله از عقلای اصلاح‌طلب که «ما به هیچ وجه نباید انتخابات را که ناموس دموکراسی است، نادیده بگیریم» بر همین نکته اشاره می‌کند. بالاخره اینکه، رأی ندادن برخی از جریانات روشنفکر اتفاقا در راستای تقویت جریانی خواهند بود که در ضلع جمهوریت نظام اما و اگرهایی دارند. کنارهم نشینی طیفی که برای نفی جمهوریت مبنای دینی دارد و طیفی که برای نفی مشارکت دلیل سیاسی می‌تراشد، هر دو بالمآل به یک نتیجه می‌رسند و انسداد اجتماعی در ایران نیست.
متنا‌‌؛ مدرسه تمدن نوین اسلامی
⭕️ مدرسه تمدن نوین اسلامی برگزار می کند: 🔸هفتمین نشست تمدنانه 🔸با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب ا
برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های علمی و فرهنگی و همین‌طور ایده‌ها و نظرات حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر حبیب الله بابایی در حوزه اسلام، تمدن، و فرهنگ به کانال ذیل مراجعه بفرمایید. @Habibollah_Babai
😡 معلم از دست دانش آموز کلافه شده بود... عصبانی پیشم اومد. بهم گفت علی در کلاس دائما باعث برهم خوردن کلاس و بی نظمی و اختلال در تدریسم میشه. اما لحظه ای نایستاد و بدون اینکه گفت و گویی صورت بگیره، رفت. ☹️ اما ماجرا تموم نشد. معلم دائما از او شکایت می کرد و یا از کلاس اخراجش میکرد. هر روز این مقابله و درگیری بین دانش آموز و معلم بیشتر میشدد تا جایی که معلم بعد از چندبار جابه جایی علی و در کنار افراد مختلف نشاندن او تصمیم بر اخراج دائمی و احضار والدینش گرفت!!! ❓آیا تصمیم مربی صحیح است؟ ❓آیا بهترین روش جابه جایی او بود؟ ❓مشکل این دانش آموز چگونه حل می شد؟ ادامه دارد...
ادامه داستان.... 😤 من هم که از این روند معلم کلافه شده بودم، با ظرافت ازش خواستم تا دو سه جلسه دیگه علی رو تحمل کنه و به من اجازه بده تا در کلاسش برم... اونم که نمیتونست حرف منو زمین بذاره با اکراه پذیرفت... 💠 من هم دو سه جلسه در کلاسها شرکت کردم اما در همین مدت به نکات جالبی رسیدم... از مشاهده رفتار و حرکات بدن علی متوجه شدم که این دانش آموز ۵٠% ناشنواست. او مشکل شنوایی داشت و فقط از لب خوانی و حداقل شنوایی که داشت، می توانست با معلم و کلاس ارتباط برقرار کند! ✅ وقتی این مسأله رو با معلم در میان گذاشتم، حسابی شرمنده شد... 🔴 واقعا بعضی وقتها، عدم آگاهی و مهارت ما، مثل درست مشاهده نکردن، میتونه به بچه ها ضربه های عمیقی رو بزنه. 🔷 البته خدا رو شکر، بعد از حل مساله شنوایی علی، مشکلش با معلم و البته مشکلات دیگرش که کسی منشأش رو نمی‌دونست حل شد. خدا رو شکر
👨‍🏫کارگاه مهارت مشاهده گری و روانشناسی رفتار ۲ 🔹با ارائه ی جناب آقای مجتبی مولوی ✔️ مشاور و فعال حوزه تربیت 🙋‍♀️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر وارد گروه زیر بشین👇👇👇: https://eitaa.com/joinchat/92274724C45c57ea129
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 : متضمن منافع ملی کشور است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز پس از رای دادن: 🔹 روز انتخابات جشن ملی است. این جشن را تبریک می‌گویم. 🔹 همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاص مورد نظر خودشان رای بدهند و این کار را هر چه زودتر انچام بدهند. 📌 @m_matna
✅ خطرناکتر از بیماریهای مسری وحشتناک 🔹گاهی یک فکر غلط در مغز یک نفر پیدا می‌شود که به قیمت از بین رفتن هستی و سعادت دنیا و آخرتش تمام می‌شود و خدا نکند که این گونه افکار شیوع پیدا کند و عده‌ای را گرفتار کند و به صورت یک مرض عمومی در آید. در این وقت است که ضرر آن فکر از وبا و طاعون بالاتر است. 🔸 یکی از آن افکار غلط که متأسفانه اخیرا شایع شده و عده زیادی از کسانی که ادعای روشنفکری دارند عملا پیرو آن فکر هستند این است که زندگی سراسر مبارزه است. این اشخاص شنیده‌اند که علمای علم الحیاة، تنازع بقا را یکی از اصول قطعی عالم جانداران دانسته‌اند و از این مطلب این طور نتیجه گرفته‌اند که پایه اول این است که انسان موجبات بقا و آسایش خود را فراهم کند، پس انسان باید در صحنه حیات تمام کوشش خود را برای احتیاجات حیات از غذا و لباس و مسکن و غیره به کار ببرد و چون دیگران قهرا مزاحم هستند، با آنها جدا به مبارزه بپردازد. 🔹 این عده می‌گویند صحنه حیات صحنه مبارزه است، مبارزه برای طعمه و تأمین احتیاجات حیات و موجبات بقا. نان را در دست هر کس باشد و به هر وسیله باشد باید ربود و فرش را از زیر پای هر کس باشد باید کشید و خلاصه انسان اگر بخواهد طبق ناموس حیات تکامل پیدا کند و پیروزی و کامیابی نصیبش شود، خواه ناخواه باید عرصه را بر دیگران تنگ کند. 🔸 شما اولا ببینید این فکر غلط که در دماغ عده‌ای پیدا شده و به خیال خودشان حقیقت گرانمایه‌ای کشف کرده‌اند، چگونه انسان را به صورت حیوان درنده‌ای درمی‌آورد! این فکر اولا غلط است و زندگی سراسر مبارزه برای طعمه، آنهم با همنوعان خود نیست. 🔹 زندگانی سعی و کوشش است، حرکت و فعالیت است. هر حیوانی در دایره وجود خویش باید حرکت و فعالیت به خرج دهد و الّا از بین می‌رود. ولی در انسان بالخصوص این سعی و کوشش باید مقرون به پاکی و تقوا باشد و این جهت، نتیجه سیر تکاملی است که انسان طی کرده و اگر مقرون به تقوا نباشد محکوم به زوال و فنا و اضمحلال است. 📗 استاد مطهری، حکمتها و اندرزها، ج۲، ص۹۲ 📌 @m_matna