#معرفی_کتاب
📍 کوثر کویر
🔻با موضوعات :
. آشنایی با مقام رفیع حضرت معصومه سلام الله علیها
. مسجد مقدس جمکران
. مشاهیر مدفون در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
📚 برای مشاهده متن کامل کتاب، به این آدرس مراجعه فرمایید:
https://www.porseman.com/!61003
جهت درج سوال و ارسال نظرات خود مي توانيد از راه هاي زير استفاده کنيد:
🌐 سامانه پرسمان: porseman.com
📲 پيامك : 30001619
📩 ربات سروش، ایتا ، گپ و بله @porsemanbot
📦 پرسمان در پيام رسان هاي سروش، ايتا، گپ ، بله و روبیکا @Porseman_com
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
اولویت.pdf
558.7K
✅ اولويت؛ توانمندسازي اساتيد در روش و محتوا
✍️نقطهنظرات دكتر سید رحمتالله موسويمقدم،
🔹گروه معارف اسلامي دانشگاه ايلام
❓❓ارزيابي شما از وضعيت فعلي گروههاي معارف اسلامي دانشگاهها چيست؟ آيا وضعيت فعلي گروههاي معارف اسلامي با توجه به رسالتي كه دارند و با توجه به نام و نشان آنها كه انتظار ميرود صاحب تحول در دانشگاه باشند، رضايتبخش است؟
🔹 اولاً وجود گروههاي معارف اسلامي در دانشگاه به عنوان نهاد فرهنگ و ارزشهاي اسلامي امري ضروري و يك نعمت است. ثانياً وقتي بحث انجام رسالت مطرح ميشود، به تبع آن بحث كارآمدي و ايفاي نقش تخصصي به ميان ميآيد. نظر به احساس فوري نياز به تحول در علوم انساني و مقولة نظريهپردازي در مباني فكري علوم از يك طرف و نهادينه شدن رهيافتها در مراكز آموزش عالي و دانشگاهها و نقش خطير گروههاي معارف در اين راستا، انتظار ميرود كه گروههاي معارف با پتانسيل و نگرش جديدتري نسبت به رسالت خويش در حوزة تحول در روش تدريس، تقويت و به روزآوري متون درسي و ارتقاي علمي اساتيد روی آورد.
#اختصاصی
✅ادامه مطلب در فایل pdf
📚منبع: نشریه معارف 98.
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
⚛️ روش استاد عزیزالله عطاردی در نوشتن مسانید
در گفتگوی نفیسه عطاردی فرزند استاد فقید با ایکنا:
✅ مسند، حدیثی است که سلسله روات آن بدون اینکه منقطع شود به معصوم(ع) میرسد. البته تعاریف دیگری هم وجود دارد؛ از جمله اینکه حدیثی که به پیامبر(ص) برسد مسند است.
✅ پدرم ابتدا زندگانی یک امام را از طریق احادیثی که از ائمه(ع) دیگر رسیده آورده و سپس روایاتی که از خود آن امام موجود است؛ که بخشی هم شامل معرفی رجال و راویانی است که از معصوم(ع) حدیث نقل کردهاند.
✅ روش ایشان در تدوین حدیث، تقسیمبندی موضوعی است؛ و علاوه بر منابع شیعه از اهل سنت هم استفاده کرده است.
✅ ایشان به هند و برخی نقاط دیگر جهان سفرهای علمی داشت و در تمام سفرهای داخلی و خارجی بسیار ساده برخورد میکرد؛ مثلاً در حسینیهها و کتابخانهها میخوابید.
✅ وقتی ایشان مشغول کار میشد، زمان و مکان برایش مهم نبود و صدای محیط و دیگران را نمیشنید! گویی حین کار حضور فیزیکی نداشت و چنان غرق مطالعه کتاب بود که گاهی برای غذا خوردن چندبار ایشان را صدا میزدیم. یکبار زلزله شدیدی آمد و همه پنجرهها شروع به لرزیدن کرد. هراسان و نگران به طبقه پایین رفتم تا حالی از پدر جویا شوم و دیدم آرام نشستهاند و گفتند: «دَرِ اتاق مقداری تکان خورد!»؛ یعنی چنان غرق مطالعه بود که متوجه زلزله نشد.
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
#نشست
🔰وضعیت شناسی و آینده پژوهی اسماعیلیه در #ایران
دوشنبه، ساعت ۸الی ۹:۳۰
🔰آینده پژوهی معنویت های نوپدید در ایران
دوشنبه، ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰
🔰وضعیت شناسی و آینده پژوهی باستان گرایی در ایران
دوشنبه، ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰
🔰وضعیت شناسی و آینده پژوهی انجمن حجتیه
دوشنبه، ساعت۱۶ الی۱۷:۳۰
🔰وضعیت شناسی و آینده پژوهی شیخیه در ایران
دوشنبه، ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰
📎لینک نشست:
https://vce.miu.ac.ir/mashhad6
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚛ پروفسور ایلبر اورتایلی مورخ برجسته #ترکیه:
🔸زمانی که ایرانیها شعر میسرودند، ملتهای دیگر روی درخت زندگی می کردند!
🔹حافظ، خیام و ... اخترشناس و ریاضی دان بودند. چقدر باید در اعماق اخترشناسی فرو بروی تا شعر اینها را درک کنی!
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها:
نشستها و کرسیهای علمی که امروز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود.
#اخبار_نشستها_کرسیها_و_همایشها
#کرسی
#نشست
کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۱ خرداد ۱۴۰۲
کدام معنویت.pdf
1.77M
🌱كدام معنويت؟! كدام قلب؟!
مدخلی بر ریشهیابی شبهعرفانهاي نوظهور
✍️ احسان احمدي
🔻درآمد
با ورود به عصر جديد و دوران پس از قرون مياني كه اروپاييان ميل دارند آن را دوران تاريكي بنامند، انسان وارد مرحله تازهاي از انديشهورزي ديني نيز شد؛ مرحلهاي كه شايد بتوان آن را دوران افول شرايع الهي و ختم تعاليم اخلاقي در نگاه انسان عصر جديد دانست. دين به امري فردي بدل شد كه صرفا متكفل سامان دادن به امور شخصي بود و از آن سو حريم خصوصي افراد تا علنيترين عرصههاي اجتماعي را نيز در بر گرفت! و اين يعني بر هم خوردن توازن ذاتي و طبيعي ميان دو ساحت رواني، حياتي و شناختي انسان؛ دو ساحت فرديت و جمعيت.
با گذشت چند سده و بروز نواقص جهانبيني ماديِ تازه به وجود آمده، بشر غربي در پي جايگزين ساختن چيزي با دين ـ كه پیشتر در پاي الهگان دنياي مدرن قربانيش نموده بود ـ بتي ديگر به نام معنويت منهاي شريعت را ساخت و پرداخت. در اين معنويت كه نوعي كاركرد كپسولي و فوري براي خود قائل بود، نيازي به رعايت حدود اخلاقي و شرايع الهي نبود! در فاصله زماني بسيار كوتاهي، انبوهي از اين فرقههاي نوپديد حول محور مفهومي به نام معنويت شكل گرفتند كه از يوگاي هندي و اِعمال رياضات شاقه تا انواع عرفانها و معنويتهاي طرفدار سكس، مخدر و آزاديهاي بيحد و حصر شخصي در آن جاي ميگرفت؛ ملغمهاي از اشو، كريشنا، بودا، ماهاويرا، كاستاندا، پائولو كوئيلو، و... .
#اختصاصی
✅ادامه مطلب در فایل pdf
📚منبع: نشریه معارف 98.
👇کانال نشریه معارف:👇
https://eitaa.com/maarefmags_ir
۱ خرداد ۱۴۰۲