eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
92 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 پیامبر محبت وجود مبارك رسول اكرم صلي الله عليه وآله گرچه معلم كتاب و حكمت است (یوتی الکتاب و الحکمه) اما اين تعليم، لقب عام است كه همه رهبران الهی دارای آن لقب می‌باشند. 💎 لقب اختصاصی آن حضرت كه نمايانگر رشته تخصصی اوست، همانا محبت است. ✔️ او حبيب اللّه است و ✔️امتش امت حبيب اللّه ✔️و اگر گفته شد حبيب اللَّه تدريس می‌كند، يعنی درس محبت می‌دهد. 🔹 او معلم محبت و پيامبر محبت است... https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سه‌گانۀ ولایت، شهادت، امید (در بیان آیت‌الله یزدان‌پناه) 🔸شیعه سه اندیشه ممتاز دارد که محرک اصلی حرکتِ شیعیان در تاریخ است؛ یکی ولایت است، دیگری شهادت و سومی امید است. 🔹این را در سه امام می‌توان دید: 1⃣ اولی در حضرت امیر علیه‌السلام و در فرزندان آن حضرت. 2⃣ دومی یعنی شهادت در امام حسین علیه‌السلام 3⃣ سومی که امید باشد در قیام حضرت حجت عج و آینده نورانی و مملوّ از رحمت الهی. 🔻این سه، بنیان معنای ولایت پذیری، شهادت طلبی(شهادت پذیری با همه آثارش)، و امیدواری به قیام حضرت حجت ع است. همیشه شیعه با این سه عنصر نفس می کشد. در این بین ولایت‌پذیری محور است، شهادت‌طلبی محرک است، و امید همواره توجه به غایت و هدف است. 🔹کسی که منطق احدی الحسنین و منطق شهادت فی الله را پذیرفت، اساسا کسی که اندیشه شهادت دارد فعل و کنشش به اتمام نمی‌رسد. به علاوه هر جا مظلومی در خطر و ظلم باشد او حضور می‌یابد و در این حضور مرز نمی‌شناسد و این بی‌مرزی از جهت عمق کار است. کسی که می خواهد شهید فی الله بشود پایانی تصور نمی‌کند، می داند هنوز خیلی کار دارد، قد و قامتش اخلاص و کنش اجتماعی‌اش بی پایان می‌شود. 🔻حضرت امام ره نیز کار را برای خدا انجام داد و چون برای خدا کار کرد، کارش نامتناهی شد. بدین‌سان اخلاص می‌تواند موجب توحد اجتماعی شود و اساسا اخلاص است که کرانه‌های کنش فردی و اجتماعی را برمی‌دارد و آن را به امری بی‌نهایت بدل می‌کند. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از آرشیوکانال
🔰 مبغوض ترین حلال ▪️ قسمت دوم 📍 اهتمام اسلام به اصول خانواده و تحذير آن از طلاق، با بررسی احكام و شرايط و حدود آن كاملاً معلوم می‌شود. ❌ مثلاً يكی از شرايط صحت طلاق، حضور دو فرد عادل است كه اگر دو شاهد مزبور عادل نبودند طلاق باطل است؛ گرچه طلاق دهنده به حكم يا موضوع آگاه نبوده باشد. به طوری كه اگر بعد از اجرای طلاق، معلوم شود كه يكی از آن دو نفر اصلاً عادل نبود يا در ظرف استماع طلاق و حضور در جلسه آن عادل نبوده است، طلاق باطل خواهد بود. جريان اشتراط صحت طلاق به عدالت شاهد، نظير اشتراط صحت نماز جماعت به عدالت امام جماعت نيست؛ زيرا در آنجا احراز عدالت شرط است نه خود عدالت، لذا كشف خلاف در آنجا راه ندارد. يعنی اگر بعداً معلوم شود كه امام جماعت عادل نبود، شرط صحت اقتدا كه احراز عدالت است از بين نرفته بود بلكه عدالت كه شرط نبود مفقود بود، يعنی آنچه شرط بود، محقق شد و آنچه محقق نشد، شرط نبود برخلاف اعتبار عدالت در شاهدان صحنه طلاق كه خود عدالت شرط مي باشد نه احراز آن. و چون شرايط صحت طلاق زياد و تحصيل آن آسان نيست، لذا قهراً طلاق در اسلام به سهولت محقق نمی‌شود و برای اهتمام ديگر به جريان طلاق رواياتی از اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام رسيده است كه اگر ولايت امور مسلمين به دست ما باشد ما حتماً آنها را با شمشير وادار می‌كنيم كه در طلاق همه شرايط صحت آن را رعايت كنند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
💠 برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جاری مدرسه علمیه باقرین علیهما السلام 💠 ✨ با حضور استاد ارجمند حجت السلام والمسلمین امینی نژاد زید عزه 📍این مراسم روز دوشنبه ۲ مهر ماه در مدرسه باقرین علیهماالسلام برگزار شد.
📢 در حاشیه‌ نشست، برگزاری نمایشگاه 📚🎊
📢 در حاشیه مراسم قند و نبات‌ها کنار مادران عزیزشون🌸
🔰قسمت صد و هفتاد و نهم🔰 ▪️مقاله ثالثه: در مقارنات نماز باب چهارم : در ذکر شمّه ای از آداب قرائت و پاره ای از اسرار آن فصل چهارم 3⃣ یکی دیگر از حجب که مانع از استفاده از این صحيفه نورانیه است: 👈 اعتقاد به آن است که جز آن چه مفسّرین نوشته یا فهمیده اند کسی را حق استفاده از قرآن شريف نیست! ❗️و تفکر و تدبّر در آيات شريفه را با تفسير رأی که ممنوع است؛ اشتباه نموده اند. ❌و به واسطه این عقیده باطله قرآن شريف را از جميع فنونِ استفاده، عاری نموده و آن را بکلّی مهجور نموده اند. ✔️ مظنون است که تفسير به رأی، راجع به آيات احکام باشد که دست آراء و عقول از آن کوتاه است و به صرف تعبّد و انقیاد از خازنان وحی و مهابط ملائكة الله بايد اخذ كرد. . 🔸 اینکه در بعضی روایات شريفه است که : 🔻"لَیسَ شیءٌ أبْعَدَ مِنْ عُقولِ الرِّجالِ مِنْ تَفسيرِ القُرآنِ" 🔻وهم چنین :" دين اللهِ لا يُصابُ بالعُقول" 👈مقصود از دین الله، احکام تعبّدیه دین است و الّا بابِ اثبات صانع و توحيد و تقدیس و اثبات معاد و نبوت و بلکه مطلق معارف، حقِّ طلقِ عقول و از مختصات آن است. 🖌 مثلا اگر کسی از 📍کیفیت مذاکرات حضرت موسی با خضر 📍و کیفیت معاشرت آنها 📍و شدِّ رحالِ حضرت موسی با آن عظمت مقام نبوّت برای بدست آوردن علمی که پیش او نبوده 📍و کیفیت عرض حاجت خود به حضرت خضر 📍و کیفیت جواب خضر 📍و عذر خواهی های حضرت موسی بزرگی ⬅️ مقام علم و آداب سلوک متعلّم با معلّم را که شاید بیست ادب در آن هست استفاده کند؛ این چه ربط به تفسير دارد؟ تا تفسیر به رأی باشد. 📚آداب الصلاة| صفحه ۲۲۰ تا ۲۲۲
✅ وقتی من به خداوند تبارک و تعالی می گویم « الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ‌» و در مقابل او ایستاده ام باید بفهمم و حواسم هم در « الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ‌» باشد. ⬅️ یعنی من نه کار به دنیا دارم نه کار به آخرت دارم. 🔺 پس اول معنی این ها را یک مختصر یاد می گیرم بعد توجه خودم را جمع می کنم.⬅️ کم کم بعد از مدتی که یک هفت هشت سال طول می کشد، اگر آدم در راه باشد، آن وقت نمازش را می تواند خوب بخواند و نمازش نماز خوبی باشد، نماز معراجی باشد ✅ و اگر انسان تمام عمرش هم کوشش بکند که نماز خوبی بخواند همان برایش خوب است و همان آدم را معراج می برد و معراجش است که باقی است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab