eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
258 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
449 ویدیو
81 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔴🔴 ، یکی - دور روز زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری میشود👇 تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧 🔵🔵🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( تا از جلد اول ) نیز پیش نیاز شنیدن صوت است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 📣 محتوای ( برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود ): - ضرورت طرح عمیق نزد اهل آن و پرهیز از تضییع و افشاء صریح آنها بدون مقدمات لازم - عمومی معارف توحیدی برای توسط ره و شیوه اینکار - یکی دیگر از های :‌ «غرب ستیزی» - مراد از - سبب اصلی (در نسبت با توحیدی) - آفتها و خطرهای و و گستره وسیع آن - خطرات بیشتر پنهان - نیاز به - تعابیر عجیب ره درباره غرب و معیار مقایسه دو - وجهی مهمتر و عمیقتر برای ضرورت داشتن موضع توحیدی در برابر غرب (نه مواضع سطحی و مقطعی) - رابطه با و - مبارزه با و عصری: نوعی و - توجه استقلالی و توحیدی به ( و توحیدی) - ناسازگاری محض و و تحلیل آن - از دیگر ابعاد مهم (یا وجه ) شخصیت ره:‌ «قیام لله» - اهمیت - دعوت از اقشار مختلف برای قیام لله و استفاده از فرصت پیش آمده - اشاره در دو کتاب «» و « » به اوضاع بد زمانه - دغدغه با دو مولفه کسب رضای و صلاح حال - تلاش برای تثبیت و حفظ اساس برای اقدامات اصلاحی بعدی - توجه دادن به دو دسیسه اهل ... - و ره، و توفیق داشتن شاگردان خوب - رحلت آیت الله - از ویژگیهای رفتار امام ره: عمل - تقویت و ترویج امور ، از راه حلهای مهم امام برای اصلاحات اجتماعی - ، از ویژگیهای بنیادین و - انجمنهاى و ‏ و هشدار امام و علما به - یکی دیگر از مؤلفه های شخصیت امام: اصلاح و مبارزه به انگیزه و از سر و به بندگان - ، جامع جمالی و رحمت جمالی - سوءاستفاده از پوشش جذاب «حق »، برای شوم ضربه زدن به اصل اسلام - از ابعاد مهم شخصیّت امام ره:‌ - رابطه محوری و 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 - جلد1 - ص6-100 - 13970719.amr
10.63M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 ⚠️ فایل آسیب دیده! جهت دریافت فایل سالم، ر.ش: 📣 محتوای 👈 در پست قبلی آمده است👆 🔴 ابتدا فایل کم حجم جلسه دوم بارگذاری میشود (همین پست) 🔵 و پس از آن، فایل با کیفیت تر جلسه دوم قرار داده میشود که برای امکان بارگذاری، به سه قسمت تقطیع شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 (قسمت اول)- جلد1 - ص6-100 - 13970719.m4a
43.37M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 📣 محتوای 👈 در دو پست قبلتر آمده است👆 🔵 فایل با کیفیت تر جلسه دوم (🔺بخش اول🔻) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 (قسمت دوم)- جلد1 - ص6-100 - 13970719.m4a
30.67M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 ⚠️ فایل آسیب دیده! جهت دریافت فایل سالم، ر.ش: 📣 محتوای 👈 در سه پست قبلتر آمده است👆 🔵🔵 فایل با کیفیت تر جلسه دوم (🔺🔺بخش دوم🔻🔻) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 (قسمت سوم)- جلد1 - ص6-100 - 13970719.m4a
33.54M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 📣 محتوای 👈 در چهار پست قبلتر آمده است👆 🔵🔵🔵 فایل با کیفیت تر جلسه دوم (🔺🔺🔺بخش سوم🔻🔻🔻) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط به و «و لقد اوُصيه بما وصّانا أساطين الحكمة... وَ لا يَزِيدُ الظّالِمِينَ الّا خَسَاراً»؛ «و اكيداً وصيت مى‏كنم او را به آنچه اعاظم ... و بر ستمگران جز زيان نيفزايد»؛ ⭕️ هشدار نسبت به ضرورت طرح معارف عمیق توحیدی نزد اهلش و پرهیز از تضییع و افشاء صریح آنها بدون طیّ مقدمات لازم؛ بخصوص برای اهل انکار معارف و مقامات و منکران بی انصاف❗️ ♦️ ره،‌ در مواضع متعدد از رسمی و غیررسمی خود بر این وصیت و سفارش، تأکید شدید دارند که نباید عمیق و را بطور صریح برای غیراهل آن مطرح کرد، یعنی افرادی که هنوز مقدمات لازم یا ویژگیهای موردنیاز برای دریافت صحیح آنها را ندارند یا افرادی که با بستن چشم گوش و عقل خود، به بدون و معارف توحیدی و عمیق میپردازند بدون آنکه مقدمات کافی و شایستگیهای و لازم برای اظهارنظر در این زمینه را داشته باشند. 🔰 برای نمونه: ➖ إلى الخلافة والولاية، ص 35-36 و 68-69 و 86 و 90 ➖ ، ص36 ➖ ، ص 5-6 و 18-19 و 38-39 ➖ ، ص 58 و 166-168 و 215-216 و 223 و 346-347 ➖ ، ص 13 و 193 و 389-390 و 437 و 453-457 و 507-508 و 655 ➖ سوره حمد، ص 166-170 ➖ ، ج1، ص 107و 159-160و 284-285 و ج3، ص 208 و 414-416 ➖ ، ص59-61 ➖ ، ج‏16، ص209-216 و ج‏18، ص453-454 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🙄با وجود تأکید شدید نظری و عملی ره بر و فاش نکردن عمیق و که در پست قبل بیان شد👆، ولی خود ایشان👈 ➖هم بیان معارف توحیدی برای همه را ضروری و لازم میدانند (برای مثال: سوره ، ص 190 - ج19، ص355-377 و ج‏20، ص298-300‏) ➖و هم در عمل، به طرح گسترده معارف توحیدی؛ به ویژه بعد از پیروزی پرداخته اند. ❓آیا این دو دیدگاه و عملی ایشان، با یکدیگر ندارند؟❗️ ادامه در پست بعدی👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 خیر، هیچ تضادی در کار نیست❗️ 🔆 چنانکه پیشتر هم اشاره شده بود، ره در عمومی و همگانیِ ، خاصّی دارند که ویژگیهای متین کریم در این زمینه را دارد. 💎 از جمله ویژگیهای در بیان معارف عمیق توحیدی و ، آن است که 👤👥🗣 ، از همان رایج بین عموم استفاده میکند و در عین حال، عمیقترین معارف در عالیترین سطوح را در لباس همان تعابیر و از پس پرده و حجاب آنها عرضه میکند تا هم اهل تعمّق، با کنار زدن حجابهای لفظی، از آنها استفاده کنند و هم عموم مردم (که نمیتوانند متسقیما با آنها ارتباط بگیرند)، از پس ابرهای الفاظ، به تدریج با آنها انس بگیرند و بتوانند اندک اندک به سمت مراتب بالاتر آنها اوج بگیرند. 🔹 (البته، طرح و شرح این ، مرتبط به بحث است که مجال دیگری میطلبد). ✅ ره نیز در اقتداء به این شیوه قرآنی متین، در عین پافشاری بر عدم ارایه صریح عمیقتر، با زبانی همه فهم و عمومی به ارایه آنها میپردازند به طوری که هم خواصّ و اهل عمیق و هم عموم ، از آنها استفاده بسیار کرده و بهره های متناسب با خود را میبرند. در طول با موارد بسیاری از این قبیل، آشنا خواهیم شد؛ به ویژه پس از اوج گرفتن و بعد از پیروزی آن. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط به و و و «و إيّاك ثمّ إيّاك أيّها الأخ الروحاني و الصديق العقلاني...، فرّ منهم فرارك من الأسد فإنّهم أضرّ على الإنسان من الآكلة للأبدان»؛ و «بپرهيز و برحذر باش! اى برادر روحانى و دوست عقلانى...كه ضرر ايشان بر بنى آدم از آدمخوارگان بيش است‏»؛ و 💎💎💎 یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای # امام و :‌ 🔅 چنانکه قبلتر اشاره شده بود، این ویژگی بسیار مهم و بنیادین، از همان امام سرچشمه میگیرد. 🔆 یکی از نتایج طبیعی و اندیشه توحیدی ناب و خالص، نفی نظری و عملی هر چیزی است که یا را از و از رویکرد و زندگی دور می¬کند و به و و (به معنای منفی آن) مشغول میکند و درواقع، با میخکوب کردن انسان در نشأه ، او را از و حقیقی و به سوی بازمیدارد. 🌿 ریشه های توحیدیِ سر سازش نداشتن امام با اندیشه و مواجهه و ستیز بنیادین وی با و ، در کلمات ایشان در این نامه (و نامه بعدی)، بسیار روشن و مشهود است. ❓❓ امّا مراد از چیست؟ ادامه در پست بعدی👇🏾 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹