eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صلی الله علیک یا اباعبدالله در روایتی از امام باقر علیه‌السلام پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ حضرت فرمودند: بگوئید: أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ علیهم‌السلام خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد علیهم السلام، به خونخواهی او بر می‌خیزند. @Manahejj
هدایت شده از  سایه بان 📻
🔥 بررسی صحت ماجرای خون باریدن از آسمان هنگام به شهادت رسیدن امام حسین(ع) 🔰ما از کیفیت این ماجرا چندان اطلاع نداریم، اما هرچه بوده شاهدان عینی از آن تعبیر به خون باریدن آسمان کرده اند. کتابهای تاریخی متعددی به این واقعه اشاره کرده اند و نکته جالب این است که این نقلها تنها در کتب تاریخی-روایی یک مذهب و گرایش خاص(مثلاً شیعیان) منعکس نشده بلکه در منابع تاریخی مختلف اهل سنت هم آمده است. جالب تر اینکه حتی در تاریخ وقایع انگلستان هم به این پدیده شگفت‌آور اشاره شده است. در ادامه برخی از این نقلها را مرور می‌کنیم: ۱. حضرت زینب(ع) در خطبه معروفشان که در کوفه ایراد کرده اند، بعد از مذمت اهل کوفه می‌فرمایند: آیا تعجب کرده اید که آسمان خون باریده است، در حالی که عذاب آخرت خوارکننده‌تر است و آن روز یاری نمی‌شوید. این خطبه را افراد زیادی از جمله ابن طیفور سنی مذهب (متوفای 280ه.ق) در کتاب بلاغات النساء، ابن فقیه همدانی (متوفای 365 ه.ق) در کتاب البلدان، ابن اعثم کوفی (متوفای 314ه.ق) در کتاب الفتوح، شیخ مفید (متوفای 413ه.ق) در کتاب امالی اش اورده اند. ۲. شاهدان عینی، این پدیده را نقل کرده اند که در کتب تاریخی آمده است. اين نقليات در کتب تاریخ اهل سنت منعکس شده است از جمله: الطبقات الکبری ابن سعد (متوفای 230)، دلائل النبوه بیهقی(متوفای 458)، تاریخ مدینه دمشق ابن هبه الله شافعی (متوفای 571)، بغیه الطلب ابن العدیم (متوفای 660)، امتاع الاسماع مقریزی (متوفای 845)، ذخائر العقبی ابوجعفر طبری (متوفای 694)، سبل الهدی صالحی شامی (متوفای 942)، الخصائص الکبری سیوطی (متوفای 911) ۳. امام رضا(ع) در خطاب به ابن الشبیب به این واقعه اشاره می کند. (عیون اخبار الرضا(ع) و امالی شیخ صدوق متوفای 381) ۴. در کتاب وقایع عصر آنگلوساکسون در اتفاقات مربوط به سال 685 میلادی اشاره به باریدن خون از اسمان در انگلستان می‌کند.(۱) شهادت امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری مصادف با 680 میلادی است. بنابراین بعید نیست این واقعه با آنچه در منابع اسلامی آمده است ارتباط داشته باشد. با توجه به اینکه این یک اتفاق نادر است و بعید است دو بار رخ داده باشد، احتمالا آنچه در کتاب وقایع عصر آنگلوساکسون آمده در ذکر سال وقوع دچار سهو شده است. چنین سهوی در نقل زمان وقایع تاریخی چندان غیر طبیعی نیست. پ.ن: این کتاب نسخه های مختلفی داره. در متن انگلیسی، اول وقایع سال ۶۷۵ رو میگه و در آخرش میگه «در این سال باران خون ...» که مشخصه برای یک سال جدید هست و بعد وقایع سال ۶۸۵ رو میگه ... ظاهراً سقطی این وسط هست اما در کل بین سالهای ۶۷۵ تا ۶۸۵ میشه. اکثر سایت های انگلیسی ، سال ۶۸۵ رو ذکر کردند. ✍ حامد ساجدی 🎙رادیو سایه‌بان @radiosayeban
🏴 آجرک الله یا صاحب الزّمان روایت است که چون تنگ شد بر او میدان فتاده از حرکت ذوالجناح وز جولان   هوا ز بادِ مخالف چو قیرگون گردید عزیزِ فاطمه از اسب، سرنگون گردید   نه ذوالجناح دگر تابِ استقامت داشت نه سیدالشهدا بر جدال، طاقت داشت   کشید پا ز رکاب آن خلاصۀ ایجاد به رنگ پرتوِ خورشید، بر زمین افتاد   بلند مرتبه شاهی ز صدرِ زین افتاد اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد. 📝 مقبل کاشانی «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت بعدد ما أحاط به علمک» علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربک خداحافظ ای برادر زینب بخون غلتان در برابر زینب حسین جان ای آبروی دو عالم نگین سلیمان به حلقه خاتم برادر جان بی تو در دل صحرا شده تنها خواهرت گل زهرا ز زخم تنت روی ریگ بیابان به اشک دل و سوز و آه یتیمان تنت بی سر مانده در دل صحرا سرت هر دم روی نیزه اعدا سرت بر نی خون چکد به بیابان کند گریه خواهر تو به هر شب شده محمل جای روضه ی زینب تو ای سوره ی پاره در بر زینب مزن دست و پا در برابر زینب به شهر شام در هجوم نظر ها کند خنده دشمنت به غم ما زند سیلی دشمنت به رخ من دلم خون است از جسارت دشمن حسین جان ای آبروی دو عالم نگین سلیمان به حلقیه خاتم 🏴 آجرک الله یا بقیةالله... @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 غرق خون شد غروب... ⬛️ این غروب آفتاب زینب است؛ آسمان در اضطراب زینب است... 🎥 سعید حدادیان @Manahejj
🌀 قبول قطعنامه 598 و حال و هوای رزمندگان در آن ایام 📝 به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه 598 🔸 ۲۷ تیر ۱۳۶۷ با موافقت فرمانده کل قوا حضرت امام خمینی قدس سره، ایران قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل را پذیرفت و جنگ تحمیلی، پس از هشت سال به پایان رسید. ♨️ حال و هوای رزمندگان را در آن ایام، در یادداشت جناب آقای موسی قمرزاده (رزمنده و جانباز دفاع مقدس) بخوانید: 📌 متن یادداشت در فرسته‌ی بعد👇🏻 https://eitaa.com/manahejj/8255 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 قبول قطعنامه 598 و حال و هوای رزمندگان در آن ایام 🖋 موسی قمرزاده؛ جانباز دفاع مقدس و استاد سطوح عالی 🔸 تیرماه ۱۳۶۷، یکی دو هفته بود در آبادان مستقر شده بودیم و مقدمات کار شناسایی و دیدبانی را فراهم می‌کردیم، قرارگاه لشکر تازه داشت مستقر می‌شد. یک سوله بزرگ که وسطش یک راهروی نسبتا طولانی داشت و دوطرف این راهرو سنگرهای بزرگ بتونی قوسی‌شکل قرار داده بودند. هر چند سنگر برای یکی از واحدهای ستادی بود که کم‌کم مستقر می‌شدند. هوا خیلی گرم بود و مردادماه خوزستان و آبادان و خرماپزان؛ داخل سوله ولی خنک بود و آرام. روزها خیلی معمولی در حال گذشتن بود و بچه‌های اطلاعات هم مشغول عمدتا دیدبانی در حاشیه اروند بودند. 🔹 یک روز (۲۷ تیر) وقتی رسیدم قرارگاه، نزدیک ظهر بود، حال و هوای عجیبی بر سنگرها حاکم بود! ❗️هنگام ورود به راهرو، صدای گریه رزمندگان داخل سنگرها، فضا را پر کرده بود! لابلای گریه‌ها بعضی بلندبلند و با فریاد حرف‌هایی می‌زدند؛ از اینکه «خبر دروغ است، این خدعه دشمنان است، امکان ندارد، این اتفاق افتاده باشد حتما یا کودتا شده یا امام را ...، مگر می‌شود امام باشد و چنین اتفاق و تصمیمی گرفته شود؟!» ♨️ هیچ‌یک از این پرسش‌ها پاسخی نداشت، برای همین گریه و ناله‌های سنگین بود که جایش را می‌گرفت. تازه متوجه شدم خبر چیست: «قطعنامه‌ی ۵۹۸ را امام پذیرفته و جنگ تمام شده است!» التهاب همراه با ابهام همه را گرفته بود و بی‌تابی برای شنیدن اخبار ساعت ۱۴ رادیو در آن روز وصف‌ناشدنی بود. انتظار رنج‌آوری بود تا اینکه ساعت اخبار رسید و گوینده خبر، خبری که همه انتظار تکذیبش را داشتیم تأیید کرد! ناله و صدای گریه‌های بچه‌ها فرصت شنیدن ادامه خبرها را نمی‌داد، باوجود اعلام رسمی خبر، ولی اکثرا بازهم باور به راست‌بودن آن نداشتند، گاهی جر و بحثی هم سر این قضیه می‌شد، دو روزی که از اعلام خبر تا انتشار پیام امام گذشت، برای ما به اندازه دو سال بود؛ ولی وقتی پیام امام خوانده شد خیلی فرق کرد. این‌بار جوهر گریه‌ها و ضجه‌ها خیلی متفاوت بود: «یعنی جنگ تمام شد و ما شهید نشدیم؟!» اخبار ساعت ۱۴ مورخ ۲۹ تیر ۱۳۶۷ نیز حال و هوای دیگری داشت، با «جمله‌جمله پیام امام» که توسط گوینده‌ی رادیو خوانده می‌شد موج گریه و ناله و ضجه بالا می‌گرفت و از عمق جانشان اشک‌های حسرت سرازیر می‌شد، برخی نیز سر در گریبان داشتند و ترجیح می‌دادند با خلوت و سکوت در گوشه سنگر همنشین باشند. ✅ عصر همان روز در محوطه قرارگاه با یکی از دوستان میان نخلستان قدم می‌‌زدیم جمله‌ای گفت که دلم را تا حدودی آرام کرد. گفت: «خدا را شکر که تا پایان جنگ زیر نظر و فرماندهی امام پای جنگ ایستادیم و لحظه‌ای شک و تردید نکردیم.» 📌 قسمت‌هایی از پیام امام راحل در فرسته‌ی بعد تقدیم می‌شود👇🏻 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 گزیده‌ای از پیام امام خمینی درباره پذیرش قطعنامه 598 ... و اما در مورد قبول قطعنامه که حقیقتاً مسئلۀ بسیار تلخ و ناگواری برای همه و خصوصاً‏‎ ‎‏برای من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوۀ دفاع و مواضع اعلام‏‎ ‎‏شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می دیدم؛ ولی به‏‎ ‎‏واسطۀ حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلاً خودداری می کنم، و به امید خداوند در‏‎ ‎‏آینده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی سطح بالای‏‎ ‎‏کشور، که من به تعهد و دلسوزی و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس‏‎ ‎‏موافقت نمودم؛ و در مقطع کنونی آن را به مصلحت انقلاب و نظام می دانم. و خدا‏‎ ‎‏می داند که اگر نبود انگیزه ای که همۀ ما و عزت و اعتبار ما باید در مسیر مصلحت اسلام و‏‎ ‎‏مسلمین قربانی شود، هرگز راضی به این عمل نمی بودم و مرگ و شهادت برایم گواراتر‏‎ ‎‏بود. اما چاره چیست که همه باید به رضایت حق تعالی گردن نهیم. و مسلّم ملت قهرمان و‏‎ ‎‏دلاور ایران نیز چنین بوده و خواهد بود. ‏ من در اینجا از همۀ فرزندان عزیزم در جبهه های آتش و خون که از اول جنگ تا‏‎ ‎‏امروز به نحوی در ارتباط با جنگ تلاش و کوشش نموده اند، تشکر و قدردانی می کنم. و‏‎ ‎‏همۀ ملت ایران را به هوشیاری و صبر و مقاومت دعوت می کنم. در آینده ممکن است‏‎ ‎‏افرادی آگاهانه یا از روی ناآگاهی در میان مردم این مسئله را مطرح نمایند که ثمرۀ خونها‏‎ ‎‏و شهادتها و ایثارها چه شد. اینها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفۀ شهادت بی‌خبرند و‏‎ ‎‏نمی دانند کسی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و‏‎ ‎‏بندگی نهاده است حوادث زمان به جاودانگی و بقا و جایگاه رفیع آن لطمه ای وارد‏‎ ‎‏نمی سازد. و ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصلۀ طولانی را باید بپیماییم و‏‎ ‎‏در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. مسلّم خون شهیدان،‏‎ ‎‏انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده‏‎ ‎‏است. و خدا می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست؛ و این ملتها و آیندگان‏‎ ‎‏هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‏ ‏مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال‏‎ ‎‏آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافلۀ نور جان و سر باختند! خوشا به‏‎ ‎‏حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!‏ خداوندا، این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز، و ما را هم از‏‎ ‎‏وصول به آن محروم مکن. خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه اند و‏‎ ‎‏نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش. خوشا به‏‎ ‎‏حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین‏‎ ‎‏و خانواده های معظم شهدا! و بدا به حال من که هنوز مانده ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه‏‎ ‎‏را سر کشیده ام، و در برابر عظمت و فداکاری این ملت بزرگ احساس شرمساری می کنم.‏‎ ‎‏و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند! بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکۀ بزرگِ‏‎ ‎‏جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی تا به حال ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و‏‎ ‎‏پرخاشگر گذشتند! ‏ ‏ آری، دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش‏‎ ‎‏می آید. و همۀ ما نیز روز محاسبۀ بزرگتری را در پیش رو داریم. آنهایی که در این چند‏‎ ‎‏سالِ مبارزه و جنگ به هر دلیلی از ادای این تکلیف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان‏‎ ‎‏و مال و فرزندانشان و دیگران را از آتش حادثه دور کرده اند مطمئن باشند که از معاملۀ با‏‎ ‎‏خدا طفره رفته اند، و خسارت و زیان و ضرر بزرگی کرده اند که حسرت آن را در روز‏‎ ‎‏واپسین و در محاسبۀ حق خواهند کشید. که من مجدداً به همۀ مردم و مسئولین عرض‏‎ ‎‏می کنم که حساب اینگونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند؛ و نگذارند‏‎ ‎‏این مدعیان بی هنر امروز و قاعدین کوته نظر دیروز به صحنه ها برگردند. ‏ ‏ من در میان شما باشم و یا نباشم به همۀ شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید‏‎ ‎‏انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و‏‎ ‎‏خم زندگی روزمرۀ خود به فراموشی سپرده شوند. 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 فردای عاشورا در تلویزیون جمهوری اسلامی می‌گویند: شیعه‌نبودن امتیاز دارد! 🖋 محمد ایمانی 🔸 ظریف شب گذشته در تلویزیون درباره نامزدهای تصدی وزارت گفت: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید(!) 🔹 اگر ۵۰ سال داشته باشید هیچ امتیازی نمی‌گیرید؛ از زیر ۵۰ هر چه جوان‌تر باشید امتیاز بالاتر است.  اگر مرد باشید هیچ امتیاز نمی‌گیرید، زن باشید ۱۰ امتیاز می‌گیرید. اگر سابقه وزارت داشته باشید، امتیاز منفی می‌گیرید». ♨️ ظریفی در واکنش به این سخنان ظریف نوشت: یک دختر جوان ۲۰ ساله یهودی و بدون سابقه وزارت، می تواند بالاترین امتیازات را کسب کند! 🔹 اما از این طنز تلخ که بگذریم، ظریف چگونه فردای عاشورای حسینی به خود اجازه می دهد در مملکت اهل بیت علیهم السلام، شیعه بودن را عامل امتیاز منفی برای وزارت معرفی می کند و داشتن دین و مذهبی دیگر را عامل رجحان بداند؟ و اصلا چرا اصرار دارد به اختلافات مذهبی دامن بزند و در این میان، اکثریت را کنار بگذارد؟! @Manahejj
🌀 اعلام امتیازات اولیه ثبت‌نام شهرک مهدیه / دوره اول ۱۴۰۳ ▫️امتیازات اولیه ثبت نام شهرک مهدیه دوره اول ۱۴۰۳ از طریق سامانه پیشخوان حوزه‌های علمیه اعلام گردید. ▫️لازم به ذکر است امتیازات اعلام شده قطعی نبوده و امکان تغییر در آن وجود دارد. ▫️در صورتی که هرگونه امتیازی برای شما ثبت نشده است از معاونت مربوطه نسبت به ثبت سوابق اقدام نمایید. ▫️مهلت ثبت سوابق و رزومه تا ۱۴۰۳/۰۵/۰۵ می‌باشد و پس از آن نتیجه قطعی اعلام خواهد شد. @Manahejj
🌀 نماز جمعه سبب حفظ جامعه از انحرافات و امید به آینده است 👤 استاد حسینی بوشهری در جمع ائمه جمعه استان قم 🔸 رئیس جامعه مدرسین، دبیر شورای عالی حوزه علمیه برادران، عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران و امام جمعه قم، نماز جمعه را سبب حفظ جامعه از انحرافات و امید به آینده عنوان کرد و پرداختن به مسائل سیاسی در خطبه‌ها را از امتیازات نماز جمعه‌های پس از انقلاب اسلامی دانست. 📌 مشروح خبر: اینجا 📌 مناهج: 1⃣ نماز جمعه زمانی سبب حفظ جامعه از انحرافات و امید به آینده می‌شود که اولا اکثریت مؤثر جامعه در آن شرکت کنند و اثر بپذیرند، ثانیا خطبه‌های نماز از نظر محتوا و توان تأثیرگذاری خطیب در حد قابل قبولی باشد. 2⃣ در همین قم که مرکز حوزه‌ها و ستادها و مؤسسات ریز و درشت فرهنگی پژوهشی است، طی سه دهه گذشته خصوصا سال‌های اخیر چند درصد مردم و جوانان در نماز جمعه شرکت دارند؟ نماز جمعه چه میزان و در چه زمینه‌ای تأثیر فرهنگی داشته است؟ نهاد نماز جمعه و خطیبان آن چقدر در جایگاه تأثیرگذاری فعال بر مسائل قم قرار دارند یا به عبارت دیگر با وجود مشاغل متعددی که دارند چقدر توانستند در جریان چالش‌های فرهنگی قم قرار بگیرند و برای آن طراحی و اجرا داشته باشند؟ 3⃣ و چه برنامه‌ای برای استعدادسنجی و تربیت نیرو برای تأمین ائمه جمعه کشور داشته و دارند؟! ✅ قطعا نماز جمعه ظرفیت عظیمی است که باید راه استحصال آن را با برنامه و نیروی مناسب یافت؛ صرف بیان این ظرفیت کارگشا نخواهد بود. 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 امام جمعه واقعی و تراز 🎥 استاد شهید سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه مردمی و انقلابی تبریز ✅ شبانه‌روز برای اجرای حکم رهبری دویدم: خدا را شاهد می‌گیرم من در اجرای حکم رهبری [در رابطه با امامت جمعه] کوتاهی نکردم و شبانه‌روز دویدم. در این مدت یک روز مرخصی نرفتم. ✅ یک بار سفر خارجی نرفتم: از اول طوری بودم که فقط به کار فکر می‌کردم به دنبال مسائل خودم نبودم. در ارتش که بودم باید برخی روحانیون را به خارج از کشور می‌فرستادیم. اکثر روحانیون را به خارج از کشور فرستادم اما خودم حتی یک‌بار هم سفر خارجی نرفتم. ✅ یک بار هم از طرف بعثه حج نرفتم: یک‌بار هم از طرف بعثه یا جای دیگر مکه مشرف نشدم، مکه رفتم اما به‌عنوان یک زائر. اینجا شبانه‌روزم را گذاشتم که فرمان آقا اجرا شود. ✅✅ نتیجه کارم در یک کلمه این است که مردم را به انقلاب و امام و رهبری و نظام و روحانیت خوش‌بین کردم. این کار کمی نیست. 📌 مناهج: آرزو داشتیم الگوی ائمه جمعه سراسر کشور باشند؛ اما خلوص، مردم‌داری، انقلابی‌گری و سرازپانشناختن این شهید والامقام کاری کرده که امروز باید از ائمه جمعه قم تقاضا کنیم: کمی بیانات رهبری درباره وظایف ائمه جمعه را بخوانید، لااقل کمی با مردم و جوانان قم ارتباط بگیرید و برنامه مستمر و مراوده با آنها داشته باشید، از فضای بسته محافظین و رانندگان بیرون بیایید، گاهی در بازار، گاهی در دانشگاه، گاهی بین طبقه متوسط و ضعیف جامعه حضور واقعی و مؤثر داشته باشید. بنظر توقع زیادی از یک امام جمعه نیست. 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🔖 موضوع: مطالبه از ائمه جمعه قم 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 💬 طلبه سطح: دیدم مطالبه شده ائمه جمعه قم به میان مردم و جوانان بروند، خیلی خوب! اما!! برخی ائمه جمعه محترم و عزیز قم که مسؤولیت و شئون مختلف حوزوی دارند حتی میان طلاب هم نیستند چه رسد به اینکه بین جوانان و دانشگاهیان و بازاریان و اصناف باشند. انتظار ما طلاب این هست که چه جامعه مدرسین چه شورای عالی چه مرکز مدیریت ارتباط موثر و مستمر با طلاب داشته باشند. ما اصلا نمی‌دانیم این نهادها چه برنامه‌ای دارند، مثل همین موضوع کانونهای عظیم تبلیغی که آقا گفتند و ظاهراً این نهادها نشنیده گرفتند!! خب این بی‌خبری ما موجب قضاوت‌هایی خواهد شد که ... 💬 استاد سطوح عالی، نام محفوظ: برخی ائمه جمعه قم واقعا می‌توان گفت برای خطابه جمعه قم توان علمی دارند اما به محتوای خطبه‌ها که نگاه می‌کنیم می‌بینیم با آن توان علمی تناسب ندارد و محتوای خیلی معمولی و پیش‌افتاده است؛ معلوم می‌شود به دلیل کثرت مشاغل یا ... آن وقت لازم که شایسته است برای تأمین و تنظیم محتوای خطبه گذاشته نشده است. در مورد عدم ارتباط با مردم و جوانان قم هم متاسفانه مطالبه حقی است که ان‌شاءالله فکر و تدبیری کنند. 💬 مسعود: برخی ائمه جمعه قم -که البته موظفیم احترامشان را داشته باشیم و صرفا به عنوان «النصیحة لائمة‏المسلمین» عرض می‌کنم- به دلیل این حجم فشرده مشغولیت‌های متنوعی که پذیرفته‌اند طبیعی است که اصلا وقت ندارند بین مردم باشند و همین جدایی از مردم باعث می‌شود نماز جمعه از آن اثرگذاری ویژه‌اش افت کند. قصد جسارت ندارم اما اگر کثرت مشاغل برخی آقایان را در برابر ایام هفته قرار دهیم، هفته شرمنده خواهد شد که چرا هفت روز بیشتر ندارد و نمی‌تواند لااقل به ازای هر مشغله، یک روز خود را اختصاص دهد. 💬 محمد: واقعا به یک مطالعه میدانی نیاز داریم که به ما بگوید تصور جوانان قم از جایگاه نماز جمعه چیست و سپس خروجی این مطالعه میدانی به اطلاع ائمه جمعه قم برسد، تا متناسب با آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند و نماز جمعه هم ارتقا پیدا کند. واقعا امثال شهید آل هاشم باید الگوی ائمه جمعه قم باشند و سیره این شهید واجب است که مطالعه کنند و طبق آن رفتار کنند با جوانان قم. البته امیدواریم مثل کانونهای عظیم تبلیغی پشت گوش نیندازند، همانطور که سیلی استحاله فرهنگی در کشور خطر بزرگی است قم هم از این بحران مستثنی نیست. نمی‌توان به مستحبات مشغول بود و انتظار داشت واجبات بر زمین مانده خود بخود حل شوند... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ شایان ذکر است مناهج از انتشار پیام‌هایی که ادبیات آن در تراز طلبگی نیست و توأم با پرخاش، عصبیت و هرگونه کلام خارج از زی طلبگی باشد معذور است. همچنین مناهج آمادگی دارد گزارش اقدامات و پاسخ مسؤولین محترم را منتشر کند. @Manahejj
🌀 محوریابی خطبه‌های نماز جمعه قم - ۲۹ تیر ۱۴۰۳ قم 👤 خطیب محترم: استاد حسینی بوشهری 1. تشکر از حضور مردم در مراسم عزای سیدالشهدا و اصحاب آن حضرت؛ 2. مراسم‌های عزاداری به گونه‌ای باشد که دین داری مردم رو به گسترش برود؛ 3. تشکر از حضور مردم در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ 4. دعا برای رئیس جمهوری منتخب که بتوانند به وعده‌هایی که در دوران انتخابات داد عمل کند و همکارانی را انتخاب کند در امتداد حرکت جهادی و ارزشی شخصیتی مانند شهید رئیسی باشند؛ 5. نگاه ما در انتخاب‌ها باید نگاه اهل بیتی باشد و اگر این نگاه بود موفقیت هست؛ اما اگر این نگاه نبود باید تردید کرد؛ 6. تشکر از آقای مخبر که به خوبی انتخابات و کشور را مدیریت کرد؛ 7. اشاره به فجایع غزه، جنایات رژیم غاصب و مدعیان دروغین حقوق بشر؛ 8.درود بر ملت قهرمان یمن که بیان کردند نقطه کار تل‌آویو است؛ 9. مشکوک‌بودن ترور ترامپ و دعوا بر سر قدرت به هر قیمت، که در فضای آمریکا زلزله به پا خواهد شد؛ 10. بهترین تقوا پرهیز از گناهان، پرهیز از آزار دیگران و پرهیز از غیبت برادر مؤمن است؛ 11. بعد از دعوت به توحید، یکی از مهمترین دعوت های پیامبران دعوت به معاد و روز رستاخیز است؛ 12. تفاوت انسان‌های باورمند به قیامت با اهل دنیا + اعتقاد و باورمندی به معاد سبب اصلاح نگاه ما به دنیا و کنترل غرایز و شهوات می‌شود. 🌐 مشروح خطبه‌ها در خبرگزاری حوزه: hawzahnews.com/xcXNg 📌 در همین زمینه: 🌀 نماز جمعه سبب حفظ جامعه از انحرافات و امید به آینده است https://eitaa.com/manahejj/8263 🌀 مطالبه از ائمه جمعه قم https://eitaa.com/manahejj/8265
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 پادکست «تاریخ قیام سیدالشهدا» 📝 روایتی تاریخی-تحلیلی از واقعه کربلا 🎧 اثر رادیو مناهج در دهه اول محرم ۱۴۴۶ (۱۴۰۳) 📖 فهرست: 1️⃣ قسمت اول: تاریخ مختصر زندگی امام حسین تا مرگ معاویه👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/351 2️⃣ قسمت دوم: از مرگ معاویه تا حرکت امام حسین علیه‌السلام به سمت مکه👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/354 3️⃣ قسمت سوم: ورود امام حسین علیه‌السلام به مکه👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/356 4⃣ قسمت چهارم: فرستادن مسلم به کوفه و ورود عبیدالله بن زیاد به کوفه👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/359 5⃣ قسمت پنجم: شهادت مسلم، هانی و میثم تمار https://eitaa.com/Manahejj_Radio/360 6⃣ قسمت ششم: خروج امام حسین علیه‌السلام از مکه👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/361 7⃣ قسمت هفتم: وقایع بین راه؛ از ثعلبیه تا رسیدن به کربلا👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/362 8⃣ قسمت هشتم: توقف کاروان امام در کربلا، ورود جداگانه عمر سعد و شمر به کربلا👇🏻 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/364 9⃣ قسمت نهم: بزودی... 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
🌀 ماجرای کافی و صاحب کاباره بزرگ عظیمیه کرج 📝 به مناسبت ایام ارتحال شهادت‌گونه واعظ شهیر، مرحوم شیخ احمد کافی 🔢 بخش نخست ✅ «تقوا؛ یعنی آن تجهیز لازم، آن زره لازم، درمقابل آسیب گناه، [انسان متقی، لباس تقوا را] بر تن می‌پوشد و وارد منطقه‌‌ی گناه می‌شود، برای دستگیری گناهکاران؛ خلاصه تقوا این است.» (امام خامنه‌ای؛ کتاب طرح کلی؛ ج ۱) ❇️ شرح ماجرای مرحوم کافی 🔹 یک روز در کرج می‌رفتیم جلوی یک جایی، دیدیم خیلی مردم می‌روند آنجا. گفتیم‌ اینجا کجاست؟ گفتند حاج آقا ‌اینجا کاباره است. من هم یک جوری هستم در برنامه تبلیغی‌ام که ‌اینقدر یاس و ناامیدی در قاموس لغتم نیست. من گفتم صاحب‌ اینجا کیست؟ گفتند یک جوانی است، سی چهل سالش هم بیشتر نیست. ۷۰۰۰ متر زمین بود، یک استخر بزرگ داشت، قایق توی آن می‌گذاشتند و زن‌ها، پسرها، دخترها، مردها همه مختلط بودند. غوغایی و یک رسوایی عجیبی بود. عرق، شراب، ویسکی، کنیاک و اینها می‌خوردند. 🔹 گفتم: می‌شود ما ‌این صاحبش را ببینیم؟ گفتند: نه حاج آقا، یک طوری هست. 🔹 من هم دلم درد می‌کند برای ‌این کارها. هر چه فکر کردم که چطور با ‌این صاحب کاباره تماس بگیریم، دیدم یک بچه هیئتی را سراغش بفرستیم با ‌این رفیق نیست. یکی از این داش‌های کرج را من دیدم. گفت: حاج آقا سلام علیکم، امری داشتید؟ گفتم: سلام علیکم، آره بیا ‌اینجا ببینم. گفتم: شما با ‌این صاحب کاباره‌ رفیق هستی؟ گفت: آره. گفتم: آنجا هم رفتی؟ گفت: خیلی. گفتم: ما یک کار داشتیم. گفت: چیست؟ گفتم: فقط می‌خواهم‌ این (صاحب کاباره) را دو ساعت به من برسانی. گفت: کجا بیاد؟ گفتم: من فردا یک خرده زودتر، از تهران می‌آیم کرج. یک ساعت می‌آیم خانه تو. 🔹 آمدیم و نشستیم. یک خرده انداختم در وادی شوخی و تفریح و دو تا قصه و یک خرده حالش آوردم تا یک انسی با من پیدا بکند. راه دارد این کارها. بعد گفتم فلانی روزی چقدر اینجا (کاباره) درآمد داری؟ گفت: خدا می‌رساند. گفتم: کاباره و عرق و شراب، خدا می‌رساند؟! گفت: روزی هفت هشت (هزار) تومان در می‌آید. گفتم: هفت هشت هزار تومان فروشه؟ گفت: نه؛ روزی هفت هشت هزار تومان درآمد هست. گفتم: هفت هشت هزار تومان چیزی نیست، هفتاد هشتاد هزار تومان چیزی نیست، هفتصد هشتصد هزار تومان چیزی نیست، هفت هشت میلیون تومان در روز چیزی نیست، هفتاد هشتاد میلیون تومان در روز چیزی نیست، هفتصد هشتصد میلیون تومان در روز چیزی نیست، هفت هشت میلیارد تومان در روز برای تو چیزی نیست. گفت: چطور؟ گفتم: با ‌این چوبی که خدا بناست در قیامت به تو بزند ‌این پول‌ها چیزی نیست. گفت: چه چوبی؟ گفتم: آقای عزیز، قرآن می‌گوید حرامه، امام می‌گوید حرامه، دین می‌گوید حرامه، اطباء دنیا داد می‌زنند می‌گویند استعمال مشروبات الکلی، خون‌ریزی مغز می‌آورد، دیوانگی درست می‌کند، زخم معده درست می‌کند. تو چرا همچین کردی؟ 🔹 به جان شما، هرچه از قرآن و روایات و نصایح بلد بودم گفتم، دو سه ساعت راجع به شراب و عرق به ‌این (صاحب کاباره) گفتیم، دیدیم نه آقا، ‌این گوشت ناپزه. به ‌این زودی‌ها پخته نمی‌شود. حوصله می‌خواهد. ‌این را برایتان می‌گویم گوش کنید حرفم را بگیرید. به صاحب ‌این مجلس امام صادق علیه السلام قسم، از ‌این توسلات، من چیزها گرفته‌ام. یکی‌ این است. تا خسته شدم، دیدم هر کاری کردم در این صاحب کاباره اثری نکرد. یک دفعه همین‌طور که با ‌این حرف می‌زدم، زبانم با او (صاحب کاباره) حرف می‌زد ‌این دلم را فرستادم درِ خانه خدا. گفتم خدایا! می‌دانم می‌خواهی به من بفهمانی، بگویی حاج کافی حرف‌هایت را بزن، ببین اگر من اثر در آن نگذارم هیچ عرضه‌ای نداری... 🔹 گفتم خدایا! اثری بگذار ‌این صاحب کاباره منقلب بشود. به حقّ حق قسم، تا ‌این توجه قلبی را به ذات مقدس حق پیدا کردم التماس خدا کردم کمکم کن، دو کلمه به صاحب کاباره گفتم، یک دفعه دیدم مثل بمب منفجر شد، ‌این سرش را دارد به دیوار می‌زند، داد می‌زند. گفتم: چی شده؟ گفت: حاج آقا چکار بکنم؟ گفتم داداش، درِ کاباره را ببند. گفت: یک گرفتاری دارم، هفتاد هزار تومان قرض (بدهی) دارم، دست یکی از رباخورهای کرج هست. گفتم: تو که گفتی روزی هفت هشت هزار تومان درآمد داریم. گفت: تا یک چیزی جمع می‌شود سر میز قمار می‌نشینم و می‌بازم. همیشه بدهکارم. گفتم: حالا می‌گویی چکار کنیم؟ گفت: اگر شما می‌توانی هفتاد هزار تومان یک جایی برای من قرض بکن، مجانی نمی‌خواهم، خانه هم دارم رهن می‌دهم. گفتم: دو ساله من هفتاد هزار تومان پول قرض می‌کنم به تو می‌دهم. گفت چهار ساله. گفتم چهار ساله. گفتیم بسم‌الله. به امام حسین علیه السلام قسم، یک ریالش را جایی سراغ نداشتم اما با خودم گفتم خدایا ما روی میخ تو می‌پریم تا روی عرش. یقین دارم اگر برای تو (خدا) هست درست می‌کنی. اگر هم که توی بازی هستم بگذار در تهیه پول بمانم. ‌این دیگر مربوط به نیت است... 📌 ادامه در پست بعد... @Manahejj
🌀 ماجرای کافی و صاحب کاباره بزرگ عظیمیه کرج 📝 به مناسبت ایام ارتحال شهادت‌گونه واعظ شهیر، مرحوم شیخ احمد کافی 🔢 بخش دوم 🔹 برای ‌اینکه ‌این (صاحب کاباره) سرد نشود شب در شهر کرج یک منبری داشتم ‌این را با خودم برداشتم بردم آنجا. رفتیم آنجا و بالای منبر مطرح کردم و یک خرده تشویقش کردم که باز، صبح پشیمان نشود. به مردم گفتم که قرار شده ‌این (صاحب کاباره) همچین جوانمردی بکند و کاباره را ببندد و ما هم قرار هست یک خدمت مختصری به او بکنیم. وقتی از بالای منبر آمدیم پایین، یک بنده خدایی مال کرج هست شهرسازی داره آنجا، ما را کشید کنار، گفت حاج آقا نمی‌خواهد تهران از کسی پول قرض کنی من یک چک می‌نویسم هفتاد هزار تومان به‌ تو می‌دهم. ♨️ اگر کسی برای خدا قدم بردارد خدا به حال خود نمی‌گذاردش. گفتم: جلال جان (صاحب کاباره) کی درِ کاباره را می‌بندی؟ گفت: حاج آقا هر وقت هفتاد هزار تومان را دادید. گفتم: اگر همین الان چکش را به تو بدهم؟ گفت: همین الان می‌بندم. 🔹 سه چهار تا ماشین سواری برداشتیم رفتیم درِ کاباره. آنجا، ده پانزده تا شاگرد داشت. یک وقت ‌اینها با تعجب دیدند که حاج کافی آمده کاباره! گفتیم بریم جلو. پسره (جلال) را انداختیم جلو. جلال یک وقت جلوی شاگردهایش داد زد. جگرم را حال آورد. گفت: به فرمان ولی عصر(عج)، کاباره تعطیل است. اینها (شاگردها) به خیالشان که ‌این مست کرده دارد یک چیزی همین‌طوری می‌گوید. یک دفعه ‌اینها دیدن که آقا جلال، واقعاً آقا جلال شده. من گفتم که جلال جان، چهار پنج هزار نفر ناهار تهیه ببین برای روز جمعه. من در مهدیه اعلام می‌کنم و همه رفیق‌ها با ماشین می‌آییم ‌اینجا، داخل صف می‌ایستیم هر نفر ده تومان به تو می‌دهیم ناهار می‌خوریم که خیال نکنی چهار تا عرق‌خور که رفت مذهبی‌ها مُرده‌اند. ✅ فقط انسان خوب درست نکنید ‌این خوب را هم نگه بدارید. فقط توبه‌کن درست نکنید ‌این توبه‌کن را جمع و جورش بکنید. 🔹 یک ناهاری درست کرد و از مهدیه رفقا را برداشتیم رفتیم. در باغ ۷۰۰۰ متری که بلندگو می‌گذاشتند و جمعه‌ها بزن بکوب و رقص بود، ما هم همان بلندگوها را گذاشتیم و اول اذان ظهر اذان گفتیم و یک نماز جماعت سه چهار هزار نفری خواندیم بعد هم ناهار را، خود من هم ده تومان دادم که کسی توقع نکند. همه ناهارها را خوردند، با میل هم پول‌هایشان را دادند. بعد هم به جلال گفته بودم که دویست سیصد تا لنگ تهیه کند. 🔹 همه هفته جمعه‌ها یک مشت اراذل و اوباش در این استخرها می‌رفتند ‌این هفته بچه مذهبی‌ها می‌خواهند شنا کنند جگرهایشان حال بیاد. شنا کردند و دو نفر از وعاظ تهران هم دعوت کرده بودم منبر رفتند. حاج علامه مداح هم گفتیم آمد یک قصیده‌ای خواند و غوغایی شد. علما خبردار شدند یک مشت آمدند، منبری‌ها آمدند... ♨️ جلال ماه رمضان امسال آمد خانه ما. گفت حاج آقا، گفتم بله، گفت من امسال کارهایم را کرده‌ام می‌خواهم بروم مکه... 📗 بانک سخنرانی‌های شیخ احمد کافی؛ به نقل از ایسنا @Manahejj
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی: مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
44.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 توصیه مهم امام خامنه‌ای به رئیس جمهور منتخب و مجلس درباره انتخاب اعضای دولت جدید و رأی اعتماد به آنها چه کسی قرار است میدان‌دار وزارتخانه‌ها باشد؟ ویژگی‌های لازم: امین، صادق، از بن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی معتقد باشد، ایمان، امید به آینده، تشرع، اشتهار به پاکدستی و صداقت، عدم سابقه سوء، نگرش ملی داشته باشند و غرق در نگاه‌های جناحی و سیاسی نباشند و کارآمدی. @Manahejj
🔖 موضوع: مطالبه از ائمه جمعه قم / ۲ 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 💬 استاد سطوح عالی، نام محفوظ: سلام علیکم دیدم به موضوع نماز جمعه و مخصوصا نماز جمعه قم پرداختید، واقعا موضوعی بجا و دغدغه‌ای درست است. کما اینکه اگر مرحوم شهید آقای آسید محمدعلی آل هاشم هم الگوی تراز امامت جمعه هستند بخاطر این است که خودش را هرروز هفته وقف مردم و جوانان کرده بود؛ در واقع امام کل هفته بود؛ نه صرفا جمعه. حال آنکه متأسفانه ائمه محترم جمعه قم و بسیاری دیگر از شهرها صرفا امام نماز جمعه هستند، یعنی حتی همان روز جمعه هم ارتباط لازم و مؤثری با مردم و جوانان و ... ندارند؛ جلساتشان هم اکثرا در نشست و برخاست با مسؤولان و گزارش‌های خبری کلیشه‌ای خلاصه می‌شود. حتی را هم که الحمدلله امام جمعه انقلابی دارد اگر نگاه کنید، می‌بینید ایشان هم متأسفانه بین مردم و جوانان نیست. امام جمعه باید شناخته‌شده بین جوانان شهر باشد؛ با آنان مأنوس و با اصناف و کسبه در رفت و آمد باشد، در قم و پردیسان آیا اینچنین هست؟! همین خطبه‌های این هفته و هفته‌های گذشته قم را ملاحظه کنید! چقدر با چالش‌های اجتماعی و مسائل مبتلابه قم مرتبط است؟! البته ائمه جمعه قم لااقل اگر با مردم مرتبط نیستند ولی در قم زندگی می‌کنند؛ ولی گاهی عجیب‌تر از همه‌ی اینها هم اتفاق می‌افتد! امام جمعه‌ای که اصلا در شهری که مسؤولیت دارد زندگی نمی‌کند!! و صرفا برای ایراد خطبه به آن شهر می‌رود! واقعا این کار رافع تکلیف است؟! به نظرم لازم است نقایص «نماز جمعه و همچنین ائمه جمعه» بصورت اجمالی هم که شده مورد بررسی قرار گرفته تا این اساتید گرامی و متقی، در جریان قرار بگیرند و هرچه بهتر بتوانند این سنگر مهم عبادی سیاسی را بهبود ببخشند. خدا به همه توفیق خدمت و عمل درست و دقیق به وظایف عنایت کند؛ ان‌شاءالله. با تشکر 〰〰〰〰〰 📌 مناهج نظرات خالصانه اساتید گرامی و دلسوز را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ شایان ذکر است مناهج از انتشار پیام‌هایی که ادبیات آن در تراز طلبگی نیست و توأم با پرخاش، عصبیت و هرگونه کلام خارج از زی طلبگی باشد معذور است. همچنین مناهج آمادگی دارد گزارش اقدامات و پاسخ مسؤولین محترم را منتشر کند. 〰〰〰〰〰 📌 در همین زمینه: 🌀 نماز جمعه سبب حفظ جامعه از انحرافات و امید به آینده است👇🏻 https://eitaa.com/manahejj/8263 🌀 مطالبه از ائمه جمعه قم👇🏻 https://eitaa.com/manahejj/8265 🌀 امام جمعه واقعی و تراز👇🏻 https://eitaa.com/manahejj/8264 @Manahejj
تحلیل انتخابات 1403 - استاد عابدینی .mp3
28.65M
🌀 جلسه تحلیلی انتخابات ریاست جمهوری 🎙استاد محمدرضا عابدینی 🗓 شنبه ۲٣ تیرماه ۱۴۰۳ 🕌 مسجد لنبان اصفهان 🔸روايات مورد اشاره در صوت: 🔻پیرامون اختلافات شدید بین شیعیان قبل از ظهور (حَتَّى يَتْفُلَ بَعْضُكُمْ فِي وُجُوهِ بَعْضٍ وَ حَتَّى يُسَمِّيَ بَعْضُكُمْ بَعْضاً كَذَّابِين) hadith.inoor.ir/hadith/346938 hadith.inoor.ir/hadith/347041 hadith.inoor.ir/hadith/346670 🔸 پیرامون شرطة الخمیس hadith.inoor.ir/hadith/322074 hadith.inoor.ir/hadith/245698 🔸پیرامون ماموریت دو فرشته الهی در مورد دو شخص کافر و مؤمن hadith.inoor.ir/hadith/259118 hadith.inoor.ir/hadith/259124 🔸اجابت خاص دعای حضرت موسی(ع) برای دوست مؤمنش hadith.inoor.ir/hadith/259142 @Abedini 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 چرایی و چیستی حکم تنفیذ ریاست جمهوری 📝 بررسی مفهوم و ماهیت حقوقی «تنفیذ» و مهم‌ترین پرسش‌های مربوط به آن از منظر حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔸 تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ی مجریه است. 🔹 در تمام تنفیذنامه‌هایی که از سوی امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه یا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رؤسای جمهوری اسلامی ایران صادر شد، ابتدا عبارت «تنفیذ رأی مردم» و سپس «انتصاب به ریاست جمهوری» دیده می‌شود. ادبیات بکار گرفته‌شده در تنفیذنامه‌ها ارتباط معناداری را میان انتخاب رییس‌جمهور از سوی مردم و انتصاب وی توسط مقام رهبری بیان می‌دارد. 🔹 در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی فقیه» به طرز زیبایی جمع شده و مقام رهبری همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی وی قبلاً از طریق انتخابات احراز گردیده است. 📌 متن کامل👇 khl.ink/f/23399 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 یورش پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ برای تعطیلی آن!! 👤وزیر کشور آلمان: ما امروز مرکز اسلامی هامبورگ را که اسلام افراطی و ایدئولوژی تمامیت‌خواهی را ترغیب می‌کرد، تعطیل کردیم!! 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 چرا آلمان «مرکز اسلامی هامبورگ» را تعطیل کرد؟ 🔸 مرکز اسلامی هامبورگ، از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت الله بروجردی در شهر هامبورگ تأسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز است. این مجموعه اسلامی، کتابخانه‌ای با بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی دارد. 🔺 نیروهای امنیتی آلمان بار دیگر به مرکز اسلامی هامبورگ یورش بردند و وزارت کشور آلمان نیز رسماً اعلام کرد که دستور تعطیلی این مرکز را صادر کرده است. 🔻 تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ رعدوبرقی در آسمان صاف نبود، بلکه از آبان ماه پارسال و در ادامه فضاسازی رسانه‌ها و دولت آلمان علیه این مرکز اسلامی، احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی این کشور، با ارائه طرحی به پارلمان، خواستار بسته‌شدن این نهاد مذهبی و فکری شدند و پارلمان این کشور نیز قرار شد این طرح را به رأی بگذارد که آیا این مرکز باید بسته شود یا خیر و اینکه چگونه باید بسته شود. ♨️ به علت حضور قدرتمند لابی‌های رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین در برخی شهرهای آلمان، پیش از این نیز هر از گاهی اتهامات و جوسازی‌هایی علیه این نهاد و سازمان مذهبی_فرهنگی در فضای رسانه‌ای آلمان ایجاد می‌شد، اما پارسال با شروع ناآرامی‌ها و اغتشاشات در برخی شهرهای ایران، حملات رسانه‌ای و سیاسی علیه مرکز اسلامی هامبورگ بیشتر شد. 📌 متن کامل: Mehrnews.com/x35w3f @Manahejj
ـ﷽- عجل الله تعالی فرجه 🔰 مراسم عزای علیه السلام 🎤 سخنران: استاد معظم علیرضا 🎤 مرثیه‌خوان: حاج جواد کربلایی جواد 🗓 پنجشنبه ۴ مرداد از ساعت ۲۰:۱۵ 📍 بلوار شهید محمد منتظری کوچه ۱۲ علامه طباطبایی قدس سره 📌 برای پارک وسایل نقلیه، به پارکینگ شهید کاظمی مراجعه شود. برادران و خواهران @ansarolmahdi_aj