eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پیرامون پیام هوشمندانه رهبرانقلاب به جوانان فرانسه ✍️ 1️⃣ ارسال پیام ولی امر مسلمین جهان به جوانان فرانسوی یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابزارها در دیپلماسی عمومی است. رهبرانقلاب بجای خطاب قراردادن دولت هتاک فرانسه یا ساختار سیاسی این کشور و یا حتی خطاب قراردادن مسلمین جهان، جوانان فرانسه را به تامل در سراب بودن مساله آزادی بیان در فرانسه واداشتند. ایشان با طرح سئوال های استفهام انکاری به روشنی و اختصار وسیله و ابزار بودن مساله آزادی را به تصویر کشیدند. و در آخر نیز با طرح یک نمونه موردی یعنی مساله هولوکاست این استاندارد دوگانه در آزادی بیان را ذکر کردند که هر انسان منصفی فارغ از دین و سلایق خود به درستی آن شهادت خواهد داد. 2️⃣ نکته دوم و نهفته در پیام آن است که رهبرمعظم انقلاب در برابر هدف قراردادن هویت مسلمین جهان یعنی پیامبرعظیم الشان دقیقا با حمله به هویت جعلی و خودساخته غربی ها یعنی هولوکاست ورق را برگردانده و توپ را در زمین آنها انداختند. آنچنان که ایشان در پیام خود به جوانان فرانسوی انذار دادند که چرا حتی طرح سئوال و نوشتن و تردید راجع مساله هولوکاست منجر به زندان و فشار خواهد شد؟ حال آنها هستند که باید پاسخ بدهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر خدا آزاد است اما طرح سئوال پیرامون یک مساله جعلی تاریخی ممنوع و سرانجام اش زندان است. 3️⃣ رهبر انقلاب با طرح مجدد مساله هولوکاست ماجرا را با مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین گره زدند. طرح مساله فلسطین و مبارزه با اسرائیل به عنوان محور وحدت مسلمین جهان آن هم زمانیکه بعضی از سران خائن کشورهای عربی به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند اقدامی بسیار هوشمندانه بود. ایشان در پیام خود نه از منظر شیعی یا از منظر مسائل و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، بلکه از زاویه مسائلی که موجب وحدت مسلمین جهان می شود ورود کردند. 4️⃣ ارسال این پیام به جوانان فرانسوی بزرگترین درس دیپلماسی عمومی به دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود. پیش از آن هم ایشان در نامه ای به جوانان اروپایی پیام رهایی بخش اسلام و عدالت را به گوش آنها رساندند. اما در همین زمان شاهد هستیم دستگاه سیاست خارجی کشور آنچنان درگیر و دار بروکراسی ها و قواعد خودساخته و ملاحظات بی مورد هست که هیچ واکنش درخوری از سوی آنها بخصوص از منظر دیپلماسی عمومی شاهد نیستیم. متاسفانه وزارت خارجه به عنوان متولی امر صرفا به اظهارات رسانه ای دیپلماتیک بسنده می کند و از ظرفیت عظیم دیپلماسی عمومی با پشتوانه گرانبهای آرمان های انقلاب اسلامی استفاده نمی کند. 5️⃣ اما نکته آخر و فرامتن این پیام آن است که رهبرانقلاب پیش از این نیز نامه ای به جوانان اروپا نوشتند، افراد و مجموعه هایی نیز متولی انتشار و رساندن نامه به مخاطبین خاص خود در اروپا شدند. اما آنچه از بررسی سرانجام نامه قبلی برمی آید آن است که علی رغم صرف هزینه های کلان و همایش ها و کارهای پرهزینه و پرسروصدا نامه رهبر معظم انقلاب آنچنان که باید منتشر و به مخاطبینش نرسید. امیدواریم پیام اخیر رهبر انقلاب به جوانان فرانسه به سرنوشت نامه های قبلی ایشان دچار نشود و مسئولین امر بجای سپردن کار به افراد نابلد اما پرادعا کار را به فعالین مردمی و مرتبط با حوزه بین الملل بپسارند تا بلکه این پیام به گوش ضمیرهای پاک در فرانسه برسد. https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 فساد واقعی در فضای مجازی 📌 جوانک ساده ای که یک شبه معروف شد و در دام کرم سر قلاب مافیای شرط بندی گرفتار شد... مراقب فرزندانتان باشید 🚨 پشت پرده ماجرای مهرداد جم/ با بزرگترین شبکه شرط‌بندی و آدم‌ربایی نرم ایران آشنا شوید https://eitaa.com/timoora/25430
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 سه نکته از یک پیام هوشمندانه 1⃣ ارسال پیام رهبرمعظم انقلاب به جوانان فرانسوی یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابزارها در دیپلماسی عمومی است. رهبرانقلاب بجای خطاب قراردادن دولت هتاک فرانسه یا ساختار سیاسی این کشور و یا حتی خطاب قراردادن مسلمین جهان، جوانان فرانسه را به تامل در سراب بودن مساله آزادی بیان در فرانسه واداشتند. ایشان با طرح سئوال های استفهام انکاری به روشنی و اختصار وسیله و ابزار بودن مساله آزادی را به تصویر کشیدند. و در آخر نیز با طرح یک نمونه موردی یعنی مساله هولوکاست این استاندارد دوگانه در آزادی بیان را ذکر کردند که هر انسان منصفی فارغ از دین و سلایق خود به درستی آن شهادت خواهد داد. 2⃣ نکته دوم و نهفته در پیام آن است که رهبرمعظم انقلاب در برابر هدف قراردادن هویت مسلمین جهان یعنی پیامبرعظیم الشان دقیقا با حمله به هویت جعلی و خودساخته غربی ها یعنی هولوکاست ورق را برگردانده و توپ را در زمین آنها انداختند. آنچنان که ایشان در پیام خود به جوانان فرانسوی انذار دادند که چرا حتی طرح سئوال و نوشتن و تردید راجع مساله هولوکاست منجر به زندان و فشار خواهد شد؟ حال آنها هستند که باید پاسخ بدهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر خدا آزاد است اما طرح سئوال پیرامون یک مساله جعلی تاریخی ممنوع و سرانجام اش زندان است. 3⃣ رهبرانقلاب با طرح مجدد مساله هولوکاست ماجرا را با مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین گره زدند. طرح مساله فلسطین و مبارزه با اسرائیل به عنوان محور وحدت مسلمین جهان آن هم زمانیکه بعضی از سران خائن کشورهای عربی به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند اقدامی بسیار هوشمندانه بود. ایشان در پیام خود نه از منظر شیعی یا از منظر مسائل و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، بلکه از زاویه مسائلی که موجب وحدت مسلمین جهان می شود ورود کردند. 🖌 https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 تاج محل افسانه اي را از اين زاويه ببينيد، جايي ميان انبوه زاغه ها! 🔸تصويري که همواره به ما نشان داده اند، عمارتي با شکوه در ميان درختان انبوه بوده است، اما حقيقت انبوه مردم فقيري که در زاغه هاي به هم تنيده زندگي ميکنند. 🔸هند پنجمين قدرت اقتصادي جهان است. که پس از اجراي سياست هاي به اصطلاح بازار آزاد، و فاصله گرفتن از آرمانهاي گاندي، در ميان کف و سوت دستگاههاي تبليغاتي و توسعه دهنده سرمايه داري به اين افتخار رسيد و رشد چشمگير اقتصاديش مورد تحسين نظام بين الملل قرار گرفت. 🔸اما به هند از اين منظر نگاه کنيد: دو، سوم مردم اين کشور را فقرا تشکيل مي دهند. بيش از 46 درصد کودکان هند از سوء تغذيه رنج ميبرند. مردم از رشد اقتصادي و افزايش درآمد کشورشان نصيبي نداشته اند. 🔸آمارها ميگويند هند قدرت اقتصادي است. اما براي بدنه اجتماع، براي توده هاي مردم، هيچ فرقي نميکند هند پنجمین اقتصاد جهان باشد يا پنجاهم، چرا که هيچ بهره اي نخواهند داشت. 🔸زاغه ها همان زاغه ها هستند و مردم همان اندازه دردمند و محتاج. 🔸نئوليبراليسم همين است پر از دروغ، پر از کلک. آنچه نشان ميدهد، با آنچه وجود دارد بسيار فاصله دارد، چه هند باشد چه برزيل چه آمريکا چه ايران 🔸توده مردم را از نصيب اقتصادي فاکتور ميگيرد و تنها عده خاصي را بهره مند ميکند. 🔸آمارها رشد ميکنند اما مردم خير؛ نئوليبراليسم تقسيم بهره مندي ها را تقسيم ميکند ثروت سهم عده اي از اشراف آرزوي ثروت سهم توده مردم. 🔸 باور نميکنيد، تاج محل زيبا را دوباره تماشا کنيد... ✍ سيده فاطمه حبيبي https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 بدون شرح.... 🔹روسیه: جایزه یک خانه برای بچه سوم 🔸ایران: یارانه سه فرزند به بالا یکسان! 💬سلمان معمار https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺روحانی: ناامید کردنِ مردم بالاترین خیانت است! ➕ قطعا حق با جناب روحانی است همانطورکه ناامید کردنِ مردم در سال ۹۲ و ۹۶ نیز (بخاطر کسب مُشتی رای) خیانت محسوب می‌شد؛ البته بی‌تدبیری و تعطیلی امور مهم، عدم کنترل قیمتها، بی‌توجهی به گرانی ساعت به ساعت اجناس و عدم مسئولیت پذیری نیز از مهم‌ترین دلایل ناامیدی مردم می‌باشد! https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺حداد عادل از تغییر نام آچار فرانسه به آچار محمدی خبر داد! ➕اول تعجب کردم چه‌جور میشه بعضیا این خبر (دروغ) رو باور میکنند بعد یادم اومد جماعتی داشتیم که باور کردند اگه رئیسی رای بیاره پیاده‌رو، مردونه زنونه میشه! 💬آقوی ایمنی https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
این لیست جوانان عضو ستاد روحانی‌ست که به لطف دولت فخیمه پرزیدنت حسن، مزد خوش‌خدمتی را گرفته و در تشکیلات بزرگ و پول‌دار شستا صاحب منصب شده‌اند.. آقا ما بخیل نیستیم! ان‌شاءالله دریافتی‌های آنچنانی و مزایای آن‌چنانی‌تر، گوشت شده و به تن مبارک بچسبد! فقط لطفاً تا پایان دولت، مسئولیت خود را در قبال این سفره چرب و چیلی بپذیرید و پاسخگوی گُل‌کاری‌های دولتی بر تپه‌های مملکت باشید! 💬آسید https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔆عقب نمانیم! 3⃣ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
از نظر آقای مجلس خوب، مجلسی است که تمام وقتش را به لوایح کم خاصیت دولت که از مجلس قبل مانده، بگذارند.... اما از نظر ما دولت خوب، دولتی است که سیاسی کاری نکند و مردم را گروگان نگیرد.... دولت لوایح اقتصادی را که به مجلس فرستاده و رسیدگی نشده نام ببرد! 💬احمد امیرآبادی فراهانی https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔆عقب نمانیم! 4⃣ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 پیامبر(ص) و روح جمعی امت 2⃣ ✅ چرا تنها پیامبر(ص) توانستند سنت زنده به گور کردن دختران را از بین ببرند؟ 🎙️ حجت‌الاسلام محسن قنبریان 📍 برشی از سخنرانی شب رحلت پیامبر اکرم(ص) ۱۳۹۹ https://eitaa.com/mesagh
💎 نتیجه‌گیری 1⃣ گفتیم که در قرآن دارای دو مشخصه اصلی است: یکی دفع شرّ اقوام مهاجم و دیگری پابرجا ماندن تا زمان رسیدن وعدهٔ الهی. اما واجد هیچ‌یک از این مشخصات نیست. زیرا که از دید ابوالکلام و بسیاری از مفسّرین همان قوم بوده‌اند، در قرون پس از کوروش حملات خود از را پی گرفتند. 2⃣ از سوی دیگر، غیر از تنگه داریال، راه‌های دیگری نیز برای حملهٔ سکاها به نواحی جنوبی وجود داشته و آن‌ها می‌توانستند در صورت مسدود شدن یک راه، از راه‌های دیگر حملات خود را از سر بگیرند. یعنی سد داریال از همان ابتدا نیز نمی‌توانسته شرّ مهاجمین را به‌طور مطلق دفع نماید. این نیز دلیل دیگری است تا نتوانیم سدّ مذکور را همان سد ذوالقرنین بدانیم. 3⃣ مضاف بر این، سد داریال برخلاف آنچه قرآن در رابطه با سد ذوالقرنین بیان نموده، تا زمان رسیدن وعدهٔ الهی (قیامت) پابرجا نبوده و از استحکام آن کاسته شد، به‌گونه‌ای که در قرون بعد تدابیری در جهت استحکام آن اخذ گردید و جالب‌تر آن‌که به‌رغم همهٔ تدابیر باز هم حملات مهاجمین از این تنگه متوقف نشد. با این وجود چگونه می‌توان سد داریال را همان سد ذوالقرنین دانست؟!! 4⃣ در اینجا باید به این نکته اشاره شود که حتی خود جناب ابوالکلام نیز از زمان‌های هفت‌گانهٔ خروج یأجوج و مأجوج (سکاها) سخن به‌میان آورده و از مطالب ایشان برمی‌آید که برخی از حملاتی که از جانب این قوم به ایران صورت پذیرفت، مربوط به قرون پس از کوروش بوده است! 5⃣ نتیجه آن‌که سد داریال فاقد اصلی‌ترین ویژگی‌های سد ذوالقرنین، یعنی دفع شرّ اقوام مهاجم و پابرجا بودن تا رسیدن وعدهٔ الهی است. به‌نظر می‌رسد جناب برای یافتن سد ذوالقرنین در میان ابنیه تاریخی به این موارد توجه ننموده است!! https://eitaa.com/mesagh
💎 الف) بررسی راه‌های هجوم سکاها به مناطق جنوبی 1⃣ بررسی حملات در ادوار پیش از کوروش، راه‌های احتمالی هجوم این قوم به ایران را تبیین می‌کند. یکی از این حملات در دوران استیلای مادها بر ایران و در زمان هوخشتر انجام شد. 2⃣ بخشی از نوشته‌های در این‌باره به شرح ذیل است: 👈 مسافت بین دریاچه ماتید، رود فازیس و کل‌خید برای پیاده‌رو سالم ٣٠روز راه است، فاصلهٔ بین کل‌خید و ماد زیاد نیست و بین این دو مملکت فقط مردم ساس‌پیر سکنی دارند، ولی سکاها این راه کوتاه را گذاشته از راه بالاتر و دورتری آمدند، چنان‌که کوه‌های قفقاز را از طرف راست خود داشتند. 3⃣ به‌گفتهٔ پیرنیا: «هرودوت می‌خواهد بگوید، که راه کوتاه سکاها از کنار دریای آزوو به ولایت باطوم کنونی و از آنجا به آذربایجان بود، ولی آن‌ها راه خودشان را دور کرده از کنار دریای خزر گذشتند. تجاوز مردمان شمالی به ایران در قرون بعد هم از تنگه‌های قفقاز، مانند دربند واقع در کنار دریای خزر و تنگه داریال واقع در گرجستان بود. از این بیان معلوم می‌شود که در آن زمان هم مردمان شمالی از همین تنگه‌ها می‌گذشته‌اند و راه دیگر، ولو این‌که نزدیک‌تر بود، اختیار نمی‌شد... بعض محققین [نیز] احتمال داده‌اند، که سکاها از دهستان، گرگان، طبرستان و گیلان به طرف آذربایجان گذشته‌اند و هم چنین گوید. اگر این روایت صحیح باشد، باید گفت، که سکاها از دو طرف به ایران حمله کرده‌اند». 4⃣ با توضیحات فوق مشخص می‌شود که بنا به نقل هرودوت، سکاها از دربند (باب‌الابواب) در حاشیه به ایران حمله نموده‌اند. از سوی دیگر اشاره شد که به اعتقاد کتزیاس سکاها از کرانه‌های شرقی خزر به ایران حمله نموده‌اند. البته نیز یکی دیگر از راه‌ها بوده است. 5⃣ پس راه حملات سکاها، تنها محدود به تنگه داریال نبوده که با ساختن یک سدّ، شرّ این قوم (چنان‌که جناب ابوالکلام گفته‌اند) به‌کلّی مرتفع گردد. زیرا این قوم به گزارش هرودوت از تنگه دربند و به بیان کتزیاس از گرگان و خراسان به ایران حمله نموده‌اند! https://eitaa.com/mesagh
💎 ب) نمونه‌هایی از حملات سکاها در اعصار پس از کوروش 1⃣ اسناد تاریخی ثابت می‌کند که تجاوزات با روی کار آمدن به پایان نرسید و پس از او نیز ادامه یافت. در ادامه به چند نمونه از این حملات اشاره می‌کنیم: 👈 یکی از این موارد به دورهٔ بازمی‌گردد. چنان‌که در کتیبه بیستون نگاشته شده، داریوش جهت دفع شرّ سکاها به مملکت آنان لشکرکشی نمود. 👈 شدّت حملات سکاها به‌حدّی بود که دو تن از پادشاهان اشکانی (مهرداد اول و فرهاد دوم) در جنگ با آن‌ها کشته شدند و این قوم را به جای خود نشاند. 👈 در زمان قراردادی بین ایران و روم منعقد شد و دولت روم متعهد شد سالیانه مبلغی به دولت ایران برای نگاه‌داشتن پادگان‌های قوی در دربند داریال قفقاز بپردازد تا از تجاوزات مردمان شمالی به حدود ایران و روم جلوگیری شود. 👈 در زمان سلطنت از سلسله ساسانیان نیز هجوم قبایل هون، که از معبر داریال پیش آمدند، شاه را وادار کرد که به دفع مهاجمین پرداخته و آنان را مغلوب کند، ولی ده سال بعد یک قوم دیگر از اقوام هون موسوم به سابیر به ارمنستان و آسیای صغیر تاختند. 2⃣ این مثال‌ها حاکی‌است که اقوام مهاجم هم‌چون و حملات خود را در سال‌های پس از کوروش نیز ادامه دادند. جالب‌تر آن‌که بسیاری از این حملات از همان صورت پذیرفت! که با آیهٔ ٩٧ سورهٔ کهف [یأجوج و مأجوج نه قادر بودند از آن بالا روند و نه می‌توانستند نقبی در آن ایجاد کنند] هم‌خوانی ندارد! لذا اگر همان بود، می‌بایست مهاجمین را در پسِ خود محبوس داشته، مانع تجاوزات آنان می‌گردید، در حالی‌که چنین نشد!! 3⃣ از همهٔ این‌ها گذشته، بسیاری از گزارش‌های تاریخی حاکی از آن است که خودِ کوروش نیز در جنگی کشته شد که برای تأدیب سکاها و رفع تهاجمات آنان به وقوع پیوست و لذا خود او نیز ظاهراً قربانی حملات این قوم گردید و این موضوع تطبیقِ با را ناممکن می‌سازد!! https://eitaa.com/mesagh
✡ علت نپرداختن گزنفون به ماجرای سد داریال 1⃣ ضمن شرح «لشکرکشی کوروش به ارمنستان» به صلح و که تا زمان خودِ او نیز باقی‌مانده، اشاره نموده است. گزنفون برای شرح وقایع این برهه از حیات کوروش، مشاهدات عینی و شنیده‌های خود از مردم ایران را نیز به‌کار گرفته است. 2⃣ رویّهٔ گزنفون این بوده که مشاهدات خود از ایران و آنچه تا زمان خود او (دورهٔ اردشیر دوم) حفظ شده بود، را ذکر می‌کرد. لذا اگر گزنفون مشاهدات دیگری در رابطه با ناحیهٔ ارمنستان می‌داشت، آن را هم بیان می‌نمود. به‌ویژه در رابطه با امری خطیرتر از ماجرای صلح ارامنه، یعنی ساختن سدّ عظیم داریال که مانع هجوم شده است. 3⃣ اگر را همان و را سد یأجوج و مأجوج بدانیم، بنا نمودن چنین سدّی، واقعه‌ای است بس عظیم و بسیار مهم‌تر از اغلب جزئیاتی که گزنفون نقل کرده و در صورتی‌که چنین امری رخ داده بود، در آثار گزنفون منعکس می‌شد. 4⃣ جناب ابوالکلام ادعا نموده که نام سد داریال در زمانهٔ ما نیز برگرفته از نام است. آیا می‌توان پذیرفت که سازندهٔ سدّ در زمان گزنفون که هنوز سلسلهٔ بر ایران حکم می‌رانده بر گزنفون معلوم نبوده باشد؟! در شرایطی که به ادعای جناب ابوالکلام نام این سدّ هنوز هم نشان از سازندهٔ آن یعنی کوروش دارد!! آیا می‌توان پذیرفت مردم ایران در زمان گزنفون سازندهٔ سدّ را نشناخته و گزارشی به گزنفون در این رابطه ارائه نکرده باشند؟!! 5⃣ گزنفون درصدد تعظیم شخصیت کوروش و کارهای او بوده تا کتابی در تعلیم «صفات حسنه» و «آداب مملکت‌داری» بنگارد و چه فضیلتی بالاتر از ساختن سدّی که گروهی از مردم را از آزارهای اقوام مهاجم نجات دهد؟! گزنفون در جای‌جایِ نوشته‌هایش در صدد بیان تدابیر شایسته، دستاوردهای بزرگ و صفات نیکوی کوروش است. 6⃣ پس چرا گزنفون هیچ اشاره‌ای به دستاوردی به عظمت و اهمیّت سدّ یأجوج و مأجوج، که صلح و آرامش را برای بسیاری از انسان‌ها به ارمغان آورده، نکرده است؟! مگر نه آن‌که این سنخ از وقایع تاریخی که حاکی از حُسن تدبیر و عظمت یک فرمانروا است، بهترین دستمایه برای گزنفون و کاملاً در راستای اهداف او برای نگارش سیروپدی است؟ 7⃣ با این حال گزنفون به ساخته‌شدنِ چنین سدّی اشاره ننموده و همین امر سبب می‌شود تا به ادعای جناب مبنی بر ساخته شدن سد داریال توسط کوروش با دیدهٔ تردید بنگریم. لذا ظنّ قوی آن است که کوروش چنین سدّی را بنا ننموده است. https://eitaa.com/mesagh
✡ لشکرکشی کوروش به ارمنستان 1⃣ طبق نوشته‌های علت حملهٔ کوروش به ارمنستان، استنکاف پادشاه ارمنستان از پرداخت و سپاه عنوان شده و نیز تأکید شده که مبالغی را از مردمان این ناحیه دریافت نموده است. 2⃣ شخصیتی که در اینجا از ترسیم شده با توصیف قرآن از در سفر به کاملاً متفاوت است. در قرآن می‌خوانیم که قومی که در بین‌السّدین بودند به ذوالقرنین پیشنهاد دادند تا مبلغی را به‌عنوان برای او قرار دهند ولی ذوالقرنین گفت آنچه پروردگارش به او عطا نموده برایش بهتر است و حاضر به اخذ هزینه‌ای از مردم آن نواحی نشد. در حالی‌که رویّهٔ کوروش کبیر کاملاً برعکس بوده و یکی از دلایل اصلی لشکرکشی او به نواحی کوهستانی شمال ایران، بوده است. 3⃣ درنتیجه بررسی آثار گزنفون به‌عنوان تنها موجود برای حملهٔ کوروش به ارمنستان، حاکی از آن است که نمی‌توان ماجرای «ذوالقرنین در بین‌السّدین» و وقایع «کوروش در ارمنستان» را دو شرح از یک داستان تلقی نمود. 4⃣ ضمناً در نوشته‌های گزنفون ذکر نشده که کوروش سدّی آهنین برای جلوگیری از حملات ساخته باشد. بلکه به فرمان کوروش قلعه‌ای در آن ناحیه ساخته شد. لیکن شواهد بسیاری در این داستان وجود دارند که براساس آن‌ها نمی‌توان این قلعه را مصداقی برای دانسته و را همان قوم به‌شمار آورد. 5⃣ اول آن‌که مردم خالد از اقوام سکایی نبوده و خود از سوی سکاها مورد حمله قرار می‌گرفتند، لذا نمی‌توان آنان را یأجوج و مأجوج دانست. ضمناً براساس نوشته‌های گزنفون، مردم خالد و با یکدیگر کرده و به اتفاق هم شروع به ساختن نمودند. به این‌ترتیب در نوشته‌های گزنفون شرّ اقوام مهاجم یعنی مردم خالد از طریق عقد قرارداد صلح دفع گردید؛ برخلاف داستان ذوالقرنین که شرّ یأجوج و مأجوج با ساختن سدّی عظیم مرتفع شد. https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
از منظر این جماعت گویا توهین به وزیرخارجه (بر فرض صحت) جرم و اشتباه است اما توهین به مردم شریف ایران، افعانستان و نماینده‌ی مردم مشهد رواست؛ کاش این جماعتِ همیشه مدعی می‌فهمیدند که اولا لحنِ بد، (حتی) حرف حق را نیز ناحق می‌کند و درثانی مجادله مابینِ مقام‌های سیاسی امری طبیعی و مرسوم است و بهتر است برای دیده شدن و احتمالا کسب منفعت، مسیر دیگری (غیر از چاپلوسی و دریدگی) را برگزینند!! https://eitaa.com/mesagh
💎 مقایسهٔ سد ذوالقرنین و سد داریال 1⃣ تا اینجا گفتیم که ادعای مبنی بر انتساب به قابل اثبات نیست. اما اِشکال دیگری نیز به این نظریه وارد است، و آن عدم تطابق ویژگی‌های و سد داریال است. یعنی: سد داریال، حتی اگر توسط کوروش بنا شده باشد، فاقد مشخصات سد ذوالقرنین است!! 2⃣ پس از ساخت سدّ، آنرا رحمتی از خدا دانسته و اشاره کرد که این سدّ تا زمان رسیدن وعدهٔ الهی (قیامت)، پابرجا می‌ماند (کهف : 98). این آیه خصیصه‌های اصلی سد ذوالقرنین را مکشوف می‌سازد: 👈 یکی آن‌که در دفع شرّ مؤثر واقع شده، لذا به‌عنوان رحمتی از جانب خدا توصیف شده است. 👈 دیگر آن‌که این سدّ تا زمان رسیدن وعدهٔ الهی باقی خواهد ماند. 3⃣ پیش از آن که ببینیم سد داریال حائز این شاخصه‌ها هست یا خیر، به بخشی از سخنان جناب ابوالکلام اشاره می‌شود تا دیدگاه ایشان روشن شود: 👈 مقصود از دو سدّ در آیه «حتّى اذا بلغ بین‌السّدین» دو دیواره‌ای است که به‌شکل کوه بلند در قفقاز قرار دارد. در مشرق قفقاز، راه عبور به شمال را سدّ می‌کند، در مغرب نیز مانع است، در وسط این دو دریا نیز سلسله‌جبال مرتفعی است که در حکم یک دیوار طبیعی بین جنوب و شمال محسوب می‌شود. قبایل شمال برای هجوم به جنوب هیچ راهی نداشتند جز تنگه‌ای که در میان این رشته‌کوه‌ها وجود دارد... قبایل سیت (سکاها) همان قوم یأجوج و مأجوج بوده است که برای جلوگیری از هجوم آنان به بنای سدّی عظیم مجبور شد و از حمله آنان به آسیای‌غربی جلوگیری کرد و اگر به تاریخ توجه کنیم پس از زمان کوروش دیگر صحبتی از این غارت‌ها به‌میان نمی‌آید. 4⃣ نظرات جناب ابوالکلام دربردارندهٔ دو گزارهٔ مهم است: 🔸الف) قبایل شمالی برای هجوم به جنوب هیچ راهی نداشتند جز تنگه‌ای که میان رشته‌کوه‌های قفقاز وجود دارد. 🔸ب) کوروش با بنای سدّ آهنین راه آنان را به‌کلّی مسدود کرد، به‌گونه‌ای که پس از کوروش خبری از غارت سکاها نشد. 5⃣ در ادامه اثبات خواهد شد هیچ‌یک از این دو گزاره صحّت ندارد! (نه تنگه داریال تنها راه هجوم سکاها به نواحی جنوبی بود و نه حملات سکاها در قرون پس از کوروش متوقف شد!) https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
توحید و عدالت.mp3
17.28M
🎧 نشست علمی 🔘استاد قنبریان 🗓 تاریخ جلسه: 99/6/27 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ............... 🔅سه قرائت الهیاتی برای عینیت توحید و عدالت اجتماعی 🔅چگونه توحید می تواند سنجه ی احکام شود؟! 🔅سنجه بودن عدالت، مصحح توحیدی ماندن فتاوا و احکام! https://eitaa.com/mesagh