eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.6هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کلام نور 🔸«قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَ مَا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ» 🔹[خدا] فرمود: ای آدم! فرشتگان را از نام های آنان خبر ده. پس هنگامی که نام هایشان را به فرشتگان خبر داد [خدا] فرمود: آیا به شما نگفتم که من یقیناً نهانِ آسمان ها و زمین را می دانم، و به آنچه شما آشکار می کنید و به آنچه پنهان می دارید، دانایم؟ 📕قرآن کریم، سوره مبارکه بقره، آیه ۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢دشمن درونی انسان (بخش دوم و پایانی) 🔸دشمن حقیقی انسان کیست؟ 🔹اگر گفته می شود، خود را تقویت کن و پرورش بده، مراد است و اگر گفته می شود او را سرکوب و مغلوب و کنترل کن مراد او است. بین این دو «خود» یا دو مرتبه وجودی نفس، کشمکش دائم وجود دارد. «خودِ حیوانی» کوشش دارد که خود را با ارضای خواسته ها و تمایلات سرگرم سازد و راه ترقی و تکامل و صعود الی الله را بر نفس انسانی سد نماید و او را مسخر خود نماید؛ برعکس «خودِ انسانی» یا مرتبه عالی وجود انسان، همواره در تلاش است مراحل عالی کمالات انسانی را طی کند و به مقام قرب الهی برسد. برای نیل به این مقام منیع، باید غرایز و تمایلات حیوانی را کنترل و مهار نماید و به استخدام خود درآورد. 🔹اگر «خودِ انسانی» و ملکوتی در این مبارزه چیره گردد، زنده می شود و انسان را به مقام شامخ قرب الی الله صعود می دهد؛ و اگر «خودِ حیوانی» غالب گردد، چراغ عقل انسان را خاموش می سازد و او را در وادی و گمراهی ساقط می گرداند. بر این اساس و با این تحلیل مسأله هوای نفس و ، مربوط به روح و نفس انسان، ولی مرتبه پایین و پست آن همردیف حیوان است، و مرتبه عالی و والای آن از سنخ مجردات و ملکوتیان و فرشتگان می‌باشد. 🔹 و و ، در واقع حالات و مراحل یک حقیقت واحدند. نفس سرکشی که در افق حیوانیت و مرتبه پست است و به گناهان و زشتی ها فرمان می دهد، با تعلیم و تربیت و مجاهدت به جایی می رسد که هر چند در برخی موارد دچار لغزش و انحراف می گردد، ولی میدان را به کلی به تمایلات و خواهش ها واگذار نکرده، و گاهی بر اوضاع مسلط می گردد و خود را نسبت به گناهان سرزنش و ملامت می کند و تصمیم بر جبران خطاها می گیرد و دل و جان را با آب توبه می شوید، و در هر صورت کفه سنگین مبارزه به نفع عقل و ایمان است، چنین نفسی که به این مرحله راه یافته، یعنی سرزنشگر نام دارد. 🔹اگر انسان مردانه وارد میدان مبارزه گردد، پس از تصفیه و تهذیب و تربیت کامل، به مرحله ای می رسد که غرائز، رام او می گردند و دیو تمایلات سرکش، در بند عقل و ایمان اسیر میشوند و متعادل می گردند. این همان مرحله آرامش و سکینه است و نفسی که به این مرحله رسیده، نام دارد که از آنِ بندگان خاص و مقرب درگاه الهی، مانند پیامبران و اولیاء و رهروان راستین مکتب آنها است. در به هر سه این مرحله نفس اشاره شده است: ۱) : «وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسی إِنَّ النَّفْسَ َلأَمّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاّ ما رَحِمَ رَبّی إِنَّ رَبّی غَفُورٌ رَحیمٌ». [یوسف، ۵۳] ۲) : «لا أُقْسِمُ بِیَوْمِ الْقِیامَةِ وَ لا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوّامَةِ». [قیامت، ۱و۲] ۳) : «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی». [فجر، ۲۷-۳۰] برای آگاهی بیشتر رجوع کنید به: ۱- خودسازی (ابراهیم امینی)، بحث روح انسانی و حیوانی؛ ۲- تعلیم و تربیت در اسلام (مرتضی مطهری)؛ ۳- فلسفه اخلاق (مرتضی مطهری) منبع: وبسایت پرسمان
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️اسلام برای تهذیب انسان آمده است 🔹 یک مکتب مادی نیست؛ یک مکتب مادی - معنوی است. مادیت را در پناه معنویت، اسلام قبول دارد. ، ، . اسلام برای تهذیب انسان آمده است؛ برای انسان‌ سازی آمده است. همه مکتب های توحیدی برای انسان‌ سازی آمده‌اند. ما مکلفیم انسان بسازیم. بیانات‌ حضرت‌ امام ۱۳۵۸/۰۳/۰۸ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢حكمت مشاركت حضرت مسيح (عليه السلام) در حكومت عدل جهانى امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) چيست؟ 🔸درباره مشاركت (عليه السلام) در حكومت عدل جهانى (عجل الله تعالی فرجه)، حكمت هايى را مى توان بيان داشت: 1⃣از آنجا كه به حضرت مسيح (عليه السلام) اعتقاد دارند و از طرفى ديگر را در جهان تشكيل مى دهند، لذا با مشاهده (عليه السلام) در کنار (عجل الله تعالی فرجه)، تسليم شده و با حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) همراه خواهند شد و لذا مفسران آيه «وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاَّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ... » [۱]؛ (و هيچ يك از اهل كتاب نيست مگر اينكه پيش از مرگش به او [حضرت مسيح] ايمان مى آورد... ) را مربوط به عصر نزول حضرت مسيح (عليه السلام) از آسمان در مى دانند. 2⃣به جهت آنكه زمينه پيروزى (عجل الله تعالی فرجه) بر جهان فراهم شده و تسريع گردد و اين از آثار حكمت اول است. 3⃣ (عليه السلام) به نوبه خود مى تواند متكفل مسئوليت های مهمى در حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) گردد. پی نوشت؛ [۱] سوره نساء، آيه ۱۵۹ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ش، چ هفتم، ص ۶۳۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢خصوصیات منحرفان قوم یهود در قرآن از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّ ظلّه العالی) - (بخش چهارم) 🔸در ابتداى ظهور پیامبر اسلام (ص) انتظار می رفت که پیش از دیگران با نداى اسلام لبیک گویند، چرا که آنها - بر خلاف مشرکان - بودند؛ به علاوه صفات (ص) را نیز در کتاب هاى خود خوانده بودند؛ ولى می گوید: با سابقه بدى که اکثریت آنها دارند، انتظار شما مورد ندارد؛ چرا که گاهى صفات و روحیات انحرافى یک جمعیت، سبب می شود که با تمام نزدیکى به حق از آن دور گردند. [۱] 💠خوی استکباری بنى اسرائیل 🔹 در موارد مختلف و از جمله در سوره بقره روحیه استکبارى [یهود] را براى پذیرش حق مذمت مى نماید: «افَکلّما جاءَکم رَسُولٌ بِما لا تَهْوى انْفُسُکم اسْتَکبَرتُم؛ آیا هر پیامبرى که برخلاف هواى نفس شما اوامرى از جانب خداوند آورد، استکبار کرده و از امرش سرپیچى مى نمائید»؟! [۲] به «اشموئیل» پیغمبر زمانشان در مورد انتخاب «طالوت» به فرماندهى لشکر ایراد کردند، و گفتند: «نَحْنُ أَحَقُ بِالْمُلْک مِنْهُ وَ لَمْ یؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمالِ؛ ما از او به فرماندهى و حکومت سزاوارتریم، چرا که از دودمان معروفیم، بعلاوه طالوت ثروتى ندارد!». [۳] 🔹گفتنی است خداوند در قرآن کریم به علّت تفاوت میان قوم عیسى بن مریم (ع) و قوم یهود اشاره کرده، مى فرماید: «ذَلِک بِانَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَ رُهْبَاناً وَ انَّهُمْ لَایسْتَکبِرُونَ؛ این به خاطر آن است که در میان آن ها (مسیحیان) افرادى دانشمند و تارک دنیا، هستند و آنان تکبّر نمى ورزند»، از این تعبیر به خوبى روشن مى شود که یکى از عوامل اصلى نسبت به اهل ایمان و استکبار آنان بود. [۴] 💠استهزاگری یهود مدینه 🔹خداوند از زبان یهود نقل مى کند که آن ها از روى استهزا به (ص)، یا انبیاى دیگر مى گفتند: «وَقَالُوا قُلُوبُنَا غُلْفٌ؛ تو که مى دانى دل هاى ما در غلاف است، و ما چیزى از سخنان تو را درک نمى کنیم». [۵] ابن عباس، مفسر معروف نقل مى کند: مسلمانان صدر اسلام هنگامى که (ص) مشغول سخن گفتن بود و بیان آیات و احکام الهى مى کرد، گاهى از او مى خواستند کمى با تأنّى سخن بگوید تا بتوانند مطالب را خوب درک کنند، و سؤالات و خواسته هاى خود را نیز مطرح نمایند، براى این درخواست جمله «راعنا» که از ماده «الرعى» به معنى مهلت دادن است، به کار مى بردند. ولى همین کلمه «راعنا» را از ماده «الرُّعونة» که به معنى کودنى و حماقت است استعمال مى کردند. در اینجا براى دستاویزى پیدا شده بود که با استفاده از همان جمله اى که مسلمانان مى گفتند، پیامبر یا مسلمانان را استهزاء کنند. [۶] 💠توطئه چینی یهودیان صدر اسلام 🔹 براى متزلزل ساختن ایمان مسلمانان از هر وسیله اى استفاده مى کردند، تهاجم نظامى، سیاسى و اقتصادى؛ این آیه اشاره به بخشى از آن ها دارد. مى فرماید: «وَ قالَتْ طائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْکتابِ آمِنُوا بِالَّذِی أُنْزِلَ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهارِ وَ اکفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ؛ گروهى از اهل کتاب گفتند: [بروید و ظاهرا] به آنچه بر مؤمنان نازل شده، در آغاز روز ایمان بیاورید و در پایان روز کافر شوید [و کفر خود را آشکار سازید] شاید آنها (مؤمنان) نیز متزلزل شده باز گردند». [۷] این توطئه در افراد ضعیف النفس اثر قابل ملاحظه اى خواهد داشت، به خصوص این که عده مزبور از دانشمندان یهود بودند، و همه مى دانستند که آنها نسبت به کتب آسمانى و نشانه هاى آخرین پیامبر، آشنایى کامل دارند و این امر لااقل پایه هاى ایمان تازه مسلمانان را متزلزل مى سازد. [۸] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تفسیر نمونه، ج‏۱، ص۳۱۴ [۲] بقره، ۸۷؛ (اخلاق اسلامى در نهج البلاغه (خطبه متقین)، ج‏۱، ص۱۳۹) [۳] بقره، ۲۴۷؛ (تفسیر نمونه، ج‏۱۸، ص۱۱۲) [۴] مائده، ۸۲؛ (اخلاق در قرآن، ج‏۲، ص۳۲) [۵] بقره، ۸۸؛ (پیام قرآن، ج‏۱، ص۲۹۸) [۶] تفسیر نمونه، ج‏۱، ص۳۸۳ [۷] آل عمران، ۷۲؛ (تفسیر نمونه، ج‏۲، ص۶۱۴) [۸] تفسیر نمونه، ج‏۲، ص۶۱۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️پيامبر اکرم صلی الله عليه و آله:  🔸أمَّا الحَياءُ فَيَتَشَعَّبُ مِنهُ اللِّينُ، والرّأفَةُ، والمُراقَبَةُ للهِ فِى السِّرِّ والعَلانيَةِ، والسَّلامَةُ، واجْتِنابُ الشَّرِّ، والبَشاشَةُ، والسَّماحَةُ، والظَّفَرُ، و حُسْنُ الثَّناءِ عَلَى المَرءِ فِى النّاسِ، فَهذا ما أصابَ العاقِلَ بِالحَياءِ، فَطُوبى لِمَن قَبِلَ نَصيحَةَ اللهِ و خاف َفَضيحَتَهُ؛ 🔹اما شاخه هاى عبارتند از: نرمش، مهربانى، در نظر داشتن خدا در آشكار و نهان، سلامت، دورى از بدى، خوشرويى، گذشت، بخشندگى، پيروزى و خوشنامى در ميان مردم؛ اينها فوايدى است كه خردمند از مى برد. خوشا به حال كسى كه نصيحت خدا را بپذيرد و از رسوايى خودش بترسد.  📕تحف العقول، ص ۱۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (علیه السلام) واکنش صحیح در مقابل ظلم و ستم ديگران را چه می داند؟ 🔹 (علیه السلام) در بخشی از نامه ۳۱ «نهج البلاغه» می فرماید: «وَ لَا يَكْبُرَنَّ عَلَيْكَ ظُلْمُ مَنْ ظَلَمَك، فَإِنَّهُ إِنَّمَا يَسْعَى فِي مَضَرَّتِهِ وَ نَفْعِك‏َ». (و هرگز نبايد و كسى كه بر تو ستم روا مى دارد بر تو گران آيد؛ زيرا او در واقع سعى در زيان خود و سود تو دارد [بار گناه خود را سنگين مى كند و ثواب و پاداش تو را افزون مى سازد]). اشاره به اينكه انسان نبايد در برابر هايى كه به او مى شود زياد ناراحت و مأيوس گردد و اميد به زندگى را از دست دهد، و بايد اين سخن مايه تسلى خاطر او باشد كه تيشه به ريشه خود مى زند، و بار گناهان مظلوم را نيز بر دوش مى كشد. در واقع نخست دامن او را مى گيرد و با دست خود بار مظلوم را سبك مى كند. 🔹اين سخن شبيه داستانى است كه در باب غيبت وارد شده است كه يكى از بزرگان شنيد كسى درباره او غيبت كرده است، هديه اى براى او فرستاد؛ او تعجب كرد؛ آن مرد بزرگ فرمود: شنيدم حسناتت را به نامه اعمالم منتقل كردى و سيئاتم را پذيرفتى، من هم در برابر اين خدمت خواستم تشكرى كرده باشم. اين سخن بدان معنا نيست كه انسان در مقابل سكوت كند؛ زيرا مى دانيم شعار اسلام اين است: «لَا تَظْلِمُونَ وَ لَا تُظْلَمُونَ» [۱]؛ (نه مى كنيد و نه بر شما ستم مى شود)، و مى دانيم امام على (عليه السلام) در وصيّتنامه خود كه در بستر شهادت بود به فرزندان خود تأكيد كرد:  «كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» [۲]؛ (دشمن و كمك كار باشيد). 🔹بلكه منظور اين است، هنگامى كه بر انسان وارد مى شود و او توانى براى برطرف كردن ندارد، گرفتار يأس و نااميدى و بدبينى نشود و زبان به نفرين و آه و ناله نگشايد. شاهد اين سخن حديث معروفى است كه: «از پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله) نقل شده زمانى كه شنيد گردنبند عايشه را سارقى برده است و عايشه پيوسته به سارق نفرين مى كند. پيامبر (صلى الله عليه و آله) فرمود:  «لا تَمْسَحِى عَنْهُ بِدُعائِكِ عَلَيْهِ» [۳]؛ (عذاب او را با نفرين هاى خود از ميان نبر)؛ يعنى خويشتندار باش و بدان او به خود ستم كرده و خداوند در برابر صبر و تحمل به تو پاداش خواهد داد. 🔹در اينجا نكته باريكى است كه بايد به آن توجّه داشت و آن اينكه (مثلا سارق) هم خسارت مالى بر مظلوم وارد مى كند، و هم او را گرفتار آزار روحى مى سازد، و خدا به هر دو علت او را مجازات خواهد كرد؛ ولى اگر مظلوم با نفرين هاى مكرر تشفىِ قلب و آسودگى خاطر پيدا كند طبعا عذاب ظالم كمتر مى شود. از آنچه گفتيم روشن مى شود آنچه بعضى از شارحان مانند ابن ابى الحديد تمايل بدان پيدا كرده اند كه خاموش نشستن در برابر ظلمِ ظالم قاعده اى كلى است، اشتباه بزرگى است، بلكه بايد گفت: اين يك استثنا و مربوط به موارد خاص است و اصل كلى در اسلام «نه ظلم كردن» و «نه تن به ظلم دادن» است. پی نوشت: [۱] سوره بقره، آيه ۲۷۹ [۲] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت‏، قم‏، ‏۱۴۱۴ق، چ اول، ص ۴۲۱، (نامه ۴۷) [۳] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، مكتبة آية الله المرعشی النجفی، قم،‏ ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ۱۶، ص ۱۱۱ 📕پیام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۹، ص ۶۶۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره): 🔹 نردبان قرب است، معراج انسان است، تعالی روان است، پرواز روح است به سوی کانون نامرئی هستی، پرورش استعداد های روحی و ورزش نیروهای ملکوتی انسانی است، پیروزی روح بر بدن است، عالی‌ترین عکس العمل سپاسگزارانه انسان است از پدید آورنده خلقت، اظهار شیفتگی و عشق انسان است به کامل مطلق و جمیل علی الاطلاق، و بالاخره سلوک و سیر الی الله است. 📕سیری در نهج البلاغه (نسخه سایت) ص ۹۱ منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
هدایت شده از mesaghمیثاق
قسمتی از آمار وحشتناک و کاملا بی سابقه کودک کش ها!! دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین: - قریب به ۱۵۰۰۰ شهید!! که ۶۱۵۰ کودک!! ۴۰۰۰ زن!! - ۳۶ هزار مجروح!!! - ۷هزار نفر زیر آوار!! - ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آواره!! - انهدام کامل ۴۶ هزار منزل مسکونی!!! - انهدام قسمت هایی از ۲۳۴ هزار منزل مسکونی!!! - نابودی ۶۷ مدرسه!! - انهدام قسمت هایی زیادی از ۲۶۶ مدرسه!! - تخریب وسیع ۱۰۳ ساختمان اداری و دولتی!! - انهدام کامل ۸۸ مسجد (از جمله مسجد علی ابن ابی طالب!!) - انهدام قسمت های زیادی از ۳ کلیسا!! مرگ به اقتصاد، بهداشت و سبک زندگی و پروتکل های صهیونیستی👊👊👊 مرگ به اسرائیل👊
هدایت شده از mesaghمیثاق
جناب! بفرمایید پشت پرده قتل پسرت با اسلحه سازمانی خودت چه بود ؟ امنیتی_فاسد_انگلیسی😏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚫پسرحسن روحانی با کلت پدرش به قتل رسیده؟ چرا؟ روایت های مختلفی از این موضوع وجود دارد .بعضی معتقدند خود حسن روحانی با شلیک مستقیم به سر پسرش او کشته است.(بعلت قصد افشا ی روابط پنهان با خارج ایران) حسین موسویان، از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته ای جمهوری اسلامی در دولت محمد خاتمی و از نزدیکان حسن روحانی، در گفت‌وگویی با نشریه تایم، مدعی شد که فرزند حسن روحانی، به قتل رسیده؛ قتلی سیاسی که هرگز قاتل آن پرونده نیز مشخص نشد. موسویان در این گفت‌وگو خبر داده که فرزند بزرگ روحانی -ـ محمد ـ- در آستانه ورود به بیست سالگی، در منزل شخصی روحانی به قتل رسید. به گفته موسویان منزل روحانی آن زمان در "پایگاهی نظامی در جنوب تهران" بود. عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای همچنین گفته خانواده روحانی قتل فرزند خود را "سیاسی" توصیف می‌کنند. براساس همین مصاحبه، حسن روحانی سال‌ها درباره این قتل تحقیق کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت که دست از پیگیری بردارد و سکوت کند. روحانی و نزدیکان وی تاکنون توضیحی درباره علل مرگ محمد فریدون (روحانی) نداده‌اند. سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز وب‌سایت‌های اصول‌گرا نوشته بودند که او به دنبال "شکست عشقی" دست به "خودکشی" زده است. بنا به ادعای رسانه‌های اصول‌گرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد. از سوی دیگر، دفن فرزند روحانی در آرام‌گاه آیت‌الله خمینی نیز مورد اعتراض اصول‌گرایان قرار گرفت؛ به گفته آن‌ها فرزند روحانی با خودکشی دست به "گناه کبیره" زده و روحانی "با استفاده از ضوابط و روابط خاص" فرزند خود را در صحن غربی آرام‌گاه آیت‌الله خمینی دفن کرده است. آذرماه سال ۹۲ اما اکبر جباری، باجناق غلام‌حسین الهام، (سخنگوی دولت احمدی‌نژاد) در صفحه فیس‌بوک خود، با اشاره به حسن روحانی و مرگ فرزند او نوشت که دست روحانی "به خون فرزندش" آلوده است. او البته توضیح بیشتری در این‌باره نداد. علاوه بر مسأله‌ی چگونگی مرگ فرزند روحانی، حتی سال مرگ وی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی تاریخ مرگ او را سال‌های ۷۰ و ۷۱ و برخی دیگر سال ۷۶ ذکر کرده‌اند. چند سال پیش علی‌رضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار ساکن لندن، مدعی شده بود که فرزند روحانی، در زمان مرگ وصیت‌نامه‌ای از خود به جا گذاشته و در آن از جمهوری‌اسلامی انتقاد کرده. به ادعای نوری‌زاده، محمد روحانی در وصیت‌نامه خود نوشته بود: "از حکومت شما، از دروغ‌های شما، از فساد شما، از مذهب شما، از تزویر و نفاق و تقیه شما متنفرم، ننگ دارم که در چنین محیطی زندگی کنم و هر روز مجبور شوم به دوستانم به دروغ بگویم پدر من از جنس این‌ها نیست و ته دلش با ملت است در حالی که حقیقت جز این است و وقتی شما را می‌بینم که دست خامنه‌ای را می‌بوسید حالم به هم می‌خورد". وب‌سایت "خودنویس" پیش‌تر ادعا کرده بود که بنا بر نقل "دو منبع مختلف که در مقاطع مختلف همکار مرکز تحقیقات استراتژیک بوده‌اند" درباره مرگ فرزند روحانی دو فرضیه وجود دارد: "یکی از این مباحث، حاکی از لو رفتن انتقال اطلاعات محرمانه به مخالفان نظام از سوی فرزند حسن روحانی و کشف آن توسط وزارت اطلاعات بود. گفته شد که محمد روحانی با آگاهی و اطلاع دادن به پدرش، به اصطلاح «خودکشی شد». این وبسایت همچنین نوشت که به نقل از منابع خود، شایعه‌ی خودکشی به دلیل گرایش جنسی محمد روحانی را بعید می‌داند". سرنوشت بزرگ‌ترین پسر حسن روحانی هنوز مشخص نیست: این‌که خودکشی کرده یا با انگیزه‌های سیاسی به قتل رسیده. اگر به قتل رسیده، دلیل آن چه بوده؟ آیا مسایلی چون افشای برخی مسایل محرمانه نظام در میان بوده؟ این مساله از آن جهت مورد توجه است که زمان مرگ فرزند روحانی براساس تمام تاریخ‌های اعلام شده، بر می‌گردد به دوران وزارت علی فلاحیان در وزارت اطلاعات. دوره‌ای که بعدها و در زمان ریاست‌جمهوری محمد خاتمی مشخص شد قتل‌های سیاسی مخالفان در آن رخ داده است. از سوی دیگر اگر علت مرگ فرزند روحانی خودکشی باشد، باز هم دلایل آن مشخص نیست. این‌که او به دلیل شکست در یک رابطه عاشقانه اقدام به خودکشی کرده یا عوامل و انگیزه‌های دیگری در این زمینه وجود دارد. حسن روحانی در خاطرات خود اشاره‌ای به این مساله نکرده و تا پیش از اظهارات تازه‌ی موسویان، رسانه‌ها و افراد نزدیک به او نیز از هرگونه اظهارنظری در این‌باره خودداری کرده‌اند. حسن روحانی یکی از چهره‌های جمهوری اسلامی است که به‌واسطه‌ی سال‌ها کار امنیتی، زوایای زندگی‌اش را پنهان نگه داشته و بنابر اصل عمومی پاسخ‌گو نبودن سیاست‌مداران ایرانی به افکار عمومی، خود را ملزم به توضیح نمی‌داند. یکی از معماهای روحانی، چگونگی مرگ فرزندش محمد است. تاریخ مرگ وی نیز معلوم نیست و بنا به روایتی، پسر بزرگ حسن روحانی د
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توی مسابقات دوچرخه سواری زنان شیکاگو دو تا مرد اول و دوم شدن!!!🤣🤦‍♂️ 🔹اگر یک زن غربی بخواهد به این حق تضییع شده‌اش اعتراض کند کسی پاسخگوست؟ 🔹اصلا شما در غرب، فمینیستی می‌شناسید که جرات اعتراض به نابرابری قدرت جسمانی زن و مرد در رقابت ورزشی داشته باشد؟ مرگ به اقتصاد، بهداشت و سبک زندگی و پروتکل های صهیونیستی👊👊👊 مرگ به اسرائیل👊
هدایت شده از mesaghمیثاق
نگران نباشید!! هدف پنجم سند2030 در حال اجراست. بحث برداشتن موانع تبعیض_جنسیتی، در حال اجراسازیست. سند2030 تبعیض_جنسیتی دولت_سیزدهم نظم‌نوین‌صهیونیستی_باپوشش‌انقلابی اجرای_سند_۲۰۳۰_باپوشش_انقلابی وقتی میگم این دولت ادامه بدتر‌ از دولت روح‌انی‌ست میگید آقا گفته انقلابی! نفهم‌ بفهم؛آقا‌ فرمودند به خروجی ها دقت کنید! خروجی این دولت کاملا مطابق با بوده و تا پایان دولت تمام و کمال این سند منحوس در کشور اجرایی میشه توسط شخص‌ رئیسی البته با پوشش‌ انقلابی! نفوذ دقیقا یعنی همین... مرگ به اقتصاد، بهداشت و سبک زندگی و پروتکل های صهیونیستی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 تسویه بدهی‌ دولت قبل یا ایجاد بدهی بیشتر؟! [بررسی ادعای دولت سیزدهم‌] 📃طبق گزارش وزارت اقتصاد؛ مبلغ ۱۵۸ همت بدهی جدید ایجاد شده و ۱۴۸ همت بدهی قبلی تسویه شده است. ⚠️ یعنی نه تنها تسویه‌ای در کار نبوده، بلکه دولت رئیسی ۱۰ هزار میلیارد تومان به بدهی های گذشته افزوده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
متن خبر: افزایش اقلام سبد کالابرگ الکترونیک به ۱۶ قلم وزارت رفاه در فاز جدیدش برای افزایش امنیت غذایی، یارانه‌ی خانواده‌های دارای کودک ۶ ماه تا ۶ سال رو افزایش داد. همچنین با اضافه کردن میوه و‌ سبزیجات، اقلام سبد کالابرگ الکترونیک رو از ۱۱ به ۱۶ قلم رسوند. اقلام مشمول یارانه: شیر/ ماست پاستوریزه، پنیر، گوشت گوساله، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برنج ایرانی، ماکارونی، روغن مایع، خرما، سیب، هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و مغزدانه. 🚨بله اگه لازم باشه پوشک بچه و نان و اکسیژن را هم به این سبد اضافه میکنند تا شاید مردم بیشتری را فریب دهند و یارانه های نقدی شان را تبدیل به مشتی کالا کنند و وقتی خرشان از پل گذشت فقط روغن ترایخته و مرغ هورمونی و برنج هندی اش باقی بماند‼️ کافیست به سیستمی که همه چیز را طبق سند۲۰۳۰ پیش میبرد مشکوک باشی و خودت و کشورت را نجات دهی و نگذاری طراحی دشمن پیروز شود!✌️✌️ نظم‌نوین‌صهیونیستی_باپوشش‌انقلابی اجرای_سند_۲۰۳۰_باپوشش_انقلابی مرگ به اقتصاد، بهداشت و سبک زندگی و پروتکل های صهیونیستی
هدایت شده از mesaghمیثاق
39.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چه جریانی در پی تبدیل «نان» مصرفی مردم کشورمان به «خوراک روزمره بیماری زا» است؟!! ✅آیا میدانیم در حال حاضر یک سری مواد شیمیایی به عنوان افزودنیهای_مجاز در کارخانه‌های آرد به آردهای توزیعی در کشور اضافه میشود؟! متاسفانه باید گفت بسیاری از این نوع افزودنی‌ها در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا ممنوع شده اما شاهد استمرار استفاده از آنها در آردهای توزیعی در کشورمان هستیم! این امر در حالیست که با تولید «نان سالم» که از گندم آرد شده بدون فرایند سبوس گیری به دست می آید، میتوان جلوی ابتلا به طیف گسترده ای از بیماریها را گرفت. اما در حال حاضر به اسم آرد و به نام اجرای ابلاغیه ها و دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت برخی سیاست‌های استعماری صهیونیستی بدون هزینه های اجتماعی سنگین توسط خود دولتهای کشورهای مختلف در حال اجراست! پله اول اصلاح این رویه غلط و البته پرخطر برای سلامت عمومی مردم، آگاهی و اطلاع توده مردم از وضعیت فعلی و هوشیاری نسبت به اجرای سیاستهای ابلاغی است که به شدت «سلامت آردهای توزیعی در سطح کشورمان» را به مخاطره انداخته و در حال حاضر تبدیل به یکی از عوامل تولید انواع بیماری در ایران به واسطه مصرف نان های پخت شده در کشور شده. نظم‌نوین‌صهیونیستی_باپوشش‌انقلابی اجرای_سند_۲۰۳۰_باپوشش_انقلابی مرگ به اقتصاد، بهداشت و سبک زندگی و پروتکل های صهیونیستی👊👊👊 مرگ به اسرائیل👊
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چرا در متون اسلامی این همه تأکید بر محبت اهل بیت (علیهم السلام) شده است؟ 🔹آنچه در خطبه ۸۷ نهج البلاغه وجود دارد، این حقیقت را به عالى ترین بیانى تبیین مى کند که با وجود (عليهم السلام) و (صلى الله علیه وآله) در میان مسلمانان و پیروى مردم از سخنان آنان، هرگز خطر گمراهى آنها را تهدید نمى کند؛ آنها زمامداران حق، چراغ هاى هدایت، پرچم هاى دین و ترجمان قرآن و وحى اند، و اگر در روایاتى که در منابع شیعه و اهل سنّت وارد شده، این همه تأکید بر محبّت آنان مى بینیم، به خاطر آن است که این ، انگیزه اى بر از آنان و پیروى از آنان مایه هدایت مى گردد. از جمله، «فخر رازى» در «تفسیر کبیر» خود از «زمخشرى» در «کشّاف» این حدیث نورانى و پرمعنا را از پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله) نقل مى کند که فرمود: 🔹«مَنْ‌ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ‌مُحَمَّدٍ، مَاتَ شَهِیداً»؛ (هر کس با بمیرد، شهید است). «أَلاَ وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ، مَاتَ مَغْفُوراً لَهُ»؛ (آگاه باشید! هر که بر بمیرد، آمرزیده است). «أَلاَ وَ مَن مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ، مَاتَ تَائِباً»؛ (آگاه باشید! هر که بر بمیرد، توبه اش پذیرفته است). «أَلاَ وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ، مَاتَ مُؤْمِناً مُسْتَکْمِلَ الاِیمَانِ»؛ (آگاه باشید! هر کس بر محبّت آل محمّد بمیرد، با ایمان کامل مرده است). «أَلاَ وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ، بَشَّرَهُ مَلَکُ الْمَوْتِ بِالْجَنَّةِ»؛ (آگاه باشید! هر که با محبّت آل محمّد بمیرد، فرشته مرگ، او را بشارت به بهشت مى دهد). «أَلاَ وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ، جَاءَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَکْتُوباً بَیْنَ عَیْنَیْهِ: آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ...» [۱]؛ (آگاه باشید! هر کسى بر عداوت آل محمّد بمیرد، روز قیامت در حالى بر محشر وارد مى شود که بر پیشانى او نوشته شده است: مأیوس از رحمت خدا!....). 🔹در حدیث دیگرى از پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله) آمده است که فرمود: «أَنَا أَوَّلُ وَافِدٍ عَلَى الْعَزِیزِ الْجَبَّارِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ کِتَابُهُ وَ أَهْلُ بَیْتِی، ثُمَّ أُمَّتِی، ثُمَّ أَسْأَلُهُمْ: مَا فَعَلْتُمْ بِکِتَابِ اللهِ وَ بِأَهْلِ بَیْتِی؟» [۲]؛ (من نخستین کسى هستم که به پیشگاه خداوند قادر توانا، در روز قیامت حاضر مى شود و همچنین کتاب خدا و حضور مى یابند؛ سپس امّتم حاضر مى شوند و بعد از آن، از آنها سؤال مى کنم شما با قرآن و اهل بیتم چه کردید؟). احادیث درباره ولاى اهل بیت (عليهم السلام) و محبّت آنان و تمسّک به هدایت هایشان از طُرق شیعه و اهل سنّت فراوان است و آنچه در بالا آمد، تنها نمونه اى از آن بود. پی نوشت‌ها؛ [۱] مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، محمد بن عمر، دار احياء التراث العربى، بيروت، ۱۴۲۰ق، چ سوم، ج ۲۷، ص ۵۹۵ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، تهران، ۱۴۰۷ق، چ چهارم، ج ‏۲، ص ۶۰۰ 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶، چ اول‏، ج ۳، ص ۵۷۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️امام علی عليه السلام: 🔸لا يَطُولَنَّ عَلَيكُمُ الأمَدُ فَتَقسُوا قُلُوبُكُم. 🔹نقطه پايان زندگی (مرگ) را دور و دراز نبينيد، كه دلهایتان سخت می شود. 📕كشف الغمه، ج ۲، ص ۳۵۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چگونه مسئله «انتظار» باعث می شود شخص مُنتظِر خود را از همراهی و همرنگی با محیط و جامعه دور ساخته و فساد و تباهی محیط او را آلوده نسازد؟ 🔹اثر مهمّ حل نشدن در مفاسد محيط، و عدم تسليم در برابر آلودگى هاست. توضيح اينكه، هنگامى كه فراگير مى شود، و اكثريت و يا جمع كثيرى را به آلودگى مى كشاند، گاهى ، در يك بن بست سخت روانى قرار مى گيرند، بن بستى كه از يأس از اصلاحات سرچشمه مى گيرد. گاهى آنها فكر مى كنند، كار از كار گذشته و ديگر اميدى براى اصلاح نيست، و تلاش و كوشش براى پاك نگهداشتن خويش بيهوده است. اين نوميدى و يأس ممكن است آنها را تدريجا به سوى فساد و همرنگى با محيط بكشاند، و نتوانند خود را به صورت يك اقليّت صالح در برابر اكثريت ناسالم حفظ كنند، و همرنگِ جماعت نشدن را موجب رسوايى بدانند. 🔹تنها چيزى كه مى تواند در آنها روح اميد بدمد و به مقاومت و دعوت كند و نگذارد در محيط فاسد حل شوند، اميد به است؛ تنها در اين صورت است كه آنها دست از تلاش و كوشش براى حفظ پاكى خويش و حتى براى اصلاح ديگران برنخواهند داشت؛ و اگر مى بينيم در دستورات اسلامى يأس از آمرزش، يكى از بزرگترين گناهان شمرده شده است و ممكن است افراد ناوارد، تعجب كنند كه چرا يأس از رحمت خدا اين قدر مهمّ تلقى شده، مهم‌تر از بسيارى از گناهان، فلسفه اش در حقيقت همين است كه گناهكار مأيوس از رحمت، هيچ دليلى نمى بيند كه به فكر جبران بيفتد و يا لااقل دست از ادامه گناه بردارد، 🔹و منطق او اين است: آب از سر من گذشته است، چه يك قامت چه صد قامت؛ من كه رسواى جهانم غم دنيا هيچ است، بالاتر از سياهى، رنگ دگر نباشد؛ آخرش جهنّم است، من كه هم اكنون آنرا براى خود خريده ام، ديگر از چه چيز مى ترسم! اما هنگامى كه روزنه براى او گشوده شود، اميد به عفو پروردگار و اميد به تغيير وضع موجود، نقطه عطفى در زندگى او پيدا مى شود، و چه بسيار او را به توقف كردن در مسير گناه و بازگشت به سوى و دعوت مى نمايد. به همين دليل را مى توان همواره به عنوان يك در مورد افراد فاسد شناخت؛ 🔹همچنين كه در محيط هاى فاسد گرفتارند، بدون اميد نمى توانند خويشتن را حفظ كنند. نتيجه اينكه، «انتظار ظهور مصلحى» كه هر قدر دنيا فاسدتر مى شود، بيشتر مى گردد، اثر فزاينده روانى در معتقدان دارد، و آنها را در برابر امواجِ نيرومندِ فساد بيمه مى كند؛ آنها نه تنها با گسترش دامنه فسادِ محيط مأيوس تر نمى شوند، بلكه به مقتضاى «وعده وصل چون شود نزديك - آتش عشق تيزتر گردد» به هدف را در برابر خويش مى بينند و كوشش شان براى مبارزه با فساد و يا حفظ خويشتن با شوق و عشق زيادترى تعقيب مى گردد. 📕مسئله انتظار، مکارم شیرازی، ناصر، مطبوعاتی هدف، قم، بی تا، ص ۲۲ و ۲۳ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️اگر انسان از مبدأ منقطع شود، شیطان او را به خود جلب می‌کند! 🔹اگر انسان طرفة العینی از مبدأ منقطع شود، او را به خود جلب می‌کند. به خدا پناه می‌بریم از اینکه بخوریم و ندانیم که آب خورده‌ایم یا زهر؛ زیرا کسی که می‌خواهد را دهد، اول آب می‌دهد، بعد حلوا می‌دهد، بعد چیز دیگر، و خودش هم مقداری می‌خورد و در دهان می‌گذارد، به‌ طوری که وانمود می‌کند، مابقی مسموم نیست و بدین ترتیب هیچ منشأ شکی باقی نمی‌گذارد. 📕در محضر بهجت، ج ٢، ص ۱۹۶ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«تکبّر» و «تعصّب» چه آثار و مفاسدی در تاریخ بشر بدنبال داشته است؟ 🔹 به معناى خودبرتربينى و به معناى وابستگى غيرمنطقى شخص يا چيزى و دفاع بى قيد و شرط از آن است. از ريشه «عصب» (بر وزن غضب) يعنى رشته هاى مخصوص كه عضلات انسان را به مغز مربوط مى كند و مجموعه آن «سلسله اعصاب» را تشكيل مى دهد. سپس به گروه و كه با هم همكارى و همفكرى دارند اطلاق شده و چنين جمعيّتى را «عُصبة» (بر وزن سفره) مى گويند و واژه معمولا به وابستگى هاى غير منطقى و بى قيد و شرط گفته مى شود، و سرچشمه آن بيشتر و كوتاه فكرى و است؛ 🔹زيرا كسى كه مى خواهد بزرگى به خود ببندد سعى مى كند كسانى را كه به او وابستگى دارند يا او به آنها وابستگى دارد بزرگ بشمارد، نقاط ضعف آنها را نبيند و اگر نقاط قوتى دارند بزرگنمايى كند تا خود از اين طريق بزرگى بفروشد. اين ، بخصوص هنگامى كه در شكل تعصّب و قبيلگى ظاهر شود سرچشمه بسيارى است و در طول تاريخ همواره منشأ جنگ ها، خشونت ها و درگيرى هاى خونين بوده است. از تاريخ جاهليّت گرفته تا دنياى امروز هيچ يك از انسان ها از آسيب هاى و در امان نمانده اند؛ 🔹در حوادث شوم عصر جاهليّت مى خوانيم كه دو بار درگيرى شديد بين قبايل عرب واقع شد كه به نام «فجار» در تاريخ مشهور شده است. «فجار اوّل» زمانى واقع شد كه مردى از طايفه بنى كنانه بدهى قابل ملاحظه اى به مردى از طايفه هوازن داشت و قادر به پرداختن آن نبود. مرد هوازنى در سوق عكاظ (بازارى كه هر سال يك بار در نزديك طايف تشكيل مى شد) ميمونى مشاهده كرد و گفت چه كسى پيدا مى شود كه اين ميمون را در قبال طلبى كه من از فلان كس دارم بفروشد و مقصودش از اين سخن، تحقير مرد كنانى بود كه از پرداخت بدهيش عاجز شده بود. در اين هنگام مردى از طايفه بنى كنانه رسيد و با شمشير خود ميمون را كشت. مرد هوازنى فرياد كشيد و مرد كنانى هم طايفه بنى كنانه را به يارى خود طلبيد و دو قبيله به جان هم افتادند و درگيرى شديدى واقع شد كه نزديك بود به جنگ تمام عيارى تبديل شود. 🔹«فجار دوم» كه مدتى بعد از وفات عبدالمطلب روى داد به اين سبب حاصل شد كه جوان نادانى از قبيله بنى غفار در گوشه اى از بازار عكاظ نشسته بود و پاى خود را دراز كرده بود و مى گفت: من برترين مرد عربم و هركس قبول ندارد اين دو پاى مرا قطع كند. جوان بى خرد ديگرى همچون او كه از قبيله بنى قيس بود شمشير كشيد و پاى وى را مجروح كرد. فرياد از دو طرف برخاست و قبايل آن دو به جان هم افتادند و درگيرى شديدى بين طرفين اتّفاق افتاد و بعد از مدتى عداوت و دشمنى با يكديگر صلح كردند. [۱] 🔹در قرن اخير نيز جنگ جهانى دوم همان گونه كه مى دانيم بر اثر هاى آلمانى هاى نازى رخ داد كه در طول آن ده ها ميليون نفر كشته و ده ها ميليون مجروح و مفقود الاثر شدند و ويرانى هاى عظيمى در اروپا و نقاط ديگرى از جهان روى داد و حتى امروز نيز عامل اصلى تجاوزهاى مستكبران و جنايتكاران چيزى جز و نيست. لذا در حديثى از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) مى خوانيم: «مَنْ كانَ فِي قَلْبِهِ حَبّةٌ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ عَصَبِيَّةٍ، بَعَثَهُ اللهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ مَعَ أعْرابِ الْجَاهِلِيَّةِ» [۲]؛ (كسى كه در قلبش به اندازه يك دانه خردل باشد خداوند او را روز قيامت با اعراب جاهليّت محشور مى كند). هم چنین امام صادق (عليه السلام) در حديثى مى فرمایند: «مَنْ تَعَصَّبَ اَوْ تُعُصِّبَ لَهُ فَقَدْ خَلَعَ رِبْقَ الْاِيمَانِ» [۳]؛ (كسى كه بورزد يا براى او تعصّب بورزند، رشته ايمان را از گردن خود برداشته است). پی نوشت‌ها؛ [۱] الكامل فی التاريخ، ابن الأثير، على بن ابى الكرم، دار صادر، بيروت، ۱۳۸۵ق، ج ۱، ص ۵۸۹ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، تهران، ‏۱۴۰۷ق، چ چهارم، ج ‏۲، ص ۳۰۸ [۳] الكافی، همان 📕پيام امام امير المؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۷، ص ۳۹۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کلام نور 🔸«وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ» 🔹و خدا همه نام ها [یِ موجودات] را به آدم آموخت؛ سپس [هویت و حقایق ذات موجودات را] به فرشتگان ارائه کرد و گفت: مرا از نام های ایشان خبر دهید، اگر [در ادعای سزاوار بودنتان به جانشینی] راستگویید. 🔸«قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ» 🔹گفتند: تو از هر عیب و نقصی منزّهی، ما را دانشی جز آنچه خودت به ما آموخته ای نیست، یقیناً تویی که بسیار دانا و حکیمی. 📕قرآن کریم، سوره مبارکه بقره، آیات ۳۱ و ۳۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢روایات اسلامی نسبت به دقت و هوشیاری در هنگام سپردن امانات و نهی از اعتماد به «خائن» چه بیانی دارند؟ 🔹همانگونه كه ، موظف به امانتداری هستند، نيز بايد به هوش باشند كه خويش را به دست چه كسى مى سپارند. اگر كسى امانتش را به دست انسان بدسابقه اى سپرد و او در امانت خيانت كرد، بايد خويشتن را ملامت كند. پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) در حديثى مى فرمایند:  «مَنِ اْئَتَمَنَ غَيْرَ اَمِين فَلَيْسَ لَهُ عَلَى اللهِ ضِمانٌ لاَِنَّه قَدْ نَهَاهُ اَنْ يَأْتَمِنَهُ؛ [۱] كسى كه خويش را به غير بسپارد، خدا ضامن حفظ آن نيست؛ زيرا خدا او را از سپردن امانت به چنين كسى نهى كرده است». 🔹امام باقر (عليه السلام) در این رابطه مى فرمايند: «مَنِ ائِتْمَنَ غَيْرَ مُؤْتَمَن فَلا حُجَّةَ لَهُ عَلَى اللهِ؛ [۲] كسى كه فرد را امين بشمرد [و امانتش را به او بسپارد، مال خود را ضايع كرده و] حجتى در برابر پروردگار ندارد». بنابراين بر تمام «مديران جامعه اسلامى» لازم است كه آگاه باشند، مبادا «پست ها و مقامات مختلف حكومت» را كه از مهم ترين هستند، به دست بسپارند كه هم دنياى خويش را تباه مى كنند و هم دين خود را، زیرا آنان مسؤوليت سنگينى در پيشگاه خدا دارند. پی نوشت‌ها؛ [۱] بحار الأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ‏۱۰۶، ص ۱۷۹، باب ۸۶ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج ‏۵، ص ۲۹۹ 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسة الامام على بن ابیطالب (ع)،‏ چ اول‏، ج ۳، ص ۱۹۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️حضور و ایستادگی ملت ایران 🔹آیا در مقابل جنایات متعدد در خلیج فارس اعم از حمایت نظامی و اطلاعاتی به عراق و حمله به سکوهای نفتی و کشتی ها و قایق ها و سرنگونی هواپیمای مسافربری نکرده است؟ آیا در جنگ دیپلماسی شرق و غرب علیه خود و ایجاد بازی های سیاسی مجامع بین المللی مقاومت نکرده است؟ آیا ملت شجاع ایران در مقابل جنگ اقتصادی، تبلیغاتی، روانی و حملات ددمنشانه عراق به شهرها و موشک باران مناطق مسکونی و بمباران های مکرر شیمیایی عراق در ایران و حلبچه، مقاومت نکرده است؟ 🔹آیا ملت عزیز ایران در مقابل توطئه منافقین و لیبرالها و زراندوزی و احتکار سرمایه داران و حیله مقدس مآبان مقاومت نکرده است؟ آیا همه این حوادث و جریانات برای ضربه زدن به نبوده است؟ که اگر نبود حضور ، هر یک از این توطئه‌ها می‌توانست به اصول نظام ضربه بزند. که خدا را سپاس می‌گزاریم که را موفق نمود تا با قامتی استوار به رسالت خود عمل کند و صحنه‌ها را ترک نگوید. 📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۸۶ منبع: وبسایت روح الله (ره)