eitaa logo
موج خروشان
1.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
47 فایل
کانون فرهنگی تبلیغی موج خروشان شناسه سازمان تبلیغات: ۳۲۶۰۱۰۰۶۳ #همسرداری #حاج_قاسم #تربیت_فرزند #مبانی_فرایند_انقلاب پشتیبانی: ۰۹۱۰۷۷۴۷۵۲۱ https://rubika.ir/mjkh_ir ثبت نام و نوبت مشاوره دینی @mjkhir مدیر: @ehfakh
مشاهده در ایتا
دانلود
مبانی فکری انقلاب. جلسه ۳.mp3
2.43M
#مبانی_فکری_انقلاب سلسله جلسات #تبیین_مبانی_انقلاب جلسه۳ نقطه اول #توحید کانال موج خروشان👇👇 @mojkhorooshan
سلام و عرض ادب و احترام خدمت همراهان بزرگوار عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به بزرگوارانی که به تازگی به جمع ما پیوستند 🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
هم اکنون در گروه موج خروشان برای و پاسخ پیرامون موضوعات مطرح شده به ویژه و آینده گروه درخدمتتون هستم لینک گروه موج خروشان👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3795058700C5a95459b21
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ پيامبر، خود به آنچه از جانب پروردگارش به او نازل شده ايمان دارد. و همه مؤمنان، به خدا و فرشتگانش و كتابهايش و پيامبرانش ايمان دارند. ميان هيچ يك از پيامبرانش فرقى نمى‌نهيم. گفتند: شنيديم و اطاعت كرديم، اى پروردگار ما، آمرزش تو را خواستاريم كه سرانجام همه به سوى توست. (بقره/۲۸۵) ✅چند حقیقت زمینه ایمان اولاً ایمان یک خصلت برجستة پیامبران خدا و مؤمنان و دنباله روان آنهاست؛ ایمان داشتن، باور داشتنِ به رسالت خود. فرق میان رهبران الهی و رهبران سیاستمدار جهانی در همین جاست. رهبر الهی مانند راهروِ این راه، به آنچه میگوید، به گامی که در بر می دارد، به راهی که می پیماید، با همة وجودش صمیمانه مؤمن است. در حالی که سیاستمداران عالم، احیاناً سخنان زیبایی و بیانات دلکش و شیوایی ممکن است داشته باشند، اما به آنچه می گویند، ایمان، یا ایمانِ به قدرِ لازم ندارند. ایمان از جمله خصوصیاتی است که در پیامبرانِ خدا هست و اینجا یعنی ، ، باور به آنچه می گوید. نشانة باور داشتن هم این است که خود، پیشاپیش دیگران در آن راه گام برمی دارد و حرکت میکند؛ لذا آیة قرآن به ما این جور می آموزد، می فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ» ایمان آورده است پیامبر به آنچه نازل شده است به سوی او از پروردگارش، «وَالْمُؤْمِنُونَ» مؤمنان و گرویدگان به او، آن افراد برجسته ای که پیرامون او را گرفتند و بلندگوهای دعوت او شدند نیز چنینند، «كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ» همگی یا هر یک، ایمان آوردند به خدا، خدا را قبول کردند، باورشان آمده، «وَمَلَائِكَتِهِ» و فرشتگان خدا «وَكُتُبِهِ» و کتاب های آسمانی از آغاز تا انجام یکسره، «وَرُسُلِهِ» و همة پیامبران او را. ایمان پیغمبر و یارانش به همگان است، چون راه یک راه است. ♻️پس ایمان را پیغمبران دارند، پیغمبر ما هم دارد، مؤمنان و گرویدگان و پیوستگان او هم، همه ایمان دارند. « وَقَالُوا» و گویند، «سَمِعْنَا» شنیدیم، فهمیدیم، نیوشیدیم، «وَأَطَعْنَا»، نه اینکه به گوشمان خورد. 🔴سَمع، سَمع یعنی شنوایی؛ حالت شنوایی، غیر از گوش است، گوش به معنای این عضو جارحة خاص، با لفظ اُذُن در عربی تعبیر می شود. یعنی شنوایی. شما در فارسی هم می بینید، فلان کس را می گویند حرف گوش کن است، فلان کس حرف را می شنود. شنیدی چه گفتم یا نه؟ به مخاطبتان می گویید، شنیدی چه گفتم؟ خب معلوم است، بین شما نیم متر بیشتر فاصله نبود، صدایت تا ده متری هم می آید، معلوم است که شنیده. می خواهی بگویی: فهمیدی چه گفتم؟ به مغزت فرو رفت؟ به خورد ذهنت رفت یا نرفت؟ اینها می گویند «سَمِعْنَا»، ما با تمام وجود فهمیدیم آنچه را که خدا برای ما معین کرده و فرستاده بود. 🔶«وَأَطَعْنَا» و اطاعت کردیم. یعنی چه؟ یعنی ما کورکورانه نبود، اطاعت ما از روی روشنی و آگاهی و سمع بود. 🔶«غُفْرَانَكَ رَبَّنَا» آمرزشت، مغفرتت پروردگار ما. پاداشی که از تو می خواهیم خدایا، مغفرت توست و نه چیز دیگر. «وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ» بازگشت ما به سوی توست. 🔴آدم هایی که ایمانی ندارند، باوری ندارند، فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطاً دارند می روند، اینها در حوزة قلمروی فکر اسلامی داخل نیستند، رودربایستی هم ندارد، ایمان لازم است. ✅ یعنی ، به وضوح مطلب را پذیرفتن و قبول کردن، یعنی دنبال یک جاذبه حرکت کردن. اگر این جاذبه در مکتب دین و قرآن نباشد و دل تو را تسخیر نکرده باشد؛ یعنی اگر ایمان در این دل نباشد، این دل مرده است، زنده به نور اسلام نیست، نمی شود به آن گفت مُسلِمَ. ⬅️پس ایمان لازم است. ۵ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇👇👇 @mojkhorooshan
موج خروشان
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُل
✅مطلب دوم این است که دو جور است. یک جور ایمان ، ؛ چون پدران و بزرگتران باور کرده بودند، ما هم باور کردیم؛ چون در کتاب ما، در حوزة دین ما، این جور می گویند، ما هم این جور می گوییم، ولو تو دلیل بیاوری، بیخود آوردی، حرف تو را قبول نمی کنیم. این هم یک نوع ایمان است، اما ایمانی است یا از روی تقلید یا از روی تعصب، دو جور است. یا از روی تقلید است، مثل عامة مردم؛ از نوع مردم اگر بپرسی آقا، از کجا گفتی که پیغمبر اسلام حق است؟ هیچ نمی دانند، هیچ نمی دانند! چون پدرها گفتند، چون معلم توی مدرسه گفته، چون مردم کوچه و بازار معمولاً می گویند پیغمبر حق است، این هم می گوید پیغمبر حق است. ایمان هم دارد ها؛ یعنی واقعاً باورش آمده که پیغمبر حق است، اما این باور از زبان این و آن و از روی تقلید و چشم بسته به دست آمده است. مثل همین ایمان مقلّدانه است ایمان متعصبان؛ که بعضی ها حاضرند العَیاذُ بِالله به پیغمبرهای دیگر بی احترامی کنند، برای خاطر دلخوشی پیغمبر ما! خیال می کنند در ملکوت اعلی هم میان پیغمبران تناقض هست: موسی! موسی کی بوده بابا، پیغمبر ما! و متأسفانه این مخصوص طبقة ناآگاه نیست. گاهی در میان طبقاتی که انسان انتظارات بیشتری از آنها دارد، انتظار دارد که بیشتر فهمیده باشند، بیشتر درک کرده باشند، از این گونه اشتباهات به چشم می خورد که نمونه هایش را گاهی گوشه کنار دیده ایم و لزومی ندارد که بازگو کنیم. این را می گویند متعصبانه. چون دین اسلام چنین می گوید، این درست است و چون ادیان دیگر می گویند، غلط است. چون فلان عمل را ما مسلمان ها انجام می دهیم، این درست است؛ چون دیگران فلان عمل دیگر را انجام می دهند؛ این غلط است. یک ایمانی دارد، اما این ایمان متکی به دلیل نیست، فقط از روی تعصب است. و تعصب می دانید یعنی جانبداری بدون دلیل، جانبداری از روی احساس، نه از روی منطق، این را می گویند تعصب. این ایمان مقلّدانه و متعصبانه است. ۵ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇👇👇 @mojkhorooshan
ایمان تنها در یک وابستگی فکری و اعتقادی خلاصه نمی‌شود، بلکه آن وقتی ایمان به صورت راستین در کسی وجود دارد که بر طبق آن ایمان عمل کند. @ketabetarhekoli
🔻 ▪️عزیزان من! بنده امروز دو چیز را بسیار مهم شمردم: یکى تشویق مردم و مهارت دادن به آن‌ها براى ، و دیگرى و دیندار کردن آنها. باید دیندار شوند؛ متعبّد و معتقد شوند؛ تقوا و حالت پرهیز از گناه و خداترسى و مراقبت از نفس، باید در بین آن‌ها عمومیت پیدا کند. این، به وسیله‌ى محقّق مى‌شود. ▫️ اگر امروز علماى دین، کار علمى و تحقیقى را در حوزه‌هاى علمیّه انجام دادند، علماى شهرستان‌ها، ضمن این‌که در آن بخش از فعّالیت‌ها همکارى دارند، این بخش اختصاصى را هم باید مورد توجّه قرار دهند. یعنى ، آن هم در این دو منطقه‌ى حساس که یکى از آن، موضوع بازسازى است. ▪️امروز باید این کشور ساخته شود. این‌جا مملکت است؛ مملکت است؛ مملکت است؛ مملکت است؛ مملکت علیهم‌الصّلاةوالسّلام است. آبروى اسلام، قرآن و اهل بیت پیغمبر در گرو و در این کشور اسلامى است. اگر نظام جمهورى اسلامى نتواند این کشور را بسازد، آنها که منتظر بهانه‌اند، این ناتوانى را به رخ اسلامخواهان مى‌کشند و آبروى اسلام و قرآن و اهل بیت را، هم در کشور ما و هم در سطح جهان خواهند برد. امروز در این کشور یک فریضه است. . ۱۳۷۴/۰۷/۲۲ . @t_manzome_f_r
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ هر آينه در آفرينش آسمانها و زمين و آمد و شد شب و روز، خردمندان را عبرتهاست: الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ آنان كه خدا را ايستاده و نشسته و به پهلو خفته، ياد مى‌كنند و در آفرينش آسمانها و زمين مى‌انديشند: اى پروردگار ما، اين جهان را به بيهوده نيافريده‌اى، تو منزهى، ما را از عذاب آتش بازدار. (سوره آل عمران /۱۹۲_۱۹۰) ✅آیات پایانی سوره ی آل عمران ایمان آگاهانه را به ما معرفی میکند.ایمانی که زایل شدنی نیست. ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است، ایمان توأم با درک و شعور است، ایمانی ست که از روی بصیرت، با چشم باز به وجود باشد ان فی خلق السماوات والارض ... ⬅️اینها مقدمه است =همانا نشانه هایی است برای =برای خردمندان : آنکه دارای خرد و نیروی فهمیدن است و او همه مردمند در صورتی که فکر و هوششان را به کار بیندازند. ۶ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇 @mojkhorooshan
موج خروشان
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّ
اولی الالباب یعنی آنها که نیروی فکر و اندیشه و خرد را به کار میزنند تا خردمند میشوند. ⁉️چه کسانی اند ؟ وقتی اولی الالباب را میخواهد معرفی بکند،اگر مردم معمولی بخواهند معرفی کنند،میگویند خردمند کسی است که در همه امور زندگی اش پیشرو است،در هیچ کار سرش کلاه نمیرود،قرآن هیچ یک از این بازی گری ها را قبول ندارد،چون ارزش واقعی را برای انسان ،اتصال و ارتباط با خدا میداند،خردمند را به این صورت معرفی میکند؛ خردمند از نظر قرآن کسی است که این عالی ترین ارزش ها رابیش از همه چیزو همه کس مورد نظر داشته باشد.*الذین یذکرون الله *خردمندان آن کسانی اند که یاد میکنند خدا را" در حال ایستاده و "در حال نشسته در حال به یک پهلو افتاده =یعنی در به یاد خدایند. ❌اما این به یاد خدا بودن به معنای یک حالت عرفانی خلسه آمیز درویش مابانه نیست که بعضی دلشان خوش باشد که خیلی خوب ما همیشه به یاد خداییم و هو میزنیم نه؛به یاد خدا بودن فعال،به یاد خدا بودنی که عملی محسوب میشود. چطور؟⏪(الذین یتفکرون فی خلق السماوات والارض )و می اندیشند در آفرینش آسمان ها و زمین در حال تفکرند . ♻️بعد از تفکر به زبان دل و زبان ظاهر چنین میگویند: پروردگار ما (ماخلقت هذا باطلا سبحانک)این را بیهوده نیافریده ای منزهی تو از این کار که بیهوده بیافرینی؛ یعنی⬅️مهمترین و اساسی ترین نقطه ی یک 🔴هر ایدویولوژی زندگی ساز،نقطه اساسی اش این است که من اینجا برای کاری هستم اگر معتقد به خداست،میگوید مرا برای کاری آوردند؛اگر معتقد به خدا نیست،میگوید من به هر حال کاری دارم اینجا❗️ ❇️اساسی ترین نقاط یک فلسفه فکری که الهام بخش یک زندگی فردی و اجتماعی بشود،همین است(ربنا ما خلقت هذا باطلا) الهی است،معتقد به خداست؛لذا میگوید:پروردگار ما تو این آسمان و زمین را،این غوغا را به بیهوده و پوچی نیافریده ای تو از این منزه و پیراسته ای که کار بیهوده بکنی؛‼️پس من دارم ،پس من باید راهی را بپیمایم،پس من در مقابل این نظم عجیب و شگفت آور،یک نقطه ای هستم برای کاری.❗️در این نظم عجیب یک جایی هم من دارم که اگر آنجا را به صورت درست و صحیح ،آن عمل را به صورت آن چنانی که تو خواسته ای انجام ندهم،این نظم را خراب کرده ام. سبحانک فقنا عداب النار پس ما را از شکنجه آتش محفوظ بدار. 🔺آتش قیامت که با وجود اینکه واقعیتی است،سنبل آتش قهر و خشم و انتقام و عالم نیز هست. ۶ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇👇👇 @mojkhorooshan
اولویتهای جبهه انقلابی تحلیل اول.mp3
2.35M
اولویتهای #جبهه_انقلاب صوت #اول کانال #موج_خروشان👇👇 @mojkhorooshan
اولویتهای جبهه انقلاب دوم.mp3
2.43M
اولویتهای #جبهه_انقلاب صوت #دوم کانال #موج_خروشان👇👇 @mojkhorooshan
موج خروشان
اولویتهای #جبهه_انقلاب صوت #اول کانال #موج_خروشان👇👇 @mojkhorooshan
نظرات اعضا، مطرح شده درگروه👇👇 فعلی برای دوستان انقلابی چیست؟ بنده یک نکته یا انتقاد رو به دوستان انقلابی عرض کنم ببینید چون جبهه ای عمل نشده و جزیره ای داره کار صورت میگیره لذا به نظرم هر سلیقه ای میخواد در تمام کارها حضور موثر داشته باشه و این تقریبا شدنی نیست اگر جبهه ای عمل بشه هر کس گوشه ای از کار رو بر میداره و تقسیم کار میشه البته با یک مرکز فرماندهی متمرکز هفت سر فصل بیانیه گام دوم رو اگر جریان انقلابی تقسیم کار کنه و متناسب با تخصص ها و توانایی های جریانات و گروههای انقلابی هر کدام یکی را در اولویت کار خودشان قرار بدن منشا برکاتی خواهد شد
مبانی فکری انقلاب. جلسه ۴ توحید.mp3
2.37M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه۴ رکن اول #توحید کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ = اى پروردگار ما، هر كس را كه به آتش افكنى رسوايش كرده‌اى و ظالمان را هيچ ياورى نيست. رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ = اى پروردگار ما، شنيديم كه مناديى به ايمان فرا مى‌خواند كه به پروردگارتان ايمان بياوريد. و ما ايمان آورديم. پس، اى پروردگار ما، گناهان ما را بيامرز و بديهاى ما را از ما بزداى و ما را با نيكان بميران. (آل عمران/۱۹۳_۱۹۲) ✅آیات قبل از اینها همه مقدمه است، مقدمه است برای اینکه را از توی این آیات، درست لمس کنیم، ✅ربنا انك من تدخل النار فقد أخزيته» پروردگار ما، آن کسی را که تو به آتش وارد کنی، رسوا و خار و زبون کردی، و ما للظالمين من أنصار» و ستمگران را که تو داخل آتش کردی، هیچ یاور و پشتیبانی نیست، نه از تکوین و نه دستی از غیب، به هیچ صورت. ♻️ یعنی آن کسانی که در راه ظلم و ستم، در راه کفر و نفاق، در راه باطل حرکت می کنند، محکوم به زوال و نیستی اند، هیچ چیزی در این عالم آنها را حمایت نمی کند. ، این خردمندان باهوش، این اولی الالباب، این متفکران در آسمان و زمین، این کسانی که فهمیده اند که در این جهان به بیهوده نیامده اند و این جهان به بیهوده آفریده نشده است. ادامه سخن می‌دهند: ✅می رسیم اینجا به ایمان می گویند: «ربنا» ای پرورد ما، سمعنا ما شنیدیم و فهمیدیم، با گوش تن و با گوش دل، » منادی و غریو دهی را که » برای ایمان ندا می کرد، صلای ایمان می داد، « آمنوا بربکم می گفت به پروردگارتان ایمان بیاورید، «، آن وقت ما ایمان آوردیم. ❓چه جور ایمان آوردند اینها؟ 🔰 يك نفر گفته ایمان بیاورید، ایمان آوردند؟ نه؛ اینها همان اولی الالبابند،همان . 🔰 این منادی ممکن است به ظاهر پیغمبری باشد، اما در باطن، پیامبر عقل و تفکر و بینش آنهاست که آنها را به سوی ایمان خدا فرامی خواند و دعوت می کند❗️ ♻️پس منادی به آنها گفته ایمان بیاورید، آنها از روی ، از روی ، از روی شعور و آگاهی کامل آوردند. این جور ایمانی در اسلام مطلوب است: . 🔰 چون ایمان آگاهانه از نظر اسلام مطلوب است، چون که خدای متعال ایمان نا آگاهانه را قبول ندارد و ارج و ارزشی برایش قائل نیست؛ لذا چندین جای قرآن، ایمانهای ، که غالبا هم این جور ایمانها آدم را با مغز به زمین می گویند، این چنین ایمانهایی را با شدت می کند. ❇️و اذا قيل لهم تعالوا إلى ما أنزل الله و إلى الرسول - صحبت از کافران و مرتجعان است - و چون به آنان گفته شود که بیایید به سوی آنچه خدا فرستاده است و بیایید به سوی پیامبر. و چون به آنان گفته شود که بیایید و آنچه را خدا فرستاده و پیامبر می آموزد، بیازمایید و بفهمید. خب بیایید نزديك بفهمید دیگر، بیایید گوش کنید، ببینید چه می گوید پیغمبر، حرفی دارد پیغمبر؟ جوابشان چیست؟ به جای اینکه بیایند، به جای اینکه فکر کنند، به جای اینکه سعی کنند تا بفهمند و راهشان را انتخاب بکنند، « گویند: « ما وجدنا عليه آباءنا، راه و رسمی که پدران خود را بر آن یافتیم، ما را بس، ما دنبال این حرفهای تازه نمی رویم. کافر، ✅ به گفته یکی از محققین، کفار در قرآن، همه جا يك اسم و تعمیر دیگری هستند از قرنها و عصرها. همه جا ، روشنفکر زمان است، حرف نو دارد، راه نو دارد، به سوی نو دعوت می کند، اما کافران و مخالفان، متعصبان و مقلدان و متحجران و مرتجعانی هستند که راه نوی او را نمی پسندند و نمی پذیرند. حرفشان هم این است که ره چنان رو که رهروان رفتند. ⬅️ ما پدر، مادرهایمان را این جور ندیدیم، ما پدرهایمان را جور دیگری دیدیم، می خواهیم همان جور بفهمیم، همان جور عمل کنیم. ⬅️ آن وقت قرآن در جواب چه می گوید؟ كان آباؤهم لا يعلمون شيئا و لا يهتدون»، اینها کار ، این تقلید از پدران را به آنجا رساندند که هر چند پدرانشان چیزی نمی دانستند و راه نمی یافتند نیز، قرآن به اینها می گوید: ولو پدرهایتان هیچ چیز نمی فهمیدند، هیچ راهی نمی یافتند، نمی توانستند درست خیر و شر خودشان را بفهمنده باز هم شما از آنها تقلید می کنید؟ ببینید تقلید را چطور ملامت و شماتت می کند. ۷ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇👇👇 @mojkhorooshan
مبانی فکری انقلاب جلسه۵ توحید.mp3
2.59M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه ۵ رکن اول #توحید #نگاه_متفاوت در توحید و مسئله #خداشناسی کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
دلیل شرعی برخورد حکومت با منکرات اجتماعی مثل حجاب.mp3
2.48M
کجای دین اسلام آمده که با برخورد بشه و بازداشت بشه؟ تبیین دلیل و وجه برخرد حکومت با و سایر تبیین شرعی کانال 👇👇 @mojkhorooshan
موج خروشان
کجای دین اسلام آمده که با #بدحجاب برخورد بشه و بازداشت بشه؟ تبیین دلیل و وجه #شرعی برخرد حکومت با #
فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین شرعی برخورد حکومت با و 👇👇 آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد. ........ این‌که ما بیاییم قوانین را همین‌طور دائم دُور بزنیم برای اینکه یک جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّه‌ای این خطا را میکنند. برشی از بیانات رهبری پیرامون برخورد حکومت با کشف حجاب عمومی 17 اسفند 96 کانال 👇👇 @mojkhorooshan
مبانی فکری انقلاب. ج۶ انسان محوری.mp3
2.28M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه ۶ رکن دوم #تکریم_انسان #انسان_محوری کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅 الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ (سوره انعام/۸۲) ✅ ، بر طبق فرهنگ قرآن، صرفا يك امر قلبی نیست. درست است که ایمان یعنی ، و باور مربوط است به دل، اما قرآن هر باوری را، هر ایمانی را به رسمیت نمی شناسد. مجرد، ایمان قلبی خشك و خالی، ایمانی که در جوارح و اعضای مؤمن شعاعش مشهود نیست؛ این ایمان از نظر اسلام ارزشمند نیست. 🔴 اول مؤمن به خدا، شیطان است. ابلیس پیش از آنکه بندگان پروردگار و فرزندان آدم به این سرزمین خاکی بیایند، سالیانی خدای متعال را عبادت می کرد و دلش کانون معرفت خدا بود، اما در آن بزنگاه، در آنجایی که ایمانها همه آنجا به کار می آیند؛ یعنی در هنگام انتخاب، در هنگام تعیین راه نهایی، این ایمان به کار ابلیس نیامد، این ایمان در همان دل ماند. 🔷 ایمانی که در دل می ماند و به دست و پا و چشم و گوش و مغز و اعضا و جوارح و زندگی و نیروها و انرژی های ما نمی رسد، آن ایمان از نظر فرهنگ قرآنی ارزشمند نیست. ✅ایمان زاینده ⬅️ایمانی همراه با تعهد، ایمانی که باری بر دوش مومن میگذارد. ایمانی که همراش عمل است. * ان الذين آمنوا و عملوا الصائحات * ها در قرآن دهها مورد، ایمان همراه با عمل صالح آمده است. ایمان تنها، ایمان بی تعهد، اما همراه آن احساس مسئولیتی نباشد، نه به درد می خورد، نه به درد می خورد منطق قرآن است. 🔴 اگر احساس نکردی، در بودن خودت شک کن، ای که به ایمانی عمل نمی کند، نام خود را نگذارد. ⬅️و لا تحزنوا وأنتم الاعلون ان کنتم مومنين سست نشوید، غمگین نشوید، اگر مؤمن باشید از همه برترید. این آیه فقط زمان ظهور امام عصر نیست. وعده الهی حق است ، هم زمان ظهور و هم هر جایی که ایمان صورت ببندد. اما ایمانی که همراه با باشد. 🔷 اگر فقط تصدیق و پذیرش در صدق کلمۂ ایمان کافی بود، به پیغمبر بود یا بود. آن هوشمندان عرب خیلی خوب می فهمیدند که رسول خدا دروغ نمی گوید، دلیلش اینکه می نشستند با هم تصمیم می گرفتند پیغمبر را رسوا کنند. می رفتند می نشستند، فردا می آمدند، می گفتند نه، این کلام بشر نیست، این سخن خدای بشر است. پس قبول می کردند، تصدیق می کردند که او از سوی خدا سخن می گوید. اما بعد از ۱۴ قرن از آن تاریخ، او را مؤمن نمی دانی. اگر او مؤمن نیست؛ به دلیل اینکه این ایمانش، این تصدیقش با تعهدهای متناسب همراه نبوده. 🔹اگر فقط تشخیص و ایمان قلبی و باور کافی بود، باید عالم باشد. عمروعاصی که درباره امام على علیه السلام شعر می گوید. و در دم احتضار، در آن حساسترین ساعتها و لحظه هایی که برای ذهن يك انسان مطرح است، اظهار ندامت می کند، اظهار پشیمانی می کند، می گوید دینم را به دنیای معاویه فروختم، با علی که می دانستم حق است، جنگیدم. پس عمروعاص عمیق تر و علمی تر از شیعه قرن ۱۴ هجری به ولایت بلافصل امیرالمؤمنین پی برده و تصدیق کرده بود، اما آیا است؟ نه. چرا شیعه نیست؟ برای خاطر اینکه اعتقاد به امامت امیرالمؤمنین تعهدهایی می آورد. تعهدش با معاوية است. عمروعاصی که با معاویه همدست می شود و با همین علی می جنگد؛ یعنی به تعهدهای تشیع، به مسئولیت ها و تکلیف هایی که این باور به انسان متوجه می کند، پایبند نمی ماند، شیعه نیست. ♻️قرآن در این باره صریحا نفی می کند ایمان را از آن کسانی که به طور مطلق پایبند به تعهدات ایمانی خود نیستند. بنابراین ایمانی که در اسلام معتبر است است. آن ایمانی است که با تعهدهای عملی همراه باشد، اگر همراه نبود، منتظر نتیجه هایش هم نباش، منتظر نصرت در دنیا نباش، منتظر امنیت در دنیا مباش. 🔶اینها از اصول اعتقادی اسلام و تشیع است 🔶«الذین آمنوا ولم يلبسوا ايمانهم بظلم أولئك لهم الأمن و هم مهتدون. الذين آمنوا آن کسانی که ایمان آوردند، و لم يلبسوا ایمانهم بظلم، با ستمگری، ایمان خود را نیامیختند، «أولئك لهم الأمن، امنیت برای آنهاست. ⬅️آن ایمانی که با ستمگری همراه است، امنیت برنمی دارد. آن ایمانی که تعهد در کنارش نیست، نصرت به مؤمن نمی دهد، پیروزی او را تضمین نمی کند، یاری خدا و یاری ذرات طبیعت و تکوین را برای او به ارمغان نمی آورد، خوشبختی و رستگاری دنیا و خلاصه يك کلام، بهشت دنیوی و اخروی را به او نمی دهد. 🔶 امام علیه السلام در روایتی به این مضمون : شفاعت ما نمی رسد یا نمی رسد به شفاعت ما، مگر به وسیله کوشش و جدوجهد. ۸ هر روز یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال 👇👇👇 @mojkhorooshan
سلام و عرض ادب و احترام خدمت همراهان بزرگوار عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به بزرگوارانی که به تازگی به جمع ما پیوستند 🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
مبانی فکری انقلاب.ج۷. رکن سوم تداوم حیات پس از مرگ.mp3
1.9M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب جلسه ۷ رکن سوم: #تداوم_حیات بعد از مرگ کانال #موج_خروشان 👇👇 @mojkhorooshan
حقیقت ایمان.mp3
2.39M
روایتی درباره #حقیقت_ایمان و نکته های #کاربردی در زندگی #پرهیزازحرص و طمع #منبرهای_مجازی #روایت_خوانی #کافی ج۲ ص ۵۳ @mojkhorooshan
موج خروشان
روایتی درباره #حقیقت_ایمان و نکته های #کاربردی در زندگی #پرهیزازحرص و طمع #منبرهای_مجازی #روایت_خوا
الكافي ج2، ص: 53 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: بَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ إِذْ لَقِيَهُ رَكْبٌ فَقَالُوا السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ مَا أَنْتُمْ فَقَالُوا نَحْنُ مُؤْمِنُونَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ فَمَا حَقِيقَةُ إِيمَانِكُمْ قَالُوا الرِّضَا بِقَضَاءِ اللَّهِ وَ التَّفْوِيضُ إِلَى اللَّهِ وَ التَّسْلِيمُ لِأَمْرِ اللَّهِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص عُلَمَاءُ حُكَمَاءُ كَادُوا أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْحِكْمَةِ أَنْبِيَاءَ فَإِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ فَلَا تَبْنُوا مَا لَا تَسْكُنُونَ وَ لَا تَجْمَعُوا مَا لَا تَأْكُلُونَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ. ترجمه: امام باقر عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله در مسافرتى بود كه كاروانى بآن حضرت برخوردند و گفتند: السلام عليك يا رسول اللَّه فرمود شما كيستيد؟ گفتند: اى رسول خدا ما مؤمنين هستيم، فرمود: حقيقت ايمان شما چيست؟ گفتند: راضى بودن بقضاء خدا و واگذاردن كار بخدا و تسليم امر خدا بودن، رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود: (اينها كه شما گفتيد) دانشمندان و حكيمانى باشند كه از شدت حكمت بپغمبران نزديك گشتهاند، پس اگر شما راست ميگوئيد بنائى را كه در آن نمىنشينيد نسازيد و چيزى را كه نميخوريد جمع نكنيد و از خدائى كه بسويش- بازگشت داريد پروا كنيد. أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج3، ص: 89 کانال 👇👇 @mojkhorooshan