eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
450 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
همسر شهید حاج محمد ابراهیم همت می گوید: «ابراهیم بعد از چند ماه عملیات به خانه آمد. سر تا پا خاکی بود و چشم هایش سرخ شده بود. به محض اینکه آمد، وضو گرفت و رفت که نماز بخواند. به او گفتم: حاجی لااقل یک خستگی دَر کُن، بعد نماز بخوان. سر سجاده اش ایستاد و در حالی که آستین هایش را پایین می زد، به من گفت: من باعجله آمدم که نماز اول وقتم از دست نرود. این قدر خسته بود که احساس می کردم، هر لحظه ممکن است موقع نماز از حال برود».  کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام در هر زمان و هر دوره همچون ناظر امین و طبیب دوّاری است که همیشه بر اوضاع و احوال امّت و شیعیان خویش نظاره دارد و هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد و در گرفتاریها و سختیها تنها نخواهد گذاشت. در این جهت، فرق نمی کند که امام زمان علیه السلام حاضر و در منظر دیده ها باشد و یا غائب و پشت پرده. چنان که مهدی موعود علیه السلام خود می فرماید: «وَجْهُ الاِْنْتِفاعِ بی فی غَیْبَتی کَالاِْنْتِفاعِ بِالشَّمْسِ اِذا غَیَّبَتْها عَنِ الاَْبْصارِ السَّحابُ(1)؛ بهره مندی [مردم] از من در [دوران] غیبتم، مانند بهره وری از خورشید است، هنگامی که ابرها آن را از چشمها پنهان کرده باشند.» حضرت از اوضاع جهانی و امور شیعیان خویش آگاه است، و ریز و درشت اخبار را با چشم تیزبین الهی و امدادهای غیبی نظاره گر است؛ چنان که خود می فرماید: «فَاِنّا یُحیطُ عِلْمُنا بِأَبْنائِکُمْ وَ لا یَعْزُبُ عَنّا شَیْ ءٌ مِنْ اَخْبارِکُمْ؛(2) علم ما به اخبار شما احاطه دارد و هیچ چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست.» امام زمان علیه السلام با توجه به آن آگاهی گسترده، هرگز شیعیان خود را فراموش نمی کند، بلکه در تمام حالات ناظر و حامی آنها می باشد و بالهای عنایات و الطاف بی کران خویش را همیشه بر سر پیروان خود گسترده دارد؛ چنان که خود آن حضرت در توقیعی به شیخ مفید رحمه الله فرمود: «اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ وَلا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللأَّْو اءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ...(3)؛ از یاری رساندن به شما کوتاهی نکرده، فراموشتان نمی کنیم، و اگر چنین نبود، حتما ناگواریها بر شما نازل می شد و دشمنان، شما را نابود می ساختند... .» او آخرین سنگربان نظام هستی، و حافظ امّت و شیعیان است. در کلام نغز و زیبای آن حضرت می خوانیم که «اَنَا خاتَمُ الاَْوْصِیاءِ وَ بی یَدْفَعُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ اَلْبَلاءَ عَنْ اَهْلی وَشیعَتی(4)؛ من خاتم اوصیا هستم و به وسیله من، خداوند عزیز و جلیل بلا را از خانواده و پیروانم دفع می کند.» و قطعا چنین امام و ناظر امینی، برای سلامت معنوی و هدایت واقعی رهروان خویش سفارشات و همین طور انتظاراتی دارد که انتظارات شخصی و فردی نیستند و به همین دلیل، خطابات و دستورات او از سر دوستی و از راه شفقت و دلسوزی است؛ چنان که خود در سخنان پر مهر و محبّتش می فرماید: «لَوْلا ما عِنْدَنا مِنْ مَحَبَّةِ صَلاحِکُمْ وَ الاِْشْفاقِ عَلَیْکُمْ لَکُنّا عَنْ مُخاطَبَتِکُمْ فی شُغُلٍ...؛(5) اگر محبّتِ  صلاح و خوبی شما در نزد ما نبود و  نسبت به شما دلسوز و مهربان نبودیم، شما را مخاطب [گفته های] خود قرار نمی دادیم.» با توجّه به نکات پیش گفته، آنچه در این مقال مورد توجّه قرار گرفته است، برخی انتظارات هدایتگر و سعادت آفرینی است که امام زمان علیه السلام در زمان غیبت خویش از شیعیان و پیروان خویش دارد. این انتظارات عبارت اند از: 1. پرواپیشگی و تسلیم از مهم ترین انتظارات آن حضرت از اگر شیعیان ما ـ که خدای آنان را بر انجام طاعت خویش موفّق بدارد ـ در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد. شیعیان و پیروان خویش، این است که تقوای الهی را پیشه ساخته، سرا پا تسلیم اوامر و نواهی اِمامان معصوم باشند. در این صورت است که سعادت دنیوی و اخروی انسان تأمین می شود. آن امام رئوف در کلام رسای خود فرمود: «فَاتَّقُوا اللّه َ وَ سَلِّمُوا لَنا وَ رَدُّوا الاَْمْرَ اِلَیْنا فَعَلَیْنا الاِْصْدارُ کَما کانَ مِنَّا الاْیرادُ وَلا تُحاوِلُوا کَشْفَ ما غُطِّیَ عَنْکُمْ(6)؛ از خدا بترسید و تسلیم [امر] ما شوید و کارها را به ما واگذار کنید. پس بر ماست که شما را از سرچشمه [معارف] سیراب گردانیم، همان گونه که بردن شما به سوی سرچشمه به وسیله ما بوده است، و در پی آنچه از شما پوشیده شده است، نروید.» اگر قدر تو را دانسته بودیماگر عهد و وفا نشکسته بودیمدل ما خانه غمها نمی شدغم هجران نصیب ما نمی شداگر شرط تولاّ کرده بودیمهر آنچه گفته مولا کرده بودیمنمی شد روز ما شام سیاهینمی شد قسمت ما این جدایی...(7) 2. جلب محبّت اهل بیت علیهم السلام و ترک گناهان پاداش رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این است که مردم به جانشینان او، یعنی امامان معصوم، محبّت و ارادت داشته باشند، و همین محبّت عامل مهمّی است در بازدارندگی از گناهان و معصیتها. امام زمان علیه السلام نیز در همان راستا یکی از انتظاراتی که از شیعیان خویش دارد، این است که در پی جلب و کسب محبّت ما اهل بیت باشید و از انجام گناه و اموری که باعث ناراحتی و رَنجِش می شود، به شدّت پرهیز نمایید. آن حضرت در سخن خیرخواهانه خود چنین می فرماید: «فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِءٍ مِنْکُمْ ما یُقَرِّبُ بِهِ مِنْ مُحَبَّتِنا وَلْیَتَجَنَّبْ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا فَاِنَّ امْرءًا یَب
َجْأَةٌ حینَ لا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَلایُنَجّیهِ مِنْ عِقابِنا نَدَمٌ عَلی حَوْبَةٍ(8)؛ پس باید هر یک از شما [شیعیان] کارهایی را که موجب جلب محبّت ما می گردد، انجام دهد و باید از کارهای [ناپسندی [که خشم و غضب ما را در پی دارد، اجتناب کند. پس [آگاه باشید که] مرگ آدمی ناگهان می رسد که [در آن وقت دیگر] توبه سودی نمی رساند و ندامت و پشیمانی [نیز [نمی تواند او را از عذاب ما برهاند.» و صد البته که عشق و محبّت به مهدی علیه السلام با عنایت او در دلها ایجاد می شود. بده سوزی که از هجرت بسوزیمبده اشکی که در پایت بریزیمبده رنجی که رنجور تو باشیمسروری ده که مسرور تو باشیمبده چشمی که گریان تو باشدسری ده گوی چوگان تو باشدبده عقلی که مجنون تو باشدهمه حیران و مفتون تو باشد در جای دیگر، حرکت در مسیر محبّت اهل بیت علیهم السلام را این گونه از شیعیان خواسته است: «وَلا تَمیلُوا عَنِ الْیَمینِ وَ تَعْدِلُوا اِلَی الْیَسارِ وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ اِلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ؛(9) از  راست به چپ منحرف نشوید و  مقصد خود را با دوستی ما طبق سنّت [الهی و نبوی] روشن به سوی ما قرار دهید.» و قطعا کوچک ترین انحرافی که در بین شیعه ایجاد شود قلب امام زمان علیه السلام را سخت ناراحت و رنجور خواهد کرد. به همین جهت، آن یار پرده نشین با قلب آکنده از رنجش و غصّه، شکوه خویش را از دست شیعیان جاهل و منحرف به این صورت اظهار می دارد: «قَدْ آذانا جُهَلاءُ الشّیعَةِ وَ حُمَقاؤُهُمْ وَ مَنْ دینُهُ جَناحُ الْبَعُوضَةِ اَرْجَحُ مِنْهُ(10)؛ به حقیقت نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که پر و بال پشه بر دین آنها برتری دارد، ما را آزار می دهند.» 3. همدلی و اتّحاد از دیگر انتظارات امام زمان علیه السلام از شیعیانش این است که بر محور فرامین یکی از راههای زمینه سازی برای ظهور، دعاهای دلسوزانه و مشتاقانه است؛ آن هم دعا برای فرج و ظهور مهدی علیه السلام که باعث تلقین و تقویت روح انتظار می شود الهی و تعهّدهایی که در مقابل امامان خویش دارند، همدل و متّحد باشند؛ چرا که همدلی هم موفقیّت دنیوی آنها را در پی دارد، و هم زمینه تعجیل فرج و ظهور عدالت گستر جهان را فراهم می سازد. آن حضرت دلسوزانه اظهار می دارد: «لَوْ اَنَّ اَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ عَلَی اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقائِنا؛(11) اگر شیعیان ما ـ که خدای آنان را بر انجام  طاعت خویش موفّق بدارد ـ در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد.» گفتا حجاب وصلت باشد هوای نفستگر نفس را شکستی دستت رسد بدستم 4. دعا برای فرج شیعه در فراق اِمام و مولای خویش نمی تواند آرام گیرد و شب و روز نسوزد و لحظه به لحظه چشم به انتظار ظهور مولا و امام خویش نباشد. نشانه انتظار سازنده و کارساز، آن است که تلاش کند تا زمینه ظهور را در جامعه بیشتر آماده نماید. یکی از راههای زمینه سازی برای ظهور، دعاهای دلسوزانه و مشتاقانه است؛ آن هم دعا برای فرج و ظهور مهدی علیه السلام که هم باعث تلقین و تقویت روح انتظار می شود و هم آمادگی انسان را بیشتر می سازد و از طرف دیگر، خود عامل مستقلّی است برای نزدیکی فرج؛ چرا که تقدیرات را نیز (با اذن الهی) تغییر می دهد. به همین جهت است که مهدی منتظر علیه السلام از شیعیانش انتظار دارد و مجدّانه می خواهد که برای فرج دعا کنند؛ آنجا که فرمود: «اَکْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ؛(12) برای  تعجیل فرج بسیار دعا کنید؛ زیرا همین موجب فرَجْ و گشایش  شماست.» در کنار دستور دعا برای فرج، بر این نکته نیز پای فشرده است که هرگز کسی حق ندارد، زمان دقیقی برای فرج تعیین نماید؛ چرا که وقت مشخّص آن را جز ذات پاک لایزالی کسی دیگر نمی داند. در این زمینه، موعود جهانی فرمود: «اَمّا ظُهُورُ الْفَرَجِ فَاِنَّهُ اِلَی اللّه ِ تَعالی ذِکْرُهُ وَ کَذَبَ الْوَقّاتُونَ(13)؛ امّا ظهور فرج به اراده خدای که یادش بلند مرتبه است، بر می گردد و کسی که [برای آن[ وقت تعیین کند، دروغ گفته است.» 5. مراجعه به علما خداوند هستی را بیهوده و بی هدف نیافریده و انسان را نیز رها نکرده و به حال خود وا نگذاشته است؛ لذا حضرت مهدی علیه السلام می فرماید: «اِنَّ اللّه َ تَعالی لَمْ یَخْلُقِ الْخَلْقَ عَبَثا وَلا اَهْمَلَهُمْ سُدیً(14)؛ به راستی خدای متعال مردم را بیهوده نیافریده و بیکار رها نکرده است.» بنابراین، در دوران غیبت کبری، هر چند دست الطاف امام زمان علیه السلام از پشت ابرهای غیبت بر سر امّت و شیعیان سایه افکنده است، امّا نیاز مبرم وجود دارد که برای سرپرستی امّت و شیعیان و هدایت و گره گشایی از مشکلات آنان، فرد و یا افرادی باشند تا مردم با مراجعه به آنها تفسیر سخنان امامان
خویش را به دست آورند و پاسخ پرسشهای خود را دریابند و صراط مستقیم را به پشتوانه فکری و علمی آنان طی نمایند. به همین جهت، آن امام رئوف و دلسوز برای دوران غیبت تدبیری اندیشیده و مردم را به فقها و مراجع تقلید ارجاع داده اند؛ چنان که فرموده اند: «و اَمَّا اْلحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَ اَنَا حُجَّةُ اللّه ِ عَلَیْهِم(15)؛ و امّا در برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید؛ زیرا همین موجب فرَجْ و گشایش شماست. حوادث پیش آمده، به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنها حجّت من بر شما هستند و من حجّت خدا بر آنان هستم.» 6. پرداخت سهم امام علیه السلام حضرت حجّت علیه السلام سفارش اکید و انتظار و توقّع جدّی از مردم دارد که واجبات مالی خود را بپردازند و در سهم امام تصرّف نکنند؛ لذا فرمود: «فَلا یَحِلُّ لاَِحَدٍ اَنْ یَتَصَرَّفَ مِنْ مالِ غَیْرِهِ بِغَیْرِ إِذْنِهِ فَکَیْفَ یَحِلُّ ذلِکَ فی ما لِنا؛(16) [وقتی] برای کسی جایز نیست که در مال دیگران بدون اجازه آنان تصرف کند، پس چگونه این کار در مال ما حلال شمرده می شود!» و در جای دیگر، به شدّت کسانی را که سهم امام را نمی پردازند، تهدید کرده، می فرماید: «مَنْ اَکَلَ مِنْ اَمْوالِنا شَیْئا فَاِنَّما یَأْکُلُ فی بَطْنِهِ نارا وَ سَیَصْلی سَعیرا(17)؛ هر کس [به ناحق] چیزی از اموال ما را بخورد، همانا آتش می خورد و به زودی به صورت در آتش جهنّم می افتد.» و این امر را نیز گوشزد فرموده است که مالی را که به عنوان سهم امام می پردازید، باید از راه حلال به دست آمده باشد. و اِلاّ مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. فلسفه پرداخت واجبات مالی و سهمین هم این است که مردم پاکیزه شوند و روح آنها جلا پیدا کند. در این باره مهدی موعود علیه السلام فرمود: «اَمّا اَمْولُکُمْ فَلا نَقْبَلُها اِلاّ لَتَطَهَّرُوا فَمَنْ شاءَ فَلْیَصِلْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَقْطَعْ فَما آتانِیَ اللّه ُ خَیْرٌ مِمّا آتاکُمْ(18)؛ امّا اموال شما [که به ما می رسانید،] پس ما آنها را نمی پذیریم، مگر برای اینکه پاکیزه شوید. هر کس می خواهد، آنها را به ما برساند و هر کس می خواهد، نرساند، پس آنچه خدا به من داده، بهتر است از آنچه به شما داده است.» 1. میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج1، ص289. 2. بحار الانوار، محمدباقر مجلسی، ج53، ص175، ح7. 3. همان. 4. همان، ج52، ص30، ح25. 5. همان، ج53، ص179، ح9. 6. همان، ص178. 7. محمّدتقی مدّاح. 8. همان، ص174، ح7. 9. همان، ص179، ح9. 10. الاحتجاج، مرحوم طبرسی، ج2، ص474. 11. بحار الانوار، ج53، ص177، ح8. 12. کمال الدین، شیخ صدوق، ج2، ص485، ح4. 13. همان. 14. بحار الانوار، ج53، ص193، ح21. 15. همان، ص180، ح10. 16. کمال الدین، ج2، ص521، ح49. 17. همان. 18. همان، ص484، ح4. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم ماجرای سکه طلا و حرم حضرت زینب (س) بر اساس روایتی از علماى بزرگوار اسلام به نقل از متولی حرم حضرت زینب (س)؛ روزی یک هندى جلوى صحن حضرت زینب (س) آمد و دستش را به سمت ضریح مطهر دراز کرد و چیزى گفت به یکباره سکه طلایى در دست او گذاشته شد. متولی حرم حضرت زینب (س) که شاهد این اتفاق بزرگ بود، جلو رفت و گفت: این سکه را با پول من عوض ‍ مى کنى؟ مرد هندى با تعجب گفت: براى چه؟ متولی حرم گفت: براى تبرک. مرد هندی با تعجب گفت: مگر شما از این سکه‌ها نمى گیرید من بیست سال است که هر روز یک سکه مى گیرم و در شهر شام زندگى مى کنم. ♦️تعجب از اینکه ما اهل بیت داریم و غافلیم مخصوصا در این ایام کرونا دست توسل به دامن دختر امیر المومنین بزنیم علمای بزرگ دستورآتی درباب توسل به حضرت زینب(سلام الله علیها )ذکر کرده اند از جمله: برای هر حاجتی هدیه به حضرت زینب سلام الله علیها نذر صد صلوات میکنید و نود و نه تای آنرا میفرستید و یکی باقی مانده را بعد از روا شدن حاجت میفرستید. همچنین از جمله ختم های بسیار مجربی که برای بعضی از عزیزان به تجربه رسیده ، این است که هنگام بروز ناگواری ها ، ۶۹ مرتبه صلوات هدیه به حضور حضرت زینب نمایید و ۶۹ تومان در راه خدا انفاق کنید. این هم یکی دیگر از شیوه های توسل به حضرت زینب است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
عبدالمهدی: با مسمط، با قصیده، با غزل، با مثنوی صائبی از اصفهان و بیدلی از دهلوی جودی و یغما و نَیّر، فال حافظ، مولوی... می برد اما دلم را شاه بیت منزوی : این "حسین" تنها یک عاشق دارد، آن هم "زینب" است ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رو بیان حدیث کودک و نوجوان(4) روش تمثيلى‏ پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: النَّظَرُ سَهْمٌ مَسْمُومٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِيس نگاه، تيرى از تيرهاى شيطان است. درخت خرما پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: ا لْمُؤْمِنُ كَمِثْلِ شَجَرَةٍ لَا يَتَحَاتُّ وَرَقُهَا فِي شِتَاءٍ وَ لَا صَيْفٍ قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا هِيَ قَالَ النَّخْلَة مؤمن مانند درختى است كه برگش در زمستان و تابستان نريزد. گفتند: يا رسول الله آن چه درختى است؟ فرمود: درخت خرما. صابون‏ امام على عليه السلام فرمود: الصَّلاةُ صابونُ الخَطايا نماز، همچون صابون پاكيزه كننده خطاها است. ستون دين‏ پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: الصَّلاةُ عَمودُ الدّين‏ نماز، ستون دين است. بسيارى از ضرب المثل‏هاى فارسى ريشه‏ هاى روايى دارند كه در بين مردم مشهور شده و كاربرد عمومى فراوانى دارند. در اينجا به چند نمونه از آنها اشاره مى‏شود: زگهواره تا گور دانش بجوى‏ اين ضرب‏المثل برگرفته از حديث نبوى‏ «اطلبُوا العِلمِ مِنَ المَهدِ الَى اللَّحد» است. چنين گفت پيغمبر راستگوى ز گهواره تا گور دانش بجوى‏ حسود هرگز نياسود امام على عليه السلام فرمود: الْحَسُودُ لَا يَسُود حسود آقا نمى‏شود. باد آورده را باد مى‏برد امام على عليه السلام مى‏فرمايد: مَنْ يَكْتَسِبْ مَالًا مِنْ غَيْرِ حِلِّهِ يَصْرِفْهُ فِي غَيْرِ حَقِّه هركس مالى را از راه غير حلال كسب كند، در راه غير حق مصرف خواهد كرد. با هر دست بدهى از آن دست پس گيرى‏ امام على عليه السلام مى‏فرمايد: كَمَا تُعِينُ تُعَان همان گونه كه كمك مى‏كنى، كمك مى‏شوى. تخم مرغ دزد شتر دزد مى‏شود امام رضا عليه السلام فرمود: الصَّغَائِرُ مِنَ الذُّنُوبِ طُرُقٌ إِلَى الْكَبَائِر گناهان كوچك راه به گناهان بزرگ را باز مى‏كنند. جوجه را آخر پائيز مى‏شمارند پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: مِلَاكُ الْعَمَلِ خَوَاتِيمُه ملاك عمل، پايان آن است. چرا عاقل كند كارى كه باز آرد پشيمانى‏ امام على عليه السلام فرمود: التَّدْبِيرُ قَبْلَ الْعَمَلِ يُؤْمِنُكَ مِنَ النَّدَم اگر قبل از شروع هر كارى در آن دقت كنى از پشيمانى ايمن خواهى شد. چوپان دروغگو امام على عليه السلام فرمود: مَنْ عُرِفَ بِالْكَذِبِ لَمْ يُقْبَلْ صِدْقُه كسى كه شناخته شود به دروغگوئى، راست او قبول نمى‏شود. ديگ به ديگ مى‏گويد رويت سياه‏ امام على عليه السلام فرمود: أَكْبَرُ الْعَيْبِ أَنْ تَعِيبَ مَا فِيكَ مِثْلُه بزرگترين عيب اين است كه عيب بدانى آنچه را كه در خود تو است. چاه مكن بهر كسى، اول خودت دوم كسى‏ امام على عليه السلام فرمود: مَنْ حَفَرَ بِئْراً لِأَخِيهِ وَقَعَ فِيهَا كسى كه براى برادر خود چاه بكند، خودش در آن مى‏افتد. بد مگو، بد نشنوى‏ امام على عليه السلام فرمود: نَكِيرُ الْجَوَابِ مِنْ نَكِيرِ الْخِطَاب جواب بد شنيدن از گفتار بد است. جوينده يابنده است‏ امام على عليه السلام فرمود: مَنْ طَلَبَ شَيْئاً نَالَهُ أَوْ بَعْضَه هركه چيزى را بجويد، همه يا بعضى از آن را به دست مى‏آورد. آب كه يك جا بماند مى‏گندد امام رضا عليه السلام مى‏فرمايد: سِيحُوا فَإِنَّ الْمَاءَ إِذَا سَاحَ طَابَ وَ إِذَا وَقَفَ تَغَيَّرَ وَ اصْفَر به سير و سفر بپردازيد، زيرا آب هنگامى كه حركت مى‏كند پاك و دلچسب مى‏گردد و هنگامى‏كه يك‏جا مى‏ماند، متغير گشته و به آلودگى مى‏گرايد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
محتوای تبلیغی ایام فاطمیه کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فیش منبر ایام فاطمیه 1399.pdf
240.4K
فیش منبر ایام فاطمیه 1399 شب اول کانال ره توشه مبلغین کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20 @mobaleqin20
فیش منبر ایام فاطمیه 1399 - Copy.pdf
197.1K
فیش منبر ایام فاطمیه 1399 شب دوم کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فیش منبر ایام فاطمیه 1399 - Copy (2).pdf
185.7K
فیش منبر ایام فاطمیه 1399 شب سوم کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر شب چهارم فاطمیه ۱۳۹۹ پیامبر اکرم فرمودند: «اذا أردتُم عیش السعداء و موت الشهداء و النّجاة یوم الحشر و الظلّ یوم الحرور و الهدى یوم الضّلالة فادرسوا القرآن فانّه کلام الرّحمن و حرز من الشیطان و رجحان فى المیزان»، اگر خواهان زندگى سعادتمند و مرگ شهادت‏ گونه و نجات و رهایى در روز گرم و سوزان قیامت مى ‏باشید، قرآن بیاموزید، زیرا کلام خداوند رحمن و مایه‏ ایمنى از شیطان و سنگینى میزان در قیامت مى‏ باشد امام صادق عليه السلام فرمودند: مَنْ قَرَءَالْقُرْآنَ فِى الْمُصْحَفِ مُتِّعَ بِبَصَرِهِ، وَ خُنِّفَ عَلى والِدَیْهِ وَ إنْ کانا کافِرَیْنِ؛ هر که قرآن شریف را از روى آن قرائت نماید بر روشنائى چشمش ‍ افزوده گردد؛ و نیز گناهان پدر و مادرش سبک شود گرچه کافر باشند. وسائل الشيعه : ج 6 ص 204 ح 1. امام صادق عليه السّلام فرمودند: عليکم بتلاوة القرآن فان درجات الجنة علي عود آيات القرآن فاذا کان يوم القيامة يقال لقاري القرآن اقرأ و ارق. بر شما باد به تلاوت قرآن، به درستي که درجات بهشت به تعداد آيات قرآن کريم است، پس زماني که قيامت برپا شود، به قاري قرآن گفته مي شود که قرآن بخوان و بالا برو. بحار الأنوار، ج 62، ص 370 💠اما ما مسلمانان با قرآن چطور برخورد کردیم؟ طوری که روز قیامت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) روز قیامت اولین شکایتی که می کند از دست مسلمانها به خاطر کم اهمیتی به قرآن هست. وَقالَ الرَّسولُ يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا﴿فرقان/۳۰﴾  و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند». به خاطر اهل بیتش شکایت نمیکند،به خاسر پهلوی شکسته دخترش شکایت نمی کند،به خاطر صورت سیلی خورده دخترش نه،به خاطر جگر پاره پاره حسنش نه،به خاطر سر بریده ی حسینش و اسارت اهل بیتش نه از دست یهودیها و مشرکین و بن پرستان هم نه از دست مسلمانها و به خاطر بی اهمیتی به قرآن شکایت میکند. مهجوریت یعنی کنار گذاشتن با بی اهمیتی نکنه پیامبر روز قیامت جلوی ما را بگیرد؟ ما عمری گریه برای اهل بیت میکنیم اما قرآن را فراموش کردیم ❇️یکی از دوستان نقل می‌کرد که در یکی از کشورهای آفریقای ساحلی شخصی که حافظ قرآن کریم و عالم شریعت بود در یکی از مساجد مسؤولیت امامت را پذیرفت و مردم محل از او استقبال بسیار زیادی کردند و هر خانواده تلاش می‌نمود که امام، میهمان خانه‌ی او شود خصوصا در ماه مبارک رمضان... از جمله یکی از مقتدیان در روزهای پایانی رمضان، امام را به افطار دعوت نمود. ❇️ امام دعوت ایشان را اجابت نموده به خانه‌اش رفت و میزبان از امام به گرمی استقبال نموده و بی‌نهایت مورد عزت و اکرام قرار داد و امام بعد از افطار در حق میزبان و خانواده‌اش دعا نموده، مرخص شد. زمانی که خانم میزبان، نظافت خانه را شروع کرد به یادش آمد که درطاقچه سالن مقداری پول گذاشته بود.... فورا وارد سالن شد ولی پولی ندید.... تمام اطراف سالن را جستجو کرد اما پول را نیافت. ❇️وقتی که شوهرش از نماز برگشت برایش جریان را گفت و سوال کرد آیا تو پول را از سالن برداشتی؟ شوهر جواب داد نه! بعد از فکر زیاد به این نتیجه رسیدند که به غیر از امام، هیچ کسی به خانه‌ی شان در این مدت نیامده است و همچنان یک دختر شیرخوار دارند که او از گهواره‌اش نمی تواند پایین بیاید به همین خاطرتنهامتهم همان امام است. آن شخص بسیار عصبانی شده گفت: چطور امکان دارد که امام چنین کاری را انجام دهد، در حالی که اورا به خانه‌ی خود دعوت کرده‌ام و به احترام ماه مبارک رمضان اورا اکرام و عزت نموده‌ام. او می‌بایست پیشوا و الگو باشد نه دزد!!! ❇️با وجود خشم و غضبش، آن قضیه را پنهان کرد و از روی حیا نتوانست با امام بخاطر پول، مواجهه و موضوع را مطرح کند و لکن از امام دوری می نمود تا مجبور به سلام دادن و سخن گفتن با او نشود. ❇️بعد از گذشت یک سال کامل دوباره ماه مبارک رمضان آمد و مردم با همان شور، شوق، علاقه و اخلاص امام را به خانه‌های شان جهت افطار دعوت کردند و زمانی که نوبت دعوت امام به خانه‌ی این شخص رسید ؛ قضیه سرقت پول به یادش آمد و با خانم خود مشورت کرد که آیا امام را دعوت کند یا خیر؟ از آنجایی که خانم آن شخص، یک زن صالح و نیکوصفتی بود شوهرش را تشویق نمود تا امام را دعوت کند و گفت شاید امام از روی احتیاج آن پول را برداشته باشد به همین خاطر او را باید مورد عفو و بخشش خود قرار دهیم، شاید که خداوند متعال ما را هم ببخشد. ❇️ او امام را به افطاری دعوت نمود ولی در پایان افطاری نتوانست خود را نگه دارد و امام را مورد خطاب قرارداد و گفت: امام محترم، شاید متوجه شده باشید که در طول یک سال گذشته رفتار من در قبال شما تغییر کرده... امام گفت: بلی، ولی من فرآموش کردم علت انرا جویا شوم زیرا بسیار مشغول کار وتلاش بودم. آن شخص گفت: امام محترم! از شما یک سوال می کنم امید است که جواب واضح بدهید.... یک سال
قبل و در ماه مبارک رمضان خانم من مقداری پول را بالای طاقچه ی سالن پذیرایی گذاشته بود و فراموش کرده بودکه آن‌را بردارد و لکن آن پول بعد از رفتن شما از نظر غایب شد و جستجوی بسیاری کردیم ولی نتوانستیم پیدا کنیم حالا بگویید آیا شما آن را برداشته بودید؟ ❇️امام گفت: بلی! من آن را برداشته بودم. صاحب خانه از این جواب صریح، مبهوت، متعجب و حیران شد ولی امام سخنان خود را ادامه داده گفت: وقتی که در سالن تنها بودم دیدم پنجره باز است، باد تندی هم وزید و پول‌ها را پراکنده و پخش کرد به همین خاطر پول‌ها را جمع نمودم و دقت کردم که اگر پول‌ها را زیر فرش و یا روی طاقچه بگذارم ممکن است شما آن را پیدا نکنید و یا باز باد آنها را پراکنده کند... در این موقع امام سر خود را اندوهگین تکان داده به گریه افتاد.... و در ادامه صاحب خانه را خطاب قرار داده گفت: به نظرت من برای چه چیزی اندوهگینم و گریه می‌کنم؟ حاشا که به خاطر تهمت دزدی که به من میزنی گریه ‌کنم، اگرچه این تهمت دردناک است و لکن من بخاطر این گریه می‌کنم که ۳۵۵ روز گذشت و هیچ یک از شما صفحه‌ای از قرآن کریم را هم نخواندید و اگر قرآن کریم را یک بار باز می‌کردید، البته پول را در آن پیدا می‌کردید. صاحب خانه با عجله قرآن کریم را آورده، باز کرد و پول ها را کامل در آن دید...!!! این است حال برخی از ما مسلمانان که قرآن کریم را در طول یک سال، یکبار هم باز نمی‌کنیم ولی در عین حال خود را مسلمان هم می‌دانیم😳😳😳 الهی! مارا از مسلمانان غافل و دور از قرآن‌کریم قرار مده و قرآن را در بین ما «مهجور» مگردان🤲🏼 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر شب پنجم فاطمیه ۱۳۹۹ بسم الله الرحمن الرحیم پیامبر اکرم«ص» در جای دیگر فرمود: «لما خلق الله الجنه خلقها من نور وجهه، ثم اخذ ذالک النور فقذفه فاصابنی ثلث النور، و اصاب فاطمه ثلث النور، واصاب علیا و اهل بیته ثلث النور؛ فمن اصابه من ذلک النور اهتدی الی ولایه محمد، ومن لم یصبه من ذلک النور ضل عن ولایه آل محمد«ص»، «خداوند بهشت را از نور وجود خود آفرید، سپس آن را برگرفته و رها کرد. پس یک سوم آن به من [پیامبر«ص» و یک سوم آن به فاطمه و ثلث باقیمانده به علی «ع»و اهل بیت او اصابت کرد. پس هر کس که از آن نور به او برسد، به ولایت آل محمد«ص» رهنمون می شود، و هر کس از آن نور به او نرسد، از ولایت آل محمد«ص» گمراه می شود [و به بیراهه خواهد رفت] بحث این چند شب ما این بود که چه چیزهایی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شاد میکند؟ یکی از این سه چیز تلاوت قرآن است تلاوت قرآن آثار و برکات بسیار زیادی دارد رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم ) فرمودند: اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَةُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضی ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا؛ "اصول کافی، ج۲، ص ۶۱۰" خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود بر اهل آن خانه وسعت داده می شود(در رزق مادی و معنوی) و آن خانه برای اهل آسمان می درخشند همانطور که ستارگان برای اهل زمین می درخشند از رسول خدا(ص) نقل گردیده است: «خانه ای که در آن، قرآن خوانده شود و خداوند در آن یاد شود، برکتش بسیار می گردد و فرشتگان، به آن خانه، آمد و شد می کنند و شیاطین، از آن دور می شوند ♦️آداب تلاوت قرآن همه چیز نیاز به برنامه دارد مخصوصاً بهره گیرى از کتاب بزرگى همچون قرآن، به همین دلیل، در خود قرآن براى تلاوت و بهره گیرى از این آیات، آداب و شرائطى بیان شده است: 1 ـ نخست مى گوید: «لایَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ»؛ (قرآن را جز پاکان لمس نمى کنند)(1) این تعبیر ممکن است هم اشاره به پاکیزگى ظاهرى باشد که تماس گرفتن با خطوط قرآن باید توأم با طهارت و وضو باشد، و هم اشاره به این که: درک مفاهیم و محتواى این آیات، تنها براى کسانى میّسر است که پاک از رذائل اخلاقى باشند، تا صفات زشتى که بر دیده حقیقت بین انسان پرده مى افکند، آنها را از مشاهده جمال حق محروم نگرداند. 2 ـ به هنگام آغاز تلاوت قرآن باید از شیطان رجیم و رانده شده درگاه حق، به خدا پناه برد، چنانکه در آیات فوق خواندیم: «فَإِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجِیمِ». در روایتى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که: در پاسخ این سؤال: چگونه این دستور را عمل کنیم؟ و چه بگوئیم؟ فرمود: بگو: «أَسْتَعِیذُ بِالسَّمِیعِ الْعَلِیمِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجِیْمِ».(2) و در روایت دیگرى مى خوانیم که: امام(علیه السلام) به هنگام تلاوت سوره «حمد» فرمود: «أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِیعِ الْعَلِیمِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجِیمِ وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ یَحْضُرُون»؛ (به خداوند شنوا و دانا از شیطان رجیم پناه مى برم، و هم به او پناه مى برم از این که نزد من حضور یابند)!.(3) و همان گونه که در بالا گفتیم  این پناه بردن، نباید محدود به لفظ و سخن باشد بلکه باید در اعماق روح و جان نفوذ کند، به گونه اى که انسان هنگام تلاوت قرآن از خوهاى شیطانى جدا گردد، و به صفات الهى نزدیک شود، تا موانع فهم کلام حق از محیط فکر او برخیزد و جمال دلاراى حقیقت را به درستى ببیند.بنابراین، پناه بردن به خدا از شیطان، هم در آغاز تلاوت قرآن لازم است و هم در تمام مدت تلاوت هر چند به زبان نباشد. 3 ـ قرآن را باید به صورت «ترتیل» تلاوت کرد، یعنى شمرده، و توأم با تفکر: «وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیْلاً».(4) در  حدیثى در تفسیر این آیه از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «إِنَّ الْقُرْآنَ لایُقْرَأُ هَذْرَمَةً، وَ لَکِنْ یُرَتَّلُ تَرْتِیلاً، إِذَا مَرَرْتَ بِآیَة فِیها ذِکْرُ النّارِ وَقَفْتَ عِنْدَهَا، وَ تَعَوَّذْتَ بِاللَّهِ مِنَ النَّارِ»؛ (قرآن را تند و دست و پا شکسته نباید خواند، بلکه باید به آرامى تلاوت کرد، هنگامى که به آیه اى مى رسى که در آن ذکر آتش دوزخ شده است توقف مى کنى [و مى اندیشى] و به خدا از آتش دوزخ پناه مى برى)!(5) 4 ـ علاوه بر ترتیل، دستور به «تدبّر و تفکر» در آیات قرآن داده است آنجا که مى گوید: «أَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآن»؛ (آیا آنها در قرآن نمى اندیشند)؟.(6) در حدیثى مى خوانیم: اصحاب و یاران پیامبر(صلى الله علیه وآله) قرآن را ده آیه ده آیه از پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى آموختند، و ده آیه دوم را فرا نمى گرفتند مگر این که: آنچه در آیات نخستین بود از علم و عمل بدانند.(7) و در حدیث  دیگرى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم:«أَعْرِبُوا الْقُرْآنَ وَ الْتَمِسُوا غَرائِبَهُ»؛ (قرآن را فصیح و روشن بخوانید و از
شگفتیهاى مفاهیم آن بهره گیرید).(8) و نیز در حدیث دیگر از امام صادق(علیه السلام) نقل شده: «لَقَدْ تَجَلَّى اللّهُ لِخَلْقِهِ فِى کَلامِهِ وَ لکِنَّهُمْ لایُبْصَرُونَ»؛ (خداوند خود را در کلامش به مردم نشان داده است، ولى کوردلان نمى بینند).(9) (تنها روشن ضمیران آگاه و اندیشمندان با ایمان، جمال او را در سخنش مشاهده مى کنند). 5 ـ آنها که آیات قرآن را مى شنوند نیز وظیفه اى دارند، وظیفه شان سکوت کردن، سکوتى توأم با اندیشه و تفکر: «وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ»؛ (هنگامى که قرآن خوانده مى شود گوش فرا دهید و خاموش باشید تا مشمول رحمت حق شوید).(10)، (111) پی نوشت: (1). سوره واقعه، آیه 79. (2). «مستدرك الوسائل»، جلد 4، صفحه 264. (3). «وسائل الشيعه»، جلد 6، صفحه 134(آل البيت). (4). سوره مزّمّل، آیه 4. (5). «كافى»، جلد 2، صفحه 618. (6). سوره نساء، آیه 82. (7). «بحار الانوار»، جلد 92، صفحه 106. (8). «بحار الانوار»، جلد 92، صفحه 106. (9). «بحار الانوار»، جلد 92، صفحه 107. (10). سوره اعراف، آیه 204. (11). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و هفتم، ج 11، ص 435. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر شب ششم فاطمیه ۱۳۹۹ بسم الله الرحمن الرحیم امام باقر(ع) می فرمایند: «پدرم از جدّم، رسول خدا(ص) حدیث کردند که: در روز قیامت منبرهایی از نور برای انبیا نصب می نمایند و منبر من از همه بلندتر است. آنگاه خداوند می فرماید:«ای محمّد! خطبه بخوان و من خطبه می خوانم که هیچ یک از پیامبران نشنیده باشند و پس از آن برای اوصیا، منبرهای نورانی نصب می نمایند و منبر وصیّ من علیّ ابن ابی طالب(ع) از همۀ منبرها بلندتر است و علی(ع) به دستور حق، خطبه ای می خواند که اوصیا نشنیده باشند. .. و جبرئیل ندا می دهد که هان! اهل محشر سرها به گریبان کشید و دیده های خود ببندید، همانا فاطمه(س) به جانب بهشت عبور می کند. حضرت در ملازمت فرشتگان با جلال و جبروت بر در بهشت فرود می آیند، پس فاطمه(س) توقّف می کند و التفات ایشان به جانب صحرای محشر است. خطاب می رسد: «ای دختر حبیب من! اینک که دستور داده ام به بهشت روی، نگران چه هستی؟» عرض می کند: «ای پروردگار من! دوست دارم چنین روزی مقام و منزلتم نزد اهل محشر معلوم شود.» ندا می رسد: «ای دختر حبیب من! برگرد و در مردم بنگر و هر کس که در قلبش دوستی تو یا یکی از فرزندانت است، داخل بهشت گردان.» و بعد امام(ع) فرمودند: «به خدا سوگند در آن روز، فاطمه(س) شیعیان و دوستان خود را از میان مردم چنان بر می چیند که مرغ دانه های خوب را از بد جدا می کند. آنگاه فاطمه(س) با شیعیان خود در بهشت حاضر می شوند. خدا در دل ایشان می افکند تا دوباره به محشر التفات می کنند، خطاب می رسد: «این نگرانی شما برای چیست؟ همانا دختر حبیب من، از شما شفاعت کرد»، عرض می کنند: «خدایا! دوست داریم قدر ما در چنین روزی معلوم گردد.» خداوند می فرماید: «ای دوستان من! در میان جماعت بنگرید؛ هر کس که به خاطر دوستی فاطمه(س) شما را دوست داشت، هر کس به خاطر محبّت فاطمه(س) به شما طعام داد، به خاطر محبّت فاطمه(س) به شما لباس داد، به خاطر محبّت فاطمه(س) شما را به جام آبی سیراب کرد، یا غیبتی را از شما دور گردانید، دست او را بگیرید و همراه خود وارد بهشت کنید.» امام باقر(ع) فرمودند: «به خدا سوگند که در محشر جز کافر و منافق و شکّاک نمی ماند.»(روحانی علی آبادی، محمّد، زندگانی حضرت زهرا(س)، ص 342.) ♦️وجود مقدس حضرت زهرا(سلام الله علیها) سه چیز را دوست داشتند: تلاوت قرآن،نگاه به چهره رسول خدا(ص)،انفاق در راه خدا 💠شاید بپرسیم نگاه به چهره ی پیامبر که مقدور ما نیست.اما این فرمایش حضرت زهرا(سلام الله علیها) به چند جهت است: یکى به خاطر اینکه پدر است و نگاه محبّت آمیز به چهره پدر عبادت است. و دوم به خاطر اینکه پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) عالم است و  نگاه به چهره عالم عبادت است و سوم به خاطر اینکه پیامبر است. ♦️عزیزان پدر و مادر را در یابیم مردی در کنار کعبه به ابوذر گفت: «چرا به چهره علی علیه السلام زیاد نگاه می کنی؟». ابوذر پاسخ داد که حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: النّظر الی علی بن أبی طالب عبادة، و النّظر الی الوالدین برأفةٍ و رحمةٍ عبادة. نگاه به چهره مولا علی(علیه السلام) و نگاه از روی محبت به پدر و مادر عبادت است ♦️نگاه به پدر و مادر که خرج ندارد اما برابر با نگاه به چهره ی امیر المومنین است در ثواب پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: النَّظَرُ في ثَلاثَةِ أشياءٍ عِبادَةٌ: النَّظَرُ فِي وَجهِ الوالِدَينِ و فِي المُصحَفِ و فِي البَحرِ. نگاه كردن به سه چيز عبادت است: به صورت پدر و مادر، به قرآن و به دريا. بحار الأنوار، ج 10، ص 368 ♦️خوش بحال کسی که پدر و مادرش زنده است نگذارید روزی برسد که داریم دنبال جنازه آنها می رویم اصلا پدر و مادر عالمی دارند امام رضا(علیه السلام) فرمودند خداونو سه چیز را با سه چیز واجب کرده است یکی از آن سه چیز این است: عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ:....َ أَمَرَ بِالشُّكْرِ لَهُ وَ لِلْوَالِدَيْنِ‏ فَمَنْ لَمْ يَشْكُرْ وَالِدَيْهِ لَمْ يَشْكُرِ اللَّهَ... شکر خودش را با قدر دانی از والدین واجب کرده پس کسی که قدر دان والدینش نباشد خدا را شکر نکرده ♦️اصولا کسی که برای والدین ارزش قائل نیست برای خدا هم ارزش قائل نیست. کسی که برای خدا ارزش قائل نیست برای هیچ کس ارزش قائل نیست نه برای مردم،نه برای شریک که با او کار کند نه برای همسر که زندگی خوبی داشته باشد اگر پسر آمد خواستگاری دخترت ترک از شغل و پول و اموال و... بپرس! ببین با والدینش چطور است؟اگر پدر و مادرش از او راضی هستن دختر تو را خوشبخت میکند اگر بچه ی خوبی برای والدینش نیست شوهر خوبی برای دخترت نخواهد بود اگر دختر خوبی برای والدینش نیست زن خوبی برای پسرت نخواهد بود،عروس خوبی براس تو نخواهد بود و مادر خوبی برای فرزندانت نخواهد بود کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر و روضه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراهشان 💠شهدا را با صلوات یاد کنید💠 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر به مناسبت شهادت سرباز ولایت حاج قاسم سلیمانی(ره) بسم الله الرحمن الرحیم صبح جمعه برای ما ایرانی ها متفاوت است.عده ای این روز را برای استراحت انتخاب کرده و یک هفته سحرخیزی و کار سخت را با خواب روز جمعه می خواهند جبران کنند،برای یک عده جمعه روز تفریح و با خانواده بودن است. اما صبح جمعه ۱۳ دی ماه خبری رسید که خواب از سر خیلی ها پرید و روز شادی آنها که نه شادی یک ملت به غم تبدیل شد. سپهبد عزیز سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید. خب دیدیم همه ی جهان از غم حاج قاسم غمگین شدند.گریه مردم،گریه مقام معظم رهبری،تشییع جنازه با شکوه و... این همه عزت و بزرگی.... اما عزیزان حاج قاسم هم بشری بود مثل من و شما ولی فهمید از عمرش چطور استفاده بکند و راه را پیدا کرد و خوب هم این را رفت. در یک کلام حاج قاسم سلیمانی را عشق اهل بیت و مکتب اهل بیت حاج قاسم کرد. ایام فاطمیه هست. هر سال فاطمیه ده شب روضه داشت. بیشتر کارها با خودش بود، از جارو کشیدن تا چای دادن به منبری و روضه خوان.. سفارش میکرد شب اول و آخر روضه حضرت عباس (ع) باشد. مداح رسیده بود به اوج روضه.. به جایی که امام حسین(ع) آمده بود بالای سر حضرت عباس.. بدن پر از تیر ، بدون دست و فرق شکاف خورده برادر را دیده بود. با سوز میخواند... تا اینکه گفت: وقتی ابی‌عبدالله برگشت خیمه ، اولین کسی که اومد جلو سکینه خاتون بود. گفت:《بابا این عمی العباس..》ناله حاجی بلند شد !《آقا تو رو خدا دیگه نخون》دل نازک روضه بود.. بی تاب میشد و بلند بلند گریه میکرد. خیلی وقت ها کار به جایی میرسید که بچه ها بلند میشدند و میکروفن را از مداح میگرفتند.. میترسیدند حاجی از دست برود با ناله ها و هق هقی که میکرد ... بله.... هر کسی رو به توآورد جهان آرا شد مورد مرحمت انسیه الحورا شد کودکی بودم و بااسم تو مأنوس شدم پایِ عشقت به سُویدایٍ دل من وا شد هر که نوکر به کسی گشت همان نوکر ماند هر کسی نوکردربار تو شد آقا شد حاج قاسم سال 1397 در توصیه به عزاداران فاطمی در بیت الزهرا(س) کرمان این گونه گفت: مجلس حضرت زهرا(س) جای عمه چطوره؟ عمو چطوره؟ همسایه چکار کرده؟ چی چی خریدی؟ نیست. مجلس حضرت زهرا(س) است.  باید به آن دقت کرد، باید احترام کرد، باید توجه کرد؛ همان جا که نشستی. همه اصرار من در برگزاری این مجلس این است که مجلس عبادت و عبودیت باشد. به همین دلیل باید به نماز اول وقت در این جلسات توجه شود، به همه موضوعاتی که در آن گفته می شود توجه شود. من حریصم. من آنجا می نشینم و گوش می دهم. اینجا نشستید ذکری بگویید، همان طور که نشستید و آرام آرام گوش می دهید ذکری را نذر کنید؛ برای یک چیزی، برای گرفتاری خودتان. اما حرف هایی که مربوط به جلسه عزادار حضرت زهرا(س) نیست، مربوط به مجلس و جلسه عبادت نیست، نباید در این جلسه گفته شود. بگذارید برای وقت دیگری. از این جلسه که بیرون رفتید وقت فراوان است، تماس بگیرید با همدیگر صحبت کنید، حرف بزنید، احوال پرسی کنید. هم مستحب است هم لازم و ضروری. اما نه در این جلسه. این جلسه، جلسه گوش دادن است. این جلسه، جلسه توجه کردن، تفکر کردن و ذکر گفتن است. ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ اهل مجالس اهل بیت اهل انس با اهل بیت باشیم هر که نوکر به کسی گشت همان نوکر ماند هر کسی نوکردربار تو شد آقا شد در زدم بر در هرخانه دری باز نشد جز درِ خانه ی تو٬ در نزده در وا شد کدام در؟همان در نیم سوخته حاج قاسم عاشق حضرت زهرا بود.برای همین چقدر شبیه مادر بود. مثل مادر درد کشیده بود. از بس بدن پر ترکش بود خانواده اش تعریف میکردن قرآن خواندن برایش مشکل بود از بس درد داشت گردن رو زیاد نمی توانست بالا نگه دارد اما حاج قاسم را هم مثل مادر بی هوا زدند. بدن حاج قاسم مثل مادر سوخت. اما حاج قاسم راحت شد ولی مادر سادات با بدن سوخته و پهلوی شکسته بعضی شب ها از بس درد داشت حتی نمی توانست در بستر پهلو به پهلو بچرخد. چند روزی شده که مادر ما بیمار است بین بستر بدن بی رمقش تب دار است خواب در پلک ترش نیست، خودم دیدم که سر شب تا سحر از درد کمر بیدار است اما عرض آخرم امیرالمؤمنین (علیه السلام) سفارش کرده بود بچه ها آرام گریه کنند اما خود آقا به جایی رسید که دست به دیوار گذاشت شروع کرد بلند بلند گریه کردن آقا چرا گریه میکنید؟خودتون فرموده بودین آرام گریه کنید آخر کار، در آن غسل علی می فهمد به روی بازوی او هم اثر آزار است فرمود دستم به بازوی ورم کرده رسید کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20