eitaa logo
مدافعان ظهور
395 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۶۸ نام پدر مهدی پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۸ نام پدر مهدی پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۶۸ نام پدر مهدی پارت۴ آخرین نکته ای که می توان در خصوص عبارت «اسم ابیه اسم ابی» بیان نمود بدین سان است: عباد الله تهرانی، محقق کتاب «الغیبه» شیخ طوسی، برای این فقره ۳ توجیه از علمای سنی و شیعه نقل نموده است که در ادامه بیان می شود، (ر.ک: الغیبه شیخ طوسی، ص ۱۸۱) بدین سان بر فرض که تمام پاسخ های پیشین را نپذیریم و عبارت «اسم ابیه، اسم ابی» از رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیده باشد، صریح در این نیست که نام مهدی علیه السلام «محمد بن عبد الله» است زیرا این عبارت را می توان دست کم سه گونه دیگر نیز ترجمه نمود: الف. ممکن است مراد حضرت «اسم ابیه اسم ابنی» بوده است و راوی به جای ابنی (فرزندم) ابی (پدرم) ثبت کرده است. در این صورت منظور از ابنی امام حسن علیه السلام است و جمله اینگونه معنی می شود «اسم پدر او اسم فرزند حسن است» (یعنی محمد بن حسن) ب. امام عصر علیه السلام و پدر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هر چند نام مشترک ندارند اما کنیه مشترک دارند و هر دو «ابومحمد» هستند و در این عبارت مراد از «اسم» کنیه است بنابراین مراد از «اسمه اسم ابی» این است که کنیه او با کنیه پرد من یکی است. البته اطلاق «کنیه» بر اسم در زبان عرب نیز رایج است. ج. اولا بر جد نیز پدر گفته می شود و ثانیا واژه اسم نیز بر کنیه اطلاق می شود با ملاحظه این دو نکته ممکن است مراد حضرت از «اسم ابیه اسم ابی» این باشد که «کنیه جده اسم ابی» یعنی کنیه جد او امام حسین که «عبد الله» است مانند نام پدر من «عبد الله» است. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
💫مهدی جان، مولایم 💫 عمری است چشم به راه و ندبه خوان تو شده ایم،گویی این ندبه ها عادت جمعه های ما شده. درسته که دعا یعنی خواندن اما به یقین کفایت نمی کند ، چون دعا مقدماتی دارد که باید برای ظهور حضرتت مهیا کنیم. چه جمعه ها که به انتظار نشستیم و نیامدی آقا غروب جمعه و دلتنگی حکایتی بس غریب و دیرین دارد راست گفتند که باید قائم بود نه قاعد مولایم: راستی باورمان شده که واقعا منتظریم اما یادمان رفته که مردم کوفه هم منتظر بودن به راستی که انتظار واژه مقدسی است فراتر از آن چیزی که در تصور ماست. آری انتظاری سازنده و سبز باید داشت ، انتظاری همراه با تحرک و پویایی انتظاری که روح امید را در دل زنده می کند و به فرد تحرک وبه جامعه نشاط می دهد انتظاری که می رود تا منتظر را به اوج برساند و باعث تعالی روح وی شود در آن صورت است که لایق دیدار یار می گردد. «باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی» پس معبودا یاریمان کن که در صف منتظران واقعی حضرتش قرار بگیریم🙏 اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر : @modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق ✨ 🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۳🌺 📒 شرح《رساله لقاءالله》جلسه سی و پنجم ✨راجع به جوامع الکلِم بودنِ قرآن✨ ♦️بخش پایانی♦️ 🔶 آقاجان( محبوب القلوب) فرمودند: من پانزده سال ممتد در روزه بودم، (معلوم بود سه تا چهل در چهل، روزه داشتند بجز عید فطر و عید قربان) گاهی ناهار و شام و صبحانه هم با اهل بیت، کنار سفره بودم ولی آنها هیچ نمی‌دانستند من در روزه ام..... الان به‌ظاهر اگر از خانواده بپرسید می‌گویند نه آقا با ما غذا می‌خورد. 🔷 یکی از بهترین راههای "انا الیه راجعون" این است که شما، یک مدت طولانی عمر بکنی و بعد بیایی بساطِ کل عمرت را جمع کنی "تو خود حجاب خودی حافظ از میان بر خیز" 🔶 حتی مکاشفاتت را، همه را آب ببرد. کاشته های ما همه را آب ببرَد آنچه را تو کاشتی فرا آب ده. اینها همه برداشته می‌شود. 🔷 یعنی همه را بسوی تجرد، می‌برد. یک تبدّلی ایجاد می‌شود تبدّلِ انشائی. به انشاء، تبدّل می‌یابد و طور، عوض می‌شود. 🔶 وقتی می‌رود به سوی "ارذَل‌العُمُر" همه ی طور دنیائی را جمع می‌کند و تبدّلش می‌کند به طور اُخروی. "الهی! عابدان از گناه استغفار کنند و عارفان از عبادت" 🔷 اعتقادات شیعه آنقدر سنگین است که حتی ملائکه مقربین هم نمی‌توانند حملش کنند ✨چون اعتقادات شیعه، "فنای فِی الذّات" آور است✨ والحمدلله رب العالمین @modafeanzuhur
21-400-2-17 legha alla j 40- ebadorahman j1.mp3=.mp3
9.95M
🌸 جلسه ۴۰ شرح « رساله لقاء الله » ❇️جلسه اول از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) 🔸 جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅روز ِ بیست و چهارم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
400-2-17 legha alla j 41- ebadorhaman j2.mp3
9.51M
🌸 جلسه ۴۱ شرح « رساله لقاء الله » ❇️جلسه دوم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) 🔸 جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅شب ِ بیست و پنجم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
💠 حضرت علامه حسن زاده : الهی ؛ قرآن و انسان و عرفان و برهان یکی اند و از هم جدایی ندارند حسن را تاحد جمعی ده ... 🌸🌸🌸🌸 --------------- 🆔 @modafeanzuhur
💠 حضرت علامه حسن زاده : الهی ؛ از روی آفتاب و ماه و ستارگان شرمنده ام از انس و جان شرمنده ام حتی از روی شیطان شرمنده ام که همه در کار خود استوارند و این سست عهد ناپایدار ... 🆔 @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ وقایع آخرالزمان 🛑 اتفاقات اخیر در یمن 👤 استاد رائفی پور @modafeanzuhur
استاتوس100.jpg
930.6K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام ━═✿🔹🔶🔹✿═━ @modafeanzuhur
دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۶۹ امامت در سنین کودکی پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۶۹ امامت در سنین کودکی پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۶۹ امامت در سنین کودکی پارت۱ یکی دیگر از اشکالات ابن تیمیه بر مهدویت در تفکر شیعه، امامت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در سنین کودکی است؛ به راستی چگونه ممکن است که کودکی در سن پنج سالگی به امامت برسد؟! (ر.ک: منهاج السنه، ج ۴، ص ۸۹) آری! اگر بر طبق باور اهل سنت، امامت را صرفا یک جایگاه دنیوی برای حفظ نظم اجتماعی محسوب نموده و امام را همان رئیس یک حکومت که مامور حفظ انسجام آن است بشماریم و انتخاب او را نیز به مشورت عمومی، یا صلاحدید برخی افراد با نفوذ جامعه – نظیر آنچه در سقیفه اتفاق افتاد – و یا … واگذار نمائیم، آنگاه حق با ابن تیمیه است. به راستی مردم هرگز اداره امور جامعه خویش را به دست یک کودک نمی سپرند زیرا برای چنین حاکمی حداقل هائی از علم و توانمندی و تجربه و … در نظر دارند و هیچ یک از آنها را در جماعت کودکان خردسال نمی بینند. اما اگر طبق باور شیعه – که حق نیز با ایشان است[۱] – امامت را یک جایگاه معنوی – نظیر نبوت – و امام را سرسلسله هدایت گری محسوب نمودیم و انتخاب او را هرگز به بشر نداده بلکه منحصرا از آن خدا دانستیم، آنگاه است که خداوند متعال با علم بی پایان خود بهترین گزینه را برای این امر خطیر انتخاب می نماید و هرگز در این انتخاب سن و سال و تجربه و … را ملاک قرار نمی دهد. به همین روی است که در قرآن شاهد به نبوت رسیدن کودکان، بلکه طفل شیرخواره هستیم و به تعبیر قرآن «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ؛ خدا داناتر است که مقام رسالت را در کجا قرار دهد.» در درس های بعد، برای روشن تر شدن سستی اشکال ابن تیمیه از نبوت دو کودک شیرخوار در قرآن کریم سخن خواهیم گفت. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست ‌و دوم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۱۴✨ 💢جلسه سی‌‌و‌ششم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت اوّل⬇️⬇️ (از اوّل تا پایان دقیقه ۲۰) ✳️ جناب خاتم انبیا‌ء از قرآن کریم به "جوامع الکَلِم" تعبیر نمودند: (اُعطیتُ جَوامِع الکَلِم) که به من جوامع کَلِم اعطا شده است. ✅ به تعبیر مرحوم طُریحی ، مراد از جوامع الکلم ،اینست که خداوند در این کتاب، وحی را با الفاظ کم ولی معانی فراوان به پیامبرش القاء کرد، تا جایی که آن بزرگوار فرمود: هیچ حرفی از حروف قرآن نیست جز اینکه برایش هفتاد هزار معناست. ✅ حضرت علامه حسن زاده می‌‌فرماید: وقتی یک شکل هندسی قطّاع، توسط یک ریاضیدان مثل خواجه طوسی اختراع شود، که می‌‌توان قریب به نیم میلیون حُکم هندسی از آن استخراج کرد، چه اِستیحاشی(وحشت کردن، رمیدن) هست که خداوند متعال با الفاظ کم، "قرآن کریم" معانی فراوانی را در نظر گرفته باشد؟! ✅ محمد گنابادی در تفسیر "بیان السّعاده" که تفسیر قرآن بر اساس "وحدت تشکیکی ذات مراتب وجود" است، آورده که می‌‌توان پنج آیه‌ی اوّل سوره بقره از (الف لام میم تا هُمُ المُفلحون) را به یازده تریلیون و چهارصدو هشتادوچهار بلیون (میلیارد ) و دویست و پنج میلیون و هفتصد و هفتاد هزار و دویست و چهل نوع اِعراب گذاری و قرائت کرد. (۱۱،۴۸۴،۲۰۵ ،۷۷۰ ، ۲۴۰ ) ⬅️ این به وجه شایع است. اگر بخواهیم وجوه شاذّ (نادر) را هم به آن اضافه کنیم ، بیست تریلیون وجه می‌‌شود و هر وجهی یک معنا دارد. 🔴 علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌‌گوید که می‌‌توان برای آیه‌ی "واتَّبعوا ما تتلوا الشّیاطین" (بقره - ۱۰۲) بیش از یک میلیون و دویست هزار معنا کرد. البته بسیار اعجاب انگیز است که یک آیه قریب به یک میلیون ودویست هزار معنا داشته باشد. 💢 علاوه براین بنا بر معادله‌‌‌ی یکی از علوم می‌‌شود قرآن را به بینهایت وجه معنا کرد. 💢 اما در بین همه وجوه و صورت‌هایی که می‌‌توان قرآن را نوشت بهترین صورت همان است که بر خاتم انبیاء نازل شد. 🔴 در مورد صورت موجودات هم همینطور است. مثلاً نمی‌شود گفت صورت درخت انار را (بافتِ برگ، ساقه، شاخه ...) را عوض کنیم وبعد انتظار داشته باشیم که همان خاصیتی را که به او اِعطاء شد، داشته باشد. 🔶 می‌توان برای اشیا‌ء گوناگون، اَشکال فراوانی ارائه کرد، اما باز بهترین شکل همانی هست که نظام طبیعت ساخته و تحویل داده است. لذا به تعبیر قرآن "اَلّذي اَحسنَ کُلّ شئِِ خَلقَه"(سجده-۷) هر شئ به اَحسن وجه خلق شده است. 🔴 آیا می‌‌شود صورت انسان را که مُستوِی القامه هست و این شکل خاص را دارد، به بافت و شکل شمایل دیگری ساخت؟ بله می‌‌شود. اما باز نیکوترین صورت، همان صورتی است که آن را دارا هستید. (پایان دقیقه ۲۰) @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌‌ودوم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴٢ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۱۴✨ 💢جلسه سی‌‌وششم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت دوم⬇️⬇️ (از دقیقه ٢۰ تا ۴۰) ✴️ هر موجودی در نظام هستی بافت و شکل معینی دارد. از نظر امکان عقلی و قدرت نامتناهی حق متعال، که بدون حدّ و حصر است؛ این امکان وجود دارد که صدها شکل از یک موجودی خلق شود، امّا باز هم همه او را بشناسند. اگر امکان نداشته باشد خلاف قدرت خداوند است. 🔴 کلام شریف "بِسمِ الله الرَّحمن الرَّحیم " را می‌‌توان به چندین خط از جمله نستعلیق، شکسته، و غیره نوشت. به هر سبک و شیوه ای که نوشته شود باز هم 'بِسمِ الله الرحمن الرحیم است منتهی باید ببینیم کدام نوشته به بهترین نحو خطاطی شده است. ❇️ از بابِ مقامِ اِنشائیِ حق، که "کُن فَیکون" هست؛ میلیونها شخص می‌تواند از یک فردی خلق شود. امّا باز هم آن فرد خودش، خودش باشد. "اَلّذي اَحسنَ کُلُّ شیءِِ خَلقَه" یعنی در هر شیءای خلقت اَحسن است. خداوند متعال هر شیء ای را که آفرید نه تنها حَسَن بلکه اَحسن آفرید. ✅ در آیات قرآن ، شاید بتوان از هر آیه ای، هزاران آیه درست کرد که همان مفاهیم را برساند امّا در بین همه‌ی آنها بهترین ترکیب همانی هست که خداوند به خاتم الانبیا(ص) القاء فرمود. 💢 در آیه‌‌ی "الّذی اَحسنَ کُلّ شیءِِ خَلقه" کلمه‌‌ی شیء اِطلاق دارد و همه چیز را شامل می‌‌شود؛ قرآن هم شیء است، لا شیء نیست. به همین وِزان "اِقراء وَارقَ"! ❇️ هر فردی یک صورتی دارد که مردم او را به آن صورت می‌‌شناسند. حال اگر این فرد در حال غیبت کردن باشد، قطعاً به دلیل این عمل و به وِفِق گناه خود، تغییر صورت داده است، و یک انسان الهیِ باطن بین، او را به شکلِ باطنی‌‌اش می‌‌بیند امّا باز می‌‌گوید این همان فلانی است. 📚 یومَ یُنفَخُ فی الصُور فَتاتُون افواجا (نباء-۱٨) 💢 انسان زرع و زارع و مزرعه و بذر خودش است. ✅ حضرت خاتم الانبیاء می‌‌فرمایند: ده گروه از امت من هستند که بر اثر گناهانی که انجام می‌‌دهند، بعضی ها به شکل بوزینه، بعضی به شکل خوک و بعضی به شکل کرکس درمی‌‌آیند. 🔴 خداوند متعال در نظام تکوین بر اساسِ "هُوَ الَّذي یُصَوِّرکُم فِي‌‌‌‌الارحامِ کَیفَ یَشاء" (آل‌‌عمران-۶) ما را به بهترین صورت خلق کرد امّا در ما قوه ای به نام "قوّه‌‌ی تکثیر توحید" گذاشت که توسط آن می‌‌توانیم خودمان را تکثیر کنیم. 🔴 ادراکات انسان در نشئه‌‌ی طبیعت او را می‌سازند اگر انسان خودش را با اَفعالی بسازد که متّحد با ذات او شود. ملَکاتِ حاصله از آن افعال، که سازنده‌‌ی او هستند، به همان شکل مشاهده می‌شوند. برای مثال اگر صفت درنده خویی دارد به شکل گرگ مُتَمَثِّل می‌‌شود؛ ولی باز هم او را به همان شخصیّت اوّلیه می‌‌شناسند. 🔶 به تعبیر حضرت امام صادق(ع) "یَقُولون هُوَ فلانٌ" این همان فلانی است ، هر موجودی درنشئه‌‌ی طبیعت قابلیت آن را دارد که به هر شکلی بخواهد در بیاید. ❇️ در درس سیزدهم معرفت نفس آمده است "هر شیء ای در مقام خودش کامل است " ولی اگر او را نسبت به مرتبه‌‌ی دیگر مقایسه کنید، چه بسا بگویید ناقص است. ✅ خداوند انسانها را در این دنیا به بهترین شکل خلق فرمود امّا اگر بخواهیم این بهترین شِکلِ خلق شده را حفظ کنیم و یا این شکل را لطیف‌‌تر و شریف‌‌تر کنیم باید کتابی داشته باشیم که بر اساس آن خود را بسازیم. 📚 "اُعطیتُ جوامِع الکَلِم " این کتاب انسان ساز، قرآن کریم است. قرآن می‌‌تواند صورت ما را حفظ کند و ما با همین صورتِ عالم طبیعت ، در عوالم دیگر بخوانیم و بالا برویم. "اِقراء وارقَ" 💢 خداوند در این صورت انسانی ، قابلیّتی گذاشته است که می‌‌تواند در آیه ای از آیات قرآن آنچنان موَّحِد شود که در هنگام تَوَغُّل(فرو رفتن) در آن آیه و قرائت آن از هر چه غیر آن است، مُنسَلِخ شود(خلع شدن، عاری شدن) و فقط در آن آیه غرق شود. 💢 مانند "بِسم الله الرَحمن الرحیم" که از توّحد در این آیه می‌‌تواند آن را مجرایی قرار دهد که به طور مستقیم از ذات اقدس حق متعال این آیه را بشنود. 🔴 این قابلیّت در انسان است در اشیاء دیگر مانند درخت نیست؛ گرچه آن هم می‌‌تواند بشنود امّا مخاطب به خطاب "اقراء وارقَ" نشده است. 💢 این خطاب مال انسان است. (پایان دقیقه ۴۰) @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌ودوم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۱۴✨ 💢جلسه سی‌‌و‌ششم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت سوم⬇️⬇️ (ازدقیقه ۴۰ تا آخر) 🌺در این بخش از جلسه، حضرت استاد به شهادت حضرت امیر سلام الله علیه پرداختند. ✴️ از سحر گاه ۱۹ رمضان ضربت به فرق آقا خورد تا شب ۲۱ که به شهادت رسیدند و پیکر مطهر حضرت با آن نظم خاص تشییع بشود، راه نجف را در پیش گرفتند. 🔶 آن زمان وادیُ السّلام بود اما شهر نجف به این صورت نبود بلکه نیزار بود. بنا به وصیت حضرت، آقا را درون نیزار آوردند. امام مجتبی(ع) خاک و نی‌‌ها را کنار زد. قبری پیدا شد که روی آن سنگی بود که نوشته بود "هذا قبر علیّ بن ابی‌طالب" آقا فرموده بود برادر من نوح آن قبر را برای من ساخت. 💢 در زیارت نامه امام امیرالمومنین می‌‌خوانیم: "اَلسّلام علیکَ وَ عَلی ضَجیعَیکَ آدمَ وَ نوحِِ علیهما السّلام" ❇️ بعد از مراجعت، امام مجتبی برای مردم سخنرانی کرد و فرمود ابن ملجم را هم حاضر کردند بعد آقا به ابن ملجم فرمود که پدر من در حق تو چه کاری کرد که تو این جور در پی قتل او برآمدی؟ جز خدمت چیز دیگری به تو ارائه کرده بود؟ ✅ ابن ملجم فقر مالی شدید داشت. امام امیرالمومنین همیشه وقتی بیت المال را تقسیم می‌‌کرد، نوعاً سهم خودش را به همین عبدالرحمن ابن ملجم مرادی می‌‌داد. ✅ قرآن فرمود هرگز بخاطر بخشش‌‌تان بر مردم منّت نگذارید. امام مجتبی نمی‌‌خواست منّت بگذارد فقط از باب عاطفه از او پرسید پدر من به تو کم لطف کرد؟ چرا در صدد کشتن او برآمدی؟ 🔴 آن بیچاره‌ی بدبخت که کینه‌ی امیرالمومنین را به دل داشت به امام حسن(ع) گفت: یا حسن بن علی من یک حرفی دارم که فقط باید زیر گوش شما بگویم. 🔶 امام مجتبی(ع) به او فرمود تو حرفی برای گفتن نداری، قصدت این است که خودت را به گوش من نزدیک کنی و گوش مرا به دندان بگیری از جا دربیاوری. خودش گفت به والله قسم حق گفتی قصدم همین بود!! 🔶 ابن ملجم در جنگ جمل پای رکاب امیرالمومنین بود. جنگ صفین هم که یک سال و نیم طول کشید جزء قهرمانان آن جا بود. بحث« قرآن به نیزه » و حکمیت معاویه و عمروعاص ملعون وقتی پیش آمد، بیست هزار نفر از نیروهای امیرالمومنین از آقا بریدند و در نهروان جمع شدند. ابن ملجم یکی از آنها بود. ❇️ سه تن از این‌‌ها از جمله ابن ملجم در مکه هم قسم می‌‌شوند. که سه نفر را بکشند. چون این سه نفر؛ معاویه، عمروعاص و علی امت پیغمبر را گرفتار کردند! و هر کدام ماموریت گرفتند که یکی از این سه نفر را بکشند. ✅ آن شب معاویه ملعون زخمی به پایش خورد و هلاک نشد. عمروعاص هم آن شب فرد دیگری را به جای خودش به مسجد فرستاد که آن شخص به جای عمروعاص کشته شد. ✅ ابن ملجم اما این جنایت هولناک را انجام داد. بعد هم می‌‌خواست گوش امام حسن مجتبی(ع) را به دندان بگیرد!! همین کار را یک کسی می‌‌خواست بین راه کوفه و شام به سر امام زین العابدین(ع) بیاورد. 🔴 در مسیر کوفه و شام یک دانشمند مسیحی محضر امام زین العابدین آمد و گفت سوال دارم. در حاشیه‌ی یک کتاب نوشته بود سی هزار سوال از امام زین العابدین کرد و امام همه را جواب داد. 🔶 اما شیعه‌‌ی علی(ع) سر امام را مُنشَق کرد و می‌‌خواهد گوش پسر حضرت را هم به دندان بگیرد تفاوت مزاج از کجا تا به کجاست!! 💢 مسیحی ها می‌‌گویند ما شنیده بودیم و در کتابهای خود خوانده بودیم که آخرین پیغمبر الهی نوه ای به نام حسین دارد و سوالات خود را می‌‌پرسند. اما شیعیان حسین(ع) را می‌‌کشند! (پایان ) الحمدلله رب العالمین @modafeanzuhur
400-2-18 legha alla j 42-ebadorahman j3=.mp3
11.08M
🌸 جلسه ۴۲ شرح « رساله لقاء الله » ❇️جلسه سوم از شرح آیات آخر سوره فرقان ( وعباد الرحمن ...) 🔸 شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅روز ِ بیست و پنجم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 💫✨ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق ✨ 🌺 برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۱۶🌺 📒 شرح《 رساله لقاءالله》جلسه سی و هشتم 🔶 حقیقتا یک قابلیتی در خود حضرت خاتم و در امت ایشان بود که جناب خاتم انبیاء (ص) توانستند قرآن کریم را از حق متعال تلقی کنند. هم خودشان در مقام "لدُن" تلقی کنند و هم در مقام بیانِ این تلقیات برای مردم، قرآن را به صورت جوامع کلِم بگیرند که مردم، هر کلامی را بخواهند در این قرآن هست. 🔺این قابلیت امت هم در حقیقت به شایستگی و عظمت امام امیر المؤمنین علیه السلام و فرزندان صاحب عصمت ایشان تا به وجود حضرت بقیّة الله فی الارض امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، بر می‌گردد که این عزیزان قابلیت داشتند بعد از رحلت جناب پیامبر (ص)، جوامع کلم را تلقی کنند. 🔷 با اینکه نبوت تشریعیِ جناب رسول الله (ص) منقطع شد. اما نبوت انبائی و عصمت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله، مستمر شد. 🔶 لذا یکی از القاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله‌ علیها "بقیّة النّبوّة" است. 🔷 در زیارت روز شنبه (زیارت رسول الله) داریم: "اُصّبنا بِکَ یا حبیبَ قلوبِنا، فَما اعظمَ المُصیبةُ بکَ حیثُ انقَطعَ عنّا الوَحی و حیثُ فَقدناکَ فاِنّا لله و اِنّا الیهِ راجعونَ" ای محبوب دلهای ما، فقدانِ شما بسیار مصیبت سنگینی بود زیرا وحی (تشریعی) از ما منقطع شد. 🔶 بعد در زیارت روز یکشنبه (زیارت امیرالمؤمنین) داریم : " السّلام عَلی الشّجرة النّبویةِ، والدّوحة الهاشمِیّةِ المُضیئة، اَلمُثمِرةِ بالنّبُوّة، المونِقَةِ بالاِمامَة " سلام بر درخت نبوی و بر نهال هاشمی که درخشان است (دوحه: نهال). امیر المؤمنین(ع) درخت نبوی است که حضرت خاتم (ص) هر چه از حق متعال گرفته است همه در این درخت موجود است. 🔷 این نهال هاشمی ضوئی دارد که دیگران را هم درخشان می‌کند (المُضیئة). موجودی که از خودش نور دارد می‌شود "ضوء". 🔶 میوه ای از او پدید می آید که همگان از او استفاده می‌کنند (المُثمِرَة) . این ثمره‌ ی او، بر اساس نبوتِ خاتم انبیا(ص) است. 🔷 اگر از فقدان جناب رسول الله(ص) و وحی غمگین شدیم اما به امامت، دلشاد شدیم. (المُونِقَة بِالاِمامَة) 🔶 در زمان نبوت حضرت موسی(ع)، همه ی انبیاء بنی اسرائیل بودند منتها، همه در محضر ایشان قرار گرفتند. در زمان خاتم انبیا(ص) حتی یک نفر از انبیاء در آن حیطه نبود و وقتی جناب رسول الله (ص) به نبوت رسیدند اولین مردی که تسلیم نبوتِ ایشان شد، امیرالمؤمنین (ع) بود. 🔷 خود جناب رسول الله(ص) قبل از بعثت بر اساس مبانی دین عمل می‌کردند و امیرالمؤمنین(ع) و حضرت خدیجه(س) هم در خدمت آقا و به دین آقا بودند و زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شدند، اعتقاد به نبوت ایشان پیدا کردند. 🔶 امیرالمؤمنین (ع) فقط سمَت نبوت را ندارد ولی تمام اسرار نبوت را از جدول وجودی پیامبر در لحظه، می‌گرفتند و جناب رسول الله (ص) علاوه از اینکه در طول عمرشان به صورت تدریجی به امیرالمؤمنین(ع) می‌دادند، در لحظه ی ارتحالشان همه اسرار را به صورت دفعی نیز دادند که حضرت علی (ع) فرمود: به من هزار باب علم (کلیات و اصول) تعلیم فرمودند که از هر بابی، هزار باب (جزئیات و فروع) برایم باز شد . که "مثمره نبوت" در شجره علویه موجود است، بفرمائید استفاده کنید‌. 🔷 بالاخره کسانی هستند که خواهان این حقایق باشند. صاحب عصمت(ع) فرمود: خدای متعال دید در آخرالزمان، کسانی می‌آیند که سوره توحید و شش آیه اول سوره حدید را می‌فهمند لذا این آیات را نازل فرمود. ✨ شاید یکی از بطون معانی "جوامع الکَلم" این است که: پیغمبر (ص) می خواهد بفرماید که خدا به من علی (ع) را داد✨ 🔶 وقتی پیامبر قیام کرد تمام امیدش به علی( ع) بود. @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌وچهارم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۱۶✨ 💢جلسه سی‌‌ونهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت اول⬇️⬇️ (از اول تا دقیقه ۱۵) ✴️ از بطون معانی تأویلی جوامع کلم بودن قرآن کریم این است که حضرت خاتم الانبیاء قابلیّت امیرالمومنین(ع) ، فاطمه زهرا(س) و یازده فرزند صاحب عصمت آنان تا حضرت بقیةالله(عج) را در نظر داشتند و خدای متعال بر اساس قابلیت این ذوات مقدس به پیامبر اکرم جوامع کلم را اعطا فرمود. 🔴 اگر بر پیغمبر اکرم قرآن کریم به عنوان جامع همه کلمات نازل شده است برای این است که در امت پیغمبر این ذوات صاحب عصمت لایق هستند که بعد از جناب رسول الله می توانند همچنان قرآن کریم را از عالم غیب تلقی کنند و در مرتبه عالم طبیعت برای مردم و مُستعدین نفوسِ انسانی اِلقاء کنند. 🔶 این بحث در بین علمای ما مطرح است که آیا پیغمبر قبل از این که در غار حرا مبعوث بشوند و قرآن را از اوایل سوره علق " اِقراء بِسم رَبّکَ الّذي خَلَق" تلقی کنند درطی آن چهل سال عمر مبارکشان همین نماز را می خواندند؟ یا اینکه در مسائل تشریعیات و احکام عملی تابع انبیاء گذشته بودند؟ ❇️ بله! قبل از بعثت پیامبر، نماز بود. قرآن تصریح دارد که حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل وقتی کعبه را بنا نمودند به این ها گفته شد که "طَهِّرا بَیتيَ لِلطّائِفینَ وَ العَاکِفینَ وَ الرُّکِّعِ السُّجُود" (بقره-۱۲۵) شما کعبه را تطهیر کنید که این جا نماز اقامه بشود. ✅ محققین ( مرحوم میرزای قمی و شیخ طوسی و علامه حلی) فرمودند که " وَالحقّ اَنَّ نبیّنا محمّد(ص) کانَ عَلی دینِهِ قبلِ بِعثتِهِ" آقا قبل از بعثت، بر همین مبانی عمل می‌‌کردند. یعنی همین نمازهای پنجگانه را می خواندند و ماه رمضان هم همین نحو روزه می‌‌گرفتند. 📚 "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم" (بقره- ۱۸۳) روزه‌‌ی حضرت به روال آن ها نبود بلکه همین روزه ای بود که وقتی مبعوث شد به ما اعلام کرد. (پایان دقیقه ۱۵) @modafeanzuhur