eitaa logo
مدافعان ظهور
395 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5909285605228938715.mp3
28.81M
🎙 جلسه شانزدهم در محضر 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🎙 جلسه شانزدهم در محضر 🔹 دقیقه ۲ اِغوای ثانوی و مجازاتی هم هست، یعنی وقتی انسان بر طبق شاکله ی خودش سعادت را اختیار کرد،خدا هم باز دوباره برمی‌گردد و توفيق به او می دهد 🔹 دقیقه ۸ " کلا نمد هولاء و هولاء " ۲۰،اسراء ما هر دو دسته را داریم به سوی خود می کشیم،یعنی هم کسانی که اراده‌ی دنیا می کنند و هم کسانی که اراده‌ی آخرت می کنند.... چگونه؟ با همین اسباب که خداوند فراهم می کند، توفيق می دهد 💦 همین قرآن از مصادیق توفيق است 🔹 دقیقه ۱۴ اعیان موجودات 🔹 دقیقه ۲۲ فيض اقدس،فیض مقدس 🔹 دقیقه ۲۵ ما هر کدام قطعه ای از قطعات یک پازل هستیم 💦 در علم خدا یا در جهنم،یا در بهشت بودیم جهنم یعنی نقص،یعنی عدم رحمت 🔹 دقیقه ۲۷ جهنم افعال،جهنم صفات،جهنم ذات 💦 ذاتی که در این ذات صفت رحمت کم به کار رفته‌، خود اين ذات جهنم است صفات جهنمی صفات عدمی هستند،مثل: بخل،عدم جود و بخشش ترس،عدم شجاعت 🔹 دقیقه ۳۲ این آدم از این عالم به عالم دیگر که می رود،بهشت بودنش ظاهر می شود و کسی که جهنم است، در قيامت به صورت جهنم در می آید 🔹 دقیقه ۳۲ نکته‌ی مهم: هیچ انسانی از ذات خودش بدش نمی آید 🔹 دقیقه ۴۰ سلمان و ابوذر را اگر جهنم ببرند،نه اینکه از آتش عذاب ببرد،چون از مقتضای ذاتش دور شده،ناراحت است 💦 عذاب زمانی است که یک موجود را از مقتضای ذاتش خارج کنی 🔹 دقیقه ۴۴ انسان بعد از اینکه از این عالم رفت،در میان تمثلات عقاید و صفات و افعالش شروع به زندگی کردن می کند 🔹 دقیقه ۴۶ قرآن صاحب بطن است، بطنش صاحب بطن است...... هفت بطن یا هفتاد بطن،یعنی بی نهایت نه اینکه قرآن از عالم بی نهایت آمده،بی نهایت بطن دارد 💦 " و ما یعلم تأویله الا الله والراسخون فی العلم" ۷،آل عمران راسخون در علم،یعنی کسانی که علمشان را از ناحیه‌ی تزکیه به دست آوردند 🔹 دقیقه ۴۹ به مقداری که قلب تزکیه پیدا کند،به همان مقدار ما می توانیم، حقیقت قرآن و باطن قرآن را بفهمیم 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_6032952496958211738.mp3
28.57M
🎙 جلسه بیست و چهارم در محضر 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🎙 جلسه بیست و چهارم در محضر 🔸 دقیقه ۱ الوهیت خداوند مطلق است و در همه‌ی عوالم خداوند اله است(اله به معنای رب و کارگردان) 🔸 دقیقه ۳ در مسئله‌ی خالقیت بشر انحرافی نداشته است، اما انحراف انسان ها در مسئله‌ی ربوبیت بوده 🔸 دقیقه ۵ انبیاء آمدند گفتند: همان کسی که خالق است، رب هم هست(وحدت خالق و رب) و هم اینکه رب واحد است 🔸 دقیقه ۷ مناظره موسی(ع) و فرعون در مورد همین وحدت رب بوده 🔸 دقیقه ۱۱ اتصال صُنع وقتی که فرعون می گوید: این رب العالمینی که می گویی کيست؟ حضرت موسی(ع)جواب می دهد: رب ما آن کسی است که به هر شیئی آن خلقت خاص خودش را داده ✨ خلق به معنای برش زدن است 🔸 دقیقه ۱۴ یکی از ثمرات حکمت اتقان و محکم کاری است ✨ اتقن ما اراد خلقه محکم کرد،آنچه را که اراده‌ی خلقش را کرد،یعنی معلوم می شود که موجودات قبل از اینکه خداوند اراده‌ی خلق آنها را بکند،اينها موجود بودند 🔸 دقیقه ۱۶ در کجا موجود بودند؟ ✨ موجوداتی که ما همه در اينجا داریم می بینیم،اينها همه نازل شده هستند ✨ در قرآن می فرمايد: نازل کرد همین که می فرمايد: نازل کرد،معلوم می‌شود همه‌ی این‌ها یک وجودی در یک عالم دیگری داشتند ✨ خزانه‌ی مادی و طبیعیش اینجاست 🔸 دقیقه ۱۹ عالی ترین خزانه‌ی موجودات عالم علم خداست 🔸 دقیقه ۲۲ عرش الهی همان مرتبه ای از علم خداست که در آنجا همه‌ی موجودات به یک وجود حضور دارند(وجود مادی نداریم) ✨ عرش را امر هم می گویند عرش یک حقیقت واحد است 🔸 دقیقه ۲۴ تدبیر از دّبر می آید، یعنی پشت سر هم فرستادن 🔸 دقیقه ۲۶ خداوند علم ذاتی و علم فعلی دارد علم ذاتی : خداوند هفت تا صفت دارد که عین ذات خداست عرش،علم فعلی خداست،یعنی افعال خدا که همین موجودات عالم باشند در آنجا حضور دارند 🔸 دقیقه ۳۰ خزانه‌ی مادی موجودات، خزانه‌ی مثالی(عالم مثال) ✨ موجوداتی که در اینجا(عالم ماده)هستند،اينها مثالی از عالم بالاتر هستند ✨ یعنی ما خودمان یک الگویی از عالم بالاتر هستیم،باز موجودات در عالم مثال خودشان یک الگویی و مثالی از موجودات بالاتر یعنی از عالم نفس هستند، موجودات در عالم نفس یک مثالی و الگویی از موجودات عالم عقل و موجودات در عالم عقل یک مثالی از موجودات در عالم علم خدا هستند 🔸 دقیقه ۳۲ اما خود علم خدا مثال و الگویی از جایی دیگر نیست این است که می گویند، موجودات در علم خدا ابداعی هستند ✨ ابداع یعنی خلق موجودات بدون اینکه از جایی دیگر الگو گرفته باشد 🔸 دقیقه ۳۴ مقام اعیان ثابته 🔸 دقیقه ۳۶ بیان نکاتی مهم در مورد مراسم عزاداری اهل بیت(ع) 🔸 دقیقه ۴۱ مجالس روضه، مجالس انسان ساز است ✨ همه‌ی حیوان صفتی انسان به خاطر قلب سخت انسان است ✨ مجالس روضه هم از جهت علمی هم از جهت اخلاقی و هم از جهت رقت قلب،و از همه‌ی جهات برای انسان فایده دارد 🔸 دقیقه ۴۷ اهمیت مجالس روضه خوانی ✨ انقلاب ما از بطن تاسوعا و عاشورا حرکت کرد ✨ مهلت خواستن امام حسین(ع)در شب عاشورا از دشمنانش 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
Pasho Residim.mp3
3.02M
یه شب توو خستگـی توو گریـه گفتـم: که خیلی از خودم « شرمنـــــــــــدم آقا » ولی بازم بذار بیام زیارت مگه چنـد سـال دیگه زنـده ام آقا !!! 🏷 🏷 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
Hekayate Ahoow.mp3
2.62M
غـمِ بـی انتهــــای دلتنگـی شــادی بـی نهــایتِ دیـدار من پناهنده توام سلطان منو آقا به هیشکی نسپار 🏷 🏷 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅️ منتشر شد اثر جدید هدیه ویژه ی ولادت امام رضا (ع) پیشکش به ساحت نورانی شاه خراسان 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
Soltan.mp3
11.24M
🏷 🏷 🏷 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_381897131771823284.mp3
6.3M
جلسه 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 جلد اول 🔸حضرت آقا از معرفت شهودی تعبیر به «دارایی» و از معرفت فکری تعبیر به « دانایی مفهومی » می کنند. معرفت فکری از سه حهت « عالم مفهومی» ، « علم و دانایی مفهومی» و « معلوم مفهومی » تشکیل می شود. همانند این که شما می دانید این خانه منزل شماست. در این شناخت، شما عالم و فهم شما علم و دانایی و منزل شما معلوم مفهومی است. معرفت شهودی هم مانند علم فکری از سه ضلع شاهد و شهود و مشهود تشکیل می یابد.حرف شیخ الرئیس این است که شما در مقام روح باید فقط مشهود را ببینید نه خود و شهودتان را. ☘🍁☘🍁☘ انسان در مقام روح نباید از خدا طلب کند که او را بشناسد،و حتی شناخت خدا راطلب نکند حتی نزدیک شدن به او را. 🔸معنای حضور این است که آدم هیچ وقت به فکر حضور نیفتد،انسان باید دائما حضور داشته باشد ،نه اینکه صبح تا ظهر کار کند بعد بفکرش برسد برود نماز بخواند ،خوشا بحال انان که دائما در نمازند ،معنای سخن حضرت امیر مومنان که میفرماید من چون خدای متعال را میبینم نماز میخوانم این است ☘🍁☘🍁☘🍁 🔸فرق امامان با ملایک عالین این است که چون ایشان در قوس صعود تمام مراتب را طی کرده اند، آن قوه و شانیت را دارند که هم در مقام حیرت باشند و هم به اذن خداوند به درد مردم برسند و در عین حال لحظه ای خود را نبینند اما ملایک مهیمین این توان را ندارند و لذا آن ها به اذن خداوند هیچ کاری نمی کنند و اذنی به آن ها داده نمی شود چون آن ها توان انجام کاری را ندارند. جلد اول 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌼 🍀شناخت و معرفت اشیا اگر به‌واسطه‌ حواس پنجگانه صورت گیرد "معرفت حسی" و اگر به‌واسطه وهم و خیال صورت گیرد "معرفت خیالی" و اگر به‌واسطه عقل انجام گیرد "معرفت فکری" و اگر به واسطه قلب صورت پذیرد "معرفت شهودی" نامیده می‌شود. پس طلب عرفان و شهود تا زمانی که در مقام قلب باشد بسیار نیکو و پسندیده است. زیرا جبلی قلب بر شهود است. اما همین که از مرتبه‌ی قلب بالاتر رفت و به مرتبه‌ی روح رسید، شهود و عرفان نیز کنار می‌رود و او می‌شود و او، و این مقام توحید محضه است. ☘🍁☘🍁☘🍁 🍀حظ به معنای نصیب و بهره است. انسان وقتی در مسیر انسانی به راه افتاد و شروع به تسبیح پروردگار نمود بعد از مدتی از جانب خداوند توقع حقیقت و واقعیتی که عطایش از آن جانب امید می‌رود دارد. دلش می‌خواهد بعد از عبادتش بهره‌ای نصیب او شود، مثلا فرشته‌ها را زیارت کند و ... . همین طلب حظوظ و بهره‌های شریفه، در مقام روح بی‌طهارتی به حساب می‌آید و این منافاتی با طهارت در مقامات پایین‌تر ندارد که؛ حسنات الابرار سیئات المقربین. 🌿در اوایل راه می‌فرمایند اگر علم فکری مقدمه‌ی علم شهودی قرار بگیرد، بسیار خوب و نیکو است. اما در مرتبه‌ی روح نه‌تنها علم فکری و طلب آن حجاب سالک می‌شود بلکه درخواست و طلب علم شهودی نیز مانع از طهارت مرتبه‌ی روح خواهد بود. ☘🍁☘🍁☘ 🍀 عموما ما در نمازهای‌مان سعی می‌کنیم تمام ذهن و افکار خود را متمرکز حق کنیم و دائما به فکر او باشیم، که اگر لحظه‌ای از او غفلت کنیم از حضور به در خواهیم رفت. اما باید بدانیم که این در حقیقت فکر حضور است نه خود حضور. چرا که در مقام حضور، انسان مبهوت در جمال و جلال حضرت کبریایی است‌ که اصلا لحظه‌ای به فکر حضور نمی‌افتد. و این مصرع؛ "خوشا آنان که دائم در نمازند" نیز اشاره به همین مرتبه‌ی انسانی دارد. 🌿خدایا ما که از فهم این اسرار این‌همه لذت می‌بریم آنان که به‌راستی این مقام را چشیده‌اند در چه سروری هستند؟ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_381897131771823300.mp3
7.25M
جلسه 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 🍀وقتی انسان به حقیقت خود رسید و به حق مؤدب به آداب الهی شد از آن پس سزاوار اخذ عطایای الهی می‌شود. همان‌گونه که خداوند بعد از هابیل به آدم فرزندی به نام "شیث" عطا کرد. البته رسیدن به این مقام چنان سنگین و لطیف است که حتی این‌طور نمی‌توانیم بگوییم که 《اگر من از او چیزی طلب کنم ممکن است، هم به او جسارت کرده باشم و هم او به من کم‌تر عطا کند، پس من به ذکر او مشغول می‌شوم تا نه جسارتی کرده باشم و هم این که موجب زیادتر شدن عطایایی از آن ناحیه شده باشم.》این خود یک نحوه گدایی و طمع‌داشتن است. انسان حتی هنگام جود کردن و بخشش نمودن آن حقیقت ازلی هم نباید توجهی به آن عطایا داشته‌باشد و بگوید 《حال من چیزی نمی‌گویم که او خودش بدهد.》 در این هنگام حقیقت انسان آیینه‌ی تمام‌نمای تجلیات الهی می‌شود که به آن "حقیقت محمدیه صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم" یا "صادر اول" نیز تعبیر می‌کنند. فقط انسان باید کاملا مواظب باشد که به هنگام گرفتن حقایق، تصرفی در آن‌ها نکند. (وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ* إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ) در آن مقام بزرگ‌ترین حقیقتی که به انسان می‌دهند "قرآن" است. و اتفاقا کلمه‌ی قرآن‌ هم به معنای جمع‌کردن است. در آن هنگام قرآن را به صورت یک حقیقت جمعی به شخص می‌بخشد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
عج 💠لفظ انتظار کد است لفظ قیام کد است لفظ فرج کد است . یا بقیه الله ما از تو انتظار داریم تو دست ما را بگیری همین الان نه فردا نه بعدا همین الان! لذا تا حدودی معنی بقیه الله خیر لکم از همین جا روشن می شود که یکی از اسماء ایشان خیر الله است چون بقیه الله است. ایشان بقیه الله است یعنی اگر ایشان نبود خدا باقی نبود و واقعا اگر ایشان نبود و واسطه فیض نبود ما راهی به خدا نداشتیم لذا اسم ایشان باقی است و ایشان باقی است و بقیه خدا است. خدا باقی است نه یعنی فیض خدا باقی است لازم نیست تقدیر بگیریم بقیه الله یعنی باقی مانده خدا و بقیه شیئ از جنس همان شیئ است اگر چیزی از جنس خدا بود می شود بقیه او .ل لذا است که ایشون ولی الله الاعظم است . 💠امروز را دریابیم که فردا دیر است روز غدیر به صراحت قرآن دین کامل شده است و در محضر دین کامل همین الان هستیم لذا اینطور نیست که امام زمان برای کامل کردن دین باید بیاید! لذا باید خود را لحظه به لحظه بسازیم تا شباهت بیشتری به ایشان پیدا کنیم روزه مان روزه قوه وهم روزه قوه عقل روزه قلب شود . اینقدر ابن الوقت نباشیم و منتظر شب جمعه و ماه رمضان و... نباشیم که ما آقا را داریم که صاحب الزمان است ایشان پدر زمان است ما هم به تاسی از ایشان ابو الوقت شویم 💠ایشان امامند و ما پیرو ایشان باشیم چطور می شود بگوییم یا صاحب الزمان در حالی که خودمان ابن الزمان هستیم ؟ تمام کارمان این شده که فقط می گوییم آقا بیایند و نمی گوییم ما برویم و ما به محضرشان مشرف شویم. آخر الان به برکت چه کسی سحر برمی خیزیم ؟ و به برکت چه حقیقتی زنده ایم؟ مگر نه اینکه در دعا داریم به ایشان است که باران می بارد و...پس به وجود این واسطه فیض است که خورشید می تابد و ما نفس می کشیم و ما تعقل می کنیم و به برکت ایشان است که نماز می خوانیم . او قائم است یعنی او قوام نظام هستی است! لذا اگر کسی به علم شهودی و حضوری ایشان را ببیند می بیند که هر لحظه در محضر اوست که حاضر است! ما هر لحظه که رشد می کنیم آقا است که ما را می برد گویا آقا است که نفس ما است لذا است که فرموده اند : من عرف نفسه فقد عرف امام زمانه لذا او غائب حاضر است . 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 🍀یکی از مراتب شریف طهارت، طهارت حقیقت انسانیه می‌باشد که بالاتر از مرتبه‌ی روح است. 🌿لازمه‌ی این مرتبه این است که انسان جمعیت و تجمع تام داشته‌باشد. به عبارتی در مقام جمع انسانی یا مقام واحدیت باشد که مقام جمع انسانی همان مقام واحدیت است. 🍃طهارت در حقیقت انسانیه این‌است که به هر اندازه در مقام جمعیت او فقر و فقدان پیش آمده و خلأیی ظاهر شده از آن دوری کند و مقام جمع خود را قوت دهد که در حقیقت با این کار مقام وحدت خود را قوت بخشیده است. زیرا توحد با تعلق سازگار نیست. 🌱انسان پس از قطع تعلق به امور شهوانی به مقام توحد محضه می‌رسد که یکپارچه در مقام تجمع تام به‌سر می‌برد. همانند این‌که حق‌متعال را برای اسماء و صفاتش مقام واحدیت است که در همان مقام تمام اسماءالله در یک حقیقت جمعند. و چون مسئله جمعیت با کثرت مطرح است احتمال دارد در این جمعیت فقدانی صورت گیرد و آن تجمع تام حاصل نشود. برخلاف مقام بالاتر از این مقام که مقام جمع‌الجمع است و در آن‌جا انسان باید آن جمع را هم جمع کند که به مقام احدیت برسد، که مرتبه‌ی جمعیت انسانی کمی از آن مرتبه تنزل یافته‌تر است‌. ☘دیگر این‌که برای تطهیر حقیقت خود به صورت آنچه که خداوند به او عطا فرموده تصرفی وارد نکند و همانند آیینه‌ی صافی که در آن حقایق تجلی یافته و تمثلات داشته حقایق را نشان دهد و خدشه‌ای در آن‌ها وارد نکند. برخلاف نفس غیرجامع که صورت حقایق گرفته شده‌ی خود را با کثراتی همچون قلب و عقل و خیال برمی‌گرداند و در آن‌ها تصرف می‌نماید. اما نفس تجمع‌یافته امانت‌دار محض است و هیچ‌گاه در صورت و حقیقت امانات الهی تغییری ایجاد نمی‌کند. او فقط متن واقع را نشان می‌دهد. (وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا) و لذا حقایق آن‌گونه که هست در او ظهور می‌کند که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم فرمود: 《اللهم ارنی الاشیاء کما هی.》یعنی خدایا! موجودات را آن‌گونه که هستند، به من بنمایان. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_381897131771823287.mp3
7.54M
جلسه 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 عالم به سرالقدر آرام است ، دلسوزی هم دارند اما این دلسوزی دلیل نمی شود تا دست تصرف در نظام هستی دراز کنند . چون می دانند این عمل خلاف ادب است و لذا در سکوت تام قرار می گیرند ؛ یعنی سکوت در تمامی مراتب . سکوت در مرتبه ی زبان ، هیچ نمی گویند . سکوت در مرتبه ی خیال ، ذهن خود را پراکنده نمی کنند . سکوت در مرتبه ی عقل ، به حقایق چون و چرایی ندارند . سکوت در مرتبه ی قلب ، " هو الاول و الآخر و الظاهر و الباطن " را احساس می کنند . ☘🍁☘🍁☘🍁 به طور کلی همه ی موجودات سه وجود کتبی و لفظی و عینی دارند که وحود عینی آن ها چهار قسم است : ۱- وجود مادی دارند که همان جسم طبیعی آنهاست . ۲- وجود مثالی در عالم مثال دارند . ۳- وجود عقلی در عالم عقل دارند . ۴- وجود الهی دارند که در اسماء و صفات الهی اند . « و إن من شیء الا عندنا خزائنه» ( حجر/۲۲) هر شیئی که می بینی نزد ما خزائنی دارد . 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
موجودات در هر موطنی حکمی دارند و لذا باید احکام هر نشئه را مطابق با همان مرتبه پیاده کرد. شما حق ندارید احکام نشئه عقل را در نشئه‌ی طبیعت پیاده کنید و دست تصرف در موجودات عالم دراز کنید. به عنوان مثال شما در مرتبه‌ی عقل فقط کلیات را می‌گیرید اما نمی‌توانید این کلیات را در مرتبه‌ی ماده مثلا با چشم ببینید چون کلیات اصلا با چشم دیده نمی‌شوند. در عین حال می‌فرمایید تمام این مراتب در جای خود حقند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 ✅وقتی انسان در مقام روح تقرب به خدا دارد ،این حال برایش پیش بیاد که نزدیک شده است ،همین میشود دوری برای اینکه احساس به او دست داده است آنسویی میشود، در این موقعیت انسان باید در سکوت تام باشد ،نه اقتضای وجود بگیرید نه عدم زیرا خدا داناتر است به احوال ما ✅عارف در مقام روح در توجه تام حق است و آن توجهی است که عارف حتـّی به توجه خود نیز توجهی نداشته و یکپارچه در حضور حق می باشد. زیرا همین که انسان فکر کند که در حضور است به نحوی برای خدا شریک قائل شده است.اصلا در فکر حضور افتادن به نحوی در شرک افتادن است البته نه آن شرکی که کفر آور باشد. در جلسات قبل معنای این شرک را به عرضتان رساندیم. گفتیم که طهارت در هر مرتبه از مراتب وجودی انسان نسبت به مرتبه ی بالاتر نجاست شمرده می شود و انسان برای ارتقای وجودی باید بیش از گذشته قوی شود و بالاتر بیاید. ✅ادب مع الله ایجاب می کند که بدون اذن و امر به تصرف در برنامه ای از برنامه های چرخ نظام تکوینی و حکمی از احکام کتاب تشریعی، دست تصرف به چیزی دراز نکند. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
💠مقام حضرت علي بن موسي الرضا مقام علم است و حضرت علامه حسن زاده آملي روحي فداه در آن تمثل و توجه عرفاني شان از طريق نوشيدن آب دهان مبارك حضرت امام ثامن الحجج حقيقت علم را چشيده اند . 💠ان شاء الله شما هم كه به محضر عرشي حضرت امام هشتم مشرف ميشويد ، علم طلب بفرماييد و بخواهيد كه حقيقت علم را به شما بچشانند . 💠زيرا اين بزرگوار فقط در مقام علم است كه ، خودشان معلَّم ميشوند ، 💠در حاليكه در امور ديگر براي رفع حاجات گونا گون عوام الناس واسطه دارند و وسائط فيضي كه در محضر ايشانند كارها را انجام ميدهند 💠گاه مقصود از علم ، علم فكري است كه انسان براي آن ، به مدرسه ، دانشگاه ويا حوزه مي روند ، پيش اساتيد زانو زده وحرف ميشنود و كتاب مطالعه مي كند و مينويسد ودر آن رشته ي علمي خاص به كمال مي رسد البته ضرورت وجود اين علم براي همگان كاملا آشكار است وكسي در اهميت و اعتبار اين چنين علمي شك و شبهه اي ندارد لذا نبايد علم فكري را تضعيف كرد ويا دست از مسير هاي علوم فكري برداشت ، 💠اما بايد دانست كه علم شهودي ، چيز ديگري است ، يافتن و شدن چيز ديگري است . ما بايد اين علم شهودي را از جناب امام هشتم طلب نماييم . علم شهودي ونه علم فكري در پيشگاه حضرت امام ملك و ملكوت ، امام ظاهر و باطن بايد مطلوب ما باشد و اين علم شهودي به حضور و مراقبت تعلق دارد . 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌