eitaa logo
مغنی و بلاغت - تدریس 99 راسل
190 دنبال‌کننده
87 عکس
64 ویدیو
72 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پیام آیت‌الله‌العظمی مظاهری در آستانه نیمه شعبان؛ ❇️ همه مردم در شب نیمه شعبان به امام عصر(عج) متوسل شوند شب نیمۀ شعبان یکی از برترین شب‌ها در دورۀ سال و نظیر لیلة‌القدر است و همگی باید در این شب با توسل به امام عصر(عج) دفع بلای جهانی کرونا را از خداوند طلب کنیم. hawzahnews.com/news/894667
📩 پیام‌ها و رهنمودهای مراجع تقلید و علما به احیای شب نیمه شعبان و دعا برای رفع کرونا به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از مراجع عظام تقلید در پیامها و بیانات جداگانه رهنمودهایی راجع به نیمه شعبان و فرا رسیدن ولادت با سعادت قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعا برای رفع گرفتاری ها به خصوص ویروس منحوس کرونا داشته اند که تقدیم می شود:👇👇 https://hawzahnews.com/news/894778 ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
📩 پیام‌ها و رهنمودهای مراجع تقلید و علما به احیای شب نیمه شعبان و دعا برای رفع کرونا به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از مراجع عظام تقلید در پیامها و بیانات جداگانه رهنمودهایی راجع به نیمه شعبان و فرا رسیدن ولادت با سعادت قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعا برای رفع گرفتاری ها به خصوص ویروس منحوس کرونا داشته اند که تقدیم می شود:👇👇 https://hawzahnews.com/news/894778 ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فرهنگ و تمدن غربی در کرونا محصول تربیت غلط خود را نشان داد 🔺 گزیده سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) 💻 @Khamenei_ir
🔰طرح 🌷 و 🌷 "پویش " 🔻به لطف الهی مقدماتی فراهم شده تا به یاری خداوند متعال و همدلی و کمک مومنین و خیرین گرامی طرح توزیع 110 هزار غذای تبرکی جهت سحرهای ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان مومن و روزه دار ، به همراه برنامه هیات مجازی در طول شبهای ماه مبارک رمضان صورت پذیرد. ✅ سعی کنیم عزیزان و آشنایان را به سهمی در این عمل خداپسندانه شرکت دهیم. 🤲خدایا بر ما منت گذار و برسان صاحب کار را.... 🔽 خیرین و مومنین گرامی میتوانند ضمن تحویل نذورات غیر نقدی به مدرسه علمیه معصومیه(بلوار امین،بین جمهوری و گلستان)، نذورات نقدی خود را به شماره کارت 6273811123329515 واریز نمایند. معاونت فرهنگی مدرسه علمیه معصومیه قم @tahzibmm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنان در مورد دیروز و امروز و دانشگاه در ایران! پ.ن: اونوقت خودی‌ها رو ببینید که چه انتقادات و حمله‌هایی به این حوزه و دانشگاه می‌کنند؟! 🌿 @jehadeomid
الابرصَ»: من از گل، پرنده می سازم و منم که بیمار لاعلاج را درمان می کنم؛ ولی همه این امور «باذن الله» است لذا حضرت عیسی علیه السلام برای خود استقلال نمی شمارد کما اینکه در این دعای شریف نیز سخن از استقلال رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام در کنار خدای متعال نیست.
به ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ باسمه تعالی در سایت زیر https://plus.irna.ir/news/83746275 ادعا شده که اخیراً آقای در یک فایل صوتی، مطالبی درباره دعای [ و برح الخفاء ... یا محمّد یا علی ... اکفیانی فانکما کافیان ...] گفته اند که خلاصه آن چنین است: 1. این دعا در منابع قرن هفتم به بعد وجود دارد و کتاب مرحوم [متوفای 610 قمری] اولین کتابی است که این دعا را نقل کرده است آن هم بدون ذکر سند. این دعا در منابع پیش از کتاب مزار وجود ندارد. 2. حجم زیادی از سیاهی دنیا و ناامیدی از اصلاح، در این دعا موجود است که به‌تدریج در ادبیات، نگرش و گفتار علما و نخبگان شیعه هم سرایت کرده است. در حالی که در ادعیه صحیح و ادبیات قرآن و روایات، این‌گونه اظهار عجز و سیاهی از شرایط وجود ندارند. آیا ما مجاز هستیم این‌گونه جهان را ببینیم و تفسیر کنیم؟ شر مطلق را دیدن و این همه خیرات و برکات در زندگی انسان‌ها را ندیدن و نفی کردن و ظلم و فساد را یکجا دیدن، جای سؤال و بحث دارد. 3. عبارت «یا محمد یا علی، یا علی یا محمد، اکفیانی فانکما کافیان وانصرانی فانکما ناصران» با ادب توحیدی که از قرآن آموخته‌ایم، سازگار نیست و نوعی استقلال را به ذهن متبادر می‌کند. در این عبارات‌، ما به شکل مطلق امورمان را در کف امام می‌بینیم و توقع داریم که امام مشکلمان را حل کند. آیا این‌گونه و به شکل مطلق از امام تقاضا کردن با ادبیات متعارف ادعیه ما سازگار است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ به صوت ایشان دسترسی نیافتم. ولی فارغ از اینکه این سخنان به ایشان مستند باشد یا نه، پاسخ مطالب سه گانه فوق به صورت می تواند به این شرح باشد: 1. بر خلاف آنچه ادعا شده که این دعا در کتب قبل از مرحوم نیامده است باید گفت که این دعا با اختلاف اندکی در تعابیر، در کتاب اثر مرحوم [متوفای 548] صاحب تفسیر مجمع البیان آمده است. مرحوم علامه در ، 53، 275 از این کتاب نقل کرده اند که حاکی از آن است که این کتاب را در اختیار داشته اند ولی امروزه این کتاب به ما نرسیده است[که با وجود آن در بحار، نیازی به اصل آن کتاب نیست]. 2. مرحوم امین الاسلام طبرسی کسی است که مرحوم در مستقیماً از ایشان حدیث نقل می کنند اگرچه حدیث ایشان دارای نباشد چراکه طبرسی ره ملقب بوده است به ، یعنی در امانت و وثاقت او تردیدی نیست. 3. بسیاری از کتب حدیث در گذشته بوده است که به دست ما نرسیده است ولی در دست بزرگان ما بوده و از آنها نقل حدیث شده است و امروزه اعتبار آن احادیث، به اعتبار همان بزرگانی است که آن را نقل کرده اند چراکه در دقت علمی و وثاقت آنها شکی نیست. به عنوان مثال همین دعای توسط بزرگان ذیل، نقل شده است(بدون اینکه گفته باشند که از نقل کرده اند): - مرحوم (متوفای 664) در ، 280 - مرحوم (متوفای 786) در ، 210 - مرحوم (متوفای 905) در ، 176 - محدث خبیر مرحوم در 4. در سال های گذشته متأسفانه این اصطلاح که فلان حدیث یا دعا ندارد، بضعاً بر برخی السنه، جاری شده و مع الاسف از سوی عوام الناس هم تصور شده که تنها راه اطمینان به صدور یک متن از معصوم، داشتن است! با آنکه همانطور که ذکر شد، همین که این از سوی بزرگانی که ذکر شد، به ما رسیده باشد، برای اطمینان به آن کفایت می کند. 5. مضامین این دعا، سیاه نمایی ندارد بلکه حقیقت آن است که وقتی که خورشید، پشت ابرهای ظلمانی باشد، روزگار دنیا سیاه است. در دعاهای دیگر از جمله که در شبهای ماه رمضان خوانده می شود و منابع متقدم مهمی آن را نقل کرده اند(مثل مرحوم در ، 2، 514 و مرحوم در تهذیب، 3، 111) با اختلاف کمی در تعابیر آمده است: «... اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا اللَّهُمَّ فَافْرُجْ ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْكَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ رَبَّ الْعَالَمِين‏ ...». آیا اینگونه ادعیه هم است؟! یا واقع بینی؟ 5. در صدر این دعا سخن از است که عین است و در پایان آن هم سخن از است که باز است، لذا اینکه گفته شود که و ، تصور استقلال معصومین علیهم السلام را در پی دارد، سخنی بس شگفت است! در آیه 49 آل عمران سخن حضرت عیسی علیه السلام نقل شده که فرمود: «أنّی اَخلُقُ لکُم ... و اُبرِئُ الاکمَهَ و
یکبار که در مشغول زیارت بودم، یکی از مسئولین آنجا که وظیفه شبهه پراکنی و مجادله با زائران شیعه را به عهده داشت، مفاتیح الجنان را به دست گرفت و این فراز از دعای را با صدای بلند خواند و گفت: شما شیعیان قطعاً مشرکید: «یا محمّدُ یا علیّ یا علیُّ یا محمّد اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران» می گفت: تنها کسی که کافی و ناصر است خداست! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ بعد از زیارت، علاقمند بودم که پاسخ قرآن کریم را به این یاوه سرایی ها بدانم. بعدها در تفسیر سوره انفال، این پاسخ آمد: آیه 62 انفال: فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنينَ آیه 64 انفال: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ در آیه 62 انفال سخن از این است که تأیید و نصرت الهی توسط «خدا و مؤمنان» است؛ مراد آن است که «نصرت خدای متعال» به صورت بالذات است و نصرت به سبب مؤمنین به صورت بالعَرَض. در آیه 64 انفال هم سخن از این است که ای نبی خدا! همانا «خدا و مؤمنان» برای تو کافی هستند. در اینجا هم مراد این است که «کفایت خدای متعال» بالذات است و «کفایت مؤمنان» بالعَرَض. بنابراین منعی نیست که یک موحّد بگوید: «یا محمد یا علی اکفیانی و انصرانی» وقتی که «مؤمنان» کفایت کننده و ناصر رسول خدا هستند، آیا رسول خدا و نفس او یعنی امیر مؤمنان(رک: آیه مباهله یعنی 61 آل عمران) کافی و ناصر ما نیستند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی پویش با ما در توزیع ۱۱۰ هزار غذا میان نیازمندان در سی سحر ماه مبارک رمضان همراه شوید @talabegitaejtehad
🌹 بهترین هدایای قرآنی به شما🌹 نرم افزارهای قرآنی اندرویدی "پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن" را بصورت رایگان از بازار دانلود نمایید👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 قرآن سراج ترجمه قرآن بر اساس تفسیر المیزان(استاد صفوی) cafebazaar.ir/app/isca.quran.seraj ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 فرهنگ قرآن جامع ترین کلید راهیابی به بیش از ۷۰ هزار موضوع قرآنی در جهان اسلام به صورت الفبایی در ۳۳ جلد cafebazaar.ir/app/isca.ir.farhangQuran ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 دائره المعارف قرآن کریم اولین و بزرگترین دائره المعارف قرآن در جهان cafebazaar.ir/app/isca.ir.maarefQuran ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 پرسمان های قرآنی cafebazaar.ir/app/ir.isca.question 🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶 🆔 @MaarefQuran
سلام بر حضار گرامی بالاخص طلاب کلاس و (جواهر) با توجه به اوضاع پیش آمده و اینکه در ماه رمضان هم بعید است بتوانم تدریس کنم لذا حتما باقی مانده مباحث درسی را با کمک سایر اساتید معظم این دروس مطالعه و پیگیری بفرمایید و خود را به آزمون خردادماه برسانید. بابت همه کاستی ها از همه سروران عزیز عذرخواهم و طلب حلالیت می کنم. التماس دعا راسل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 سلام بر حضار عزیز طاعات و روزه داری هایتان قبول درگاه احدیت باشد ان شاء الله میلاد امام حسن مجتبی علیه آلاف التحیه و الثناء بر همه شیعیان و رهروان کرامت و عزت مبارکباد. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ امشب ۱۹ رمضان شمشیر را بر فرق عدالت زدند و آن را دو نیم کردند ... تا بتوانند با خیال آسوده بر همه بشریت بلکه بر همه جهان ها حتی بر جمادات و گیاهان ظلم کرده بلکه ظالمانه بتازند. آنچه امروز از امتلاء ظلم و جور، در همه عوالم شاهدیم جز با ظهور فرزند خلف امیر مومنان حجت بن الحسن -عجل الله فرجه- زدوده نخواهد شد. امشب برای فرج مولایمان فراوان دعا کنیم.
و «بنی امیّه» از نسل «بنی عبد مناف» نیستند بلکه «امیّه» فرزندخوانده «عبد شمس بن عبد مناف» بوده(با استفاده از نامه 17 نهج البلاغه). ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ قسمتی از نامه 17 نهج البلاغه: «... وَ أَمَّا قَوْلُكَ إِنَّا بَنُو عَبْدِ مَنَافٍ فَكَذَلِكَ نَحْنُ، وَ لَكِنْ: - لَيْسَ أُمَيَّةُ كَهَاشِمٍ - وَ لَا حَرْبٌ كَعَبْدِ الْمُطَّلِبِ - وَ لَا أَبُو سُفْيَانَ كَأَبِي طَالِبٍ ... - وَ لَا الصَّرِيحُ كَاللَّصِيق‏ ...». نکات: 1️⃣ نسَب امیر مؤمنان ع: ابن ابی طالب ابن عبد المطَّلب ابن هاشم ابن عبد مناف. نسب معاویه: ابن ابی سفیان ابن حرب ابن امیّه ابن عبد شمس ابن عبد مناف. 2️⃣ جریان نگارش نامه 17 نهج البلاغه چنین است که ابتدا معاویه نامه ای در خلال جنگ صفِّین به حضرتشان نوشته بود که یکی از جملات آن چنین است: «نحن بنو عبد مناف» و مرادش این بود که ما از یک پدر هستیم پس چرا باید با هم بجنگیم!(معاویه در مقام ضعف بود و نیاز به صلح داشت). 3️⃣ حضرتشان نامه 17 نهج البلاغه را در پاسخ به معاویه نگاشتند و نسبت به این جمله او جوابیه ای دادند که به اعتقاد نگارنده فهم دقیق آن مبتنی است بر شرح مرحوم -اعلی الله مقامه- ایشان در در شرح این عبارت می آورند که مراد حضرتشان از اینکه معاویه «لَصیق»(خود چسبانده) است این است که اساساً او از نسل عبد مناف نیست بلکه «امیّه» غلام رومیِ عبد شمس بوده که بعدا توسط او آزاد شد و «فرزندخوانده» او گشت. 🔷 عبارت ، ج31، ص543 چنین است: «قال صاحب الكامل البهائي‏: إنّ أميّة كان غلاما روميّا لعبد الشمس، فلمّا ألقاه كيسا فطنا أعتقه و تَبَنّاه؛ فقيل أميّة بن عبد الشمس، كما كانوا يقولونَ قبل‏َ نزولِ الآيةِ[أی الآیة 4 و 37 الاحزاب] زيدُ بنُ مُحمَّدٍ(ص)». [یعنی با آنکه «امیّة» فرزندخوانده بود ولی او را «ابن عبد شمس» می گفتند همانطور که به «زید» که فرزندخوانده رسول خدا ص بود «ابن محمّد ص» می گفتند ولی بعد از نزول آیه 4و37 احزاب از این کار دست کشیدند؛ ولی گویا بنی امیه از این کار دست نکشیدند و همچنان امیه را ابن عبد شمس خواندند تا نَسَبِ الصاقی و ساختگی خود به «عبد مناف» را حفظ کنند و همواره خود را عموزادگان رسول خدا ص جا بزنند]. 🔷 عبارت ، ج31، ص544 چنین است: «قال مؤلّف كتاب إلزام النواصب‏: أميّة لم‏ يكن‏ من‏ صلب‏ عبد شمس و إنّما هو من الروم‏ فاستلحقه عبد شمس فنسب إليه، فبنو أميّة كلّهم ليس من‏ صميم قريش، و إنّما هم يلحقون بهم، و يصدّق ذلك قَوْلُ‏ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ أَنَّ بَنِي أُمَيَّةَ لِصَاقٌ وَ لَيْسُوا صَحِيحِي النَّسَبِ إِلَى عَبْدِ مَنَافٍ، وَ لَمْ يَسْتَطِعْ مُعَاوِيَةُ إِنْكَارَ ذَلِكَ». 🔷 عبارت ، ج33، ص107 چنین است: «و قَد ذَكَرَ بعضُ علمائِنا في رسالةٍ في الإمامةِ أنَّ أميَّةَ لم يكُن مِن صُلبِ عبدِ شَمسٍ و إنَّما هو عَبدٌ مِنَ الرُّومِ فاستَلحَقَهُ عبدُ شَمس و نَسَبَه إلى نَفسِه؛ و كانتِ العَرَبُ في الجاهليَّةِ إذا كانَ لِأَحدِهم عَبدٌ و أرادَ أن يَنسِبَهُ إلى نَفسِه اَعتَقَه و زوَّجَه كريمةً مِنَ العَرَبِ فيَلحَقُ بِنَسَبِه ... فَبَنو أميَّةَ قاطبةً لَيسوا مِن قُرَيشٍ و إنَّما لحقوا و لَصَقوا بِهم». 4️⃣ با توجه به نکات فوق، به صدر مقاله بازگشته و پاسخ امیر مؤمنان علیه السلام را با دقت مطالعه کنید. در این صورت روشن می شود که چرا ایشان در بدو امر، هم خودشان و هم معاویه را «بنو عبد مناف» دانستند(فکذلک نحن). در واقع دستگاه تبلیغاتی بنی امیه طوری رفتار کرده بود که همه فکر می کردند که «امیه» همانا «ابن عبد شمس ابن عبد مناف» است حال آنکه «امیه بن عبد شمس» تعبیری مجازی است(درست مانند «زید بن محمد ص»). لذا حضرتشان در ابتدا فرمودند که «نحن بنو عبد مناف» ولی در ادامه با عبارت «و لا الصریحُ کاللصیق» اسناد حقیقی «ابن» برای امیّه را رد فرمودند. 5️⃣ از آنجا که همه مردم تفاوت های آباء امیر مؤمنان ع با آباء معاویه را در میزان فضائل می دانستند و این مورد امری پنهان نبود، لذا حضرتشان در پاسخ به معاویه از این امر محتوم استفاده فرمودند و میان آباء خود با آباء او مقایسه فرمودند، چراکه در مقام استدلال و مجادله، برای آنکه راه بر خصم بسته شود، قاعدتاً در بدو امر از مسلمات و امور محکم استفاده می شود و اموری که بر شاهدان مناظره، مخفی است را مؤخر می کنند.
6️⃣ همانطور که در بحث نسب معاویه گذشت میان «امیه» و «عبد مناف» واسطه ای به نام «عبد شمس» است ولی جالب است که در این نامه، هیچ نامی از عبد شمس نیست و به جای آنکه حضرتشان «هاشم بن عبد مناف» را با «عبد شمس بن عبد مناف» مقایسه کنند فرمودند: لیس امیّةُ کهاشم. ظاهر آن است که در این نحوه مقایسه نیز همان نکته مذکور نهفته است که اساساً چون نسَب معاویه به «عبد شمس» نمی رسد بلکه به «امیه» رومی می رسد، لذا حضرتشان اساساً نامی از عبد شمس نبردند و این هم از ظرافت های دقیق و مهم این نامه است. و الحمد لله رب العالمین ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
سلام دوستان دیروز ساعت ۱۰:۳۰ لایو دکتر رفیعی بود با آقامیری من فقط ساعت اول از مجموع سه ساعت را با دقت نگاه کردم همین مقدارش درس های زیادی داشت که فقط برخی را می گویم: ۱. اولا لزوم تهذیب نفس اگر طلبه در این زمینه فکری نکند عاقبتش همین می شود که برای "دیده شدن" هر حرفی خواهد زد و هر کاری خواهد کرد. مطرح شدن خود را در این می بیند که با مسلمات و قطعیات دین و قرآن مبارزه کند. ۲. خوب درس بخوانیم "بی سوادی" بزرگ ترین درد امروز حوزات است دیشب بعد از دیدن این یک ساعت لایو متن زیر را با غصه فراوان نوشتم👇
ساعت اول لایو دکتر رفیعی با آقامیری را دیدم ... آقامیری مصداق بارز موجود قالتاق و طلبه بی سواد است ... ۱. خود را آخوند شیعه معرفی کرد(ما سه تا آخوند هستیم که اینجا نشسته ایم ...) با اینکه خلع لباس شده ۲. گفت در امتحان منطق قبل اینکه چیزی بنویسد استاد به او ۲۰ داده! ۳. خود را کاملا متصل به حضرت امام کرد و طوری وانمود کرد که حرفهای او تکمیل تفسیر سوره حمد حضرت امام است! ۴. خودش یک دو جمله از دعای ابوحمزه خواند و همه دین و جهنم و خلود را با آن تفسیر کرد؛ ولی به همه و به دکتر اشکال می کرد که همه قرآن و دین را باید با هم دید و به اشکالات دکتر که مبتنی بر آیات بود هیچ جوابی نمی داد! ۵. آیه سوره هود را چه شیرین خواند که : "ما دامت السماواتِ(بالجرّ) ... الا ما شاء ربِّک(بالجر) ظاهرا مرفوعات را مجرور می داند! ۶. از همه جالب تر عبارتی بود که چند بار تکرار کرد: "ادعیه موثوره" ! (به جای ماثوره) ۷. هرچه دکتر می گفت: در آیه سوره مومنون است که : " رب ارجعون لعلی اعمل صالحا" پس برزخ و قیامت ظرف عمل نیست هیچ جوابی نداشت و فقط به عقل ناقص خود تکیه می کرد و ادعاهای پوچ ... خدا مرا ببخشد که یک ساعت معطل اراجیف گویی این بدبخت شدم ... البته مجبورم کردند ... خدا عاقبتمان را به خیر کند
مغنی و بلاغت - تدریس 99 راسل
ساعت اول لایو دکتر رفیعی با آقامیری را دیدم ... آقامیری مصداق بارز موجود قالتاق و طلبه بی سواد است
آیه ۵۶ سوره مبارکه غافر: إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّه بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ إِنْ فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَا هُمْ بِبَالِغِيهِ ۚ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ ۖ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ کسانى که در آيات خدا ـ بى آن که برهانى برايشان آمده باشد ـ به جدال مى پردازند ، در پىِ يافتن حق نيستند؛ و در سينه هايشان جز خود بزرگ بينى نيست . آنان با اين جدال هرگز به مرادشان نمى رسند; پس تو از آنان به خدا پناه ببر ، که او شنونده دعاى بندگان و بينا به حال آنان است. «نرم افزار قرآنی سراج» ترجمه قرآن استاد صفوی بر اساس تفسیر گرانسنگ المیزان
امشب به لطف خدا و با همت و لطف دوستان منتشر شد: دانلود صوت تدریس ارائه: روح الله تابستان ۹۸ سایت طلبگی تا اجتهاد👇 http://tt-ej.ir/post/699
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ شهادت حضرت امام محمد بن علی باقر العلوم علیه آلاف التحیه و الثنا بر همه عاشقان ولایت و دوستداران علم حقیقی تعزیت باد ... و همچنان بر خاک تفتیده بقیع می گرییم ... ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 عید سعید قربان و آغاز دهه دهه بر همه آزادگان و طالبان حق بر همه آنها که با ندای عقل و فطرت خود ولایت مولی الموحدین امیر المومنین علی بن ابی طالب سلام الله علیهما را عاشقانه پذیرفته اند مبارک🌺مبارک🌸مبارک🌼 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀