eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ □●‌ ...●□ (ره) : □●چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد، ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید، مثل این سربازهائی که در مرزها کشته می شوند بمیرید. □● صحیفه نور،جلد ۱۵،صفحه ۳۲●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
●ای رفیق بکوش تا به ولایت اولیاء الهی دست یابی ●که اولیاء الله چون ریشه ایی دارند که خداست ●تو را به سوی او می برند وتنها راه رسیدن به توحید همان راه ولایت است ☑️که ولایت بر محور توحید است □●استاد صمدی آملی●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○استاد علی صفایی حائری○□ ⃣ □○انتظار مى‌تواند در نابسامانى‌ها ، در ظلم و جنگ ، در جهل و خدعه و در فقر و مسكنت ، ريشه داشته باشد. □○آدمى مى‌تواند امن و صلح و عدل و قسط‌ و آگاهى و حكمت و بى‌نيازى و غنا و آرامش و قرار قلبى را توقع داشته باشد و اگر در واقعيت موفق نشد به رؤيا، به تخيّل، به هنر، دل ببندد و يا در راه تحقق اين‌ها قدم بردارد و كار كند و آماده شود كه انتظار درست، زمينه سازى مناسب است. □○چه موفقيت تحقق بيابد و يا شكست روى بنمايد و يا درگيرى ادامه يابد كه انتظارِ به معناى آمادگى و تهيّؤ، ملازم با پيروزى و موفقيت نيست. اين نابسامانى‌ها يكى از اساسى‌ترين ريشه‌هاى انتظار عمومى است و عموم مردم بيشتر با اين نابسامانى‌ها تحريك مى‌شوند و سر بر مى‌دارند. □○تو می آیی ص۱۴○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○بیان آیات (۳و۴) سوره توحید○□ □لم یلد و لم یولد3⃣ □ولم یکن له کفوا احد4⃣ □و اين معناى از #كفو بو
□○بیان آیات (۳و۴) سوره توحید○□ □لم یلد و لم یولد3⃣ ولم یکن له کفوا احد4⃣ □اما اينكه نشدن چيزى از خدا فرع صمديت او است، اين است كه ولادت كه خود نوعى و قسمت است به هر معنايى كه تفسير شود، بدون تصور ندارد، كسى كه مى زايد و چيزى از او مى شود بايد خودش داراى باشد، و چيزى كه جزء دارد به جزء است، چون بديهى است موجود از چند چيز وقتى آن موجود است كه آن چند جزء را داشته باشد، و خداى سبحان است هر محتاجى در حاجتش به او منتهى مى گردد، و چنين كسى در او تصور ندارد.(۲) @mohamad_hosein_tabatabaei
■یکی از مواردی که بخصوص در اعمال حج از سوی وهابیان به وفور دیده می‌شود برخورد آنان با زیارت ائمه علیهم السّلام است، عقیده آنان در این رابطه چیست؟ ■وهابی‌ها رفتار ظاهری را ملاک عمل دانسته و برای نیّت اعتباری قائل نیستند. درحالیکه عمل عبادی بدون نیّتِ عبادت، عبادت تلقی نمی‌شود، چنانکه اگر عده‌ای توریست به دور کعبه برای دیدن این بنا بچرخند عمل عبادی انجام نداده‌اند. در رابطه با سجده بر مهر نیز می‌توان موارد مشابهی آورد، ■اولاً سجده کردن «بر» چیزی مثل مهر یا سجده کردن «برای» آن چیز متفاوت است. ■ثانیاً در قرآن خداوند به فرشتگان می‌فرماید: برای آدم سجده کنید. آیا ملائک که برای آدم سجده کردند شرک ورزیده و خدا آنها را امر به شرک فرمود؟! ■یقیناً ملائک در سجده برای آدم قصدشان عبادت آدم نبوده، بلکه اطاعت از خدای متعال بوده است. لذا سجده بر همه چیز اعم از مهر (خاک) یا قالی و موکت یا هر چیز دیگری که وهابی‌ها سجده بر آن را جایز می‌دانند، عمل شرک آلودی نیست. البته سجده کردن برای غیر خدا در دین مبین اسلام حرام است و افعال حرام نظیر خوردن شراب، قتل نفس و... اگرچه گناه بزرگ محسوب می‌شود، اما فاعل به آن با وجود گناهکار بودن، مشرک نمی‌شود. بنا براین شیعه که بر خاک و نه برای خاک سجده می‌کند را به هیچ وجه نمی‌توان مشرک تلقی کرد.... ☑️خدای وهابیون، خدای مجسّم است ■●گفتگو با استاد مهدی طیّب «روزنامه همشهری - سال ۱۳۸۸»●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□انحطاط هنگامی شروع می شود که فکر در رسوم و عادت ها اسیر می گردد، وابستگی های فکری خطرناک تر از وابستگی های دنیوی هستند، زیرا وابستگی های فکری، باب گفتگو را می بندد. □دکتر ابراهیمی دینانی□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○انسان را قابليت و لياقتى است كه اگر نهال وجودش را به دست مربيان كامل و مكمل بسپارد، □○و دستورالعمل باغبان دين و نهال پرور و انسان ساز را در متن وجود و شؤون زندگيش پياده كند. □○آنچنان عروج وجودى و اشتداد روحى پيدا مى كند كه اگر در مقام تمثيل بخواهيم حقيقت آن را بازگو كنيم و نمايش دهيم، شجره طوبى الهى مى شود كه اصلها ثابت و فرعها فى السماء تؤتى اءكلها كل حين باذن ربها. □استاد صمدی آملى□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○بیان آیات (۳و۴) سوره توحید○□ □لم یلد و لم یولد3⃣ ولم یکن له کفوا احد4⃣ □اما اينكه #متولد نشدن چ
□بیان آیات (۴) سوره توحید□ □و لم یکن له کفوا احد4⃣ □و اما اينكه نداشتنش متفرع بر او است، اين است كه كفو چه اينكه كفو در خداى تعالى فرض شود و چه كفو در او، وقتى تصور دارد كه كفو در عملى كه در آن عمل كفو شده در ذات خود و نياز از خداى تعالى باشد، و گفتيم كه خداى تعالى است و صمد هم هست، يعنى همان كفو فرضى در آن عمل كه كفو فرض شده او است و بى نياز از او نيست، پس كفو هم نيست.(۱) @mohamad_hosein_tabatabaei
□●عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی●□ □●اعمال مؤمن مال امام است، صفات مؤمن مال پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم است و ذات مؤمن مال خداست. □●مؤمن ذاتش صدا میزند: لا اِلهَ‌‌ اِلاَّ الله، اخلاقش صدا میزند: مُحَمَّدٌ رَسولُ‌ الله و افعالش صدا میزند: عَلیٌّ‌ وَلىُّ‌ الله □●متّقین در برابر نفس و شیطان و دنیا مثل شتر هیجده ماههاند که نه سواری میدهند و نه بار میکشند و نه شیر میدهند. □●اهل ولایت و اهل بهشت بااشتها میخورند. اشتها نامحدود است (اُکُلُها دائِمٌ: خوردنیهایش دائمی است. ما تَشتَهیهِ الانفُسُ: هر چه نفسها اشتها نمایند)؛ امّا اهل دنیا با گرسنگی میخورند، کمی که خوردند، سیر میشوند و کمی که از سیری آنها گذشت، دوباره گرسنه میشوند. سیری و گرسنگی مال بدن است و اشتها مال روح است. در بهشت بااشتها میخورند و میآشامند. □●مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□علامه حسن زاده آملی□ □مگذارید حسرت اوقات گذشته زندگانی گریبان گیرتان شود. ☑️از لحظه لحظه عمرتان جرعه جرعه معرفت بجویید و بنوشید. #یاعلی @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei