eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□طبق احادیث شهر #قم حرم اهل بیت است. در #حدیث است که خداوند حرمی دارد و آن مکه است، رسول خدا صلی ال
□○حاج محمد اسماعيل دولابی○□ □قم خوب جایی است. من هیچوقت از قم سیر نشدم. همیشه وقتی از خارج میشوم، یک نگاهی به پشت سرم دارم. این سرزمین همه اش حرم است؛ سرزمین امن و امنیّت است. □مردم آن قانع هستند و آرامش دارند. من در قم تجّاری را ندیدم که خیلی مال داشته باشند و حریص باشند. همه ی اینها به خاطر زمین آن است. قُم حَرَمُنا اَهلَ البَیتِ: قم حرم ما اهل بیت است. □○مصباح_الهدی ص٤٦٧○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
■قبر مطهر حضرت معصومه نائب مناب و جایگزین مرقد مطهر فاطمۀ زهرا سلام الله علیها است، لذا توصیه شده مشتاقان زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها به حرم نورانی حضرت معصومه بروند. ■وقتی وارد حرم می شوید چشمانتان را ببندید و به نیت حرم حضرت زهرا سلام الله علیها سلام به خود آن حضرت سلام دهید... «السّلام علیکِ یا فاطمة الزّهراء» ان شاالله خدا عنایت کند به برکت حضرت معصومه گوش دل ها باز شود و در حرم ببینیم که خود حضرت زهرا سلام الله علیها جواب سلام را می دهند. ■استاد مهدی طيب @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فردا اول ذی القعده است چون همیشه در دعاهاتون حقیر رو هم یادکنید یاعلی✋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیه 243 ، سوره بقره قسمت سوم1⃣ ● رد گفتار اين مفسر و اين گفتار بطورى كه ملاحظه مى كنيد زمانى قاب
آیه 243 ، سوره بقره قسمت سوم2⃣ ● رد گفتار اين مفسر مترجم : (و مانند تمامى آياتى كه به اتفاق شيعه و سنى در فضائل امير المؤمنين و جايگاه آن جناب از قبيل ليلة المبيت و غدير خم و خيبر و نذر و صدقه انگشتر و تطهير و امثال آن نازل شده ، كه در هيچ يك از آنها نام آن جناب نيامده است ). و رابعا اينكه گفت : اگر آيه را حمل بر تمثيل نكنيم ارتباطش با آيات بعد از نظر معنا درست نمى شود صحيح نيست ، براى اينكه خواننده خوب مى داند كه وقتى همه مى دانيم آيات قرآن تكه تكه و به تدريج نازل شده ديگر احتياج نداريم كه با زحمت و با چسب هاى نچسب بين آنها ارتباط برقرار كنيم ، بله بعضى از آيات قرآن هست كه به يكديگر مربوطند، و ارتباطشان روشن است ، كه شأن كلام بليغ هم همين است . پس حق مطلب اين شد، كه ظاهر آيه مورد بحث مى رساند كه در مقام بيان يك سرگذشت است ، و اى كاش از اين مفسر مى پرسيديم اين چه بلاغتى است كه گوينده اى كلامى بگويد كه ظهور در قصه و واقعه اى دارد ولى منظور خود گوينده آن معناى ظاهرى نباشد، بلكه يك معناى خيالى و خالى از حقيقتى باشد كه به عنوان تمثيل در قالب يك قصه ريخته باشد؟. علاوه بر اينكه شيوه و روال قرآن كريم همواره بر اين است كه مثال را طورى بزند تا از غير مثال مشخص باشد، همچنان كه مى بينيم در موارد مثل تعبيرات زير را مى آورد: ((مثل الذين حملوا)) ((مثلهم كمثل الذى )) ((انما مثل الحيوة الدنيا)) و تعبيرات ديگرى نظير اينها، كه در همه آنها كلمه مثل را مى آورد، تا از قصه مشخص باشد. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□ #ولادت با سعادت حضرت #معصومه سلام‌الله‌علیها و آغاز #دهه_کرامت مبارک باد!□ □○حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره○□ □حضرت رضا و حضرت معصومه علیهماالسّلام با هم اتحاد و اتصال دارند، بلکه همه نور واحدند؛ لذا انسان به هرکدام که متوسل شود، از دیگری جواب می‌گیرد. □در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۷۳□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□بحث روایتی سوره نصر□ □رسول خدا(صلی الله علیه وآله) به عمويش فرمود فعلا برو او را داديم، فردا صبح او را نزد من آر. عباس مى گويد: صبح زود از هر كس ديگر او را نزد رسول خدا (ص) بردم، همينكه او را ديد فرمود: واى بر تو اى اباسفيان آيا هنوز آن نشده كه بفهمى جز الله نيست؟ عرضه داشت: پدر و مادرم فداى تو كه چقدر ، و چقدر كريم و رحيم و حليمى، به خدا قسم اگر مى دادم كه با خداى تعالى خداى ديگرى باشد، بايد آن خدا در جنگ و روز ياريم مى كرد. رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: واى بر تو اى اباسفيان آيا وقت آن نشده كه بفهمى من خداى تعالى هستم ؟ عرضه داشت: پدر و مادرم فدايت شود، در اين مساله هنوز در دلم است. مى گويد: به او گفتم واى بر تو شهادت بده به حق قبل از اينكه گردنت را بزنند. ابوسفيان شهادت داد.(۱) @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بحث روایتی سوره نصر□ #تفسیرالمیزان □رسول خدا(صلی الله علیه وآله) به عمويش #عباس فرمود فعلا برو او
□بحث روایتی سوره نصر□ □در اين هنگام رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: اى عباس و او را در دره نگه دار، تا لشكر خدا از روى او بگذرد، و او قدرت خداى تعالى را ، من او را نزديك كوه، نقطه دره نگه داشتم، لشكريان اسلام قبيله رد مى شدند و او مى پرسيد: اينها كيانند؟ و من پاسخ مى دادم، و مى گفتم مثلا اين قبيله است، اين است، اين فلان است، تا در آخر خود رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) در كتيبه از و عبور كرد، در حالى كه نفرات كتيبه آنچنان آهن شده بودند كه جز چشم از ايشان پيدا نبود، ابوسفيان پرسيد اينها كيانند: اى اباالفضل؟ گفتم اين رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) است كه با مهاجرين و انصار در است. ابوسفيان گفت: اى اباالفضل برادرزاده ات عظيم شده، گفتم واى بر تو سلطنت و پادشاهى نيست. بلكه است، گفت: بله حالا كه چنين است.(۲) @mohamad_hosein_tabatabaei
□●اول ذی القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها●□ □●اعمالی که باعث ورود در است يکسان نيست؛ بعضی از عملهای خير باعث ميیشود انسان به بهشت راه پيدا کند و بعضی از اعمال خير سبب می‌شود که بهشت در اختيار اوقرار بگیرد، نه او در اختيار بهشت، □●لذا سرّ اينکه وجود مبارک امام هشتم و امام نهم(سلام الله عليهما (فرمودند، هر کس کريمهٴ اهل‌بيت فاطمهٴ معصومه (سلام الله عليها) را زيارت کند بهشت برای او است، بدین خاطر است که او اهل ولايت است، اگر کسی پيوند ولايی با دودمان عصمت و طهارت داشته باشد، می‌کوشد که رايحهٴ ولايت و طعم ولايت در هستی او پديد آيد و خود جزء اوليای الهی بشود، اگر کسی جزء اوليای خدا و «وليّ‌الله» شد، در آن صورت بهشت مشتاق او است.(۱) سلام الله علیها @mohamad_hosein_tabatabaei