■●باید سعی شود تا از راه رسیده ها و دین به دنیافروشان، چهره کفرزدایی و فقرستیزی روشن انقلاب ما را خدشه دار نکنند.
■●صحیفه امام،ج۲۰،ص۳۳۳
#امام_خمینی●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
۱۹ خرداد ۱۳۹۸
□●استاد صمدی آملی
در خطبه نماز عید فطر ۹۸/۳/۱۵●□
□●سعی کنید در اجتماع روحیه و طبع تولید را تقویت کنید.
#کاسب_حقیقی باشید که شرافت وجودی کاسب حقیقی به عَدّ و احصاء در نمیآید.
□●خداوند به نوح لقب نجیُّالله، به ابراهیم خلیلالله، به موسی کلیمالله و به عیسی روحالله را عنایت نمود اما وقتی به بالاترین نفس هستی و خاتم پیامبران رسید فرمود تو حبیبالله هستی.
□●آقای کاسب ! بفرما این تو و این وصول به مقام عرشی 《الکاسب حبیبالله》. کاسبی که اصول انسانی کسب را رعایت میکند همچون پیامبر خاتم(صلی الله علیه وآله) حبیب خدا میشود.
□●آقای کارگر تولیدکننده! بدان که خاتم رسولان و اول شخص نظام وجود دست مجاهد در میدان رزم، دست عالم در حین تحصیل، دست حاکم و سلطان را نبوسید اما دست کارگر، کشاورز و باغبان را بوسید.
□●انسان مومن روحیه تنبلی و طبع مصرفکنندگی را از خودش دور میکند.
@mohamad_hosein_tabatabaei
۱۹ خرداد ۱۳۹۸
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□●استاد صمدی آملی در خطبه نماز عید فطر ۹۸/۳/۱۵●□ □●سعی کنید در اجتماع روحیه و طبع تولید را تقویت کن
□اطلاعیه مهم□
□اللهم اهل الکبرباء و العظمه□
□برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیتالله صمدی آملی(حفظه الله)
□تاریخ ۹۸/۳/۱۵
□ساعت: ۷/۳۰ صبح
□مکان: آمل، بلوار شیخ فضل الله نوری، فجر۱۲، حسینیه کوثر
۱۹ خرداد ۱۳۹۸
🚩ورود مسلم بن عقیل به کوفه - پنجم ماه شوّال🚩
■مسلم بن عقیل به امر امام حسین علیه السّلام در پانزدهم ماه رمضان از مکّه حرکت کرد. خود امام حسین علیه السّلام تا روز هشتم ماه ذیالحجّه در مکّه ماندند. امام در پانزدهم ماه رمضان به مسلم بن عقیل ماموریت دادند که به کوفه برود
■او هم پانزدهم ماه رمضان از مکّه بیرون آمد و در پنجم ماه شوّال وارد کوفه شد که با آن استقبال عظیم مواجه شد و آن جمع عظیم به نمایندگی از امام حسین علیه السّلام با او بیعت کردند. امّا بعد که حکم ابن زیاد به فرمانداری کوفه رسید و خودش هم در کوفه مستقر شد، این مردم سست عهد و پیمان شکن که در طول تاریخ رویشان سیاه است، او را تنها گذاشتند....
■آن بزرگوار را چقدر غریبانه ترک کردند! تنهایش گذاشتند! به گونهای که هیچ کس نبود او را پناه دهد، حتی یک نفر. چقدر غریبانه در این شهر به شهادت رسید. تنها یک زن که از همۀ مردان عالم مردانگی بیشتری داشت به مسلم پناه داد.....
«استاد مهدی طیّب»
#مناسبات_ماه_شوال
@mohamad_hosein_tabatabaei
۱۹ خرداد ۱۳۹۸
○کافیست یک نظر چه نیازی به گفت و گوست
○از چشم تو علیک وَ از دل سلامِ ما
□○السَّلامُ عَلیک یا اَباعَبْدِالله○□
#علی_فرزانه_موحد
□؏شق معنایینَدارد جُز
حـ سـ یـ نـ □
@mohamad_hosein_tabatabaei
۱۹ خرداد ۱۳۹۸
آیات274-261 بقره قسمت چهارم
بخش پنجم
● نكته التفات از همه مسلمين به شخص پيامبر (صلی الله علیه وآله ) در آيه شريفه
و در اينكه فرمود: ((تعرفهم بسيماهم )) و نفرمود: ((تعرفونهم بسيماهم - شما مسلمانان ايشان را با سيمايشان مى شناسيد))، براى اين بود كه آبروى فقرا را حفظ نموده و راز آنان را بپوشاند، و پرده تعفف آنان را هتك نكرده باشد، چون معروف شدن فقرا نزد همه مردم نوعى خوارى و اظهار ذلت ايشان است ، به خلاف اينكه خطاب را تنها متوجه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) كند، و بفرمايد: ((تو ايشان را به سيمايشان مى شناسى )) براى اينكه آن جناب پيامبرى است كه به سوى فقرا و اغنيا و همه طبقات مبعوث شده ، نسبت به همه رئوف و مهربان است ، و به نظر ما براى او از حال فقرا گفتن نه كسر شأن ايشان است ، و نه آبروريزى از آنان ، و خدا داناتر است - نكته التفات از همه مسلمين به خطاب به شخص رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) اين است .
الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَلَهُم بِالَّيْلِ وَ النَّهَارِ...
دو كلمه ((سر)) و ((علانيه )) دو معناى متقابل بهم دارند، و اين دو كلمه حال از جمله : ((ينفقون )) است ، و تقدير كلام اين است كه : ((آنهائى كه اموال خود را در شب و روز انفاق مى كنند در حالى كه گاهى انفاق خود را پنهان داشته و گاهى آن را اظهار مى دارند...)) و اگر همه احوال انفاق را ذكر كرده براى اين بود كه بفهماند انفاق گران نسبت به عمل خود اهتمام دارند، و همواره و در شب و روز و خلوت و جلوت مى خواهند ثواب انفاق را دريابند، و حواسشان جمع اين است كه همواره رضاى خدا را به دست آورند، و لذا مى بينيم خداى سبحان در آخر اين آيات با زبان مهربانى و لطف به ايشان ، وعده اى نيكو داده و مى فرمايد: ((فلهم اجرهم عند ربهم ...))
#تفسیر_المیزان
#سوره_بقره
#علامه_طباطبایی_ره
🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸
🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹
🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺
▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
□○دوست داشتم بدانم وقتی تنهاست چه میکند؟ خواستم هر طور شده از خلوتش تصویر بگیرم. دوربین بسیار کوچکی را در آخرین قفسۀ کتابخانه، لای کتابها جا دادم و منتظر ماندم...
□○مثل همیشه سر وقت آمد. هنوز ننشسته بود، نگاهی به بالای قفسهها انداخت و پرسید: «آن بالا چیست؟»
دستوپایم را گم کردم. سریع دوربین را برداشتم و گفتم: «گوشی موبایلم را آنجا جا گذاشته بودم!»
□○دستپاچه شده بودم؛ گوشی موبایل، بالای قفسهها، لای کتابها!
برای علی آقا، پسر آقا، تعریف کردم، گفت: «چندین سال است که شبهای چهارشنبه، شورای استفتا تشکیل میشود؛ بارها خواستهام این جلسه را ضبط کنم، اما از ترس اینکه نکند دوربین مخفی را هم ببیند، نتوانستهام!»
□○(بر اساس خاطرۀ یکی از همراهان آقای بهجت قدس سره )
#این_بهشت، #آن_بهشت، ص٣٠○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
□○..شکار کردن معارف و حقايق بدون تصفيہ و تزکیہ و تجليہ و تخليہ و تحليہ ممکن نمی شود.
□○نيک بخت آنکہ کتاب وجود خود را مواظب باشد و کلمات هرزه در اين دفتر الهی ننويسد و اين صنعت و كارخانہ الہی را حفظ بنمايد تا درست حروف چيني شود و نقش بگيرد و درست معارف را کسب کند.
□○شرح اسفار اربعه | جلدسوم
علامہ حسن زاده ے آملی○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
□○*{فصل ۹: #شهدا در روز رستاخيز}*○□
□خداوند متعال درباره شهدا مىفرمايد:{«وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وُضِعَ}
□(۱). بنىاسرائيل، آيه ۱۳؛ و در روز قيامت براى او كتابى آشكار مىسازيم كه آن را باز (و ورق- ورق) مشاهده كند.
□(۲). تكوير، آيه ۱۰؛ و آن هنگام كه نامهها گشوده و پراكنده شود.
□(۳). بنىاسرائيل، آيه ۱۴؛ (امروز) كتاب (نامه عمل) خويش را بخوان كه خود تنها براى رسيدگى به حساب خويشكافى هستى.
□(۴). قيامت، آيه ۱۳؛ آن روز آدمى به هر نيك و بدى كه در مقدّم و مؤخّر عمر كرده آگاه خواهد شد.
□(۵). همان، آيه ۱۴؛ بلكه انسان به نفس خويش دانا و آگاه است.
ص: ۱۴۲}
{الْكِتابُ وَ جِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ» «۱» و به طور كلى در قرآن مجيد از چندين گروه به عنوان شهدا (گواهان) بر اعمال در روز قيامت، ياد شده است.
□○انسان از آغاز تا انجام (رساله انسان بعد از دنیا)○□
#علامه_طباطبایی
@mohamad_hosein_tabatabaei
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#شرح_دروس_معرفت_نفس □●عمده این است که بیابیم که هستیم؟ و بعد می بینیم ک حقیقتی هستیم بسیار عجیب! ه
#شرح_دروس_معرفت_نفس
□●مراد از بود، آن اصل وجود شیء است. و مراد از نُمود و نِمود، #آثار وجودی شیء است؛ که آنچه که در خارج هست، وجود است و نُمود وجود است و نیستی و عدم. نه وجود است و نه نمود وجود است.
□●به هرچه که اشاره می کنید، #هستی است. هرچه را کا نسبت به او اشاره می فرمایید، همه وجود هستند؛ همه هستی اند.
□●حالا یک چیز نشان بده و بگو این #عدم است. همانطور که « موجود » ها را نشان می دهی، حالا یک چیزی را هم اشاره بفرمایید بگویید این #هیچ است؛ آن، #معدوم است. نمی شود.
□●لذا در ظرف خارج،، یعنی در متن #نظام_هستی، چیزی به نام #نیستی نداریم.
□●این #ذهن است که نیستی و هیچ را اعتبار می کند. ذهن آن را درست می کند و می گوید این هست و آن نیست.
□●در متن خارج هرچه برویم وجود است.
□●ما در #خارج، و در متن کشور وجود، چیزی به نام #هیچی که از عالم و موجودات به در برویم و به یک چیزی برسیم که اسمش را هیچ بگذاریم؛ این معنا ندارد.
□●شرح دروس معرفت نفس
استاد صمدی آملی●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
□●عمل تو، از ريشهها سر بلند مىكند.
استاد علی صفایی حائری●□
□دختر خوبم! سقوط و انحطاط خيلى آسان و طبيعى است. جاذبهها تو را به سقوط مىخوانند، ولى بالا رفتن و از كشش جاذبه آزاد شدن، موتورهاى روشن مىخواهد. ببين! يك سنگ به اندازهاى بالا مىرود، كه نيرويى پشت آن باشد.با تمام شدن نيرو، سقوط و افتادن سنگ طبيعى است، ولى يك گياه كوچك را نگاه كن، كه چهطور از زير خاكها و سنگها سر بيرون مىآورد و حتّى آسفالتها و سيمانها را مىشكند و سر بلند مىنمايد. اگر تو به اندازهى اين گياه كوچك، ريشه داشته باشى، از زير خاك و سنگ و از زير عادت و غريزه و از زير حرفها و هوسها سر بيرون مىآورى و سربلند مىشوى.
□دخترم! مىدانى ريشهى آدم چيست؟ ريشهى تو، #فهم تو، #علاقهى تو و #انتخاب توست. عمل تو، از اين ريشهها سر بلند مىكند.
□● #نامه_های_بلوغ ص۱۶۲●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
۲۰ خرداد ۱۳۹۸