eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بحث روایتی سوره کوثر□ #تفسیرالمیزان □ #مؤلف: در بعضى از تواريخ آمده كه شماتت كننده #وليد بن مغيره
□بحث روایتی سوره کوثر□ □و در تفسير در ذيل آيه (انا اعطيناك الكوثر) آمده كه كوثر است در بهشت، كه خدا آن را به محمد (صلى اللّه عليه و آله و سلم) داده، تا عوض از پسرش باشد. □ : اين روايت علاوه بر اينكه است، يعنى سندش نشده، و علاوه بر اينكه است، يعنى تنها در آن آمده كه: (فرمود) و نكرده كه كدام يك از فرموده، با ساير روايات  است، و تفسير كوثر به نهرى در بهشت ندارد كه كوثر به معناى باشد، چون همانطور كه در خبر ابن جبير گذشت نهر بهشتى هم از خير كثير است.(۲) @mohamad_hosein_tabatabaei
□●..غرض از تصدیع ، تذکر به اربعین کلیمی است که از اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه است. خنک آنکه در این ایام جمع هر دو سفر کند و میقاتش در قربانگاه عاشقان یعنی منی بود. □●و دیگر از غسل توبه ی یکشنبه ذی القعده و خواندن چهار رکعت نماز بعد از آن چنان که در اعمال ماه ذی القعده مفاتیح مذکور است، غفلت نشود. □●همچنین از خواندن دو رکعت نماز بین مغرب و عشا در ده شب اول ذی الحجه تا دهم آن. □●عمده حضور است و حضور است و . □●مآثر آثار | جلد دوم_ص۴۸ علامه حسن زاده ی آملی●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی●□ □●بعد از نمازها با خدا صحبت کن. بگو خدایا تو غنی هستی و من فقیر، تو عزیز هستی و من ذلیل، تو مالک هستی و من مملوک و با خدا که صحبت کنی، نطقت باز میشود و با خلق هم خوب صحبت خواهی کرد. □●اگر دیدی نماز و عبادتت سیرت نمیکند، بعد از هر نماز بگو اَللّهُمَّ اهدِنى مِن عِندِکَ وَ اَفِض عَلَیَّ مِن فَضلِکَ وَ انشُر عَلَیَّ مِن رَحمَتِکَ وَ اَنزِل عَلَیَّ مِن بَرَکاتِکَ: خداوندا مرا از جانب خویش هدایت فرما و از فضل خویش بر من افاضه نما و از رحمت خود بر من بگستران و از برکات خویش بر من نازل فرما. □●مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
: ■●در انتخاب همسر، معيار و ميزان انتخاب، همان خصوصيات و نكته‌هايى است كه براى تو مهم است. زيبايى، صدا، اندام و حالت‌هايى كه براى تو مهم هستند، نمى‌توانى به آن بى‌اعتنا باشى، مگر آنكه از آن عبور كرده باشى و گذشته باشى. ■●منى كه حالتى خاص و چهره‌اى خاص در رؤياهايم نشسته، نمى‌توانم به ديگرى روى بياورم و با آن مأنوس باشم، هر چند همه‌ى خوبى‌ها را هم داشته باشد. پس تا هنگامى كه اسير هستى،به تقليد پرواز نكن و مطمئن باش كه بت‌هاى تو را هر چند كه به آن دست بيايى، مى‌شكنند و در اين دنيا برايت دلخوشى نمى‌گذارند. ■●در هر حال علاقه از دو طرف و ظرفيت و قدرت روحى و ظرافت برخوردها، مهم هستند. با اين خصوصيات، همسر تو جلوگير هدف تو نخواهد بود و درگيرى‌ها و برخوردها براى تو سازنده خواهد شد. ■●روابط متکامل زن و مرد، صفحه ۲۱●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات 252-244 بقره قسمت دوم بخش سوم3⃣ ● گفتارى در معناى ((سكينت )) آرامش روانى در سايه ايمان حيا
آیات 252-244 بقره قسمت دوم بخش سوم4⃣ ● گفتارى در معناى ((سكينت )) آرامش روانى در سايه ايمان وَ بَقِيَّةٌ مِّمَّا تَرَك ءَالُ مُوسى وَ ءَالُ هَرُونَ تحْمِلُهُ الْمَلَئكَةُ... ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 441 آل هر كس اهل بيت او است ، كه خود او را هم شامل مى شود، پس آل موسى و آل هارون عبارتست از خود موسى و هارون و اهل بيت آن دو، و جمله ((تحمله الملائكه )) حال از تابوت است ، و جمله : ((ان فى ذلك لايه لكم ان كنتم مؤمنين )) مانند سياق اول آيه دلالت دارد بر اينكه بنى اسرائيل از پيامبرشان پرسيده بودند كه نشانى صدق گفتار تو چيست ؟ و از كجا بدانيم اينكه مى گوئى : (خداى تعالى طالوت را ملك و فرمانده شما كرده ) راست است . فَلَمَّا فَصلَ طالُوت بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكم بِنَهَرٍ...إِلا قَلِيلاً مِّنْهُمْ كلمه فصل به معناى جدائى مكانى است ، همچنان كه در آيه : ((و لما فصلت العير)) به همين معنا است ، و چه بسا كه در معناى قطع يعنى ايجاد جدائى دو چيز استعمال شود مانند آيه و هو خير الفاصلين و بنابراين كلمه نامبرده هم متعدى استعمال مى شود (كه در آيه 58 سوره انعام ديديد)، و هم لازم (كه در آيه مورد بحث و آيه سوره يوسف ملاحظه كرديد). كلمه ((جند)) به معناى مجتمعى انبوه است ، چه از انسان و چه از هر چيز ديگر، و اگر لشگر را جند ناميده اند به خاطر همين است كه جمعيتى متراكم هستند و اگر در آيه مورد بحث ،کلمه را به صيغه جمع جنود آورده ، براى اين بوده كه بفهماند جمعيت بنى اسرائيل كثرت قابل ملاحظه اى داشتند، با اينكه به حكم جملات بعدى همين آيه ، مؤمنين واقعى آنان ، بعد از عبور از نهر اندك بودند، (و اين ملاكى دست مى دهد كه در سختيها هميشه پايدار مى مانند) و نظير اين نكته در آيه بعد هم كه مى فرمايد: ((و لما برزوا لجالوت و جنوده ))، از كلمه جنود استفاده مى شود. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□بنام خداوند رحمان و رحيم□ (اى رسول ما) آيا ديدى آن كس (وليد مغيره) را كه روز جزا را انكار كرد؟(۱) اين همان شخص (بى رحم) است كه يتيم را از در خود به قهر ميراند(۲) و كسى را بر اطعام فقير ترغيب نمیكند(۳) پس واى بر آن نمازگزاران(۴) كه دل از ياد خدا غافل دارند(۵) همانان كه (اگر طاعتى كنند) به ريا و خودنمايى كنند(۶) و ديگران را از ضروريات زندگى منع مى كنند(۷) @mohamad_hosein_tabatabaei
□بيان آيات سوره ماعون□ □اين سوره كسانى است كه خود را معرفى كرده اند ولى متخلق به اخلاق ، □از قبيل از نماز، و كردن در اعمال، و ، كه هيچ يك از اينها با ايمان به روز جزا ندارد. □اين سوره هم دارد باشد و هم . @mohamad_hosein_tabatabaei