eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
174 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#خطبه‌هاى_اميرالمؤمنین_عليه_السلام #خطبه_سوم 🔰#فراز_چهارم ✅امام (ع) در اين بخش از خطبه اشاره به
🔰 ✅چرا خلافت و بيعت را پذيرفتم‌؟! امام (ع) در اين فراز، دلايل پذيرش بيعت را به وضوح بيان مى‌كند و اهداف خود را از اين پذيرش در جمله‌هاى كوتاه و بسيار پر معنى شرح مى‌دهد و در ضمن روشن مى‌سازد كه اگر اين اهداف بزرگ نبود، كمترين ارزشى براى زمامدارى بر مردم قائل نبود. ✔️متن خطبه آگاه باشيد! به خدايى كه دانه را شكافته و انسان را آفريده، سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران و توده‌هاى مشتاق بيعت كننده و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود يار و ياور، نبود و نيز به خاطر عهد و پيمانى كه خداوند از دانشمندان و علماى (هر امّت) گرفته كه: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم سكوت نكنند!»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى‌افكندم (و رهايش مى‌نمودم) و آخرينش را به همان جام اوّلينش سيراب مى‌كردم و در آن هنگام در مى‌يافتيد كه ارزش اين دنياى شما (با همۀ زرق و برقش كه براى آن سر و دست مى‌شكنيد) در نظر من از آب بينى يك بُز كمتر است. @mola_amiralmomenin_as
🔰 ✅ويژگيهاى خطبۀ شقشقيّه(1) «خطبۀ شقشقيّه» با محتواى خاصّ‌ خود در ميان «خطبه‌هاى نهج البلاغه» كم نظير يا بى‌نظير است و اين نشان مى‌دهد كه «على» (ع) در شرايط‍‌ خاصّى آن را بيان فرموده، تا واقعيّتهاى مهم مربوط‍‌ به خلافت پيامبر اسلام (ص) به فراموشى سپرده نشود و براى ثبت در تاريخ هميشه بماند و صراحت فوق العاده‌اى كه «على» (ع) در اين خطبه به خرج داده است براى همين منظور است، زيرا نبايد واقعيّتها، فداى ملاحظات گوناگون شود و تعصّبها گرد و غبار فراموشى بر آن بپاشد. على (ع) در اين خطبه امور زير را روشن فرموده است: 1 - شايستگى اولويّت خود را نسبت به مسألۀ خلافت به وضوح بيان كرده، اين همان واقعيّتى است كه تقريبا همۀ محقّقان اسلامى و غير اسلامى در آن متّفقند، حتّى «معاويه» سرسخت‌ترين دشمن «على» (ع) به افضليت او اعتراف داشت. 2 - مظلوميّت آن حضرت على رغم اين همه شايستگيها 3 - اين سخن به خوبى نشان مى‌دهد كه انتخاب هيچ يكى از خلفاى سه گانه مدرك و منبع روشنى نداشته است، بعلاوه معيارهاى چندگانه‌اى بر آن حاكم بوده، در يك مورد فقط‍‌ انتخاب يك نفر و در مورد ديگر نيمى از يك شوراى شش نفرى و در مورد سوّم يك شوراى چند نفرى معيار بوده است! 4 - فاصله گرفتن تدريجى مردم در دوران خلفا، از تعليمات پيامبر اكرم (ص) و تشديد بحرانها با گذشت زمان، تا آنجا كه وقتى امام (ع) به خلافت رسيد به اندازه‌اى زمينه نامساعد بود كه بازگرداندن مردم به ارزشهاى زمان پيامبر (ص) ميسّر نشد. 5 - سرچشمۀ نابسامانيها و جنگهايى كه در عصر امام (ع) به وقوع پيوست، عشق به مال و مقام و زرق و برق دنيا بود كه به صورت يك طبيعت ثانوى براى جمعى از سران - مخصوصا در عصر خلافت «عثمان» - پيدا شده بود. 6 - طبيعى‌ترين و مردمى‌ترين بيعت همان چيزى بود كه در مورد خود امام (ع) واقع شد، ولى تحريكات منافقين و عدم تحمّل گروهى از سران جامعه نسبت به عدالت «على» (ع) موجب شكستن پيمان و بيعتها و برافراشتن پرچمهاى مخالفت شد. @mola_amiralmomenin_as
🔰 ✅ويژگيهاى خطبۀ شقشقيّه(2) 7 - امام (ع) هيچ گونه علاقه‌اى به خلافت ظاهرى نداشت و هرگز به آن به صورت يك هدف نمى‌نگريست، بلكه تنها به عنوان يك وسيله براى كوتاه كردن دست ظالمان از گريبان مظلومان و برقرارى نظم و عدالت خواهان آن بود. 8 - شورشهايى كه در زمان «عثمان» واقع شد و منتهى به قتل او گرديد، كاملا طبيعى بود و نتيجۀ اعمال و رفتار او و اطرافيانش از «بنى اميّه» بود زيرا «بنى اميّه» بر شهرهاى مهم اسلام به عنوان فرماندار و مانند آن مسلط‍‌ شدند، بيت المال در اختيار آنها قرار گرفت، بخششهاى عجيبى صورت گرفت و مردم از اين امور آگاه شدند و بذر شورش از نقاط‍‌ دوردستى همچون «مصر» و «بصره» و «كوفه» گرفته تا خود مدينه، پاشيده شد. 9 - جنگهاى سه گانه دوران خلافت «امير مؤمنان على» (ع) جنبۀ تحميلى داشت و هيچ يك از آنها از سوى «على» (ع) شروع نشد، بلكه همۀ آنها از سوى افراد فرصت‌طلب و جاه‌طلب يا افراد ناآگاه و خشك و جامد به وجود آمد. 10 - داستان «تنزيۀ صحابه» و عدالت همۀ اصحاب و ياران و معاصران پيامبر (ص) مطلبى است كه با هيچ يك از واقعيتهاى تاريخى سازگار نيست و اعتقاد به آن، موجب تضاد و تناقض آشكار است چرا كه آتش افروزان جنگ جمل دو نفر از صحابه بودند و آتش افروز جنگ صفّين نيز يك نفر از آنان بود و در ميان جنگ‌افروزان نهروان نيز گروهى از صحابه ديده مى‌شدند. همۀ آنها بر امام وقت كه از سوى قاطبۀ مردم و حتّى غالبا از سوى خود اين جنگ‌افروزان پذيرفته شده بود، شوريدند و شكاف در جامعۀ اسلامى به وجود آوردند و راه بغى و ستم را پيش گرفتند. ✔️چگونه مى‌توان گفت: هم «على» (ع) راه حق را پيمود و هم «طلحه» و «زبير» و «معاويه» و امثال آنان‌؟! و پناه بردن به مسألۀ اجتهاد در اين گونه موارد توجيه بسيار غير منطقى است كه به وسيلۀ آن هر گناه كبيره‌اى را مى‌توان توجيه نمود. @mola_amiralmomenin_as
✔️ ⬅️نامه در يك نگاه 📜به گفتۀ نصر بن مزاحم در كتاب صفين، روزى امام عليه السلام فرمود: فردا صبح شخصاً پا به ميدان مى‌گذارم و با اين گروه مى‌جنگم. اين سخن در ميان لشكر شام منتشر شد و آنها در وحشت عميقى فرو رفتند. در اين هنگام معاويه نامه‌اى براى امير مؤمنان على عليه السلام نوشت كه خلاصۀ مضمونش چنين است: «من گمان مى‌كنم اگر مى‌دانستى كار جنگ به اينجا مى‌رسد اقدام بر جنگ نمى‌كردى و از گذشته پشيمان مى‌شدى من از تو درخواست كرده‌ام كه حكومت شام را به من واگذارى به اين شرط‍‌ كه مستقل باشم نه با تو بيعت كنم و نه از تو اطاعت. اين را نپذيرفتى و الآن من شام را در اختيار دارم و باز همان خواسته را از تو مى‌كنم. ما همه از فرزندان عبد مناف هستيم، همواره عزيز و آزاد بوده‌ايم. هنگامى كه اين نامه به امام عليه السلام رسيد فرمود: راستى وضع معاويه و نامه‌اش هر دو عجيب است؛ سپس كاتب خود عبيداللّٰه بن ابى‌رافع را فرا خواند و دستور داد نامۀ مورد بحث را براى معاويه بنويسند و به سخنان نارواى او پاسخ گويند. 🔰بدهكارانى در چهرۀ طلبكار اين نامه پاسخى است به نامه‌اى كه معاويه خدمت آن حضرت نوشته و سخنانى طلب‌كارانه در آن آورده است. معاويه قاعدتا دستور مى‌داد اينگونه نامه‌ها را بر فراز منابر يا در برابر لشكر بخوانند تا خود را از گناه بزرگى كه مرتكب شده تبرئه نمايد و نيز قاعدتا اين نامه به دست ياران امام عليه السلام نيز افتاده است و امكان داشته افراد ظاهربين تحت تأثير آن واقع شوند؛ بنابراين چاره‌اى نبوده جز اينكه امام عليه السلام انگشت مبارك بر فقرات مختلف اين نامه بگذارد و جواب قاطع به آن بدهد. به همين دليل مى‌بينيم كه امام عليه السلام به چهار نكتۀ اساسى در برابر چهار ادعاى معاويه اشاره نموده و اين چنين پاسخ مى‌دهد. 🔘متن نامه 🔻و اما اينكه از من خواسته‌اى شام را به تو واگذارم (و در برابر آن نه بيعت كنى و نه اطاعت، بلكه فعال ما يشاء باشى بدان) من چيزى را كه ديروز از تو منع كردم امروز به تو نخواهم بخشيد 🔻و اما اينكه گفته‌اى جنگ (صفين) همۀ عرب را جز اندكى در كام خود فرو برده، آگاه باش آن‌كس كه بر حق بوده (و در راه خدا شهيد شده) جايگاهش بهشت است و آن‌كس كه به راه باطل كشته شده در آتش است 🔻و اما اينكه ادعا كرده‌اى ما در جنگ و نفرات (از تمام جهات) يكسان هستيم، چنين نيست؛ زيرا تو در شك (به مبانى اسلام) از من در يقين و ايمان (به آنها) فراتر نيستى؛ و اهل شام بر دنيا از اهل عراق به آخرت حريص‌تر نيستند؛ 🔻اما اينكه گفته‌اى ما همه فرزندان عبد مناف هستيم (بنابراين همه در شرافت و استحقاق حكومت و پيشوايى مردم يكسانيم) من هم قبول دارم (كه همه از نسل عبد مناف هستيم ولى اميّه هرگز همانند هاشم و حرب همچون عبدالمطلب و ابوسفيان چون ابوطالب نبودند و نيز هرگز مهاجران چون اسيران آزاد شده نيستند و نه فرزندان صحيح النسب همانند منسوبان مشكوك. آن كسى كه طرفدار حق است هرگز چون كسى نيست كه طرفدار باطل است و نه انسان با ايمان همچون فرد مفسد؛ چه بد هستند نسلى كه از نسل پيشين خود پيروى مى‌كنند كه در آتش دوزخ سرنگون شده‌اند (و به آنها افتخار دارند). @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#گفتار_حكيمانه #حکمت_نوزدهم ✔️كسى كه در مسير آرزوهايش گام بردارد در (دام) مرگ خواهد افتاد! 💠نتيج
✔️از لغزش‌هاى افراد با شخصيت (و جوانمرد) چشم‌پوشى كنيد، چرا كه هيچ كس از آنها گرفتار لغزش نمى‌شود مگر اين‌كه دست خدا به دست اوست و او را بلند مى‌كند. 💠چشم‌پوشى از لغزش جوانمردان 🔹امام عليه السلام در اين كلمۀ حكمت‌آميز به لغزش‌هايى اشاره دارد كه گاه از اشخاص با شخصيت سر مى‌زند و همگان را توصيه مى‌كند از آن چشم بپوشند. روشن است كه هر انسانى - به جز معصومان عليهم السلام- در زندگى خود گرفتار لغزش يا لغزش‌هايى مى‌شوند. اگر آنها افراد با شخصيت و نيكوكارى باشند بايد به موجب حسن اعمال و رفتارشان از اين لغزش‌ها چشم‌پوشى كرد؛ هر گونه نقل آن براى ديگران يا سرزنش يا بزرگ‌نمايى كارى است خطا و بر خلاف انصاف و جوانمردى، زيرا خدا هم مدافع اين‌گونه افراد است. امام(ع) مى‌فرمايد: هرگاه يكى از اين افراد نيكوكار و با شخصيت به زمين بخورند خداوند فورا وى را از زمين بلند مى‌كند و اجازه نمى‌دهد آبروى او برود. 🔵از اين جملۀ حكمت‌آميز دو نتيجه مى‌توان گرفت: نتيجۀ اول: كه در متن جمله آمده اين است كه لغزش‌هاى نيكوكاران و افراد پاك و با تقوا را بايد ناديده گرفت و حسن ظنِ‌ به آنها را نبايد با اين لغزش‌ها به سوء ظن مبدل كرد. اين همان چيزى است كه در روايت معروف كه به صورت ضرب المثل در آمده مى‌خوانيم: «اَلْجَوٰادُ قَدْ يَكْبُو» يا «قَدْ يَكْبُو الْجَوٰادُ» (اسب ارزشمند و كارآمد گاه ممكن است گرفتار لغزشى شود) و در بعضى از عبارات اين جمله به آن افزوده شده كه «الصّٰارِمُ‌ قَدْ يَنْبُو؛ شمشير برنده نيز گاهى كارگر نمى‌شود». نتيجۀ دوم: اگر راه تقوا و نيكوكارى و جوانمردى را پيش گيريم خداوند به هنگام لغزش‌ها ما را تنها نمى‌گذارد و دست ما را مى‌گيرد و از زمين بلند مى‌كند و آبروى ما را حفظ‍‌ مى‌نمايد. 📗پیام امام؛ آیت الله مکارم شیرزای @mola_amiralmomenin_as
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫و براي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* ✨یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم✨ 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#مبانى_قرآنى_خطبه_فدكيه ✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى #مقام_حمد، محراب بندگى و ستايش خداست. ستايش ذ
✔️پرتو اول 🔘فلسفه خداشناسى ♻️فرق حمد و مدح مشهور است كه حمد و مدح همتا و همانندند؛ ولى بايد دانست كه اين دو واژه كه دو ريشه متفاوت دارند داراى دو معناى متفاوتند و بدين سبب كاربرد آن دو نيز با هم فرق مى‌كند . فقط‍‌ در برابر صاحب كمالى است كه داراى عقل و انديشه باشد، ولى كه در مقابل است پيرامون غيرعاقل نيز استعمال مى‌شود. مثلاً گوهرى زيبا و ارزشمند قابل مدح است ولى قابل ستايش و حمد نمى‌باشد . تفاوت ديگر حمد و مدح، آن است كه تنها در برابر كارهاى اختيارى است، ولى درباره امور غيراختيارى نيز به كار مى‌رود مثلاً بلندى قامت و زيبايى چهره در انسان با اين كه اختيارى نيست قابل مدح و سپاس است؛ ولى قابل ستايش و حمد نيست برخلاف و كه هم است و هم . ✔️بنابراين هر حمدى مدح است، ولى هر مدحى حمد مى‌باشد. ♻️فقط‍‌ براى اوست به هر روى، حمد و ستايش براى خداست و هر حمد و ستايشى از هر حامد و ستايش‌گرى و براى هر محمود و ستايش‌شده‌اى كه باشد در حقيقت حمد خداى سبحان است، جز او هيچ كس سزاوار حمد نيست او حميد محض و محمود على‌الاطلاق است. قرآن كريم سراسر عوالم هستى امكانى و اين اقيانوس بى‌كرانه‌ى هستى را مخلوق خداوند سبحان دانسته و بدون شك چون هستى ممكن جلوه‌اى از اوست زيبا و نيكوست: «قُلِ‌ اللّٰهُ‌ خٰالِقُ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ» (رعد: 16) «اَلَّذِي أَحْسَنَ‌ كُلَّ‌ شَيْ‌ءٍ خَلَقَهُ‌» (سجده: 7). بنابراين هر چه به خلعت «شى» آراسته گرديده، كه شامل سراسر عوالم و هستى امكانى است به لباس زيبايى و حسن آراسته است و چون در برابر كمال، جمال و عطاى نعمت است پس حمد مطلق ازلى و ابدى از آن خداست و هيچ كس ديگر، سزاوار حمد نيست و بر اين افق نور آنان كه واسطه‌هاى فيض و مجارى رحمت اويند تحت‌الشعاع و سرآغاز سلسله‌ى فيض تنها ذات اقدس الهى است. 📓برگرفته از کتاب «مبانی قرآنی خطبه ی فدکیه»؛ اثر غلامعلی عباسی فردوئی @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به توصیه ی پیامبر اکرم به حضرت زهرا سلام الله علیها موقع خواب عمل کنیم... _یه ختم قرآن انجام بده بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ _همه انبیا و اولیا رو شفیع خودت قرار بده اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَلی جَمیعِ الاَنبیاء وَالمُرسَلین _هرشب همه مؤمنین رو از خودت راضی کن اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ _هرشب یه حج به جا بیار سُبحانَ اللهِ َو الحَمدُ لِلهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَ اللهُ اَکبَرُ بقیه رو هم شریک کنید... @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اِنَّ اللّه َ جل جلاله يَقُولُ عَبْدى ! خَلَقْتُ الأَشياءَ لِأَجْلِك وَ خَلَقْتُكَ لِأجْلى، وَ هَبْتُكَ الدُّنْيا بالإِحسانِ وَ الآخِرَةَ بِالإِيمانِ. بنده من! همه اشياء را به خاطر تو آفريدم و تـو را بـه خـاطر خـودم. دنيا را از روى احسان به تو بخشيدم، ولى آخرت را به خاطر ايمان.; 📚الجواهر السنيّه ، ص 284. @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) 🔘پرتو اوّل: خداشناسى: ✔️مجموعه صفات خداوند متعال 🔘 امیرالمؤمنین على(ع): 🌟در تشويق به شناخت خداى متعال و يگانه دانستن او : سرآغاز پرستش خداوند، شناخت اوست، و پايه شناخت او، يگانه شمردن اوست، و سررشته يگانگى‌اش، نفى تشبيه از اوست. برتر از آن است كه صفات در او حُلول كنند؛ چرا كه خِردها گواه‌اند: هر چيزى كه صفات در آن جاى گيرند، ساخته شده است، و خِردها بر اين گواه‌اند كه خداوند جل جلاله، سازنده است و نه ساخته شده. با ساخته‌هاى خدا، بر وجود او استدلال مى‌شود، و به خردها [رشته] شناختش پيوند خورده است، و با انديشه برهانِ روشنش اثبات مى‌گردد. آفريده‌ها را دليل وجود خود قرار داده است كه با آنها، پرده از پروردگارى‌اش بر مى‌گيرد. او در ازلى بودنش يگانه است، در خداوندى‌اش بى‌شريك است، و براى پروردگارى‌اش همسانى وجود ندارد. با تضاد افكنى‌اش بين اشياى متضاد، فهميده مى‌شود كه او ضد ندارد و با نزديك‌سازى‌اش بين امور نزديك، فهميده مى‌شود كه او همتا ندارد. 📚الإرشاد: ج 1 ص 223 عن صالح بن كيسان، 📚الاحتجاج: ج 1 ص 475 ح 114 📚بحار الأنوار: ج 4 ص 253 ح 6 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه دویست و سی و سه قرآن کریم سوره مبارکه هود ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا