eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
174 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️این اتفاق در حاشیه یکی از سخنرانی های حاج حسین یکتا رخ داد. کودکی سیزده ساله اصرار داشت که مرا به لبنان بفرستید. ترکیب اصرارهای نوجوان با صحنه‌هایی از مستند روایت فتح یک خروجی شگفت‌انگیز را خلق کرده است. حتما تماشا کنید. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از حلقه معرفت
مالک محترم! ارزش منزل شما نسبت به۳سال گذشته۳برابر شده،مبارکتون باشه! اما مستاجر شما نه تنهاحقوقش بیشتر نشده ،بلکه خرج زندگیش ۳برابر شده! کمی انصاف داشته باشیم... مردم رو بیشتر ازین شرمنده ی خانوادشون نکنیم همه چیز رو به اقتصاد وسیاست ربط ندیم مستأجر از جنس خودِ ماست،به خودمون رحم کنیم... @halghemarefat313
هدایت شده از حلقه معرفت
یه صلوات هم هدیه کنیم به خانوم حضرت ام البنین ❤️ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد: يا ابْنَ آدَمَ! فىكُلِّ يَوْمٍ يأتى رِزقُكَ وَ اَنْتَ تَحْزَنُ وَ يَنْقُصُ مِنَ عُمْرِكَ وَ اَنْتَ لا تَحْزَنُ، تَطْلُبُ ما يُطْغيكَ وَ عِنْدَكَ ما يَكْفيكَ. اى فرزند آدم! هرروز، روزى تو مى رسد، ولى بازهم غمگين مى شوى، ولى از عمر تو كاسته مى شود، اما اندوهگين نمى گردى. چيزى مى طلبى كه تو را به طغيان مى كشد، در حالى كه به اندازه كفايت دارى. 📓بحارالانوار، ج 74، ص 44. @mola_amiralmomenin_as
ziyarate hazrate zahra master2.mp3
4.94M
✔️ زيارتنامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها(کوتاه و مختصر) يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَتَى (أَتَانَا) بِهِ وَصِيُّهُ‏ فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلاَّ أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوِلاَيَتِكِ‏. 🎙 به کلام: @mola_amiralmomenin_as
✔️ 🔰سرنوشت‌سازترين سياست 🔘1- مبارزه با مستکبران 🍃الاختصاص -با سندش به نقل از حذيفه-: شنيدم كه پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى‌فرمايد: «آن گاه كه وقت خروج قائم مى‌شود،منادى‌اى از آسمان ندا مى‌دهد: "اى مردم ! مدّت حكومت جبّاران بر شما،به پايان رسيد و بهترين فرد امّت محمّد،حكومت را به دست گرفته است.پس به مكّه برويد"». 📚.الاختصاص:ص 208، 📚بحار الأنوار:ج 52 ص 304 ح 73. @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#پرتوى_از_دانش_امیرالمؤمنین_علی_(ع) 🔘پرتو اوّل: خداشناسى: ✔️مجموعه صفات خداوند متعال 🔘 امیرال
(ع) 🔘پرتو اوّل: خداشناسى: ✔️مجموعه صفات خداوند متعال 🔘 امیرالمؤمنین على(ع): 🌟آن كس كه به او وصفِ چگونگى مى‌دهد، او را يگانه نمى‌داند، و آن كه براى او نمونه مى‌آورد، حقيقت او را درنيافته، و آن كه او را تشبيه مى‌كند، [در واقع] او را اراده نمى‌كند، و آن كه به او اشاره مى‌نمايد و او را تصوّر مى‌كند، بى‌نيازش نمى‌شمرد. هر چيزى كه به خودش شناخته شده باشد، ساخته‌شده خواهد بود، و هر به پا ايستاده به وسيله ديگرى، معلول است. او كننده است، ولى نه با حركت اندام‌ها؛ تقدير كننده است، امّا نه با جولان دادن انديشه؛ بى‌نياز است، نه با بهره بردن [از دارايى‌ها]. زمان‌ها او را همراهى نمى‌كنند و ابزارها در پى او نمى‌افتند. هستى‌اش بر زمان‌ها، و بودنش بر نبودن، و ازلى بودنش بر آغاز، پيشى گرفته است. با قرار دادن قواى ادراكى [در انسان]، فهميده مى‌شود كه او را قوّه ادراك نيست، و با اختلاف افكندنش بين چيزها، فهميده مى‌شود كه ضدّى ندارد، و با به هم آوردن بين چيزها، دانسته مى‌شود كه او را همنشين نيست. نور را با ظلمت، روشنايى را با تاريكى، خشكى را با ترى، گرمى را با سردى متضاد ساخت. سازگار كننده بين پديده‌هاى ناسازگار، و به هم آورنده بين جداها، نزديك‌ساز بين دورها، و جداكننده بين به هم پيوسته‌هاست. حد و اندازه، او را فرا نمى‌گيرد، و به شمار نمى‌آيد؛ چرا كه ابزارها، چيزى همچون خود را اندازه مى‌گيرند، و وسيله‌ها، به همگونِ خود اشاره دارند. به كارگيرى تعبير «از كى‌؟»، قديم بودن ابزارها را نفى مى‌كند، و تعبير «تا كى‌؟»، ازلى بودن آنها را، و تعبير «اگر چنين نبود»، كامل بودن آنها را. 📚نهج البلاغة: الخطبة 186، 📚بحار الأنوار: ج77 ص 310 ح 14. @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
✔️#شرح_نوین_زیارت_عاشورا #بخش_چهل_و_سوم 🔘فَأَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَت
✔️ ⁉️3. همراه امامان بودن در دنيا و آخرت چگونه صورت مى‌گيرد؟ «أَنْ‌ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ‌ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ‌» 🔘همراه امامان معصوم(صلوات الله عليهم) بودن چندين شرايط‍‌ لازم دارد: 1. شناخت و درك مقامات بزرگ آنان همراه با تولى و اطاعت كامل از آنها 2. كنترل و مهار نفس به شكلى كه از امام پيشى نگيرد 3. مقيد شدن به اوامر و نواهى الهى 4. حق را شناختن و آن را در تمام زمينه‌ها ملاك قرار دادن 5. در اطاعت از خدا و انجام كارهاى خير و خداپسند سبقت گرفتن 6. در گفتار و رفتار و اعتقاد آنان را پشتيبانى كردن 7. محبت و علاقمنديهاى قلبى را افزايش دادن و جايگاه پدرى آنها را رعايت كردن 8. به حجت الهى بودن آنها معتقد شدن و پيروى آنها را بر خود واجب دانستن ✔️اگر اين شرائط‍‌ در كسى بوده باشد قطعاً همراه امامان معصوم(صلوات الله عليهم) مى‌باشد و از آنان جدا نمى‌شود چنانچه در احاديث آمده ( المرءُ مَعَ‌ مَنْ‌ احبه ) هر انسانى همراه با كسى است كه دوستش دارد و در زيارت جامعه آمده ( فَمَعَكُمْ‌ مَعَكُمْ‌ لامَعَ‌ غَيْرِكُمْ‌ ) پس كسى كه با شماست در تمام زمينه‌ها همراه شما مى‌باشد و با غير شما هرگز نمى‌باشد. وقتى كه در اين بخش از از خدا مى‌خواهيم ما را در دنيا و آخرت با امامان معصوم(صلوات الله عليهم) قرار دهد يعنى تحقق چنين آرزوى بزرگ به لطف و عنايت الهى نياز دارد زيرا از ميان هزاران موانع خارج شدن و همراه با امامان معصوم(صلوات الله عليهم) زندگى كردن مهمى مى‌طلبد و لذا بايد اين خواسته پيوسته در متن دعاها و مناجاتها گنجانده شود تا خداى متعال از راهى كه فقط‍‌ خودش مى‌خواهد ما را به حجت‌هاى خويش و محبوبهاى درگاهش متصل سازد بخاطر اينكه امتياز و آبرومندى انسانها در دنيا و آخرت به اين است كه همرنگ و هماهنگ ائمه هدى(صلوات الله عليهم) باشند. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه دویست و سی و هفت قرآن کریم سوره مبارکه يوسف ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
امام صادق عليه السلام: تَسبيحُ فاطِمَةَ عليها السلام في كُلِّ يَومٍ في دُبُرِ كُلِّ صَلاةٍ، أحَبُّ إلَيَّ مِن صَلاةِ ألفِ رَكعَةٍ في كُلِّ يَومٍ تسبيحات حضرت فاطمه عليها السلام در هر روز و در پى هر نماز، نزد من، محبوب‏تر از هزار ركعت نماز در هر روز است. سلام الله علیها @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سردار سرتیپ پاسدار کیومرث پورهاشمی (حاج هاشم) از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نبردهای حلب به شهادت رسید... @mola_amiralmomenin_as
🔰 انسه انسه يا انس، متولد منطقه «سراه» و از موالى رسول خدا (ص) و آزاد شده آن حضرت بود. در بيشتر منابع به اصل و نسب او اشاره نشده است، اما برخى پدرش را ايرانى و مادرش را حبشى دانسته‌اند: «اصله من عجم الفرس و امه حبشيه» . نام پدرش را «كردوى» پسر «اشرنيده» پسر «ادوهر» پسر «مهرداد» ثبت كرده‌اند. انسه از صحابه ايرانى رسول‌خدا (ص) بود. وى كنيه «ابومُسرّح» و به قولى «ابومسروح» داشت. هنگامى‌كه رسول خدا (ص) براى پاسخگويى مى‌نشست، انسه به ديگران اجازه مى‌داد تا به حضور آن حضرت برسند. او در غزوات بدر، احد و ديگر جنگ‌ها همراه پيامبر بود. سرانجام انسه در سال سيزدهم هجرت، در خلافت ابوبكر يا اولين روزهاى خلافت عمر، درگذشت. براساس روايتى كه مشهور نيست، او شهيد غزوه بدر بوده است. 🔰كيسان «ابن عبدالبر» و «ابن اثير» به يك ايرانى به نام كيسان (ابوكيسان) اشاره كرده‌اند و او را از موالى رسول خدا (ص) دانسته‌اند و آورده‌اند: «نام وى به اختلاف، مهران، طهان، ميمون و هرمز ثبت شده است». از او نقل شده است كه رسول خدا (ص) فرمود: «بر ما اهل‌بيت و موالى ما صدقه حرام است». 🔰 ابوخالد والبى نام وى را «هرمز» يا «هرم» ثبت كرده‌اند. او از موالى «بنى والبه» از قبيله «بنى‌اسد بن خزيمه» از عرب عدنانى بود. برخى ابوخالد را از تابعين دانسته‌اند. او راوى احاديث اميرمؤمنان على (ع)، ابوهريره، ابن عباس و برخى صحابه ديگر معرفى شده است. روايت حرام بودن صدقه بر اهل بيت (عليهم السلام) را «ام كلثوم» دختر امام على (ع) از هرمز نقل كرده است. @mola_amiralmomenin_as
✔️عرصه‌هاى رفق و مدارا در (ع) 🔘دين ماهيتى پررفق و مدارا دارد و از تندى و درشتى به دور است، و اگر خلاف ماهيتش دريافت شود و در آن تندى و درشتى حاكم گردد، قلب ماهيت مى‌يابد و به اهداف آن راه برده نمى‌شود. 🔘ديندارى و مدارا و نرمى در آموزه‌ها و راه و رسم اميرمؤمنان على(ع) ديندارى ملازم مدارا و نرمى است، چنان‌كه در ضمن خطبه‌اى توجّه داده است: «الْحَمْدُ لِلّهِ‌ الَّذِي شَرَعَ‌ الْإِسْلَامَ‌، فَسَهَّلَ‌ شَرَائِعَهُ‌ لِمَنْ‌ وَرَدَهُ‌.» «ستايش و سپاس ويژۀ خدايى است كه اسلام را آشكار ساخت و براى تشنگان و پيروان آن، راهِ‌ بهره‌مند شدن از آن و پيروى از آن را سهل و آسان گردانيد. » (نهج البلاغه/ خطبه 106) دين ماهيتى چنين دارد و ورود و حركت در آن، بدون رفق و مدارا با ماهيت دين سازگارى ندارد، و لازم است اين واقعيت در مراحل گوناگون پاس داشته شود، چنان‌كه در حديث نبوى آمده است: همانا اين دين استوار است؛ پس با ملايمت در آن وارد شويد و عبادت خدا را بر بندگان خدا تحميل نكنيد كه در آن صورت همچون سواركار درمانده‌اى گرديد كه نه راهى را پيموده و نه مركبى برايش باقى مانده است. سرخسى در خبرى آورده است هنگامى كه پيامبر اكرم(ص) على(ع) و مُعاذ بن جَبَل را به يمن مى‌فرستاد، بديشان فرمود: «[دين را] آسان بگيريد و سخت نگيريد، و موجب نزديكى [به دين] شويد و موجب گريز [از دين] نشويد. بدانيد كه همانا اين دين استوار است؛ پس با نرمى و ملايمت در آن وارد شويد، و عبادت خدا را [براى بندگان] به تنفّر آلوده نكنيد، كه در آن صورت به سوار درمانده‌اى مى‌مانيد كه نه مسافتى را پيموده و نه مركبى برايش مانده است.» پيمودن راه بندگى خدا و عبادت او با خشونت و درشتى نسبتى ندارد و نظام دين به گونه‌اى است كه انسان بتواند بندگى نمايد و عبادت كند، چنان‌كه در حديث پيامبر اكرم(ص) آمده است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ‌! إِنَّ‌ دِينَ‌ اللّهِ‌ يُسْرٌ.» مردم! همانا دين خدا آسان است. دين ماهيتى اين چنين دارد تا بندگان بتوانند راه به سوى كمال را طى كنند. امام على(ع) در ضمن خطبه‌اى فرموده است: «وَ سَهَّلَ‌ لَكُمْ‌ سَبِيلَ‌ الطَّاعَةِ‌.» خداوند راه اطاعت را برايتان آسان نموده است. (نهج البلاغه/ خطبه 151) تكاليف خواسته شده از انسان در راه اطاعت خدا، همين ماهيت را دارد، چنان‌كه اميرمؤمنان على(ع) به روشنى بيان كرده است: «وَ كَلَّفَ‌ يَسِيرًا، وَ لَمْ‌ يُكَلِّفْ‌ عَسِيرًا.» آن‌چه خداوند تكليف كرده است، آسان است نه دشوار. (نهج البلاغه/ حکمت 78) واجبات دين حداقلى است، و نيز چنان تنظيم شده، و سازمان يافته است كه انسان بتواند آن‌ها را به جا آورد، و به دليل ماهيت فطرى‌شان، سختى آن‌ها را نيز به جان خريدار شود، و با پاى خود و از سر علاقه و نشاط‍‌ آن‌ها را انجام دهد؛ و اگر بخواهد به بيش از آن‌ها بپردازد و از مستحبات بهره گيرد، لازم است از درشتى و خشونت بر خويش بپرهيزد و آن‌ها را بر خويش تحميل نسازد، و شيرينى مستحبات را به تلخى نياميزد، و والايى آن‌ها را به پستى نكشاند. امام على(ع) در سفارشى مهم به حارث هَمْدانى چنين آموخته است: «نفس خود را براى عبادت و بندگى برانگيز، و با آن رفق بورز و مدارا كن و مقهورش مكن؛ و بر آن آسان گير و به هنگامى كه نشاط‍‌ و فراغتش بُوَد، روى به عبادت آر، جز در آن‌چه بر تو واجب است كه بايد آن را به جاى آرى و در وقت بگزارى.» (نهج البلاغه/ نامه 69) (ع) @mola_amiralmomenin_as