eitaa logo
سید عباس موسوی مطلق
946 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
785 ویدیو
2 فایل
🔶️کانال رسمی ایتا سید عباس موسوی مطلق 👤 ارتباط با ادمین @moosavimotlagh_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ۴۸ شرح دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه حجه الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ أَعْطِنِي كُلَّ سُؤْلِي … خدایا! همۀ خواسته‌هایم را عطا کن چون طرف حساب خداست پس در دعا باید همت بلند داشت چنانچه در سایر ادعیه هم این همت بلند در ادعیه به چشم می خورد فی المثل در دعای ماه رمضان که نقل شده: شیخ کفعمی در «مصباح» و «بلدالامین» و شیخ شهید در مجموعه‌ی خود از حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل کرده‌اند که آن حضرت فرمود: هرکه این دعا را در ماه رمضان، پس از هر نماز واجب بخواند، حق‌تعالی گناهان او را تا روز قیامت بیامرزد؛ اللّٰهُمَّ أَدْخِلْ عَلَىٰ أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ، اللّٰهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ؛…در این دعای عظیم الشان برای همه اهل قبور طلب مغفرت می شود؛برای همه فقرا ؛همه گرسنگان؛همه بی لباس ها؛همه قرض دارها؛همه غم دارها؛همه  غریبان؛همه اسیران؛همه بیماران ؛هر کدام مناسب با نیازشان دعا می شود و هیچ استثنا و قیدی ندارد؛ متخلق شدن به اخلاق الهی یعنی لطف ‌ومحبت به همگان باشد. این همت بلند در دعا وعمل نشئات گرفته از توحید محض و خدا را قدر قدرت دانستن است إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ؛ همانا تو بر هر کاری توانایی. کسی که خدا را قبول دارد و از او درخواست می کند لابد می داند حاجت غیر عقلی و غیر شرعی که خواست خدا نیست را هیچگاه طلب نمیکند ولکن هر حاجت مشروعی ولو به ظاهر ممکن نباشد را از خداوند مسئلت می دارد و‌می داند نه کثرت حاجات ‌ونه بزرگی حاجات برای خداوند سهل و آسان است https://t.me/moosavi_motlagh
سید عباس موسوی مطلق
📚 رساله ای برای #آداب_تربیت_اولاد 📖 بسم الله الرحمن الرحیم رساله ای در آداب تربیت اولاد اثر حکیم کب
📚 📖 بسم الله الرحمن الرحیم کتاب فقه مقارن  دفتر اول مجموعه دروس خارج فقه استاد موسوی مطلق در سال ۱۳۹۶ در مصلی قم با موضوع فقه مقارن و تطبیقی  است. 🖋 تالیف: 💳 قیمت ۴۰۰۰۰تومان 💳با تخفیف ۳۰ درصدی ۲۸۰۰۰تومان 📦 برای دریافت کتاب و دیگر آثار میتوانید به آیدی زیر مراجعه بفرمایین. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🆔 @moosavimotlagh_admin
جلسه ۴۹ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ اقْضِ لِي حَوَائِجِي … و همۀ حاجاتم را برآور . مرحوم‌ ملا حبیب الله شریف کاشانی در ذیل نام قاضی الحاجات مرقوم فرموده اند: از مادّه «قضاء» در اصل به معنی «جداساختن چیزی» است یا با عمل یا با سخن و بعضی گفته اند در اصل پایان دادن چیزی است. این صفت نسبت به خداوند تبارک و تعالی در سه وجه اطلاق شده است: 1-امر و فرمان: اسرا/24) 2- خبر و اعلان: (اسرا/4) 3- قضاء به معنی «حکم و داوری» است.[طه/72]. 4- اتمام خلق و پایان دادن: (فصلت/11) 5- قضاء به معنی (یوسف/41] مرحوم علامه ی مجلسی در جلد پنج بحارالانوار ده وجه برای قضا نقل می کند که بعضی از آنها به غیر خداوند نیز اطلاق می گردد ولی در میان تمام معانی بیشتر الزام و حکم قطعی منظور است. البته اگر کسی سؤال کند آیا حکم قطعی و الزامی پروردگار قابل تغییر است یا خیر جواب مثبت است زیرا بلا و حوادث ناگوار را می توان توسط دعا و صدقه و صله ی رحم و امثال آن برطرف کرد که در این صورت نیز انسان مشمول قضای الهی می شود. «قضاء» به معنی «مرگ» نیز در قرآن کریم تعبیر شده است: «موسی ضربه ای بر او زد و او جان داد»[قصص/15]. از "رسول خدا"(ص) سؤال شد با وجود این که هر حادثه ای در جهان به تقدیر الهی و قضای حتمی اوست دعا چه اثری می تواند داشته باشد؟ پاسخ فرمودند دعا نیز از قضا و قدر است. «بحار، ج5، ص 78». همچنین خداوند تبارک و تعالی اوّل قاضی و قضاوت کننده است و این در روز قیامت بر همگان مشهود و واضح می گردد. «قاضی» اسم فاعل از «قضا» در یکی از مصادیق و مفاهیم خود وقتی با «حاجات» ترکیب می شود؛ به معنای برآورنده ی حاجات و مقاصد «عباد» معنا می شود و چه کسی از خداوند شایسته تر در برآوردن حاجات؟! https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۵۰ شرح دعای بیست ‌وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ اقْضِ لِي حَوَائِجِي ، وَ لَا تَمْنَعْنِي الْإِجَابَةَ وَ قَدْ ضَمِنْتَهَا لِي …، پروردگارا و همۀ حاجاتم را برآور و از اجابت دعا که اجابتش را برایم ضمانت کرده‌ای محرومم مکن. برخی از آیاتی که خداوند اجابت دعا را ضمانت کرده است تقدیم می شود: وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ/غافر/۶۰ خدای شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما مستجاب کنم. وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ/بقره/۱۸۶ هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، [بگو:] یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند اجابت می کنم؛ پس باید دعوتم را بپذیرند و به من ایمان آورند، تا [به حقّ و حقیقت] راه یابند [و به مقصد اعلی برسند]. أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ/نمل/۶۲ آیا آن شریکان انتخابی شما بهترند] یا آنکه وقتی درمانده ای او را بخواند اجابت می کند و آسیب و گرفتاریش را دفع می نماید، اجابت دعا امری قطعی است اگر همان نشود خداوند طور دیگر جبران می کند و باید دانست در واقع به مصلحت ما نبوده چرا که خداوند بصیر به عباد است ؛امیرالمومنین سلام الله علیه مى فرمايد: إِنَّ كَرَمَ اللَّهِ سُبْحانَهُ لايَنْقُضُ حِكْمَتَهُ فَلِذلِكَ لايَقَعُ الْإِجابَةُ فى كُلِّ دَعْوَةٍ. همانا كرم خداى سبحان، حكمت او را باطل نمى كند پس هر دعايى مستجاب نمى شود، يعنى مصلحت و حكمت او هماهنگ است. (غرر الحكم: 193، حديث 3764.) https://t.me/moosavi_motlagh
جلسه ۵۱ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ لَا تَحْجُبْ دُعَائِي عَنْكَ وَ قَدْ أَمَرْتَنِي بِهِ … بارالها دعایم را از درگاهت که مرا به آن دستور داده‌ای پوشیده مدار قدر مسلم آنچه که باعث می شود دعای ما پوشیده شود و بین ما ‌خدا حجاب ایجاد کند و باعث حبس دعا بشود همان گناه و معصیت است، گناه اصلی ترین عامل برای دوری ما و خداست، گرچه خداوند دعای گنهکار را هم در چند شرایط مستجاب می کند ولی بهتر است این حجاب ها را با کمک خواستن از خدا کنار بزنیم دو شرط از شرایط استجابت دعای گناهکاران عبارت است از: یک گناه عمدی و به نیت مبارزه و مخالفت خدا نباشد بلکه از سر غفلت و جهل باشد؛ دوم در مقام اضطرار باشد که آنگاه فرق ندارد هر کس دعا کند بی درنگ مستجاب می شود . این نکته هم قابل تامل است متاسفانه اضطرار در حاجات و نیاز های دنیویه و ظاهری زودتر رخ می دهد. https://t.me/moosavi_motlagh
سید عباس موسوی مطلق
جلسه ۵۲ شرح دعای بیست وپنجم صحیفه سجادیه حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق بسم الله الرحمن الرحیم وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِكُلِّ مَا يُصْلِحُنِي فِي دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي مَا ذَكَرْتُ مِنْهُ وَ مَا نَسِيتُ ، أَوْ أَظْهَرْتُ أَوْ أَخْفَيْتُ أَوْ أَعْلَنْتُ أَوْ أَسْرَرْتُ . بارالهاهر آنچه در دنیا و آخرتم سبب سر و سامان گرفتنم شود به من عطا کن، آنچه را که از آن یاد کردم و آنچه فراموشم شد، اظهار کردم یا پوشیده داشتم، آشکار نمودم یا پنهان کردم. یک سری امور حال ما را دگرگون میکند در ما تحول ایجاد میکند حال ما را اصلاح می کند،ممکن است بعضی از این امور را به خاطر داشته باشیم و یا تجربه کرده باشیم مانند عبادت،انفاق،خوش اخلاقی،خدمت به والدین ،محبت و…و یا ممکن است فراموش کرده باشیم مانند عیب پوشی که گاه فراموش میکنیم خیلی از الطاف خدا که از استین ستاریت خدا بیرون امده محصول همین کار خوب است،پیر روشن ضمیر مرحوم سیدجلال هراتی می گفت:اساسا یکی از مشکلات ما این است که گذشته خودمان را فراموش می کنیم. این حال خوب یا بد ممکن است در اثر کارهای خوب و بدی است که در خلوت یا جلوت انجام داده باشیم. در این فراز به عنوان پذیرش منت از خدا این مطلب مهم را خواستاریم . https://t.me/moosavi_motlagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 📚 📖 📜 شرح دعای مکارم الاخلاق 🎤 🗓دوشنبه شب ها 🌙ساعت ۲۰:۳۰ 📌  تهران |  بهارستان | خیابان شهید دیالمه | |  کوچه موحدی  | پلاک۳ | 📍 🆔 @heyatdarolboka 🆔 @moosavi_motlagh