eitaa logo
شیدایی
981 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 آیا اجازه پدر برای ازدواج ( دایم یا موقت ) دختر باکره لازم است ؟ 🔹به طور کلی در این که در ازدواج (دائم یا موقت) دختر باکره ای که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اذن پدر شرط است یا نه، چند نظر هست: الف: اذن پدر لازم است. (آیات عظام: امام خمینی، مکارم شیرازی، سیستانی، شبیری زنجانی، تبریزی، نوری همدانی). [البته آیت الله سیستانی در دختری که متصدی امور زندگی خویش باشد اذن پدر را بنا بر احتیاط واجب لازم می‌داند نه به فتوا] ب: بنا براحتیاط واجب اذن پدر لازم است(آیات عظام: خامنه ای، اراکی، خوئی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی، وحید خراسانی)[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶] : طبق استفتایی که از دفتر آیت الله وحید خراسانی شده است زنی که یک بار ازدواج کند وبر اثر ازدواج و یا از طریق گناه (زنا و وطی به شبهه) بکارتش از بین برود، برای ازدواج بعدی نیاز به اجازه پدر نداردولی اگر ازاله بکارت بخاطر پریدن ویا حادثه ای و یا ازطریق خودارضایی باشد، باید برای ازدواج(دائم یا موقت) اجازه ی پدر گرفته شود. [منهاج الصالحین، ج۳، کتاب النکاح-اولیاء عقد النکاح، م:۱۲۳۷] : در احتیاط واجب مقلد می‌توان به مرجع تقلید دیگر رجوع نمود. ج : تکلیفاً لازم است، یعنی اگر بدون اذن پدر عقد خوانده شود عقد صحیح است، ولی فردی که باید اجازه می‌گرفت و نگرفته، معصیت کار است(آیت الله بهجت).[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶؛ و رساله آیت الله وحید، مسئله ۲۴۴۰؛ و سوال تلفنی از دفتر آیت الله خامنه ای در قم و دفتر آیت الله نوری] د: اذن پدر لازم نیست ولی خوب است رعایت شود.[آیت الله سید صادق روحانی، سوال حضوری از محضر ایشان، و آیت الله گرامی، توضیح المسائل، مسئله۲۶۰۳] ه: به نظر آیت الله اردبیلی، اگر دختر باكره‏ اى كه به حدّ بلوغ رسيده و رشيده است ـ يعنى مصلحت خود را تشخيص مى ‏دهد ـ بتواند زندگانى خود را به نحو مستقل اداره كند و قدرت تصميم ‏گيرى صحيح در امور زندگى خود را داشته باشد و بيم آن كه فريب بخورد در ميان نباشد، چنانچه بخواهد ازدواج كند، احتياجى به اجازه پدر يا جدّ پدرى خود ندارد و در غير اين صورت، بنابر احتياط واجب بايد از پدر يا جدّ پدرى خود اجازه بگيرد و اجازه مادر و يا برادر لازم نيست. همچنين بنابر احتياط واجب دخترى كه باكره نيست نيز همين حكم را دارد.[آیت الله اردبیلی توضیح المسائل مسأله ۲۸۳۰] @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلم شده غرق سرور و شعف ڪعبه شده بهر علی یڪ صدف مرغ دلم رها شده به سوی ایوان باصفای شاه نجف ❤️ با سلام و ارادت خدمت همه همراهان محترم🌹
Hamid Alimi - To Ey Eshgho Ey Tamame Vojodam 128 (MusicTarin).mp3
9.06M
تو ای عِشق و ای تمام وجودَم تو بود و نبودَم ، فدای رُخ تو همه عالم بیا بِنگر بر دل غمدیده ، که لیلی نَدیده! ز غَم چه کشیده ، به این عالَم @moteha 🌹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
امشب به سبک کرب و بلا گریه می کنیم همراه سیِّد الشُّهداء گریه می کنیم صاحب زمان گرفته عزا گریه می کنیم از داغ روح صبر و وفا گریه می کنیم 🥀 (س)🏴 🥀 @moteha
💠 هرچند مهمترین عمل امروز ، عمل ام داود است که لازمه اش روزه گرفتن 13 و 14 و 15 رجب هست، اما فراموش نکنیم امروز اعمال مهم دیگر هم دارد که روزه گرفتن شرط آن نیست و خوب است در حد توان انجام دهیم. اعمال شماره 1 الی 4 تصویر، نیازی به روزه گرفتن ندارد. @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 چرا در روايات دوگونه با ازدواج موقت برخورد شده است؟ 🔅در مورد ازدواج موقت، از اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دو گونه روايات رسيده است؛ در برخي از آنها، تشويق به اين امر شده است؛ در برخي ديگر از آن مذمت شده است. 🔅در جايي كه اين ازدواج براي هوسراني باشد، منع شده است و اگر عوارض منفي اجتماعي و فردي داشته باشد، مورد نهي قرار گرفته است. براي كسي كه همسر دائمي دارد و مي تواند با او نيازهاي ضروري جنسي خود را بر طرف سازد نيازي به اين متعه نمي باشد. امام كاظم ـ عليه السّلام ـ فرمود: «تو را با متعه چه كار و حال آنكه خداوند تو را از آن بي نياز كرده است.» 🔅از طرف ديگر، در برخي روايات ديگر، اين عمل مورد تشويق قرار گرفته است؛ اين براي تأمين اهداف خاصي بوده است. اولاً براي جلوگيري از انحرافات جنسي و اخلاقي در جامعه، ازدواج موقت ضروري است. امام صادق ـ عليه السّلام ـ : «هركس به اين سنّت الهي عمل كند و آن گاه غسل نمايد، خداوند از هر قطرة آب غسلش، 70 ملك مي آفريند تا براي او تا روز قيامت استغفار كنند.».[1] 🔅ثانياً چون خليفة دوم، اين سنّت اسلامي را ممنوع كرد، كه البته اين نهي خليفه يك نهي سليقه اي بود نه نهي شرعي و قانوني، ائمة اطهار ـ عليهم السّلام ـ كه حافظان دين اسلام هستند، براي حفظ اين سنّت اسلامي و فراموش نشدن آن، ديگران را تشويق به آن مي كردند. اينجا بود كه يك مصلحت و حكمت ثانوي با حكمت اولي، نكاح منقطع توأم شد. 🔅لذا جايي كه اهل بيت مردان متأهل را از اين كار منع مي كردند به جهت حكمت اولي (جلوگيري از انحرافات جنسي) بود. و جايي كه افرادي را ترغيب مي كردند به اعتبار حكمت ثانويِ آن بود.[2] 📚 پي نوشت ها: [1] . بابازاده، علي اكبر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، بدر، چاپ چهارم، 1378، ص 170. [2] . مطهري، مرتضي، نظام حقوقي زن در اسلام، ص 82. @moteha 🌹
🌸 از بین رفتن حالت نعوظ حین مجامعت، بیشتر مربوط میشود به حالت های ذهنی یعنی استرس،اضطراب،دست پاچکی و.. 🌸عمیق نفس کشیدن در زمان رابطه جنسی باعث کاهش استرس و در نتیجه طولانی تر شدن می شود. 🌸مسلما همه در حال نفس کشیدن هستند ولی چه نوع تنفسی هنگام رابطه بدرد می خورد؟ @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سکانسی از سریال آقازاده که در آن صیغه یک ساعته خوانده میشود، سوالهای های بسیاری را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته: 🔆 آیا صیغه یک ساعته حلال است؟ 🔆 متن صیغه ازدواج موقت را دختر میتواند بخواند؟ 🔆 آیا تعیین مهریه در متعه الزامی میباشد؟ 🔆 آیا شکلات مهریه می شود؟ 🔆 آیا صیغه موقت بدون اجازه پدر دختر، شرعی است؟ 🔆 آیا رابطه جنسی در ازدواج موقت لازم است؟ و... @moteha 🌹
💡 🔹صیغه یک ساعته، شرعی و قانونی است؟ بله طبق فتوای مراجع عظام و قوانین جاری کشور، صیغه یک ساعته حلال و قانونی است. به طور کلی برای ، حداقل و همچنین حداکثر زمانی شرط نشده است. 🔹در ازدواج (اعم از ازدواج موقت یا دائم) ایجاب با دختر و قبول و پذیرش آن با پسر و مرد است. اما اینکه بسیاری از ما دیده ایم دختر «قبلت» را می گوید پس چیست؟ در این روش که عاقدهای ازدواج در مراسم های عقد اجرا می کنند، از دختر و پسر گرفته می شود و سپس عاقد به وکالت از دختر صیغه عقد را می خواند و از طرف پسر نیز قبول می کند. 🔹در ماده ۱۰۸۷ قانون مدنى آمده است: «مهر عبارت از مالى است که به مناسبت عقد نکاح، مرد ملزم به دادن آن به زن است.» مهریه می بایست و ارزش داشته باشد و با توجه به این که ما برای خرید شکلات پول پرداخت می کنیم پس مالیت داشته و برای مهریه صحیح است. 🔹طبق قانون و شرع، مهریه در ازدواج و صیغه موقت است. طبق ماده ۱۰۹۵ قانون مدنی در نکاح منقطع عدم تعیین مهر در عقد، موجب بطلان است. اما در عقد اگر لحظه ی عقد، مهریه تعیین نشود ازدواج باطل نیست. 🔹آیا صیغه موقت بدون اجازه پدر دختر، شرعی است؟ اکثر مراجع تقلید، درباره ازدواج دختر باکرۀ رشیده، آن است که، اجازه پدر یا جد پدری او در این امر است. اما طبق نظر بعضی مراجع، دختر بالغی که صلاح خود را بتواند تشخیص دهد است و نیازی به اذن پدر ندارد. 🔹آیا ازدواج موقت می تواند بدون رابطه جنسی باشد؟ ازدواج موقّت اگرچه براى لذّت بردن هم نباشد است.(مثلاً به قصد محرم شدن با نزدیکان آن دختر باشد و...) @moteha 🌹
شب ِ جمعه است و چاره ی ما بیچاره ها چیست جز زیر سقف آسمان رفتن و دست را روی سینه گذاشتن و زمزمه ی السلام علیکَ یااباعبدالله...♥️ @moteha 🌹
🔰 آیا با دختری که هیچ مرجع تقلیدی ندارد می توان ازدواج موقت نمود؟ 🔹 سوال آیا مردی که مرجع تقلید دارد می تواند با خانمی که مرجع تقلید ندارد عقد موقت کند؟ و آیا این عقد برای مرد صحیح است؟ 🔆 جواب: باسمه جلت اسمائه؛ سعی شود که خانم هم مرجعی پیدا کند بعد صیغه اجراء شود، چون اگر مرجع نداشته باشد وظیفه اش احتیاط است و مقتضای احتیاط این است که بر او جایز نیست، یا آنکه صیغه را واجد تمام آنچه فقهاء گفته اند اجرا نمایند که مرجع هر کس باشد آن عقد را صحیح بداند. ولی به هر تقدیر بر مرد جایز است و اشکال ندارد. 📚 تذڪر : دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
🔹بهره‌مندی از سايه‌ی عرش خدا ❤️ (سلام الله علیه) می فرمايد: سه گروه روزی كه هيچ سايه‌ای جز سايه‌ی خدا نيست زير سايه‌ی عرش خدا قرار می گيرند: كسی كه زمينه ازدواج برادر مسلمان خود را فراهم آورد يا به او خدمت كند يا راز او را بپوشاند. 📚 مسائل علی ‌بن‌ جعفر‌ عليه‌السلام ص343 ◼️ سالروز علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. @moteha 🥀
💠ازدواج موقت يك ضرورت اجتماعى‏ اين يك قانون كلى و عمومى است كه اگر به غرائز طبيعى انسان، به صورت صحيحى پاسخ گفته نشود، براى اشباع آنها، متوجه طرق انحرافى خواهد شد؛ زيرا اين حقيقت قابل انكار نيست كه غرائز طبيعى را نمى‏ توان از بين برد، و فرضاً هم بتوانيم از بين ببريم، چنين اقدامى عاقلانه نيست؛ زيرا اين كار يك نوع مبارزه با قانون آفرينش است. 🔹بنابراين، راه صحيح آن است كه: آنها را از طريق معقولى اشباع و از آنها در مسير سازندگى بهره ‏بردارى كنيم. اين موضوع را نيز نمى ‏توان انكار كرد كه غريزه جنسى، يكى از نيرومندترين غرائز انسانى است، تا آنجا كه پاره ‏اى از روانكاوان آن را تنها غريزه اصيل انسان میدانند و تمام غرائز ديگر را به آن باز مى‏ گردانند. 🔹اكنون اين سؤال پيش مى ‏آيد: در بسيارى از شرائط و محيطها، افراد فراوانى در سنين خاصى قادر به ازدواج دائم و همیشگی نيستند، يا افراد متأهل در مسافرت ‏هاى طولانى و يا ماموريت‏ ها با مشكل عدم ارضاى غريزه جنسى رو به رو مى ‏شوند. اين موضوع مخصوصاً در عصر ما كه سن ازدواج بر اثر طولانى شدن دوره تحصيل و مسائل پيچيده اجتماعى بالا رفته، و كمتر جوانى مى ‏تواند در سنين پائين يعنى در داغ ‏ترين دوران غريزه جنسى اقدام به ازدواج كند، شكل حادترى به خود گرفته است. 🔹با اين وضع چه بايد كرد؟ آيا بايد مردم را به سركوب كردن اين غريزه (همانند راهبان و راهبه‏ ها) تشويق نمود؟ يا اين كه آنها را در برابر بى بند و بارى جنسى آزاد گذاشت، و همان صحنه‏ هاى زننده و ننگين كنونى را مجاز دانست؟ و يا اين كه راه سومى را در پيش بگيريم كه نه دشواری ازدواج دائم را دارد و نه آن بى بند و بارى جنسى را؟ 🔹خلاصه اين كه: «ازدواج دائم» نه در گذشته و نه در امروز، به تنهائى جوابگوى نيازمندى ‏هاى جنسى همه طبقات مردم نبوده و نيست، و ما بر سر دو راهى قرار داريم: يا بايد «فحشاء» را مجاز بدانيم (همان طور كه دنياى مادى امروز عملًا بر آن صحه گذارده و آن را به رسميت شناخته). و يا طرح ازدواج موقت را بپذيريم. معلوم نيست آنها كه با جواز الهی(متعه) مخالفند چه جوابى براى اين سؤال فكر كرده‏ اند؟! @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 عید است و هوا شمیم جنت دارد 🌸نام خوش مصطفی حلاوت دارد 🌸 با عطر گل محمّدی و صلوات 🌸این محفل ما عجب طراوت دارد 🌷🍃 نبی رحمت، پیامبر خاتم حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بر تمام جهانیان مبارک باد. @moteha 🌹
🔰 سوال: آيا پرداخت مهريه در ازدواج موقت وقتى خانم اصرارى بر آن ندارد واجب است؟ 🔆جواب: باسمه جلت اسمائه؛ اصل ازدواج موقت بدون مشخص شدن مهريه صحيح نيست و بايد اول مهريه را تعيين كنند بعد اجراء صيغه بنمايند. اما خانم بعد از عقد می تواند آن را ببخشد. 📚 تذڪر : دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
❤️ پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله) : 🔹 ﺍِﻏْﺘَﻨِﻤُﻮﺍ ﺑَﺮْﺩَ ﺍﻟﺮﱠﱠﺑِﻴﻊِ ﻓَﺈِﻧﱠﱠﻪُ ﻳَﻔْﻌَﻞُ ﺑِﺄَﺑْﺪَﺍﻧِﻜُﻢْ ﻣَﺎ ﻳَﻔْﻌَﻞُ ﺑِﺄَﺷْﺠَﺎﺭِﻛُﻢْ[1] باد بهار را غنيمت شماريد، پس همان كاري كه با درختان مي كند، با بدن هاي شما نيز همان كار را مي نمايد. ❤️این معنی از حضرت علی (علیه السلام ) اینگونه روایت شده است: 🔹 توقّوا البرد فی اوّله و تلقّوه فی آخره. فانّه یفعل فی الابدان کفعله فی الاشجار: اوّله یحرقُ و آخره یورق. [2] " بپرهیزید از سرمای خزانی که در آغاز سال می رسد و بپردازید به سرمای بهاری که در آخر سال آغاز می شود. زیرا سرما در دو حالت با کالبدها آن می کند که با درختان می کند: در آغاز می سوزاند و در پایان می رویاند. 📚 : 1. بحارالانوار، ج 59، ص271 2. دانشنامه احاديث پزشكي: ج۱، ص۱۰۶ @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولودی زیبا محمود کریمی به مناسبت (علیه السلام) و روز پاسدار 🌸🌸 @moteha 🌹
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸برجلوه و اجلال محّمد صلوات 🍃بر چهره و تمثال محّمد صلوات 🌸دیدند چو رخسار علی اکبر را 🍃گفتند که بر آل محّمد صلوات و مبارک باد 🌸 🌸 @moteha 🌹