هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
doaye mostajab.mp3
1.47M
🔘صاحب لوا: دعای مستجاب
🔹 امام زمان(ع) خطاب به آیت الله بهبهانی: اینجا که دعا مستجاب است، یک نفر نگفت خدای فرج امام زمان را برسان
#صاحب_لوا
#آیت_الله_بهبهانی
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 اقتدا به حوّا
🔹 از مرحوم #بهاری_همدانی نقل است که گفتند:
اگر قساوت و تیرگی قلب، مانع از تأثیر پندهای شفابخش در تو میگردد و اگر روز به روز در خود خسران مییابی، پس علیه این قساوت قلب، به عبادتِ دائمی و شبانه، شبزندهداری، نماز و روزههای زیاد، آمیزش کم، کمگویی، صلهٔ ارحام و لطف به یتیمان بپرداز و بر نوحه، ناله و گریه کوشش کن. در این امر، به پدرت آدم(ع) و مادرت حوّا اقتدا کن و از مهربانترین مهربانان کمک بخواه و به گرامی ترین گرامیان توسّل بجو.
امید است که او به ناداریات رحم کند و به فریادت رسد و دعایت را اجابت کند؛ زیرا اوست که دعای بیچارهای که او را می خواند، اجابت می کند و امید کسی را که به او چشم امید بسته است، نا امید نمی کند.
📚 «کلام حکیمانه (از مجموعه #کشکول_موعود)»، تهیه و تدوین: واحد پژوهش موعود، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ اوّل.
#نسخه_اسلامی
#سخن_روز
@mouood_org
🔘 کم آوردیم!
🔹 گمان کردیم بدون تو، برجهای بلند میسازیم و دل آسمان را میخراشیم و به خدا میرسیم! #قدرت میآوریم و بینیاز میشویم!
🔹 گمان کردیم بدون تو، جهان را با آرزوهای «دل خوش کُنکِ» چند روزه میگردانیم.
🔹 گمانکردیم میتوانیم به این دنیای شلوغ و پرفریاد و هیاهو، به انسان خسته از کار و عادت و همهمه، لختی #سکوت هدیه کنیم! لختی #خلوت! لختی سکون!
🔹 گمان کردیم میتوانیم به #عشق، رنگ هوس بزنیم و در قلبهای صادق جایشان دهیم!
🔹 گمان کردیم میشود دو روزهی دنیا را سر در گریبان «بی خبری» فرو ببریم و آتش گرفتن جسدهای بیجان انسانها و گلوله باران مستضعفان را به باد فراموشی بسپاریم!
🔹 فکر کردیم...نه! فکر «آه» مادران داغ دیدهی رنجکشیده را نکردیم!
🔹 گمان میکردیم،
وهمی بیش نبود؛
فکر میکردیم...امّا نشد!
نتوانستیم!
کم آوردیم!
🔹 اکنون برای بخیهی زخمهای بیشمار #محبت،
برای غلبه به آسمان خراشهای زور،
برای نوازش بر سر احساسهای مرده و تلخ،
برای کندن گور #جنگ و خونبازی،
برای دقایق رویا شدهی خلوت و سکوت،
برای مشتی آرامش
به تو نیاز داریم!
🔹 اینک!
پس از گذشت قرنها آشوب و بلا،
اعتراف میکنیم:
کم آوردیم،
تو را میان جهان...
#دلنوشته_مهدوی
#منتظرانه
@mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) برگزار می کند:
✅ موضوع:
اینترنت و تجربه های کودکان
مدیریت کودک در رسانه های آنلاین
🔰 یکصد و شصت و هشتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی
🎙 با حضور پژوهشگران حوزهٔ رسانه:
سیّد میلاد موسوی حقشناس
مریم محبّی
📆 پنجشنبه ۲۴ آبانماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران (خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ)
▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر:
🌐 mouood.com
#سلسله_نشست_های_فرهنگ_مهدوی
#اطلاع_رسانی
@mouood_org
May 11
2️⃣2️⃣
⭕️ هوشیاری در شیعه خانه امام زمان(ع)
🔸 اولین جوانه نهال کاشته شده در روز #عاشورا، در #اربعین بر شاخسار قیام نمودار شد و از آن پس زیارت حضرت، سنتی و سبیلی شناخته شد برای جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا و تمسک به ریسمانی که چون شاخصی مطمئن از واقعه عاشورا تا واقعه #ظهور امتداد می یافت.
🔸 از اولین اربعین تا آخرین آن که پیش از ظهور می رسد، تکلیف زائر اباعبدالله(ع) اعلام عملی و علمی برای نصرت و یاری است. باید دید در هر عصر و زمان، این یاری و مساعدت چگونه ضرورت و صورت عملی پیدا می کند.
🔸 یکی از وجوه آگاهی و آمادگی در نصرت حضرت اباعبدالله(ع) حراست از کیان #فرهنگ_ولایی و مهدوی از دستبرد فرقه ها و جریانات معاند وابسته به استعمار، چون وهابیت و بهائیت است.
🔸 نباید از این نکته غفلت کرد که امروزه فعالیت فرهنگی، مذهبی و رسانه ای، بسان سلاحی گرم و کشنده، جان مظلومان و مستضعفان جهان به ویژه یتیمان آل محمد(ص) را نشانه گرفته است. در وقت عجز خصم از تصرف سرزمین ها، محفل ها و فرقه ها اعم از وهابی، بهایی و شبه مذهبی های عارف نما، بسان موریانه ساختمان و سازمان فکری و فرهنگی مردم را از درون می پوسانند تا در اولین فرصت و اولین ضربه از هم پاشیده و فرو ریزد.
🔸کاش سهمی از این همه بودجه و اعتبار که در استان ها هزینه می شود، در کنار همه مساجد شهری و روستایی، محلی برای امکان و بیتوته ائمه جماعت و مبلغان در نظر می گرفتیم. افراد خیر باید بنا به شرایط و مقتضیات روز، یک بار دیگر، اما دقیق و دردمندانه #زیارت_اربعین را بخوانند و در مضامین آن دقت کنند.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 تلخیص از کتاب #از_اینجا_تا_دولت_کریمه
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/
کتابراه: B2n.ir/f29947
فراکتاب:B2n.ir/b34793
طاقچه:B2n.ir/a85763
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 فرشتهای به نام #حجر_الاسود
🔹 سرگذشت آدم و حوا علیهما السلام، #عهد فراموش شده و #توبه مقبول آنان در مجموعه سخنرانی #اصحاب_هبوط
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#بینش_شیعی
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 چشم و گوش عوام، بستهٔ زرق و برق و سر و صداست؛ امّا چشم جان اهل، نظر ناظر بر معنا، مسمّا، حقيقت و باطن پنهانی است كه به صورت ها شكل می دهد؛ مَثل گوسالهٔ زرّين #سامری است و موسی(ع)... اصرار و ابرام غرب بر مذهب #دمكراسی و #ليبراليسم و مقدّم دانستن خواست اكثريت مردم، بر اقلّيت به عنوان اساس و معيار عمل در مناسبات كلان اجتماعی، سياسی نيز به شعبدهٔ سامری می ماند...
📚 #اسماعیل_شفیعی_سروستانی، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، صص ۳۱-۳۲.
#مطالعات_فرهنگی
#سخن_روز
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 همه ما هبوط کرده ایم
🔹 ما همه #اصحاب_هبوط هستیم. در ظاهر طواف #مکه را از #حجر_الاسود آغاز می کنیم، ولی #عهد ازلی خود را فراموش کرده ایم و #تجدید_عهد به جای نمی آوریم...
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#بینش_شیعی
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘 توبه پیش از اتمام وقت
🔸 #انتظار_واقعی دارای علائم و نشانههایی است كه با حفظ آنها مصداق پيدا می كند:
1️⃣ اينكه #منتظر همانند منتظران ديگر بايد فكر و ذكرش #متوجه فرد مورد انتظار باشد و او را از ياد نبرد؛
2️⃣ منتظر حضرت مهدی(عج) بايد تلاش كند #قبل_از_ظهور آن حضرت، خود را #اصلاح و از گناه #توبه كند و وجود خود را به اعمال صالحه و رفتار پسنديده مزين كند تا #لياقت و #شايستگی مصاحبت و درک حضور حضرتش را پيدا كند. دست روی دست نگذارد؛ بلكه به #وظايف خود عمل كند.
🔸آری. با اين شرايط «إِنَّ اَحبَّ الاَعمالِ عِندَاللهِ انتظارُ الفَرَجِ؛ محبوب ترین اعمال نزد خداوند #انتظار_فرج است.»
#منتظرانه
#مهدویت
#امام_زمان_عج
#سخن_روز
@mouood_org
2️⃣
☑️ روشنفکر اروپا، روشنفکر آسیا
🔺 در اروپای عصر روشنگری، یعنی قرن شانزده تا هجده میلادی، وحی و متون دینی مسیحیت، یعنی #عهد_عتیق و #عهد_جدید کاملاً از حجیت افتاد و مسیحیان، دیگر از متون دینی دفاع نمی کردند؛ بلکه می کوشیدند اصـل نـیاز بـه دین را تثبیت کنند.
🔻 در اوایل قـرن هـجـدهـم، شـعـار نـهـضـت روشـنـگـری این بـود کـه ما برای حل معضلات فکری، فرهنگی و اجتماعی فقط باید به سراغ عقل برویم و وحی و شریعت و تدین دردی را دوا نمی کند. روشنـفکران به نفی باورهای متافیزیکی یا الهی پرداختند و به جای آن، رویکرد این جـهـانـی بـه جـهـان و انسان را اشـاعـه دادند.
🔺 همه این خصوصیات، خصوصیات منطقی و زاییده شرایطی تاریخی است که در قرون شانزدهم و هفدهم میلادی، طبقه #روشنفکر با آن برخورد داشت و در آن، شکل گرفت و بعد این خصوصیات را یافت. آنگاه در قرن نوزدهم میلادی در اثر تماس با کشورهای شرقی، از جمله کشورهای اسلامی، طبقه روشنفکر اروپایی، خصوصیات خود را به طبقه ای به نام روشنفکر، در جامعه اسلامی داد.
🔻 پیدایش هیچیک از این خصوصیات، در طبقه روشنفکر جامعه شرقی و به خصوص جامعه اسلامی منطقی نبود؛ زیرا آن خصوصیات زاییده شرایط #اروپا بود؛ اما روشنفکر ما که در جامعه ما، در شرایط تاریخی دیگر، در برابر مذهب و علمای مذهبی دیگر و در برابر شرایط اجتماعی کاملاً متفاوت به وجود آمده است
🔺 و در برابر خصوصیات مذهبی ای که حتی در دوره قرون هجدهم و نوزدهم میلادی ما که دوره انحطاط مذهب هم هست، هیچ شباهتی با وضع مذهب کاتولیک که به وجود آورنده طبقه روشنفکر بود، نداشت، این خصوصیات را درست از طبقه روشنفکر اروپایی تقلید کرد.
✍️ #زهرا_پنبه_پز
📚 تلخیص از کتاب: #نقد_دیدگاه_روشنفکران_شیعی_معاصر_درباره_ویژگی_های_امام_مهدی(عج)
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/naghde_didgah/
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org