eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
202030_1292858776.mp3
23.51M
🔘 صاحب لوا: ظهور 🔹 وقتی او بیاید،زمین به وجد می‌آید و هرچه در خود دارد، بیرون می‌ریزد... @mouood_org
🔘 ما حلقه اگر بر در مقصود زدیم از بندگى حضرت معبود زدیم این الفت ما به دوست، امروزى نیست یک عمر دم از «مهدى موعود» زدیم ✍️ محمّدعلی مجاهدی @mouood_org
💠انديشيدن و بيماری دل 💧حضرت اميرمؤمنان، علی علیه السلام درباره تفكّر در قدرت بيكران خداوند می ‌فرمايند: «اگر مردم در ظلمت و بزرگي خداوند و فراوانی نعمت، انديشه می ‌كردند، به راه [راست] باز می ‌گشتند و از آتش سوزان عذاب می ‌ترسيدند؛ ولی دل ‌ها بيمار و بينش ‌ها معيوب است. آيا به خردترين چيزی كه آفريده است، نمی ‌نگرند كه چه سان آفرينش او را استوار كرده و تركيب او را محكم گردانيده است؟ برايش گوش و چشم پديد آورده و او را به استخوان و پوست آراسته است؟ » 📚 📗 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/546054 طاقچه: https://b2n.ir/752765 فراکتاب: https://b2n.ir/450683 کتابراه: https://b2n.ir/075429 @mouood_org
هدایت شده از موعود
🔘 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 مولا علی بن ابیطالب، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «موتوا قبل أن تموتوا؛ بمیرید، قبل از آنکه شما را بمیرانند.» 🔹 ماجرای جهان پس از مرگ، شگفت‌انگیزترین، عبرت‌آموزترین و حیرت‌انگیزترین ماجرایی است که آدمی را به خود می‌آورد و آگاهی درباره‌ی آن جهان، تمام امور ظاهری و باطنی آدمی را تنظیم می‌کند. 🔹 در این ایام خاص، همه‌ی خانواده‌ی بزرگ موعود را دعوت می‌کنیم به شنیدن سخنان و ماجراهایی درباره‌ی جهان پس از مرگ و تجربه‌های آنانی که برای دقایقی، آن عالم را تجربه کرده‌اند. 🔺 هر روز، ساعت 16 @mouood_org
جلسه سی و یکم.mp3
8.62M
🔘 شرح و بررسی کتاب 1️⃣3️⃣ داستان تجربه مرگ استاد دانشگاه (بخش شانزدهم) 🎙 حجت الاسلام امینی خواه 📚 کانال روشنگری (در ایتا و تلگرام): 🌐 @Roshangari_ir @mouood_org
🔘 ما مرغ سحرخوان شگفت آواییم خونین پر و بالیم و شفق‌سیماییم در معبر تاریخ چو کـوهی بشکوه صد بار شکسته‌ایم و پا برجاییم ✍️ سیّد حسن حسینی @mouood_org
🔘ظهور ماشیح از دیدگاه یهود7️⃣ 🔹در کتب درباره و منجی موعود آمده است: 🔅12. انتظار برای ماشیح ... اگرچه او تأخیر كند (با این حال) برای او باش؛ زیرا او مطمئنّاً خواهد آمد و دیر نخواهد كرد. ولیكن خداوند وعده نموده كه به شما عنایت نماید و رفعت خواهد داد تا كه شما را مرحمت فرماید؛ زیرا كه خداوند، است. خوشا به حال كسانی كه امیدوار اویند! 🔅 و برای ماشیح، تنها یك صفت پسندیده نیست؛ بلكه یك فریضه مهمّ مذهبی است. یكی از بزرگترین علمای در این باره می‌گوید: هر كس به آمدن ماشیح ایمان نداشته یا مشتاقانه در انتظار و چشم به راه او نباشد، تمامی را انكار كرده و تمامی انبیای بنی‌اسرائیل را از به بعد نیز منكر شده است. 🔅13. امید و انتظار همه چیز به امید و انتظار (مقرّر) است. خداوند به آنهایی كه به او امیدوار هستند، خوبی می‌كند. به خداوند امیدوار باش. قوی قلب بوده و قلب خود را شجاع كن. امید داشته و باز هم امیدوار باش از حالا تا ابد. 🔅14. طلب كردن ماشیح ایمان واقعی به ()، به وسیله امید و صمیمانه برای نجات و مشتاقانه چشم به راه بودن ماشیح معلوم می‌گردد. انسان برای دستیابی به چیزی كه واقعاً و از صمیم قلب خواهان آن است، آن را با خواهش و تمنّا طلب كرده و از هر گونه كوششی برای به دست آوردن آن دریغ نمی‌كند. 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
هدایت شده از موعود
🔘 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 مولا علی بن ابیطالب، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «موتوا قبل أن تموتوا؛ بمیرید، قبل از آنکه شما را بمیرانند.» 🔹 ماجرای جهان پس از مرگ، شگفت‌انگیزترین، عبرت‌آموزترین و حیرت‌انگیزترین ماجرایی است که آدمی را به خود می‌آورد و آگاهی درباره‌ی آن جهان، تمام امور ظاهری و باطنی آدمی را تنظیم می‌کند. 🔹 در این ایام خاص، همه‌ی خانواده‌ی بزرگ موعود را دعوت می‌کنیم به شنیدن سخنان و ماجراهایی درباره‌ی جهان پس از مرگ و تجربه‌های آنانی که برای دقایقی، آن عالم را تجربه کرده‌اند. 🔺 هر روز، ساعت 16 @mouood_org
202030_1493999813.mp3
8.12M
🔘 شرح و بررسی کتاب 2️⃣3️⃣ داستان تجربه مرگ استاد دانشگاه (بخش هفدهم) 🎙 حجت الاسلام امینی خواه 📚 کانال روشنگری (در ایتا و تلگرام): 🌐 @Roshangari_ir @mouood_org
🔘 زادگاه و پرورشگاه مجامع فراماسونری ▫️امروزه، حجم بزرگی قریب به چهارهزار عنوان کتاب و هزاران مقاله دربارة فراماسونری در جهان موجود است که متأسّفانه، در اثر رفتارهای افراطی یا تفریطی نویسندگانش, بر ابهامات موجود دربارة این فرقه افزوده است. ▫️استاد محمّد عبدالله عنان، حاصل جمع نظرات اعلام شده دربارة این مجمع را چنین بیان می‌کند: این آراء و نظریّات بدین نحو خلاصه می‌شود که اصل بنّای آزاد [فراماسونری] مربوط به یکی از دوازده مبدأ مشروحة زیر می‌باشد: 1. بطریق‌ها (پاتریک‌ها)؛ 2. اسرار بت‌پرستان؛ 3. بنّای معبد سلیمان؛ 4. صلیبیّون؛ 5. سواران معبد؛ 6. جمعیّت صنعتگران رمی؛ 7. کارگران بنّا در قرون وسطا؛ 8. برادران صلیب گلگون؛ 9. اولیور کرامول؛ 10. پرنس شارل استوارت که بنا به اغراض سیاسی ایجادش کرد؛ 11. کریستوفر رن هنگام بنای کلیسای سنت‌پول؛ 12.به دکتر دزاجلییه و دوستانش سال 1717م. ▫️‌به‌رغم تنوّع مبادی دوازده‌گانة ذکر شده توسّط استاد عنان، بخش بزرگی از این مبادی، در واقع، نقطه‌عطف‌های رفته بر این مجمع مخفی‌اند. گویی این عناوین دوازده‌گانه، به مثابه ایستگاه‌هایی بر جادَة طولانی و دراز فراماسونری‌اند. ▫️به نوشتة «دائرة‌المعارف فلسفة رمز و روان‌شناسی»: فراماسونری جنبشی سرّی در قرن دهم میلادی بوده است. در «بریتانیا»، فراماسونری ترکیبی از نسخة بریتانیایی گنوسیک تا جنبش روسیکروسین [صلیب گلگون] آلمان بوده است. ▫️هر چند این جنبش ریشه در آموزه‌های صنف معمار و ساختمان در قرون وسطا دارد، فرم مدرن فراماسونری ریشه درحالت بازیابی شده و رازآمیز گنوستیک در دوران موسوم به دوران پس از اصلاحات [پروتستانتیزم] دارد... مدارکی موجود است که نشان می‌دهد که در اواخر قرن شانزدهم میلادی, لژهای فراماسونری در«اسکاتلند» وجود داشته است. ▫️ملاحظه می‌کنید که بخشی از مبادی دوازده‌گانه در همین مطلب مندرج است. معنای این امر این نیست که اصل بنّای آزاد حتماً به یکی از مراجع یاد شده برمی‌گردد؛ زیرا که بنّای آزاد جدید به دو اصل مختلف تکیه دارد: یکی صناعت خاصّ بنّایی بذاتها و دیگر به نظریَّة فلسفی دربارة اسرار مرگ و زندگی. ▫️نگارنده این نظر را می‌پذیرد. استفادة نمادین از ادوات و ابزار بنّایی و فنون معماری از یک طرف و رویکرد فلسفی خاصّ فراماسونری به عالم و آدم از طرف دیگر، پرده از اختلاط دو آموزه برمی‌دارد. کشف نقطة شروع این اختلاط هم مشکل نیست. ▫️کنت دِ آل‌ویِلا که از بنّایان آزاد معروف می‌باشد, در گفتار خود, تعبیر از همین امر نموده است و می‌گوید: فکر فلسفی بنّای آزاد, ثمرة آمیزش اختلاط دسته‌ای از بنّایان قرون وسطا با فرقة سرّی، از شاگردان فلسفه می‌باشد. دستة اوّل شکل و صورت را به دستة دوم تقدیم نموده و دستة دوم ذهن و فکر را ارزانی داشت. ▫️بدین معنی که نمادها و نشانه‌های بنّایی مورد استفاده در فراماسونری، صورت‌هایی عاریتی هستند که در خود و با خود، دریافت فلسفی ویژه‌ای را پنهان داشته‌اند. ▫️اکثر پژوهشگرانی که به مطالعه دربارة صورت درونی و عملکرد بیرونی فرقة فراماسونری پرداخته‌اند، اگر چه گاه متذکّر نقش‌آفرینی این مجمع در مناسبات سیاسی, اجتماعی بوده‌اند, امّا از این نکته غفلت ورزیده اند که پیش از همة اینها، فراماسونری، ناظر بر یک دریافت ویژة کلّی از عالم و آدم است و بنیاد نظری آن را همان دریافت تشکیل می‌دهد؛ ▫️لذا پرسش اصیل از فراماسونری و مبادی و مقاصد آن، پرسش از بنیاد نظری و فلسفة کلّی آن است. بدون این پرسش، فراماسونری در میان صدها گمان و احتمال مخفی مانده و چهره از صورت نمی‌افکند. ✍️ 📚 / @mouood_org