eitaa logo
استاد سید محمد موسوی
1.1هزار دنبال‌کننده
292 عکس
15 ویدیو
38 فایل
استاد سید محمد موسوی بایگی دانشیار دانشگاه علوم اسلامی رضوی این مجموعه توسط شاگردان ایشان اداره می‌شود 📬ارتباط با ادمین کانال: @Sohrevardi_97 نشانی در تلگرام: https://t.me/+Q0r8hlZ2J-_ioZlM
مشاهده در ایتا
دانلود
⬛️ پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت حضرت استاد سید جلال الدین آشتیانی (ره) 📆باز نشر به مناسبت سوم فروردین سالگرد درگذشت حضرت استاد سید جلال الدین آشتیانی (ره) https://t.me/musaavi_b https://eitaa.com/musaavi_b
🎙گفتار استاد سید محمد موسوی درباره علامه استاد سید جلال الدین آشتیانی 📆بازنشر به مناسبت سوم فرودین سالگرد ارتحال حضرت استاد سید جلال الدین آشتیانی (ره) https://t.me/musaavi_b https://eitaa.com/musaavi_b
❇️ درس (جلد۲) این درس هر هفته در کانال بارگذاری خواهد شد 👇🏻👇🏻
1.p1.mp3
34.35M
جلد دوم جلسه۱ المرحلة الرابعه فی الماهیه و لواحقها
2.p5.mp3
31.18M
جلد دوم جلسه۲ فصل ۱ فی الماهیه، ادامه پاسخ‌ها به ارتفاع نقیضین در مرتبه ماهیت
3.p8.mp3
38.73M
جلد دوم جلسه۳ فصل۲ فی الکلی و الجزئی
4.p12.mp3
30.92M
جلد دوم جلسه۴ فصل۲- تشخّص
5.p15.mp3
10.2M
جلد دوم جلسه۵ فصل۳ فی انحاء التعیّن
6.p16.mp3
21.79M
جلد دوم جلسه۶ فصل۴- فرق بین جنس و ماده و نوع و موضوع
13.mp3
12.09M
جلسه ۱۳ اشتراک معنوی۲
14.mp3
20.21M
جلسه ۱۴ مغایرت وجود و ماهیت معانی حق
15.mp3
20.47M
جلسه ۱۵ نفی ماهیت از خداوند وحدت حقیقت وجود
16.mp3
19.32M
جلسه ۱۶ وحدت حقیقت وجود وجود ذهنی۱
بسم الله الرّحمن الرّحیم صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشه و جَمیعِ خَلقهِ مِنْ اَرضِه و سمائه عَلَی سِرِ الأسرارِ العَلیَّه و خَفیَّ الأرواحِ القُدسِیَّهِ ، مِعراجِ العُقُولِ ، مَوصِلِ الأصولِ ، قُطبِ رِحَی الوُجودِ ، مَرکَزِ دایِرَهِ الشُّهودِ ، کَمالِ النَّشأهِ و مَنشَأِ الکَمالِ ، جَمالِ الجَمیع و مَجمَع الجَمال، الوُجودِ المَعلومِ و العِلمِ الوجودِ، المائِلِ نَحوَهُ الثّابِتِ فی الوُلُودِ ، المُحاذی لِلمرآتِ المُصطَفَویّهِ ، المُتَحَقِّقِ بِالأسرارِ المُرتَضَویّهِ ، المُتَرَشِّحِ بالأنوارِ الإلهیّهِ ، المُربّی بالأستارِ الرُّبوبیَّهِ ، فَیّاضِ الحَقائِقِ بِوُجُودِه ِ، قَسّامِ الدّقایقِ بِشُهودِهِ ، الإسمِ الأعظَم الإلهی ، الحاوی للنَّشآتِ الغَیرِ المُتناهی ، غَوّاص الیَمِّ الرَّحمانیَّهِ ، مُسلِکِ الآلاءِ الرَّحیمیَّهِ ، طُورِ تَجلّی اللّاهوتیَّهِ ، نارِ شَجَرَهِ النّاسوتیَّهِ ، نامُوسِ اللهِ الأکبَرِ، غایهِ البَشَرِ، أبی الوَقتِ ، مَولَی الزَّمانِ ،الّذی هُوَ لِلحَقِّ أمانٌ ، ناظِمِ مَناظِمِ السِّرِ و العَلَنِ ، أبی القاسِمِ مُحَمَّدِ بن الحَسَن ، علیه الصَّلوه و السّلام.
🌺میلاد مسعود قطب عالم امکان حضرت صاحب العصر و الأمر و الزمان بر همگان تبریک و تهنیت باد 🌺 https://t.me/musaavi https://eitaa.com/musaavi_b
7p19.mp3
28.54M
جلد دوم جلسه۷ ادامه فصل۴- نقل اشکال‌های هفتگانه به سخن ابن سینا درباره اعتبارات ماهیت و پاسخ به آن اشکالات
8p21.mp3
25.37M
جلد دوم جلسه۸ ادامه اشکال‌ها و پاسخ‌ها
استاد سید محمد موسوی
مرور #آیین_و_اندیشه #مکتوبات #استاد_موسوی #مرور_کتاب https://t.me/musaavi_b https://eitaa.c
محمدرضا حکیمی مکتب تفکیک را چنین معنا میکنند: ((مکتب تفکیک به تباین کلی میان دین و فلسفه و عرفان معتقد نیست لیکن تساوی کلی را نفی میکند. کسانی که میگویند تفکیکیان با عقل مخالفند از روی اندیشه سخن نمیگویند. تفکیکیان با فلسفه هم مخالف نیستند تا چه رسد به عقل! تفکیکیان به اعتبار پیروی از وحی از عقل دفائنی بهره میبرند که اعماق عقل است و دیگران همه از سطوح عقل استفاده کرده اند یا عقل ابزاری! و فرق است میان عقل ابزاری و عقل انواری !)) اما مشخصه بارز مکتب تفکيک فلسفه‌‌ستيزي و فيلسوف‌گريزي بسيار حاد ايشان است، بگونه‌اي که مي‌توان آن را ذاتي اين مکتب دانست و اصولا پايه‌ريزي تفکيک در جهت ضديت با فلسفه بوده است. در سراسر كلمات ساکنان اقليم تفكيك، كمتر مسئله‌اي به چشم مي‌خورد كه در آن با نظرات حکما و عرفا مخالفت نشده باشد. اين امر در کلمات ايشان آنچنان آشكار مي‌نمايد كه به هيچ‌گونه قابل پنهان‌سازي نيست. مرحوم ميرزا مهدي اصفهاني صريحا حکم به تباين کلي بين اسلام و حکمت نموده است: فلسفه چيز مهمي نيست بلكه اضر مطالب است به حقايق وجداني. فلسفه دشمن بزرگ معارف الاهي است فلاسفه اسلام منهدم کننده اسلام‌اند و نه خادم آن. مي‌بيني که همه آنچه که شريعت آورده با همه قواعد فلسفه مناقض است. پس آگاه باش اي خردمند که همه آنچه فلاسفه به آن رفته‌اند با همه آنچه در شريعت ما آمده مناقض است. در مواضع ديگر، فلاسفه اسلامي را مشرک، تابع شيطان، برادران يهود، مخاصمه‌كننده با انبياء و... مي‌شمرد. مرحوم شيخ محمود حلبي، يکي از بزرگان مکتب تفکيک، گفته است: وي در جاي ديگري فلاسفه را منکر علمي خداي واقعي مي‌‌داند و نسبت به عرفا گفته است: (خاک بر دهانشان و آتش بر زبانشان! مرحوم ميرزا [مهدي اصفهاني] مي‌فرمودند اگر يکنفر به محي‌الدين [ ابن عربي] بگويد اي ... اي کثافت! قطعا بايد خوشش بيايد چون وصف اکمليت اوست!). چگونه مي‌توان پذيرفت مکتبي که بزرگانش، نسبت به فلاسفه و عرفا اين گونه صحبت نموده‌اند با فلسفه مخالف نيست بلکه مراد از همه اين افتراءها و توهين‌ها، اجتهاد در فلسفه و بيان عدم تساوي کلي بوده است؟! در دنياي امروز، کسي را که با مشي فلسفي به معناي عامش، مخالفت کند قابل بحث علمي نمي‌دانند و متهم به تعصب مي‌شود. شايد مدافعين معاصر تفکيک در تلاشند تا اين اتهام را از چهره سلف خويش بزدايند، در حالي‌که اگر کسي واقعا روش فلسفي را قبول ندارد سزاوار است که با شجاعت آن را اعلام نموده از عواقبش نيز نهراسد همچنانکه بزرگان تفکيک به تصريح و تلويح، گفته‌اند. و اگر کسي واقعا به اجتهاد در فلسفه معتقد است ـ يعني با وجود پذيرش روش فلسفي، تقليد بيجا از مکاتب گوناگون فلسفي را نفي مي‌کند ـ شايسته است که بدون هيچ هراسي اذعان کند که روش سلف ما در نفي مطلق فلسفه و استدلال عقلي صحيح نبوده است نه اينکه در صدد پنهان نمودن و توجيه و تأويل آن برآيد. با تلخیص و تصرف https://t.me/musaavi_b https://eitaa.com/musaavi_b
19.mp3
33.09M
جلسه۱۹ اشکالات وجود ذهنی
9p22.mp3
32.08M
جلد دوم جلسه۹ دونکته درباره رابطه وجود عقلی جنس و فصل و وجود خارجی آنها
10p25.mp3
34.56M
جلد دوم جلسه۱۰ فصل۵ - شناخت فصل و تفاوت بین آنچه که فصل است و آنچه که نیست
11p29.mp3
26.85M
جلد دوم جلسه۱۱ فصل۶ - نحوه تقوم جنس و فصل
12p33.mp3
22.07M
جلد دوم جلسه۱۲ ادامه فصل۷ - رابطه صورت و ماده
13p37.mp3
25.23M
جلد دوم جلسه۱۳ فصل۸- نحوه انتزاع جنس از ماده و فصل از صورت