eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.3هزار دنبال‌کننده
611 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه کار موضوع دادن، نوشتن، ویراستاری ،طرح‌نویسی و ... ندارم #اینجا قرار است ماهی گیری یاد بگیرید ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
📚گذاشتن و گزاردن👇🏿 ✏️گذاشتن یعنی قرار دادن،✏️ گزاردن یعنی به جا آوردن. 📝من کتابم را روی قفسه گذاشتم. 📝من از شما سپاسگزارم. من یک نمازگزارم و… https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📚خاستن و خواستن 🖍خاستن یعنی از جا بلند شدن. دودی به هوا خاست. 🖍خواستن یعنی همان خواستنِ خودمان! ✳️گرفتی حالا چی شد؟😄 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید .
📚کسره نقش‌نمای اضافه و وصفی در نوشتار ، به اشتباه، کسره نقش نمای اضافه، تبدیل به «ـه» می‌شود. ✏️ مثلاً: کتابه من، دوسته خوبه من. ✨اما اگر بخواهیم درست بنویسیم، این کسره به شکل کسره می‌ماند و نباید تبدیل به ه شود. تنها زمانی که می‌توانید ه را به آخر کلمه‌ای بچسبانید، وقتی است که جایگزینِ «است» می‌شود. 🔆مثلاً:این کتابِ خوبیه = این کتابِ خوبی است. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز مقدمات پژوهش نویسنده : دکتر حسن اسلام پور کریمی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چهاردهمین کار مشترک خود را با انتشار کتاب خودآموز مقدمات پژوهش به جامعه علمی کشور عرضه می‌کنند. این کتاب برای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی در مقطع کارشناسی، و طلاب سطح یک و دو حوزه‌های علمیه به‌عنوان منبع اصلی درس «روش تحقیق» تدوین شده است. امید است افزون بر جامعه دانشگاهی و حوزوی، دیگر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
#درست_بنویسیم #آموزش_ويراستاري #آموزش_نویسندگی 📚گذاشتن و گزاردن👇🏿 ✏️گذاشتن یعنی قرار دادن،✏️ گزارد
با تشکر 💐از یکی از اعضای کانال که اشتباه در این مطلب 👆🏼را متذکر شدند به همین خاطر برای روشن شده مطلب به چند مثال در ادامه توجه بکنید 👇🏿
گذاشتن وگزاردن گذاشتن در معنای حقیقی کلمه به معنای « قرار دادن» به طور عینی ومشهود است.مثلاً: «لیوان را روی میز می گذارم.» یا«کتاب را در قفسه گذاشت.» امّا گذاشتن در معنای مجازی « قرار داد کردن ،وضع کردن ،تأ سیس کردن» می باشد.مثلاً،کسی که قانون راوضع وبنا می کند «قانونگذار» است.وقانونگذاری به معنی «وضع قوانین» ونیزبدعتگذار کسی است که بدعت را وضع وتأسیس می کند . بنیانگذار ،کسی است که بنای کاری یا مؤسسه ای رامی گذارد . گزاردن در معنای اوّل،به معنی «به جا آوردن» ،«ادا کردن»،«اجراکردن»،«انجام دادن» می باشد.مثلاً،«نمازگزاردن» یعنی ادا کردن نماز یا« کارگزار» به معنی انجام دهنده واجرا کننده ی کار گزاردن در معنای دوم ،«برگرداندن از زبانی به زبان دیگر» که مرادف است با « ترجمه کردن» همچنین به معنی « تعبیر کردن» ،« شرح دادن»می باشد.مثلاً : « خوابگزار»تعبیر کننده ی خواب یا معبّر می باشد بنابر این گذاشتن با«ذ» وگزاردن با«ز»است.خلط این دو فعل ،اخیراً از آنجا ناشی شده است که صیغه ی امری هر دوازلحاظ آوایی یکسان است.یعنی امر گذاشتن می شود«گذار» وامرگزاردن نیز می شود«گزار» ، ولی معنای آنها یکسان نیست. به کلمات زیر با توجّه به معنای آن دقّت کنید: قانونگذار، بدعتگذار، بنیانگذار، سرمایه گذار، فروگذار،پایه گذار، نماز گزار، سپاسگزار، شکر گزار، وامگزار، کار گزار، حج گزار، خراجگزار، خبر گزار، پاسخ گزار، خوابگزار، پیغام گزار، خدمتگزار، حق گزار.... https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📒شکرگذاری یا شکرگزاری؟ 🖍«گزار» از مصدر «گزاردن» و به معنای انجام دادن و ادا کردن و به جا آوردن است، پس شکل صحیح واژه «شکرگزاری» است. 📒نام گزاری یا نام گذاری؟ 🖍 «گذار» از مصدر «گذاشتن» و معنای قرار دادن و وضع کردن است. پس شکل صحیح واژه «نام گذاری» است. 📒کارگذاران یا کارگزاران؟ 🖍کارگزار کسی است که کاری که مسئولیتی را که مشتری بر عهده او قرار داده است "انجام می دهد". طبق آنچه گفته شد «انجام دادن» از معانی مصدر «گزاردن» بود. پس شکل صحیح واژه "کارگزار" است. 📕نمازگزار یا نمازگذار؟ 🖍یکی از معانی «گزاردن»، به جا آوردن و ادا کردن بود. پس شکل صحیح واژه «نمازگزار» است. 📕شکرگذاری یا شکرگزاری؟ ✏️شکرگزاری به معنای به جا آوردن قدردانی و تشکّر است، پس شکل صحیح واژه «شکرگزاری» است. 📒بارگذاری یا بارگزاری؟ 🖍مسلّماً قرار است بار را در جایی قرار دهیم. "قرار دادن" از معانی مصدر «گذاشتن» است. پس املای صحیح واژه «بارگذاری» است. 📒امانت گزار یا امانت گذار؟ ✏️املای هر دو واژه صحیح است. گفتیم که «گزار» از مصدر «گزاردن» به معنای "انجام دادن، ادا کردن و به جا آوردن" است. پس امانت گزار به معنای کسی است که شرط امانت داری را به جا می آورد. گفتیم که «گذار» از مصدر «گذاشتن» به معنای "قرار دادن" است. پس امانت گذار کسی است که که چیزی را به عنوان امانت نزد شخص دیگری قرار می دهد. املای هر دو واژه صحیح است، امّا دقت داشته باشید که معانی آنها متفاوت است و نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
با تشکر 💐از یکی از اعضای کانال که اشتباه در این مطلب 👆🏼را متذکر شدند به همین خاطر برای روشن شده مطل
اعتمادآنلاین| غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در واکنش به انتقادهای مردمی از بودجه نهادهایی تحت مدیریتش در حال انتشار رشته توئیت هایی بود که غلط املایی داشت. او در توئیت اولیه خود نوشته بود: «چند نکته پیرامون موسساتی که بنده در آنها هستم اما پیش از آن باید بابت نعمت جریان گردش آزاد اطلاعات در کشور شکرگذار بود.» حدادعادل بعد از تذکر دنبال کننده‌هایش واژه شکرگزار را تصحیح و بابت تذکرات تشکر کرد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
تصویری قدیمی از سنگ مزار اصلی حضرت امام رضا (ع) در سرداب حرم و در زیر ضریح اصلی و زیارت حضرت آیت الله العظمی حاج آقا حسین طباطبایی قمی رضوان الله(زعیم قیام مسجد گوهر شاد علیه کشف حجاب رضاخانی). https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
کربلا با تربتش عمریست که دارالشفاست مشهد اما نسخه اش با آب سقاخانه است https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
کنگره ملی سیره فاطمی (ویژه دانش اموزان ) و کنگره بین المللی سیره فاطمی آدرس سایت: http://conf.omidnoor.ir/fa/home https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
95.jpg
4.14M
پوستر کنگره ملی سیره فاطمی : ویژه دانش آموزان با شعار هر دانش آموزش مسلمان یک پژوهشگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝بنویسید ✏️نوشتن می‌تواند به شما کمک کند تا آن نکته را به طور دقیقی به خاطر بسپارید. در واقع یک تمرین عالی برای افزایش قدرت ذهن شما است و باعث به جریان افتادن خون اکسیژن ناحیه مرتبط با در شما می‌شود. اگر محصل هستید و امتحانات شما نزدیک است، بهترین ایده برای آنکه بخواهید درس‌ها را به خوبی به ذهنتان بسپارید نوشتن آن‌ها در برگه است. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
🤭خواب شیرین و چرت زدن بسیار مهم است برخی افراد فکر می‌کنند که خوابیدن فقط تلف کردن وقت است. یک خواب راحت برای آنکه بدن و ذهنتان را خوب حفظ کنید بسیار مهم است. در طول خواب، ذهن شما فوق‌العاده فعال شده و شروع به اظهار خاطرات از اطلاعات به دست آمده‌ی اخیر می‌کند. در حقیقت، پس از آن یادگیری چیزی، چرت زدن می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات به دست آمده در ذهنتان ذخیره شود. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
🎲از بازی‌های ذهنی و کارت‌های بازی استفاده کنید اطلاعات در هنگام یادگیری،‌ اگر مصور باشند بهتر حفظ می‌شوند. استفاده از عکس‌ها، کارت‌های بازی، نمودارها، گرافیک‌ها و چیزهایی از این دست کمک می‌کنند تا اطلاعات در ذهن شما بهتر ذخیره شوند. برای افزایش قدرت ذهن خود باید از بازی‌های فکری نظیر پازل 🧩استفاده کنید و عادت خوب مطالعه را در خود افزایش دهید.🎮♟🎯 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
🏼‍️به طور منظم ورزش کنید ورزش منظم بدن شما را آماده و ذهنتان را هشیار نگه می‌دارد. 🤽🏽‍♂️🤾🏇🏻🏂⛹🏻️‍♀️ این کار باعث می‌شود تا جریان خون در تمام نقاط بدن شما جریان داشته باشد. ورزش منظم جریان مواد مغذی، نمک🧂 و سایر موارد حیاتی داخل بدن و مغز شما را بهبود می‌بخشد. آن می‌تواند به افزایش قدرت ذهن شما نیز بی‌انجامد، زیرا توانایی ذهن برای واکنش و عمل کردن را بالا می‌برد. راه رفتن شنا 🏊🏻‍ نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند بدن شما را انعطاف پذیر حفظ کنند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
🤔ذهنتان را خالی از استرس نگه دارید یک ذهن پراکنده نمی‌تواند کند یا خوب کار کند. همراه با استرس و اضطراب زیاد، ذهن به یک ناحیه کمرنگ تبدیل شده و دیگر جایی برای افکار و رفتارهای جدید ندارد. چیزهایی مثل اضطراب و خشم باعث کاهش توانایی ذهن در حفظ اطلاعات می‌شوند. قدرت که برای بسیار مهم است نیز کاهش پیدا می‌کند. افسردگی بلند مدت می‌تواند توانایی ذهن شما را برای به یادآوردن هر چیز جدیدی صدمه بزند. اگر چنین مشکلی داشته باشید، بهتر است به دنبال کمک گرفتن از یک متخصص باشید. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
کربلا با تربتش عمریست که دارالشفاست مشهد اما نسخه اش با آب سقاخانه است https://eitaa.com/myganj 🙏ل
@myganj 💎 این قلب نمی‌میرد 🔻امام رضا عليه السلام: مَن جَلَسَ مَجلِسا يُحيى فيهِ أمرُنا ، لَم يَمُت قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوُبُ ❇️ هر كه در مجلسى بنشيند كه در آن ياد ما (اهل بيت) زنده مى‌شود، قلبش در روزى كه قلبها مى‌ميرند، نمى‌ميرد. 📚 وسائل الشیعه، ج ۴۴ ، ص ۲۷۸ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 وقتی مقدسات دین و اعتقادات مردم، لقلقه زبان سیاسیون میشود. 📌 ضمن عرض پوزش از ساحت امام رضا(ع) و مخاطبین عزیز 🇮🇷گلچین سیاسی @golchinseyasy
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
🌐 وقتی مقدسات دین و اعتقادات مردم، لقلقه زبان سیاسیون میشود. 📌 ضمن عرض پوزش از ساحت امام رضا(ع) و م
باعرض تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام بعضی وقتها افراد برای پیدان کردن موضوع مقاله یا تحقیق باید به سخنان افراد سیاسی گوش بدهند یکی از موضوعات قابل تأمل در باره امام رضا (ع) حرفهای نسنجیده حسن روحانی است واقعا اهل تحقیق و پژوهش می بایست جواب این اقایون را با سند و مدرک بدهند تا از تاریخ اهل بیت به نفع خود استفاده نکنند شاید یادتان باشد ایشان قبلا درباره صلح امام حسن«ع» و مذاکره امام حسین (ع) در شب عاشورا اظهار نظر کرد. مساله : ایا امام رضا علیه السلام اهل سازش و مناظره بودند؟ مساله : اهداف مناظرات امام رضا علیه السلام مساله : سیره سیاسی امام رضا علیه السلام و .... https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
🖍سیرة سیاسی امام رضا(ع) در قبال مأمون 👨‍🎓نویسندگان: ابراهیم برزگر 📒منبع: فرهنگ رضوی سال دوم پاییز 1393 شماره 7 ✳️ این نوشتار می کوشد تا با تمرکز بر موضع گیری های سیاسی امام رضا (ع) ، معطوف به رقیب و دشمن سیاسی ایشان یعنی مأمون، به استنباط های نظری بپردازد و از خلال این بررسی به پرسش های سیاست در دنیای معاصر پاسخ دهد. سیاست امام رضا (ع) در دو وجه «سیاست معطوف به مأمون» و «سیاست معطوف به امام (ع) » قابل تعقیب است. رفتار سیاسی در خلأ رخ نمی دهد، بلکه در یک محیط تعاملی و کنش و واکنش زنجیره ای رخ می دهد و رفتاری راهبردی است. این است که منطق تعامل های امام رضا (ع) با مأمون چیست؟ آن است که شناخت مأمون و مأمون شناسی امام (ع) ملهم از شیطان شناسی و روش های سه گانة تطمیع، تهدید و تزویر معطوف به رهبر و پیروان است. این کندوکاو بر محور پذیرش ولایتعهدی از سوی امام رضا (ع) قرار گرفته است. مأمون ابتدا قصد اغوای امام (ع) یا تزویر دارد که با بیان مقاصد پنهان مأمون خطاب به وی این مرحله به سرعت به پایان می رسد. تطمیع اول، با پیشنهاد خلافت و تطمیع دوم، با پیشنهاد ولایتعهدی و سپس «تهدید» برای القای «تصور تطمیع شدن» در اذهان عمومی غیر بصیر از فنون مأمون بوده که همواره توسط امام (ع) خنثی و این موارد به فرصت سازی تبدیل شده است. ? http://ensani.ir/file/download/article/1543661603-10168-37.pdf https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
✏️تحلیل گفتمان مناظره های امام رضا (ع) 👨‍🎓نویسندگان: حسن مجیدی 📝منبع: فرهنگ رضوی سال اول تابستان 1392 شماره 2 👈 از ویژگی ها و نقاط بارز سیره امام رضا (ع) مواجهه ایشان با نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون در قالب مناظره هایی است که برخلاف اهداف مأمون خلیفه عباسی از برگزاری آنها، به عرصه ای برای دفاع از مرزهای اعتقادی اسلام، امامت و عقاید به حقِ شیعه و به ویژه اثبات صلاحیت و حقانیت امام برای امامت و خلافت تبدیل شد. استحکام در استدلال، استناد امام به منابع دست اولِ ادیان ابراهیمی و احاطه ایشان بر زبان، تفاسیر و دقایق کتاب های مقدس این ادیان از شگفتی های این مناظره هاست که کاملاً با موفقیت امام و های مناظره همراه بود. در این مقاله به این های مشخص پاسخ داده می شود که از منظر تحلیل گفتمان، مناظره های امام رضا (ع) با دیگران چگونه تحلیل می شود؟ بهره گیری از این روش چه زوایایی از منظر زبانی و موقعیت طرف های گفتگو می گشاید؟ ویژگی ها و ظرفیت های مناظره های امام رضا (ع) به منزله شکلی از ارتباط کلامی و تبلیغ دینی چیست؟ این است که با پاسخ به این پرسش ها از منظری متفاوت به این مناظره ها نگریسته شود و با بهره گیری از توانایی های تحلیل گفتمانِ انتقادی در قالب متغیرها و مقوله های عملیاتی، این مناظره ها موشکافانه بررسی شود. دقت در مناظره های امام با نمایندگان ادیان و فِرَق دیگر با تمرکز بر مقوله واژگان، چشم انداز، استعاره، انسجام تاریخی، نقل قول و تأکید ساختاری نشان دهنده این واقعیت است که امام با وجود اثبات حقانیت و ابطال ادعاهای طرف های مناظره، از منازعه اخلاق گریزِ گفتمانی، برحذر مانده و در کمال صراحت، دقت، ادب و احترام، نفسِ این مناظره ها را به عرصه ای برای اثبات امامت و خاتمیت پیامبر اسلام تبدیل کرده اند. http://ensani.ir/file/download/article/1543661380-10168-7.pdf 👆🏼 https://eitaa.com/myganj
image_2019-10-29_18-45-53.png
39.1K
دسته بندی موضوعی: علوم اسلامی دوره انتشار: فصلنامه تاریخ آغاز اعتبار: ۰۱ فروردین ۱۳۹۲ مدیر مسئول: محمودرضا برازش صاحب امتیاز: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) درجه علمی: علمی-پژوهشی سردبیر: جلال درخشه مدیر اجرایی: محمدعلی ندایی هیئت تحریریه: دکتر علی سروری مجد، دکتر جلال درخشه، دکتر سید محمدرضا احمدی طباطبایی، دکتر محمدهادی همایون، دکتر محمود واعظی، دکتر مهناز شایسته فر، دکتر مصطفی اسفندیاری(فقیه)، دکتر احمد اکبری، دکتر محمد امامی، دکتر غلامرضا رئیسیان، دکتر سید علیرضا واسعی آدرس: خراسان رضوی - مشهد - بلوار امام خمینی - نبش امام خمینی 62 -بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام ) طبقه چهارم . دفتر نشریه تلفن: ۰۵۱۳۱۹۹۰۴۰۲ وب سایت: http://www.farhangerazavi.ir/