هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد سب و ناسزا گفتن به منحرفان و استناد این عمل به ائمه علیهم السلام را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2083
کانال نقد الحاد
#قسمت_پنجم🔥 📝📝 همانطور که در پست قبل اشاره شد، عورت به معانی مختلفی امده است ؛ یکی از معانی آن ( پ
#قسمت_ششم🔥
📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت دیگری که به آن روایت مربوط هستند قرار دهیم و بعد نتیجه گیری کنیم.
✂️ یک ملحد مغرض هیچ وقت این کار را نمیکند چون یقین دارد به ضررش تمام خواهد لذا ترجیح میدهد احمق باقی بماند.
🖋 قرینه ی کلام معصوم گاهی منفصل است یعنی در آن روایت نمی توان آن را پیدا کرد و باید در جاهای دیگر مثل کتاب و سایر روایات به دنبال آن باشیم و نیز گاهی یک روایت مطلق است و روایات دیگر آن را مقید کرده اند و یا یک آیه مطلق است اما روایات دیگری آن را تخصیص زده اند.
💎 لذا علما میگویند عمل به عام قبل از فحص از مخصص جایز نیست که معنای ساده تر این جمله همان است که بالاتر گفته شد.
👳🏼♂علامه مظفر رحمه الله علیه میگوید:
[[ لا يجوز العمل بالعام قبل الفحص عن المخصص ]]
لا شك فى أن بعض عمومات القرآن الكريم و السنة الشريفة ورد لها مخصصات منفصلة شرحت المقصود من تلك العمومات... لذا ورد عن أئمتنا ذم من استبدوا برأيهم فى الأحكام , لأن فى الكتاب المجيد و السنة عاما و خاصا و مطلقا و مقيدا .
🔺عمل به عام قبل از فحص از مخصص جایز نیست و شکی نیست که بعضی از عمومات قران و سنت شریفه مخصصات منفصله ای دارند ک مقصود از آن عمومات را توضیح میدهند.
🔺لذا از ائمه علیهم السلام ذم کسانی وارد شده است که استبداد رای داشته اند (یعنی بدون فحص از مخصص به عام عمل کرده اند)، چون در قران کریم و سنت شریفه، عام و خاص و مطلق و مقید وجود دارد....
📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 154
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/154
📝 به عنوان مثال قران به حرمت ربا به صورت مطلق اشاره کرده است اما روایات آن را تخصیص زده اند و ربای بین پدر و فرزند و مسلمان و کافر و... را جایز دانسته اند.
👈 روایت مورد بحث نیز به #هیچ_عنوان نمیتواند مطلق باشد بلکه مصادیق نقض زیادی برای آن وجود دارد !
👳🏼♂شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میگویند:
🔺به صورت #متواتر ثابت شده است که که حضرت زهرا سلام الله علیها و دخترانش با دیگران صحبت میکردند و زنان دیگر با پیامبر (ص) صحبت میکردند لذا نمیتوان تمام اینها را حمل بر اضطرار دینی یا دنیوی کرد...و نیز زنان در تمام زمان ها با مردم تعامل میکردند پس چگونه ممکن است با دیدن این روایت، از این سیره دست برداریم؟
📓نظام النکاح في الشريعه الاسلاميه الغراء ج 1 ص 79
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/26498/1/79
✅ پس میبینیم که سیره ی پیامبر و اهل بیت و زنان مسلمان نیز این نبوده است که زنان را در خانه حبس کنند و اجازه خروج به آنها ندهند.
📖 روایتی که به روشن تر شدن مفهوم روایت طرح شده از سوی ملحد کمک می کند روایت زیر است:
کَانَ رَسُولُ اللَّهِ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ یَرْدُدْنَ عَلَیْهِ السَّلَامَ وَ کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ یُسَلِّمُ عَلَى النِّسَاءِ وَ 👈 کَانَ یَکْرَهُ أَنْ یُسَلِّمَ عَلَى الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ وَ یَقُولُ أَتَخَوَّفُ أَنْ یُعْجِبَنِی صَوْتُهَا فَیَدْخُلَ عَلَیَّ أَکْثَرُ مِمَّا أَطْلُبُ مِنَ الْأَجْرِ
🔺پیامبر صلی الله علی و آله به زنان سلام میکرد و آنان نیز رد سلام میکردند و حضرت امیر علیه السلام به زنان سلام میکرد و اکراه میداشت که به زنان جوان سلام کند و میفرمود: 👈 میترسم از صدايشان خوشم بيايد و زيانى كه با اين كار میبينم از اجرش بيشتر باشد 👉
📓الكافي- ط الاسلامية جلد 5 صفحه 535
Ⓜ️https://bit.ly/2XIILJy
✅ بنابراین طبق این روایت تنها در صورتی سلام کردن و به طور کلی ارتباط مرد و زن مکروه می شود که خوف زیان دیدن و افتادن در گناه باشد. اگر زن می داند که با بیرون رفتن و صحبت کردن با مردان ممکن است به گناه بیفتد نباید این کار را بکند.
👳🏼♂شیخ جعفر سبحانی حفظه الله میگویند:
نفس التكلّم بما هو هو من غير فرق بين الشابّة وغيرها، لاشكّ في جوازه
🔺نفس تکلم زن و مرد با یکدیگر بدون فرق بین اینکه زن پیر باشد یا جوان #هیچ_شکی در جواز آن وجود ندارد.
📓رسائل فقهية جلد 3 صفحه 530
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/26557/3/530
✍🏻نتیجه اینکه: آنچه از بررسی آیات و روایت و سیره ی متشرعه استنباط می شود این است که در حالت عادی نه ارتباط زن و مرد با هم اشکال دارد و نه بیرون آمدن زن از خانه! بلکه اگر انسان خوف افتادن در گناه داشته باشد باید از ارتباط با جنس مخالف خودداری ورزد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
♨️ ادامه ی بحث جذاب این شبهه پوشالی، ان شاءالله دو روز دیگر ارسال خواهد شد🦇✌️🏿
☑️ @naghdeelhad
اسلام کجا ... غرب کجا!
۱۴۳۰ سال پیش پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در حادثه غدیر خم، زنان را در بیعت گرفتن در امر ولایت بر حق امیرالمومنین علی علیه السلام شریک قرار داد و حق رای به آنان عطا کرد. همان زنانی که پیش از ایشان حتی انسان بحساب نمیآمدند! اما امریکایی که تا همین ۱۰۰ سال پیش چیزی بنام حق رای برای زنان نداشت، امروز داعیه دار حقوق زنان است!
وقتی اصل ماجرا را نفهمی و ندانی که اسلام با چه جامعه ایی چه کرد، ازکجا به کجا رساند، باید هم صنعت پورن و هرزه نگاری، مانکن شدن و نگاه جنسی به زنان امروز تحمیل شود.
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_ششم🔥 📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت د
#قسمت_هفتم🔥
📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضیح دهیم و سپس به ایرادات #فاحش_علمی ملحد جاهل بپردازیم.
( #نکته: مطالب تخصصی که در این بخش گفته می شود به خاطر مسلح کردن مسلمین به سلاح علم است و نیز بدین خاطر است که مسلمین ارزش علم را می دانند و از آن برای فهمیدن و فهماندن حق استفاده می کنند لذا مخاطب ما در این بخش فقط مسلمین هستند و طبیعتا ملحدان بی سروپا در حدی نیستند که مخاطب مباحث تخصصی علمی ما قرار بگیرند و اگر می خواهند مخاطب ما قرار بگیرند باید سالها نزد ما شاگردی کنند.)
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
[[ #توضیح اصطلاحات علمی برای رد تراوشات ذهنی زنادقه🔻 ]]
https://t.me/Zandiq_IQ7/2670
📌اصاله الحقیقه :
📖جایی کاربرد دارد که شک کنیم در اینکه متکلم معنای حقیقی را استعمال کرده است یا معنای مجازی را و قرینه ای که بر معنای مجازی دلالت کند وجود نداشته باشد ولی احتمال قرینه وجود داشته باشد در این صورت گفته می شود اصل این است که منظور متکلم همان معنای حقیقی بوده است.
📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 36
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/36
📌قرینه ی صارفه و معینه:
📖 قرینه ی لفظ مجاز قرینه صارفه است و قرینه ی لفظ مشترک قرینه معینه است
📓الموجز في أُصول الفقه جلد 1 صفحه 31
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13078/1/31
📌اراده ی استعمالیه و اراده ی جدیه:
🖋 ان للمتکلم ارادتین = متکلم دو اراده دارد :
📖 اراده ی استعمالی که همان استعمال لفظ و اراده ی معناست و بین هر کسی که با شعور و اراده حرف می زند مشترک است و فرقی بین شوخی کننده و کسی که برای امتحان کردن دیگری حرف می زند و کسی که از روی جدیت حرف می زند نیست.
📖 اما اراده ی دیگری وجود دارد که به آن اراده جدیه میگویند
📖 گاهی اراده ی جدی، مغایرت کامل دارد با اراده ی استعمالی مانند کسی که شوخی می کند یا کسی که می خواهد شخص را امتحان کند.(در اینجا متکلم از اراده ی استعمالی اش هیچ منظوری ندارد).
📖گاهی اراده ی استعمالی مطابقت کامل دارد با اراده جدی مانند عام هایی که تخصیص نخورده اند و استثنایی ندارند.مانند آیه ی انّ اللهَ لا یُحِبُّ المُعتَدین َ(خداوند متجاوزان را دوست نمیدارد ) که هیچ استثنایی ندارد و تخصیص نخورده است یعنی خداوند از تمام متجاوزان بلا استثناء نفرت دارد.
📖 مورد سوم( که مقصود ماست) وقتی است که اراده ی استعمالی مطابقت جزئی با اراده ی جدی دارد و متکلم به مقصود اصلی کلامش در یک دلیل مستقل دیگر اشاره می کند مانند لفظ عامی که تخصیص خورده است.
✍🏼مثلا خداوند در آیه 278 سوره بقره به صورت مطلق از ربا نهی کرده است( که این همان اراده ی استعمالی است)
📖 اما در روایات این اطلاق را تخصیص زده اند که ربای بین زوج و زوجه و پدر و فرزند را استثنا کرده اند (که این همان اراده ی جدی است ).
✍🏼 با توجه به این توضیحات، معلوم می شود اراده ی جدی میتواند در یک کلام مستقل و در زمانی دیگر بیان شود و لازم نیست همزمان با بیان اراده ی استعمالی باشد و نیز مقصود و منظور متکلم با "اراده ی جدی" متکلم فهمیده میشود.
📌تبادر
📖 مقصود از کلمه ی تبادر، پیشی گرفتن یک معنی از خود لفظ به ذهن است بدون در نظر گرفتن هیچ قرینه ای.
📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 31
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/31
📝 یعنی اولین معنایی که از یک لفظ (بدون قرینه)به ذهن ما می رسد همان معنای حقیقی است.
📌اطراد:
📖 اطراد شیوع و کثرت استعمال یک لفظ در مصادیق و معنایی حاص است بدون در نظر گرفتن شرایط یا مصادیق خاص هر لفظ.مانند استعمال لفظ "رجل" به اعتبار مرد بودن در مورد زید و بکر عمرو و ...
📓الموجز في أصول الفقه جلد 1 صفحه 16
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10440/1/16
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
🌸فرا رسیدن میلاد مبارک امام هفتم ، امام کاظم علیه السلام را تبریک می گوییم ؛
👌برخی از پرسش و پاسخهای کانال پیرامون امام کاظم علیه السلام ؛
1⃣می گویند امام کاظم در 37 سالگی از دنیا رفت و 24 سال از عمرش را در زندان بود و از او 18 پسر و 19 دختر باقی ماند که امامزادگان ایران نیز به امام کاظم بر می گردند چگونه امام #توانست این قدر فرزند تولید کند با این که بیشتر عمرش را در زندان بود ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1771
2⃣این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از #کجا می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1772
3⃣جایگاه امام کاظم علیه السلام و فضائل و مناقب ایشان در نزد بزرگان اهل سنت ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1773
4⃣آیا حقیقت دارد که امام کاظم دخترش را به نام #عایشه نامگذاری کرده اند ❗️❗️مگر عایشه دشمن اهل بیت نبوده است ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1774
5⃣آیا حقیقت دارد که مادر امام کاظم کنیز بوده است ❗️این که مادران برخی امامان کنیز بودند این واسه امامان بد نبود که مادرانشان کنیز هستند ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1776
6⃣شیعه همان عقائد مسیحیت مانند عقیده به فداء و فدا شدن عیسی جهت آمرزش گناهان مسیحیان را دارند.در روایتی از امام کاظم در کتب شیعه آمده است که من با دادن جان خودم شیعیان را حفظ کردم زمانی که خدا بر شیعیان غضب کرده بود ❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1777
به اعتراف دکتر زرینکوب؛ حکیم ابوالقاسم فردوسی یک شیعه سینه سوخته بود.
دکتر زرینکوب، مورخ مشهور معاصر مینویسد:
فردوسی شیعی مذهب بود. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر (علیه السلام) پرورش یافته بود و مثل هر شیعهء اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی و خاکباشی را نسبت به علی و خاندان او (علیهم السلام) در درون جانش حفظ کند. علی (علیه السلام) برای فردوسی قهرمان رویاها بود. دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی حضرت علی (علیه السلام) نمونهای بود که او میپنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، و عمال خلفا آن را پاره پاره و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمیتوانست یه یک ایران تازه تبدیل شود. آیین شیعه که فردوسی را به تعبیر خودش خاک پای حیدر کرده بود، روح و ذهن وی را به دنیای پارسایی و قهرمانی میخواند و از برادرکشیها و ناجوانمردی هایی که امیران عصر، از بخارا تا گرگان، و از طوس تا بغداد به جان هم انداخته بود، بیزار میکرد.
📚منبع: نامورنامه درباره فردوسی و شاهنامه؛ دکتر زرینکوب؛ ص۴۹-۵۰-۵۲
☑️ @naghdeelhad
🎇 بسم الله الرحمان الرحیم 🎇
⚔ پاسخ به یکی دیگر از دروغ های کانال Radical Criticism:
⛔️ ملحد گزارشی را از گفتگوی عمر بن سعد و امام حسین (ع) اورده که طبق این گزارش حضرت سه پیشنهاد به عمر داده اند که یکی از آن شروط سه گانه پذیرش بیعت با یزید میباشد‼️
📷 اسکن از کانال فوق الذکر:
🥅 http://yon.ir/axxFh
[ گزارش به دقت مطالعه شود ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔥✍🏻 #پاسخ_شیعه: نویسنده این متن آنقدر نادان است که فرق بین اثبات و نقل خبر را نمیداند ! نام کسی را که #فقط گزارش انتقال میدهد، بدون آنکه به گزارشات فراوانی که در مقابلش است توجه و تحلیل کند، چه باید گذاشت ؟! قصد داریم در این نوشتار به ملحدین #تحلیل_درست تاریخ را آموزش و نشان دهیم، این مجانین لای کتب تاریخی را باز نکرده اند و هدفی جز فریب عوام الناس نداشته و ندارند !
☑️ به بررسی ماجرا بپردازیم:
✍🏻 اهل تحقیق چه بسا اهل عناد، به خوبی میدانند، که در منقولات تاریخی گزارش هایی وجود دارد که در تعارض با یکدیگر قرار دارند. لاجرم برای مشخص شدن یک واقعیت تاریخی میباست، تمام اخبار و مدارک را کنار هم قرار دهیم، سپس تحلیل و قضاوت کنیم. حتی نویسنده ی کتاب تاریخ طبری هم که ملحدین وی و کتابش را دوست دارند به اندازه این بیسوادان، ادعایی در باب صحت تمام مرویات کتابش ندارد !
👳♂ چنانچه در مقدمه مشهورش میگوید:
🔅بيننده كتاب ما بداند كه بنای من در آنچه آوردهام و گفتهام بر راويان بوده است #نه حجت عقول و استنباط نفوس، به جز اندكي، كه علم اخبار گذشتگان به خبر و نقل به متأخران تواند رسيد، #نه استدلال و نظر و خبرهای گذشتگان كه در كتاب ما هست و خواننده عجب داند يا شنونده نپذيرد و صحيح نداند، از #من_نيست، بلكه از ناقلان گرفتهام و همچنان ياد كردهام.
📓تاريخ الطبري جلد: 1 صفحه : 8
Ⓜ️http://yon.ir/kZf36
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴 #الاول: خب دوستان گرامی در مقابل این گزارشی که ملحدین آورده اند، گزارش #دیگری از صحبت امام حسین علیه السلام و عمر بن سعد وجود دارد که #هیچ علائمی از بیعت با یزید و آب و تاب دادن ماجرا هم نیست ! [[ هر چند ثابت میکنیم، کلیت این گزارش خرافه است، ولی از آن جهت که مصداق مطالبیست که راجع به تعارضات و تناقضات روایات عرض کردیم حائز اهمیت میباشد. ]]
#لطفا_دقت_شود
⛔️ گزارش #اول طبری که ملحدین بدان استناد کرده اند اینست:
گوید: حسین (ع) به عمرسعد گفت: یکی از این سه مورد را از من بپذیر.
👈🏼یا بگذار به جائی که از آنجا آمده ام برگردم.
👈🏼یا بگذار دستم را در دست یزید بگذارم
👈🏼یا مرا به یکی از مرزهاي مسلمانان بفرستید تا مانند آنان حقوق و وظایفی داشته باشم.
📓تاريخ طبری جلد 4 صفحه 313
📚http://bit.ly/2DGrLtN
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
✅ اما گزارش #دوم تاریخ طبری الفاظ و متن گزارش اول را به جد زیر سوال میبرد‼️
گوید: پس عمر بن سعد سوی حسین روانه شد و چون پیش وی رسید حسین بدو گفت: یکی از سه چیز را بپذیر :
👈یا مرا بگذاری که همانجا که آمده ام باز گردم
👈یا بگذاری که پیش یزید روم،
👈یا بگذاری سوی مرزها روم.
📓تاريخ الطبري جلد 5 صفحه 389
Ⓜ️http://yon.ir/JBKbK
مقایسه فرمودید عزیزان ⏫
📢 پیش یزید رفتن کجا / دست در دست یزید گذاشتن کجا !
📢 سوی مرزها روم کجا / مرا برای نگهبانی مرزها بفرستید کجا !
#اضطراب_در_متن_گزارش
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔵 در نتیجه دانستیم که متن روایت مضطرب است و نشان از توطئه ی راویان برای طعن زدن به امام حسین علیه السلام دارد / رسوایی هم قسمت همیشگی معاندین بوده، هست و خواهد بود !
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
📇 گزارش خبرگزاری دیلی میل راجع به دعا کردن غیرمومنان :
#ترجمه_سایت:
📄 برای آتئیست ها و آگنوستیک ها، بحران یا تراژدی شخصی شایعترین دلیل برای آنها است که به دعا دعوت می شوند، یك چهارم ان ها برای اینكه احساس خوبی داشته باشند و کمتر احساس تنهایی كنند دعا میكنند !!
📍For atheists and agnostics, personal crisis or tragedy is the most common reason for them to resort to prayer, with a quarter admitting they pray for comfort or to feel less lonely.
📄 از تمامی آتئیست ها و آگنوستیکهای بریتانیایی، یک چهارم اعتراف می کنند که برای راحتی یا احساس تنهایی دعا کردن را ترجیح میدهند !!
📍Of all British atheists and agnostics, a quarter admit they pray for comfort or to feel less lonely
🌐http://yon.ir/EKKUD
التماس دعا آتئیست ✋🏼
شفای عاجل آتئیست ✋🏼
☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه
آیا می دانید چرا ایرانیان میگویند خدا و نمی گویند الله؟!
پاسخ به شبهات فضای مجازی
✍ نویسنده: حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹کلمه خدا در فارسی باستان ، بمعنای ( شاه ) است ، مثلأ به رئیس ده و روستا هنوز هم ایرانیان می گویند کدخدا ، یعنی شاه روستا یا شاه آبادی ، یا به فرمانده و رئیس کشتی می گویند ناخدا یعنی کسیکه شاه ندارد! چرا؟
چون شاه در خشکی و سرزمین حضور داشت و در دریاها حضور نداشت و جای او را کسی می گرفت که شاه نداشت ، چون ایرانیان نمی خواستند زیر بار خدای مسلمانان که الله بود بروند ،
در نتیجه واژهء خدا را بجای الله بکار گرفتند ، زیرا از نظر ایرانیان ، الله مسلمانان نمی توانست جای اهورامزدا را بگیرد ، اما می توانست جایگزین شاه شود ،
ایرانیان می اندیشیدند که مشخصاتی که اعراب به الله نسبت می دهند ، با مشخصات شاه میخواند و نه اهورامزدا ، زیرا الله ویژگیهای انسانی و زمینی داشت ، مثلأ دچار خشم می شد ،مهربان می شد ، پاداش می داد و مجازات می کرد و امثال این خصوصیات در حالیکه اهورامزدا فقط انسان را به اعمال و افکار نیک دعوت می کرد و مانند الله ، سیخ و درفش و تیغ و آتش و هیزم و شراب و حوری و غلامان ، در اختیار نداشت و اهل انتقام نبود و برای خودش ، جائی در آسمانها نداشت ، او فقط یک نماد بود ، نماد روشنائی...
آری ، بر این اساس بود که ایرانیان ، ضمن حفظ خدای خود که اهورامزدا بود ، برای فرار از مجازات مرگ ، خدای مسلمانان که الله باشد را پذیرفتند اما جایگاه اهورامزدا را هرگز به او ندادند
بلکه جایگاه شاهی که دیگر وجود نداشت را به وی دادند و او را خدا نامیدند ، یعنی شاه...
نتیجه آنکه اجداد ما ایرانیان با زیرکی هرگز اسلام نیاوردند و بعدها هم اگر خود را مسلمان نامیدند ، نوعی از اسلام را خلق کردند که هیچ شباهتی به اسلام عربی ندارد...
✅پاسخ
برای واژه خدا در کتب لغت معانی متعددی ذکر شده از جمله (آفریدگار، الله، اهورامزدا، ایزد، پروردگار، خالق، خداوند، دادار، رب، کردگار، یزدان ، سلطان، پادشاه، امیر، خدیو، مالک، صاحب، استاد) بنابراین معنای اصلی آن پادشاه نیست. بلکه اکثر آنها معانی مجازی کلمه خداست.
در فرهنگ لغت دهخدا در مورد ریشه این لغت و معنای اصلی آن چنین آمده است:
خدای فارسی و خواتای پهلوی بکلمه ٔ xwataya یا xwatadha اقرب است و آنهم با سانسکریت ayu + svatas (از خود زنده) یا سانسکریت adi + svatas (از خود آغازکرده) رابطه دارد.
در مورد کلمه ناخدا هم لازم به ذکر است که عبارت فوق یک تحلیل خیالی است و اصلاً درست نیست. بلکه این کلمه در اصل به این شکل بوده خدای ناو (یعنی خدای کشتی) و چون در فارسی قدیم گاهی جای مضاف و مضاف الیه عوض می شده به این صورت درآمده ناوخدا و به مرور زمان (واو) حذف شده است.
نکته دیگر اینکه خشمگین شدن خدا یا امر و نهی کردن تنها در دین اسلام نیست بلکه در متون دینی همه ادیان از جمله اوستا نیز اینگونه نسبت ها وجود دارد.
همچنین اسلام آوردن ایرانیان تنها به این نبوده که خدا را قبول کنند که نویسنده خیال کرده به این شکل سر مسلمانان کلاه گذاشته اند، بلکه قبول داشتن خدا در همه ادیان وجود داشته و از این جهت کسی شک نداشته است.
بلکه اسلام آوردن عبارت است از بر زبان جاری کردن شهادتین و یک سری اعمالی مانند نماز خواندن در پنج نوبت و در 17 رکعت، حج گزاردن و ...
بنابراین توجیهی که نویسنده آورده خیالپردازی ناشیانه ای است که حتی مادر کودک مرده را نیز به خنده می آورد. زیرا ایرانیان به دلایل مختلفی بارها بیان شده است، با آغوش باز و صادقانه اسلام را پذیرفتند و خدمات زیادی به اسلام کردند که شهید مطهری بخشی از آن را در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران آورده است
☑️ @naghdeelhad
📹به گزارش اسپوتینگ، به نقل از پلیس اسپانیا، پنج #فرانسوی در شهر بنیدر اسپانیا به خاطر #تجاوز_گروهی به #دخترانی_از_نروژ بازداشت شدند.
🔹این افراد در سنین 18 تا 19سال به عنوان توریست به اسپانیا آمده بودند و قصد داشتند کشور را روز چهارشنبه ترک کنند.
🔸از آغاز سال جاری 42 مورد #تجاوز گروهی در اسپانیا گزارش شده است.
〰➖〰➖〰➖
پ.ن :توریستهای فرانسوی ،جدیدا بی فرهنگ شدند؟!! یا چشم و دلشون زیادی سیره!
🖋:R_1
➖〰➖
🇷🇺خبرگزاری اسپوتینگ(2019)
Five French Tourists Arrested in Benidorm, Spain Over Alleged Gang Rape of Norwegian Woman –
Sputnik International
Ⓜ️https://sptnkne.ws/8TZS
☑️ @naghdeelhad
#پاسخ_شبهه
👈 آیا عمل مسلمین در توسل شفاعت و استغاثه به اهل بیت علیهم السلام مثل عمل بت پرستان و مشرکین است؟
✅ پاسخ در تصویر
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_هفتم🔥 📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضی
#قسمت_هشتم🔥
#پایانی ✅
⚙ در این پست نشان می دهیم ملحد مغز فندقی نمی تواند حتی یک جمله ی علمی صحیح بیان کند چه برسد به اینکه بخواهد به مباحث علمی تخصصی ورود کند!
( اصطلاحات موجود در این پست را در پست قبل توضیح داده ایم )
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ اولین مطلبی که ملحد بدان استناد میکند اصاله الحقیقه است و میگوید:
"در اصول فقه قاعده ای هست تحت عنوان (اصاله الحقیقه) یعنی مراد نویسنده از سخن خویش همان معنای حقیقی لفظ است"
✅ پاسخ: ملحد این قاعده را آورده است که بگوید معنای حقیقی "عوره" اندام تناسلی است اما غافل از اینکه در همان منبعی که خودش ارائه داده است،تصریح شده که لفظ "عوره" کنایه از قبل و دبر است نه اینکه معنای حقیقی آن باشد.
📌عور: العورة سوأة الانسان وذلك كناية وأصلها من العار
📖 عوره: #بدی ( زشتی ) انسان و این از باب #کنایه هست و اصلش از شرم میباشد.
📓المفردات في غريب القران جلد 1 صفحه 595
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/41892/1/595/
✍🏼 لذا عوره نمی تواند با استناد به اصاله الحقیقه به معنای قُبُل و دُبُر باشد چون قبل و دبر خودش معنای کنایی و مجازی است!
👌🏼از ملحد مغز فندقی تشکر می کنیم که از این قاعده به نفع ما استفاده کرده است و مقصود ما را اثبات کرده است!
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ملحد در ادامه میگوید:
اگر نویسنده طالب معنای مجازی بود باید ذکر قرینه 👈 (صارفه . معینه) 👉بکند.
✅ پاسخ : قرینه ی معینه وقتی کاربرد دارد که کلمه، مشترک لفظی باشد. و برای تعیین کلمه ی مد نظر متکلم از بین معانی #حقیقی کلمه به کار می رود (نه مجازی)، لذا قرینه ی معینه اصلا ربطی به مبحثی که ملحد طرح کرده است ندارد اما چون تفاوت قرینه ی صارفه و معینه را نمیداند هر دو را ذکر کرده شاید یکی از آنها درست از آب درامد!
( تفاوت آنها به صورت اجمالی در پست قبل آمده است )
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ادعای بعدی ملحد این است که:
"هیچ قرینه ای مبنی بر معنایی جز آنچه حقیقت لفظ عورت بیان میکند در جمله وجود ندارد که مورد استناد قرار بگیرد"
✅ پاسخ: اولا در قسمت 5 توضحیات به قدر کفایت بیان شد که در خود حدیث نیز قرینه وجود دارد و آن این است که پوشاندن عورت با لباس و حجاب محقق میشود نه نگه داشتن در خانه! لذا مقصود معصوم از بیان لفظ عورت قطعا نمیتواند "قُبُل و دُبُر" باشد. ثانیا به فرض محال که قرینه ای در این حدیث نباشد، در بخش اراده ی استعمالی و جدی توضیح دادیم که قرینه میتواند در آیه یا روایت دیگر بیان شده باشد مثل سخن گفتن دختران شعیب با حضرت موسی و... که در قسمت فلان ذکر شد.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ادعای بعدی ملحد مربوط به تبادر است که می گوید:
"این معنی زودتر از سایر معانی به ذهن می رسد"!
✅ پاسخ: از مفردات راغب که منبع مورد استناد ملحد بود اثبات کردیم که معنای قبل و دبر، مجازی و کنایی می باشد اما تبادر از علامات فهم معنای حقیقی است پس معنای مد نظر ملحد نمی تواند زود تر از سایر معانی به ذهن برسد چون مجازی است.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⭕️ ملحد در ادعای آخر خود به اطراد تمسک میجوید و گفته است:
"کثرت استعمال این لفظ در معنای مذکور(قبل و دبر) بدون هیچ قرینه ای اطراد حاصل میکند که خود علامت حقیقت است"
✅ پاسخ: از بخت بد ملحد لغت شناسان دقیقا بر خلاف این حرف را بیان کرده اند
📌غلبت العَوْرَة في الخَلَلِ الواقع فيما يهمُّ حفظهُ ويُعنَى بسِترِهِ ، ومنه : العَوْرَةُ في الحربِ : وهي الجهة الَّتي يخاف منها.
📖 لفظ عورت #غالبا در معنای "شکاف" استعمال میشود، آنچه #محافظت از آن مهم است و #پوشاندن آن ضروری.
📓الطّراز الأوّل جلد 8 صفحه 460
Ⓜ️http://yon.ir/RpNpi
✍🏼 بنابراین اگر قرار باشد اطراد چیزی را اثبات کند همان معنایی است که مد نظر ماست یعنی هر چیزی که محافظت از آن لازم است.
#رسوایی_پشت_رسوایی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
خب دوستان عزیز این شبهه پوشالی هم به طور کامل و تخصصی منهدم شد و به قعر گورستان روانه گردید 👊🏼💥
🔨 ادمین های تروریست آتئیستی مانند خرانی هستند که از شیر میگریزند و توان درگیری با ما را نخواهند داشت، هر چند که از بیرون آمدنشان از چاه خفت و ذلت بی اندازه #مشعوف خواهیم شد !!
#پایان
#انهدام_شبهه
#یاعلیمدد
☑️ @naghdeelhad
❌👆دروغگویی ادمین های پفک مغز آتئیست پایانی ندارد💯😂
🌐 آنها که همیشه موافق همجنسبازی مشروب و خودارضائی و هرکار زشتی که اسلام از آن منع کرده هستند؛
وقتی که با مضرات علمی چنین مواردی روبرو میشوند دست به دروغگویی میزنند، و میگویند: این مضرات مربوط به زیاده روی در آنها است و در حد کم ضرر ندارد❌🤥
[[ غافل از اینکه دستشان رو خواهد شد. ]]
📍به عنوان مثال:
هنگامی که با مضرات مصرف (consumption) الکل مواجه میشوند،چارهای ندارند جز اینکه به دروغ بگویند consumption به معنی اسراف و بیش از حد نوشیدن است❌
💢 اما هنگامی که از "مصرف" مشروب میخواهند سخن بگویند یادشان رفته که رفرنس خودشان از کلمهی consumption استفاده کرده و خودشان آن را به "مصرف" ترجمه میکنند،نه "مصرف بیش از حد"😂
🗣 ترجمهی consumption مصرف است #نه اسراف و بیش از حد نوشیدن.
🌐https://dictionary.abadis.ir/?lntype=entofa&word=Consumption
#دروغگویی
#شیادی
☑️ @naghdeelhad
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق
📘الف)
🔘 ابتدا به سوالات زیر توجه نمایید:
🔸سوال اول:
شما اهل تهران هستید؟ یا ایران؟
➕پاسخ:
یک تهرانی خیلی راحت می تواند بگوید این سوال نادرست است، چون من هم اهل تهران هستم و هم اهل ایران. بله نام کشوری که در آن زندگی می کنم ایران است؛ ولی این سرزمین از شهرهای مختلفی تشکیل شده و یکی از آنها نامش تهران است.
🔸سوال دوم:
شما درس می خوانید؟ یا ریاضی؟
➕پاسخ:
یک دانش آموز دبیرستانی نیز می تواند بگوید این سوال نادرست است، چون وقتی ریاضی می خوانیم درس هم خوانده ایم. درس خواندن یک تکلیف کلی و عمومی است و ریاضی خواندن یکی از مصادیق آن. به بیان دیگر درس خواندن شامل مطالعه ی همه ی کتاب های درسی می شود که ریاضی فقط یکی از آنهاست.
📕ب)
حال با توجه به نکته ای که ذکر شد، گاها در جامعه با افرادی روبرو می شویم که دقیقاً این گونه از ما سوال می پرسند و می گویند:
1. دین مقدم تر است یا انسانیت؟
2. دین مقدم تر است یا اخلاق؟
▪️اگر توجه بفرمایید، این دو سوال طوری مطرح می شوند که انگار «دین» هیچ ربطی به «اخلاق» و «انسانیت» ندارد! و به عنوان مقوله ای مستقل، با دو مقوله ی ذکر شده مقایسه می شود! در حالی که دین مجموعه ی کاملیست و همه ی این موارد را پوشش داده است. و سوال از اینکه دین مقدم تر است یا اخلاق مانند همان مثال ایران و تهران است.
📗ج)
به مراحل زیر توجه بفرمایید:
▪️1. منظور ما از دین، آیین جهان شمول و فطرت پذیر «اسلام» است نه دین های دیگر.
▪️2. حتی با پذیرش اسلام نیز، منظور ما «وجهه ی زیبا و اصولی این آیین مبارک» است نه برداشت نادرست افراط گرایان و تفریط گرایان.
▪️3. در آن وجهه ی زیبا:
🔸1-3. هم چهارچوب مشخص است (تفریط گرایان چهارچوب را از بین می برند و نظرات شخصی را وارد حوزه ی ثوابت دینی می کنند)
🔸2-3. هم روح صلح طلبانه و رحیمانه ی اسلام وجود دارد (افراط گرایان تصور می کنند برای پیشبرد اسلام راهی جز «خونریزی» و «خشونت» و «بداخلاقی» وجود ندارد و با خود فکر می کنند مجوزی از جانب خداوند رحمان دریافت کرده اند که به افکار غیر از خود (مسلمان و غیر مسلمان) «بی احترامی» کنند! یا آنها را از «دم تیغ بگذرانند» یا هرگونه «ظلمی» روا دارند...)
🔸3-3. هم اقدام نظامی برای «دفع ظلم» و «مبارزه با ظلم» وجود دارد و هم حدود و تعزیرات بر روی افراد خطا کار و بی ناموس و دزد و... جاری می شود. (تفریط گرایان می گویند نباید در اسلام هیچ جنگی وجود داشته باشد، نباید هیچ قصاصی وجود داشته باشد! در حالی که برای جلو گیری از ظلم و ایستادن در برابر کسانی که تنها منطق شان جنگ است، باید این اهرم وجود داشته باشد، یا برای ایجاد نظم و ساماندهیِ جامعه قصاص باید وجود داشته باشد)
▪️4- در وجهه ی زیبای مورد نظر، با رعایت «حکمت» همه چیز بر سر جای خود قرار می گیرد. اما متاسفانه افراط گرایان و تفریط گرایان، به جای «احیای حکمت»، یکی از موارد نامبرده را حذف می کنند. یا اینکه احکام و امورات را در جای نامناسب به کار می برند و متاسفانه نگرش دیگران را در مورد این دین جامع و کامل خراب می کنند (خصوصا افراط گرایان).
▪️5. در آن وجهه ی زیبا و حقیقی، «اخلاقیات» و «کمالات انسانی» در حد اعلای خود وجود دارد و مواردی که از لحاظ «انسانی» و «اخلاقی» زشت هستند، نشانی از اعراب ندارند...
ادامه دارد...
#شبهه_از_شما_پاسخ_از_ما
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
🎇 بسم الله الرحمان الرحیم 🎇 ⚔ پاسخ به یکی دیگر از دروغ های کانال Radical Criticism: ⛔️ ملحد گزار
#قسمت_دوم🔥
🔴 #الثانی: یکی دیگر از دلایل محکم، در رد این روایت جعلی را با هم مشاهده کنیم و نشان دهیم ملحدین قصدشان جز تحمیق مردم (به خیال خودشان) نیست👇
✳️ خب گزارش دیگر تاریخ طبری چه میگوید:
⚡️ابومخنف گفت: ابوجناب از هانی بن ثبیت حضرمی که #شاهد_قتل_حسین (ع) بود نقل کرد: حسین عمرو بن قرظۀ بن کعب انصاري را نزد عمر سعد فرستاد که شب هنگام در فاصله ی دو سپاه به دیدن من بیا. راوی گفت: عمر بن سعد و حسین هرکدام با بیست سوار بیرون آمدند هنگامی که یکدیگر را دیدند حسین به یارانش گفت از او کناره گیرند و عمر بن سعد نیز چنین دستوری داد.
👈 راوی در ادامه گفت: #ما_صدای_آنان_را_نمیشنیدیم 👉 مذاکره آنها تا پاسی از شب طول کشید. سپس هر یک به سوی سپاه خود برگشتند. مردم درباره این ملاقات سخنها گفته اند. عده ای میگفتند حسین (ع) به عمر سعد گفت: بیا دو سپاه را رها کرده و با هم نزد یزید بن معاویه برویم. عمر گفت: اموالم مصادره میشود. حسین (ع) گفت: از اموال خود در حجاز بهتر از آنرا به تو میدهم. راوي گفت: عمر این سخن را نپسندید. 👈 مردم در این خصوص سخنها و شایعه ها گفته اند در حالی که سخنان آنها را #نشنیده اند 👉
📓مقتل الحسين ج 1 ص 100
Ⓜ️ http://yon.ir/Zy6DN
📓 تاريخ الطبري جلد 4 ص 313
Ⓜ️ http://yon.ir/8h9gf
👆👆 در همان کتاب هایی که ملحدین روایت ارسال کرده اند میبینیم راوی [[ که خود شاهد شهادت امام حسین علیه الصلاه و السلام بوده ]] اعتراف میکند ، هم در اواسط روایت و هم اواخرش 👈 که اینها مشتی #شایعه و اکاذیب بوده و همه از آنها دور شدند به طوری که صدای آنها را نمیشنیدند ❌ . همین برای اثبات خرافه بودن ماجرا کافیست، لیکن ما قصد داریم ملحدین را حسابی تادیب کنیم و هم ادله های متفاوت و کوبنده را به شما عزیزان نشان دهیم♡
#تحمیق_ممنوع
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
✳️ ضربه ی بعدی هم از تاریخ طبری به پیکره بی جان الحاد :
📖 گزارش دوم چه میگوید:
⚡️عبدالرحمان بن جندب، برايم از عُقبَة بن سَمْعان نقل كرد كه: همراه حسين عليه السلام بودم و با او از مدينه به مكه، و از مکه به عراق آمدم و تا هنگام شهادتش #از_او_جدا_نشدم و كلمه اى با مردم، چه در مدينه، چه در مكه، چه در راه، چه در عراق و چه در ميان لشكر تا روز شهادتش، #سخن_نگفت، جز آن كه من، آن را شنيدم. بدانيد كه ـ به خدا سوگند، حسين عليه السلام، آنچه را كه مردم مى گويند و میپندارند، به آنان ، واگذار نكرد. او، #نه_گفت كه [مى خواهد] دست در دست يزيد بن معاويه بگذارد، #نه [خواست كه] او را به مرزى از مرزهاى مسلمانان بفرستند؛
👈 #بلكه_فرمود: «مرا وا بگذاريد كه در اين زمين پهناور بروم تا ببينم كه كار مردم، به كجا مى انجامد 👉
📓تاريخ طبری ج 5 ص 414
Ⓜ️http://yon.ir/dY6gQ
📓صحيح من مقتل سيدالشهداء ج 1 ص 606
Ⓜ️http://yon.ir/7AO5O
👌اینهم از ، دومین #شاهد و مدرک بر رد این گفتگوی ساختگی و مشت محکم به دهان فرزندان یزیدِ آتئیست👊💥
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📝 نتیجه بررسی تا اینجا : در #قسمت_اول مشخص شد: در تاریخ طبری گزارش دومی هم وجود داشته که الفاظش متفاوت و متن اضطراب دارد ! اینجا فرض را بر این میگیریم که عدم مطالعه کتب تاریخی، منجر به تصمیم عجولانه ملحدین شده. و در #قسمت_دوم مشخص شد: که دو شاهد ماجرای کربلا به کذب بودن روایت صحه میگذارند [[ متن گزارش ها واضح است ]]
🔵 در قسمت آینده ادله های جالب دیگری را ارسال و این شبهه پوشالی را به گورستان تاریخ خواهیم فرستاد. حقا که دشمنان سیدالشهداء علیل و ذلیلتر از همیشه شده اند و تلاش های مذبوحانه نوادگان یزید آتئیست، باعث اثبات حقانیت هر چه بیشتر قیام تاریخی حضرت خواهد شد.
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
ریچارد داوکینز (از مشهورترین خداناباوران معاصر)، انجمن Humanist انگلستان و چند سازمان الحادی دیگر، مجموعاً 150 هزار دلار برای گردش اتوبوسهایی در سطح شهر لندن با شعار "there is probably no god" (یعنی احتمالاً خدایی نیست!) هزینه کردهاند!
اگر قیمت دلار را 11 هزار تومان در نظر بگیریم، مبلغ صرفشده برای چسباندن چند جملهی مسخره به اتوبوسها میشود: 1650000000 تومان!
ما نیز مانند ملحدین که به حج اشکال میکنند، حق داریم بپرسیم که چرا این سازمانها و نیز شخص ریچارد داوکینز، از این سرمایه برای کمک به فقرا استفاده نکردهاند؟!
چرا این پول را صرف کمک در ساخت بیمارستان برای افراد فقیر نکردهاند؟ چرا پولشان را به سازمانهای خیریهی فعال در آفریقا اهدا نکردهاند؟
البته مسلمین و خصوصاً حجاج مؤمن (منظور اکثریت حجاج است نه همه آنها) به خاطر فضیلت صدقه، در خفا و پنهانی، بدون آنکه اسم و رسمی از آنان بماند اعمال انساندوستانه را انجام میدهند. که اگر حجم صدقات، زکات و نذورات آنها را محاسبه کنیم، بدون شک در طول عمرشان چندین برابر هزینهی سفر یک حج را به افراد فقیر، سازمانها و بیمارستانها و مدارس کمک کردهاند، به طوری که در اکثریت موارد فقط خدا و آنان از این کمک خبر داشتهاند و به مانند بازیگران و هنرمندان مشهور نیستند که به اهدای چند هزار تومان به فقرا، با آنها عکس یادگاری گرفته و یا خبر این کمک بزرگ را در سایتها منتشر سازند!
نکتهی مهم: بر روی این اتوبوسها عبارت «احتمالاً خدایی نیست!» نوشته شده است؛ چرا ریچارد داوکینز و سازمانهای الحادی انگلستان، جزم به خرج نداده و ننوشتهاند: قطعاً خدایی وجود ندارد؟!
http://www.bbc.com/persian/world/2009/01/090102_v_sh_london_bus
☑️ @naghdeelhad
انسانهای دیندار، خردمندتر و روشن فکرتر از آتئیستها هستند!
آتئیستها نسبت به افراد دیندار، کمتر روشنفکر و گشاده نظر هستند. افراد دیندار در مقابل نظرات مختلف، ظرفیت بیشتری دارند. آتئیستها و آگنوستیکها خود را نسبت به دینداران، روشنفکرتر ميدانند، در صورتی که آتئیستها در حقیقت نسبت به عقاید و ایدههای متفاوت، ظرفیت کمتری دارند [فقط شعار ميدهند].
🌐منبع: ایندیپندنت انگلستان | bit.ly/2NxXuBn
الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ (زمر/۱۸) آنان كه سخنان مختلف را با دقّت میشنوند و بهترين آن را پيروی ميکنند، آنانند كه خداوند هدايتشان نموده و آنانند همان خردمندان.
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق 📘الف) 🔘 ابتدا به سوالات زیر توجه نمایید: 🔸سوال اول: شما اهل تهران هستید؟ ی
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق
➖قسمت دوم➖
📘د)
می دانم مخالفین، این سخنان بنده را فقط شعار و کلمات زیبا می دانند و می گویند اسلام چنین دینی نیست، لذا ما هم به اصلی ترین منبع اسلام (قرآن کریم) مراجعه می نماییم و به آنها نشان خواهیم داد که اسلام دین اخلاق و انسانیت است...(هر چند کمی طولانی می شود، ولی ان شاء الله همه ی آیاتی که ذکر می نماییم را مطالعه بفرمایید)
▪️1. ادای امانت و حکم کردن به عدالت:
«همانا خداوند شما را به ادای امانت به صاحبشان سفارش می کند و نیز اگر در میان مردم داوری کردید به عدالت داوری کنید، به راستی که خداوند شما را به امر نیکویی امر می کند.» {نساء: 58}
▪️2. مهربانی:
« (مؤمنان کسانی اند که) یکدیگر را به شکیبایی و مهربانی سفارش می نمایند.» {بلد: 17}
▪️3. فروتنی:
« و (ای انسان) در روی زمین با حالت غرور و تکبر راه نرو، چرا که تو نمی توانی (با زدن پای خود بر زمین) آن را بشکافی و (نیز هر چقدر گردنت را برای نشان دادن برتری خود نسبن به دیگران بالا بگیری) طول قدت به اندازه ی کوه ها نمی رسد (و تو ذره ناچیزی در جهان هستی بر روی این کره ی خاکی هستی).» {اسراء: 37}
▪️4. میانه روی در امور:
«و ما شما مسلمانان را امتی میانه رو قرار دادیم» {بقره: 143}
▪️5. میانه روی در انفاق:
« و دست خود را بر گردن خویش زنجیر مکن و (از سوی دیگر دست خویش را برای بخشش) کاملا باز مکن؛ که در نتیجه ی آن مورد سرزنش قرار می گیری و درمانده می شوی.» {اسراء: 29}
▪️6. برادری و ایجاد آرامش بین مردم:
«همانا مؤمنان برادران یکدیگرند، پس میان برادرانتان صلح و آرامش بر قرار کنید» {حجرات: 10}
▪️7. پرهیز از دشنام دادن به اعتقادات دیگران:
«هیچگاه بت ها و معبود هایی را که مشرکان به غیر از خدا می خوانند را دشنام ندهید» {انعام: 108}
▪️8. صدقه دادن:
« و خداوند برکت صدقه را افزایش می دهد.» {بقره: 276} /« و هر کس صدقه بدهد و از حق خود بگذرد کفاره ای برای گناهان او محسوب می شود.» {مائده: 45}
▪️9. انفاق های خالصانه:
« کسانی که اموال خود را فقط به خاطر رضایت خداوند انفاق کنندو در اخلاص ثابت قدم بمانند، چنین انفاقی همانند باغی است در نقطه ی بلندی (در زمین حاصلخیزی) که باران درشت و با برکتی بر آن ببارد (و آنچنان رشد و نمو کند) که میوه هایش را دو چندان دهد.» {بقره: 265}
▪️10. انفاق از اموال نیکو:
« هرگز به نیکوکاری نمی رسید مگر از آنچه دوست دارید انفاق کنید.» {آل عمران: 92}
▪️11. همکاری مردم:
« و همدیگر را در کار های نیک یاری کنید.» {مائده: 2}
▪️12. اتحاد:
« و همگی به ریسمان الهی چنگ اندازید و پراکنده نشوید و مانند کسانی مباشید که پراکنده شدند و در بین خود (تخم) اختلاف کاشتند.» {آل عمران: 103 و 105}
▪️13. وفاداری به پیمان:
« و به پیمان های خودتان وفا کنید که در روز قیامت از پیمان هایتان سوال خواهد شد.» {اسراء: 34}
▪️14. پاکیزگی بدن و لباس:
« ( و مومنان باید) آلودگیها و زوائد بدن خود را از میان بردارند.» {حج: 29} / « و لباست را پاکیزه نگه دار.» {مدثر: 4}
▪️15. خشم فرو خوردن و گذشت نسبت به مردم:
« بهشت برای پرهیز کارانی است که خشم خود را فرو می خورند و نسبت به مردم گذشت دارند.» {آل عمران: 134}
▪️16. راست گویی:
« خداوند راستگویان را به خاطر صداقتشان پاداش می دهد.» {احزاب: 24}
▪️17. واکنش نیک در برابر عملکردهای زشت:
« بندگان شایسته خداوند کسانی اند که هر گاه جاهلان آن ها را مخاطب سازند ( و به آنها بی حرمتی کنند) آنها در جواب به آنان سلام می کنند(و با بزرگواری و صبوری از کنارشان می گذرند.» {فرقان: 63} /« و زشتی را با نیکی پاسخ ده تا دشمنان سر سخت چون دوستان گرم و صمیمی شوند.» {فصلت: 34}
▪️18. گفتار نیک:
« و ای پیامبر به مردم بگو همیشه به نیکوترین روش سخن گویند.» {اسراء: 53} / « و با مردم با زبان خوش سخن بگویید.» {بقره: 83}
▪️19. رفتار حکیمانه با مردم و دوری از تکبّر :
« و با بی اعتنایی از مردم روی مگردان و مغرورانه بر زمین راه مرو که خداوند هیچ فرد خودبین و فخر فروش را دوست نمی دارد.» {لقمان: 18}/« چه بد است (جهنم) جایگاه متکبران» {غافر: 76}
▪️20. سلام و جواب سلام:
« و هر گاه به شما سلام و درودی گفته شد پس شما سلام و درودی بهتر از آن یا حد اقل همانند آن را پاسخ دهید.» {نساء 86}
ادامه دارد...
#شبهه_از_شما_پاسخ_از_ما
☑️ @naghdeelhad
▪️ تو نیویورک یه مرد ۲۷ ساله که تلاش کرده بود به یک پیرزن ۷۴ ساله تجاوز کنه! توسط پلیس بازداشت شد!
سوالم اینه که چجوری این همه سال آزادی و دوری از #حجاب هنوز چشم و دل غربی ها رو سیر نکرده؟؟
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_دوم🔥 🔴 #الثانی: یکی دیگر از دلایل محکم، در رد این روایت جعلی را با هم مشاهده کنیم و نشان دهیم
#قسمت_سوم🔥
✍🏼 در پست سابق نشان دادیم که هانی بن ثبیت حضرمی از شاهدان واقعه کربلا میگوید: ماجرای گفتگوی عمر بن سعد و سیدالشهداء علیه السلام راجع به شروط سه گانه و بیعت با یزید شایعه و خرافات است، همچنین عقبه بن سمعان، دومین شاهد ماجرا قسم میخورد: من پیوسته با حضرت (ع) بودم و هیچگاه چنین جملاتی را به زبان نیاوردند:
#سند_کلام_هانی_بن_ثبیت
📓تاريخ طبری جلد 4 ص 313
Ⓜ️http://yon.ir/8h9gf
#سند_کلام_عقبه_بن_سمعان
📓تاريخ طبری ج 5 ص 414
Ⓜ️http://yon.ir/dY6gQ
[ ترجمه در پست قبل ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🖇 #الثالث: در این قسمت قرینه های محکمی را بر #گزارشات_فوق ارائه میدهیم و ملحدین سواد تلگرامی را بیش از پیش رسوا میکنیم:
#حرکت_از_مبدا_تا_قصد:
#تایید_گزارشات_قبل
🚩 سیدالشهداء علیه السلام در مدینه:
📄 چون مروان امام حسين عليه السلام را به بيعت با يزيد فرمان داد، امام عليه السلام فرمود: واى بر تو! آيا مرا به بيعت با يزيد، فرمان میدهى، در حالى كه او مردى فاسق است؟! اى كه لغزشت بزرگ است! سخنِ بس بيراهى گفتى. من ، تو را بر سخنت سرزنش نمى كنم كه تو بر زبان پيامبر خدا (ص) لعنت شدى، در حالى كه هنوز در پشت پدرت، حكم بن ابى عاص بودى و لعنت شده پيامبر خدا، جز اين نمیتواند باشد كه به بيعت با يزيد، فرا بخواند. سپس امام عليه السلام فرمود: اى دشمن خدا! از من دور شو كه ما خاندان پيامبر خداييم و حق، ميان ماست و زبان هايمان، به حق سخن مى گويد
📓الفتوح لابن اعثم ج 5 ص 17
Ⓜ️http://yon.ir/2ix89
📓صحيح من مقتل سيدالشهدا ج1 ص 266
Ⓜ️http://yon.ir/qs8Yd
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🚩 سیدالشهداء علیه السلام در بین راه:
📄 امام حسين عليه السلام در هفتم ذى حجه سال شصت، از مکه خارج شدند و چون به بستان بنى عامر رسيدند، با شاعری بنام فَرَزدَق در روز تَرويه ديدار كردند و پس از گفتگویی فرمودند:
🔅اى فرزدق! اينان گروهى اند كه پيروى شيطان را پذيرفتند و اطاعت خداى رحمان را رها كردند و در زمين فساد را آشكار ساختند و حدود الهى را از بين بردند بادهها نوشيدند و دارايىهاى فقيران و بيچارگان را ويژه خود ساختند و من از هر كس به يارى دين خدا و سربلندى آيينش و جهاد در راهش سزاوارترم. تا آيين خدا پيروز و برتر باشد
📓تذكرة الخواص ج1 ص 217
Ⓜ️https://goo.gl/Vb5gfi
📓صحيح من مقتل سيدالشهدا ج 1 ص 526
Ⓜ️http://yon.ir/wXI8W
+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
📄 و در گزارش دیگری میخوانیم که فرزدق گفت: اى فرزند دختر پيامبر! چگونه بر مردم كوفه، تكيه میكنى؛ آنان كه پسرعمويتان مسلم بن عقيل و پيروانش را كشتند؟ امام حسين عليه السلام اشک ريختند و سپس فرمودند: خدا، مسلم را رحمت كند ! او به سوى خداوند و بهشت و خشنودى او رفت و وظيفه اش را انجام داد و وظيفه ما ، بر جا مانده است. سپس امام حسين عليه السلام اين اشعار را خواندند:
🔅اگر سراى دنيا، گران بها شمرده میشود، سراى پاداش خدا، برتر و بالاتر است. و اگر بدن ها براى مرگ، آفريده شده اند، شهادت مرد با شمشير در راه خدا، برتر است. و اگر روزى ها، تقدير شده اند، كمىِ حرصِ آدمى براى روزى ، زيباتر است. و اگر گردآورى دارايى ها، براى رها كردن است، چرا در راه خير، بِدان بخل ورزيده میشود.
📓الفتوح لابن اعثم ج 5 ص 72
Ⓜ️http://yon.ir/AEzGc
📓اللهوف فی قتلی الطفوف ج 1 ص 94
Ⓜ️http://yon.ir/FSNEy
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🚩 سیدالشهدا علیه السلام در کربلا:
📄 چون عمر بن سعد بر امام حسين عليه السلام فرود آمد، او يقين كرد كه آنان با وى میجنگند. [پس] امام حسین (ع) در ميان ياران خود براى سخنرانى برخاستند و حمد و سپاس خدا را به جا آورد و سپس فرمودند:
🔅حوادثى رخ داده كه میبينيد ! دنيا، تغيير كرده و دگرگون شده و خوبى هايش پشت كرده و از ميان رفته است و از آن، جز اندكى مانند قطره آبى در ته ظرف، و معاشى ناچيز مانند چراگاه كما مايه، باقى نمانده است. مگر نمیبينيد كه بر پايه حق، رفتار نمیشود و از باطل، دورى نمیگردد ؟ بايد كه مؤمن به ملاقات خدا، راغب باشد! به راستى كه من، مرگ را جز خوش بختى و زندگى با ستمگران را جز رنج و خسارت نمیبينم.
📓تاريخ طبری ج 5 ص 404
Ⓜ️http://yon.ir/jCKNk
📓تاريخ دمشق ج 14 ص 217
Ⓜ️http://yon.ir/2n8Rt
📓معجم الكبير طبرانی ج 3 ص 114
Ⓜ️http://yon.ir/sf0nV
📓صحيح من مقتل سيدالشهداء ج 1 ص 563
Ⓜ️http://yon.ir/fYmC9
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍🏼 گفتار و کردار حضرت در طول مسیر واضح است و #هیچگاه چنین گفتگویی بین عمر سعد و امام حسین علیه السلام و هر شخص دیگری شکل #نگرفته_است . با تحلیل و کنار هم قرار دادن مدارک و قرائن بسیاری از دروغ های معاندین برملا خواهد شد. قیام سیدالشهداء (ع) فراتر از درک و فهم کامل بشریت است و مانند نوریست که هرگز خاموش نخواهد شد ــــ
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
محبت شیرین علی ابن ابیطالب؛ ایرانیان را مسلمان کرد.
وقتی امام علی (علیه السلام) نامه پیامبر اکرم (ص) را بر اهل یمن [که در آن زمان تحت حاکمیت ایران بود] خواند، تمام قبیله هِمْدان اسلام آوردند. بدنبال آن، امیرالمومنین علی (علیه السلام) اين خبر را در نامه ایی براي پيامبر فرستاد و رسول خدا سجده کردند و سر را بلند کردند و فرمودند: سلام بر هِمْدان، سلام بر هِمْدان.
📚منابع:
سنن الكبرى؛ ج۲؛ ص۵۱۶
البدايه والنهايه؛ ج۷؛ ص۳۹۴
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_سوم🔥 ✍🏼 در پست سابق نشان دادیم که هانی بن ثبیت حضرمی از شاهدان واقعه کربلا میگوید: ماجرای گفت
#قسمت_چهارم🔥
✍🏼 در پست های قبل، با ارائه ی گزارشاتِ دو شاهدِ ماجرای کربلا و منویات حضرت (ع) از مدینه یا کربلا، گفتگوی افسانه ای سیدالشهداء و عمر بن سعد راجع به بیعت با یزید را نقد کردیم.
📄 حال در این پست گفتگوی واقعی و مشهور امام حسین (ع) و عمرسعد را خدمتتان ارسال خواهیم کرد، مفاد این گفتگو با بررسی های قبلی کاملا در یک راستا قرار دارد:
#شرح_گفتگو
🔅امام حسين عليه السلام به عمر بن سعد، پيام فرستاد كه: میخواهم با تو گفتگو كنم. امشب ميان لشكر من و لشكر خودت، همديگر را ببينيم. عمر بن سعد، با بيست سوار و حسين عليه السلام نيز با همين تعداد، بيرون آمدند. هنگامى كه يكديگر را ديدند، حسين عليه السلام به يارانش فرمان داد و آنان، از او كناره گرفتند و تنها برادرشان حضرت عباس عليه السلام و پسرش حضرت على اكبر عليه السلام در كنارش ماندند.
🔅عمر بن سعد نيز به يارانش فرمان داد. آنان هم از او دور شدند و تنها فرزندش حَفْص و غلامش به نام لاحِق، در كنار او ماندند. حسين عليه السلام به عمر بن سعد گفت: واى بر تو! آيا از خدايى كه بازگشتت به سوى اوست، پروا نمیكنى؟ اى مرد ! آيا با من میجنگى، در حالى كه میدانى من، فرزند چه كسى هستم ؟ اين قوم را وا گذار و با من باش كه در اين حال، به خدا نزديک ترى. عمر به امام حسين عليه السلام گفت: بيم دارم كه خانه ام ويران شود ! امام حسين عليه السلام فرمود: من، آن را برايت میسازم. عمر بن سعد گفت: میترسم كه مزرعه ام را بگيرند. امام حسين عليه السلام فرمود: من، بهتر از آن را از مِلكم در حجاز، به تو میدهم. عمر بن سعد گفت: من خانواده اى دارم كه بر آنها بيمناكم. امام حسين عليه السلام فرمودند: من، سلامتِ آنها را ضمانت میكنم.
🔅عمر بن سعد، ساكت ماند و پاسخى نداد و امام حسين عليه السلام، از او روى گردانْد و در حال بازگشت فرمود: تو را چه شده ؟! خداوند، تو را هر چه زودتر در بسترت بكُشد و تو را در روز حَشْر و نشرت، نيامرزد! به خدا سوگند، اميد دارم كه جز اندكى از گندم عراق، نخورى ! عمر به سعد به امام حسين عليه السلام گفت: اى اباعبداللّه ! به جاى گندم، جو هست ! سپس، عمر به لشكر خود، بازگشت....
📓مقتل خوارزمی ج 1 ص 347
Ⓜ️http://yon.ir/YeyLa
📓الفتوح لابن اعثم ج 5 ص 92
Ⓜ️http://yon.ir/KCQwH
📓بحارالأنوار ج 44 ص 388
Ⓜ️http://yon.ir/iuJNq
📓صحيح من مقتل سيدالشهداء ج 1 ص 606
Ⓜ️http://yon.ir/DvSjJ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍🏼 بله همراهان گرامی. اگر گفتگویی شکل گرفته، این گفتگوست ! که کاملا منطبق با گفتار و کردار مولانا امام حسین علیه السلام از آغاز تا پایان قیام میباشد و ما باز هم #در_مقابل اخبار دروغین و افسانه ای، اخبارهای قابل تطابق با منقولات و مکتوبات تاریخی ارائه کردیم.
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
🔴 آیا آتئیست ها خردگرا هستند ؟ خبرگزاری Foxnews آمریکا تعبیر صحیح خردگرایی آتئیستی را بیان میکند:
#ترجمه_سایت:
📄 آتئیست ها، امروزه متکبرترین، نادان ترین و خطرناک ترین افراد روی زمین هستند !
📍Atheists today are the most arrogant, ignorant and dangerous people on earth.
🔖http://yon.ir/AWVom
📄 این آتئیست ها پر سر و صدا، تند و زننده، بی ادب و گستاخ هستند. هرچند تكبرشان آزاردهندست اما در مقایسه با جهلشان هیچ است !
📍Yes, these atheists are loud, nasty, unapologetic and in-your-face. But while their arrogance is annoying, it’s nothing compared to their ignorance
🔖http://yon.ir/OR2u9
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⚠️ آتئیست ها به خودشون میگن خردگرا !! ولی این را فراموش نکنید بقیه عقاید (90 درصد دنیا) چنین دیدگاهی نسبت به آنها ندارند !
📝مقاله ی معتبر زیر، در وبلاگ ما را به هیچ وجه از دست ندهید:
🌐http://antizandiq.blog.ir/post/2
☑️ @naghdeelhad
#شبهات_ماه_محرم
💢یزید و حسین #پسر پسرعموی هم بودند
علی و معاویه #پسرعمو بودند
کربلا هم یک #جنگ خانوادگی و قبیله ای بر سر #قدرت بود!
#پاسخ_چیست
✅متن شبهه:
نام: #یزید، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب
نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب
نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو، رابطه ی امام علی و #معاویه : پسرعمو، رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو، رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی،
علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت.
📚متن فوق، متنی است که متاسفانه در کانال های ملحدین به اشتراک گذاشته شده است، و بیانگر ذات نویسندگان مطلب است. کسانی که حتی از بدیهیات تاریخ اسلام خبری ندارند و شروع به نقد اسلام کرده اند. شگفت آنجاست که خود را #خردگرا نیز می نامند.
✅در مقام پاسخ به این متن، ابتدا به شجره نامه #امام_حسین (ع) و یزید می پردازیم:
✅حسین بن علی بن ابیطالب بن #عبدالمطلب بن #هاشم بن #عبدالمناف
یزید بن معاویة بن #ابوسفیان بن حرب بن امیة بن #عبدالشمس بن عبدمناف.
✅با این حساب مشخص است که نسب امام حسین (ع) و یزید بن معاویه با چندین واسطه مختلف، به عبدالمناف می رسد. و اساسا قریش (تمام افراد ساکن مکه) از همین طایفه بزرگ عبدمناف و چند پدر قبلی خود تشکیل شده اند. به عبارت بهتر، در مکه کسی را پیدا نمی کردید که از این طایفه نباشد و یا با آنها نسبت نداشته باشد.
✅پس مشخص می شود که:
1_ رابطه ی امام حسین (ع) و یزید، پسر پسرعمو نیست.
2_ رابطه ی امام علی (ع) و معاویه، پسرعمو نیست
3_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و معاویه پسرعمو نیست.
4_ رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب (ع) برادر نیست.
5_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و ابوسفیان پسر برادر و عمو نیست.
6_ ابوسفیان عموی امام علی (ع) نیست.
✅اینکه چرا نویسنده متن، دچار این اشتباه فاحش شده است، نشانه عدم فهم صحیح یک مطلب است، او دو ابوسفیان را با هم اشتباه گرفته است. «ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با «ابوسفیان بن حرب بن امیة» اشتباه گرفته و به همین جهت، ابوسفیان را عموی پیامبر می داند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو.
☑️ @naghdeelhad