eitaa logo
نقد غفاری
365 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آيا و در بودند؟ (2) قسمت دوم چنانچه در قسمت قبل اشاره شد جناب غفاري در قسمت‌هاي مختلفي از سخناني كه به بهانه تفسير ايراد كرده، به گونه‌اي سخن گفته كه گويا و (عليهما السلام) پيش از به زمين در بهشت خلد بوده‌اند و بازگشت مجدد انسان به آنجا نوعي است! 🔹اين در حالي است كه اولاً بر اساس آيات قرآن انسان از ابتدا براي زندگي در خلق شده بود. (ره) در تفسير شريف در اين رابطه مي‌فرمايد: «سياق اين سه دسته آيات [مربوط به بهشت آدم]، و مخصوصا آيه اى كه در صدر داستان قرار گرفته، و مي‌فرمايد: (إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً) الخ، اين معنا را دست مي‌دهد: كه آدم در اصل، و در آغاز براى اين خلق شده بود، كه در زندگى كند، و نيز در زمين بميرد، و اگر خداى تعالى او را (چند روزى) در منزل داد، براى اين بود كه خود را بدهند... و نيز از سياق آيه سوره طه كه مى فرمايد: (فَقُلْنا يا آدَمُ) الخ، و سوره اعراف كه مى فرمايد: (وَ يا آدَمُ اسْكُنْ) الخ، كه داستان بهشت را با داستان سجده ملائكه بصورت يك داستان و متصل بهم آورده، و كوتاه سخن، آنكه اين سياق بخوبى مى رساند كه از اين بوده كه در سكونت كند... و نيز خداى تعالى خطيئه آنان را بعد از آنكه كردند بيامرزيد، و در عين حال به بهشتشان برنگردانيد، بلكه بسوى هبوطشان داد، تا در آنجا زندگى كنند. و اگر محكوميت زندگى كردن در زمين، با خوردن از و هويدا گشتن عيب، قضايى حتمى نبود، و نيز برگشتن به بهشت محال نبود، بايد بعد از و ناديده گرفتن به بهشت بر گردند، (براى اينكه توبه آثار خطيئه را از بين مى برد). پس معلوم مي شود علت بيرون شدن از بهشت، و زمينى شدن آدم آن خطيئه نبوده، بلكه علت اين بوده كه بوسيله آن خطيئه عيب آن دو ظاهر گشته، و اين بوسيله لعين صورت گرفته است...» 🔹نكته ديگر آنكه حضرت آدم و حوا پيش از به زمين در بهشت خلد نبودند. به عنوان شاهدی بر این مطلب به جملاتی از حضرت (ره) در پاسخ به كيفيت ورود شيطان به بهشت و فريفتن آدم و حوا اشاره می کنیم: «اگر بگويى شيطان كه داخل بهشت نمي شود؟ در پاسخ مى گوييم: اين اشكال وقتى وارد است كه بهشت مورد بحث، باشد، و ، بلكه اين جريان در صورت گرفته، بدليل اينكه همگى آنها از آن بهشت بيرون شدند، و اگر بهشت خلد بود، با بيرون شدن نمى ساخت.» 🔹و در جاي ديگر بهشت آدم و حوا را معرفي كرده مي‌نويسد: «قرآن كريم آنچه از و كه از بهشت نفى كرده، از نفى كرده، يعنى آن بهشتى كه مؤمنين در آخرت داخل آن مي‌شوند، و همچنين از كه بعد از مرگ و رحلت از دار تكليف در آنجا بسر مى برند، و اما بهشت دنيايى كه آدم و همسرش داخل آن شدند، و هنوز در دار تكليف و مورد توجه امر و نهى قرار نگرفته بودند، كريم درباره آن بهشت هيچ مطلبى بيان نكرده، و بلكه ميتوان گفت: بعكس گفتار اشكال كننده، جايى بوده كه لغو و تاثيم در آن ممكن بوده، و شاهد بر آن همين كافى است، كه قرآن وقوع عصيان آدم را در آن حكايت كرده است.» @naghdeghaffari
آيا «قالوا بلي» فقط براي بود؟! جناب غفاري در بخش ديگري از سخنان خود كه به بهانه تفسير ايراد شده، مدعي شده است كه همه انسان‌ها خداوند را نپذيرفته‌اند و اين پذيرش تنها به گروهي از اختصاص داشته است! به عبارات زير توجه كنيد: ▪️«حضرت آدم سنبل همه ما در بهشت خداي تبارک و تعالي بوده. همه ما وقتي که ائمه هدي (ع) عرضه شد، همه ما، منظور بودند که "قالوا بلي" گفتند! و اين را پذيرفتند و دچار به اين شديد شدند!»(جلسه دوم) 🔹اين در حالي است كه خداوند متعال در قرآن كريم تعبير «بلي شهدنا» را صريحا به «» يعني همه فرزندان آدم نسبت داده، فرموده است: 📣 و إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هذا غافِلين: و [ياد كنيد] هنگامى را كه پروردگارت از صلب بنى آدم نسلشان را پديد آورد، و آنان را [در ارتباط با پروردگاريش] بر خودشان گواه گرفت [و فرمود😏 آيا من پروردگار شما نيستم؟ [انسانها با توجه به وابستگى وجودشان و وجود همه موجودات به پروردگارى و ربوبيّت حق] گفتند: آرى، داديم. [پس اقرار به پروردگارى خود را در اين دنيا از شما گرفتيم] تا روز نگوييد: ما از اين [حقيقت آشكار و روشن] بى خبر بوديم. (اعراف: 172) 🔹حضرت (ره) نيز در ذيل اين آيه مطالب مفيد و مفصلي را در ضرورت اخذ اين از تك تك انسان‌ها و نه گروه خاصي از آنها بيان كرده كه شما را به مطالعه آن مباحث ارجاع مي‌دهيم. @naghdeghaffari
جمع بندی نقد سخنان جناب غفاری درباره و تذکر یک نکته در چند روز اخیر به نقد سخنان جناب غفاری درباره سوره عصر پرداختیم. علی رغم اینکه این سوره با سه آیه یکی از کوتاه ترین سوره های قرآن مجید است اما جناب عفاری مرتکب تفسیر به رای های حیرت آوری پیرامون همین سه آیه شده است. ما این اشکالات اصلی را در 11 قسمت تحت عناوین زیر به نقد کشیدیم. 🔹بازي با آیاتی از سوره عصر! ! 🔹بازي با آیاتی از سوره عصر! (2) ! 🔹بازي با آیاتی از سوره عصر! (3) 🔹آيا حضرت آسيه (س) ظلوم و جهول بود؟! 🔹آيا حضرت آسيه (س) ظلوم و جهول بود؟! (2) 🔹خوردن از شجره ممنوعه شجاعت بود؟! 🔹خوردن از شجره ممنوعه شجاعت بود؟! (2) 🔹خوردن از شجره ممنوعه شجاعت بود؟! (3) 🔹آيا حضرت آدم و حوا در بهشت خلد بودند؟ 🔹آيا حضرت آدم و حوا در بهشت خلد بودند؟ (2) 🔹آيا «قالوا بلي» فقط براي شيعيان بود؟! 📢لازم است که مخاطبان گرامی به این نکته توجه داشته باشند که حجم مطالب منتشر شده از جناب غفاری بسیار بالاست. به عنوان نمونه ایشان در ماه مبارک رمضان هر روز سخنرانی کرده اند و ما تاکنون حتی فرصت گوش کردن یکی از این سخنرانی ها را هم نداشته ایم چه رسد به نقد آنها. 😭وقتی تفسیر یک سوره کوتاه بر آن مترتب بوده شما خود وضعیت اشکالاتی که ممکن است به آن حجم از سخنرانی های وارد باشد را تصور کنید. 🚫حقیقت آن است که ما فرصت پرداختن به آنها را نداریم. اما همین حجم از اشکالاتی که تاکنون در این کانال منتشر شده کافی است تا به افرادی که واقعا دنبال یافتن برای معنوی خود هستند دهد که با گام بردارند. ☹️اما آنکه از دچار است را فعلا چاره ای نیست. جز آنکه رحمت الهی شامل حالش شود. ما از این پس با فاصله بیشتر و مطالب کمتر (در حد ضرورت) به روز خواهیم شد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
تفسیری حیرت آور از #سوره_عصر توسط آقای غفاری. قسمت اول @naghdeghaffari
از قرآن نمي برم! (قابل توجه کشور) آقاي غفاري مي‌گويد: "قرآن مي‌گه من نيومدم تو منو بخوني بعد در صوتت هم بياندازي! هي مي‌گن: الله! الله! به درد عمه جانت هم نمي‌خوره! حقيقتش من از اين صوت‌ها اصلاً ! يعني نمي‌دونم. روحيه‌اش رو ندارم! ! مگر اينکه از گلويي با اخلاص بياد تاثير بذاره والا نمي‌ذاره! شده ! ! ! هوو! ول کن تورو خدا! قرآن مي‌گه کنيد رو من! تامل کنيد و حقيقت منو تو عمل ظهور بده با عملت، با رفتارت، با کردارت نشون بده که تو مظهر قرآني و لباس قرآني به تن کردي! و الا خوش تيپ بخوان، خوش تيپ لباس بپوش! اينها فايده نداره!" (جلسه اول تفسير سوره عصر، دقيقه 32) نقد 👇: اينكه كسي بگويد من هستم اما از زيبا خواندن كلام او حرف عجيبي است! بله! قاريان قرآن هم مثل ديگر اقشار جامعه بايد سعي كنند ميزان خود را افزايش بدهند اما اينكه يك نفر اصل ارائه قرآن با صوت و لحن را كند و فقط قاريان بااخلاص را از اين نكوهش استثنا كند نتيجه‌اش كم‌رونق كردن مجالس قرآني است. اخلاص كه يك مرتبه حاصل نمي‌شود، زحمت مي‌خواهد، تهذيب نفس مي‌خواهد. از طرفی دیگر يك نفر بايد سال‌ها تمرين كند تا قرآن را با بهترين صوت و لحن بخواند؛ اينكه بگوييم تو اول اخلاصت را درست كن بعد برو سراغ تمرين صوت و لحن، حرف اشتباهي است. بايد جوانان خوش صوت را تشويق كرد تا به جاي گرايش به خوانندگي‌هاي كذايي به سوي قرآن جذب شوند و در كنار افزايش مهارتشان در صوت و لحن آنها را با تعاليم اخلاقي به سوي تقويت اخلاص هم كشاند. @naghdeghaffari
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای غفاری: که به دلتان نشست را 400 بار در روز بگویید!! @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری: #هر_ذکری که به دلتان نشست را 400 بار در روز بگویید!! @naghdeghaffari
آقای غفاری در بخشی از سفارشات خود برای اعمال خطاب به خود می گوید: "من که نمی تونم برای 4، 5 هزار نفر تک تک بدهم... دعای و پر است از اسمای الهی. از خدا می خواهیم به حرمت امام رضا (ع) آنچه خواسته خودشان هست به دلتون بشینه...این دو دعا را بخوانید هر اسمی که به دلتون نشست اونو 400 بار در روز بگید!... حالا یک یا الله، یا شافع، یا فتاح هرچی که به دلتون افتاد!!!" @naghdeghaffari
* 📣 حجت الاسلام والمسلمین حاج (از اساتید اخلاق): 🔻 خدا واقعا دريای عظيمی است. چه قدر در حيث تركيب آن است. همه أسما و پيچيدگي هاي آن ها يك طرف، روحيات و طبايع مردم و... هم يك طرف است. دير مي شود كسي در محدوده اي باشد كه دقيقاً داروي خودش را از قفسه بردارد که هم از جهت عدد و هم از جهت انتخاب حروف درست انتخاب کرده باشد. در حالی که این امور مهم است و معمولاً مردم درست انتخاب نمی کنند. بعضي از اساتيد هم وقتي كه ذكري را القاء مي كنند قواعد این کار را رعایت نمی کنند از جمله اين را ملاحظه نمي كنند كه اين با طبع اين شخص سازگار است یا نه؟ ‌ @nasery_ir 🔻شخصی که می خواهد از اسماء الله تجویز کند دو مسأله را بايد بشناسد؛ يكي را و يكي را؛ و او را تشخیص بدهد؛ از آن طرف به قدري بايد در مسلط باشد كه بداند اين خلأ، درمانش با کدام تركيب أسماء الهی است. بايد بداند كه براي اسمي كه مي دهد چه حروفي بايد در آن باشد. 🔹 اما بعضي حالت عمومي دارند مانند كه از زمان مرحوم آیت الله آسيد علي استفاده ميكرده اند و واقعا هم خوب است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @naghdeghaffari
♨️تذکر مهم کانال نقد غفاری تاکنون هیچ صفحه ای در سایر پیام رسان های خارجی و داخلی نداشته و ندارد. همچنین هیچ وبلاگ یا سایتی از طرف ما فعال نیست. طبیعی است که افراد دیگری با احساس مسئولیت دینی به نقد سخنان جناب غفاری در دیگر فضاهای مجازی بپردازند و احیانا مطالبی از کانال ما را نیز با ذکر منبع بازنشر کنند. @naghdeghaffari
نقد غفاری
آقای غفاری:👇 من #قابلیت_وجودی #زهرا شدن را دارم، #علی شدن را دارم. #رسول_الله شدن را دارم؛ #قرآن می
یادآوری👆👆👆👆👆👆: تاکید مکرر پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت طاهرینش (ع) بر این نکته که "کسی را با ما مقایسه نکنید." رَسُولِ اللَّهِ (ص): نَحْنُ أَهْلُ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ وَ مَنْ وَالانَا وَ ائْتَمَّ بِنَا وَ قَبِلَ مِنَّا مَا أُوحِيَ إِلَيْنَا وَ عَلَّمْنَاهُ إِيَّاهُ وَ أَطَاعَ اللَّهَ فِينَا فَقَدْ وَالَى اللَّهَ وَ نَحْنُ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ وَ وَلَدُنَا مِنَّا وَ مِنْ أَنْفُسِنَا وَ شِيعَتُنَا مِنَّا مَنْ آذَاهُمْ آذَانَا وَ مَنْ أَكْرَمَهُمْ أَكْرَمَنَا وَ مَنْ أَكْرَمَنَا كَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ. (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 45) ادامه روایات و مطالب را با دنبال کردن هشتک های زیر👇 بخوانید. @naghdeghaffari
نقد غفاری
حجت الاسلام والمسلمین #شیخ_جعفر_ناصری (از اساتید اخلاق):👇 معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با
👆👆👆👆👆👆👆 معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهم‌السلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی می‌‌‌‌‌‌‌گوید.... (ادامه متن را از لینک بالا بخوانید) @naghdeghaffari
📣 و ما علی الرسول الا البلاغ المبین از همراهان عزیزی که اقدام به معرفی این کانال به دوستان خود کرده اند، سپاس گذاریم. ما را در رساندن صدایمان به مریدان آقای غفاری یاری رسانید. @naghdegjaffari