eitaa logo
نقد غفاری
365 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📛 #مرنج و #مرنجان #شیخ_حسنعلی_نخودکی @naghdeghaffari
پاسخ👆 آیت الله #سعادت_پرور: رسيدن به #مقام_محمود كه مقام محمّدى(ص) است براى #غيرمعصوم به قدر #ظرفيت_هر_شخص ميسّر است، هر چند #نمى_توان مانند رسول و امام شد. (فروغ شهادت، ص: 393) @naghdeghaffari
📛 آیت الله (پهلوانی): ترا نسزد که تمنای کمالات محمد (ص) و آلش (ع) را داشته باشی خال مشكين كه بر آن عارضِ گندم گون است سرِّ آن دانه كه شد رهزنِ آدم، با اوست گويا خواجه با اشاره نمودن به نمكين و گندم گون بودن صورت ظاهرى حضرت رسول صلى الله عليه و آله و داشتن خال سياه به گونه مباركش، اشاره به و آن بزرگوار نموده باشد و بگويد: اگر خداوند به و عليهما السلام فرموده: «لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ»: (به اين درخت نزديك نشويد.)، منظورش محمّد و آل او - صلوات اللَّه عليهم اجمعين- بوده كه ايشان را تقاضاى منزلت آنان سزاوار نبوده؛ زيرا علم و كمالات والاى معنوى و و احديّت، به آن بزرگواران است. و در حديث نيز در تفسير آيه شريفه «لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ»* آمده كه: «لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ، شَجَرَةَ العِلْمِ، شَجَرَةَ عِلْمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ- صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ-، آثَرَهُمُ اللَّهُ تَعالى بِهِ دُونَ خَلْقِهِ.»: (به اين درخت نزديك نشويد، يعنى علم، درخت علم و آگاهى محمّد و آل محمّد- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- [زيرا] خداوند متعال ايشان را برگزيده و اين علم را منحصراً مختصِّ آنان قرار داده و نه ديگر مخلوقات.) بخواهد با اين بيان به خود خطاب كرده باشد و بگويد: جايى كه عليه السلام را تقاضاى كمالات او نباشد، كه آن را داشته باشى، مگر آنكه به تمام معنى از او تبعيّت نمايى تا از آن دهند. ، ج1، ص 255-256 @naghdeghaffari
🔆يكى، به سكّه صاحب عيارِ ما نرسد هزار نقد به بازارِ كائنات آرند يكى، به سكّه صاحب عيارِ ما نرسد اگرچه خداوند نقدينه ها و جواهرات بسيارى از انسانهاى با معنويّت (انبياء و اوصيائشان عليهم السلام) را به بازار و عرصه وجود آورده؛ امّا هيچ يك از آنها به مرتبه يار صاحب عيار ما (رسول اللّه صلى الله عليه و آله) در كمالات . اوست كه خداوند عيار كاملش زده. آیت الله ، کتاب ، ج3، ص: 166 @naghdeghaffari
نقد غفاری
پاسخ👆 آیت الله #سعادت_پرور: رسيدن به #مقام_محمود كه مقام محمّدى(ص) است براى #غيرمعصوم به قدر #ظرف
📣 کلامی کوتاه با مریدان جناب غفاری دمی با خود خلوت کنید. ببینید به یک نفر شما را به جایی رسانده است که برای اثبات مقام و کلام او حاضرید (صل الله علیه و آله و سلم) را آنقدر پایین بیاورید تا به حد کلام مرادتان برسد. به راستی دین شما است یا ؟! @naghdeghaffari
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی علیه السلام و الائمه المعصومین من ولده عید غدیر مبارک @naghdeghaffari
مثل امام .mp3
4.52M
♨️ غفاری: بعد از آقا (عج) به دست (ره) بود!😱 هر عنایتی به هرکسی از حیث علمی، معنوی و عرفانی می شد در مدار منبع فیض ایشان بود!😱 @naghdeghaffari
🐦دست و پا در 👆 علامه (ره):👇 «زینهار به... ، به متابعت او [مدعی استادی] نباید شد.» ، ص168 @naghdeghaffari
رسالۀ #سیر_و_سلوک منسوب به #بحرالعلوم #فریب #تبدل_بعضی_حالات #مبتدی @naghdeghaffari
📛 با شور و حرارتش تو را مقداری متحول می کند اما مفاسد بسیاری را به دنبال دارد 📣 آیة الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی (فرزند ارشد و وصیّ علامه آیة‌ الله سید محمد حسین حسینی طهرانی): 🔹يكى از آفات راه سالكان راه رفته كه به مسير سلوك پيدا نموده و از نيز مطّلع مي گردند، اين است كه از سر و يا به جهت و يا گاه به واسطه ، سالكين إلى الله را در حجر تربيت خود گرفته و امر آنان را به عهده مى گيرند و سالكين نيز كه توان تشخيص استاد كامل را از غير آن ندارند جذب آنان مى شوند، خصوصا اگر و نيز در آن شخص باشد كه سالكين مبتدى را در اثر مجالست با ايشان نمايد. در حاليكه تربيت نفوس امرى بسيار صعب و دشوار است و اين كار بدون حصول شرائط، را به دنبال دارد. 👈 👈 @naghdeghaffari
هدایت شده از نقد غفاری
📛هشدار سیدمحمدصادق حسینی طهرانی (فرزند و از اساتید اخلاق مشهد) درباره خطر استاد غیرکامل از زمانى كه سالك در ميدان و قرار مى گيرد، رفته رفته تغيير كرده و درهم ريخته، و به دست استاد در قالب تازه اى ريخته مى شود؛ حال اگر طريق از مهارت و تبحّر لازم و كافى در و برخوردار باشد طبعاً بناى جديد نفس شاگرد خود را بر أساسى مستحكم و استوار و مستقيم برپا مي كند، و درصورتى كه به دقائق و زواياى تربيت آگاه نباشد، از طرفى از حال أوّل خود خارج شده و از طرف ديگر در مرتبه دوّم بر و چه بسا رشد كرده و بى ثمر خواهد شد، بطوريكه آن شاگرد در سلوك راه خدا شده و ديگر نيست. (، ج 1، ص 465) @naghdeghaffari
💲خرج کردن از جیب استاد قسمت ششم یکی از روش های جناب غفاری برای توجیه ادعاهای خویش و مقبول جلوه دادن سخنان خود، خرج کردن از جیب استاد است. او علاوه بر انتساب خود به شخصیت هایی چون و مرحوم در موارد متعددی آنجا که ادعای سنگین و غیرقابل اثباتی دارد، گاهی با نام بردن از مرحوم و گاهی با به کارگیری تعبیر مبهم ادعای خود را به وی نسبت می دهد. به عنوان نمونه او چندی پیش به نقل از مرحوم سعادت پرور مدعی شد که حضرت ها باید بیایند و در برابر امام خمینی(ره) زانو بزنند! که دفتر نشر آثار مرحوم سعادت پرور با صدور اطلاعیه ای این ادعا را نامید. نمونه دیگر زمانی است که وی مدعی شد حرف «الا» در آیه شریفه «ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات...» به معنای نبوده بلکه حرف عطف است! وی در این رابطه گفت: «اين الا را حالا شما طلبه‌ها چي‌چي ميگيد بهش؟ الاي عطف باشه! ربط باشه!😂 اينجا الا، نيست! مثل «لاغوينهم اجمعين الا عبادك منهم المخلصين» اينجا مي‌فرمايد: اين الا، نيست!😳 [به معنای] مگر نيست!😳» این در حالی است که هر طلبه مبتدی هم می داند که در هر دو آیه حرف الا معنایی جز استثنا نمی تواند داشته باشد. مرحوم سعادت پرور نیز حرف الا را در هر دو آیه به معنای استثنا گرفته است. (به کتاب مراجعه کنید) 👇آرشیو مطالب () @naghdeghaffari