eitaa logo
ندای تهذیب
7.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
924 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 اداره اخلاق | تلبس @khedmat14 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
/ اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) شماره 14 ❇️📚«قسمتی از کتاب: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ❇️ ——————————-👇👇👇👇 🔅جلسه یک | ایمان 1 (قسمت چهارم) ❇️وسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ و شتاب کنید برای رسیدن به آمرزش پروردگارتان؛ و بهشتی که وسعت آن، آسمانها و زمین است؛ و برای پرهیزگاران آماده شده است (آیه 133 سوره آل عمران)❇️ «وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ »، میدان مسابقه است اینجا، میدان پیشی گیری و مسارعه است. پیشی بجویید، سبقت بجوييد «إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ» به سوی مغفرتی «مِنْ رَبِّكُمْ» از سوی پروردگارتان 📍ای انسانی که برای یک وجب زمین و یک مقدار آب و گل در فلان منطقة عالم، حاضری سبقت بگیری، حاضری دیگران را عقب بگذاری، حاضری تمام قوا و نیروهایت را به کار بزنی، استخدام کنی، تا بتوانی در مزایده فلان زمین، در به دست آوردن فلان سرمایه، در تصرف کردن فلان مغازه، در گرفتن فلان گوشه فلان مملکت، در دائرکردن فلان کمپانی در فلان منطقه عالم، در تحصیل امتیازات مادي هرچه بیشتر؛ برای اینها حاضری مسابقه بدهی، سرعت بگیری، دیگران را عقب بگذاری، اگرچه شرافتها و فضیلت ها را هم زیر پا گذاشته باشی، ای انسان! به تو نمی گویند سرعت مگیر، به تو نمی گویند در خانه بخواب، نیروهایت را به کار مزن؛ آن کسی که به نام دین به تو این سخن را می گوید، دروغ می گوید و نمی داند. 📍 دین نمی گوید نیروهایت را متوقف بگذار، دین می گوید سرعت بگیر هرچه بیشتر، مسابقه بده هرچه زیادتر، اما به سوی چه؟ به سوی چیزی که شایسته توست، نه به سوی یک وجب آب و گل، نه به سوی فلان مبلغ ناچیز، نه به سوی زندگی مادی دنیا که هرچه باشد، برای تو کوچک و کم است. 📍ای انسان بزرگ! به سوی چیزی که با عظمت تو، با مقام تو سازگار باشد -که انسان عالی ترین موجودات این جهان است، بزرگ ترین عظمتهای وجود، بعد از پروردگار، در همین کالبد کوچک و محدود است - ای انسان بزرگ، سرعت بگیر، مسابقه بده، اما به سوی چه؟ إلى مغفرة من ربكم وجنة. سرعتت به سوی مغفرت پروردگار باشد، به سوی آن بهشت برین الهی باشد که همه آسمانها در مقابل آن کوچکند، همه زمین در برابر آن اندک است. یعنی چه؟ دقت کنید در تعبيرات قرآنی تا خوب بفهمید. قرآن می گوید، تو اگر می خواهی همت به چیزی بگماری، برای تو زمین و آسمان، اندک و ناچیز است، همت به چیزی بالاتر از اینها بگمار. ای انسان بزرگ! مغفرت برای تو مهم است؛ از همه چیز بالاتر مغفرت است 📍مغفرت یعنی چه؟ غفران يعني التيام دادن و پرکردن یک خلإ. بدن شما یک جراحتی برمی دارد؛ این ران، این بازو، یک جراحت عمیقی برمی دارد، این لای گوشت از هم باز می شود؛ اینجا مرهمی به شما می دهند، دارویی می گذارید، ویتامینی مصرف می کنید، آمپولی می زنید؛ تا این می جوشد، تا این می تراود و می زاید، تا بالاخره همجنس خود را، آن گوشت بدن، آن ماهیچه بدن، هم سنخ خود را کنار خود به وجود می آورد. تشکیلات بدن شما کار می کند، این زخم پر می شود، التيام پیدا می کند. این التيام پیدا کردن یک زخم را، یک جراحت را، در نظرتان نگه بدارید، تا تشبیهش کنم و تمثیل کنم به غفران؛ ببینید غفران چه جوری است روح شما اگر در مقام تمثيل، مانند جسمی باشد، هر گناهی که انجام می دهید، ضربتی بر روح وارد می کند و زخمی به وجود می آورد. چرا آقا؟ چرا می گوییم گناه ضربت بر روح است؟ برای خاطر اینکه روح باید تعالي پیدا کند و گناه، هر آن چیزی است که روح انسانی را یک گام از تعالی و تکامل مورد نظرش باز می دارد. در مقام مثل و تشبيه، می شود همین زخم زدن، همین شکاف را بر پیکره روح تو به وجود آوردن. این گناه که انجام شد، این نقیصه شکل گرفت. شما مال مردم خوردید خدای نخواسته، آنی که شرب خمر کرد، آنی که ربا خورد، آنی که زنا کرد، آنی که دروغ گفت، آنی که افترا گفت، با هریک از این کارها، یک شکافی به روحش، به پیکره و روانش وارد آمد، این روج او زخمی شد، ناقص شد، از کمال که غاية الآمال است دور افتاد؛ این گناه حالا باید مغفرت پیدا کند. غفران یعنی چه؟ غفران یعنی این خلأ، این کمبود روح، این زخم روان، این نقیصه ای که در نفس او به وجود آمده است، این برطرف شود، این را می گویند غفران. چه جوری برطرف می شود آن نقیصه ای که در روح تو از سوی گناه به وجود آمده؟ با جبران کردن. بنابراین مغفرت یعنی پرکردن آن خلأهایی که زخمهای روح انسانند، با پرکردن آنها انسان به کمال می رسد. این، شایسته است که انسان در راهش کوشش کند، مسابقه بدهد، سرعت بگیرد «وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ » ادامه دارد... ✅ به بپیوندید: 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
48_Meydane-Mosabeqeh.mp3
2.71M
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را با صدای استاد بشنویم موضوع: میدان مسابقه 🌹 @nedaye_tahzib ☘️ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 49 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠رفتار ویژه طبقات ثروتمند و مترف (قسمت سوم)💠 بافت طبیعی حوزه، آمیخته با قناعت و سادگی است؛ اجتناب از مظاهر تنعم و تجمل است. اگر حوزه از این طبیعت به دور ماند و در دام زرق و برق فرو افتد، از مكانت و منزلت طبیعی خود هبوط خواهد كرد و باور ملی را در مورد حوزه و و روحانیت، دگرگون خواهد ساخت: طبیعت حوزه، طبیعت قناعت و بی‏اهتمامی به ظواهر و خرج تراشی بیهوده و بی‏فایده است (سخنرانی در آغاز درس خارج فقه 21/6/1372. این قسمت از كتاب حوزه و روحانیت در آئینه رهنمودهای مقام معظم رهبری ج 2 نقل شده است). برخی می‏گویند كه دارایی فراوان، لباس گران‏قیمت و ظاهری آراسته و شیك، تأثیر كلام و نفوذ روحانی را بیشتر می‏كند، در مقابل زهد و بی‏رغبتی‏اش به مظاهر دنیوی، یا عدم استفاده از كالاهای تجملی، او را در نظر مردم تحقیر می‏كند. بی‏شك، ارزش انسان با لباس و خانه و دارایی او تعریف نمی‏شود؛ گرچه از نظر اهل دنیا و پول‏داران، آدم‏های بی‏تكلف گاهی حقیر پنداشته می‏شوند: «هرچه بروید سراغ این‏كه یك قدم بردارید برای این‏كه خانه‏تان بهتر باشد، از معنویت‏تان به همین مقدار، از ارزش‏تان به همین مقدار كاسته می‏شود. ارزش انسان به خانه نیست، به باغ نیست، به اتومبیل نیست. اگر ارزش انسان به اینها بود، انبیا باید همین كار را بكنند. انبیا سیره‏شان را دیدید چه جور بوده. ارزش انسان به این نیست كه انسان یك هیاهو داشته باشد، یك اتومبیل كذا داشته باشد، یك رفت و آمد زیاد داشته باشد. ارزش روحانیت به این نیست كه یك بساطی داشته باشد و یك دفتر و دستكی داشته باشد. فكر كنید ارزش انسان را به دست بیاورید، ارزش روحانیت را از دست ندهید (صحیفه امام، ج 19، ص 251ـ252. )». آن چیزی كه مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن دنبال ما و شما آمده‏اند و اسلام را ترویج نموده و جمهوری اسلامی را به‏پا كردند و طاغوت را از میان بردند، كیفیت زندگی اهل علم است. اگر خدای نخواسته، مردم ببینند كه آقایان وضع خودشان را تغییر داده‏اند، عمارت درست كرده‏اند و رفت و آمدهای‏شان مناسب شأن روحانیت نیست، و آن چیزی را كه نسبت به روحانیت در دل‏شان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان ... . ♾♾♾♾♾♾ ♾♾♾♾♾♾ 📍برای جستجوی مطالب مرتبط می توانید از هشتگ #️⃣ (رنگهای آبی در متن استفاده نمایید)📍 ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه 408، آیات 33 تا 41 🗓1399/12/24 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
408.mp3
523.5K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 408 🗓1399/12/24 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ یکشنبه‌های هفته: ❇️ شماره 20 🌺آیت ا... بروجردی / قسمت یازدهم / پشتیبانی از شخصیت های مبارز🌺 1️⃣ حضرت امام خمینی رحمه الله حجت الاسلام سید عباس مُهری در این باره می گوید: روزی در محضر آیت الله بروجردی بودم که نماینده ای از طرف دولت به حضور ایشان آمد تا موافقت او را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت، خواستار شود. آیت الله بروجردی فرمودند: «پاسخ را بعد از مشورت و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد.» من به فکر افتادم که آقای بروجردی در این گونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت می کنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی رحمه الله بنا به درخواست ایشان به آنجا آمدند و به اتفاق، به اتاق رفتند و به گفت وگو نشستند و ساعتی بعد آقای بروجردی نظر خودش را برای دولت فرستادند و همچنین بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل می کردند که مرحوم آیت الله بروجردی کرارا می فرمود: «قصد دارم که در موقعیت مناسبی زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین می تواند مثمر ثمر باشد و اشاره به امام خمینی رحمه الله کرده بود (سید حمید روحانی، بررسی و تحلیلی از نهضت امام خمینی رحمه الله، تهران، انتشارات راه امام، 1359، ج 1، ص 101.)». حجت الاسلام سید عباس مهری در مورد این رویداد می گوید: مرحوم آیت الله بروجردی علاوه بر اینکه در امور مهم سیاسی با امام خمینی رحمه الله مشورت و تبادل نظر می کردند، گاهی نیز از ایشان دعوت به عمل می آوردند که در گفت وگویی که با مقامات دولتی درباره امر مهمی داشتند، شرکت نماید و به طور مستقیم از جانب ایشان با نماینده دولت و مقامات دولتی گفت وگو کند. در مورد یکی از مواد قانون اساسی که رژیم می خواست تغییر دهد و به منظور جلب موافقت مرحوم آیت الله بروجردی، دکتر اقبال را به حضور ایشان فرستاده بود، امام خمینی رحمه الله بنا به درخواست آقای بروجردی در آن نشست شرکت کرد و رسما با دکتر اقبال صحبت و گفت وگو نمود و سرانجام با لحن تند و قاطعانه اظهار داشت که: «ما به شما هرگز اجازه چنین تغییر و تبدیلی در قانون اساسی را نمی دهیم؛ زیرا این گونه تغییر، افتتاحیه ای جهت دستبرد اساسی به قوانین موضوعه این کشور خواهد شد و به دولت فرصت خواهد داد که هر وقت، هر طور که سیاست و منافع او اقتضا می کند، در قانون اساسی دست ببرد و طبق اغراض و امیال خود قانونی را ملغی و قانون دیگری را جعل نماید (همان، صص 101 و 102).» بدین صورت توطئه رژیم را خنثی و از دستبرد به قانون اساسی جلوگیری به عمل آمد. ♾♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
@nedaye_tahzib.mp3
2.44M
🔊‍ كليپ صوتی خیلی زیباست حتما گوش کنید👆👆 🎙🌸 استاد آيت الله تهرانی (ره) ✍️ موضوع : حدیث حضرت امام علیه السلام ( سه خصلت مومن ) 🔴 برای تمام برادران و خواهران ⚛️ ⚛️ 🙏ارسال به دیگران فراموش نشود🙏 ♾♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
❇️ یکشنبه‌های هفته: ❇️ ⏺ شماره 8 ————————— 🔅ضرورت وجود الگوها (قسمت پنجم) در روایتی معصوم دستور می دهد که با عمل و رفتارتان الگوی دیگران باشید و آنان را به سوی حق دعوت کنید: مردم را با غیر زبان هایتان (با عمل) به سوی کار خیر فرابخوانید. پس باید دیگران ببینند که شما در انجام دادن کارهای خوب، راست گویی و پرهیزکاری کوشا هستید.(1) «در این روایت، دو روش تربیتی زبانی و روش تربیتی عملی و الگویی، طرح و روش تربیتی زبانی مستقیم، نامطلوب و روش تربیتی الگویی غیرمستقیم، مطلوب و کارآمد معرفی شده است. علت ناکارآمدی روش تربیتی زبانی مستقیم این است که چون معمولاً اغلب مربیان اعم از والدین و معلمان با روش صحیح پند و موعظه آشنا نیستند، شخصیت نوجوان و جوان را نادیده می گیرند. در نتیجه، جوان احساس حقارت و کوچکی می کند. برخی مربیان بدون اینکه توجه داشته باشند، هنگام راهنمایی و ارشاد، آنها را توبیخ و ملامت می کنند. بدیهی است ملامت و توبیخ، بر میزان لجاجت و انحراف آنان خواهد افزود؛ زیرا لازمه طبیعی ملامت ها و سرزنش ها، توسعه ویرانگری، طغیان و عصیان است. این ویرانگری شخصیت در روش تربیتی زبانی، وقتی گسترده تر خواهد بود که ارشاد در حضور دیگران و در میان جمع صورت گیرد. با توجه به همین نکته، در برخی روایت ها، نصیحت در حضور دیگران و به طور آشکار، سبب کوبندگی نصیحت شونده دانسته شده است».(2) در مقابل، در روش تربیتی عملی و الگویی، نه تنها شخصیت نوجوان و جوان نادیده گرفته نمی شود، بلکه شخصیت وی حفظ می شود. افزون بر این، روایت یاد شده، تبلیغ عملی و مشاهده ای را از دعوت و تبلیغ زبانی، مؤثرتر می داند؛ زیرا در تبلیغ عملی، مخاطب با دیدن کار نیک، ناخودآگاه به سوی آن جذب می شود. در روش تبلیغی زبانی و قولی، مربی، خود را به تربیت شونده نزدیک می کند، ولی در روش تربیت الگویی و عملی، تربیت شونده (متأسی)، ناخودآگاه، خود را به مربی (اسوه) نزدیک می کند.(3) بنابر آنچه گذشت، می توان گفت اصل امامت در شیعه بر اساس یادگیری مشاهده ای از الگوی رفتاری شکل گرفته است. بنابراین، امام به معنای پیشوا، کسی است که پیشاپیش امت حرکت می کند. به گونه ای که امت، وی را می بینند و برای الگوگیری از ارزش های عینی تجلی یافته در وی تلاش می کنند. پی نوشت: 1- اصول کافی، ج 2، کتاب الایمان و الکفر باب الصدق و الامانه، ص 105، ح 10. 2- سیداصغر ناظم زاده قمی، جلوه های حکمت گزیده موضوعی کلمات امیرالمؤمنین علی علیه السلام، قم، دفتر نشر الهادی، 1373، چ 1، ص 578؛ مجید رشیدپور، آشنایی با تعلیم و تربیت اسلامی (با تأکید بر روش ها)، تهران، انتشارات انجمن اولیا و مربیان، 1372، چ 2، صص 54 و 55. 3. مجید رشیدپور، روش های تربیتی، بحث روش الگویی، تهران، انتشارات انجمن اولیا و مربیان، 1370، چ 1، ص 106. ادامه دارد... ♾♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 💐 @nedaye_tahzib 🌱 tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: شماره 50 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠پول گرفتن💠 📍طلبه در قبال انجام وظایفی مانند سخنرانی، اقامه جماعت، نماز میت، خطبه عقد و ... نباید از مردم تقاضای پول كند، یا با آنان طی نماید؛ بلكه باید مانند پیامبران الهی به زبان حال و قال بگوید: «فَمَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِی إِلاَّ عَلَی اللَّهِ (یونس 10)»؛ هیچ پاداشی از شما نخواسته‏ام. پاداش من تنها بر خدا است پیامبر اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در این زمینه می‏فرماید: مَنْ طَلَبَ الدُّنْیا بِعَمَلِ الاْخِرَةِ فَما لَهُ فِی الاْخِرَةِ مِنْ نَصِیبٍ (بحار الانوار، ج 67، ص 218. )؛ هر كس با عمل آخرت، دنیاطلبی كند، در آخرت بهره‏ای ندارد. 📍نه تنها طلب پاداش و اجرت، بلكه توقع احترام و تشكر نیز، برای طلبه زیبنده نیست. طلبه با این خدمات اجتماعی به معامله با خدا برخاسته و ادای وظیفه شرعی كرده است. به همین جهت احترام و توهین مردم باید در نظرش مساوی باشد و به نفرین و صلوات آنان اعتنایی نكند. نباید تلاش طلبه جلوه كار، شغل و درآمدزایی پیدا كند؛ بلكه هدایتگری، دل‏سوزی و خدمت در وجود او باید موج زند. 📍بی‏شك، بسیاری از مردم، ارزش خدمات پربهای طلبه را درك می‏كنند و متناسب توان خود انجام وظیفه نموده و از او قدرشناسی می‏كنند. اما طلبه در مواجهه با این موضوع هرگز نباید خود را طلب‏كار و متوقع بنمایاند و هرگز نباید به گونه‏ای وانمود كند كه گویا منّتی بر سر مردم یا چشم‏داشتی از آنان دارد. طلبه باید كاملاً در خدمت مردم باشد و برای انجام وظایف صنفی و خدمات اجتماعی با گشاده‏رویی و آمادگی تام اعلام اشتیاق كند. البته، اگر كسانی از باب ادای وظیفه و قدرشناسی هدیه‏ای به او دادند، دریافت آن، ناروا نیست؛ مشروط بر این‏كه در این دریافت بسیار ظریف و خوش سلیقه عمل كند. مثلاً هنگام گرفتن هدیه خود را حریص، ذوق زده و طلب‏كار نشان ندهد، بلكه نشانه‏های مناعت طبع و شرمندگی از این محبت، در چهره‏اش پدیدار شود. 📍جلال و احترام روحانی باید به عنوان یك گوهر ارزنده حفظ شود. از این رو، اگر ناشیانه، در میان جمع و به صورت آشكار وجه نقدی به او داده شد، بزرگ‏منشانه از گرفتن آن خودداری كند، و یا اگر آن وجه را می‏گیرد، بلافاصله پیش همان جماعت آن را هدیه دهد و خرج خود مردم و مسجد محل كند، تا محترمانه آنان را از اشتباه خود پشیمان سازد و به آنان روش درست را بیاموزد. 📍طلبه باید مكرّر این نكته را ابتدا برای خود و سپس برای مردم گوشزد كند كه من یك خدمت‏گزار مردم و درصدد ادای وظیفه هستم و پاداش من با خدا است. هرگز غصه روزی خود را نخورد و از این‏كه مانند پیامبران الهی بی‏مزد و منت و خالصانه قدم برمی‏دارد، احساس افتخار و عزت كند. حضرت علی علیه‏السلام می‏فرماید: المُستَأكلُ بِدینِهِ، حَظُّهُ مِن دینِهِ ما یأكلُهُ ( تحف العقول، ص 223)؛ آن كس كه با دین خود روزی می‏خورد، بهره‏اش از دینش همان است كه خورده است. حمزه بن حمران می‏گوید از امام صادق علیه‏السلام شنیدم كه می‏فرمود: مَنِ استَأْكلَ بِعِلمِهِ افتَقَرَ. فَقُلتُ لَهُ: جُعِلتُ فِدَاك إِنَّ فِی شِیعَتِك وَ مَوَالِیك قَوماً یتَحَمَّلُونَ عُلُومَكم وَ یبُثُّونَهَا فِی شِیعَتِكم، فَلاَ یعْدَمُونَ عَلَی ذَلِك مِنهُمُ البِرَّ وَ الصِّلَةَ وَ الإِكرَامَ! فَقَالَ علیه‏السلام: لَیسَ أُولئك بِمُستَأْكلِینَ. إِنَّمَا الْمُستَأْكلُ بِعِلمِهِ الَّذِی یفتِی بِغَیرِ عِلمٍ وَ لاَ هُدًی مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لِیبطِلَ بِهِ الْحُقُوقَ طَمَعاً فِی حُطَامِ الدُّنیا (معانی الأخبار، ص 181)؛ هر كس با علم خود روزی خورد، نیازمند گردد. خدمت حضرت گفتم: فدایت گردم در میان شیعیان و دوستان شما كسانی هستند كه واجد علوم شما هستند و آن را در میان شیعیان انتشار می‏دهند. در مقابل از برّ و صله و احسان مردم نیز بی‏نصیب نمی‏مانند. حضرت فرمود: اینان منظور من نبودند. منظور من كسانی است كه بدون دانش كافی و هدایت الهی نظر می‏دهند و حقوق را باطل می‏سازند، تا به حطام ناچیز دنیا برسند. بر اساس این آموزه شریف جعفری علیه‏السلام، اصل دریافت هدایا و احسان مردم اشكالی ندارد؛ اما كسی كه چشم انتظار اكرام دیگران است اگر برای رسیدن به آن، حق و باطل را به هم درآمیزد، از مسیر درست خارج شده است. ♾♾♾♾♾♾ 📍برای جستجوی مطالب مرتبط می توانید از هشتگ #⃣ (رنگهای آبی در متن استفاده نمایید)📍 ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ نجوای عاشقانه شرح فرازهایی از مناجات شعبانیه با بیان حجت‌الاسلام و المسلمین استاد همتیان 🔸 قسمت اول 🌍مقر تولید محتوای علوی ╭┅───── 🔰@magharealavi ╰┅────
✅سوره مبارکه ، صفحه 409، آیات 42 تا 50 🗓1399/12/25 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
409.mp3
546.3K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 409 🗓1399/12/25 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 درس اخلاق 🍃حجت‌الاسلام ‌و المسلمین دریاباری ⏰ دوشنبه ۲۵ اسفند۱۳۹۹، ساعت ۱۹ پخش:🔻 https://www.hawzahnews.com/service/live پخش آپارات:🔻 https://aparat.com/hawzahnews/live?embed&?eitaafly ♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 (۲۵ اسفند ۱۳۷۳): یادگار امام درگذشت 🔸 تصاویر دیده‌نشده از مرحوم سید احمد خمینی ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🔹🔑🔑اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت 17 / بسترهای اقتصادی🔑🔑🔹 1️⃣ کشاورزی (قسمت سوم) ♻️عبادت بودن تقويت كشاورزي حضرت امام خمینی رحمه الله: امروز بايد كار كشاورزي كه عبادت و اطاعت امر خداست تقويت گردد. هركس هرجور مي تواند بايد تقويت بكند به طوري كه ان شاء الله ما از اين گرفتاري خارج بشويم. [صحيفه نور ، ج 11، ص 118] ♻️ جهاد كشاورزان حضرت امام خمینی رحمه الله: جهاد كشاورزها اين است كه كشاورزي شان را تقويت كنند ... اگر ابرقدرت ها فردا منع كردند همه كشورها را كه به ما گندم ندهند خودمان داشته باشيم. خوب، كشاورزها بايد به اين فكر باشند و كشاورزي خودشان را تقويت كنند و بيشتر كنند و كارها را جوري كنند كه ما ديگر محتاج نباشيم در خوردنمان هم به مردم. [صحيفه نور ، ج 13، ص 161] ♻️ ضرورت تقويت كشاورزي حضرت امام خمینی رحمه الله: هم دولت تقويت كند و هم برادران كشاورز همه همت خودشان را بگمارند كه كشاورزي را تقويت كنند. شما اگر ديروز در زمان شاه با دل سردي عمل مي كرديد براي اينكه مي ديديد كه حاصل دست شماها صرف يك مسائل انحرافي مي شود، امروز اين طور نيست. امروز براي اسلام كار مي كنيد، براي خدا عبادت مي كنيد. بنابراين من از همه كشاورزان تقاضا دارم كه در كار كشاورزي جديت كنند و ما را از اينكه دستمان پيش ديگران باشد نجات بدهند. [صحيفه نور ، ج 18، ص 281] ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🔔 ارائه به علاقه‌مندان ثبت‌نام در های علمیه 🔻موضوعاتی همچون : ◻️حوزه و روحانیت ◻️مقررات و فرایند پذیرش ◻️نظام و حوزه ◻️کارکردهای و آینده ی شغلی ◻️معرفی علمیه و...... پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهیم بود... 📆 24 تا 28 اسفند 1399 📆 7 فروردین تا 10 مرداد 1400 به جز ایام تعطیل ⏰ صبح: 9 تا 13 ⏰ عصر: 16 تا 20 گفتگو با مشاوران از طریق: 📞 02537838080-1 داخلی 140 یا 141 مرکز مشاوره حوزه های علمیه ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🌸@mmhozehh🌸 ✅ به بپیوندید: 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 توصیه رهبرانقلاب درباره استفاده از ماه شعبان 🔹سوالی که رهبرانقلاب از امام خمینی(ره) درباره اینکه «شما کدام دعا را بیشتر دلبسته‌ی آن هستید» پرسیدند؟ ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir