eitaa logo
کانال رسمی دکتر مجید معارف
725 دنبال‌کننده
255 عکس
39 ویدیو
229 فایل
استاد تمام دانشکده الهیات دانشگاه تهران سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش دینی» ارتباط با ادمین و ارسال سوالات @hafeze2
مشاهده در ایتا
دانلود
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 طرح شبهه تدوین حدیث در صدر اسلام 🔹 دکتر عبدالعلی بازرگان 🆔 @ostadmaaref
پاسخ به عبدالعلی بازرگان 1.mp3
1.2M
💠 پاسخ به شبهات تدوین حدیث در صدر اسلام 🔹 دکتر مجید معارف 🔹 بیان: * مقدّمه * نقد شبهه اول با عنوان: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) هیچ‌گاه به نگارش احادیث امر نفرمودند. * نقد شبهه دوّم با عنوان: احادیث پیامبر تا سال 100 هجری قمری نگاشته نشد. 🆔 @ostadmaaref
پاسخ به عبدالعلی بازرگان 2.mp3
447.9K
💠 پاسخ به شبهات تدوین حدیث در صدر اسلام 🔹 دکتر مجید معارف 🔹 بیان: * نقد شبهه سوّم با عنوان: هفت تن از فقهای متقدّم اهل سنت، کتاب حدیثی ندارند. 🆔 @ostadmaaref
پاسخ به عبدالعلی بازرگان 3.mp3
218.4K
💠 پاسخ به شبهات تدوین حدیث در صدر اسلام 🔹 دکتر مجید معارف 🔹 بیان: * نقد شبهه چهارم با عنوان: قدیم‌ترین کتاب حدیثی اهل سنّت در سال 220 ق نگاشته شد. 🆔 @ostadmaaref
پاسخ به عبدالعلی بازرگان 4.mp3
696.3K
💠 پاسخ به شبهات تدوین حدیث در صدر اسلام 🔹 دکتر مجید معارف 🔹 بیان: * نقد شبهه پنجم با عنوان: در میان شیعیان، نه تنها امامان (علیهم السلام) حدیثی ننوشتند؛ بلکه به اصحابشان نیز دستوری به نگارش احادیث ندادند. 🆔 @ostadmaaref
پاسخ به عبدالعلی بازرگان 5.mp3
988.7K
💠 پاسخ به شبهات تدوین حدیث در صدر اسلام 🔹 دکتر مجید معارف 🔹 بیان: * نقد شبهه ششم با عنوان: در شیعه اوّلین کتاب حدیثی در قرن چهارم، توسط شیخ کلینی (ره) نگاشته شد... 🆔 @ostadmaaref
🍃🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸🍃 💠گزارشی از سخنرانی دکتر مجید معارف در نخستین نشست «هم‌اندیشی نخبگان، فرهیختگان و پیشکسوتان قرآن و عترت» 🗒 سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ 🔻 از ظرفیت‌های دانشگاهی در حوزه قرآن استفاده کنیم... 🔹 قرآن تا پیش از انقلاب تنها در میان افراد مذهبی و مؤمن دارای ارج و ارزش بود و انقلاب اسلامی نیز در سایه تعالیم قرآن به وقوع پیوست. پس از آن رسالت اجتماعی قرآن شکوفاتر شد و رشته‌های علوم قرآنی نیز در دانشگاه‌های کشور تأسیس شدند. 🔸 در سایه برخی سیاست‌زدگی‌ها فاصله جوانان با قرآن زیاد شده است که نباید اجازه بدهیم این اتفاق به وقوع بپیوندد. در این زمینه باید دستگاه‌هایی که دلباخته قرآن هستند، شرایطی را فراهم بیاورند تا بتوان این مساله را حل کرد. 🔹 همکاری نهادهای ترویجی و علمی و انجام تحقیقات علمی و کانالیزه‌شده با کمک دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، می‌تواند راهی مناسب برای ترویج قرآن باشد. ♻️ لینک خبر: 🌐 https://www.ibna.ir/fa/report/223935 🆔 @ostadmaaref
مبانی قرآنی قیام امام حسین (ع) - قسمت اول.mp3
4.85M
💠 مبانی قرآنی قیام امام حسین علیه السلام 🔹 سال 1391ش 🔹قسمت اول 🔺شبکه چهار سیما 🔻 با کارشناسی دکتر مجید معارف 🆔 @ostadmaaref
مبانی قرآنی قیام امام حسین (ع) - قسمت دوم.mp3
4.7M
💠 مبانی قرآنی قیام امام حسین علیه السلام 🔹 سال 1391ش 🔹قسمت دوم 🔺شبکه چهار سیما 🔻 با کارشناسی دکتر مجید معارف 🆔 @ostadmaaref
💠 انجمن علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم برگزار میکند. 🔻 نشست "بازشناخت تاریخ حدیث" 🔹 با حضور و سخنرانی دکتر مجید معارف؛ عضو هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه تهران 🔻 زمان: چهارشنبه ۲۱ مهر ماه - ساعت: ۱۹ 🌀 لینک ورود به نشست: https://webinar.hmu.ac.ir/rr0ik0aopxpx/ 🆔 @ostadmaaref
بازشناخت تاریخ حدیث.mp3
17.22M
💠 انجمن علمی دانشگاه حضرت معصومه(س): 🔻 نشست "بازشناخت تاریخ حدیث" 🔹 سخنران: دکتر مجید معارف؛ عضو هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه تهران 🔻 زمان: چهارشنبه ۲۱ مهر ماه 🆔 @ostadmaaref
💠 مقاله: شأن تعلیمی روایات تفسیری از دیدگاه علامه طباطبایی و اصول تفسیری 📖 چکیده: یکی از مبانی علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، نگاه تعلیمی به روایات تفسیری است. علامه برای اهل‌بیت علیهم السلام به دو شأن درباره‌ تفسیر قرآن قائل است. شأن تفصیل احکام و بیان جزئیات شریعت و شأن تعلیمی روش فهم و تفسیر در خلال روایاتی که به‌نوعی به تفسیر قرآن مربوط می‌شود. توانمندی روایات تفسیری در ارائه روش مناسب تفسیر قرآن، آموزش روش تفسیری قرآن به قرآن، عرضه روایات به قرآن و اعتنا به روایات موافق قرآن، ارجاع متشابه به محکم، محور قرار دادن غرر آیات در تفسیر برخی از آیات، توسعه معنایی آیات، برداشت‌های متفاوت از آیات با در نظر گرفتن سیاق و تقطیع سیاق، معناداری فرازهای مستقل قرآنی، اعتبار نزول قرآن بر «إیاک أعنی و اسمعی‏ یا جاره» و جری و تطبیق، ازجمله اصولی هستند که با نگاه تعلیمی به روایات تفسیری، به‌عنوان اصول تفسیری، در المیزان به‌کار گرفته ‌شده است. 📘 مجله: فصلنامه مطالعات تفسیری - سال هشتم، شماره 32، زمستان 1396. 🆔 @ostadmaaref