پژوهش یار
#از_باب_تعامل(شماره 5⃣1⃣) #تولید_کانال #برنامه_کاری دوازده ایده پذیرش طلبه ✅نسبت به نسخه قبلی،سه
ایده13 پذیرش+فرم خام اطلاعیه پذیرش.pdf
375K
ادامه ایدههای پذیرش طلبه.
ایده شماره 3⃣1⃣
⚠️زمان اجرا،محدود است لذا رؤیت شود و در صورت تمایل، اجرا
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
شيوه_نامه_پژوهش_درسي_1399-1400(5).pdf
848.9K
#جهت_الگو_برداری
شیوهنامه پژوهش درسی طلاب
سطوح یک،سه و سفیران هدایت
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#پُستمناسبتی
#انتخابات(شماره1⃣)
#معرفی_کتاب
#عنوانکتاب:
انتخابات، لیلةالقدر نظام اسلامی
این کتاب #حاوی مجموعه نظرات، رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که طی یک دورهی ۲۲ ساله(۱۳۹۰-۱۳۶۸) و در مقاطع مختلف دربارهی انتخابات،بیان شده است.
گردآورندهی کتاب، پس از تعیین عنوان هر قطعه از بیانات، به ترتیب تاریخ آنها را تنظیم و در قالب کتاب ارائه نموده است.
در بخشی از کتاب به استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است:
«برپایی نظام جمهوری اسلامی و مشارکت مردم در تمام برنامهها و تصمیمگیریهای اساسی آن، بر تمامی تصورات و برداشتهای نادرست از اسلام و حکومت اسلامی، خط بطلان کشید.»
کتاب پیشرو گردآوری بخش مبسوطی از بیانات و نظرات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنهای(حفظهالله) است که مطالعهی آن خصوصاً به اهالی سیاست و نخبگان جامعه #توصیه میشود.
#ویژگیها:
بیان روان،حکمت عیان، منطق مستحکم و دلالتهای جامع در گفتهها و نوشتههای معظم له، در بینش و داوری اهالی نظر و تأمل به ویژه فعالان عرصهی سیاست و فرهنگ مؤثر و مفید فایده خواهد بود.
#موضوعات_مهم:
اهمیّت مشارکت و حضور مردم؛
مردم؛ انتخابگر همهی ارکان نظام اسلامی؛
محوریت قانون در انتخابات؛
دو رویکرد تبلیغاتی در دموکراسی حقیقی و تقلّبی؛
فتنهگری اشخاص و دشمنان؛
انتخابات نماد مردمسالاری اسلامی مظهر اقتدار ملّی؛
بشریت؛ محتاج تشنهی مردمسالاری دینی؛
کتاب «انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی» محصول انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی (حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی) است.
این کتاب در آستانه برگزاری انتخابات مجلس نهم، روانه کتابفروشیها شد.
علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفن
۰۲۱_۶۶۴۸۳۶۹۵
تماس حاصل نموده و یا به نشانی پست الکترونیکی
book@khamenei.ir
مکاتبه نمایند.
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
جزوه ی قواعد خلاصه نویسی.pdf
258.3K
قواعد خلاصه نویسی
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
animation.gif
326.5K
🚨نشریات #جعلی را بشناسیم
👤 به قلم: دکتر مریم صرافزاده
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#سلسلهاطلاعاتپژوهشی شماره 9⃣1⃣
#بیشتر_یا_بهتر_بدانیم
#بسیار_کاربردی
اقدامات لازم در حین و بعد از جمعآوری دادههای پژوهش
1⃣مطالعه تکمیلی دادهها(جمعآوری شده در فیش):
#الف.پیدا کردن محدوده کلی مطالب مرتبط با موضوع مقاله؛
#ب. یافتن دقیق محدوده مورد نظر و مرتبط با هر فصل به طور خاص؛
#ج. تفکیک مطالب به دستههای بیارتباطها، مرتبطهای دور ریختنی، مشکوکها، معمولیها ،
بسیار مفیدها و در نهایت، حذف زوائد و بهدست آوردن دادههای صد در صدی؛
#د. عنوان گذاریها (#مهم)
2⃣تحلیل محتوا(فهم نظام مند مفاد، اقوال، ادله و لوازم)؛
3⃣ارزیابی و پردازش اطلاعات و قلم زنی فردی(به منظور خارج نمودن پروندهی علمی از حالت
کپی پیست و اختصاص دادن آن به نام خود)که شامل موارد زیر می شود:
◀️تشخیص شباهتها و تفاوتها بین مطالب، اقوال و استدلالات؛
◀️تشخیص خلأها و نواقص و اشاره نمودن به آنها و یا رفع آن ها در صورت توان؛
◀️تشخیص صحت و سقم مطالب، اقوال و استدلالات؛
◀️ایجاد شبهات و اشکالات جدید و پاسخ به آنها؛
⏹ایجاد ارتباط بین مطالب هر فصل که از منابع مختلف جمع آوری کردهایم؛
⏺اظهار نظر و یا تمایل فردی خود در مواردی به شرط مستند و مستدل بودن آن؛
⏺افزودن توضیح و مثال در موارد لازم، خلاصه نمودن و کاهش حجم در موارد لازم و بیان عین عبارات یک منبع در مواردی اندک به خاطر اهمیت ویژهی آن قول و آن عالم؛
⏺استفاده نمودن از شواهد و مطالب موجود در پرونده ی علمی به نفع خود به سه روش:
بازنویسی،خلاصه نویسی و نقل قول مستقیم که توضیح هر یک در کانال، ارسال آمده است.
⏺بیان آدرس و ارجاع مطالب مورد استفاده از منابع مختلف زیرا چنین چیزی، لازمه رعایت امانتداری و اخلاق در نگارش علمی است.
🚨نکتهی خیلی مهم در مورد شکل ظاهری مقاله:
#اول:در ابتدای مقاله، معمولا فصل اول به مفهوم شناسی اختصاص داده میشود (مفهوم لغوی و اصطلاحی، اقوال لغویون، تعریفات اصطلاحی و...)و سپس سؤالات فرعی دیگر به ترتیب در هر فصل، ذکر میشود(به صورت غیر سوالی )
#دوم:
در ابتدای هر فصل، یک توضیح مقدماتی، مطرح کنید که در آن فصل در مورد چه چیزی میخواهید بحث کنید و سپس پاراگرافهای پشتیبان مختلفی را(شامل اقوال مختلف و استدلالات و توضیحات جانبی) که وعدهی مطرح کردن آنها را در ابتدای فصل داده بودید،ذکر کنید و در پایان هر فصل نتیجه ای از مباحث مطرح شده در آن فصل را بیان کنید
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
پژوهش یار
#سلسلهاطلاعاتپژوهشی شماره 9⃣1⃣ #بیشتر_یا_بهتر_بدانیم #بسیار_کاربردی اقدامات لازم در حین و بعد ا
بسیار مهم و کاربردی به ویژه مورد 3⃣
#فراخوان_دعوت
✅قابل توجه #طلاب، #دانشجویان و #پژوهشگران رشتههای هنر، رسانه و فضای مجازی
🔹امکان ارائه وبیناری #رساله های حوزوی، #پایاننامه های دانشگاهی، طرحها و مقالات #پژوهشی با موضوع "هنر، رسانه و فضای مجازی" در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
📃همراه با ارائه #گواهی به پژوهشگران
🔸علاقه مندان میتوانند اطلاعات مورد نظر را به نشانی
honaroresaneh@eshragh.ir
ایمیل نمایند.
📲جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره
025_31153195
تماس حاصل فرمایید و یا به شناسه
@aam110
در ایتا پیام دهید.
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#سلسلهاطلاعاتپژوهشی شماره 0⃣2⃣
#بیشتر_یا_بهتر_بدانیم
روشهای تبیین مسئله
محقق میتواند با استفاده از یک یا چند روش پیشنهادی زیر، مسئله تحقیق خود را بیان کند:
1⃣ روش اول:
بیان خلاء علمی؛ نشان دهید که چه خلاء علمی وجود دارد که میخواهید آن را پُر کنید و دقیقا چه چیزی را نمیدانید.
2⃣ روش دوم:
طرح مستقیم پرسش(ها)؛ سؤال یا سؤالاتی را که قرار است تحقیق شما به آن پاسخ دهد، به طور مستقیم مطرح کنید.
3⃣ روش سوم:
مخالفت با پیشینه؛ تحقیق و اندیشهای را که قبل از شما بوده، مطرح کرده، با آن مخالفت کنید.
4⃣ روش چهارم:
ادامه یک سیر مطالعه؛ توضیح دهید که تحقیق شما در ادامه یک خط مطالعاتی بوده است و شما قصد دارید آن را تکمیل کنید.
📚حجة الاسلام محمدصادق فاضل
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.