وَ أُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ (۹۰) وَ بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِلْغاوِينَ (۹۱) وَ قِيلَ لَهُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ تَعْبُدُونَ (۹۲) مِنْ دُونِ اللَّـهِ هَلْ يَنْصُرُونَكُمْ أَوْ يَنْتَصِرُونَ (۹۳) فَكُبْكِبُوا فِيها هُمْ وَ الْغاوُونَ (۹۴) وَ جُنُودُ إِبْلِيسَ أَجْمَعُونَ (۹۵) قالُوا وَ هُمْ فِيها يَخْتَصِمُونَ (۹۶) تَاللَّـهِ إِنْ كُنَّا لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ (۹۷) إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمِينَ (۹۸) وَ ما أَضَلَّنا إِلاَّ الْمُجْرِمُونَ (۹۹) فَما لَنا مِنْ شافِعِينَ (۱۰۰) وَ لا صَدِيقٍ حَمِيمٍ (۱۰۱) فَلَوْ أَنَّ لَنا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (۱۰۲) إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۰۳) وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۱۰۴)
(در آن روز،) بهشت برای پرهیزکاران نزدیک میشود، (۹۰) و دوزخ برای گمراهان آشکار میگردد، (۹۱) و به آنان گفته میشود: «کجا هستند معبودانی که آنها را پرستش میکردید... (۹۲) معبودهایی غیر از خدا؟! آیا آنها شما را یاری میکنند، یا کسی به یاری آنها میآید؟!» (۹۳) در آن هنگام همه آن معبودان با عابدان گمراه به دوزخ افکنده میشوند؛ (۹۴) و همچنین همگی لشکریان ابلیس! (۹۵) آنها در آنجا در حالی که به مخاصمه برخاستهاند میگویند: (۹۶) «به خدا سوگند که ما در گمراهی آشکاری بودیم، (۹۷) چون شما را با پروردگار عالمیان برابر میشمردیم! (۹۸) امّا کسی جز مجرمان ما را گمراه نکرد! (۹۹) (افسوس که امروز) شفاعتکنندگانی برای ما وجود ندارد، (۱۰۰) و نه دوست گرم و پرمحبّتی! (۱۰۱) ای کاش بار دیگر (به دنیا) بازگردیم و از مؤمنان باشیم!» (۱۰۲) در این ماجرا، نشانه (و عبرتی) است؛ ولی بیشتر آنان مؤمن نبودند! (۱۰۳) و پروردگار تو عزیز و رحیم است! (۱۰۴)
شعراء [۹۰-۱۰۴]
#Quran_Hadi
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
Quran Hadi - Ash‑Shu`ara [90-104] Sirat.App & FirstCause.mp3
1.48M
سلام دوستان
آیات ۹۰تا ۱۰۴ شعرا
اشاره به روز قیامت و معاد داره
✅بهشت برای پرهیزکاران و دوزخ برای بدکاران آشکار میشه
✅اموال و فرزندان هیچ سودی برای انسان نداره مگر اینکه در راه رضای خدا بکار گرفته شده باشند
✅حسرت و بحث و جدل گمراهان وقتی که حقیقت براشون آشکار میشه ...ای کاش بازگشتی به دنیا داشتم و (فکبکبو:مانند سنگی که از بلندی پرتاب می شوند تا به قعر جهنم سقوط کنند)
✅عده ای از گمراهان که از راه گناه بازگشتند مورد شفاعت قرار می گیرند
✅و اما قلب سلیم تنها سرمایه نجات انسان است
منظور از قلب، روح و جان است که جز رضای خدادر آن نباشد...
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
19 باب 23 پیشگوئی امیرالمومنین ع درباره شهادت امام حسین ع بخش اول_1.mp3
12.55M
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
كَذَّبَتْ قَوْمُ نُوحٍ الْمُرْسَلِينَ (۱۰۵) إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَ لا تَتَّقُونَ (۱۰۶) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (۱۰۷) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۰۸) وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ (۱۰۹) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۱۰) قالُوا أَ نُؤْمِنُ لَكَ وَ اتَّبَعَكَ الْأَرْذَلُونَ (۱۱۱) قالَ وَ ما عِلْمِي بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (۱۱۲) إِنْ حِسابُهُمْ إِلاَّ عَلى رَبِّي لَوْ تَشْعُرُونَ (۱۱۳) وَ ما أَنَا بِطارِدِ الْمُؤْمِنِينَ (۱۱۴) إِنْ أَنَا إِلاَّ نَذِيرٌ مُبِينٌ (۱۱۵) قالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومِينَ (۱۱۶) قالَ رَبِّ إِنَّ قَوْمِي كَذَّبُونِ (۱۱۷) فَافْتَحْ بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ فَتْحاً وَ نَجِّنِي وَ مَنْ مَعِيَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (۱۱۸) فَأَنْجَيْناهُ وَ مَنْ مَعَهُ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ (۱۱۹) ثُمَّ أَغْرَقْنا بَعْدُ الْباقِينَ (۱۲۰) إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۲۱) وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۱۲۲)
قوم نوح، پیامبران را دروغگو شمردند؛ (۱۰۵) آن زمان که یکی از خودشان یعنی نوح به ایشان گفت: «آیا خود را (از خشم خدا) حفظ نمیکنید؟؛ (۱۰۶) من برای شما پیامبری امینم؛ (۱۰۷) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۰۸) من به سبب این (دعوتم)، از شما هیچ مزدی نمیخواهم. مزد من فقط بر عهدهی پروردگار جهانیان است؛ (۱۰۹) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید.» (۱۱۰) گفتند: «آیا در حالی که افراد پست و بیمقدار از تو پیروی میکنند، تو را تصدیق کنیم؟» (۱۱۱) گفت: «من چه اطلاعی از کارهایی که (پیش از ایمان آوردنشان) میکردند، دارم؟؛ (۱۱۲) اگر درک کنید، (به این نتیجه میرسید که) محاسبهی (اعمال) آنان فقط بر عهدهی پروردگار من است؛ (۱۱۳) و من مؤمنان را طرد نخواهم کرد؛ (۱۱۴) (زیرا) من فقط هشداردهندهای آشکار هستم (؛ نه محاسبهگر اعمال مردم).» (۱۱۵) گفتند: «ای نوح، اگر دست برنداری، قطعاً سنگسار خواهی شد.» (۱۱۶) گفت: «پروردگارا، قوم من، مرا دروغگو شمردند؛ (۱۱۷) پس میان من و آنان با قاطعیت داوری کن، و من و مؤمنان همراهم را نجات ده.» (۱۱۸) پس (دعایش را اجابت کردیم و) او و همراهانش را در آن کشتی که پر (از انسانها و حیوانات) بود، نجات دادیم. (۱۱۹) آنگاه بعد از (نجات دادن) آنها، بقیه را غرق کردیم. (۱۲۰) بهراستی در این (داستان) نشانهای وجود دارد؛ ولی بیشتر آنان ایمان نمیآورند. (۱۲۱) و قطعاً این پروردگار توست که شکستناپذیر و بسیار مهربان است. (۱۲۲)
شعراء [۱۰۵-۱۲۲]
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
Quran Hadi - Ash‑Shu`ara [105-122] Sirat.App & FirstCause.mp3
2.17M
امام علی (علیه السلام)- الْفُلْکِ الْمَشْحُونِ؛ نوح نود خانه برای چهارپایانِ درآن قرار داد. [تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۵۹۶ - الخصال، ج۲، ص۵۹۸]۵
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
20 باب 23 پیشگوئی امیرالمومنین ع درباره شهادت امام حسین ع بخش دوم-.mp3
16.82M
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
كَذَّبَتْ عادٌ الْمُرْسَلِينَ (۱۲۳) إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ هُودٌ أَ لا تَتَّقُونَ (۱۲۴) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (۱۲۵) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۲۶) وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ (۱۲۷) أَ تَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ (۱۲۸) وَ تَتَّخِذُونَ مَصانِعَ لَعَلَّكُمْ تَخْلُدُونَ (۱۲۹) وَ إِذا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَّارِينَ (۱۳۰) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۳۱) وَ اتَّقُوا الَّذِي أَمَدَّكُمْ بِما تَعْلَمُونَ (۱۳۲) أَمَدَّكُمْ بِأَنْعامٍ وَ بَنِينَ (۱۳۳) وَ جَنَّاتٍ وَ عُيُونٍ (۱۳۴) إِنِّي أَخافُ عَلَيْكُمْ عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ (۱۳۵) قالُوا سَواءٌ عَلَيْنا أَ وَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُنْ مِنَ الْواعِظِينَ (۱۳۶) إِنْ هذا إِلاَّ خُلُقُ الْأَوَّلِينَ (۱۳۷) وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ (۱۳۸) فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْناهُمْ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۳۹) وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۱۴۰)
(قوم) عاد، پیامبران را دروغگو شمردند؛ (۱۲۳) آن زمان که یکی از خودشان یعنی هود به ایشان گفت: «آیا خود را (از خشم خدا) حفظ نمیکنید؟؛ (۱۲۴) من برای شما پیامبری امینم؛ (۱۲۵) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۲۶) من به سبب این (دعوتم)، از شما هیچ مزدی نمیخواهم. مزد من فقط بر عهدهی پروردگار جهانیان است؛ (۱۲۷) آیا در حال بیهودهکاری و سرگرمی، بر هر مکان مرتفعی علامتی بنا میکنید (تا به هم فخر بفروشید)؟؛ (۱۲۸) و به امید اینکه جاودان بمانید، قلعهها و کاخها و مخزنهای آب میسازید؟؛ (۱۲۹) و هنگامی که میخواهید (در مسئلهای) شدّت عمل به خرج دهید، با زورگویی و گردنکشی شدت عمل نشان میدهید (؛ نه در حد اعتدال)؟؛ (۱۳۰) پس خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۳۱) و خود را از (خشم) کسی حفظ کنید که آنچه را (خود) میدانید، برایتان زیاد کرد؛ (۱۳۲) (یعنی) چهارپایان و فرزندانتان را زیاد کرد؛ (۱۳۳) و باغها و چشمهساران را؛ (۱۳۴) (پس شکرش را بهجا بیاورید؛) زیرا من از عذاب روزی بزرگ بر شما بیم دارم.» (۱۳۵) گفتند: «برای ما یکسان است که ما را پند دهی یا ندهی؛ (۱۳۶) این (پند و اندرز دادن)، فقط شیوهی گذشتگان (خرافاتی) است؛ (۱۳۷) و ما عذاب نخواهیم شد.» (۱۳۸) بدین ترتیب، او را دروغگو شمردند، و در نتیجه هلاکشان کردیم. بهراستی در این (سرگذشت)، نشانهای وجود دارد؛ ولی بیشتر آنان ایمان نمیآورند. (۱۳۹) و قطعاً این پروردگار توست که شکستناپذیر و بسیار مهربان است. (۱۴۰)
شعراء [۱۲۳-۱۴۰]
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
Quran Hadi - Ash‑Shu`ara [123-140] Sirat.App & FirstCause.mp3
2.16M
«عاد»، نام جدّ بزرگ قوم حضرت هود است و آن قوم به نام جدّشان مشهور شدهاند. قوم عاد طايفهای از عرب بودند كه در سرزمين خوش آب و هوای «يمن» در منطقهای به نام «احقاف» در نزديكی دريا زندگی میكردند. كشورشان آباد بودمردم شهر نشين بودند و پيامبرشان حضرت هود بود. نامشان در قرآن ۲۴ بار تكرار شده
پيامها:
۱- چون هدف و محتوای دعوت تمام انبيا يكی است، تكذيب يك پيامبر، به منزلهی تكذيب همهی پيامبران است. «كَذَّبَتْ عادٌ الْمُرْسَلِينَ»
۲- دعوت پيامبران، برادرانه بود. «أَخُوهُمْ» (حتّی كلمهی «ابوهم» نياورده تا عمق صفا و تواضع و صداقت را بيان كند).
۳- تقوا، سرلوحهی دعوت انبيا است. «أَ لا تَتَّقُونَ»
۴- دعوت به تقوا، لازمهی اخوّت وبرادری است. «أَخُوهُمْ هُودٌ أَ لا تَتَّقُونَ»
۵- رسالت انبيا برای رشد مردم است، نه سلطه بر آنها. «لَكُمْ»
۶- پيامبران، از خود حرفی نداشتند، هر چه میگفتند پيام الهی بود. «رَسُولٌ أَمِينٌ»
۷- لحن همهی انبيا و شيوهی تبليغ و محتوای مطالب و خط فكری آنان مشترك است. (تكرار آيات شاهد اين سخن است).
۸- تقوای الهی، زمينهساز اطاعت از رهبری است. «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ» پيروی از رهبران الهی، تبلور تقوای الهی است.
۹- اخلاص و بی توقّعی، رمز موفقيّت است. «وَ ما أَسْئَلُكُمْ»
۱۰- اخلاص و توكّل، لازمهی تبليغ است. إِنْ أَجْرِيَ .
۱۱- كسی كه هستی را اداره میكند، زندگی مرا نيز اداره خواهد كرد. «إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلی رَبِّ الْعالَمِينَ»
۱۲- نظام هستی از عوامل مختلفی تشكيل شده كه همهی آنها تحت يك تدبير و در حال رشد هستند. «رَبِّ الْعالَمِينَ»
21 باب 23 پیشگوئی امیرالمومنین ع درباره شهادت امام حسین ع بخش سوم-_1.mp3
8.83M
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِينَ (۱۴۱) إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صالِحٌ أَ لا تَتَّقُونَ (۱۴۲) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (۱۴۳) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۴۴) وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ (۱۴۵) أَ تُتْرَكُونَ فِي ما هاهُنا آمِنِينَ (۱۴۶) فِي جَنَّاتٍ وَ عُيُونٍ (۱۴۷) وَ زُرُوعٍ وَ نَخْلٍ طَلْعُها هَضِيمٌ (۱۴۸) وَ تَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبالِ بُيُوتاً فارِهِينَ (۱۴۹) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۵۰) وَ لا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ (۱۵۱) الَّذِينَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَ لا يُصْلِحُونَ (۱۵۲) قالُوا إِنَّما أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (۱۵۳) ما أَنْتَ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُنا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (۱۵۴) قالَ هذِهِ ناقَةٌ لَها شِرْبٌ وَ لَكُمْ شِرْبُ يَوْمٍ مَعْلُومٍ (۱۵۵) وَ لا تَمَسُّوها بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذابُ يَوْمٍ عَظِيمٍ (۱۵۶) فَعَقَرُوها فَأَصْبَحُوا نادِمِينَ (۱۵۷) فَأَخَذَهُمُ الْعَذابُ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۵۸) وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۱۵۹)
(قوم) ثمود، پیامبران را دروغگو شمردند؛ (۱۴۱) آنگاه که یکی از خودشان یعنی صالح به ایشان گفت: «آیا خود را (از خشم خدا) حفظ نمیکنید؟؛ (۱۴۲) من برای شما پیامبری امینم؛ (۱۴۳) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۴۴) من به سبب این (دعوتم)، از شما هیچ مزدی نمیخواهم. مزد من فقط بر عهدهی پروردگار جهانیان است؛ (۱۴۵) آیا (خیال میکنید) در نعمتهایی که اینجاست، ایمن و آسوده رها میشوید؟؛ (۱۴۶) در باغها و (کنارِ) چشمهسارها؛ (۱۴۷) و کشتزارها و درختان خرمایی که شکوفههایش انبوه و لطیف است؟؛ (۱۴۸) و استادانه از کوهها خانههایی انتخاب میکنید و (آنها را) میتراشید؟؛ (۱۴۹) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۵۰) و از فرمان کسانی که از حد میگذرند، اطاعت نکنید؛ (۱۵۱) همآنان که در زمین فساد میکنند و اصلاح نمیکنند.» (۱۵۲) گفتند: «تو فقط جادو شدهای؛ (۱۵۳) تو فقط بشری مانند ما هستی. پس اگر راست میگویی، معجزهای بیاور.» (۱۵۴) گفت: «این، مادهشتری ست که (در هفته) یک نوبت از آب، برای او، و یک نوبت از آب در روزهایی که معین شده، برای شما خواهد بود؛ (۱۵۵) و هیچ آزاری به او نرسانید؛ که عذابِ روزی بزرگ، شما را فرا خواهد گرفت.» (۱۵۶) ولی با بُریدن رگ پای آن (مادهشتر)، او را کشتند و پس از آن پشیمان شدند. (۱۵۷) در نتیجه، عذاب، آنان را فرا گرفت. بهراستی در این (سرگذشت)، نشانهای وجود دارد؛ ولی بیشتر آنان ایمان نمیآورند. (۱۵۸) و قطعاً این پروردگار توست که شکستناپذیر و بسیار مهربان است. (۱۵۹)
شعراء [۱۴۱-۱۵۹]
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
Quran Hadi - Ash‑Shu`ara [141-159] Sirat.App & FirstCause.mp3
2.21M
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
22 باب 24 علامتی که در شهادت امام حسین ع در بلاد مختلف ظاهر شد_1.mp3
21.98M
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ (۱۶۰) إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَ لا تَتَّقُونَ (۱۶۱) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (۱۶۲) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۶۳) وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ (۱۶۴) أَ تَأْتُونَ الذُّكْرانَ مِنَ الْعالَمِينَ (۱۶۵) وَ تَذَرُونَ ما خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْواجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عادُونَ (۱۶۶) قالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ (۱۶۷) قالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقالِينَ (۱۶۸) رَبِّ نَجِّنِي وَ أَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ (۱۶۹) فَنَجَّيْناهُ وَ أَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (۱۷۰) إِلاَّ عَجُوزاً فِي الْغابِرِينَ (۱۷۱) ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (۱۷۲) وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَساءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ (۱۷۳) إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۷۴) وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۱۷۵)
قوم لوط، پیامبران را دروغگو شمردند؛ (۱۶۰) آن زمان که یکی از خودشان یعنی لوط به ایشان گفت: «آیا خود را (از خشم خدا) حفظ نمیکنید؟؛ (۱۶۱) من برای شما پیامبری امینم؛ (۱۶۲) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۶۳) من به سبب این (دعوتم)، از شما هیچ مزدی نمیخواهم. مزد من فقط بر عهدهی پروردگار جهانیان است؛ (۱۶۴) آیا از میان مردم، سراغ مردان میروید؟؛ (۱۶۵) و همسرانتان را که پروردگارتان برایتان آفریده است، رها میکنید؟ آری؛ شما افرادی تجاوزکارید.» (۱۶۶) گفتند: «ای لوط، اگر دست برنداری، حتماً (از شهر ما) بیرون خواهی شد.» (۱۶۷) گفت: «من از (این) کار شما، بهشدت متنفّرم؛ (۱۶۸) پروردگارا، من و خانوادهام را از (زجرِ دیدنِ) کارهایشان (و از مجازاتش) نجات ده.» (۱۶۹) پس ما، او و خانوادهاش، همگی را نجات دادیم؛ (۱۷۰) مگر پیرزنی (که) در میان باقیماندگان (عذاب شد). (۱۷۱) سپس دیگران را نابود کردیم. (۱۷۲) و قطعاً بارانی (بیسابقه از سنگ) بر آنان باراندیم، و چقدر باران آن افراد که هشدار داده شدند، بد بود. (۱۷۳) بهراستی در این (سرگذشت)، نشانهای وجود دارد؛ ولی بیشتر آنان ایمان نمیآورند. (۱۷۴) و قطعاً این پروردگار توست که شکستناپذیر و بسیار مهربان است. (۱۷۵)
شعراء [۱۶۰-۱۷۵]
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
Quran Hadi - Ash‑Shu`ara [160-175] Sirat.App & FirstCause.mp3
1.86M
امام علی (علیه السلام)- اوّلین چشمهای که در زمین جوشید، همان بود که خداوند عزّوجلّ برای صالح (ع) روان ساخت و صالح (ع) فرمود: لَها شِرْبٌ وَ لَکُمْ شِرْبُ یَوْمٍ مَعْلُوم. [تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۶۰۸ - نورالثقلین]۳
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
پيامها:
۱- با كار بد مخالفت كنيد، نه با شخص خلافكار. «لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقالِينَ»
۲- انبيا، در برابر تهديدها نمیترسيدند و حرف خود را میزدند. «مِنَ الْقالِينَ» لوط در برابر تهديد اخراج وتبعيد، فرمود: من دشمن كار شما هستم.
۳- تنفّر از كار بد، هم بايد زبانی باشد و هم عملی. «قالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ- رَبِّ نَجِّنِي» آری نگرانی تنها كافی نيست، بايد به فكر رهايی ونجات از مركز فساد بود.
۴- محيط آلوده برای مردان خدا قابل تحمّل نيست؛ اگر از اصلاح محيط مأيوس شدند، حداقل خود را از آنجا نجات میدهند. «نَجِّنِي»
۵- بزرگان جامعه بايد به فكر خاندان و ياران خود باشند. «نَجِّنِي وَ أَهْلِي»
۶- دعای انبيا مستجاب است. «رَبِّ نَجِّنِي- فَنَجَّيْناهُ»
۷- زن، در انتخاب راه وابسته به شوهر نيست. «إِلَّا عَجُوزاً» (زن لوط راه انحرافی را برگزيده بود)
۸- در اديان آسمانی، همهی قوانين و ارزشها بر اساس ضوابط است نه روابط.
«إِلَّا عَجُوزاً» (زن پيامبر نيز اگر منحرف شد، هلاك میشود، زيرا ملاك و ميزان، كفر وايمان است نه رابطهها و نسبتها)
۹- حساب اطرافيان و وابستگان شخصيّتها را، از حساب خود آنان جدا كنيد.
«إِلَّا عَجُوزاً» (ممكن است انسان پيامبر وفرستاده خدا باشد، ولی بستگانش در راه حقّ نباشند. همسر لوط در خانه پيامبر بود، ولی دارای تفكّر انحرافی بود.)
۱۰- كيفر گناه برای همه يكسان است، زن لوط در ميان نابودشدگان است و امتياز ويژهای ندارد. «فِي الْغابِرِينَ»
۱۱- كيفر كسانی كه مسير ازدواج را به لواط میكشانند، آن است كه باران رحمت، باران عذاب شود و آنان را از پای در آورد. «فَساءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ»
۱۲- خداوند قبل از عذاب، هشدار میدهد و اتمام حجّت میكند. «الْمُنْذَرِينَ»
۱۳- همين كه جامعه از افراد صالح خالی شد، زمينهی قهر الهی فراهم شده است.
فَنَجَّيْناهُ وَ أَهْلَهُ ... ثُمَّ دَمَّرْنَا
۱۴- طبيعت، در اختيار قدرت الهی است. (همان قدرتی كه از آسمان باران نازل میكند، میتواند سنگ نازل كند) وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً ...
۱۵- تاريخ، مايهی عبرت است. «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً»
۱۶- در تربيت، تكرار لازم است. (در اين سوره بعد از نقل ماجرای هريك از پيامبران، جملهی «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً» آمده است).
۱۷- اكثر مردم پند پذير نيستند. «وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ»
۱۸- قدرت همراه با رحمت ارزش دارد. «الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ»
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
23_باب_25_حرامزادگی_قاتل_امام_حسین.mp3
15.55M
📜🎧 دوره تخصصی «کامل الزیارات» 🎧📜
🔆مدرس: استاد شیخ قمی (Sheij Qomi)
📖 #جلسه_بیست_وسوم23:
➖ کتاب شریف «کامل الزیارات»
➖ باب 25_ حرامزادگی قاتلین امام حسین ع و حضرت یحیی ابن زکریا ع
➖روایاتی که به حرامزادگی قاتلین امام حسین ع تصریح دارند.
➖ارتباط شیطان با حرامزادگی
➖ارتباط حرامزادگی و ظهور
➖چطور می توان جهان را برای ظهور آماده کرد؟
➖شیطان چطور در زندگی ها مشارکت می کند؟
⏱ 21':29"
📁 14.8 MB
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
كَذَّبَ أَصْحابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ (۱۷۶) إِذْ قالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَ لا تَتَّقُونَ (۱۷۷) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (۱۷۸) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ (۱۷۹) وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلاَّ عَلى رَبِّ الْعالَمِينَ (۱۸۰) أَوْفُوا الْكَيْلَ وَ لا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (۱۸۱) وَ زِنُوا بِالْقِسْطاسِ الْمُسْتَقِيمِ (۱۸۲) وَ لا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْياءَهُمْ وَ لا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (۱۸۳) وَ اتَّقُوا الَّذِي خَلَقَكُمْ وَ الْجِبِلَّةَ الْأَوَّلِينَ (۱۸۴) قالُوا إِنَّما أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (۱۸۵) وَ ما أَنْتَ إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُنا وَ إِنْ نَظُنُّكَ لَمِنَ الْكاذِبِينَ (۱۸۶) فَأَسْقِطْ عَلَيْنا كِسَفاً مِنَ السَّماءِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (۱۸۷) قالَ رَبِّي أَعْلَمُ بِما تَعْمَلُونَ (۱۸۸) فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمْ عَذابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ إِنَّهُ كانَ عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ (۱۸۹) إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (۱۹۰) وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۱۹۱)
اهالی آن سرزمین پُردرخت (یعنی قوم شعیب)، پیامبران را دروغگو شمردند؛ (۱۷۶) آنگاه که شعیب به آنان گفت: «آیا خود را (از خشم خدا) حفظ نمیکنید؟؛ (۱۷۷) من برای شما پیامبری امینم؛ (۱۷۸) بنابراین، خود را از (خشم) خدا نگه دارید و از من اطاعت کنید؛ (۱۷۹) من به سبب این (دعوتم)، از شما هیچ مزدی نمیخواهم. مزد من فقط بر عهدهی پروردگار جهانیان است؛ (۱۸۰) (هنگام فروختن چیزی،) بهدقت پیمانه کنید و از کمفروشان نباشید؛ (۱۸۱) و با ترازوی درست وزن کنید؛ (۱۸۲) و از حق مردم، (چیزی) کم نگذارید و تبهکارانه در زمین فساد نکنید؛ (۱۸۳) و خود را از (خشم) کسی که شما و آفریدگانِ پیش از شما را آفرید، حفظ کنید.» (۱۸۴) گفتند: «تو فقط جادو شدهای؛ (۱۸۵) تو صرفاً بشری مانند ما هستی، و به گمان قویِ ما، تو حتماً دروغ میگویی؛ (۱۸۶) پس اگر راست میگویی، آسمان را قطعهقطعه بر (سر) ما فرو افکن.» (۱۸۷) گفت: «پروردگارم از کارهایتان (و عذاب مطابق آن) آگاهتر است.» (۱۸۸) بدین ترتیب، او را دروغگو شمردند، و در پی آن، عذاب (آن) روز، (یعنی ابری که بر آنان) سایهبان (شده بود)، ایشان را احاطه کرد. آن، عذابِ روزی بزرگ بود. (۱۸۹) بهراستی در این (سرگذشت)، نشانهای وجود دارد؛ ولی بیشتر آنان ایمان نمیآورند. (۱۹۰) و قطعاً این پروردگار توست که شکستناپذیر و بسیار مهربان است. (۱۹۱)
شعراء [۱۷۶-۱۹۱]
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple
Quran Hadi - Ash‑Shu`ara [176-191] Sirat.App & FirstCause.mp3
1.94M
امام صادق (علیه السلام)- عَذابُ یَوْمِ الظُّلَّةِ إِنَّهُ کانَ عَذابَ یَوْمٍ عَظِیمٍ؛ به ما چنین رسیده: و خداوند بهمعنای واقعی آن آگاه است! درحالیکه اهالی مدین در خانههایشان بودند خداوند آنها را گرفتار گرما ساخت، برای یافتن آسایش از جانب ابری که خداوند عزّوجلّ عذاب را در آن فرستاده بود از خانههایشان بیرون رفتند و هنگامیکه ابر همهی آنها را فرا گرفت، بانگِ مرگبار آنها را گرفتار ساخت؛ و در خانههایشان به روی افتادند و مردند. (هود/۶۷). و آنها قوم شعیب (ع) بودند. [تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۶۱۸ - نورالثقلین]۳
🕋 پله پله تا خدا با قرآن🤲
👇👇👇
@ple_ple