eitaa logo
بنیاد غدیر قزوین
1.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
743 ویدیو
117 فایل
💠کانال بنیادغدیرقزوین ویژه اطلاع رسانی ⁦✍️⁩ #کلاس_های_نهج_البلاغه ⁦✍️⁩ #آموزش ⁦✍️⁩ #مسابقات_با_جوایز_نفیس ⁦✍️⁩ #اخبار_غدیری_و_بازتاب_خبری به دوستداران خدمت به مکتب اهل بیت(ع) ارتباط با ادمین و مسئول تبادل https://eitaa.com/Hosein7174
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا کند کسی مادرش زمین نخورد💔😭 ▪️چند دقیقه به احترام مادر، هر صبح یک گوشه با خودت خلوت کن آرام زمزمه کن، دلت شکست برای فرج مهدی اش دعا کن. صابر 🎙 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
☘يَا مَنْ لَا يَخْفَي عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلّمِينَ‏. 🔸ای خدای من! شکواییه(اخبار عظیم) شکایت کنندگان مظلوم، از ظالمان بر تو پوشیده نیست. ⭕️پس خودت داوری و حکم کن، برآنچه بر مظلومان می رود😭 ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
📌کارگاه همراه با مرزبانان (دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه) : ✅مروری بر مطالب جلسه سوم ✅فلسفه جهاد و راههای شش گانه رسیدن به اهداف فلسفه جهاد ✅ویژگی های مرزبانان راه حق ✅وظایف هفتگانه یاری رساندن به مرزبانان پاسخ به شبهات موجود امروز در جامعه از کلام سیدالساجدین علیه السلام ⏳زمان: شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ ساعت 15:45 🌹هزینه کلاس ۱۴ شاخه گل محمدی صلوات نذر ظهور مهدی فاطمه علیه السلام 📮آدرس: قزوین ،غیاث آباد، بلوار آزادگان، نبش خیابان شهید مفتح ، ضلع جنوبی ساختمان غذا و دارو نبش کوچه ۱۴ ، بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین. ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
هدایت شده از  بنیاد غدیر قزوین
هوالمحبوب ♦️ای علی که جمله عقل و دیده ای... 🔸جلسه هفتگی شرح نهج البلاغه🔸 🔴ویژه خواهران و برادران🔴 🕰️شنبه از ساعت 19:30 💠به شرح حاج محسن حق شناس💠 🕌آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) کانال بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در ایتا https://eitaa.com/qa_alghadir در روبیکا https://rubika.ir/joinc/DBGFBAEF0EVKYDDKCVCTBLSPGUCQANAK در تلگرام https://t.me/qa_alghadir در آپارات https://www.aparat.com/qa_alghadir در واتس اپ https://chat.whatsapp.com/BzCmtanRie5GMexBIdGgHG
هدایت شده از  بنیاد غدیر قزوین
هوالمحبوب 🏴 فراخوان‌ مسابقه‌ پیامکی فاطمیه ۱۴۰۳ 📣| نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر قزوین به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)، مسابقه‌ ویژه برگزار می‌ نماید. جهت شرکت در مسابقه، به موارد زیر توجه نمایید: 📚| سوال مسابقه: ▫️طبق احادیث، حضرت زهرا (س) چه کسی را و واقعی می دانند؟ معنای فارسی آن حدیث را ارسال نمایید. 🎁| جایزه مسابقه: ▫️هدیه ۲ میلیون ریالی به ۱۲ نفر 📲| پاسخ مسابقه را با ذکر خود، به صورت پیامکی به شماره زیر ارسال نمایید: 50004080100105‬‏ 🗓| تاریخ برگزاری مسابقه: جمعه ۲۵ آبان تا پنجشنبه ۱۵ آذر 🔔 قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان: ▫️یکشنبه ۲ دی ماه (روز مادر) 📩| جهت کسب اطلاعات بیشتر،‌ می‌توانید از طریق با شماره 09391983458 در ارتباط باشید. 💠 با ارسال این پیام به اطرافیان، در ثواب نشر معارف فاطمی سهیم باشید. 📌| با عضویت در کانال مسابقه، از آخرین اخبار مطلع شوید: https://eitaa.com/payamak110 کانال نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در ایتا https://eitaa.com/qa_alghadir
فاطمه گونه امام خود را یاری کنیم🌷 📌گروه سجادیه با همکاری واحد خواهران مسجد امیر علیه السلام؛ به مناسبت ایام سوگواری بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار می کند: 📖قرائت: حدیث کساء 🎙سخنرانی: پای درس مادری راهی برای آسمانی زندگی کردن (با محوریت ادعیه صدیقه طاهره سلام الله علیها) 📆زمان : یکشنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۴ ، ساعت ۱۶:۲۰ 🕌آدرس: قزوین ،پونک ، بلوار امیر کبیر ، مسجد حضرت امیر علیه السلام ✅در صورت تمایل می توانیم این بحث مهم و شنیدنی را در کانون، مسجد ، پایگاه، مدرسه و یا دانشگاه و... شما داشته باشیم .(هزینه اش پنج شاخه گل محمدی صلوات برای ظهور مولا🌹) 📲آیدی جهت هماهنگی @zainab_moradi ‌☜کانال واحد خواهران مسجد امیر علیه السلام @khadem_hazrat_amir ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 خطبه ۸[از سخنان آن حضرت است، كه بدان زبير را در نظر دارد] : يَزْعُمُ أَنَّهُ قَدْ بَايَعَ بِيَدِهِ وَ لَمْ يُبَايِعْ بِقَلْبِهِ فَقَدْ أَقَرَّ بِالْبَيْعَةِ وَ اِدَّعَى اَلْوَلِيجَةَ فَلْيَأْتِ عَلَيْهَا بِأَمْرٍ يُعْرَفُ وَ إِلاَّ فَلْيَدْخُلْ فِيمَا خَرَجَ مِنْهُ زبير، مى‌پندارد با دست بيعت كرد نه با دل، پس به بيعت با من اقرار كرده ولى مدّعى انكار بيعت با قلب است، بر او لازم است بر اين ادّعا دليل روشنى بياورد، يا به بيعت گذشته باز گردد!. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: ‮امام (ع) اين سخن را در پاسخ «زبير» مطرح فرمود كه مى‌خواست براى پيمان‌شكنى خود توجيهى دست و پا كند، زيرا «معاويه» او را تحريك به خروج و سلطه بر «كوفه» و «بصره» كرد و آنها را فريب داد كه مى‌خواهد تمام «شام» را در اختيارشان گذارد. «طلحه و زبير» به خاطر جاه‌طلبى كه داشتند پيمان مؤكّد خود را با امام شكستند و «زبير» در توجيه اين كار گفت: «من تنها با دست خود بيعت كردم، نه با دل»! امام درباره این سخن، پاسخ دندان‌شكنى به او مى‌دهد. پاسخى كه در تمام محافل حقوقى دنياى ديروز و امروز مورد قبول است و يك اصل اساسى در مسائل قضايى محسوب مى‌شود، ‮سپس مى‌افزايد: «او با اين سخنش اقرار به بيعت مى‌كند و ادّعاى يك امر باطنى بر خلاف ظاهر بيعت دارد». در واقع اين سخن او تركيبى است از اقرار و ادّعا، اقرارش مسموع و مقبول است و امّا در مورد ادّعا بايد اقامۀ دليل كند مى‌فرمايد: «او ادّعا مى‌كند كه با دست خود بيعت كرد و هرگز با قلبش بيعت ننموده است» ‮لذا به دنبال آن امام مى‌فرمايد: «او بايد قرينۀ قابل قبولى كه بر اين امر گواهى دهد اقامه كند (و اثبات نمايد در شرايطى بوده كه از روى اجبار و اكراه، اين بيعت انجام شده و قلب او با دست و زبانش هماهنگى نداشته) در غير اين صورت بايد دوباره به آنچه از آن خارج شده باز گردد و نسبت به بيعتش وفادار باشد». بسيارى از مردم ديده بودند كه «طلحه» و «زبير» با ميل خود نزد امام آمدند و بيعت كردند، آنها جزء نخستين افراد بودند و اين امر در مسجد انجام گرفت، اين بيعت از هر نظر قابل قبول است و اگر كسى مى‌خواهد غير آن را ادّعا كند بايد دليل محكم و قرينۀ آشكارى بر ادّعاى خود بياورد. علاوه بر اين همه مى‌دانستند كه در مورد بيعت با على (ع) اكراه و اجبارى وجود نداشت، گروه اندكى از سرشناسان بيعت نكردند، امام هم مزاحمتى براى آنها ايجاد نكرد. با توجّه به اين، ادّعاى عدم هماهنگى باطن و ظاهر چيزى نبود كه به اين سادگى قابل پذيرش باشد. همان گونه كه گفته شد اين يك اصل اساسى در تمام محافل حقوقى و قضايى است كه هر كس ظاهرا با ميل خود قراردادى را ببندد، بايد به آن وفادار باشد و ادّعاى اكراه و اجبار و جدايى دل از زبان، و باطن از ظاهر پذيرفته نيست و الاّ هر كس مى‌تواند قرارداد خود را با ديگران به راحتى به هم بزند. خريدار و فروشنده و ازدواج كننده و واقف و... هر وقت قرارداد را به مصلحت خود نديدند، بگويند ما تنها با زبان يا دست، قرارداد بستيم و قلب ما همراه نبود! در اين صورت به اصطلاح، سنگ روى سنگ بند نمى‌شود و تمام قراردادهاى افراد و دولتها و ملّتها از ارزش و اعتبار سقوط مى‌كند و اين چيزى است كه هيچ عاقلى نمى‌پذيرد. به يقين «زبير» هم اين معنى را مى‌دانست ولى براى اغفال عوام كه سيل اعتراض را به روى او گشوده بودند كه چرا بيعت خود را شكسته‌؟ تشبّث به اين حشيش و توسّل به اين دليل واهى جست. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🍂🍂🍂🍂🍂 https://eitaa.com/qa_alghadir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد(حسین حقیقی).mp3
17.13M
خدایا، ای پروردگار نور بزرگ و پروردگار کرسی بلند؛ عهد و پیمان و بیعت با مولایم را در امروز تجدید می‌کنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیجی یعنی ... 🔻 [بسیجی بودن فقط یک اسم نیست؛ یک راه است، راهی که از ایمان شروع می‌شود، به مردم ختم می‌شود، و در تاریخ ماندگار می‌شود. اگر حاج قاسم‌ها و سید حسن‌ها را تحسین می‌کنیم به این دلیل است که آن‌ها بسیجی واقعی بودند...] 📆 ۱۴۰۳/۹/۲ ▫️آیت‌الله عابدینی 🔹خطبه‌های نماز جمعه قزوین @Qazvin1358 @AbdolkarimAbedini_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک دونه دونه از چشام میریزه😭 ▪️چند دقیقه به احترام مادر، هر صبح یک گوشه با خودت خلوت کن آرام زمزمه کن، دلت شکست برای فرج مهدی اش دعا کن. جواد 🎙 ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
هدایت شده از مجازی غدیر IT
💠آیت الله محمدی گلپایگانی: خدا چگونه از انسان راضی می‌شود؟ 🔹رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آنچه را که مردم مقاوم و مظلوم لبنان و غزه یک عمر برای زندگی‌شان فراهم کرده بودند چه خانه و چه وسایل خانه زیر بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها از بین رفته است.... 📣 انعکاس خبر در رسانه ها و مطبوعات 🔹🔸🔸🔹🔸🔸🔹🔸🔸🔹 🔰وبسایت بنیاد بین المللی غدیر 🔰خبرگزاری فارس 🔰پایگاه خبری تحلیلی پارسینه 🔰خبرگزاری تسنیم 🔰خبرگزاری ایرنا 🔰پایگاه خبری روز پلاس 🔰پایگاه خبری خبر فارسی 🔰پایگاه خبری آفتاب نو 🔰پایگاه خبری قطره 🔰پایگاه خبری جالب تر 🔸 🌐www.alghadir.ir 🆔 @alghadir_ir
🕋🕋🕋🕋🕋✨لحظاتی ناب درمحضر قرآن کریم 🔸 حفظ آیات منتخب درسه محور: * عقاید، اخلاق ، احکام * با بیان شیوای خانم معروفخانی استاد حفظ و تفسیر قرآن کریم ⭕️روزهای سه شنبه ⌛️ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ کانون ☎️ شماره تماس ۰۹۱۹۴۶۶۱۶۹۹ 09109580866 مهلت ثبت نام: تا پایان آذر ماه شرط سنّی ثبت نام درکلاس ۱۸ تا ۴۵ سال است.
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
📿يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ فِي قَصَصِهِمْ إِلَي شَهَادَاتِ الشّاهِدِينَ! اي آن كه نسبت به كه بر ستم ديدگان رفته، نياز به شاهدان ندارد!﴿صحیفه سجادیه، دعای ۱۴﴾ 🔴خدا نیاز به شاهد نداره؛ 📖وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا وکافی است که خدا گواه باشد. ﴿فتح،٢٨﴾ ⭕️پس خدای من! خودت داوری و ، نسبت به آنچه که بر مظلومان می رود.😭 ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
❌❌❌❌❌❌❌تکمیل ظرفیت حفظ جزء سی خواهران جهت ثبت نام به شماره ۰۹۱۰۹۵۸۰۸۶۶ پیام همراه با شماره تماس و سن ارسال بفرمایید مکان بنیاد غدیر قزوین کانون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت در دعای روز شنبه و وسعت رزق چون شکر، معرفت به فقر وجودی خود و میل به را آموزش دادند ، حالا در دعای روز یکشنبه، برنامه ریزی و ساماندهی را آموزش می دهند که برای ، الویت را باید در اول و آخر برنامه قرار دهید و وسط را به عنوان شاخص قرار دهید ببنید چه موانعی هست که سبب شما و چه امکاناتی دارید که سبب رشد شما می شود بشناسید،تا به سلامت به آن برسید. ╭━═━⊰🖤🌿🖤⊱━═━╮ @deldadegan_yar_ghayeb
هدایت شده از دین پژوهی
⛔️ اولین توهین به صدیقه طاهره(س)❗️ خلاصه ماجرا این بود که حضرت زهرا سلام الله علیها رفت تا باغ فدکش را که غصب شده بود، پس بگیرد. شوهر مظلومش، امیرالمومنین(ع) را به عنوان شاهد با خودش به مسجد برد. خطبه ای تاریخی خواند. وقتی که خطبه اش تمام شد، خلیفه اول که حرفهای فاطمه سلام الله علیها بر او سنگین آمده بود، بالای منبر رفت و گفت: مردم این چه سست عنصری در برابر هر سخن است؟ این آروزها در زمان رسول خدا کجا بود؟ هر که شنیده بگوید و هر که دیده دهان باز کند. 🔥 آنکه سخن گفت بود که شاهدش بود که باعث و بانی هر فتنه است! او کسی است که می‌خواهد جنگ از سر گیرد. او می‌گوید این زخم کهنه را پس از آن که بسته شده، تازه کنید و از ضعیفان یاری طلبیده و از زنان کمک می‌جوید؛ امّ‌طحال. 📚 شرح نهج‌البلاغة ابن‌ابی‌الحدید ج۱۶،ص۲۱۵ 🔹شما بعنوان یه شیعه فاطمی، کلاه خودتون رو قاضی کنید، ببینید حضرت زهرا (س) که دختر پیغمبر ما و لقبش صدیقه کبری‌ست و امیرالمومنین(ع) که لقبش صدیق اکبر است، در جواب طلب حق خودشون، باید این حرفها رو بشنوند؟ روباه؟ دم؟ مثل ام‌ّ فلان؟ 🔹انصافا، اگر کسی با شما اینطور حرف بزنه، چقدر مکدر می‌شید؟ با طرف چیکار می‌کنید؟ 🔹اهلش می‌دونند که چرا از گوینده این توهین و کلام سخیف، با لغت در روایات اسم بردند. 🔹هستن بعضیا که به تولای حضرت زهرا (س) و مفارقت از اخلاق اعداء، با این ضرب المثل برای همیشه خداحافظی کردند. 🔹به احترام حضرت مادر(س)، در این چند سطر ام‌طحال معرفی نشد. ▪️حقّ او با گریه تنها، نمی‌گردد ادا... https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از دین پژوهی
29.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به فاطمه (س)، اقتدا کنیم.. 🔥 اللهم العن الجبت و الطاغوت https://eitaa.com/dinpajouhi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 خطبه ۹[شناخت صفت اصحاب جمل] : وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ اَلْأَمْرَيْنِ اَلْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ وَ لاَ نُسِيلُ حَتَّى نُمْطِرَ چون رعد خروشيدند و چون برق درخشيدند، اما كارى از پيش نبردند و سر انجام سست گرديدند! ولى ما اين گونه نيستيم، تا عمل نكنيم، رعد و برقى نداريم، و تا نباريم سيل جارى نمى‌سازيم. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: ‮از تعبيراتى كه در كلام بالا آمده، چنين استفاده مى‌شود كه امام (ع) اين سخنان را بعد از پايان جنگ جمل بيان فرموده و اشاره به سخنانى است كه طلحه و زبير و ياران آنها در آغاز جنگ بيان كرده بودند و قال و غوغايى به راه انداختند ولى سرانجام، كارى از پيش نبرده و مفتضحانه شكست خوردند و «طلحه و زبير» جان خود را در اين راه باختند. امام (ع) مى‌فرمايد: «آنها رعد و برقى نشان دادند ولى با اين همه كارشان به سستى و شكست انجاميد». اين تشبيه زيبا اشاره به ابرهايى مى‌كند كه رعد و برق فراوانى ظاهر مى‌كنند و به مردم نويد باران پربركتى مى‌دهند امّا سرانجام بى آن كه قطره‌اى ببارد متلاشى و پراكنده مى‌شوند. ‮سپس امام (ع) مى‌افزايد: «ولى ما رعد (و برقى) نشان نمى‌دهيم تا بباريم و سيلى جارى نمى‌كنيم مگر اين كه بارانى به راه بيندازيم». اشاره به اين كه ما تا ضربات كارى بر پيكر دشمن وارد نكنيم نمى‌خروشيم و تا در ميدان مبارزه كار دشمن را نسازيم سر و صدايى به راه نمى‌اندازيم! در واقع اين دو جمله كوتاه بيانگر دو مكتب مختلف در فعاليتهاى اجتماعى و نظامى و سياسى است. گروهى مردم سخنند و اهل حرف، در اين ميدان كه وارد مى‌شوند غوغا مى‌كنند، ولى به هنگام عمل جز سستى و ناتوانى و ناكامى بهره‌اى ندارند. گروهى ديگر اهل كردار و عملند، سخن كم مى‌گويند امّا عمل بسيار دارند. ساكت و خاموشند امّا كارآمد و قهرمان. پيامبران الهى و مردان خدا و مجاهدان راه حق از گروه دوّم بوده‌اند ولى اهل باطل و لشكريان شيطان غالبا در گروه اوّل جاى دارند. در اين جا نكتۀ ظريفى است كه بايد به آن توجّه داشت و آن اين كه رعد و برق قبل از باريدن است و سيلاب بعد از آن، گروهى هستند كه رعد و برقى نشان مى‌دهند، امّا بعدا بارانى ندارند و بدتر از آنها گروهى هستند كه سيلابى راه مى‌اندازند بى‌آن كه قبل از آن بارانى داشته باشند يعنى حتّى بعد از شكست و ناكامى ادّعاى پيروزى و موفّقيّت و كاميابى دارند و اين هر دو از روشهاى افراد نادرست و بى‌منطق است. گروه اوّل مدّعيان دروغين و گروه دوّم دروغپردازان بى‌شرم و حيا هستند! از بعضى روايات استفاده مى‌شود هنگامى كه رسولان على (ع)، كه براى دعوت آنها به انجام وظايف الهى و بازگشت به سوى جامعۀ مسلمين و عمل به پيمان بيعت رفته بودند، باز گشتند و حامل خبر اعلان جنگ آنها نسبت به امام (ع) بودند كه با نهايت بى‌شرمى، با صراحت پيام داده بودند: آمادۀ جنگ و مهيّاى نبرد باش! و صريحا امام (ع) را تهديد كرده بودند. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🍂🍂🍂🍂🍂 https://eitaa.com/qa_alghadir